ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Bagardi
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
22
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Mayıs 2016 01:43
Son Ziyaret:
24 Şubat 2017 02:22
Toplam Mesaj:
6 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ömer Bağardı
Doğum Tarihi:
18 Haziran 1985
Yaş:
41
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
ByFenA
SON 5 MESAJI
Hobiciden Japon Balığı Yetiştirme Teknikleri
[QUOTE=yilmazakifemre]
Çok teşekkür ederim bilgi için. Marr-Nisan aylarını bekleyeceğim ozaman. Size bunun üzerine kafama takılan bir şey daha sormak istiyorum
akvaryumum yaklaşık 250 litre. 9-10cm lik bir erkek iki dişi balık var. diğer 6 adet balık ise 5cm-7cm arasındalar. onlarda da 3 erkek 3 dişi mevcut.
ben iri olan bir dişi ve iki erkeği yaklaşık 30 litrelik bir akvaryuma aktarsam. Sonra bunları sonraki yumurtlama tarihine kadar ayrı bir düzende beslesem.
benim kafamda iki günde bir akşamları canlı yem olmak üzere, sabah ve akşam iki öğün yemlemek ve suyu normal oda ısısında ısıtıcı kullanmadan bırakmak. oda sıcaklığı min. 18 dereceye düşüyor.
bu şekilde 30 litrelik akvaryumda yumrutlamalarını beklesem sizce olur mu.
bir diğer düşüncem de yine aynı şekilde balıkları aynı 250 litrelik akvaryumda 30cm lik tül yavruluklardan alıp ayırsam daha uygun olur mu.
Balıklarıma çok özenle bakıyor ve çok seviyorum. Onların doğal ortamlarında doğal olarak üremelerine izin vermek istiyorum. amacım üretip ticaret yapmak değil. zaten yumurta alacak olursam beğendiğim 2-3 tanesini kendime ayırıp diğerlerini akvaryumcuya bırakırım.
bu arada akvaryumumda 2 cüce 2 normal vatoz var (ikisi erkek ikisi dişi). 10 kök irili ufaklı anubias bitkim. ve beyaz kum. ısıtıcı sabit 22 derecede. dış filitre saatte 4 kez su devir yapacak kapasitede.hava motoru ve diğer tüm ekipmanlar sürekli çalışıyorlar.
yardımlarını için çok teşekkür ederim. İnanın bilgili birisini ve paylaşacak birisini bulana kadar atla karayı seçtim.
Allah Razı Olsun Sizden.
Saygılarımla.
Akif Emre Yılmaz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188445/261020160018581.jpg[/IMG]
Benim akvaryumum fotosunuda sizin bakmanız için ekliyorum. Belki yorum ve önerileriniz bu şekilde daha sağlıklı olacaktır.
[/QUOTE]
Merhabalar;
öncelikle balılarınızı sıkmayın doğal olarak beslemeye devam edin ve akşam güneş battıktan sonra ışık vermemeye özen gösterin unutmayın ki doğada güneş battıktan sonra ışık kaynağı dolunay hariç yok denecek kadar azdır. Ondan sonra filtresi düzgün ve oksijen miktarı zengin nitrojen bakımından fakir bir su dengesi oluşturun bunun için iyi bir iç filtre düzenli dip çekimi ve dinlenmiş su şimdilik yeterli olacaktır. Profesyonel bakımda dış filtre ayrıca havalandırma arıca iç filtre ayrıca ph ölçümle birlikte su dengesi kontrolü gerekmektedir. Siz size uygun olanı hatta bana kalırsa balıkları kendi haline bırakın su oksijenli olsun suya baktığınızda pırıl pırıl bir su görün ayrıca dipte balık pisliği görmeyin yeterlidir. Sonrası emin olun zaman kalıyor ve hiç beklemediğiniz anda gerçekleşiyor.
