ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
enigma09
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Nisan 2017 12:03
Son Ziyaret:
01 Ekim 2019 23:49
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mustafa Ertung
Doğum Tarihi:
28 Şubat 1976
Yaş:
50
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
4 adet ikola kaiser ve 4 adet yavrusu
3 adet L144 Longfin (Siyah&Albino)
SON 10 MESAJI
İkola Dişilerimden Biri Fotoğrafdaki Gibi Hasta.
Merhaba,
Arkadaşlar bu balığım 5 günlük flaggy ve sarımsak suyu tedavisinden sonra dün öldü. Sanırım tedavi için geç kaldık. :(
Tedavi boyunca suyunu hep düzenli olarak değiştirdim. Yem yemedi hiç.
2.5 senedir beslediğim ve gözüm gibi baktığım balıklardan biriydi ve ilk kaybım oldu.[:(][EDIT]enigma09,2019-01-02 14:25:03[/EDIT]
Merhaba,
Arkadaşlar bu balığım 5 günlük flaggy ve sarımsak suyu tedavisinden sonra dün öldü. Sanırım tedavi için geç kaldık. :(
Tedavi boyunca suyunu hep düzenli olarak değiştirdim. Yem yemedi hiç.
2.5 senedir beslediğim ve gözüm gibi baktığım balıklardan biriydi ve ilk kaybım oldu.[:(][EDIT]enigma09,2019-01-02 14:25:03[/EDIT]
İkola Dişilerimden Biri Fotoğrafdaki Gibi Hasta.
Bu linklerde ya kendiliğinden toparlar diyorlar yada parazit ilaçı öneriyorlar.
Balıkta herhangi bir şişme yok.Bloat de değildir diye düşünüyorum.
Balık dün ayırdığım küçük yavru akvaryumunda, ana tank'a göre oldukça hareketli. Ama yem aldığını görmedim henüz.
Suyuna flagy eritip atsam faydası olur mu?Evde flaggy var ama cipro yok. (Sorun parazitik mi yoksa bakteriyel mi bilmiyoruz zaten.)
Birde bu ilaçlar insanlar için testlerden geçiriliyor başka sıcak kanlı hayvanlar üzerinde, ama balıklar sıcakkanlı değil ve yan etkileri mutlaka vardır diye düşünüyorum.
Açıkcası biraz korkuyorum.
[U]Metronizadole tedavisi[/U]
40litre icin 250mg
hergun tedavi edin (bildigim kadariyla suda flagyl`in etkisi 8 saat max)
iyilesmezse 3 gun ara verip tekrar tedavi edin
6 dan fazla tedavi yapmamak en iyisidir.
ben genelde balik yem yiyene kadar tedavi ederim bazen 1-2 ginde iyilesir
her 3 gunluk tedaviden sonra %30 su degistirin
Metronidazole filtredeki bakterilerinize zararsizdir.
http://www.akvaryumforum.com/forum/content/tropheus-bloat-hakkinda-bir-makalenin-cevirisi-194/
https://www.akvaryum.com/Forum/dropsy_bloat_tedavisi_ve_clout_tablet_hakkinda_k784973.asp
[EDIT]enigma09,2018-12-28 16:57:40[/EDIT]
Bu linklerde ya kendiliğinden toparlar diyorlar yada parazit ilaçı öneriyorlar.
Balıkta herhangi bir şişme yok.Bloat de değildir diye düşünüyorum.
Balık dün ayırdığım küçük yavru akvaryumunda, ana tank'a göre oldukça hareketli. Ama yem aldığını görmedim henüz.
Suyuna flagy eritip atsam faydası olur mu?Evde flaggy var ama cipro yok. (Sorun parazitik mi yoksa bakteriyel mi bilmiyoruz zaten.)
Birde bu ilaçlar insanlar için testlerden geçiriliyor başka sıcak kanlı hayvanlar üzerinde, ama balıklar sıcakkanlı değil ve yan etkileri mutlaka vardır diye düşünüyorum.
Açıkcası biraz korkuyorum.
