ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mustafakrml
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
19
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Eylül 2017 18:54
Son Ziyaret:
12 Haziran 2026 20:11
Toplam Mesaj:
151 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
122 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
1
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mustafa Kırımlı
Doğum Tarihi:
03 Ağustos 2005
Yaş:
20
İl:
Trabzon
Meslek:
CNC Operatörü
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
70×35×35 | 70L
Transgenik Tetra/Danio/Corydoras 🐟 | Elodea 🌿
Öğrenerek devam…
SON 10 MESAJI
70lt(70x35x35) Akvaryumum İçin Tür Tavsiyesi
70LT(70x35x35) ölçülerine sahip akvaryumumda
Sobo SF550F Askı dış filtre
100W ısıtıcı mevcut.
Tabanım yaklaşık 12kg dere kumu, 2 kök anubias bitkilerim mevcut(bitki sayısını yükseltmeye çalışacağım)
Bu akvaryumda şu an 11 adet transgenik tetra, 2 zebra danio, 4 komando cory ve 1 cüce vatoz besliyorum.
Kurduğum zamanlarda olduğum şehirdeki akvaryumcuları fazla bilmediğim için ve kurulumda hevesimi kırmayacak dayanıklı bir tür arayışımdan dolayı bu balıkları seçmiştim.
bu hacimdeki bir akvaryumda bakabileceğim farklı türler nelerdir? şu anki balıklarımı elden çıkarıp farklı türler arayışına girmek istiyorum ve fikrinize danışmak istedim [:?]
70LT(70x35x35) ölçülerine sahip akvaryumumda
Sobo SF550F Askı dış filtre
100W ısıtıcı mevcut.
Tabanım yaklaşık 12kg dere kumu, 2 kök anubias bitkilerim mevcut(bitki sayısını yükseltmeye çalışacağım)
Bu akvaryumda şu an 11 adet transgenik tetra, 2 zebra danio, 4 komando cory ve 1 cüce vatoz besliyorum.
Kurduğum zamanlarda olduğum şehirdeki akvaryumcuları fazla bilmediğim için ve kurulumda hevesimi kırmayacak dayanıklı bir tür arayışımdan dolayı bu balıkları seçmiştim.
bu hacimdeki bir akvaryumda bakabileceğim farklı türler nelerdir? şu anki balıklarımı elden çıkarıp farklı türler arayışına girmek istiyorum ve fikrinize danışmak istedim [:?]
Sobo Sf 550f Bypass Sorunu
[QUOTE=MrAnason]
Mantıken dediğiniz doğru, ben filtreyi yeni aldığım için bir süre fabrikasyon diziliş ile kullanmayı tercih ettim. Hava sorununuza gelirsek filtrenin su doldurma kapağını sadece iterek değilde çevirerek sıkmıyorsanız ondan olabilir. İlk günler bende kapağı tam sıkmadığımdan hava yapmıştı.[/QUOTE]
ilk kurduğum zaman dediğiniz olmuştu. şu an dediğiniz gibi sıkıyorum
[QUOTE=MrAnason]
Mantıken dediğiniz doğru, ben filtreyi yeni aldığım için bir süre fabrikasyon diziliş ile kullanmayı tercih ettim. Hava sorununuza gelirsek filtrenin su doldurma kapağını sadece iterek değilde çevirerek sıkmıyorsanız ondan olabilir. İlk günler bende kapağı tam sıkmadığımdan hava yapmıştı.[/QUOTE]
ilk kurduğum zaman dediğiniz olmuştu. şu an dediğiniz gibi sıkıyorum
Sobo Sf 550f Bypass Sorunu
[QUOTE=MrAnason]
Fabrikasyon dizilişi değiştirdiğiniz için olabilir mi[/QUOTE]
fabrikasyon diziliş çok mantıksız, suyun önce süngerlerden geçip kalın pislikleri tutup, sonra biyolojik filtrasyona geçmesi gerekmez mi normalde ben mi yanlış biliyorum?
ses çok rahatsız etmediği için ve salonda olduğu için akvaryum dokunmuyorum ben böyle doğru buluyorum.
