ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Melike Öcal
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Temmuz 2021 18:47
Son Ziyaret:
02 Ocak 2022 19:55
Toplam Mesaj:
16 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Melike Öcal
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kirikkale
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Melike Öcal
SON 10 MESAJI
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Kaangzkr]Normal molilere göre daha kırılganlar ömürleri daha kısa olur otçul ağırlıklı beslenmesi gerekir arada verilen canlı yemler daha dirençli daha canlı olmalarını sağlar.Hamilelik süreleri normal molilere nazaran daha uzun sürer 50 60 gün civarı ve daha az yavru verirler anladağım kadarıyla canlı bitkiniz var bu çok iyi birşey sık bitkili olursa daha iyi olur kendilerini güvende hissediyorlar ve bitki yemezler daha doğrusu yiyemezler çünkü ağız yapılarına dikkatli bakarsanız suyun yüzeyine doğru bakar yani bitkiyi koparamaz en azından ben böle tecrübe ettim en sevdikleri besinler arasında akvaryumda oluşan saç sakal yosunları var yem atmadığım zamanlarda sürekli onları tırtıklıyorlar belki de sizin bitkiyi yiyor dediğiniz davranışları bitkinin üzerindeki yosunları yemeleri olabilir [:D].bütün moli Yavruları(normalleri de dahil) amonyak ve nitrite karşı çok hassaslar yavruları büyütürken çok fazla yavru kaybetmeme neden olmuştu bu durum olurda yavru büyümek isterseniz aklınızda olsun yenmeyen yemlerin derhal akvaryumdan çıkarılması gerekir
bu sevimli canlılara 5 yıl boyunca baktım favori türüm sorunuz olursa çekinmeden sorun herkese keyifli hobiler [:)][/QUOTE]
bilgili olduğunuza çok sevindim. sürekli dışkılama oluyor balon mollylerde her saat diyebilirm 😂 bu normal mi sizce çünkü diğer balıklarımda böyle bi durumla hiç karşılaşmadım. bir de bettayla aynı yerde kalırsa sıkıntı olur mu sizce? haşlanmış bezelye ya da semiz otu türünde besinler versem sağlıklı olur mu? çok soru sordum merakımdan kusura bakmayın😂😊
[QUOTE=Kaangzkr]Normal molilere göre daha kırılganlar ömürleri daha kısa olur otçul ağırlıklı beslenmesi gerekir arada verilen canlı yemler daha dirençli daha canlı olmalarını sağlar.Hamilelik süreleri normal molilere nazaran daha uzun sürer 50 60 gün civarı ve daha az yavru verirler anladağım kadarıyla canlı bitkiniz var bu çok iyi birşey sık bitkili olursa daha iyi olur kendilerini güvende hissediyorlar ve bitki yemezler daha doğrusu yiyemezler çünkü ağız yapılarına dikkatli bakarsanız suyun yüzeyine doğru bakar yani bitkiyi koparamaz en azından ben böle tecrübe ettim en sevdikleri besinler arasında akvaryumda oluşan saç sakal yosunları var yem atmadığım zamanlarda sürekli onları tırtıklıyorlar belki de sizin bitkiyi yiyor dediğiniz davranışları bitkinin üzerindeki yosunları yemeleri olabilir [:D].bütün moli Yavruları(normalleri de dahil) amonyak ve nitrite karşı çok hassaslar yavruları büyütürken çok fazla yavru kaybetmeme neden olmuştu bu durum olurda yavru büyümek isterseniz aklınızda olsun yenmeyen yemlerin derhal akvaryumdan çıkarılması gerekir
