ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Cappado
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Mayıs 2024 16:59
Son Ziyaret:
02 Haziran 2024 21:59
Toplam Mesaj:
2 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
BEKİR ŞAHİN
Doğum Tarihi:
28 Eylül 1992
Yaş:
33
İl:
Nevsehir
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 2 MESAJI
Bu Hobiye Gerçekten Başlanır Mı?
[QUOTE=Carcharodon]Çok fazla sayıda balık istemiyorsanız aslında kurulum zor değil. 100 litrelik bir akvaryumun ağırlığı camı ile beraber 130 kilo civarındadır. Yani iki kişinin üzerinde durabileceği herhangi bir masa veya sehpa uygundur, özel kurulumlar genellikle daha yüksek hacimler için söz konusu oluyor.
Sadece bir tetra sürüsü bakmak istiyorsanız yavaş gidip Walstad benzeri bir kurulum yaparak düşük kuvvetli bir filtreyle (ya da tamamen filtresiz) iş görebilirsiniz. Ortamı lepistes otu, tilki kuyruğu, kabomba, su mercimeği gibi hızlı üreyen bitkilerle doldurursanız zaten bir süre sonra denge oluşacaktır. Mikrofauna için yakındaki bir gölden bir bardak su aşılama da yapabilirsiniz, bu şekilde doğadaki ostrakodlar, kopepodlar, detritus kurtları gibi canlılar akvaryum ekosistemine katılacaktır. Sistem oturduktan sonra 8-10 tetra ekleyip çok az besleme yaparak (bu kısım önemli çünkü bu tür bir akvaryumun kaldırabileceği biyolojik atık miktarı azdır) dengeyi koruyabilirsiniz. Yüksek güçlü filtreler ve high-tech sistemler büyük veya fazla sayıda balık besleyenler içindir.
YouTube'da bu konseptte çalışan "tanks for nothin" diye bir adam var, mesela [URL=https://www.youtube.com/watch?v=at-kyYI2avM&t=2s]bu vidyoya[/URL] benzer bir kurulum yapabilirsiniz.[/QUOTE]
Walstad gibi bir kurulum yapmak benim tecrübemde pek kolay olmaz sanırım [:)))] Ancak diğer arkadaşlarında dediği gibi 2.el konusunda biraz daha araştırma yapmayı düşünüyorum. Kalabalık bir popülasyonum olmayacağı için filtrasyon konusunda daha çok araştırma yapacağım.
[QUOTE=Laterthanbefore]Bu hobide maddiyat konusu çok ama çok kapsamlı bir konu, taleplerinize bağlı olarak 120 tl ye de akvaryum kurabilirsiniz veya sadece ışık için 33 bin tl gibi rakamlar ödeyebilirsiniz, bu hobinin amacını etkilemez.
Akvaryum ve malzemeleri 2. El temin edebilirsiniz, yakınlarınızda hobiyi bırakmış ve uygun fiyattan akvaryumlarını elden çıkarmak isteyen kişiler olabilir.
Uygun ölçülerde cam kestirip kendiniz yapabilirsiniz.
Akvaryum yapmayı düşünürseniz tavsiyem cam kestireceğiniz yere akvaryum yapacağınızı belirtmemeniz.
Dolap için gene 2. El herhangi bir dolap işinizi görür üzerine çıkın oturun sağlamsa alın boyayıp kullanın :D
Filtre olarak sump sistemi kullanabilirsiniz uygun fiyatlı bir filtrasyon seçeneğidir.
[/QUOTE]
Gerçekten biraz araştırma yaptım ve yakınlarımda uygun fiyatlı akvaryumlar buldum. Ayrıca masa yada dolap gibi ürünlerde de 2.el seçeneğini değerlendireceğim. Elektronik malzemelerde 2.ele yönelmeyi düşünmüyorum. Ayrıca maliyeti daha düşük olduğu için sump sistemi düşünebilirim ki bunu daha iyi araştıracağım. Muhtemelen peyderpey malzemeleri zaman içerisinde toplayacağım.