[QUOTE=Sufisu]
Benimki resimdekinde o motorun olduğu yerde sepet ve elyaf var bende hava sorunu hiç olmadı bı ara oldu ondada bu malzemelerin elyafın ve süngerlerin arasında hava kalıyor onların üstüne bastırınca gidiyor sizde malzemelerden geçiyormu sepete kadar geliyor mu sizin diziliminizide deneyeceğim
Bende 6 aydır kullanıyorum [/QUOTE]
ben içinden çıkan elyafı hiç kullanmadım, kendi elyafımı kullanıyorum o da sepetin içinde seramik halkanın üstüne konumlandırdım.
[QUOTE=MrAnason]
Fabrikasyon dizilişi değiştirdiğiniz için olabilir mi[/QUOTE]
fabrikasyon diziliş çok mantıksız, suyun önce süngerlerden geçip kalın pislikleri tutup, sonra biyolojik filtrasyona geçmesi gerekmez mi normalde ben mi yanlış biliyorum?
ses çok rahatsız etmediği için ve salonda olduğu için akvaryum dokunmuyorum ben böyle doğru buluyorum.
[QUOTE=Sufisu]
Benimki resimdekinde o motorun olduğu yerde sepet ve elyaf var bende hava sorunu hiç olmadı bı ara oldu ondada bu malzemelerin elyafın ve süngerlerin arasında hava kalıyor onların üstüne bastırınca gidiyor sizde malzemelerden geçiyormu sepete kadar geliyor mu sizin diziliminizide deneyeceğim
Bende 6 aydır kullanıyorum [/QUOTE]
ben içinden çıkan elyafı hiç kullanmadım, kendi elyafımı kullanıyorum o da sepetin içinde seramik halkanın üstüne konumlandırdım.
Sobo Sf 550f Bypass Sorunu
[QUOTE=Sufisu][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/278447/010620262037571.jpg[/IMG]
Bu benim filtrem sobo SF 550f fitlrede ilk olarak su genis gözenekli süngerlerden gecuyie ondan sonra sepetleri geliyor ben 1 sepetin tabanına kalın gözenekli sünger koydum sonra seramik halkalar var 2 sepette tabana ince gözenekli sünger koydum sonra seramik halkalar var 3 sepet seramik halkalar dolu onunda üstünde elyaf var ama sadece bu filtrede ilk kalın sünger pisleniyor birde elyafım pisleniyor o sepetin içindeki süngerler zerre gram pislenmiyor attığım resimde o sünger ile sepetleri arasında plastik var ama o plastiğin üst kısmı ilk kalın sünger ile elyafın olduğu yerde ufak bir bosluk var acaba ordanmi su geçiyor çünku elyafta pisleniyor garip bir şeklide ve karidesimu ordan topluyor o kadar süngerden geçip gelmesi imkaniz sırf bu yüzden o araya sunger flaan sıkıştırmaya çalıştım ama yok o plastiği yukarı çektim filtrenin kapağını koyduğum zaman geri aynı yere geliyor ve boşluk kalıyor ne yapabilirim
Bu arada akvaryumun şuyuda tertemiz [/QUOTE]
in yazan kısım(en üstte sarı sünger olmak üzere altına iki siyah sünger koyulacak.)
out yazan kısım yani 3 adet sepete ben şöyle bir dizilim yaptım(en alt sepet: eski sobo filtremden çıkan seramik halkalar,orta sepet: seachem matrix, en üst sepet: Eurostar Hexafix seramik halka ve jbl symec elyaf).
bu filtrenin sağlıklı şekilde kurulumuyla alakalı hiçbir içerik yok neredeyse internette.