[U]Metronizadole tedavisi[/U]
40litre icin 250mg
hergun tedavi edin (bildigim kadariyla suda flagyl`in etkisi 8 saat max)
iyilesmezse 3 gun ara verip tekrar tedavi edin
6 dan fazla tedavi yapmamak en iyisidir.
ben genelde balik yem yiyene kadar tedavi ederim bazen 1-2 ginde iyilesir
her 3 gunluk tedaviden sonra %30 su degistirin
Metronidazole filtredeki bakterilerinize zararsizdir.
http://www.akvaryumforum.com/forum/content/tropheus-bloat-hakkinda-bir-makalenin-cevirisi-194/
https://www.akvaryum.com/Forum/dropsy_bloat_tedavisi_ve_clout_tablet_hakkinda_k784973.asp
[EDIT]enigma09,2018-12-28 16:57:40[/EDIT]
İkola Dişilerimden Biri Fotoğrafdaki Gibi Hasta.
Merhaba arkadaşlar,
2.5 senedir beslediğim ikola balıklarımdan birinin anüs bölgesinde aşağıdaki gibi kanlı ve beyaz mukuslu bir yara oluştu. Bir ay önce Akvaryumdaki 5 erkeği ayırdım ve verdim. Şu anda üç dişi iki erkek Tropheus um var. Bu disi diğer verdiğim erkekler ile birlikteydi. Vermeden önce erkeklerle birlikte iş yerine götürmüştüm. 15-20 gün ana tankımdan ayrı kalmıştı. Bu dişi yi eve getirince hirpaladilar mı yoksa bağırsaklarinda mi sorun var anlamadım. Balığı ayırdım ve sarımsaklı yem verdim. Ağzına şimdilik yem almıyor. Sizlerden yorum ve öneri bekliyorum arkadaşlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/271220182359051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/271220182359241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/271220182359431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/281220180000021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/281220180000221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/281220180000481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/281220180001081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/281220180001291.jpg[/IMG][EDIT]enigma09,2018-12-28 10:38:31[/EDIT]
Merhaba arkadaşlar,
2.5 senedir beslediğim ikola balıklarımdan birinin anüs bölgesinde aşağıdaki gibi kanlı ve beyaz mukuslu bir yara oluştu. Bir ay önce Akvaryumdaki 5 erkeği ayırdım ve verdim. Şu anda üç dişi iki erkek Tropheus um var. Bu disi diğer verdiğim erkekler ile birlikteydi. Vermeden önce erkeklerle birlikte iş yerine götürmüştüm. 15-20 gün ana tankımdan ayrı kalmıştı. Bu dişi yi eve getirince hirpaladilar mı yoksa bağırsaklarinda mi sorun var anlamadım. Balığı ayırdım ve sarımsaklı yem verdim. Ağzına şimdilik yem almıyor. Sizlerden yorum ve öneri bekliyorum arkadaşlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/271220182359051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/271220182359241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/271220182359431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/281220180000021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/281220180000221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/281220180000481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/281220180001081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/281220180001291.jpg[/IMG][EDIT]enigma09,2018-12-28 10:38:31[/EDIT]
Seachem Matrix, Purigen Kullanımı Ve Tropical 6in1
Merhaba Ercüment Bey,
Ben üretim yapıp yavru almak düşüncesinde değilim. Sadece sağlıklı uzun ömürlü balıklarım olsun bana yeter. Balıkları kusturup çok yavru almak isteyenlerede bu yüzden karşıyım. :)
-8 ay önceki videoları:
https://youtu.be/4OVqNqzUzLQ
[URL]https://youtu.be/4OVqNqzUzLQ[/URL]
-Sizin için cektigim 10 dk önceki videoları. :)
https://youtu.be/vjQqHMXBnEI
[URL]https://youtu.be/vjQqHMXBnEI[/URL]
İyi akşamlar
Mustafa
Merhaba Ercüment Bey,
Ben üretim yapıp yavru almak düşüncesinde değilim. Sadece sağlıklı uzun ömürlü balıklarım olsun bana yeter. Balıkları kusturup çok yavru almak isteyenlerede bu yüzden karşıyım. :)
-8 ay önceki videoları:
https://youtu.be/4OVqNqzUzLQ
[URL]https://youtu.be/4OVqNqzUzLQ[/URL]
-Sizin için cektigim 10 dk önceki videoları. :)
https://youtu.be/vjQqHMXBnEI
[URL]https://youtu.be/vjQqHMXBnEI[/URL]
İyi akşamlar
Mustafa
Seachem Matrix, Purigen Kullanımı Ve Tropical 6in1
Merhaba arkadaşlar,
Biraz önce Fluval 206 yi aldığım yer ile telefonda konuştum.Sepet sıralaması için şöyle diyor.
