ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
barsbingul
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
34
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Şubat 2023 21:39
Son Ziyaret:
23 Haziran 2026 19:44
Toplam Mesaj:
8 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
4 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
1
BİLGİLER
Ad Soyad:
Barış Bingül
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Makina Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Barış
SON 8 MESAJI
Jungle Tarzı Akvaryum Kurulumu - 60x40x30
[QUOTE=mtzworks]Hayırlı olsun ben de bu toprakla bir tank kurucaktım fakat malzeme almaya gittiğimde oradaki çalışanların ısrarıyla maalesef co2 set + tropica soil'e yönlendim. Bu da içimde kalmıştı :D[/QUOTE]
Hayırlı olsun size de. CO2 seti bi kere aldıktan sonra tropica gibi güvenilir bir toprakla devam etmek en garanti yol sanırım. Güzel örnekler olsa da NO CO2 topraklarla başarılı sonuçlar hayli emek istiyor.
[QUOTE=mtzworks]Hayırlı olsun ben de bu toprakla bir tank kurucaktım fakat malzeme almaya gittiğimde oradaki çalışanların ısrarıyla maalesef co2 set + tropica soil'e yönlendim. Bu da içimde kalmıştı :D[/QUOTE]
Hayırlı olsun size de. CO2 seti bi kere aldıktan sonra tropica gibi güvenilir bir toprakla devam etmek en garanti yol sanırım. Güzel örnekler olsa da NO CO2 topraklarla başarılı sonuçlar hayli emek istiyor.
Jungle Tarzı Akvaryum Kurulumu - 60x40x30
[QUOTE=Kaangzkr]Konunun sıkı takipçisi olacağım hocam toprağı nereden ve Ne kadara temin ettiniz acaba ben mi bulamadım[:)][/QUOTE]
Ben bettamarketim'den aldım. Birçok sitede de satılıyor ayrıca.
[QUOTE=AliAltınöz]Elinize emeğinize sağlık bu co2 siz akvaryumlar çoğaldıkça çoğu hobisi arkadaşların iştahını kabartıyor [/QUOTE]
Hocam bu yoruma çok katılıyorum. CO2 tüpü, seleonid valfi, difüzörü vs derken ekstra masraf kalemleri oluşuyor. NO CO2 toprağın diğer topraklarla aynı fiyata sahip olması da cabası ayrıca. [EDIT]barsbingul,2026-03-13 09:08:22[/EDIT]
[QUOTE=Kaangzkr]Konunun sıkı takipçisi olacağım hocam toprağı nereden ve Ne kadara temin ettiniz acaba ben mi bulamadım[:)][/QUOTE]
Ben bettamarketim'den aldım. Birçok sitede de satılıyor ayrıca.
[QUOTE=AliAltınöz]Elinize emeğinize sağlık bu co2 siz akvaryumlar çoğaldıkça çoğu hobisi arkadaşların iştahını kabartıyor [/QUOTE]
Hocam bu yoruma çok katılıyorum. CO2 tüpü, seleonid valfi, difüzörü vs derken ekstra masraf kalemleri oluşuyor. NO CO2 toprağın diğer topraklarla aynı fiyata sahip olması da cabası ayrıca. [EDIT]barsbingul,2026-03-13 09:08:22[/EDIT]
Jungle Tarzı Akvaryum Kurulumu - 60x40x30
[QUOTE=Kaangzkr]Selamlar maşallah elinize sağlık müthiş bir kurulum olmuş konuda şahane gerçekten hastasıyım şöyle konuların [:)]
Co2 yok sanırım göremedim
kullandığınız aktif toprakla ilgili bir video görmüş olmam lazım ytb da sanırım o toprak bu Co2 kullanmadan müthiş bir Dutch style bir tank kurmuştu videoda inanamamıştım açıkçası
videoyu buldum şimdi sanırım aynı toprak değil
https://www.youtube.com/watch?v=Q8ygopYhqyA&t=1213s
besleyecceğiniz balık tamamen zevkinize kalmış ama bence rasboralar bitkili akvaryumlara çok yakışıyor en iyi sürü davranışı gördüğüm balık şu ana kadar kırmızı burunlarda olabilir
konuyu güncellerseniz çok güzel olur saygılar[:)][/QUOTE]