[QUOTE=ugurkanarya]Ustam selamlar, ben de uzun bir süre uzak kalmıştım bu hobiden ve döndüğüm anda ben de senin gibi aydınlanmalar yaşayarak daha iyisini yapayım fikri beni aldı götürdü.
İlk olarak 100 lt bir akvaryum düşünüyorsan ve düşük bütçe diyorsan mutlaka akvaryumu ve masasını kendin yapmalısın derim.
Hobiye dönüşüm 2 tatlı su ve 1 tuzlu su ile oldu ki başıma bela mı açtım bilmiyorum 😃
Tuzlu su dişında diğer iki akvaryumu da kendim sağdan soldan bulduğum cam parçaları ve ön camı da camcıdan kestirerek (görsellik açısından) çok ucuza kapattım. Sonra işimi görecek pipo olsun dış filtre olsun ısıtıcı olsun malum ikinci el sitelerinden ikinci el alarak tamamladım ki hobici dostlarımız bu durumlarda hiç bir zaman dolandırma gibi bir durumda olmadılar ve ne aldıysam sağlam çıktı.
İstediğim kıvama geldikten sonra ise ben de ürünlerin sıfırını gerekliyse alarak sistemi çevirdim diyebilirim.
Sonrasında elimde fazla olan ürünleri de bu sefer makul fiyatlardan ben satarak sistemime yeni ürün ya da balık ekleyerek ekonomiyi sürdürmüş oldum.
Şu konusunda kaynak suyunun olmazsa olmaz olduğunu düşünmüyorum.
Canlı olmayan akvaryumu Çeşme suyu ile doldurup her akvaryumcuda bulunan su düzenleyici, klor önleyici de ekleyip bi kaç gün bekledikten sonra ufak ufak canlı girişi yapabilirsiniz
Low tech akvaryumu uygun bir ışık (ikinci el sitelerinde uygun fiyatlara da mevcut) ve hagen gibi bir kum ile çevirebilirsiniz.
Masa konusunda da yine ikinci el sitelerinde tv masaları çekmeceli ofis masaları vs uygun fiyata ayarlanabilir ki ben öyle yapmıştım. Sonrasında ise rengini bauhaustan aldığım kaplama folyosu ile ceviz görünüme çevirdim bana göre çok da estetik oldu ve eski gibi görünmüyor.
Tuzlu su için ise (90lt) ölçülerimi kendim alıp bauhausta mobilya parçalarını kestirip kendim vidaladım çok uygun bir fiyata gelmiş oldu ki bu da bi seçenek.
Aslında maliyetler zorlamasa bir kere yatırım yapıp uzun yıllar yatırımsız dönecek sistemler ister gönül ama malum ekonomi hepimizi buna ister istemez sokuyor.
Yine de ne harcanırsa harcansın sonunda çıkan görüntü hoşunuza gittiğinde maddiyat umrumuzda olmuyor.
Umarım zevkinize göre sağlıklı bir tank ile dönüş yaparsınız. 🙂[/QUOTE]
Akvaryumu kendim yapmak yerine bana uygun 2.el akvaryum aramaya devam edeceğim. Çünkü yıllar önce kendim yapmaya çalıştığımda pek başarılı olamadım. Tavsiyenize uyup ışıklandırma için 2.el tercihlerine bakacağım ve sıfır ürünlerle kıyaslayıp karar vereceğim. Eğer o aşamaya gelebilirsem suyu düzenleyici ürünlerle düzenleyip test edeceğim bakalım ne olacak. Bende kendi akvaryumumda Hagen kum kullanmak istiyorum. Çünkü hem bitkilerin hem de balıkların renklerini ön plana çıkarıyor. Dediğiniz gibi maddiyat, sonucu gördükten sonra pek umrumuzda olmuyor.
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Bana çok şey kattınız.
