ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Kaannn455
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
24
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Eylül 2024 10:06
Son Ziyaret:
19 Şubat 2025 18:54
Toplam Mesaj:
116 [0.18 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kaan Can
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Içel
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kaan Can
SON 10 MESAJI
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Bundan bir kaç ay önce aziz dostum Tayfun ile tartışma sebebimiz de buydu zaten. Bahsettiğimiz anaerobik ortamın oluşup, mevcut tanktaki azotlu bileşiği azot gazına rutininde çevirebilmesi için 8-10 cm lik kumdan daha fazlası gerek. Daha derin bir yatak olmalı. Yukarıda bahsettiğiniz karbon kaynağı ile nitrat giderirken yararlanılan bakteri grubu ise esasen tam olarak anaerobik bakteriler de değildir. Bunlar daha çok fakültatif bakterilerdir, bu sebeple nitrat-fosfat ve karbon dozajıyla çalışırlar. Nitrat düştükçe, bakteri hücrelerindeki polifosfatlar suya bırakılır, fosfat yükselir; Fosfat düştükçe de, enerji kaynağı ve yapı taşına katmak için fosfatı kullanan bakteriler nitrata yönelmez vs.. İşte, döngüsü oturmuş, ortalama üç-beş aylık tankta da anoksik (derin kumda oluşup işlev yapmasını beklediğimiz) bakteriler ne tam anlamıyla oluşur ne de iş yapar. Bunun için akvaryum hacminden ve aylarca zamandan çalmaya gerek yoktur. Zaten orta halli bir bitkili ve az stoklu bir akvaryumda nitrattan endişe etmenin anlamı yoktur.[/QUOTE]
Ben 4 cm lav kırığı 8 cm dere kumu yapmayı düşünüyordum ama hem hacimi düşüreceğinden hem de görüntü hoş olmayacağından bundan şimdi vazgeçtim.
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Bundan bir kaç ay önce aziz dostum Tayfun ile tartışma sebebimiz de buydu zaten. Bahsettiğimiz anaerobik ortamın oluşup, mevcut tanktaki azotlu bileşiği azot gazına rutininde çevirebilmesi için 8-10 cm lik kumdan daha fazlası gerek. Daha derin bir yatak olmalı. Yukarıda bahsettiğiniz karbon kaynağı ile nitrat giderirken yararlanılan bakteri grubu ise esasen tam olarak anaerobik bakteriler de değildir. Bunlar daha çok fakültatif bakterilerdir, bu sebeple nitrat-fosfat ve karbon dozajıyla çalışırlar. Nitrat düştükçe, bakteri hücrelerindeki polifosfatlar suya bırakılır, fosfat yükselir; Fosfat düştükçe de, enerji kaynağı ve yapı taşına katmak için fosfatı kullanan bakteriler nitrata yönelmez vs.. İşte, döngüsü oturmuş, ortalama üç-beş aylık tankta da anoksik (derin kumda oluşup işlev yapmasını beklediğimiz) bakteriler ne tam anlamıyla oluşur ne de iş yapar. Bunun için akvaryum hacminden ve aylarca zamandan çalmaya gerek yoktur. Zaten orta halli bir bitkili ve az stoklu bir akvaryumda nitrattan endişe etmenin anlamı yoktur.[/QUOTE]
Ben 4 cm lav kırığı 8 cm dere kumu yapmayı düşünüyordum ama hem hacimi düşüreceğinden hem de görüntü hoş olmayacağından bundan şimdi vazgeçtim.