Selamlar, videodakiyle aynı toprağın powder versiyonunu kullanıyorum. Paylaşmış olduğunuz video da karşıma çıkan ve bu toprağı kullanmaya karar verdiğim içeriklerden biriydi. [:)][EDIT]barsbingul,2026-03-12 12:35:51[/EDIT]
[QUOTE=Kaangzkr]Selamlar maşallah elinize sağlık müthiş bir kurulum olmuş konuda şahane gerçekten hastasıyım şöyle konuların [:)]
Co2 yok sanırım göremedim
kullandığınız aktif toprakla ilgili bir video görmüş olmam lazım ytb da sanırım o toprak bu Co2 kullanmadan müthiş bir Dutch style bir tank kurmuştu videoda inanamamıştım açıkçası
videoyu buldum şimdi sanırım aynı toprak değil
https://www.youtube.com/watch?v=Q8ygopYhqyA&t=1213s
besleyecceğiniz balık tamamen zevkinize kalmış ama bence rasboralar bitkili akvaryumlara çok yakışıyor en iyi sürü davranışı gördüğüm balık şu ana kadar kırmızı burunlarda olabilir
konuyu güncellerseniz çok güzel olur saygılar[:)][/QUOTE]
Selamlar, videodakiyle aynı toprağın powder versiyonunu kullanıyorum. Paylaşmış olduğunuz video da karşıma çıkan ve bu toprağı kullanmaya karar verdiğim içeriklerden biriydi. [:)][EDIT]barsbingul,2026-03-12 12:35:51[/EDIT]
Jungle Tarzı Akvaryum Kurulumu - 60x40x30
Ankara'dan herkese selamlar!
Ankara'ya taşınırken yanımda getirdiğim 3 katlı akvaryum setimi satmaya kıyamadıktan sonra tekrar kurmaya karar verdim. Basit bitkiler ve elimde kalan ekipmanlarla low-tech bir akvaryum kurma fikrinin zamanla high-tech bitkili bir akvaryuma dönüşmesiyle birlikte tasarım için ilham olacak içerikler tüketmeye başladım. Eldeki malzemelerimi de değerlendirmek adına aşağıdaki görseli kendime referans olarak belirlesem de tamamen aynısı olmayacağını en baştan kabullenmiştim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262031491.jpg[/IMG]
High-tech bir akvaryum olacağı için en büyük 2 eksiğimden biri olan CO2 kaynağı ile ilgili karar aşamasındayken Aquario NEO NO CO2 aktif toprağının karşıma çıkmasıyla bu toprağı kurulumumda kullanmaya hızlıca karar verdim. Yabancı içerik üreticilerinin bu aktif toprak ile başarılı sonuçlar alması beni cesaretlendirirken foruma bu toprak ile ilgili uzun süreli deneyim yorumları ekleyecek olmak heyecanlandırdı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262018481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019101.jpg[/IMG]
Tasarımın başlangıcında arka planın yükselmesi adına strafor ve lav kırığı kullandım. Ardından dekorasyona siyah lav taşlarıyla devam ederken elimde kalan Mangrow kökleri ve Black Flame dalları ile bilinçli bir karışıklık eklemek istedim. Elimde kalan malzemeler ile tasarım yaptığım için mükemmel olmasa da içime sinen bir "hardscape" ortaya çıktı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019171.jpg[/IMG]
Hardscape aşamasını ise bahsi geçen NO CO2 Aktif Toprak ilavesi ile sonlandırmış bulundum. Tasarımın farklı açılardan görselleri ise bu şekilde ortaya çıktı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019311.jpg[/IMG]
Ankara'daki su değerlerinin , suların kesik olmadığı zamanlarda :) , hayli kötü olmasından dolayı emektar 5 aşamalı ozmos filtremden yeterince düşük ppm elde edemediğim için tankı içme suyuyla doldurdum. Bu tankta kalıcı olarak SOBO SF-350F askı filtresini kullanacağım. Ayrıca akvaryumdaki köklerin salınımıyla sararacak suyu berraklaştırmak adına içinde sadece Purigen olan mini şelale filtre ekledim. 2 Mart tarihinde soldaki gibi bulanık olan tank, 4 Mart tarihinde tamamen berrak hale geldi. Bu aşamada tabiki bakteri kültürü olarak NEO Booster Tropical kullandım. Ayrıca tanka su doldururken akvaryum setinin orta katındaki karideslerden biraz oturmuş su ödünç almıştım. [B]4 Mart 2026[/B]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