Saygılarımla
Not: geç cevap verdim yurt dışındaydım yeni döndüm ve yeni gördüm bu pc yanımda değildi bu foruma bağlandığım pc evdeki pc o yüzden yeni gördüm kusura bakmayın...
[QUOTE=yilmazakifemre]
Çok teşekkür ederim bilgi için. Marr-Nisan aylarını bekleyeceğim ozaman. Size bunun üzerine kafama takılan bir şey daha sormak istiyorum
akvaryumum yaklaşık 250 litre. 9-10cm lik bir erkek iki dişi balık var. diğer 6 adet balık ise 5cm-7cm arasındalar. onlarda da 3 erkek 3 dişi mevcut.
ben iri olan bir dişi ve iki erkeği yaklaşık 30 litrelik bir akvaryuma aktarsam. Sonra bunları sonraki yumurtlama tarihine kadar ayrı bir düzende beslesem.
benim kafamda iki günde bir akşamları canlı yem olmak üzere, sabah ve akşam iki öğün yemlemek ve suyu normal oda ısısında ısıtıcı kullanmadan bırakmak. oda sıcaklığı min. 18 dereceye düşüyor.
bu şekilde 30 litrelik akvaryumda yumrutlamalarını beklesem sizce olur mu.
bir diğer düşüncem de yine aynı şekilde balıkları aynı 250 litrelik akvaryumda 30cm lik tül yavruluklardan alıp ayırsam daha uygun olur mu.
Balıklarıma çok özenle bakıyor ve çok seviyorum. Onların doğal ortamlarında doğal olarak üremelerine izin vermek istiyorum. amacım üretip ticaret yapmak değil. zaten yumurta alacak olursam beğendiğim 2-3 tanesini kendime ayırıp diğerlerini akvaryumcuya bırakırım.
bu arada akvaryumumda 2 cüce 2 normal vatoz var (ikisi erkek ikisi dişi). 10 kök irili ufaklı anubias bitkim. ve beyaz kum. ısıtıcı sabit 22 derecede. dış filitre saatte 4 kez su devir yapacak kapasitede.hava motoru ve diğer tüm ekipmanlar sürekli çalışıyorlar.
yardımlarını için çok teşekkür ederim. İnanın bilgili birisini ve paylaşacak birisini bulana kadar atla karayı seçtim.
Allah Razı Olsun Sizden.
Saygılarımla.
Akif Emre Yılmaz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188445/261020160018581.jpg[/IMG]
Benim akvaryumum fotosunuda sizin bakmanız için ekliyorum. Belki yorum ve önerileriniz bu şekilde daha sağlıklı olacaktır.
[/QUOTE]
Merhabalar;
öncelikle balılarınızı sıkmayın doğal olarak beslemeye devam edin ve akşam güneş battıktan sonra ışık vermemeye özen gösterin unutmayın ki doğada güneş battıktan sonra ışık kaynağı dolunay hariç yok denecek kadar azdır. Ondan sonra filtresi düzgün ve oksijen miktarı zengin nitrojen bakımından fakir bir su dengesi oluşturun bunun için iyi bir iç filtre düzenli dip çekimi ve dinlenmiş su şimdilik yeterli olacaktır. Profesyonel bakımda dış filtre ayrıca havalandırma arıca iç filtre ayrıca ph ölçümle birlikte su dengesi kontrolü gerekmektedir. Siz size uygun olanı hatta bana kalırsa balıkları kendi haline bırakın su oksijenli olsun suya baktığınızda pırıl pırıl bir su görün ayrıca dipte balık pisliği görmeyin yeterlidir. Sonrası emin olun zaman kalıyor ve hiç beklemediğiniz anda gerçekleşiyor.
Saygılarımla
Not: geç cevap verdim yurt dışındaydım yeni döndüm ve yeni gördüm bu pc yanımda değildi bu foruma bağlandığım pc evdeki pc o yüzden yeni gördüm kusura bakmayın...