-En alttaki seramik halkayi çıkarıp yerine Matrix,
-Orta sepete sünger aynı kalsın,
-En üst sepete ise purigen ve üzerine elyaf.
6 in 1 test kitleri için ise diğer tek tek olanlara göre çok hassas değil ama yeterli bence diyor. :)
Merhaba arkadaşlar,
Biraz önce Fluval 206 yi aldığım yer ile telefonda konuştum.Sepet sıralaması için şöyle diyor.
-En alttaki seramik halkayi çıkarıp yerine Matrix,
-Orta sepete sünger aynı kalsın,
-En üst sepete ise purigen ve üzerine elyaf.
6 in 1 test kitleri için ise diğer tek tek olanlara göre çok hassas değil ama yeterli bence diyor. :)
Seachem Matrix, Purigen Kullanımı Ve Tropical 6in1
Günaydın arkadaşlar,
Öncelikle herkesin değerli yorumları için teşekkür ederim.
@erulusoy Bey, 25 trop'un benim akvaryum hacmim için çok fazla olduğunu bende düşünüyorum. Haklısınız. Bu yola çıktığım ilk günden beri forumdaki bilgilerden ve siz tecrübeli arkadaşların yorumlarından da bunu çıkarmıştım. Fakat 2018 Nisan sonunda akvaryumum ve balıklar bir senesini dolduracak.Şu an akvaryumda bakteri kültürü oturdu ve suyum gayet berrak görünüyor. Söylediğim gibi ben hiç nitrat,ph,amonyak testi yapmadım bugüne kadar. Akvaryuma 2-3 aylık dönemlerde bir bütçe ayırıyorum ve bu bütçe ile daha iyi neler yapabilirim diye araştırıyorum. Bazı konuştuğum tecrübeli arkadaşlar bana bir değişiklik yapma deseler de ben son olarak bu testleri yapıp purigen ve matrix kullanmayı tercih ettim. Bu yola bu yüzden çıktım. :)
Bende ilk yavru alımından sonra 5+2 dubaisi ve 5+2 ikola şeklinde ayırmayı planlıyorum. Kur yapmaya bir ay önce başladı bizim balıklar. Su değişimini her hafta düzgün bir şekilde yapıyorum, eğer yapamazsam en geç iki haftada bir yapıyorum. Purigeni ben dış filtrede kullanacaktım, iç filtreyi çünkü sürekli çalıştırmıyorum. Sizce her ikisine de mi koymalıyım?
@ibrahim Bey, Purigen kullanımı ve önerileriniz için tekrar çok teşekkürler. Fluval 206 dış filtremi en üst sepetin en üstünde elyaf kullanmama rağmen üç aylık periyotlarda temizliğini yapıyorum.
O zaman söylediğiniz gibi ben en alta seramik veya siporax, orta sepette sadece matrix ve en üst sepete ise file içerisinde purigen ve üzerine elyaf koyacağım.
İç filtre düzenli çalışmasa bile purigen veya matrix'i bu filtrede de kullanmamı siz önerir misiniz?
Elyaf yerine aşağıdaki linkte belirttiğim ve şu anda orta sepetimde olan bio süngeri koysam nasıl olur? Yani bu süngeri de kullanmak istiyorum.(Bu arada Fluval 206 da her iki yanda geniş gözenekli kırmızı süngerler var.)
http://www.fluvalaquatics.com/ca/product/A237-306406-filter-bio-foam/
Düzeltme: ph yükseltmek için filtre içinde mercan kırığı kullanıyorum. Yanlışlıkla lav kırığı yazmışım. :(
İyi günler diliyorum herkese.