İlk 1 hafta boyunca 2 günde bir yaklaşık %50 su değişimi yaptıktan sonra ilk olarak elimde mevcut olan Anubias ve Bucephalandra türlerini ekledim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019371.jpg[/IMG]
Sonrasında ise bir kısmını hobicilerden budama olarak aldığım bir kısmını ise In Vıtro olarak aldığım bitkileri akvaryuma diktim. Bu aşamada armatür olarak Türk markası olan AquaReef F50 V2 aydınlatmasını tercih ettim. Bitki ekimini yapmaya karar verdiğim günden hemen önce satışa sunulan yeni versiyonların kargosu elime hızlıca ulaştı ve kurulumunu yaptım. Özellikle budama olarak aldığım bitkiler kargo sürecinden de kaynaklı biraz zayıf gözükse de aydınlatma ve toprak sayesinde kısa sürede toparlandı. Şuan %65 parlaklıkta 1'er saat gün doğumu ve gün batımı simülasyonlarıyla beraber toplam 5.5 saat aydınlatma çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019431.jpg[/IMG]
[B]Son durumda tankta kullandığım bitkilerin listesi şu şekilde: [/B]
-Anubias Petite
-Bucephalandra türleri
-Lobelia Cardinalis Mini
-Christmass Moss
-Alternanthera Reineckii Mini In Vitro
-Micranthemum Monte Carlo In Vitro
-Hydrocotyle Tripartita - Sp. Japan In Vitro
-Meeboldii In Vitro
-Hygrophila Pinnatifida
-Anubias Microgreen In Vitro
-Anubias Barteri Var Nana Dark Moon
-Cryptocoryne Parva In Vitro
-Rotala Sahyadrica
-Rotala Blood Red
-Rotala H'ra In Vitro
-Rotala Bonsai
-Ludwiga Super Red Mini
-Myriophyllum Golden White
-Myriophyllum Green
-Staurogyne Repens
Biliyorum liste biraz kabarık ancak hedefim bitkilerin çoğaldıkça ve uzadıkça oluşturacağı karmaşık görüntü sayesinde doğal bir görüntü elde edebilmek. [B]11 Mart 2026[/B]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/170320261851021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/170320261848231.jpg[/IMG]
Kurulumdan yaklaşık 1 hafta sonra oluşmaya başlayan algler ile mücadele için 4 adet SAE balığı akvaryuma ekledim. Düzenli su değişimleri yaptığım ve oturmuş akvaryumlarımdan da su eklediğim için balıklar için erken olmadığını düşündüm.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/170320261848211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019541.jpg[/IMG]
Akvaryumda kullandığım filtrenin kaba gözükmemesi için emiş ve basış kısmındaki plastik kısımlarını keserek hortum geçirdim ve cam emiş basış borularıyla daha şık bir görüntüye ulaştım. Ayrıca CO2 İndikatörü ile aktif toprağın CO2 performansını da takip ediyorum. Şuan için yeterli miktarda CO2 salınımı gerçekleşmekte. Yetersiz kaldığını fark ettiğimde CO2 tüpüne geçmeyi düşünüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019521.jpg[/IMG]
[B]15 Mart 2026[/B]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Akvaryumdaki mevcut durum bu şekilde. Güncelleme ve aşamaları paylaşıyor olacağım. Eleştiri ve yorumlarınıza açığım. Akvaryumda hangi canlılara bakacağıma henüz karar vermedim. Bu konuda da tavsiyelere açığım.
Teşekkürler,
Barış B.[EDIT]barsbingul,2026-03-17 19:00:37[/EDIT]
Ankara'dan herkese selamlar!
