ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
BurakBozkurt10
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
21
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Kasım 2023 13:34
Son Ziyaret:
23 Haziran 2026 16:26
Toplam Mesaj:
50 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
14 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
1
BİLGİLER
Ad Soyad:
Burak Bozkurt
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Balikesir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Burak Bozkurt
SON 10 MESAJI
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=Cyber_Scout]Daha öncede yazmıştım..
Fan eklemeniz gerekli.
Su eklemek için taç yapraklardan sonra gelen yaprakların açması gerekli.
Suyu gövdelerin en fazla yarısına kadar doldurmalısınız ilk adaptasyon aşamasında.[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520261109441.jpg[/IMG]
Merhabalar tavsiyeniz üzerine fan ekledim. Peki fan kullanımı nasıl olmalı? Hep açık mı olsun? Bir de kademeli olarak su eklemeye ne zaman başlamalıyım? Şu aşamada gövdelerinin yarısı kadar su ekleyeyim mi?
[QUOTE=Cyber_Scout]Daha öncede yazmıştım..
Fan eklemeniz gerekli.
Su eklemek için taç yapraklardan sonra gelen yaprakların açması gerekli.
Suyu gövdelerin en fazla yarısına kadar doldurmalısınız ilk adaptasyon aşamasında.[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520261109441.jpg[/IMG]
Merhabalar tavsiyeniz üzerine fan ekledim. Peki fan kullanımı nasıl olmalı? Hep açık mı olsun? Bir de kademeli olarak su eklemeye ne zaman başlamalıyım? Şu aşamada gövdelerinin yarısı kadar su ekleyeyim mi?
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107091.jpg[/IMG]
9. Gün
8 saat ışık verdim. Sabah ışığı kapattım gece yine açtım. Nemlendirmedim çünkü yoğun yerlerde Küf yapmaya başlıyor. Büyümelerinde ilerleme ya da gerileme görmüyorum. Biraz daha devam edeceğim. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111241.jpg[/IMG]
10. Gün
8 saat ışık verdim. Havalandıp kapattım. Gece yine havalandırıp ışığı açtım. Her ışığı açıp kapattığımda havalandırıyorum mutlaka. Yoğun yerlerde küflenme oluyor çok hafif. Cımbızla küfleri alıyorum. Gelişmelerinde ilerleme görmediğim için yarın ya da diğer gün su eklemeyi düşünüyorum. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107091.jpg[/IMG]
9. Gün
8 saat ışık verdim. Sabah ışığı kapattım gece yine açtım. Nemlendirmedim çünkü yoğun yerlerde Küf yapmaya başlıyor. Büyümelerinde ilerleme ya da gerileme görmüyorum. Biraz daha devam edeceğim. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111241.jpg[/IMG]
10. Gün
8 saat ışık verdim. Havalandıp kapattım. Gece yine havalandırıp ışığı açtım. Her ışığı açıp kapattığımda havalandırıyorum mutlaka. Yoğun yerlerde küflenme oluyor çok hafif. Cımbızla küfleri alıyorum. Gelişmelerinde ilerleme görmediğim için yarın ya da diğer gün su eklemeyi düşünüyorum. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=yhackup]Çok güzel , ne zaman su ekleyeceksin ?[/QUOTE]
Araştırma aşamasındayım. Bayramda 5 gün evde olmayacağım için öncesinde mi sonrasında mı eklesem diye düşünüyorum. 5 gün ilgilenememek kötü olacak ama bakalım.
Tavsiyeniz varsa alabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144271.jpg[/IMG]
8. Gün
Sabah ışığı kapattım. Işık 8 saat açık kaldı. Gece tekrar açacağım. Sabah kadar durucak. Sık bölgelerde beyaz beyaz küflenme olmaya başladı azar azar. Onları cımbızla aldım. Çok az nemlendirdim ve üstünü tamamen kapatıp ışığı açtım. Gelişme gayet güzel. Devam. [:iyi:]
[QUOTE=yhackup]Çok güzel , ne zaman su ekleyeceksin ?[/QUOTE]
Araştırma aşamasındayım. Bayramda 5 gün evde olmayacağım için öncesinde mi sonrasında mı eklesem diye düşünüyorum. 5 gün ilgilenememek kötü olacak ama bakalım.