Mustafa
[EDIT]enigma09,2018-02-03 00:39:38[/EDIT]
Günaydın arkadaşlar,
Öncelikle herkesin değerli yorumları için teşekkür ederim.
@erulusoy Bey, 25 trop'un benim akvaryum hacmim için çok fazla olduğunu bende düşünüyorum. Haklısınız. Bu yola çıktığım ilk günden beri forumdaki bilgilerden ve siz tecrübeli arkadaşların yorumlarından da bunu çıkarmıştım. Fakat 2018 Nisan sonunda akvaryumum ve balıklar bir senesini dolduracak.Şu an akvaryumda bakteri kültürü oturdu ve suyum gayet berrak görünüyor. Söylediğim gibi ben hiç nitrat,ph,amonyak testi yapmadım bugüne kadar. Akvaryuma 2-3 aylık dönemlerde bir bütçe ayırıyorum ve bu bütçe ile daha iyi neler yapabilirim diye araştırıyorum. Bazı konuştuğum tecrübeli arkadaşlar bana bir değişiklik yapma deseler de ben son olarak bu testleri yapıp purigen ve matrix kullanmayı tercih ettim. Bu yola bu yüzden çıktım. :)
Bende ilk yavru alımından sonra 5+2 dubaisi ve 5+2 ikola şeklinde ayırmayı planlıyorum. Kur yapmaya bir ay önce başladı bizim balıklar. Su değişimini her hafta düzgün bir şekilde yapıyorum, eğer yapamazsam en geç iki haftada bir yapıyorum. Purigeni ben dış filtrede kullanacaktım, iç filtreyi çünkü sürekli çalıştırmıyorum. Sizce her ikisine de mi koymalıyım?
@ibrahim Bey, Purigen kullanımı ve önerileriniz için tekrar çok teşekkürler. Fluval 206 dış filtremi en üst sepetin en üstünde elyaf kullanmama rağmen üç aylık periyotlarda temizliğini yapıyorum.
O zaman söylediğiniz gibi ben en alta seramik veya siporax, orta sepette sadece matrix ve en üst sepete ise file içerisinde purigen ve üzerine elyaf koyacağım.
İç filtre düzenli çalışmasa bile purigen veya matrix'i bu filtrede de kullanmamı siz önerir misiniz?
Elyaf yerine aşağıdaki linkte belirttiğim ve şu anda orta sepetimde olan bio süngeri koysam nasıl olur? Yani bu süngeri de kullanmak istiyorum.(Bu arada Fluval 206 da her iki yanda geniş gözenekli kırmızı süngerler var.)
http://www.fluvalaquatics.com/ca/product/A237-306406-filter-bio-foam/
Düzeltme: ph yükseltmek için filtre içinde mercan kırığı kullanıyorum. Yanlışlıkla lav kırığı yazmışım. :(
İyi günler diliyorum herkese.
Mustafa
[EDIT]enigma09,2018-02-03 00:39:38[/EDIT]
Seachem Matrix, Purigen Kullanımı Ve Tropical 6in1
Merhaba İbrahim bey,
Yorumunuz için teşekkürler.
İlk sepet siporaks veya seramik halka,ikinci sepet Matrix,son olarak en üst sepete ise purigen ve elyaf koymami oneriyorsunuz değil mi? Süngeri kullanmayacak miyim peki?
Birde purigen i ben sürekli kullanacağımı düşünüyordum. Tam olarak kafam karıştı şimdi. :)
iyi akşamlar.
Merhaba İbrahim bey,
Yorumunuz için teşekkürler.
İlk sepet siporaks veya seramik halka,ikinci sepet Matrix,son olarak en üst sepete ise purigen ve elyaf koymami oneriyorsunuz değil mi? Süngeri kullanmayacak miyim peki?