Ankara'ya taşınırken yanımda getirdiğim 3 katlı akvaryum setimi satmaya kıyamadıktan sonra tekrar kurmaya karar verdim. Basit bitkiler ve elimde kalan ekipmanlarla low-tech bir akvaryum kurma fikrinin zamanla high-tech bitkili bir akvaryuma dönüşmesiyle birlikte tasarım için ilham olacak içerikler tüketmeye başladım. Eldeki malzemelerimi de değerlendirmek adına aşağıdaki görseli kendime referans olarak belirlesem de tamamen aynısı olmayacağını en baştan kabullenmiştim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262031491.jpg[/IMG]
High-tech bir akvaryum olacağı için en büyük 2 eksiğimden biri olan CO2 kaynağı ile ilgili karar aşamasındayken Aquario NEO NO CO2 aktif toprağının karşıma çıkmasıyla bu toprağı kurulumumda kullanmaya hızlıca karar verdim. Yabancı içerik üreticilerinin bu aktif toprak ile başarılı sonuçlar alması beni cesaretlendirirken foruma bu toprak ile ilgili uzun süreli deneyim yorumları ekleyecek olmak heyecanlandırdı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262018481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019101.jpg[/IMG]
Tasarımın başlangıcında arka planın yükselmesi adına strafor ve lav kırığı kullandım. Ardından dekorasyona siyah lav taşlarıyla devam ederken elimde kalan Mangrow kökleri ve Black Flame dalları ile bilinçli bir karışıklık eklemek istedim. Elimde kalan malzemeler ile tasarım yaptığım için mükemmel olmasa da içime sinen bir "hardscape" ortaya çıktı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019171.jpg[/IMG]
Hardscape aşamasını ise bahsi geçen NO CO2 Aktif Toprak ilavesi ile sonlandırmış bulundum. Tasarımın farklı açılardan görselleri ise bu şekilde ortaya çıktı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019311.jpg[/IMG]
Ankara'daki su değerlerinin , suların kesik olmadığı zamanlarda :) , hayli kötü olmasından dolayı emektar 5 aşamalı ozmos filtremden yeterince düşük ppm elde edemediğim için tankı içme suyuyla doldurdum. Bu tankta kalıcı olarak SOBO SF-350F askı filtresini kullanacağım. Ayrıca akvaryumdaki köklerin salınımıyla sararacak suyu berraklaştırmak adına içinde sadece Purigen olan mini şelale filtre ekledim. 2 Mart tarihinde soldaki gibi bulanık olan tank, 4 Mart tarihinde tamamen berrak hale geldi. Bu aşamada tabiki bakteri kültürü olarak NEO Booster Tropical kullandım. Ayrıca tanka su doldururken akvaryum setinin orta katındaki karideslerden biraz oturmuş su ödünç almıştım. [B]4 Mart 2026[/B]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
İlk 1 hafta boyunca 2 günde bir yaklaşık %50 su değişimi yaptıktan sonra ilk olarak elimde mevcut olan Anubias ve Bucephalandra türlerini ekledim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019371.jpg[/IMG]
Sonrasında ise bir kısmını hobicilerden budama olarak aldığım bir kısmını ise In Vıtro olarak aldığım bitkileri akvaryuma diktim. Bu aşamada armatür olarak Türk markası olan AquaReef F50 V2 aydınlatmasını tercih ettim. Bitki ekimini yapmaya karar verdiğim günden hemen önce satışa sunulan yeni versiyonların kargosu elime hızlıca ulaştı ve kurulumunu yaptım. Özellikle budama olarak aldığım bitkiler kargo sürecinden de kaynaklı biraz zayıf gözükse de aydınlatma ve toprak sayesinde kısa sürede toparlandı. Şuan %65 parlaklıkta 1'er saat gün doğumu ve gün batımı simülasyonlarıyla beraber toplam 5.5 saat aydınlatma çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019431.jpg[/IMG]
[B]Son durumda tankta kullandığım bitkilerin listesi şu şekilde: [/B]
-Anubias Petite
-Bucephalandra türleri
-Lobelia Cardinalis Mini
-Christmass Moss