bu sevimli canlılara 5 yıl boyunca baktım favori türüm sorunuz olursa çekinmeden sorun herkese keyifli hobiler [:)][/QUOTE]
bilgili olduğunuza çok sevindim. sürekli dışkılama oluyor balon mollylerde her saat diyebilirm 😂 bu normal mi sizce çünkü diğer balıklarımda böyle bi durumla hiç karşılaşmadım. bir de bettayla aynı yerde kalırsa sıkıntı olur mu sizce? haşlanmış bezelye ya da semiz otu türünde besinler versem sağlıklı olur mu? çok soru sordum merakımdan kusura bakmayın😂😊
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Oguzhank]Yok bir sorun olmaz merak etmeyin.Diğer baliklar bile yiyebilir benim melek baliği bile yiyor ki aslinda etoburdur daha ziyade melek[/QUOTE]
betta balığınız varsa ona da yedirdiniz mi bağırsak sistemine iyi gelmesi açısından? haşlanmış bezelye tavsiye ediyorlar ama etçil diye çok yanaşamıyorum
[QUOTE=Oguzhank]Yok bir sorun olmaz merak etmeyin.Diğer baliklar bile yiyebilir benim melek baliği bile yiyor ki aslinda etoburdur daha ziyade melek[/QUOTE]
betta balığınız varsa ona da yedirdiniz mi bağırsak sistemine iyi gelmesi açısından? haşlanmış bezelye tavsiye ediyorlar ama etçil diye çok yanaşamıyorum
Transgenetik Tetralar Hakkında
[QUOTE=Beta_balik]Transgenetik tetra hakkında bilgisi olan bir sürü insan var.
Transgenetik tetra hakkında birine ihtiyacınız da yok, internette yığınla bilgi var.
Genel bilgi hakkında konu açıp cevap beklemenize gerek yok. Bu başlığı google a yazınca çok daha fazlasına kendiniz ulaşırsınız zaten. Eğerki daha farklı ve cevabını bulamadığınız bir soru ise direk onu sorun. [/QUOTE]
evet yığınla bilgi var ama adı üstünde yığınla. neden bu kadar sert cevap veriyorsunuz anlamış değilim. sürekli birbiriyle çelişen ve aynı şeyleri yazan siteler yerine burada beslemiş veya beslemek isteyen insanların fikirlerini sormak daha mantığa yatkın. sizi daha nazik ve insanca konuşmaya davet ediyorum :)
[QUOTE=AliKhan]Genetik mühendisliğiyle siyah tetra yumurtalarına ya da embriyolarına mürekkep balığı genleri transfer edilerek üretiliyorlarmış. Genel davranışları pek değişmese de doğal genetik yapıları bozulduğu için ömürlerinin azaldığı söyleniyor ama henüz yeterince gözlem yok. Bu arada yeni genlerini yavrularına da aktarıyorlar, yavrular da renkli oluyor ama ilerleyen kuşaklarda doğal renklerine dönecekleri düşünülüyor. Deri altına, üstüne boyama işlemi yapılmadığı için hayvanlar eziyet çekmiyor ama pek çok akvarist doğal olmadıkları için beslenmelerine, üretilmelerine karşı. Ben şahsen seviyorum ve besliyorum...
Ben beslemeye karar verdiğimde google ve forumlardan taradım ve sadece farklı kaynaklardan küçük bilgi kırıntıları buldum ve özetini paylaştım. 🙂 Gerisi arkadaşımıza kalmış. Araştırıp daha detaylı bilgiler bulursa bizimle paylaşacaktır O da diye umuyorum. 🙂[/QUOTE]
teşekkür ederim bende seviyorum hoş duruyorlar. şu an tek sıkıntımız yeme iştahla gelmiyor ve fazla hareketli değiller :( onun dışında bi sıkıntı yaşamadık şimdilik.
[QUOTE=Beta_balik]Transgenetik tetra hakkında bilgisi olan bir sürü insan var.
Transgenetik tetra hakkında birine ihtiyacınız da yok, internette yığınla bilgi var.
