ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
alprcn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
22
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Eylül 2016 21:14
Son Ziyaret:
24 Mayıs 2022 13:30
Toplam Mesaj:
4 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Alper Can
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Alper Can
SON 4 MESAJI
Discus Üretim Maceram Ve Sonuçları
Merhaba, daha once kendi yaptığım reverse osmos cihazını acıklayacağımı soylemiştim. Uzun bir zaman olduğu için şimdiden özür dilerim. İş yoğunluğundan dolayı ancak fırsat buldum. Fotograflarla ve acıklamalarla nasıl yaptığımı anlatmaya çalışacağım...
Yumuşak suya ihtiyacım olmadığı zamanlar (discus üretimi planımda yoktu) akvaryum sularını filtre edilmiş sudan gecirip 3 gün bekletmeden hemen vermek için karakoydeki filtrecilerden 3 lü filtre almıştım. Bu fikri zaten akvaryum.com da bir hobiciden bulmuştum. https://www.akvaryum.com/Forum/uclu_kartus_filtreler_arastirma_ve_kurulumu_k715380.asp
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181221011.jpg[/IMG]
Burada sol giriş sağ tarafı ise çıkış once kalın partikulleri filtrelemek için 5micron filtre koydum, 2. hazneye 1 micron filtre, 3. hazneyede carbon filtre koydum. Referans link de çift karbon kullanılmıştı sanırım. Ben konfigrasyonumda tek karbon kullandım, benim işimi gordu.
Daha sonra üretim için suyu nasıl yumuşatırım sorusuna mevcut filtreme membran filtre takarak cevap bulmaya karar verdim. Bunun için bir kaç bağlantı ayarı yeni bir tekli filre aksamı ve membran filtreye ihtiyacınız oluyor.
Membran filtre bu plastik aksamın içinde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181235291.jpg[/IMG]
Burada cıkısa iki musluk takarak dilediğim zaman 3lü filtreden geçmiş zengin suyu dilediğim zamansa saf suyu almayı sağladım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181254271.jpg[/IMG]
Filtremi banyoya montajlayıp membranda arıtılmış pis su diye tabir edilen suyu direk gidere gonderdim. Siz kullanmak isterseniz ayri bir teknik ile başka yerde biriktirebilirsiniz tabi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181257051.jpg[/IMG]
Bu şekilde hem üretimde hemde su değişimlerinde dilediğim zaman suyu yavasca akacak şekilde musluktan acıp istediğim ozellikte alıyor, ısıtıyor ve akvaryumlara verbiliyorum.
Su an ilk üretimimden 6 adet discusum oldu ve 4cm ye geldiler.
İkinci uretimimde 35 civarında discus aldım ve anne sırtından ayrıldılar ve artemia lara başladılar.
Teşekkürler,
Alper Can
Merhaba, daha once kendi yaptığım reverse osmos cihazını acıklayacağımı soylemiştim. Uzun bir zaman olduğu için şimdiden özür dilerim. İş yoğunluğundan dolayı ancak fırsat buldum. Fotograflarla ve acıklamalarla nasıl yaptığımı anlatmaya çalışacağım...
Yumuşak suya ihtiyacım olmadığı zamanlar (discus üretimi planımda yoktu) akvaryum sularını filtre edilmiş sudan gecirip 3 gün bekletmeden hemen vermek için karakoydeki filtrecilerden 3 lü filtre almıştım. Bu fikri zaten akvaryum.com da bir hobiciden bulmuştum. https://www.akvaryum.com/Forum/uclu_kartus_filtreler_arastirma_ve_kurulumu_k715380.asp
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181221011.jpg[/IMG]
Burada sol giriş sağ tarafı ise çıkış once kalın partikulleri filtrelemek için 5micron filtre koydum, 2. hazneye 1 micron filtre, 3. hazneyede carbon filtre koydum. Referans link de çift karbon kullanılmıştı sanırım. Ben konfigrasyonumda tek karbon kullandım, benim işimi gordu.
Daha sonra üretim için suyu nasıl yumuşatırım sorusuna mevcut filtreme membran filtre takarak cevap bulmaya karar verdim. Bunun için bir kaç bağlantı ayarı yeni bir tekli filre aksamı ve membran filtreye ihtiyacınız oluyor.