-Alternanthera Reineckii Mini In Vitro
-Micranthemum Monte Carlo In Vitro
-Hydrocotyle Tripartita - Sp. Japan In Vitro
-Meeboldii In Vitro
-Hygrophila Pinnatifida
-Anubias Microgreen In Vitro
-Anubias Barteri Var Nana Dark Moon
-Cryptocoryne Parva In Vitro
-Rotala Sahyadrica
-Rotala Blood Red
-Rotala H'ra In Vitro
-Rotala Bonsai
-Ludwiga Super Red Mini
-Myriophyllum Golden White
-Myriophyllum Green
-Staurogyne Repens
Biliyorum liste biraz kabarık ancak hedefim bitkilerin çoğaldıkça ve uzadıkça oluşturacağı karmaşık görüntü sayesinde doğal bir görüntü elde edebilmek. [B]11 Mart 2026[/B]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/170320261851021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/170320261848231.jpg[/IMG]
Kurulumdan yaklaşık 1 hafta sonra oluşmaya başlayan algler ile mücadele için 4 adet SAE balığı akvaryuma ekledim. Düzenli su değişimleri yaptığım ve oturmuş akvaryumlarımdan da su eklediğim için balıklar için erken olmadığını düşündüm.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/170320261848211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019541.jpg[/IMG]
Akvaryumda kullandığım filtrenin kaba gözükmemesi için emiş ve basış kısmındaki plastik kısımlarını keserek hortum geçirdim ve cam emiş basış borularıyla daha şık bir görüntüye ulaştım. Ayrıca CO2 İndikatörü ile aktif toprağın CO2 performansını da takip ediyorum. Şuan için yeterli miktarda CO2 salınımı gerçekleşmekte. Yetersiz kaldığını fark ettiğimde CO2 tüpüne geçmeyi düşünüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238558/110320262019521.jpg[/IMG]
[B]15 Mart 2026[/B]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Akvaryumdaki mevcut durum bu şekilde. Güncelleme ve aşamaları paylaşıyor olacağım. Eleştiri ve yorumlarınıza açığım. Akvaryumda hangi canlılara bakacağıma henüz karar vermedim. Bu konuda da tavsiyelere açığım.
Teşekkürler,
Barış B.[EDIT]barsbingul,2026-03-17 19:00:37[/EDIT]
Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu
[QUOTE=ÇaĞRı]
Markasını bilirseniz, kaliteli ve güvenilir satıcıdan alırsanız, merdiven altı ürüne yönelmezseniz hagen kumda sorun olmaz. Çoğu hobici suyun düzensizliğinden birhaber olarak her canlı ölümünde malesef kumu suçlamakta.
Dandik çakma hagen varmıdır vardır elbette. Ama vitasand gibi markalı ürünlerin kumunu alırsanız yıkamadan bile kullanabilirsiniz. Caridina türlerine bakabilirsiniz suyunuzdan eminseniz.
[/QUOTE]
Zeminde aktif toprak olmadan, (en azından) içme suyu ve GH katkısı olmadan Caridina türü sağlıklı bir şekilde bakamazsınız.
[QUOTE=ÇaĞRı]
Markasını bilirseniz, kaliteli ve güvenilir satıcıdan alırsanız, merdiven altı ürüne yönelmezseniz hagen kumda sorun olmaz. Çoğu hobici suyun düzensizliğinden birhaber olarak her canlı ölümünde malesef kumu suçlamakta.
Dandik çakma hagen varmıdır vardır elbette. Ama vitasand gibi markalı ürünlerin kumunu alırsanız yıkamadan bile kullanabilirsiniz. Caridina türlerine bakabilirsiniz suyunuzdan eminseniz.
[/QUOTE]
Zeminde aktif toprak olmadan, (en azından) içme suyu ve GH katkısı olmadan Caridina türü sağlıklı bir şekilde bakamazsınız.
High Tech Akvaryum İçin Canlı Önerileri
[QUOTE=ErtanGulen]Sürü balıkları (tetra, rasbora vb) ile cüce chichlidler (apisto türleri) olabilir. Otocinclus ekleyerek bitkilere zararsız bir temizlik ekibi de eklemiş olursunuz.
High tech kavramı biraz göreceli bir kavram olduğu için açıklama rica edebilir miyiz. Özellikle bitkiye yönelik olacak ise gübreleme ne düşünüyorsunuz co2 ne kadar kullanılıyor , o2 var mı. Tabanda hangi toprak var.