Genel bilgi hakkında konu açıp cevap beklemenize gerek yok. Bu başlığı google a yazınca çok daha fazlasına kendiniz ulaşırsınız zaten. Eğerki daha farklı ve cevabını bulamadığınız bir soru ise direk onu sorun. [/QUOTE]
evet yığınla bilgi var ama adı üstünde yığınla. neden bu kadar sert cevap veriyorsunuz anlamış değilim. sürekli birbiriyle çelişen ve aynı şeyleri yazan siteler yerine burada beslemiş veya beslemek isteyen insanların fikirlerini sormak daha mantığa yatkın. sizi daha nazik ve insanca konuşmaya davet ediyorum :)
[QUOTE=AliKhan]Genetik mühendisliğiyle siyah tetra yumurtalarına ya da embriyolarına mürekkep balığı genleri transfer edilerek üretiliyorlarmış. Genel davranışları pek değişmese de doğal genetik yapıları bozulduğu için ömürlerinin azaldığı söyleniyor ama henüz yeterince gözlem yok. Bu arada yeni genlerini yavrularına da aktarıyorlar, yavrular da renkli oluyor ama ilerleyen kuşaklarda doğal renklerine dönecekleri düşünülüyor. Deri altına, üstüne boyama işlemi yapılmadığı için hayvanlar eziyet çekmiyor ama pek çok akvarist doğal olmadıkları için beslenmelerine, üretilmelerine karşı. Ben şahsen seviyorum ve besliyorum...
Ben beslemeye karar verdiğimde google ve forumlardan taradım ve sadece farklı kaynaklardan küçük bilgi kırıntıları buldum ve özetini paylaştım. 🙂 Gerisi arkadaşımıza kalmış. Araştırıp daha detaylı bilgiler bulursa bizimle paylaşacaktır O da diye umuyorum. 🙂[/QUOTE]
teşekkür ederim bende seviyorum hoş duruyorlar. şu an tek sıkıntımız yeme iştahla gelmiyor ve fazla hareketli değiller :( onun dışında bi sıkıntı yaşamadık şimdilik.
Transgenetik Tetralar Hakkında
Transgenetik tetralar hakkında bilgisi olan arkadaşlar bizimle paylaşabilir mi?
Transgenetik tetralar hakkında bilgisi olan arkadaşlar bizimle paylaşabilir mi?
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Oguzhank]Yazmayi unutmuşum.Zaten sizde bitkilerinizi yemelerinden farketmişsiniz.Moliler otçul baliklardir.Yani aldiğinizhazir yemler otçul baliklar için olan protein ağirliği daha az olan yemlerden olmalidir.Zaman zaman haşlayarak semizotu marul gibi sebzeleride ince kıyım verirseniz sindirim sitemleri için iyi birşey yapmiş olursunuz[/QUOTE]
Gerçekten yerler mi semiz otu vs.? ama diğer zebra daniolarıma çöpçülerime falan bir sorun olmaz değil mi?
[QUOTE=Oguzhank]Yazmayi unutmuşum.Zaten sizde bitkilerinizi yemelerinden farketmişsiniz.Moliler otçul baliklardir.Yani aldiğinizhazir yemler otçul baliklar için olan protein ağirliği daha az olan yemlerden olmalidir.Zaman zaman haşlayarak semizotu marul gibi sebzeleride ince kıyım verirseniz sindirim sitemleri için iyi birşey yapmiş olursunuz[/QUOTE]
Gerçekten yerler mi semiz otu vs.? ama diğer zebra daniolarıma çöpçülerime falan bir sorun olmaz değil mi?