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile bu işlemi resif akvaryumlarında canlı kayalar ile ve nitrat reaktörleri ile yapıyorlar. Tatlı su akvaryumlarında da yine nitrat reaktörleri ve kendilerinin yaptığı dıy projelerle. Proje şu şekilde yaklaşık 1m 70'lik yada 100'lük pvc boru içerisine kum konuluyor ve neredeyse damlama diye tabir edebileceğimiz kadar az bir su akışı boru içerisine verilip akvaryum ile sirkilasyonu sağlanıyor. Ve tabi daha önceki bahsettiğim gibi nitrat, fosfat ve besin dengesi gözetiliyor. [/QUOTE][QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile bu işlemi resif akvaryumlarında canlı kayalar ile ve nitrat reaktörleri ile yapıyorlar. Tatlı su akvaryumlarında da yine nitrat reaktörleri ve kendilerinin yaptığı dıy projelerle. Proje şu şekilde yaklaşık 1m 70'lik yada 100'lük pvc boru içerisine kum konuluyor ve neredeyse damlama diye tabir edebileceğimiz kadar az bir su akışı boru içerisine verilip akvaryum ile sirkilasyonu sağlanıyor. Ve tabi daha önceki bahsettiğim gibi nitrat, fosfat ve besin dengesi gözetiliyor. [/QUOTE]
Teşekkürler.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile bu işlemi resif akvaryumlarında canlı kayalar ile ve nitrat reaktörleri ile yapıyorlar. Tatlı su akvaryumlarında da yine nitrat reaktörleri ve kendilerinin yaptığı dıy projelerle. Proje şu şekilde yaklaşık 1m 70'lik yada 100'lük pvc boru içerisine kum konuluyor ve neredeyse damlama diye tabir edebileceğimiz kadar az bir su akışı boru içerisine verilip akvaryum ile sirkilasyonu sağlanıyor. Ve tabi daha önceki bahsettiğim gibi nitrat, fosfat ve besin dengesi gözetiliyor. [/QUOTE][QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile bu işlemi resif akvaryumlarında canlı kayalar ile ve nitrat reaktörleri ile yapıyorlar. Tatlı su akvaryumlarında da yine nitrat reaktörleri ve kendilerinin yaptığı dıy projelerle. Proje şu şekilde yaklaşık 1m 70'lik yada 100'lük pvc boru içerisine kum konuluyor ve neredeyse damlama diye tabir edebileceğimiz kadar az bir su akışı boru içerisine verilip akvaryum ile sirkilasyonu sağlanıyor. Ve tabi daha önceki bahsettiğim gibi nitrat, fosfat ve besin dengesi gözetiliyor. [/QUOTE]
Teşekkürler.
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=bendeniztayfun]
Kullanabilirsiniz
Fakat dere kumu kullanılcaksa daha derin bir taban oluşturman gerekir. oksijensiz alan oluşacak yeterlş yoğunluk Üst katmanda uygulanmalı ve aralarında ve taban yüzeyi arasındaki bağlantı akışı sağlanmalı.Bu durum istenilen alanların oluşma ihtimalini arttırıcaktır.
Bu konu çok kapsamlı ve çok tecrübe ve zaman isteyen bir konu. 1 yılı aşkın oturmuş tanklarda bu oluşum kendiliğinden oluşabilmekte. Gerekli ortamı yapıp şansını deneyebilirsiniz. ama bunu bilinçli şekilde yapmak meşakatlı ve bir çok konuya hakim olmayı gerektirir ve kısa zamanda oluşması zordur.[/QUOTE][QUOTE=bendeniztayfun]
Kullanabilirsiniz
Fakat dere kumu kullanılcaksa daha derin bir taban oluşturman gerekir. oksijensiz alan oluşacak yeterlş yoğunluk Üst katmanda uygulanmalı ve aralarında ve taban yüzeyi arasındaki bağlantı akışı sağlanmalı.Bu durum istenilen alanların oluşma ihtimalini arttırıcaktır.
Bu konu çok kapsamlı ve çok tecrübe ve zaman isteyen bir konu. 1 yılı aşkın oturmuş tanklarda bu oluşum kendiliğinden oluşabilmekte. Gerekli ortamı yapıp şansını deneyebilirsiniz. ama bunu bilinçli şekilde yapmak meşakatlı ve bir çok konuya hakim olmayı gerektirir ve kısa zamanda oluşması zordur.[/QUOTE]
Bağlantı akışı falan derken tam anlayamadım. Ben o kadar profesyonel değilim. 4 cm lav kırığı 6 cm dere kumu koysam lav kırıklarının arasında otomatikmen boşluklar olacağından bağlantı akışı oluşmuş olur mu? [EDIT]Kaannn455,2025-02-18 20:30:44[/EDIT]
[QUOTE=bendeniztayfun]
Kullanabilirsiniz
Fakat dere kumu kullanılcaksa daha derin bir taban oluşturman gerekir. oksijensiz alan oluşacak yeterlş yoğunluk Üst katmanda uygulanmalı ve aralarında ve taban yüzeyi arasındaki bağlantı akışı sağlanmalı.Bu durum istenilen alanların oluşma ihtimalini arttırıcaktır.