Hobiciden Japon Balığı Yetiştirme Teknikleri
[QUOTE=yilmazakifemre]Öncelikle tebrik ederim.
benim sorum şu,
Ben japon balığımın yumurtlayacak olduğunu nasıl anlarım. Belirtileri sadece birbirlerini kovalamalarımı. Karın kısmında belirgin bir iz v.s. bir belirti oluyor mu.
benim bir dişi balığım bir gün bir saat kadar kovalandı yumurtlayacak sandım ancak hiç bir şey olmadı. Kovalama da sonraki günlerde devam etmedi.
Belkide yumurtladı ben görmedim ve diğer balıklar yumurtaları yedi. Bilemiyorum
Ben balıkları ayırmam gereken zamanı nasıl belirleyeceğim.
saygılar.[/QUOTE]
Yumurta dökülürken gözle görülme şansı çok zayıf zaten şeffafa yakındır yumurtalar hele başka balıklar varsa suyun hareketliliğinden görünmesi çok zordur. Başka hiçbir belirti yoktur. Erkek balık dişi balığı kovalar ve karnını ısırmaya çalışıyormuş gibi sürekli oraya saldırırsa dişi yumurta dökecektir demek.
Sizin duruma gelince belkide siz son yumurtlamaları görmüşsünüzdür. O yüzden ilerleyen günlerinde aynı hareketlenme olmamıştır.[:geek:] Ancak üzülmeyin nisanın ilk haftasından itibaren mayısın ilk haftasına kadar tam bir ay içinde yaklaşık 3000 ile 5000 arası yumurtlama olur bu dönemi kaçırmış olabilirsiniz kendinizi o döneme hazırlayın sağlıklı balıklarınız olur inşallah.
Saygılar bizden.
[QUOTE=yilmazakifemre]Öncelikle tebrik ederim.
benim sorum şu,
Ben japon balığımın yumurtlayacak olduğunu nasıl anlarım. Belirtileri sadece birbirlerini kovalamalarımı. Karın kısmında belirgin bir iz v.s. bir belirti oluyor mu.
benim bir dişi balığım bir gün bir saat kadar kovalandı yumurtlayacak sandım ancak hiç bir şey olmadı. Kovalama da sonraki günlerde devam etmedi.
Belkide yumurtladı ben görmedim ve diğer balıklar yumurtaları yedi. Bilemiyorum
Ben balıkları ayırmam gereken zamanı nasıl belirleyeceğim.
saygılar.[/QUOTE]
Yumurta dökülürken gözle görülme şansı çok zayıf zaten şeffafa yakındır yumurtalar hele başka balıklar varsa suyun hareketliliğinden görünmesi çok zordur. Başka hiçbir belirti yoktur. Erkek balık dişi balığı kovalar ve karnını ısırmaya çalışıyormuş gibi sürekli oraya saldırırsa dişi yumurta dökecektir demek.
Sizin duruma gelince belkide siz son yumurtlamaları görmüşsünüzdür. O yüzden ilerleyen günlerinde aynı hareketlenme olmamıştır.[:geek:] Ancak üzülmeyin nisanın ilk haftasından itibaren mayısın ilk haftasına kadar tam bir ay içinde yaklaşık 3000 ile 5000 arası yumurtlama olur bu dönemi kaçırmış olabilirsiniz kendinizi o döneme hazırlayın sağlıklı balıklarınız olur inşallah.
Saygılar bizden.
japon balığı hamile olduğunu nasıl anlarız .