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Hobici-Arif]Okuduğuma göre çeşitli bitkileri ve sıcak iklimi seviyorlar. Bir çok türü var ihtiyaçları değişiyor mu bilmiyorum. Güle güle besleyin.☺️🧿[/QUOTE]
bitkileri yemeyi sevdiklerini söyleyebilirim. daha alalı bir kaç saat oldu ama zeytin bitkisindeki tüm dalları yemeye çalışıyolar şimdiden 😂 sanırım bir haftaya kalmaz yaprak bırakmayacaklar gibi görünüyor😂😂
[QUOTE=Hobici-Arif]Okuduğuma göre çeşitli bitkileri ve sıcak iklimi seviyorlar. Bir çok türü var ihtiyaçları değişiyor mu bilmiyorum. Güle güle besleyin.☺️🧿[/QUOTE]
bitkileri yemeyi sevdiklerini söyleyebilirim. daha alalı bir kaç saat oldu ama zeytin bitkisindeki tüm dalları yemeye çalışıyolar şimdiden 😂 sanırım bir haftaya kalmaz yaprak bırakmayacaklar gibi görünüyor😂😂
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Oguzhank]Balon Moli bildiğimiz moli baliklarinin genetik mutasyona uğramiş bir türüdür.Pek çok hobiciye göre alinmamasi satilmamasi gereken bir tür olarak kabul ediliyor.nedeni ise ortaya çıkan mutasyonun maalesef baliğin iskelet sisteminde yaptiği tahribat ve bu durumun yarattiği olasi sağlik sorunlaridir.Alinip satilmazsa tür üretilmez ve ortadan kaybolur diye düşünülüyor sanirim.Gerçektende baliğin şekline baktiğinizda normal moliye göre kısa bir vücut ve her zaman hamile görüntüsü veren şiş bir karinla karşilaşirsiniz.şirin görünüyor olabilir gözünüze ancak balon molilerin ömrü(yabanci kaynaklardanda teyit ettiğim üzere) bir bilemediniz 1.5 seneyi geçmemektedir.ysa normal diye tabir ettiğimiz moliler 4-5 sene yaşayabilirler.Balik yine maalesef hastaliklara karşi daha kırılgandir.O nedenle su değerlerinize özellikle nitrit nitrat konusuna dikkat etmenizi öneririm.üremesine gelince dediğim gibi şekilni birakirsak o bir moli sonuçta.Diğer normal molilerle çiftleşecek ve yavru verecektir.Ebeveynlerden bir tanesi balon diğeri normal boyutta bir moli ise doğan yavrular görünüş olarak normal moli gibi olacaklar ama bu arizali diyeceğim geni taşiyor olacaklardir. [/QUOTE]
üretim yapmayı planlamıyorum sadece hoş durduğu için aldım. suyun altındaki üstündeki herşeyi yemeleri dışında sorun yok 😂 ilginç birşeyler her saat dışkılama oluyo ve sürekli gördükleri herşeyi yiyorlar çok aktifler. şimdiden daniolarımı bile geçtiler diyebilirim :))
[QUOTE=Oguzhank]Balon Moli bildiğimiz moli baliklarinin genetik mutasyona uğramiş bir türüdür.Pek çok hobiciye göre alinmamasi satilmamasi gereken bir tür olarak kabul ediliyor.nedeni ise ortaya çıkan mutasyonun maalesef baliğin iskelet sisteminde yaptiği tahribat ve bu durumun yarattiği olasi sağlik sorunlaridir.Alinip satilmazsa tür üretilmez ve ortadan kaybolur diye düşünülüyor sanirim.Gerçektende baliğin şekline baktiğinizda normal moliye göre kısa bir vücut ve her zaman hamile görüntüsü veren şiş bir karinla karşilaşirsiniz.şirin görünüyor olabilir gözünüze ancak balon molilerin ömrü(yabanci kaynaklardanda teyit ettiğim üzere) bir bilemediniz 1.5 seneyi geçmemektedir.ysa normal diye tabir ettiğimiz moliler 4-5 sene yaşayabilirler.Balik yine maalesef hastaliklara karşi daha kırılgandir.O nedenle su değerlerinize özellikle nitrit nitrat konusuna dikkat etmenizi öneririm.üremesine gelince dediğim gibi şekilni birakirsak o bir moli sonuçta.Diğer normal molilerle çiftleşecek ve yavru verecektir.Ebeveynlerden bir tanesi balon diğeri normal boyutta bir moli ise doğan yavrular görünüş olarak normal moli gibi olacaklar ama bu arizali diyeceğim geni taşiyor olacaklardir. [/QUOTE]