Sonuç olarak 2. el ürünleri değerlendirmek ve süreci zamana yayarak parça parça toplamayı düşünüyorum. Geriye 2 sorun kalıyor. 1.si ki bu en maliyetli konu filtrasyon ve filtrasyon iç malzeme konusu. Balık yüküm az olacağı için farklı seçenekler değerlendirebilirim. Sump sistemine tekrar bakacağım. 2. konu ise kışın ısıtma maliyetleri. Watt cinsinden muhtemelen ihtiyacımın 2 katı bir ısıtıcı kullanmam gerekecek. Nokta atışı olmasa bile ısıl iletkenlik üzerinden bir ısıtma hesabı yapıp kabaca ihtiyacımı ve giderimi hesaplamayı deneyeceğim.
[QUOTE=Carcharodon]Çok fazla sayıda balık istemiyorsanız aslında kurulum zor değil. 100 litrelik bir akvaryumun ağırlığı camı ile beraber 130 kilo civarındadır. Yani iki kişinin üzerinde durabileceği herhangi bir masa veya sehpa uygundur, özel kurulumlar genellikle daha yüksek hacimler için söz konusu oluyor.
Sadece bir tetra sürüsü bakmak istiyorsanız yavaş gidip Walstad benzeri bir kurulum yaparak düşük kuvvetli bir filtreyle (ya da tamamen filtresiz) iş görebilirsiniz. Ortamı lepistes otu, tilki kuyruğu, kabomba, su mercimeği gibi hızlı üreyen bitkilerle doldurursanız zaten bir süre sonra denge oluşacaktır. Mikrofauna için yakındaki bir gölden bir bardak su aşılama da yapabilirsiniz, bu şekilde doğadaki ostrakodlar, kopepodlar, detritus kurtları gibi canlılar akvaryum ekosistemine katılacaktır. Sistem oturduktan sonra 8-10 tetra ekleyip çok az besleme yaparak (bu kısım önemli çünkü bu tür bir akvaryumun kaldırabileceği biyolojik atık miktarı azdır) dengeyi koruyabilirsiniz. Yüksek güçlü filtreler ve high-tech sistemler büyük veya fazla sayıda balık besleyenler içindir.
YouTube'da bu konseptte çalışan "tanks for nothin" diye bir adam var, mesela [URL=https://www.youtube.com/watch?v=at-kyYI2avM&t=2s]bu vidyoya[/URL] benzer bir kurulum yapabilirsiniz.[/QUOTE]
Walstad gibi bir kurulum yapmak benim tecrübemde pek kolay olmaz sanırım [:)))] Ancak diğer arkadaşlarında dediği gibi 2.el konusunda biraz daha araştırma yapmayı düşünüyorum. Kalabalık bir popülasyonum olmayacağı için filtrasyon konusunda daha çok araştırma yapacağım.
[QUOTE=Laterthanbefore]Bu hobide maddiyat konusu çok ama çok kapsamlı bir konu, taleplerinize bağlı olarak 120 tl ye de akvaryum kurabilirsiniz veya sadece ışık için 33 bin tl gibi rakamlar ödeyebilirsiniz, bu hobinin amacını etkilemez.
Akvaryum ve malzemeleri 2. El temin edebilirsiniz, yakınlarınızda hobiyi bırakmış ve uygun fiyattan akvaryumlarını elden çıkarmak isteyen kişiler olabilir.
Uygun ölçülerde cam kestirip kendiniz yapabilirsiniz.
Akvaryum yapmayı düşünürseniz tavsiyem cam kestireceğiniz yere akvaryum yapacağınızı belirtmemeniz.
Dolap için gene 2. El herhangi bir dolap işinizi görür üzerine çıkın oturun sağlamsa alın boyayıp kullanın :D
Filtre olarak sump sistemi kullanabilirsiniz uygun fiyatlı bir filtrasyon seçeneğidir.