Membran filtre bu plastik aksamın içinde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181235291.jpg[/IMG]
Burada cıkısa iki musluk takarak dilediğim zaman 3lü filtreden geçmiş zengin suyu dilediğim zamansa saf suyu almayı sağladım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181254271.jpg[/IMG]
Filtremi banyoya montajlayıp membranda arıtılmış pis su diye tabir edilen suyu direk gidere gonderdim. Siz kullanmak isterseniz ayri bir teknik ile başka yerde biriktirebilirsiniz tabi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181257051.jpg[/IMG]
Bu şekilde hem üretimde hemde su değişimlerinde dilediğim zaman suyu yavasca akacak şekilde musluktan acıp istediğim ozellikte alıyor, ısıtıyor ve akvaryumlara verbiliyorum.
Su an ilk üretimimden 6 adet discusum oldu ve 4cm ye geldiler.
İkinci uretimimde 35 civarında discus aldım ve anne sırtından ayrıldılar ve artemia lara başladılar.
Teşekkürler,
Alper Can
Discus Üretim Maceram Ve Sonuçları
Herkese teşekkür ederim. Başka bir konuda reverse osmoz u nasıl yaptıgımı anlatacağım... Suyun PH ı reeflowers ph minus kullanarak düşürdüm. Tabi düşük ms lerde ml lik katkılar ciddi değişiklikler yapıyor, cok düşük miktarlarda kademeli olarak reverse osmos suyuna (değişim için hazırlanan suya) once discus trace ardından ph minus uyguladım. Ayrıca reverse osmos suyu sebeke suyununa gore (sebeke bende 7.8 civarı) oldukca dusuk bir ph ile geliyor (6.0ph) ancak su saf su oldugu için mevcut suya etkisi sadece PH dalgalanması olarak yansıyor bu nedenle discus trace ile değişim suyunu 75ms ye kadar sertleştirerek değişim yaptım. Bu sayede hem PH dalgalanmasını minimum a indiriyorum hemde discusların ihtiyacı olan elementleri suya eklemiş oluyorum.
Su an 20 günlük kadar oldular 3 gün once anacların agresif tavırları artmasından dolayı ayırdım. Üzülerek söylüyorum ki genellikle hızlı büyüyenler hızlı olduler ve sadece 8 tane kaldılar. Malachite yeşili temin edemediğimden kullanmamıştım solungac paraziti nedeni olabilir diye düşünüyorum.
20 Günlükten bir video
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zWKI3og6vnk&feature=youtu.be[/VID]
Herkese teşekkür ederim. Başka bir konuda reverse osmoz u nasıl yaptıgımı anlatacağım... Suyun PH ı reeflowers ph minus kullanarak düşürdüm. Tabi düşük ms lerde ml lik katkılar ciddi değişiklikler yapıyor, cok düşük miktarlarda kademeli olarak reverse osmos suyuna (değişim için hazırlanan suya) once discus trace ardından ph minus uyguladım. Ayrıca reverse osmos suyu sebeke suyununa gore (sebeke bende 7.8 civarı) oldukca dusuk bir ph ile geliyor (6.0ph) ancak su saf su oldugu için mevcut suya etkisi sadece PH dalgalanması olarak yansıyor bu nedenle discus trace ile değişim suyunu 75ms ye kadar sertleştirerek değişim yaptım. Bu sayede hem PH dalgalanmasını minimum a indiriyorum hemde discusların ihtiyacı olan elementleri suya eklemiş oluyorum.
Su an 20 günlük kadar oldular 3 gün once anacların agresif tavırları artmasından dolayı ayırdım. Üzülerek söylüyorum ki genellikle hızlı büyüyenler hızlı olduler ve sadece 8 tane kaldılar. Malachite yeşili temin edemediğimden kullanmamıştım solungac paraziti nedeni olabilir diye düşünüyorum.