üretim yapmayı planlamıyorum sadece hoş durduğu için aldım. suyun altındaki üstündeki herşeyi yemeleri dışında sorun yok 😂 ilginç birşeyler her saat dışkılama oluyo ve sürekli gördükleri herşeyi yiyorlar çok aktifler. şimdiden daniolarımı bile geçtiler diyebilirim :))
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
Akvaryumdaki bebişlerimin arasına yeni birini daha eklediik. Balon molly aldım bir siyah ve bir beyaz olmak üzere. Çok sevimlileer :)) Biraz bilgi almak istiyorum bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim. Balon mollyler hangi türlerle iyi geçinirler? Balık hakkında neler biliyorsunuz vs. yanıtlarınızı bekliyoruum :)[EDIT]Melike Öcal,2021-07-27 18:21:17[/EDIT]
Akvaryumdaki bebişlerimin arasına yeni birini daha eklediik. Balon molly aldım bir siyah ve bir beyaz olmak üzere. Çok sevimlileer :)) Biraz bilgi almak istiyorum bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim. Balon mollyler hangi türlerle iyi geçinirler? Balık hakkında neler biliyorsunuz vs. yanıtlarınızı bekliyoruum :)[EDIT]Melike Öcal,2021-07-27 18:21:17[/EDIT]
Betam Hasta Mı? Karantinaya Aldım Ne Yapmalıyım?
[QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE][QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE]
ortam şartlarını yükseltinden kastınız nedir? akvaryum suyu bolca oksijenleniyor şuan ama su dalgalandığı için biraz hareketsiz endişeleniyorum açıkçası. bir bilginiz varsa anlatır mısınız?
[QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE][QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE]
ortam şartlarını yükseltinden kastınız nedir? akvaryum suyu bolca oksijenleniyor şuan ama su dalgalandığı için biraz hareketsiz endişeleniyorum açıkçası. bir bilginiz varsa anlatır mısınız?
Betam Hasta Mı? Karantinaya Aldım Ne Yapmalıyım?
[QUOTE=alpi0120]Kumu galiba hagen kum ama sahte olabilir, bir mıknatıs ile deneyebilirsiniz. Mıknatıs kumu çekiyorsa sahte hagen kumdur, orjinali bitkili akvaryumlar için çok iyi ama açık poşetlerde orjinal diye demir içerikli sahte hagen kumu satıyorlar.
Merhaba costia necatrix isimli parazit başta balığın kuyruğunu yapıştırmaya başlar, zaman geçtikçe de kuyruktan başlayarak beyaz tabakayı oluşturur, bu aşamadan sonra da düzeltilmez ise kanlı bir şekilde erimeler başlar. Metroplexin içeriğinde metrodinazol vardır ve costia tedavisinde etkili değildir, sera costopur ile kesin tedavi sağlayabilir. Costia uzun kuyruklu balıklarda sık rastlanıyor yani ben olsam bir kanıt aramadan, yani beyazlığın oluşmasını beklemeden tedaviye başlardım. Ayrıca bu bakteri 28 derece sıcaklığın üzerinde 2 günden fazla yaşayamaz, ama sıcaklığı arttırarak çözmenizi önermem. Costia bol oksijen seviyesinde de yaşayamaz. Yine iyileştikten sonra suyu temiz tutun, su değişimini ihmal etmeyin, suda ki kirliliği önleyin, suya bolca oksijen sağlayın, balığı çeşitli ve iyi besleyin. Tedavi uyguladığınız tanka da filtrenin ağzını suyun üst kısmına vererek bol oksijen sağlayın[/QUOTE]
kumu güvenebileceğim bir petshoptan aldım ve biraz beyaz kum ve lav taşlarıyla karıştırdım. betamı ilk aldığım zamanlarda da aynı kumlu akvaryumda besliyordum ama bi sıkıntı olmamıştı. dünden bugüne bu hale geldi
[QUOTE=Beta_balik]Genel olarak çok büyük sorunlara yol açan hatalar yapmamışsınız. Ama balıkta kuyruk kısması olduğunu sanmıyorum, fotoğraflar net olsa daha kesin yorum yapılabilir tabi. Yalnızca yıpranmış ve zayıf düşmüş gibi geldi bana.