[/QUOTE]
Gerçekten biraz araştırma yaptım ve yakınlarımda uygun fiyatlı akvaryumlar buldum. Ayrıca masa yada dolap gibi ürünlerde de 2.el seçeneğini değerlendireceğim. Elektronik malzemelerde 2.ele yönelmeyi düşünmüyorum. Ayrıca maliyeti daha düşük olduğu için sump sistemi düşünebilirim ki bunu daha iyi araştıracağım. Muhtemelen peyderpey malzemeleri zaman içerisinde toplayacağım.
[QUOTE=ugurkanarya]Ustam selamlar, ben de uzun bir süre uzak kalmıştım bu hobiden ve döndüğüm anda ben de senin gibi aydınlanmalar yaşayarak daha iyisini yapayım fikri beni aldı götürdü.
İlk olarak 100 lt bir akvaryum düşünüyorsan ve düşük bütçe diyorsan mutlaka akvaryumu ve masasını kendin yapmalısın derim.
Hobiye dönüşüm 2 tatlı su ve 1 tuzlu su ile oldu ki başıma bela mı açtım bilmiyorum 😃
Tuzlu su dişında diğer iki akvaryumu da kendim sağdan soldan bulduğum cam parçaları ve ön camı da camcıdan kestirerek (görsellik açısından) çok ucuza kapattım. Sonra işimi görecek pipo olsun dış filtre olsun ısıtıcı olsun malum ikinci el sitelerinden ikinci el alarak tamamladım ki hobici dostlarımız bu durumlarda hiç bir zaman dolandırma gibi bir durumda olmadılar ve ne aldıysam sağlam çıktı.
İstediğim kıvama geldikten sonra ise ben de ürünlerin sıfırını gerekliyse alarak sistemi çevirdim diyebilirim.
Sonrasında elimde fazla olan ürünleri de bu sefer makul fiyatlardan ben satarak sistemime yeni ürün ya da balık ekleyerek ekonomiyi sürdürmüş oldum.
Şu konusunda kaynak suyunun olmazsa olmaz olduğunu düşünmüyorum.
Canlı olmayan akvaryumu Çeşme suyu ile doldurup her akvaryumcuda bulunan su düzenleyici, klor önleyici de ekleyip bi kaç gün bekledikten sonra ufak ufak canlı girişi yapabilirsiniz
Low tech akvaryumu uygun bir ışık (ikinci el sitelerinde uygun fiyatlara da mevcut) ve hagen gibi bir kum ile çevirebilirsiniz.
Masa konusunda da yine ikinci el sitelerinde tv masaları çekmeceli ofis masaları vs uygun fiyata ayarlanabilir ki ben öyle yapmıştım. Sonrasında ise rengini bauhaustan aldığım kaplama folyosu ile ceviz görünüme çevirdim bana göre çok da estetik oldu ve eski gibi görünmüyor.
Tuzlu su için ise (90lt) ölçülerimi kendim alıp bauhausta mobilya parçalarını kestirip kendim vidaladım çok uygun bir fiyata gelmiş oldu ki bu da bi seçenek.
Aslında maliyetler zorlamasa bir kere yatırım yapıp uzun yıllar yatırımsız dönecek sistemler ister gönül ama malum ekonomi hepimizi buna ister istemez sokuyor.
Yine de ne harcanırsa harcansın sonunda çıkan görüntü hoşunuza gittiğinde maddiyat umrumuzda olmuyor.
Umarım zevkinize göre sağlıklı bir tank ile dönüş yaparsınız. 🙂[/QUOTE]
Akvaryumu kendim yapmak yerine bana uygun 2.el akvaryum aramaya devam edeceğim. Çünkü yıllar önce kendim yapmaya çalıştığımda pek başarılı olamadım. Tavsiyenize uyup ışıklandırma için 2.el tercihlerine bakacağım ve sıfır ürünlerle kıyaslayıp karar vereceğim. Eğer o aşamaya gelebilirsem suyu düzenleyici ürünlerle düzenleyip test edeceğim bakalım ne olacak. Bende kendi akvaryumumda Hagen kum kullanmak istiyorum. Çünkü hem bitkilerin hem de balıkların renklerini ön plana çıkarıyor. Dediğiniz gibi maddiyat, sonucu gördükten sonra pek umrumuzda olmuyor.