Merhaba konuylailgili linke bakabilirsiniz. [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=880871&get=last[/URL][;)][:iyi:]
Merhaba konuylailgili linke bakabilirsiniz. [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=880871&get=last[/URL][;)][:iyi:]
Hobiciden Japon Balığı Yetiştirme Teknikleri
Merhaba Arkadaşlar ;
Konuya başlamadan önce bilmenizde yarar var. Hiçbiryerden alıntı değildir tamamen kendi tecrübelerimle elde ettiğim yavrulardan yola çıkarak aktardığım bir bilgidir. İzin almadan alıntı yapmanızda başka forumlarda paylaşmanızda ciddi sıkıntı çıkartırım bilginiz olsun. Ancak bu siteye üye arkadaşların kendi içlerinde yararlanmaları için yazdım bu konuyu. Çünkü bu hobiyle alakalı en ciddi gördüğüm site ve forum burası. BU KONU BÖYLE BİLİNE CİDDİ SIKINTI ÇIKARTIRIM. (Hukuki açıdan)
Kendi evimde baktığım japonlarım baya büyüdüler ve üreme boyuna geldiler. Üremek için gerekli belirtileri sergilemeye başladıklarında, konu hakkında detaylı araştırma yaptım ancak internet ortamında berbat bir bilgi kirliliği mevcut bu yüzden ilk yavruların yüzde 98'i telef oldu. İşte sizlere bu yüzden kısaca kendi deneyimlerimi aktarmak istedim.
Öncelikle ürettiğim yavruların durumu artık sağlıklı ve periyodik üretim yapabilmekteyim. Bunu belirteyim ki konunun tecrübeye dayalı olduğunu ve uygularsanız başınızın ağrımayacağını bilin.
- Bir dişi (anaç) japon en az 2 yaşında olmalı ve ortalama boyu 12 cm ile 15 cm arasında olmalıdır.
-Bir erkek japon ise hiç belli olmaz fındık japon alırsınız 2 ay sonra solungaçları sivilcelenmeye başlar. (tamamen akvaryum ortamınızdaki balıklarınızın hormanel durumuna ve suyun sartlarına bağlı bir durum)
1- Bu iki balıkta elinizde varsa ---- ana tanktan alacağınız su değil kesinlikle --- NORMAL ÇEŞME SUYUNDAN İKİ YAVRU TANKINA VEYA İKİ KULUÇKA İÇİN HAZIRLAYACAĞINIZ KABA SUYU DOLDURUN. 2.sinin açıklamasını yazının ilerleyen zamanlarında göreceksiniz. Ayrıca bir kovaya çeşme suyu doldurup içine 3 damla mavi damladan damlatın içine hava taşı salın o o şekilde beklesin işimiz bittiğinde bu suyu mantara karşı yumurtalara vericez.
2- Balıkları ürkütmeden yavaşça alıp koyma şansınız yok çünkü erkek balık dişiyi kovalamaya başlamıştır bile, balıklar sitrese girmezler merak etmeyin. balıkları ağ yardımıyla yakalayıp hazırladığınız kaba bırakın. süzgeçte olabilir. Süzgeçte veya ağda dişiyi taşırken yumurta düşüp yapışaçaktır, o yüzden onuda suyun içine bırakın.
3- Balıklar birbirlerini kovalamaya ve su bulanmaya başlayacaktır. Korkmayın erkeğin spermleri buluyacak suyu. Balıklar çiftleşirken 2-3 dakika araverebilirler hemen o esnada gözünüzle kontrol edindişi yumurtaları yemeğe başlarsa dişiyi ayırın. Nereye hazırladığımız ikinci tanka.
4- Bu çiftleşme ve kovalamaca yaklaşık bir hafta sürer eğer herşey yolundaysa ve balıkların durumları elverişliyse her gün sabaha karşı saat 03:30 ila sabah 08:30 arasında düzenli olarak yumurta bırakırlar işte o saatlerde sizlerinde uyanık olması lazım çünkü sabah balıkların işi bittiğinde aynı tankta bırakırsanız dişi yumurtaları yemeğe başlayacaktır.