Tavsiyeniz varsa alabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144271.jpg[/IMG]
8. Gün
Sabah ışığı kapattım. Işık 8 saat açık kaldı. Gece tekrar açacağım. Sabah kadar durucak. Sık bölgelerde beyaz beyaz küflenme olmaya başladı azar azar. Onları cımbızla aldım. Çok az nemlendirdim ve üstünü tamamen kapatıp ışığı açtım. Gelişme gayet güzel. Devam. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260128581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129271.jpg[/IMG]
7. Gün
Işık 9 saat açık kaldı. Sabah kapattım. Gayet önemliydi fıs fıs yapmadım. Akşam farkettim sık olan bölgede Küf olmuş. Onu cımbızla aldım. Fıs fıs yapmadım. Streçle delikler açtım ışığı açtım ve sabaha kadar ışık vereceğim.
Büyüme devam ediyor ama ilk günlere nazaran yavaşladı. Şu an gayet güzel oldular yeşillikleri eskiye göre çok net belli. Uzamaya köklenmeye devam ediyorlar. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260128581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129271.jpg[/IMG]
7. Gün
Işık 9 saat açık kaldı. Sabah kapattım. Gayet önemliydi fıs fıs yapmadım. Akşam farkettim sık olan bölgede Küf olmuş. Onu cımbızla aldım. Fıs fıs yapmadım. Streçle delikler açtım ışığı açtım ve sabaha kadar ışık vereceğim.
Büyüme devam ediyor ama ilk günlere nazaran yavaşladı. Şu an gayet güzel oldular yeşillikleri eskiye göre çok net belli. Uzamaya köklenmeye devam ediyorlar. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=MasterChiefHakan]Akvaryumu su ile doldurduktan sonraki süreç umarım bizi şaşırtır, çürüme olmaz ve uzun soluklu olur.
1 sene zemin yeşil çim kaplı kalacak olsa ben de (küçük bir akvaryumda) kurulumu yılda bir kez yenileyerek tohumlama yapardım.[/QUOTE]
Deniyorum bakalım ne olacağını bende merak ediyorum. Umarım uzun soluklu olur.
[QUOTE=Gokayb]Bu forumda o kadar cok kişiye ümitlenme boşuna diye yazdım ki siz kaçıncısınız bilmiyorum. Kelebek ömrü gibi kısa bir dönem sizi bekleyecek. Önce parvula gibi böyle filizlenicek. Sonra yapraklar büyümeye Başlıcak. Sonrasında ölücek ama o kadar cok toprağa kök salmış olucak ki sökerken bütün toprak karışıcak. Şurdan olmayacağını anlayın bu kadar kısa sürede yetişen bir tohum varken neden bir dünya para verip bitki alıyoruz. [/QUOTE]
Evet bu şekilde çok yorum gördüm ama keyifli bir süreç. Denemesem aklımda kalırdı. Uzun soluklu olacağına inancım az ama deniyorum bakalım süreç olarak iyi gidiyor şimdilik. Yorumunuz için teşekkür ederim. ❤️
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142111.jpg[/IMG]
5. Gün
Sabah ışığı kapattım havalandırdım. Işık 10 saat açık kaldı. Sprey yapmadım. Üstünü tam kapattım. Akşam biraz etrafına biraz da üstüne sprey yaptım. Işığı açtım sabaha kadar açık tutacağım.