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Bana çok şey kattınız.
Sonuç olarak 2. el ürünleri değerlendirmek ve süreci zamana yayarak parça parça toplamayı düşünüyorum. Geriye 2 sorun kalıyor. 1.si ki bu en maliyetli konu filtrasyon ve filtrasyon iç malzeme konusu. Balık yüküm az olacağı için farklı seçenekler değerlendirebilirim. Sump sistemine tekrar bakacağım. 2. konu ise kışın ısıtma maliyetleri. Watt cinsinden muhtemelen ihtiyacımın 2 katı bir ısıtıcı kullanmam gerekecek. Nokta atışı olmasa bile ısıl iletkenlik üzerinden bir ısıtma hesabı yapıp kabaca ihtiyacımı ve giderimi hesaplamayı deneyeceğim.
Bu Hobiye Gerçekten Başlanır Mı?
Merhaba,
Yaklaşık 1 haftadır boş zamanlarımda forumda zaman geçiriyorum. Uzun yıllardır akvaryumlara uzak kaldım ancak çocukluk zamanımda evimde ve yakın çevremde her zaman akvaryum vardı. Bu konuya ilgim o zamanlara dayanır. Astronot olsun japon balıkları olsun ve chiclidler olsun birçok türü izleme ve tanıma fırsatım vardı. Hiç yakından tecrübe etmesem de Koi balıklarına ayrı bir hayranlığım ve sevgim var. [:3] Geçenlerde aklıma bir konu takıldı ve araştırma yaparken bu foruma rastladım. [:)] Akşam saatlerinde başladığım forum konuları okuma maceram gecenin geç saatlerine kadar vakit geçirmek ve sabahında işe geç kalmamla sonuçlandı [:)))]
Forum beni hobiye başlama konusunda içimde eskiden kalan bir şeyleri harekete geçirdi ve motive etti. Forumda gerçekten çok güzel akvaryumlar var. Sahibi olan ve emek veren tüm akvaristleri tebrik ederim. Sonra araştırmaya başladım. Dış filtrelerle alakalı sayfalar dolusu yorum ve tecrübe olan konuyu saatlerce okudum. Azot döngüsü, bakteri döngüsü ve ilk akvaryum kurulumu konularında gerçekten çok şey öğrendim. Filtre temizliğini bile bilmiyormuşum. [:)))] Daha sonra tamam dedim. Ben bu hobiye tekrar ve daha bilinçli şekilde başlamalıyım.
Araştırmalarıma öncelikle akvaryum fiyatlarını araştırarak başladım. 100- 120 litre low tech bitkili Tetra türleri bakabileceğim bir akvaryum istiyorum. Çünkü küçük akvaryumda balık beslemek hem benim hem de balıklar için eziyet. Fiyatlarlar pahalı ancak bunu karşılayabilirim diye düşündüm. Lakin çevremde böyle bir akvaryum alabileceğim bir yer yok maalesef. Genelde küçük akvaryumlar, fanuslar vs. satılıyor. İnternetten almalıyım ve güvenebilir miyim bilmiyorum doğrusu. Çünkü en yakındaki kayseriye gitsem ve bir akvaryum alsam nakliye benim için problem olacaktır. Sonra bir diğer konu kafama dank etti. Ben bu akvaryumu aldım diyelim sonra bu akvaryumu nereye koyacaktım. [:?] Bana bir masa yada dolap gerekiyordu ve fiyatlarını gördüğümde çok pahalı oldukları için bir şok geçirdim ayrıca hazır akvaryumlu setlerin fiyatlarını görünce kapatmam ani oldu.