20 Günlükten bir video
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zWKI3og6vnk&feature=youtu.be[/VID]
Discus Üretim Maceram Ve Sonuçları
Merhaba, tanıdığım ve güvendiğim bir akvaryumcuda sohbet ederken toplu olarak tank için yüzen discuslardan 2 çift farkettim. Hiç aklımda yokken akvaryumcu ile anlaştıktan sonra iki adet mavi genç çiftim oldu. Hangi tür olduklarını tam olarak bilemesem de ikisinin de mavi oluşu üretim için beni daha da heyecanlandırdı. Bu noktada belki üstadlar discus larımın hangi tür yada varyasyonda oldugunu tahmin edip beni aydınlatabilirler.Daha önce Melek yetiştirme maceralarım olmasına rağmen, o günler için discus üretimi üzerine zorlu bir maceranın başında oldugumu bugun anlıyorum.
İlk başlarda üretimi su kimyasını çok bilmeden ve suya dokunmadan şebeke suyu ile yapmaya çalıştım. İlk geldiklerinde çok stress olan balıklarım bir hafta sonunda kendilerini topladılar ve iyi beslenmeye başladılar. 2 hafta sonunda yumurtalarını dizdiler ancak 1 gün sonunda tüm yumurtalarım beyazlamaya başlıyor (mantar oluyor) ve 2. gunun sonunda ise tamamı mantar oluyordu.
Discus lara bundan sonra su kimyası ile oynamadan (2 günde bir %30 kadar su değişimi yapıyordum) 2-3 defa daha şans tanıdım ancak mantarlaşmalar devam ediyor 2. gunun sonunda yumurtaları anaçlar yiyorlardı. Tabi bu süre içerisinde bir sertlik olcer ve bir ph olcer edinip su değerlerini kontrol ediyor, türkce ve yabacı kaynakları okuyup bilgi ediniyordum.
Daha sonra akvaryumcudan ters osmoz suyu edinip suyu 360-370 ms den 150 ms e kadar kademeli olarak indirip suyu yumusattım. Bundan sonraki yumurtalarımda mantarlaşma sorunu devam ediyordu. Yumurtaların, yumusayan suya karşı reaksiyonu sert su ile aynı idi. Daha sonra kendim bir ters osmoz cihazı yapıp artık akvaryumcudan su tasıma işine bir son verdim( Nasıl yaptıgımı bilmek isteyen olursa baska bir konuda anlatabilirim) Suyun PH ile ugrasmadan suyu dusuk ms de (100-150) tutmaya devam ediyordum ancak lavraları hiçbir şekilde gormek kısmet olmadı. Erkek discus un kısır oldugunu bile düşünmüştüm :)
Daha sonra (7-8. batıma gelmiştim) suyun artık PH ile oynamaya karar verdim. Mevcut hali ile 7.5 civarında olan PH i yavas yavas günler içerisinde 5.4-5.8 arasına çektim su sertiğini de 180ms de tuttum. Bu değerlerden sonra yumurtlamanın ardından 2.5 gunun sonunda kuyrukları gordum ve 70-80 yumurtadan sadece 7-8 i mantar olmuştu. Heyacanla gelişmlerini takip edip gerekli aksiyonları alıyordum. 3 gün sonunda lavralar çıkmıs ve anaclar onu silindirde baska bir bolgeye yapıştırmıstı. Daha sonra güclenen lavralar yapıştıkları yerden kurtuluyor ve ortalığa saçılıyorlardı. Bunun neticesinde anaclar lavraları ağızlar ile toplayıp silindire yapıştırmaya calısıyorlardı. Benim bu noktadaki gözlemlerimde lavraların bazıları anacların sırtına gelmeye calıssa da anaclar ağızları ile toplayıp silindire yapıştırmaya devam ediyorlar ve lavralar beslenemiyordu. Bunun neticesinde beslenemeyen lavralar bu kaos ortamına 1 gün dayanabildiler ve hepsi açlıktan öldü. Bir üretim sürecim biraz daha ilerleme kaydederek başarısızlıkla sonuçlandı.