Birde purigen i ben sürekli kullanacağımı düşünüyordum. Tam olarak kafam karıştı şimdi. :)
iyi akşamlar.
Seachem Matrix, Purigen Kullanımı Ve Tropical 6in1
Merhaba Arkadaşlar,
250 lt lik bir akvaryumum var. İçerisinde 15 adet tropheus duboisi masva,10 adet ikola kaiser ve 3-4 adet cüce Vatoz besliyorum.Yaklaşık bir senedir sorunsuz bir şekilde çok şükür balıklarımı besliyorum. Yurt dışından bir arkadaşım amazon üzerinden aldığım aşağıdaki iki ürünü haftaya bana getirecek.
Forumu araştırıp biraz okudum ama hata yapmamak ve iç ve dış filtrede sıralamayı doğru yapmak için daha tecrübeli arkadaşların fikirlerini almak istiyorum.
Aldığım ürünler: 1-Seachem Matrix Bio media 1lt
2-Seachem Prugen 250ml x 2 adet
Akvaryum mevcut durum:
Dış Filtre Fluval206 ile birlikte arada Fluval U3 iç filitreyi çalıştırıyorum. Daha çok su çekimi yapmadan bir gün önce sürekli çalıştırıyorum.Diğer zamanlarda kapalı.
Dış filtre 3 sepetli, içinde sırasıyla en altta seramik, ortada bio sünger, üst sepette ise elyaf altına lav kırığı koyuyorum.
İç filtrede ise yanlarda sünger, ortada ise küçük orjinal kendi seramiği mevcut.
Planladığım durum:
Dış filtrede seramikleri çıkartıp yerine matrix koymayı düşünüyorum. Bu durumda purigen ve lav kırığını nereye koymam lazım. Lav kırığını çıkarmak istemiyorum, çünkü PH'ı yükseltiyor. (Akvaryum kumum ph arttırıcı değil,normal silis kum)
Birde iç filitreye maxrix ve purigen koymaya gerek var mı?Purigen'i yedekli aldım. Birisi kirlendiğinde onu temizlerken diğerini kullanacağım.
Bu iki ürünü nasıl, hangi sepet sırasında ve ne miktarlarda kullanmam gerekir?
Ayrıca bugüne kadar hiç PH, Amonyak, Nitrat vs gibi değerlerin testlerini yapmadım. Aşağıdaki ürünü kullanmamı tavsiye eder misiniz?
Tropical 6 in1 Test 50 Ad. (CI2 PH KH NO2 GH NO3) -Fiyatı 70tl
Herkese iyi çalışmalar ve iyi günler diliyorum.
Mustafa
Düzeltme: ph yükseltmek için filtre içinde mercan kırığı kullanıyorum. Yanlışlıkla lav kırığı yazmışım. :([EDIT]enigma09,2018-02-03 00:40:47[/EDIT]
Merhaba Arkadaşlar,
250 lt lik bir akvaryumum var. İçerisinde 15 adet tropheus duboisi masva,10 adet ikola kaiser ve 3-4 adet cüce Vatoz besliyorum.Yaklaşık bir senedir sorunsuz bir şekilde çok şükür balıklarımı besliyorum. Yurt dışından bir arkadaşım amazon üzerinden aldığım aşağıdaki iki ürünü haftaya bana getirecek.
Forumu araştırıp biraz okudum ama hata yapmamak ve iç ve dış filtrede sıralamayı doğru yapmak için daha tecrübeli arkadaşların fikirlerini almak istiyorum.
Aldığım ürünler: 1-Seachem Matrix Bio media 1lt
2-Seachem Prugen 250ml x 2 adet
Akvaryum mevcut durum:
Dış Filtre Fluval206 ile birlikte arada Fluval U3 iç filitreyi çalıştırıyorum. Daha çok su çekimi yapmadan bir gün önce sürekli çalıştırıyorum.Diğer zamanlarda kapalı.
Dış filtre 3 sepetli, içinde sırasıyla en altta seramik, ortada bio sünger, üst sepette ise elyaf altına lav kırığı koyuyorum.