Neden soruyorum, bazı türler yoğun gübreye, düşük o2 seviyesine yada düşük ph a duyarlı olabilir. Bazı türler bitkileri rahatsız edebilir. Bazı türler ışıktan rahatsız olabilir bazısı bazısı…
Başka bir üyemiz de filtre sormuş; Eheim 2211, 2213, fluval 10x serisi gibi bence saatte 500-700 lt su çevirme kapasitesini geçmemek iyidir diğerleri fazla akıntı ile balıkları rahatsız edebilir ancak düşük debi ile de suyun hareketsiz kaldığı noktalara dikkat etmek gerekir direk bir yosunlanma sebebi olabilir. Daha büyük filtreleri ise daha sonra tankı büyütme ihtimali var ise tavsiye ederim yoksa başlangıç için maliyeti opsiyonel bir öğe ile yükseltmiş olursunuz. Bilinen markalardan alır iseniz sonrasında tank büyüttüğünüz senaryoda da kolaylıkla satıp daha büyüğüne geçebilirsiniz.
Tankın muhtemelen su hacmi net 75 lt civarı olacaktır (tank takribi 89- 90 litre brüt alır, Ada Amazonia tavsiyesi gibi 9 Lt toprak olsa üzerine kaya ve kütükler ile 5-6 litre hacim gitse üstte 1 cm boşluk kalsa) bitkili tanklarda genellikle saatte suyu 4-5 kere çevirmesi yeterli olabilir.
[/QUOTE]
Merhaba, zeminde Neo marka aktif toprak var. CO2 tüpüm var indikatörler kontrol ederek miktarını ayarlıyorum. Akvaryuma O2 için hava motoru da çalıştırmıyorum ancak bu konuda hassas bir balık önerirseniz eklemeyi düşünebilirim. Işık olarak şuan fullspectrum el yapımı bir armatür var ancak Creaqua Firefly V2 ile değiştireceğim yakın zamanda.
Şuan lowtech 60 litre tankımda bir çift Kakadu Triple Red çiftim var ancak yavru almak istediğim için onları burada kuracağım karma akvaryuma eklemek yavru almamı engeller diye düşünüyordum.
[QUOTE=ErtanGulen]Sürü balıkları (tetra, rasbora vb) ile cüce chichlidler (apisto türleri) olabilir. Otocinclus ekleyerek bitkilere zararsız bir temizlik ekibi de eklemiş olursunuz.
High tech kavramı biraz göreceli bir kavram olduğu için açıklama rica edebilir miyiz. Özellikle bitkiye yönelik olacak ise gübreleme ne düşünüyorsunuz co2 ne kadar kullanılıyor , o2 var mı. Tabanda hangi toprak var.
Neden soruyorum, bazı türler yoğun gübreye, düşük o2 seviyesine yada düşük ph a duyarlı olabilir. Bazı türler bitkileri rahatsız edebilir. Bazı türler ışıktan rahatsız olabilir bazısı bazısı…
Başka bir üyemiz de filtre sormuş; Eheim 2211, 2213, fluval 10x serisi gibi bence saatte 500-700 lt su çevirme kapasitesini geçmemek iyidir diğerleri fazla akıntı ile balıkları rahatsız edebilir ancak düşük debi ile de suyun hareketsiz kaldığı noktalara dikkat etmek gerekir direk bir yosunlanma sebebi olabilir. Daha büyük filtreleri ise daha sonra tankı büyütme ihtimali var ise tavsiye ederim yoksa başlangıç için maliyeti opsiyonel bir öğe ile yükseltmiş olursunuz. Bilinen markalardan alır iseniz sonrasında tank büyüttüğünüz senaryoda da kolaylıkla satıp daha büyüğüne geçebilirsiniz.
Tankın muhtemelen su hacmi net 75 lt civarı olacaktır (tank takribi 89- 90 litre brüt alır, Ada Amazonia tavsiyesi gibi 9 Lt toprak olsa üzerine kaya ve kütükler ile 5-6 litre hacim gitse üstte 1 cm boşluk kalsa) bitkili tanklarda genellikle saatte suyu 4-5 kere çevirmesi yeterli olabilir.
[/QUOTE]
Merhaba, zeminde Neo marka aktif toprak var. CO2 tüpüm var indikatörler kontrol ederek miktarını ayarlıyorum. Akvaryuma O2 için hava motoru da çalıştırmıyorum ancak bu konuda hassas bir balık önerirseniz eklemeyi düşünebilirim. Işık olarak şuan fullspectrum el yapımı bir armatür var ancak Creaqua Firefly V2 ile değiştireceğim yakın zamanda.