Ardından yine aynı su sartlarında bir yumurtalama daha yaptılar bu sefer üretimin başaralı olacağını düşünüyordum ancak esas sorunlarım başlıyordu. 2. gun sonunda silindire bir baktıgımda akvaryum ısı olceri yerinden düşmüş, yumurtalar yok olmus ve erkek dişiyi koşeye sıkıstırmıs dovuyor idi. Tabi nasıl bir aile kavgası oldugunu gormesemde bu discuslar değişik hayvanlar :) tahminim şu ki lavraların oöldüğü uretimden sonra erkek dişiyi yumurtalara pek yaklaştırmıyor, yumurtalara sadece kendisi bakmak istiyordu. Bu durumu kıskanan dişi yumurtaları yemiş olabilir erkek de dişiyi oldurmeye yada cezalandırmaya çalısıyor olabilirdi. Bu noktadan sonra nasıl uretirim konusu bambaska bir hal alıp bu çiftleri nasıl barıştırabilirim konusuna donuştu.
Araya bir set koydum, 1 hafta bekledim açtım hemen erkek dövmeye başladı, Araya kapalı set koydum, 1 hafta sonra açtım yine kavga. Artık çiftlerimin ayrıldıgını düşünmeye baslamıstım ve dişi olanı alıp ana tankıma koydum. Ana tankımda damızlık olan erkek, dişiyi gorunce acaip kur yapmaya basladı ve aslına bakarsanız çift olma ihtimalinden korkup 1-2 gun sonra erkek olanı da ana tanka koydum. Bu durumda ana tankta onceden duran damızlık ile dişi discus bir olup erkeği kovalamaya basladılar. Son bir şans üretim tankımın küçük oldugu varsayımından yola cıkarak sadece çift olanları ana tankta bıraktım ve onceden ana tankta olan damızlık erkeği baska bir tank a ayırdım. Bu noktadan durum tersine donmus dişi erkeği dovmeye başlamıstı :) ancak akvaryum buyuk oldugundan saklanacak yada korunacak yerler buluyorlar yavas yavas kavgalar azalıyordu. Birbirleri ile tamamen barıştıgını dusundugum noktada ciftleri mi yeniden üretim tankıma geri aldım. Onceden kullandıgım uretim tankım onerilen üretim tank olculerinden daha kucuk idi. Yeni bir onerilen olculerde tank yaptırım bu sefer uretim tankı olarak onu kullanmaya basladım. Olcunun artmasında balıklar daha rahatlamıs gorunuyorlardı. Silindiri yerleştirdim ve aynı işlemlere başladım. 1 hafta gecmeden yeniden yumurtladılar ve yumurtların 3/4 u mantar oldu. (henuz yeni kurdugum akavaryumun biyolojik dengesinin oturmamasından kaynaklı oldugunu düşünüyorum) ancak 1/4 ü lavra oldu yaklasık 15 tane. Lavra doneminden sonra anne ve baba sırtlarına almayı başardılar, suan 12. günleri ve canavar gibiler:) Anaclardan ayrılmıyor ve artemia larını yiyorlar.
Üretimimin nasıl zorlu ve değişik sorunlarla oldugunu, çok şey öğrendiğim akvaryum.com da paylasmak istedim. Herkese iyi üretimler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327551.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=b0QA-n1k2VI[/VID][EDIT]alprcn,2017-12-04 23:11:33[/EDIT]
Merhaba, tanıdığım ve güvendiğim bir akvaryumcuda sohbet ederken toplu olarak tank için yüzen discuslardan 2 çift farkettim. Hiç aklımda yokken akvaryumcu ile anlaştıktan sonra iki adet mavi genç çiftim oldu. Hangi tür olduklarını tam olarak bilemesem de ikisinin de mavi oluşu üretim için beni daha da heyecanlandırdı. Bu noktada belki üstadlar discus larımın hangi tür yada varyasyonda oldugunu tahmin edip beni aydınlatabilirler.Daha önce Melek yetiştirme maceralarım olmasına rağmen, o günler için discus üretimi üzerine zorlu bir maceranın başında oldugumu bugun anlıyorum.
İlk başlarda üretimi su kimyasını çok bilmeden ve suya dokunmadan şebeke suyu ile yapmaya çalıştım. İlk geldiklerinde çok stress olan balıklarım bir hafta sonunda kendilerini topladılar ve iyi beslenmeye başladılar. 2 hafta sonunda yumurtalarını dizdiler ancak 1 gün sonunda tüm yumurtalarım beyazlamaya başlıyor (mantar oluyor) ve 2. gunun sonunda ise tamamı mantar oluyordu.