5- Çiftleşen balıkların çiftleşmeleri bittiği zaman, balıklarınızı ana tanka alabilirsiniz yani sabah 08:30 dan sonra. Ardından hazırladığımız 2. yavruluk veya kuluçkahane nin iç.indeki suyu dikkatlice süzün yumurtalar düşmesin çünkü henüz döllenmediler döllenen yumurta yapışır ancak döllenmeyen yumurta bir süre yüzer bir süre sonra mantarlaşır koyu beyaz bir hal alır. Suyu süzdükten sonra 1. kuluçkalıktaki suyu gene dikkatlice bu tanka aktarın çünkü bu tankta hala sprem var ve fazla sperm suyu bozar suda yumurtaları bozar. biz bu fazla spermle 2. kuluçkalıktaki yumurtaların döllenmesini sağlayacağız.
6- 1. kuluçkalıktaki yumurtalara önceden hazırladığımız mavi damla olarak bilinen damla ile mavileştirilmiş gene normal çeşme suyu veriyoruz.
7- 2. kuluçkalıktaki suyuda 1 saat sonra dikkatlice boşaltıp gene mavi suyla değiştiriyoruz.
Bu anlattığım sistem sadece 1 gün için uygulanacak sistemdir. Balık her gün yumurta yapacağına göre o zaman bu setlerden elinizde en az 10 çift olması lazım. Herşey yolunda gittiyse yumurtalarınız 2 gün içinde çatlayıp balıklarınız çıkacaktır.
şimdi size kendi üretimimden videolar sunucam çiftleşen balıkların nasıl olduğunu veya çiftleşmenin nasıl olacağını anlamanız için. kısa kısa videolar ekliyorum elimden geldiğince detaylı çekmeye çalıştım. ama unutmayın bende bir hobiciyim profesyonel değilim o yüzden yazdığım saatlere dikkat ederseniz gecenin geç saatleri videoda konuşma yok sadece görüntü var ve mümkün olduğunca sessiz yapmaya çalıştım işimi.
[VID]https://youtu.be/D_-Erc-M8Mg[/VID]
[VID]https://youtu.be/Hd6hWn59iys[/VID]
[VID]https://youtu.be/cl7paGZFqMY[/VID]
[VID]https://youtu.be/c55sdNhP5xw[/VID]
İnşallah bu hobiyi kendine göre yaşamak isteyen genc veya yaşlı tüm hobidaşlarıma bir nebzede olsa yardımçı olmuşumdur. sormak istedikleriniz veya yanlış görüp eliştirmek istediklerinizi lütfen bu konuda toplayalım. japon balığı yetiştiriciliği ile ilgili hertürlü soruya, cevaba, eleştiri ve yorumlara açık şekilde saygı çerçevesinde görüşmek üzere...
Saygılarımla [:nazar:][:nazar:][:nazar:][EDIT]Bagardi,2016-08-20 12:46:31[/EDIT]
Merhaba Arkadaşlar ;
Konuya başlamadan önce bilmenizde yarar var. Hiçbiryerden alıntı değildir tamamen kendi tecrübelerimle elde ettiğim yavrulardan yola çıkarak aktardığım bir bilgidir. İzin almadan alıntı yapmanızda başka forumlarda paylaşmanızda ciddi sıkıntı çıkartırım bilginiz olsun. Ancak bu siteye üye arkadaşların kendi içlerinde yararlanmaları için yazdım bu konuyu. Çünkü bu hobiyle alakalı en ciddi gördüğüm site ve forum burası. BU KONU BÖYLE BİLİNE CİDDİ SIKINTI ÇIKARTIRIM. (Hukuki açıdan)
Kendi evimde baktığım japonlarım baya büyüdüler ve üreme boyuna geldiler. Üremek için gerekli belirtileri sergilemeye başladıklarında, konu hakkında detaylı araştırma yaptım ancak internet ortamında berbat bir bilgi kirliliği mevcut bu yüzden ilk yavruların yüzde 98'i telef oldu. İşte sizlere bu yüzden kısaca kendi deneyimlerimi aktarmak istedim.