Pes etmeye niyetim yoktu ve ne yapabileceğimi düşündüm. Kendi kendime ben bunu 2 boy 30 a 30 profil alır keser kaynatır ve akvaryum için masa yaparım sonra 2 kat boyarım üstüne de mdf ve araya bir mat yada elyaf olur biter dedim. Hem zaten satılan hazır dolaplar bu kadar çok ağırlık için sağlam görünmüyordu. Sadece masası ve akvaryumu için iyi bir bütçe ayırmam gerekiyordu ( kendimce). Tamam dedim ben bu zevk için bu masrafa katlanırım. Sonra ikinci şoku dış filtrelerin fiyatlarını görünce yaşadım. Akvaryumdan daha pahalıya geliyordu. İç filtre ve pipo filtrelerle yaşadığım sıkıntıları hatırlıyorum ( belki de bilgisizlikten bilmiyorum). Ucuz modelleri alıp gerçekten eziyet çekmek istemiyorum. Akvaryumu koyacağım salon kışın yanmadığı için çok soğuk oluyor. Salonu yakmam ve yüksek wattlı bir ısıtıcı tercih etmem gerekiyor. Isıtma için giderlerim beni ayrıca düşündürüyor.
Ama masraflar bitmiyor. Bunun termometresi var kumu, taşı, bitkisi, bakteri başlatıcısı, ilaçları, yemleri, test kitleri, su düzenleyicileri ve sonra ozmoz sitemi gerekiyor yaşadığım yerin şebeke suyu çok kötü çünkü. Ayrıca sürekli arabayla gidip litrelerce kaynak suyunu düzenli bir şekilde eve taşımam pek sürdürülebilir değil. Bir kaç gün bu düşünceler beni hobiden uzaklaştırıyor ve forumdaki başarılı akvaryumlar beni motive ediyor şekilde düşünceler içinde geçirdim.
Tetra beslemek istiyorum. Nispeten zor olmasalar da suyun kalitesi, ppm değeri, ph değeri vb. konuları takip etmem gerekecek.
6-8 ay gibi bir sürede bu projemi gerçekleştirmeyi planlıyorum. Ancak yapabilir miyim henüz emin değilim.
Biraz dertleşmek ve üstatlardan fikir almak istedim. [:)] Değerli yorum ve önerilerinizi esirgemezseniz sevinirim.
Merhaba,
Yaklaşık 1 haftadır boş zamanlarımda forumda zaman geçiriyorum. Uzun yıllardır akvaryumlara uzak kaldım ancak çocukluk zamanımda evimde ve yakın çevremde her zaman akvaryum vardı. Bu konuya ilgim o zamanlara dayanır. Astronot olsun japon balıkları olsun ve chiclidler olsun birçok türü izleme ve tanıma fırsatım vardı. Hiç yakından tecrübe etmesem de Koi balıklarına ayrı bir hayranlığım ve sevgim var. [:3] Geçenlerde aklıma bir konu takıldı ve araştırma yaparken bu foruma rastladım. [:)] Akşam saatlerinde başladığım forum konuları okuma maceram gecenin geç saatlerine kadar vakit geçirmek ve sabahında işe geç kalmamla sonuçlandı [:)))]
Forum beni hobiye başlama konusunda içimde eskiden kalan bir şeyleri harekete geçirdi ve motive etti. Forumda gerçekten çok güzel akvaryumlar var. Sahibi olan ve emek veren tüm akvaristleri tebrik ederim. Sonra araştırmaya başladım. Dış filtrelerle alakalı sayfalar dolusu yorum ve tecrübe olan konuyu saatlerce okudum. Azot döngüsü, bakteri döngüsü ve ilk akvaryum kurulumu konularında gerçekten çok şey öğrendim. Filtre temizliğini bile bilmiyormuşum. [:)))] Daha sonra tamam dedim. Ben bu hobiye tekrar ve daha bilinçli şekilde başlamalıyım.