Discus lara bundan sonra su kimyası ile oynamadan (2 günde bir %30 kadar su değişimi yapıyordum) 2-3 defa daha şans tanıdım ancak mantarlaşmalar devam ediyor 2. gunun sonunda yumurtaları anaçlar yiyorlardı. Tabi bu süre içerisinde bir sertlik olcer ve bir ph olcer edinip su değerlerini kontrol ediyor, türkce ve yabacı kaynakları okuyup bilgi ediniyordum.
Daha sonra akvaryumcudan ters osmoz suyu edinip suyu 360-370 ms den 150 ms e kadar kademeli olarak indirip suyu yumusattım. Bundan sonraki yumurtalarımda mantarlaşma sorunu devam ediyordu. Yumurtaların, yumusayan suya karşı reaksiyonu sert su ile aynı idi. Daha sonra kendim bir ters osmoz cihazı yapıp artık akvaryumcudan su tasıma işine bir son verdim( Nasıl yaptıgımı bilmek isteyen olursa baska bir konuda anlatabilirim) Suyun PH ile ugrasmadan suyu dusuk ms de (100-150) tutmaya devam ediyordum ancak lavraları hiçbir şekilde gormek kısmet olmadı. Erkek discus un kısır oldugunu bile düşünmüştüm :)
Daha sonra (7-8. batıma gelmiştim) suyun artık PH ile oynamaya karar verdim. Mevcut hali ile 7.5 civarında olan PH i yavas yavas günler içerisinde 5.4-5.8 arasına çektim su sertiğini de 180ms de tuttum. Bu değerlerden sonra yumurtlamanın ardından 2.5 gunun sonunda kuyrukları gordum ve 70-80 yumurtadan sadece 7-8 i mantar olmuştu. Heyacanla gelişmlerini takip edip gerekli aksiyonları alıyordum. 3 gün sonunda lavralar çıkmıs ve anaclar onu silindirde baska bir bolgeye yapıştırmıstı. Daha sonra güclenen lavralar yapıştıkları yerden kurtuluyor ve ortalığa saçılıyorlardı. Bunun neticesinde anaclar lavraları ağızlar ile toplayıp silindire yapıştırmaya calısıyorlardı. Benim bu noktadaki gözlemlerimde lavraların bazıları anacların sırtına gelmeye calıssa da anaclar ağızları ile toplayıp silindire yapıştırmaya devam ediyorlar ve lavralar beslenemiyordu. Bunun neticesinde beslenemeyen lavralar bu kaos ortamına 1 gün dayanabildiler ve hepsi açlıktan öldü. Bir üretim sürecim biraz daha ilerleme kaydederek başarısızlıkla sonuçlandı.
Ardından yine aynı su sartlarında bir yumurtalama daha yaptılar bu sefer üretimin başaralı olacağını düşünüyordum ancak esas sorunlarım başlıyordu. 2. gun sonunda silindire bir baktıgımda akvaryum ısı olceri yerinden düşmüş, yumurtalar yok olmus ve erkek dişiyi koşeye sıkıstırmıs dovuyor idi. Tabi nasıl bir aile kavgası oldugunu gormesemde bu discuslar değişik hayvanlar :) tahminim şu ki lavraların oöldüğü uretimden sonra erkek dişiyi yumurtalara pek yaklaştırmıyor, yumurtalara sadece kendisi bakmak istiyordu. Bu durumu kıskanan dişi yumurtaları yemiş olabilir erkek de dişiyi oldurmeye yada cezalandırmaya çalısıyor olabilirdi. Bu noktadan sonra nasıl uretirim konusu bambaska bir hal alıp bu çiftleri nasıl barıştırabilirim konusuna donuştu.