Şuan lowtech 60 litre tankımda bir çift Kakadu Triple Red çiftim var ancak yavru almak istediğim için onları burada kuracağım karma akvaryuma eklemek yavru almamı engeller diye düşünüyordum.
High Tech Akvaryum İçin Canlı Önerileri
İçerisine koyacağınız canlı yüküne çok bağlı tabi bu sorunun cevabı ancak bütçeniz varsa Eheim 2213 dış filtre gayet başarılı ve fazlasıyla yeterli bu boyut için. Çok yoğun popülasyon olmayacaksa Eheim Liberty 200 şelale filtresi de yeterince iş görecektir. Marka olarak Eheim önerdiğim için fiyatlar haliyle artıyor ancak 2.el olarak hobicilerden almak mantıklı bir karar bence çünkü ben de öyle yaptım [:)))]
Bütçe meselesi de önemli tabi, mesela Sunsun'ın ucuz dış filtreleri de iş görecektir ancak basma gücü çok zayıf kaldığından akvaryumla aynı seviyeye çıkarmak gerekiyor o da görüntüyü bozuyor.
İçerisine koyacağınız canlı yüküne çok bağlı tabi bu sorunun cevabı ancak bütçeniz varsa Eheim 2213 dış filtre gayet başarılı ve fazlasıyla yeterli bu boyut için. Çok yoğun popülasyon olmayacaksa Eheim Liberty 200 şelale filtresi de yeterince iş görecektir. Marka olarak Eheim önerdiğim için fiyatlar haliyle artıyor ancak 2.el olarak hobicilerden almak mantıklı bir karar bence çünkü ben de öyle yaptım [:)))]
Bütçe meselesi de önemli tabi, mesela Sunsun'ın ucuz dış filtreleri de iş görecektir ancak basma gücü çok zayıf kaldığından akvaryumla aynı seviyeye çıkarmak gerekiyor o da görüntüyü bozuyor.
High Tech Akvaryum İçin Canlı Önerileri
Merhaba herkese, 60x40x40 boyutlarında high tech bir akvaryum kurdum. Şimdiye kadar low tech akvaryumlarda bilindik tetra ve lepistes türlerine baktım. Şuanda küçük tankımda olan 13 adet ember tetrayı ilerleyen zamanda bu akvaryuma dahil edeceğim. Onlarla birlikte yaşayacak farklı tür tavsiyelerinize açığım. Siz olsanız hangi türleri eklerdiniz? Canlıları ilerleyen haftalarda ekleyeceğim ancak yine de canlı tavsiyelerinize açığım.
Merhaba herkese, 60x40x40 boyutlarında high tech bir akvaryum kurdum. Şimdiye kadar low tech akvaryumlarda bilindik tetra ve lepistes türlerine baktım. Şuanda küçük tankımda olan 13 adet ember tetrayı ilerleyen zamanda bu akvaryuma dahil edeceğim. Onlarla birlikte yaşayacak farklı tür tavsiyelerinize açığım. Siz olsanız hangi türleri eklerdiniz? Canlıları ilerleyen haftalarda ekleyeceğim ancak yine de canlı tavsiyelerinize açığım.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
KULLANICILAR
- 84 Online Kullanıcı, 47 Üye
Online Kullanıcılar
EKAR,
Jeveux,
Hknçkl,
Kınayu,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Gggg,
fissidens,
Hidro Dinamik,
0rnn,
tukabu,
hasancn,
Pygocentrus94,
Urar,
yeekim,
Tuby,
Koksal Gurkan,
Sütçü,
altuntasseref,
DigitalPen,
TheDS,
osmandbnl,
DY1903,
Ekin.sinan,
Redrainbow,
-RBG-,
bysmokin,
Sungurr,
vedat79,
G_can,
oguzozt,
yilmaz006,
shkola onlain_vyPn,
zekigonlum,
HarunYILDIRIM,
Erdinç güngör,
syerli,
Cyber_Scout,
BilalM.,
erencaner,
tuncaysargin,
ternapi,
Kemalk41,
Yogininhabitadı,
07ahmet,
kasim12,
Alibicimcilci,
Kaangzkr,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