Araştırmalarıma öncelikle akvaryum fiyatlarını araştırarak başladım. 100- 120 litre low tech bitkili Tetra türleri bakabileceğim bir akvaryum istiyorum. Çünkü küçük akvaryumda balık beslemek hem benim hem de balıklar için eziyet. Fiyatlarlar pahalı ancak bunu karşılayabilirim diye düşündüm. Lakin çevremde böyle bir akvaryum alabileceğim bir yer yok maalesef. Genelde küçük akvaryumlar, fanuslar vs. satılıyor. İnternetten almalıyım ve güvenebilir miyim bilmiyorum doğrusu. Çünkü en yakındaki kayseriye gitsem ve bir akvaryum alsam nakliye benim için problem olacaktır. Sonra bir diğer konu kafama dank etti. Ben bu akvaryumu aldım diyelim sonra bu akvaryumu nereye koyacaktım. [:?] Bana bir masa yada dolap gerekiyordu ve fiyatlarını gördüğümde çok pahalı oldukları için bir şok geçirdim ayrıca hazır akvaryumlu setlerin fiyatlarını görünce kapatmam ani oldu.
Pes etmeye niyetim yoktu ve ne yapabileceğimi düşündüm. Kendi kendime ben bunu 2 boy 30 a 30 profil alır keser kaynatır ve akvaryum için masa yaparım sonra 2 kat boyarım üstüne de mdf ve araya bir mat yada elyaf olur biter dedim. Hem zaten satılan hazır dolaplar bu kadar çok ağırlık için sağlam görünmüyordu. Sadece masası ve akvaryumu için iyi bir bütçe ayırmam gerekiyordu ( kendimce). Tamam dedim ben bu zevk için bu masrafa katlanırım. Sonra ikinci şoku dış filtrelerin fiyatlarını görünce yaşadım. Akvaryumdan daha pahalıya geliyordu. İç filtre ve pipo filtrelerle yaşadığım sıkıntıları hatırlıyorum ( belki de bilgisizlikten bilmiyorum). Ucuz modelleri alıp gerçekten eziyet çekmek istemiyorum. Akvaryumu koyacağım salon kışın yanmadığı için çok soğuk oluyor. Salonu yakmam ve yüksek wattlı bir ısıtıcı tercih etmem gerekiyor. Isıtma için giderlerim beni ayrıca düşündürüyor.
Ama masraflar bitmiyor. Bunun termometresi var kumu, taşı, bitkisi, bakteri başlatıcısı, ilaçları, yemleri, test kitleri, su düzenleyicileri ve sonra ozmoz sitemi gerekiyor yaşadığım yerin şebeke suyu çok kötü çünkü. Ayrıca sürekli arabayla gidip litrelerce kaynak suyunu düzenli bir şekilde eve taşımam pek sürdürülebilir değil. Bir kaç gün bu düşünceler beni hobiden uzaklaştırıyor ve forumdaki başarılı akvaryumlar beni motive ediyor şekilde düşünceler içinde geçirdim.
Tetra beslemek istiyorum. Nispeten zor olmasalar da suyun kalitesi, ppm değeri, ph değeri vb. konuları takip etmem gerekecek.
6-8 ay gibi bir sürede bu projemi gerçekleştirmeyi planlıyorum. Ancak yapabilir miyim henüz emin değilim.
Biraz dertleşmek ve üstatlardan fikir almak istedim. [:)] Değerli yorum ve önerilerinizi esirgemezseniz sevinirim.
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları aquaticathearmi, 10:50
Canlı Doğuranlar - Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
denizim20,
sina cen,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Ozzgur,
yeekim,
EDDY,
EKAR,
zen666,
abunil,
ErayDemirel,
bilginstein,
ciways,
tuncaysargin,
Yücel BOZDEMİR,
rasporasrc,
MuratOzdemir,
bysmokin,
Hiko,
Kınayu,
HalilSefaa,
BilalM.,
WarrenBlePt,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
Conix,
Arch.Hüseyin,
Flytheshrimp,
GETS34,
Umt61,
cancoma,
nakkas__45,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