ben neredeyse bu filtreye 3 aydır sahibim. çözemediğim bir hava problemi var ve galiba fotoğraftaki gibi montaj yapmadığım için öyle oluyor. fakat fotoğraftaki montaj şeklide bana aşırı saçma geldi.[EDIT]mustafakrml,2026-06-06 09:44:10[/EDIT]
[QUOTE=Sufisu][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/278447/010620262037571.jpg[/IMG]
Bu benim filtrem sobo SF 550f fitlrede ilk olarak su genis gözenekli süngerlerden gecuyie ondan sonra sepetleri geliyor ben 1 sepetin tabanına kalın gözenekli sünger koydum sonra seramik halkalar var 2 sepette tabana ince gözenekli sünger koydum sonra seramik halkalar var 3 sepet seramik halkalar dolu onunda üstünde elyaf var ama sadece bu filtrede ilk kalın sünger pisleniyor birde elyafım pisleniyor o sepetin içindeki süngerler zerre gram pislenmiyor attığım resimde o sünger ile sepetleri arasında plastik var ama o plastiğin üst kısmı ilk kalın sünger ile elyafın olduğu yerde ufak bir bosluk var acaba ordanmi su geçiyor çünku elyafta pisleniyor garip bir şeklide ve karidesimu ordan topluyor o kadar süngerden geçip gelmesi imkaniz sırf bu yüzden o araya sunger flaan sıkıştırmaya çalıştım ama yok o plastiği yukarı çektim filtrenin kapağını koyduğum zaman geri aynı yere geliyor ve boşluk kalıyor ne yapabilirim
Bu arada akvaryumun şuyuda tertemiz [/QUOTE]
in yazan kısım(en üstte sarı sünger olmak üzere altına iki siyah sünger koyulacak.)
out yazan kısım yani 3 adet sepete ben şöyle bir dizilim yaptım(en alt sepet: eski sobo filtremden çıkan seramik halkalar,orta sepet: seachem matrix, en üst sepet: Eurostar Hexafix seramik halka ve jbl symec elyaf).
bu filtrenin sağlıklı şekilde kurulumuyla alakalı hiçbir içerik yok neredeyse internette.
ben neredeyse bu filtreye 3 aydır sahibim. çözemediğim bir hava problemi var ve galiba fotoğraftaki gibi montaj yapmadığım için öyle oluyor. fakat fotoğraftaki montaj şeklide bana aşırı saçma geldi.[EDIT]mustafakrml,2026-06-06 09:44:10[/EDIT]
Halsiz Ve Denge Problemi Olan Balığım
[QUOTE=Urar]Tam göremedim ama sanırım balığınızın mukus tabakası zarar görmüş. Bunun en buyuk nedenı de su deyişimleri beledıyeler bahar ve sonbahar ayların da suları ilaçlarlar cok farklı kımyasalar kulanırlar. Her su deyişimlerın de balıkların mukus tabakası o koruyucu tabakaları zarar görür. Kayıplar başlar Önerım su deyişimlerını ılla yapacaksınız temmuz ağostos sıcak aylarda yapın iki vıdon alın her bırı 10 kilo olsun. Balkona koyun biraz gunes de gorsun ağzıda acık olsun 1 ay 2 ay orda dınlendırın Bunun dısında aldım 2 gun dınlerdım suyu klor ucdu su tamam Olmaz balıklar zarar görür Bir önrımde bu sıze kalmış sorun yaşamdıkca Akvaryumun fılıtresını asla temizlemeyın. Ve su deyişimlerınde aylık yapın.[/QUOTE]
Merhabalar su değişimini aylık yapıyorum beklemiş su kullanıyorum yaşadığım şehrin suyu gayet temiz olduğunu düşünüyorum çok büyük bir şehirde olmadığım ve köy yerleşimlerine yakın olduğum için,
sera aquatan su düzenleyici de kullanmaktayım.
Bu canlıyı maalesef kaybettim. akvaryumdan bitkileri çıkardım çıkaralı teker teker canlı kayıplarım ve yosun problemi başladı 5 aydır hiç kayıp vermeden çalışıyordu sistem. hemen 2 kök anubias edinip taşa bağlama yöntemiyle akvaryuma ekledim. inşallah bu bitki tutunabilecek akvaryumumda.