Durduğu akvaryumu aydınlatıp bir videosunu çeker misiniz. Yüzgeçlerini büzme hareketi yapıyor mu? Bir de ayna tutup fotoğrafını verirseniz yüzgeçleri daha net görülebilir.
Şu anda herhangi bir ilaç kullanmanızı önermem. İsterseniz karantina akvaryumunda isterseniz ana akvaryumda gözlemleyin, yeter ki bakım şartları tam olsun.
Isıtıcı var mı emin olamadım. Bir ısıtıcı olsun ve 26-27°C de sabit olsun yine su.
Düzenli su değişimi ve filtrasyon ile su değerinin bozulmamasını sağlayın. Kaliteli bir diyet uygulayın.
Ketapang tuzun sözü geçmiş. O, catappa yaprağı veya kızılağaç kozalağı. Şu anda kolay bir şekilde temin edebileceğiniz üç katkı. Balığın sağlığına, mukozasına, stresine, iştahına olumlu yönde etki ederler. Hepsini veya birini kullanmaya başlayın.
Bu arada beta yemi demişsiniz ama markası nedir? Yemin hangi balık için üretildiği kadar hangi marka olduğu da önemli. Tek çeşit, kalitesiz beslenme kesinlikle olmaması gereken birşey. Özellikle canlı yem temin etmenizi öneririm en kısa zamanda. Balığa şu sırada çok etkisi olur.
Kısaca, balığın bakım şartlarını yükseltip birkaç gün gözlemlemenizi öneririm. Bu esnada ana akvaryumdaki hataları düzeltebilirsiniz. Mesela de beslediğiniz iki tür de sürü balığı ama sayıları bir sürü oluşturmuyor kendi içlerinde. Beta için bu kadar uğraşırken onları yok saymak uygun olmaz. Ve "tozdoğru" ya katılıyorum. Şu anda danioları beta ile ayırmak en doğrusu olur. Aşırı uyumlu türler denemez. Akvaryum zaten saklanma alanı bakımında yetersiz. [/QUOTE]
daha net bir fotoğrafını ekleyebilirim kuyruk kısması sorunumuz var (dikkatli olun miyacığım çok fotojenik bir balıktır. nazarınız değebilir😂)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211127191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211128061.jpg[/IMG][EDIT]Melike Öcal,2021-07-24 11:29:28[/EDIT]
[QUOTE=alpi0120]Kumu galiba hagen kum ama sahte olabilir, bir mıknatıs ile deneyebilirsiniz. Mıknatıs kumu çekiyorsa sahte hagen kumdur, orjinali bitkili akvaryumlar için çok iyi ama açık poşetlerde orjinal diye demir içerikli sahte hagen kumu satıyorlar.
Merhaba costia necatrix isimli parazit başta balığın kuyruğunu yapıştırmaya başlar, zaman geçtikçe de kuyruktan başlayarak beyaz tabakayı oluşturur, bu aşamadan sonra da düzeltilmez ise kanlı bir şekilde erimeler başlar. Metroplexin içeriğinde metrodinazol vardır ve costia tedavisinde etkili değildir, sera costopur ile kesin tedavi sağlayabilir. Costia uzun kuyruklu balıklarda sık rastlanıyor yani ben olsam bir kanıt aramadan, yani beyazlığın oluşmasını beklemeden tedaviye başlardım. Ayrıca bu bakteri 28 derece sıcaklığın üzerinde 2 günden fazla yaşayamaz, ama sıcaklığı arttırarak çözmenizi önermem. Costia bol oksijen seviyesinde de yaşayamaz. Yine iyileştikten sonra suyu temiz tutun, su değişimini ihmal etmeyin, suda ki kirliliği önleyin, suya bolca oksijen sağlayın, balığı çeşitli ve iyi besleyin. Tedavi uyguladığınız tanka da filtrenin ağzını suyun üst kısmına vererek bol oksijen sağlayın[/QUOTE]
kumu güvenebileceğim bir petshoptan aldım ve biraz beyaz kum ve lav taşlarıyla karıştırdım. betamı ilk aldığım zamanlarda da aynı kumlu akvaryumda besliyordum ama bi sıkıntı olmamıştı. dünden bugüne bu hale geldi
[QUOTE=Beta_balik]Genel olarak çok büyük sorunlara yol açan hatalar yapmamışsınız. Ama balıkta kuyruk kısması olduğunu sanmıyorum, fotoğraflar net olsa daha kesin yorum yapılabilir tabi. Yalnızca yıpranmış ve zayıf düşmüş gibi geldi bana.