Öncelikle ürettiğim yavruların durumu artık sağlıklı ve periyodik üretim yapabilmekteyim. Bunu belirteyim ki konunun tecrübeye dayalı olduğunu ve uygularsanız başınızın ağrımayacağını bilin.
- Bir dişi (anaç) japon en az 2 yaşında olmalı ve ortalama boyu 12 cm ile 15 cm arasında olmalıdır.
-Bir erkek japon ise hiç belli olmaz fındık japon alırsınız 2 ay sonra solungaçları sivilcelenmeye başlar. (tamamen akvaryum ortamınızdaki balıklarınızın hormanel durumuna ve suyun sartlarına bağlı bir durum)
1- Bu iki balıkta elinizde varsa ---- ana tanktan alacağınız su değil kesinlikle --- NORMAL ÇEŞME SUYUNDAN İKİ YAVRU TANKINA VEYA İKİ KULUÇKA İÇİN HAZIRLAYACAĞINIZ KABA SUYU DOLDURUN. 2.sinin açıklamasını yazının ilerleyen zamanlarında göreceksiniz. Ayrıca bir kovaya çeşme suyu doldurup içine 3 damla mavi damladan damlatın içine hava taşı salın o o şekilde beklesin işimiz bittiğinde bu suyu mantara karşı yumurtalara vericez.
2- Balıkları ürkütmeden yavaşça alıp koyma şansınız yok çünkü erkek balık dişiyi kovalamaya başlamıştır bile, balıklar sitrese girmezler merak etmeyin. balıkları ağ yardımıyla yakalayıp hazırladığınız kaba bırakın. süzgeçte olabilir. Süzgeçte veya ağda dişiyi taşırken yumurta düşüp yapışaçaktır, o yüzden onuda suyun içine bırakın.
3- Balıklar birbirlerini kovalamaya ve su bulanmaya başlayacaktır. Korkmayın erkeğin spermleri buluyacak suyu. Balıklar çiftleşirken 2-3 dakika araverebilirler hemen o esnada gözünüzle kontrol edindişi yumurtaları yemeğe başlarsa dişiyi ayırın. Nereye hazırladığımız ikinci tanka.
4- Bu çiftleşme ve kovalamaca yaklaşık bir hafta sürer eğer herşey yolundaysa ve balıkların durumları elverişliyse her gün sabaha karşı saat 03:30 ila sabah 08:30 arasında düzenli olarak yumurta bırakırlar işte o saatlerde sizlerinde uyanık olması lazım çünkü sabah balıkların işi bittiğinde aynı tankta bırakırsanız dişi yumurtaları yemeğe başlayacaktır.
5- Çiftleşen balıkların çiftleşmeleri bittiği zaman, balıklarınızı ana tanka alabilirsiniz yani sabah 08:30 dan sonra. Ardından hazırladığımız 2. yavruluk veya kuluçkahane nin iç.indeki suyu dikkatlice süzün yumurtalar düşmesin çünkü henüz döllenmediler döllenen yumurta yapışır ancak döllenmeyen yumurta bir süre yüzer bir süre sonra mantarlaşır koyu beyaz bir hal alır. Suyu süzdükten sonra 1. kuluçkalıktaki suyu gene dikkatlice bu tanka aktarın çünkü bu tankta hala sprem var ve fazla sperm suyu bozar suda yumurtaları bozar. biz bu fazla spermle 2. kuluçkalıktaki yumurtaların döllenmesini sağlayacağız.
6- 1. kuluçkalıktaki yumurtalara önceden hazırladığımız mavi damla olarak bilinen damla ile mavileştirilmiş gene normal çeşme suyu veriyoruz.
7- 2. kuluçkalıktaki suyuda 1 saat sonra dikkatlice boşaltıp gene mavi suyla değiştiriyoruz.
Bu anlattığım sistem sadece 1 gün için uygulanacak sistemdir. Balık her gün yumurta yapacağına göre o zaman bu setlerden elinizde en az 10 çift olması lazım. Herşey yolunda gittiyse yumurtalarınız 2 gün içinde çatlayıp balıklarınız çıkacaktır.