şu anlık bir problem yok. tavsiyenizi dikkat ederek filtre temizliğini de azaltacağım en son yaptığım temizlikte filtre boruları yosun tuttuğu için bi söküp temizleyim dedim temizlerken de süngerleri de akvaryum suyunda bi sıkayım dedim çıkan kirli suyun yüzde 60 ını filtreye geri ekledim zaten biyolojik döngüyü çok sarsmamak için kalanını da akvaryumdan su aktararak içine tamamladım.[EDIT]mustafakrml,2026-06-06 09:36:32[/EDIT]
[QUOTE=Urar]Tam göremedim ama sanırım balığınızın mukus tabakası zarar görmüş. Bunun en buyuk nedenı de su deyişimleri beledıyeler bahar ve sonbahar ayların da suları ilaçlarlar cok farklı kımyasalar kulanırlar. Her su deyişimlerın de balıkların mukus tabakası o koruyucu tabakaları zarar görür. Kayıplar başlar Önerım su deyişimlerını ılla yapacaksınız temmuz ağostos sıcak aylarda yapın iki vıdon alın her bırı 10 kilo olsun. Balkona koyun biraz gunes de gorsun ağzıda acık olsun 1 ay 2 ay orda dınlendırın Bunun dısında aldım 2 gun dınlerdım suyu klor ucdu su tamam Olmaz balıklar zarar görür Bir önrımde bu sıze kalmış sorun yaşamdıkca Akvaryumun fılıtresını asla temizlemeyın. Ve su deyişimlerınde aylık yapın.[/QUOTE]
Merhabalar su değişimini aylık yapıyorum beklemiş su kullanıyorum yaşadığım şehrin suyu gayet temiz olduğunu düşünüyorum çok büyük bir şehirde olmadığım ve köy yerleşimlerine yakın olduğum için,
sera aquatan su düzenleyici de kullanmaktayım.
Bu canlıyı maalesef kaybettim. akvaryumdan bitkileri çıkardım çıkaralı teker teker canlı kayıplarım ve yosun problemi başladı 5 aydır hiç kayıp vermeden çalışıyordu sistem. hemen 2 kök anubias edinip taşa bağlama yöntemiyle akvaryuma ekledim. inşallah bu bitki tutunabilecek akvaryumumda.
şu anlık bir problem yok. tavsiyenizi dikkat ederek filtre temizliğini de azaltacağım en son yaptığım temizlikte filtre boruları yosun tuttuğu için bi söküp temizleyim dedim temizlerken de süngerleri de akvaryum suyunda bi sıkayım dedim çıkan kirli suyun yüzde 60 ını filtreye geri ekledim zaten biyolojik döngüyü çok sarsmamak için kalanını da akvaryumdan su aktararak içine tamamladım.[EDIT]mustafakrml,2026-06-06 09:36:32[/EDIT]
Halsiz Ve Denge Problemi Olan Balığım
Öncelikle tüm hobi camiasının geçmiş bayramını kutlarım.
Bir haftalık bayram dönüşünde dün eve geldim. Akvaryuma 1,5 haftadır dip çekimi yapılmamıştı. Dönüşümde bir tane canlı kaybım vardı, dipte diğer balıklar tarafından yenmiş şekildeydi. Görür görmez onu hemen akvaryumdan çıkardım.
Fakat bu sabah da filtrenin emiş kısmında yorulmuş, halsiz bir balığımı daha keşfettim. Onu da yorulmasın ve akıntıdan etkilenmesin diye 0,5 litrelik pet şişeden yaptığım yavruluk gibi bir alana aldım. Ara sıra hareket ediyor ama çoğunlukla şişenin dibinde videodaki gibi duruyor. [URL]https://youtube.com/shorts/VqUXZVmqaOM?si=iqTQCpUgHhbTq0k9[/URL]
Dip çekimi ve su değişimi yaptım. Suda herhangi bir koku vb. gibi bir problem yok. Sıcaklık, filtrasyon ve her şey şu an aktif ve temiz durumda.