Durduğu akvaryumu aydınlatıp bir videosunu çeker misiniz. Yüzgeçlerini büzme hareketi yapıyor mu? Bir de ayna tutup fotoğrafını verirseniz yüzgeçleri daha net görülebilir.
Şu anda herhangi bir ilaç kullanmanızı önermem. İsterseniz karantina akvaryumunda isterseniz ana akvaryumda gözlemleyin, yeter ki bakım şartları tam olsun.
Isıtıcı var mı emin olamadım. Bir ısıtıcı olsun ve 26-27°C de sabit olsun yine su.
Düzenli su değişimi ve filtrasyon ile su değerinin bozulmamasını sağlayın. Kaliteli bir diyet uygulayın.
Ketapang tuzun sözü geçmiş. O, catappa yaprağı veya kızılağaç kozalağı. Şu anda kolay bir şekilde temin edebileceğiniz üç katkı. Balığın sağlığına, mukozasına, stresine, iştahına olumlu yönde etki ederler. Hepsini veya birini kullanmaya başlayın.
Bu arada beta yemi demişsiniz ama markası nedir? Yemin hangi balık için üretildiği kadar hangi marka olduğu da önemli. Tek çeşit, kalitesiz beslenme kesinlikle olmaması gereken birşey. Özellikle canlı yem temin etmenizi öneririm en kısa zamanda. Balığa şu sırada çok etkisi olur.
Kısaca, balığın bakım şartlarını yükseltip birkaç gün gözlemlemenizi öneririm. Bu esnada ana akvaryumdaki hataları düzeltebilirsiniz. Mesela de beslediğiniz iki tür de sürü balığı ama sayıları bir sürü oluşturmuyor kendi içlerinde. Beta için bu kadar uğraşırken onları yok saymak uygun olmaz. Ve "tozdoğru" ya katılıyorum. Şu anda danioları beta ile ayırmak en doğrusu olur. Aşırı uyumlu türler denemez. Akvaryum zaten saklanma alanı bakımında yetersiz. [/QUOTE]
daha net bir fotoğrafını ekleyebilirim kuyruk kısması sorunumuz var (dikkatli olun miyacığım çok fotojenik bir balıktır. nazarınız değebilir😂)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211127191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211128061.jpg[/IMG][EDIT]Melike Öcal,2021-07-24 11:29:28[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
KULLANICILAR
- 85 Online Kullanıcı, 46 Üye
Online Kullanıcılar
osmandbnl,
LeafyAqua,
darkaura,
yaşar çınar,
Mr. WingMan,
Sfenks111,
OKIRATLI,
JujuSeri,
SeaWorld,
ugurbaran,
0rnn,
Birtek,
Kuduoglu,
TheDS,
Vatozcu Hakkı,
Sütçü,
sina cen,
SunkenShrimps,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
Stoke,
Conix,
Umutoty,
Hidro Dinamik,
Malawi34,
Laetacara,
888starz_jsSa,
ozan_1903,
Oğuzhan00600,
hakanmorcicek,
Mustafasesen,
Alibicimcilci,
Cyber_Scout,
MasterChiefHakan,
AquaVita,
Killicory,
MertSoyumert,
yeekim,
888starz_snml,
mmtbs,
oguzozt,
zafer3885,
ternapi,
Sungurr,
yderinn,
Kfat,
prisonbreak,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