Çok güzel yeşillendiler ve bazıları tohumları düşürüp yapraklanmaya başladı. Süreç güzel gidiyor. Devam. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013201.jpg[/IMG]
6. Gün
Sabah ışığı kapattım yaklaşık 9 saat açık kaldı, toprak biraz kurumuş gibi geldi nemlendirdim. Işığı kapattım ve akşama kadar bekledim. Şimdi yine açtım sabaha kadar açık bırakacağım. Gözle görünüyor şekilde karışık tohumlar uzuyor. Su yosunları da gelişmeye ve köklemeye devam ediyor. Devam [:iyi:][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-21 00:20:54[/EDIT]
[QUOTE=MasterChiefHakan]Akvaryumu su ile doldurduktan sonraki süreç umarım bizi şaşırtır, çürüme olmaz ve uzun soluklu olur.
1 sene zemin yeşil çim kaplı kalacak olsa ben de (küçük bir akvaryumda) kurulumu yılda bir kez yenileyerek tohumlama yapardım.[/QUOTE]
Deniyorum bakalım ne olacağını bende merak ediyorum. Umarım uzun soluklu olur.
[QUOTE=Gokayb]Bu forumda o kadar cok kişiye ümitlenme boşuna diye yazdım ki siz kaçıncısınız bilmiyorum. Kelebek ömrü gibi kısa bir dönem sizi bekleyecek. Önce parvula gibi böyle filizlenicek. Sonra yapraklar büyümeye Başlıcak. Sonrasında ölücek ama o kadar cok toprağa kök salmış olucak ki sökerken bütün toprak karışıcak. Şurdan olmayacağını anlayın bu kadar kısa sürede yetişen bir tohum varken neden bir dünya para verip bitki alıyoruz. [/QUOTE]
Evet bu şekilde çok yorum gördüm ama keyifli bir süreç. Denemesem aklımda kalırdı. Uzun soluklu olacağına inancım az ama deniyorum bakalım süreç olarak iyi gidiyor şimdilik. Yorumunuz için teşekkür ederim. ❤️
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142111.jpg[/IMG]
5. Gün
Sabah ışığı kapattım havalandırdım. Işık 10 saat açık kaldı. Sprey yapmadım. Üstünü tam kapattım. Akşam biraz etrafına biraz da üstüne sprey yaptım. Işığı açtım sabaha kadar açık tutacağım.
Çok güzel yeşillendiler ve bazıları tohumları düşürüp yapraklanmaya başladı. Süreç güzel gidiyor. Devam. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013201.jpg[/IMG]
6. Gün
Sabah ışığı kapattım yaklaşık 9 saat açık kaldı, toprak biraz kurumuş gibi geldi nemlendirdim. Işığı kapattım ve akşama kadar bekledim. Şimdi yine açtım sabaha kadar açık bırakacağım. Gözle görünüyor şekilde karışık tohumlar uzuyor. Su yosunları da gelişmeye ve köklemeye devam ediyor. Devam [:iyi:][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-21 00:20:54[/EDIT]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260024571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025431.jpg[/IMG]
4. Gün
Sabah ışığı kapattım 5 dakika kadar havalandirdim. Etrafı spreyledim. Işık 10 saat açık kaldı. Akşam da 15 dakika havalandirdim. Toprak hala nemli olduğu için sprey sıkmadım. Işığı açık bırakıp yatacağım. Filizle gözle görülür şekilde uzatmışlar, yeşillenmişler. Gelişmeleri merakla bekliyorum. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260024571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025431.jpg[/IMG]
4. Gün
Sabah ışığı kapattım 5 dakika kadar havalandirdim. Etrafı spreyledim. Işık 10 saat açık kaldı. Akşam da 15 dakika havalandirdim. Toprak hala nemli olduğu için sprey sıkmadım. Işığı açık bırakıp yatacağım. Filizle gözle görülür şekilde uzatmışlar, yeşillenmişler. Gelişmeleri merakla bekliyorum. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=Cyber_Scout]Tank tasarımı (peysaj) çok güzel görünüyor. Su doldurduğunuzda aynı görünümü (arka plan ğlastiklerin olduğu kısmı) canlı bitkiler ile de yapabilirsiniz.