İç filtrede ise yanlarda sünger, ortada ise küçük orjinal kendi seramiği mevcut.
Planladığım durum:
Dış filtrede seramikleri çıkartıp yerine matrix koymayı düşünüyorum. Bu durumda purigen ve lav kırığını nereye koymam lazım. Lav kırığını çıkarmak istemiyorum, çünkü PH'ı yükseltiyor. (Akvaryum kumum ph arttırıcı değil,normal silis kum)
Birde iç filitreye maxrix ve purigen koymaya gerek var mı?Purigen'i yedekli aldım. Birisi kirlendiğinde onu temizlerken diğerini kullanacağım.
Bu iki ürünü nasıl, hangi sepet sırasında ve ne miktarlarda kullanmam gerekir?
Ayrıca bugüne kadar hiç PH, Amonyak, Nitrat vs gibi değerlerin testlerini yapmadım. Aşağıdaki ürünü kullanmamı tavsiye eder misiniz?
Tropical 6 in1 Test 50 Ad. (CI2 PH KH NO2 GH NO3) -Fiyatı 70tl
Herkese iyi çalışmalar ve iyi günler diliyorum.
Mustafa
Düzeltme: ph yükseltmek için filtre içinde mercan kırığı kullanıyorum. Yanlışlıkla lav kırığı yazmışım. :([EDIT]enigma09,2018-02-03 00:40:47[/EDIT]
Dış Filitre Fluval206 İle Birlikte Fluval U3
Merhaba Arkadaşlar,
250 lt lik bir akvaryumum var. İçerisinde 15 adet tropheus duboisi masva,10 adet ikola kaiser ve 3-4 adet cüce Vatoz besliyorum.
2.5 senedir kullandığım ve memnun kaldığım Fluval 206 dış filitrenin yanına dün aniden karar verip Fluval U4 iç filitre aldım.(1000 l/h)
Ani karar verdim diyorum ama bir hafta neredeyse tüm bilinen iç filitreleri araştırdım ve yorumları okudum. Fluval ile Ehiem arasında kaldım. Debisi yüksel olduğu için bunu seçtim. Fakat görsel olarak biraz büyük geldi benimde gözüme. Bu ürünü dış filitre ile birlikte kullanan arkadaşlar varsa aşağıdaki sorularıma vakit ayırıp kısada olsa cevap verebilir mi?
1-U4 İç filitreyi sağ ön cama yakın ve sağ arka cam önündeki dış filitre temiz su borusunun tam paraleline koydum. (Kirli su sol arka köşeden çekiliyor.) Bu durumda her ikiside aynı yönde temiz suyu veriyor.Ama alttan bir su döngüsü oluyor. Bu şekilde bırakmam sizce de doğru mu? Yoksa sol ön cama yakın mı koymalıyım iç filitreyi?(Ekte dün gece aceleyle çektiğim resmi ekledim.)
2-Bu filitrede aslında en çok merak ettiğin hava ventili açıldığında hava baloncukları sadece üst çıkıştan geliyor. Orta ve alt bölüme ayarladığımda ise sadece su akıntısı olarak çalışıyor. Ben özellikle tüm ayarları test ettim ama hava kabarcığı ve özellikle de orta bölümde ince partiküler hava zerrelerini göremiyorum. Normal çalışması bu şekilde midir? Bunun için Orjinpet yetkili bayisini aradım ve teknik servisteki arkadaş evet normal sadece üst bölümden hava baloncukları gelir dedi.
Bunu cevabını kendi sitesinde sık sorulanlar bölümünde şimdi gördüm. :)
-Why can't I get bubbles from the spray bar or bottom outlet of my U filter?
The venturi air valve will only operate on the top outlet of the filter. (Hava valve'ı sadece üst tarafı kontrol ediyormuş.)
3-Bazı yorumlarda arkadaşlar daha iyi temizlik ve kalın pislikler için içerisindeki karbon pad'i tekrar almaya gerek yok ve yandaki süngerleri kalın gözenekli yeni süngerler ile değiştirin önerisinde bulunmuş.(U4 Poly carbon kartuş) Bunu sizler nasıl uyguluyorsunuz?