Sizce bu balığın kurtulma ihtimali nedir, ne yapmamı önerirsiniz?[EDIT]mustafakrml,2026-05-31 19:29:53[/EDIT]
Öncelikle tüm hobi camiasının geçmiş bayramını kutlarım.
Bir haftalık bayram dönüşünde dün eve geldim. Akvaryuma 1,5 haftadır dip çekimi yapılmamıştı. Dönüşümde bir tane canlı kaybım vardı, dipte diğer balıklar tarafından yenmiş şekildeydi. Görür görmez onu hemen akvaryumdan çıkardım.
Fakat bu sabah da filtrenin emiş kısmında yorulmuş, halsiz bir balığımı daha keşfettim. Onu da yorulmasın ve akıntıdan etkilenmesin diye 0,5 litrelik pet şişeden yaptığım yavruluk gibi bir alana aldım. Ara sıra hareket ediyor ama çoğunlukla şişenin dibinde videodaki gibi duruyor. [URL]https://youtube.com/shorts/VqUXZVmqaOM?si=iqTQCpUgHhbTq0k9[/URL]
Dip çekimi ve su değişimi yaptım. Suda herhangi bir koku vb. gibi bir problem yok. Sıcaklık, filtrasyon ve her şey şu an aktif ve temiz durumda.
Sizce bu balığın kurtulma ihtimali nedir, ne yapmamı önerirsiniz?[EDIT]mustafakrml,2026-05-31 19:29:53[/EDIT]
Akvaryumda Elodea Büyümüyor, Neden?
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Ekerseniz bu bitki eriyor ve kumdan kurtuluyor, çok zor. Demet halinde bir vantuzla kuma sıfır sabitleyebilirsiniz. Aquaclear kullanmayın diğeri zaten su değişimi yaparken kullanıyorsunuz. Bir süre su üstünde serbestte bırakabilirsiniz benim kullandığım gibi. (Gerçi ben ilk kurulum sonrası çıkarırım çünkü tüm besinleri hüpletir bu.)[/QUOTE]
ben bitki işini beceremedim galiba ya, akvaryum da pek bitkiye uygun değil gibi zaten o yüzden bitkileri çıkarmayı düşünüyorum
ama bitkileri çıkarınca nasıl bir dekorasyon yapabilirim diye düşünüyorum
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Ekerseniz bu bitki eriyor ve kumdan kurtuluyor, çok zor. Demet halinde bir vantuzla kuma sıfır sabitleyebilirsiniz. Aquaclear kullanmayın diğeri zaten su değişimi yaparken kullanıyorsunuz. Bir süre su üstünde serbestte bırakabilirsiniz benim kullandığım gibi. (Gerçi ben ilk kurulum sonrası çıkarırım çünkü tüm besinleri hüpletir bu.)[/QUOTE]
ben bitki işini beceremedim galiba ya, akvaryum da pek bitkiye uygun değil gibi zaten o yüzden bitkileri çıkarmayı düşünüyorum
ama bitkileri çıkarınca nasıl bir dekorasyon yapabilirim diye düşünüyorum
Akvaryumda Elodea Büyümüyor, Neden?
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Elodea dünyanın en kolay bitkilerindendir. Bir iki şeye dikkat edeceğiz. İlki ışık, ikincisi su sıcaklığı, üçüncüsü suya eklenen kimyasallar. Işık olacak, su sıcaklığı düşük olacak, kimyasalı sevmez, düzenli su değişimi. Uyum sorunu, ekilme derdi olmayan bir tür. Ben yeni kurulum tanklarımda suyun üstüne salarım, ilk dönem tehlikeli evreyi atlatmamda çok yardımcı olur. Gübreye gerek yok.
Şimdi sizde su sıcaklığı iyi, ışıkta iyi. Kimyasal durumunuz? Su değişikliği/eklemesi?