Canlılar Alt ve üst katların malzemelerini birbirine karışmaz ise çok hoş olur gerçekten elinize sağlık.
Tohumların nemini korurken küf mantar v.b. etkenlerden korumak için havalandırmayı (gerekirse fan ekleyin) unutmayın.[:nazar:][/QUOTE]
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Küf ve mantarı önlemek için sabah 15 dakika akşam 15 dakika nemlendirip havalandırdım. Fanı ilk defa duyuyorum. Araştıracağım. Gerekli görürsem kullanabilirim çok teşekkür ederim.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba, tohumlar eminiz ki çıkacak ben de zamanında yaptım çok güzel görünüyor fakat zamanla ölüyor. Sucul bitki değil, şans meselesi hiç değil ihtimal dahi yok. Su aygırı suyu sevmesine rağmen suyun içinde yaşayamıyorsa bu da böyle. Ama keyifli bir süreç iyi hobiler. [/QUOTE]
Bende yaşar ümidiyle aldım ama bakalım. Trendyol yorumlarına güvenerek aldım. Sonuçlar genelde başarılıydı. Bakalım deneyip göreceğiz artık bir yola girmiş bulundum.
[QUOTE=enes.donmez]Merhaba ; Gayet hoş olmuş fakat arka fonda bulunan bitkiler sanırsam plastik. Plastik kullanmamanı tavsiye ederim. Onun yerine farklı arka fon bitkilerinden tercih etsen çok daha güzel olur diye düşünüyorum. Tabi bu benim naçizane fikrim. İyi hobiler.[/QUOTE]
Daha önce bitkili akvaryum kurmadım. Plastik bitkiler de akvaryumumda hep vardı. Salınım yaptığını duydum ama zararını görmedim. Estetik olarak güzel durduğu için tercih ediyorum. Balık koyduğumda belki alabilirim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260221551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222101.jpg[/IMG]
2. Gün
Akşam açık bıraktığım ışığı sabah kapattım. Tam olarak 14 saat açık kaldı. Işığı kapattığımda streç filmi açıp 15 dakika havalandırdım ve biraz daha sprey ile ıslattım. Sonra streç ile tekrar kapatıp 14 saat akvaryumun üstünü de örtü ile kapatarak karanlıkta bıraktım. Gece tekrar açtım ve son durumunu fotoğraflarda görebilirsiniz kök salmaya başlamışlar. Şimdi biraz daha nemlendirdim havalandırdım ışığı tekrar sabaha kadar açık bırakacağım. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023321.jpg[/IMG]
3. Gün
Sabah ışığı kapattım. 10 saat açık kaldı. Akvaryum fazla nemliydi ve kötü koku vardı. Yarım saat kadar havalandırdım. Sadece camları ve etrafı fıs fısla nemlendirip streçi kapattım ve streçle delikler açtım. Yoğun kötü koku Küf ve mantarın habercisi.
Simdi tekrar camları ve etrafı nemlendirdim, ışığı açtım, streçi tam kapattım bu sefer sabaha kadar ışık vereceğim. Filizlenmeler belirgin olarak başladı. Neredeyse yarısı filizlenmiş halde şu an. [:iyi:]
[QUOTE=Cyber_Scout]Tank tasarımı (peysaj) çok güzel görünüyor. Su doldurduğunuzda aynı görünümü (arka plan ğlastiklerin olduğu kısmı) canlı bitkiler ile de yapabilirsiniz.
Canlılar Alt ve üst katların malzemelerini birbirine karışmaz ise çok hoş olur gerçekten elinize sağlık.