4-Orta bölüme biomax dışında birşey koymak gerekir mi?Fluval'ın önerdiği bir ufak kartuş var kullanım kitapcığında ama ben gereksiz buldum onu. Ekstra malzeme olarak gelenler dışında neler kullanabiliriz?
5-Birde ben bu iç filitreyi sürekli çalıştırmayacağım sadece akşamları bir iki saat kendi hava motorumu kapatıp çalıştıracağım. İç sirkülasyon ve dip temizliği için. Dış filitrenin debisi düştüğünde ise yine tüm gün birlikte çalışmaları için devreye alacağım. Hava motoru 4w bu fluval U4 ise 10w, yani bana extradan 6w yük getirecek. Dış filitrem de 10w toplam ve 780 L/H su debisi mevcut. Bu şekilde durdur çalıştır şeklinde kullanmam bakteri kültürü açısından zararlı olmaz değil mi?Veya iç filitre çalışmadığı zaman çektiği pislikleri geri bırakmaz?
6-Son olarak bu hobi ile uğraşan tecrübeli bir iş arkadaşım iç filitre yerine 100tl daha fazla verip ikinci bir kaliteli dış filitre alsan daha iyi olurdu şeklinde bir yorum yaptı. Ama benim asıl amacım 2.5 senedir sorunsuzca da kullansam 206 dış filitremin bir gün sızıntı vs. ile beni yarı yolda bırakmasından korktum açıkçası. Akvaryumun büyük olması ve salonda olması yüzünden. :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/130920171451441.jpg[/IMG]
Herkesin cevapları ve yorumları için şimdiden teşekkürler.
İyi günler.
Mustafa
Merhaba Arkadaşlar,
250 lt lik bir akvaryumum var. İçerisinde 15 adet tropheus duboisi masva,10 adet ikola kaiser ve 3-4 adet cüce Vatoz besliyorum.
2.5 senedir kullandığım ve memnun kaldığım Fluval 206 dış filitrenin yanına dün aniden karar verip Fluval U4 iç filitre aldım.(1000 l/h)
Ani karar verdim diyorum ama bir hafta neredeyse tüm bilinen iç filitreleri araştırdım ve yorumları okudum. Fluval ile Ehiem arasında kaldım. Debisi yüksel olduğu için bunu seçtim. Fakat görsel olarak biraz büyük geldi benimde gözüme. Bu ürünü dış filitre ile birlikte kullanan arkadaşlar varsa aşağıdaki sorularıma vakit ayırıp kısada olsa cevap verebilir mi?
1-U4 İç filitreyi sağ ön cama yakın ve sağ arka cam önündeki dış filitre temiz su borusunun tam paraleline koydum. (Kirli su sol arka köşeden çekiliyor.) Bu durumda her ikiside aynı yönde temiz suyu veriyor.Ama alttan bir su döngüsü oluyor. Bu şekilde bırakmam sizce de doğru mu? Yoksa sol ön cama yakın mı koymalıyım iç filitreyi?(Ekte dün gece aceleyle çektiğim resmi ekledim.)
2-Bu filitrede aslında en çok merak ettiğin hava ventili açıldığında hava baloncukları sadece üst çıkıştan geliyor. Orta ve alt bölüme ayarladığımda ise sadece su akıntısı olarak çalışıyor. Ben özellikle tüm ayarları test ettim ama hava kabarcığı ve özellikle de orta bölümde ince partiküler hava zerrelerini göremiyorum. Normal çalışması bu şekilde midir? Bunun için Orjinpet yetkili bayisini aradım ve teknik servisteki arkadaş evet normal sadece üst bölümden hava baloncukları gelir dedi.
Bunu cevabını kendi sitesinde sık sorulanlar bölümünde şimdi gördüm. :)
-Why can't I get bubbles from the spray bar or bottom outlet of my U filter?
The venturi air valve will only operate on the top outlet of the filter. (Hava valve'ı sadece üst tarafı kontrol ediyormuş.)