Son olarak kuma ekilmeyi sevmez, ekilen yerden çürür.[/QUOTE]
Merhabalar, kuma ektiğim yerde yaprak olmuyor. bu bitkileri nasıl dikmeliyim ki.
su 23 derece. ışık fena değil ama elodea için kesinlikle yeterli.
sera aquatan su düzenleyici ve cyrstalpro aquaclear dışında bir su eklentisi kullanmadım.
aquaclearı yarım doz olarak kullandığımı belirteyim. su değişimini düzenli olarak yapmaktayım.
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Elodea dünyanın en kolay bitkilerindendir. Bir iki şeye dikkat edeceğiz. İlki ışık, ikincisi su sıcaklığı, üçüncüsü suya eklenen kimyasallar. Işık olacak, su sıcaklığı düşük olacak, kimyasalı sevmez, düzenli su değişimi. Uyum sorunu, ekilme derdi olmayan bir tür. Ben yeni kurulum tanklarımda suyun üstüne salarım, ilk dönem tehlikeli evreyi atlatmamda çok yardımcı olur. Gübreye gerek yok.
Şimdi sizde su sıcaklığı iyi, ışıkta iyi. Kimyasal durumunuz? Su değişikliği/eklemesi?
Son olarak kuma ekilmeyi sevmez, ekilen yerden çürür.[/QUOTE]
Merhabalar, kuma ektiğim yerde yaprak olmuyor. bu bitkileri nasıl dikmeliyim ki.
su 23 derece. ışık fena değil ama elodea için kesinlikle yeterli.
sera aquatan su düzenleyici ve cyrstalpro aquaclear dışında bir su eklentisi kullanmadım.
aquaclearı yarım doz olarak kullandığımı belirteyim. su değişimini düzenli olarak yapmaktayım.
Akvaryumda Elodea Büyümüyor, Neden?
[QUOTE=MertSoyumert]Bitkiyi ne zaman aldınız? Bazılarının uç kısmında daha yoğun yeni gelişen yapraklar var. Bu da eski yaprakların başka bir tanka adapte olduğunu, yeni yaprakların sizin tankınıza adapte olmaya çalıştığını gösteriyor.
Bu durumda eğer gelişme azsa potasyum katkılı gübre kullanmanızı tavsiye ederim. [/QUOTE] bitkilerin bazıları eski bazıları yeni.
en yenisi 1 aylık diyebilirim en eskisi de 4 aylıktır.
gübre kullanmam gerekecek sanırım
[QUOTE=Hidro Dinamik]Elodea sürgünden çoğaltılmalı, boydan kestiyseniz uzaması genelde durur. Kuma gömülen kısımlardan kararıp çürümeye başlar, yaprak sorunlarını bu yüzden dipten yukarıya doğru görüyorsunuzdur. Vantuzla kuma yakın noktadan cama sabitleyebilirsiniz.[/QUOTE]
merhabalar, evet boydan kestiklerim de var sürgünden çoğalttıklarım da. ikisi de gelişmiyor ama.
kuma gömülen kısımda yaprak olmadığı sürece kuma gömülüyor diye biliyordum yanlış mıyım?
[QUOTE=Cyber_Scout]Büyümek gelişmek için bitkilerde beslenmeli.
Ortamda yeterli besin maddelerinin dengeli şekilde olması gerekli.
Balık ve bitki sayısını artırmalısınız.[/QUOTE]
bitki sayısını internetten farklı tür bitki alarak arttırmayı düşünüyorum benim olduğum şehirde elodea dışında bitki bulamadım çünkü.
canlı sayım akvaryum için sınırda şu an zaten
12 transgenik tetra, 2 danio, 4 komando cory ve 1 cüce vatozum var
[QUOTE=MertSoyumert]Bitkiyi ne zaman aldınız? Bazılarının uç kısmında daha yoğun yeni gelişen yapraklar var. Bu da eski yaprakların başka bir tanka adapte olduğunu, yeni yaprakların sizin tankınıza adapte olmaya çalıştığını gösteriyor.