Tohumların nemini korurken küf mantar v.b. etkenlerden korumak için havalandırmayı (gerekirse fan ekleyin) unutmayın.[:nazar:][/QUOTE]
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Küf ve mantarı önlemek için sabah 15 dakika akşam 15 dakika nemlendirip havalandırdım. Fanı ilk defa duyuyorum. Araştıracağım. Gerekli görürsem kullanabilirim çok teşekkür ederim.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba, tohumlar eminiz ki çıkacak ben de zamanında yaptım çok güzel görünüyor fakat zamanla ölüyor. Sucul bitki değil, şans meselesi hiç değil ihtimal dahi yok. Su aygırı suyu sevmesine rağmen suyun içinde yaşayamıyorsa bu da böyle. Ama keyifli bir süreç iyi hobiler. [/QUOTE]
Bende yaşar ümidiyle aldım ama bakalım. Trendyol yorumlarına güvenerek aldım. Sonuçlar genelde başarılıydı. Bakalım deneyip göreceğiz artık bir yola girmiş bulundum.
[QUOTE=enes.donmez]Merhaba ; Gayet hoş olmuş fakat arka fonda bulunan bitkiler sanırsam plastik. Plastik kullanmamanı tavsiye ederim. Onun yerine farklı arka fon bitkilerinden tercih etsen çok daha güzel olur diye düşünüyorum. Tabi bu benim naçizane fikrim. İyi hobiler.[/QUOTE]
Daha önce bitkili akvaryum kurmadım. Plastik bitkiler de akvaryumumda hep vardı. Salınım yaptığını duydum ama zararını görmedim. Estetik olarak güzel durduğu için tercih ediyorum. Balık koyduğumda belki alabilirim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260221551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222101.jpg[/IMG]
2. Gün
Akşam açık bıraktığım ışığı sabah kapattım. Tam olarak 14 saat açık kaldı. Işığı kapattığımda streç filmi açıp 15 dakika havalandırdım ve biraz daha sprey ile ıslattım. Sonra streç ile tekrar kapatıp 14 saat akvaryumun üstünü de örtü ile kapatarak karanlıkta bıraktım. Gece tekrar açtım ve son durumunu fotoğraflarda görebilirsiniz kök salmaya başlamışlar. Şimdi biraz daha nemlendirdim havalandırdım ışığı tekrar sabaha kadar açık bırakacağım. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023321.jpg[/IMG]
3. Gün
Sabah ışığı kapattım. 10 saat açık kaldı. Akvaryum fazla nemliydi ve kötü koku vardı. Yarım saat kadar havalandırdım. Sadece camları ve etrafı fıs fısla nemlendirip streçi kapattım ve streçle delikler açtım. Yoğun kötü koku Küf ve mantarın habercisi.
Simdi tekrar camları ve etrafı nemlendirdim, ışığı açtım, streçi tam kapattım bu sefer sabaha kadar ışık vereceğim. Filizlenmeler belirgin olarak başladı. Neredeyse yarısı filizlenmiş halde şu an. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
1.Gün
Tohumlari serptim. Elimle çok hafif bastırdım toprağa yerleşsin diye. Fıs fısla nemlendirdim. Streçle akvaryumu kapattım. 8-10 saat ışık vereceğim. [:iyi:][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/160520260016281.jpg[/IMG][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-16 00:16:34[/EDIT]
[QUOTE=İnci Kefali]Merhaba. Akvaryum tohumları genelde yoğun su seven ama karasal bitkilerin tohumları oluyor ve kısa bir hayat süresinden sonra çürüyorlar. Ben de önermiyorum [/QUOTE]
Yorumlarda başarı oranı yüksekti. Deneyip göreceğiz. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. ❤️
1.Gün
Tohumlari serptim. Elimle çok hafif bastırdım toprağa yerleşsin diye. Fıs fısla nemlendirdim. Streçle akvaryumu kapattım. 8-10 saat ışık vereceğim. [:iyi:][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/160520260016281.jpg[/IMG][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-16 00:16:34[/EDIT]
[QUOTE=İnci Kefali]Merhaba. Akvaryum tohumları genelde yoğun su seven ama karasal bitkilerin tohumları oluyor ve kısa bir hayat süresinden sonra çürüyorlar. Ben de önermiyorum [/QUOTE]
Yorumlarda başarı oranı yüksekti. Deneyip göreceğiz. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. ❤️
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=GETS34]Tohum ile bitki yetiştirmez oldu derken hüsrana uğrama derim tekrar akvaryumu bozup sıfırdan başlaman gerekir yazık derim arkadaki yeşillikler yapay bitkimi yapay ise tanktan çıkarınız canlılar için riskli bir olay
[/QUOTE]
Tohum ekmeyi denemek istiyorum. Şu an görünen bitkiler plastik evet. Daha önce de akvaryumdalardı yaklaşık 2 senedir duruyor bi zararını görmedim.