3-Bazı yorumlarda arkadaşlar daha iyi temizlik ve kalın pislikler için içerisindeki karbon pad'i tekrar almaya gerek yok ve yandaki süngerleri kalın gözenekli yeni süngerler ile değiştirin önerisinde bulunmuş.(U4 Poly carbon kartuş) Bunu sizler nasıl uyguluyorsunuz?
4-Orta bölüme biomax dışında birşey koymak gerekir mi?Fluval'ın önerdiği bir ufak kartuş var kullanım kitapcığında ama ben gereksiz buldum onu. Ekstra malzeme olarak gelenler dışında neler kullanabiliriz?
5-Birde ben bu iç filitreyi sürekli çalıştırmayacağım sadece akşamları bir iki saat kendi hava motorumu kapatıp çalıştıracağım. İç sirkülasyon ve dip temizliği için. Dış filitrenin debisi düştüğünde ise yine tüm gün birlikte çalışmaları için devreye alacağım. Hava motoru 4w bu fluval U4 ise 10w, yani bana extradan 6w yük getirecek. Dış filitrem de 10w toplam ve 780 L/H su debisi mevcut. Bu şekilde durdur çalıştır şeklinde kullanmam bakteri kültürü açısından zararlı olmaz değil mi?Veya iç filitre çalışmadığı zaman çektiği pislikleri geri bırakmaz?
6-Son olarak bu hobi ile uğraşan tecrübeli bir iş arkadaşım iç filitre yerine 100tl daha fazla verip ikinci bir kaliteli dış filitre alsan daha iyi olurdu şeklinde bir yorum yaptı. Ama benim asıl amacım 2.5 senedir sorunsuzca da kullansam 206 dış filitremin bir gün sızıntı vs. ile beni yarı yolda bırakmasından korktum açıkçası. Akvaryumun büyük olması ve salonda olması yüzünden. :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196750/130920171451441.jpg[/IMG]
Herkesin cevapları ve yorumları için şimdiden teşekkürler.
İyi günler.
Mustafa
Arkadaslar Bu Ucunden Birini Alcam Ama Hangisi Siz
Konu farklı olduğu için yeni başlık altında açtım.
https://www.akvaryum.com/Forum/dis_filitre_fluval206_ile_birlikte_fluval_u3_k908635.asp?PID=5400714#scrl5400714
İyi günler.
Mustafa[EDIT]enigma09,2017-09-14 09:27:02[/EDIT]
Konu farklı olduğu için yeni başlık altında açtım.
https://www.akvaryum.com/Forum/dis_filitre_fluval206_ile_birlikte_fluval_u3_k908635.asp?PID=5400714#scrl5400714
İyi günler.
Mustafa[EDIT]enigma09,2017-09-14 09:27:02[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 12:45
Kedi Balıkları Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 JujuSeri, 12:43
Akvaryum Tanıtımı - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 10:49
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 10:41
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 10:41
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 10:34
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 10:30
- Cüce Kerevit Umt61 10:28
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 10:28
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 10:19
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 10:19
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 10:08
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 10:06
- Rasbora Arıyorum Miller 10:06
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:54
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 09:51
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 09:51
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:47
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:47
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:09
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:09
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:09
KULLANICILAR
- 97 Online Kullanıcı, 53 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
aquaticathearmi,
sina cen,
ternapi,
Urass,
waterproof,
Smet200146,
LeafyAqua,
Deoxyss,
Killicory,
Tatar10,
Merdow,
yeekim,
cassiopeiar,
MiSoSiKiaN,
yns325,
EKAR,
zen666,
Piranhabull06,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
Akvarist Batuhan,
Tolga8995,
bysmokin,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
NessPet,
GreeNWooD,
HalilSefaa,
miracemir,
Underlord,
1xbet app_jnEr,
kilic88,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
riderfish,
Mesaquarium,
akvarist10UR,
AC-72,
Mithrandirr,
fissidens,
Flytheshrimp,
reprise,
YAYD06,
JujuSeri,
caglard,
ercane,
oguzsel,
Aqualandakvaryum,
Wolkan,
sdurmaz1965,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