Araya bir set koydum, 1 hafta bekledim açtım hemen erkek dövmeye başladı, Araya kapalı set koydum, 1 hafta sonra açtım yine kavga. Artık çiftlerimin ayrıldıgını düşünmeye baslamıstım ve dişi olanı alıp ana tankıma koydum. Ana tankımda damızlık olan erkek, dişiyi gorunce acaip kur yapmaya basladı ve aslına bakarsanız çift olma ihtimalinden korkup 1-2 gun sonra erkek olanı da ana tanka koydum. Bu durumda ana tankta onceden duran damızlık ile dişi discus bir olup erkeği kovalamaya basladılar. Son bir şans üretim tankımın küçük oldugu varsayımından yola cıkarak sadece çift olanları ana tankta bıraktım ve onceden ana tankta olan damızlık erkeği baska bir tank a ayırdım. Bu noktadan durum tersine donmus dişi erkeği dovmeye başlamıstı :) ancak akvaryum buyuk oldugundan saklanacak yada korunacak yerler buluyorlar yavas yavas kavgalar azalıyordu. Birbirleri ile tamamen barıştıgını dusundugum noktada ciftleri mi yeniden üretim tankıma geri aldım. Onceden kullandıgım uretim tankım onerilen üretim tank olculerinden daha kucuk idi. Yeni bir onerilen olculerde tank yaptırım bu sefer uretim tankı olarak onu kullanmaya basladım. Olcunun artmasında balıklar daha rahatlamıs gorunuyorlardı. Silindiri yerleştirdim ve aynı işlemlere başladım. 1 hafta gecmeden yeniden yumurtladılar ve yumurtların 3/4 u mantar oldu. (henuz yeni kurdugum akavaryumun biyolojik dengesinin oturmamasından kaynaklı oldugunu düşünüyorum) ancak 1/4 ü lavra oldu yaklasık 15 tane. Lavra doneminden sonra anne ve baba sırtlarına almayı başardılar, suan 12. günleri ve canavar gibiler:) Anaclardan ayrılmıyor ve artemia larını yiyorlar.
Üretimimin nasıl zorlu ve değişik sorunlarla oldugunu, çok şey öğrendiğim akvaryum.com da paylasmak istedim. Herkese iyi üretimler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327551.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=b0QA-n1k2VI[/VID][EDIT]alprcn,2017-12-04 23:11:33[/EDIT]
İsta Co2 Regülatör Ve Selenoid Kontrol Ünitesi Hk.
Merhaba, İsta CO2 Regülatör Ve 220v Selenoid Kontrol Ünitesi aldım. Bu konularda yeniyim, tecrubem yok. Bağlantıları yaptım fakat, elektrik bağlantısı olsada, olmasada gaz çıkışı oluyor. Bağlantı şeklini fotograflardan gorebilisiniz. Sizce bir yanlıslık mı var yoksa bir arıza mı soz konusu?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124271.jpg[/IMG]
Merhaba, İsta CO2 Regülatör Ve 220v Selenoid Kontrol Ünitesi aldım. Bu konularda yeniyim, tecrubem yok. Bağlantıları yaptım fakat, elektrik bağlantısı olsada, olmasada gaz çıkışı oluyor. Bağlantı şeklini fotograflardan gorebilisiniz. Sizce bir yanlıslık mı var yoksa bir arıza mı soz konusu?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124271.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Su Yosunu pianoƒish, 21:56
Yosun - Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
KULLANICILAR
- 105 Online Kullanıcı, 57 Üye
Online Kullanıcılar
EKAR,
oguzsel,
Hknçkl,
Balikcidede,
0rnn,
OKIRATLI,
forthehordex,
Kuduoglu,
Urar,
nakkas__45,
DigitalPen,
Ancalagon,
osmandbnl,
yeekim,
osmangunay,
florasan,
huzur,
tukabu,
Sungurr,
MiSoSiKiaN,
GreeNWooD,
TheDS,
yaguara,
Ramazan Umut,
sina cen,
chucuk,
ozksrt,
Ozzgurr,
EvcilAl,
capitano,
IgorVladimir,
aycan kurt,
Legionsgamer,
murat efe,
EmiirKaan,
nazemert,
zekigonlum,
Hoppala,
Stoke,
aktugsedat,
oguzozt,
√olkaπ,
şansal,
TolgahanA,
Goldfish2000,
Thunderbird,
Denizhann,
swordfishhhh,
Hidro Dinamik,
muhammetozdemir,
hakanmorcicek,
nniiaa,
reano,
rexxter,
schvarzman,
Brdk64,
Çağatay Tozak,
HarunYILDIRIM,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