Tankı bozmam gerekirse çok üzülürüm ama yapabileceğimi düşünüyorum. Gün gün paylaşacağım.
Merak edenler için aldığım tohumların görselini ekte görebilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261132101.jpg[/IMG]
[QUOTE=GETS34]Tohum ile bitki yetiştirmez oldu derken hüsrana uğrama derim tekrar akvaryumu bozup sıfırdan başlaman gerekir yazık derim arkadaki yeşillikler yapay bitkimi yapay ise tanktan çıkarınız canlılar için riskli bir olay
[/QUOTE]
Tohum ekmeyi denemek istiyorum. Şu an görünen bitkiler plastik evet. Daha önce de akvaryumdalardı yaklaşık 2 senedir duruyor bi zararını görmedim.
Tankı bozmam gerekirse çok üzülürüm ama yapabileceğimi düşünüyorum. Gün gün paylaşacağım.
Merak edenler için aldığım tohumların görselini ekte görebilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261132101.jpg[/IMG]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
Selam arkadaşlar. Sıfırdan akvaryum kuruyorum. (Astronot balıklarımı sahiplendirdim. Lepistes türü balıklara yöneleceğim.)
Tohum ekimi yapacağım. Dün kumları yıkayıp akvaryuma koydum.
Kahverengi olan kumu sahilden aldım eledim güzelce yıkadım. Siyah olan zaten hagen kum. Hagen kuma tohum ekeceğim.
Su yosunu olarak geçiyor sanırım.
Gün gün gelişmeleri paylaşacağım. Öneri ve eleştirilere açığım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261117381.jpg[/IMG]
Selam arkadaşlar. Sıfırdan akvaryum kuruyorum. (Astronot balıklarımı sahiplendirdim. Lepistes türü balıklara yöneleceğim.)
Tohum ekimi yapacağım. Dün kumları yıkayıp akvaryuma koydum.
Kahverengi olan kumu sahilden aldım eledim güzelce yıkadım. Siyah olan zaten hagen kum. Hagen kuma tohum ekeceğim.
Su yosunu olarak geçiyor sanırım.
Gün gün gelişmeleri paylaşacağım. Öneri ve eleştirilere açığım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261117381.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - Su Yosunu Fatihsm, 14:41
Yosun - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
KULLANICILAR
- 86 Online Kullanıcı, 47 Üye
Online Kullanıcılar
Kuduoglu,
Koksal Gurkan,
florasan,
sina cen,
nazemert,
Öğretmen Ali,
forthehordex,
ternapi,
yeekim,
Abidin Acun,
DigitalPen,
0rnn,
Hoppala,
tukabu,
nniiaa,
MiSoSiKiaN,
OKIRATLI,
Urar,
EKAR,
layper,
JujuSeri,
Leo,
altuntasseref,
osmandbnl,
osmangunay,
Frkn,
Ancalagon,
alperibis,
Manguday,
YAYD06,
DenizOlsam,
enginhayta,
mutlubaba,
Mustafasesen,
Rafayel,
Ercankurt,
şansal,
Thunderbird,
reano,
Bozajuniors,
gryzopodemnoe oboryd,
sinor,
uurcan,
Brkgrsy,
Ylmzuslu,
fffurkan9,
Savas37,
İnci Kefali,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