Bu durumda eğer gelişme azsa potasyum katkılı gübre kullanmanızı tavsiye ederim. [/QUOTE] bitkilerin bazıları eski bazıları yeni.
en yenisi 1 aylık diyebilirim en eskisi de 4 aylıktır.
gübre kullanmam gerekecek sanırım
[QUOTE=Hidro Dinamik]Elodea sürgünden çoğaltılmalı, boydan kestiyseniz uzaması genelde durur. Kuma gömülen kısımlardan kararıp çürümeye başlar, yaprak sorunlarını bu yüzden dipten yukarıya doğru görüyorsunuzdur. Vantuzla kuma yakın noktadan cama sabitleyebilirsiniz.[/QUOTE]
merhabalar, evet boydan kestiklerim de var sürgünden çoğalttıklarım da. ikisi de gelişmiyor ama.
kuma gömülen kısımda yaprak olmadığı sürece kuma gömülüyor diye biliyordum yanlış mıyım?
[QUOTE=Cyber_Scout]Büyümek gelişmek için bitkilerde beslenmeli.
Ortamda yeterli besin maddelerinin dengeli şekilde olması gerekli.
Balık ve bitki sayısını artırmalısınız.[/QUOTE]
bitki sayısını internetten farklı tür bitki alarak arttırmayı düşünüyorum benim olduğum şehirde elodea dışında bitki bulamadım çünkü.
canlı sayım akvaryum için sınırda şu an zaten
12 transgenik tetra, 2 danio, 4 komando cory ve 1 cüce vatozum var
Akvaryumda Elodea Büyümüyor, Neden?
70 litre akvaryumumda Elodea bitkisi yetiştirmekte zorlanıyorum.
Akvaryumda dere kumu kullanıyorum, sıvı gübre kullanmıyorum. Aydınlatma sürem günlük yaklaşık 8 saat civarında. Filtre ve ısıtıcı mevcut, sıcaklık ortalama 23°C. Tankta tetra, corydoras ve bir adet cüce vatoz bulunuyor.
Bitkilerim uzamak yerine zayıf kalıyor, bazı yapraklarda bozulmalar oluyor ve genel olarak sağlıklı gelişim gözlemleyemiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/199722/160420262146571.jpg[/IMG]
Benzer şartlarda elodea yetiştirenler nasıl bir yol izliyor? Bu koşullarda bitkinin sağlıklı gelişmesi için neler yapılabilir?
70 litre akvaryumumda Elodea bitkisi yetiştirmekte zorlanıyorum.
Akvaryumda dere kumu kullanıyorum, sıvı gübre kullanmıyorum. Aydınlatma sürem günlük yaklaşık 8 saat civarında. Filtre ve ısıtıcı mevcut, sıcaklık ortalama 23°C. Tankta tetra, corydoras ve bir adet cüce vatoz bulunuyor.
Bitkilerim uzamak yerine zayıf kalıyor, bazı yapraklarda bozulmalar oluyor ve genel olarak sağlıklı gelişim gözlemleyemiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/199722/160420262146571.jpg[/IMG]
Benzer şartlarda elodea yetiştirenler nasıl bir yol izliyor? Bu koşullarda bitkinin sağlıklı gelişmesi için neler yapılabilir?
SON MESAJLAR
- Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Akvaryum Yapımında Silikon Payı pianoƒish, 14:36
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
KULLANICILAR
- 108 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
aquaticathearmi,
Cyber_Scout,
zekigonlum,
sina cen,
platinium,
Laetacara,
Rafayel,
ternapi,
Ehtiyar,
aredhelrim,
waterproof,
huseyin280,
Tortuga7,
Deoxyss,
Tatar10,
baykanmustafa4,
kasim12,
yeekim,
portre,
Berkant,
ahmetfiratozkaya,
yusufelik,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
ErayDemirel,
Piranhabull06,
ciways,
syerli,
bysmokin,
umutak,
emregungor,
İlksen Şahin,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
HalilSefaa,
hounddog,
Goldfish2000,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
VaranusSalvator,
riderfish,
fatihgurhan,
Can78,
Standart Moss,
Legionsgamer,
dimbeleth,
şansal,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
sakal34,
levent07,
nakkas__45,
Wolkan,
OKIRATLI,
Omer0618,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