şimdi size kendi üretimimden videolar sunucam çiftleşen balıkların nasıl olduğunu veya çiftleşmenin nasıl olacağını anlamanız için. kısa kısa videolar ekliyorum elimden geldiğince detaylı çekmeye çalıştım. ama unutmayın bende bir hobiciyim profesyonel değilim o yüzden yazdığım saatlere dikkat ederseniz gecenin geç saatleri videoda konuşma yok sadece görüntü var ve mümkün olduğunca sessiz yapmaya çalıştım işimi.
[VID]https://youtu.be/D_-Erc-M8Mg[/VID]
[VID]https://youtu.be/Hd6hWn59iys[/VID]
[VID]https://youtu.be/cl7paGZFqMY[/VID]
[VID]https://youtu.be/c55sdNhP5xw[/VID]
İnşallah bu hobiyi kendine göre yaşamak isteyen genc veya yaşlı tüm hobidaşlarıma bir nebzede olsa yardımçı olmuşumdur. sormak istedikleriniz veya yanlış görüp eliştirmek istediklerinizi lütfen bu konuda toplayalım. japon balığı yetiştiriciliği ile ilgili hertürlü soruya, cevaba, eleştiri ve yorumlara açık şekilde saygı çerçevesinde görüşmek üzere...
Saygılarımla [:nazar:][:nazar:][:nazar:][EDIT]Bagardi,2016-08-20 12:46:31[/EDIT]
İlan Sistemini Tanıyalım
31 yaşındayım yıllardır forum kullanırım ve bir kaç tanede forum açma imkanım oldu, ancak burası kadar düzenli ve emek harcanan bir forum görmedim. Herşey nizami ve hobicilere özel. Kendi adıma emeklerinize teşekkür ederim. Başarılarınızın devamını diliyorum. Bu yeni ilan sistemi ile daha çarpıcı bir şekilde ilan hazırlamak içten değil. [:iyi:]
Saygılar...[:nazar:][EDIT]Bagardi,2016-08-20 05:32:01[/EDIT]
31 yaşındayım yıllardır forum kullanırım ve bir kaç tanede forum açma imkanım oldu, ancak burası kadar düzenli ve emek harcanan bir forum görmedim. Herşey nizami ve hobicilere özel. Kendi adıma emeklerinize teşekkür ederim. Başarılarınızın devamını diliyorum. Bu yeni ilan sistemi ile daha çarpıcı bir şekilde ilan hazırlamak içten değil. [:iyi:]
Saygılar...[:nazar:][EDIT]Bagardi,2016-08-20 05:32:01[/EDIT]
SON MESAJLAR
- 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
KULLANICILAR
- 119 Online Kullanıcı, 65 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Laetacara,
Urar,
lojistisyen,
ternapi,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
chucuk,
ProfMalawi,
Tnrfb,
TheDS,
darkaura,
mrah,
jamaisvus,
mustafatelli,
yeekim,
portre,
Sütçü,
nomercy,
EKAR,
ilterisdoğukan,
Balikcidede,
oktay42,
balta11,
Tolga8995,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
etiismail,
betta.ist,
-RBG-,
EvcilAl,
HaydarGul,
murtdmr,
HalilSefaa,
nazemert1,
Enes Bilgili,
Betul_,
kyhni SPb_iuEa,
1xbet app_ztSt,
Leo#[Owitipitdrnyjip,
oguzhanns,
osmandbnl,
Sufisu,
Mr. WingMan,
riderfish,
berat76,
Sungurr,
Mertkk,
akvarist10UR,
Onurgozoglu,
AquaShirmp,
burak1996,
Huzeyfe.ylc,
AquaVita,
Dexy12,
Flytheshrimp,
eackgzz,
jezey,
Akyol hobi,
oguzsel,
√olkaπ,
OKIRATLI,
SJess,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