Bu konu çok kapsamlı ve çok tecrübe ve zaman isteyen bir konu. 1 yılı aşkın oturmuş tanklarda bu oluşum kendiliğinden oluşabilmekte. Gerekli ortamı yapıp şansını deneyebilirsiniz. ama bunu bilinçli şekilde yapmak meşakatlı ve bir çok konuya hakim olmayı gerektirir ve kısa zamanda oluşması zordur.[/QUOTE][QUOTE=bendeniztayfun]
Kullanabilirsiniz
Fakat dere kumu kullanılcaksa daha derin bir taban oluşturman gerekir. oksijensiz alan oluşacak yeterlş yoğunluk Üst katmanda uygulanmalı ve aralarında ve taban yüzeyi arasındaki bağlantı akışı sağlanmalı.Bu durum istenilen alanların oluşma ihtimalini arttırıcaktır.
Bu konu çok kapsamlı ve çok tecrübe ve zaman isteyen bir konu. 1 yılı aşkın oturmuş tanklarda bu oluşum kendiliğinden oluşabilmekte. Gerekli ortamı yapıp şansını deneyebilirsiniz. ama bunu bilinçli şekilde yapmak meşakatlı ve bir çok konuya hakim olmayı gerektirir ve kısa zamanda oluşması zordur.[/QUOTE]
Bağlantı akışı falan derken tam anlayamadım. Ben o kadar profesyonel değilim. 4 cm lav kırığı 6 cm dere kumu koysam lav kırıklarının arasında otomatikmen boşluklar olacağından bağlantı akışı oluşmuş olur mu? [EDIT]Kaannn455,2025-02-18 20:30:44[/EDIT]
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]O bakterileri nitrat'ı gidermek için kullanacaksınız diye düşünüyorum. Evet oksijensiz ortamlarda bu bakterliler yaklaşık 1 senede oluşabiliyor fakat iş bununla kalmıyor. Akvaryumunuzda nitrat ve fosfat'ın belirli oranda bulunması ve bu bakterileri besliyecek karbon (alkol,sirke,şeker yada satılan özel bakteri besini)bulunması gerekiyor. Elinizde fosfat ve nitrat kiti ile akvaryumunuzdaki miktarı belirleyip gerekiyorsa gerektiği kadar nitrat yada fosfatı dozlayıp akvaryumunuza reeflawers bakteri besinini yada akol vs eklemeniz gerekmektedir. Bu yöntem tatlı su akvaryumlarında hiç ekonomik değildir. Test kitleri ve devamlı girilecek bakteri besinini düşününce su değişimi daha ekonomik ve kolaydır. Test kiti almanız şarttır eğer örnek olarak nitrat 20ppm fosfat ise 0 ppm ise istediğiniz kadar karbon girişi yapsanız bile bakteriler çalışmayacaktır. Fosfat'ı ölçüp fosfat eklediğiniz zaman denitrasyon olacaktır. Bu işlemi resif akvaryumu olanlar yapmaktadır çünkü o akvaryumlarda su değişimi çok maliyetli ve canlıların nitrata karşı dayanımı çok daha azdır. Şimdi soru şu su değişimi mi daha kolay ve ekonomik yoksa kimyager gibi çalışıp denitrasyon yapmak mı? Ben sizin yerinize olsam güzel bir kum alırım akvaryum hacminden de kumu abarttığım için çalmamış olurum. Yine de seçim sizin. Keyifli hobiler.
Yani sözün özü kalın kum koyayım denitrasyon olsun nitrat sıfırlansın diye birşey maalesef yok.
Ve hazır yeri gelmişken söyleyeyim reeflowers bakteri besini diye satılan ürün sadece ve sadece denitrasyon bakterileri için karbon kaynağıdır. Sıklıkla insanlar yeni akvaryum kurulumlarında bakteri kültürü kullanıp sonrasında da bakteri besini dozluyorlar yapmayın! Hiç gerek yok nitrifikasyon bakterilerinin besini amonyak ve nitrittir bakteri besini denitrifikasyon bakterileri içindir. [/QUOTE]
Aslında ben de yapmamayı düşündüm. 1 yıl bekleyeceğim olup olmaması da muallakta. En güzeli 8 cm dere kumu koyup bitkiler dikmek. Hem tek tür kum daha güzel duruyor. [EDIT]Kaannn455,2025-02-18 17:49:06[/EDIT]
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]O bakterileri nitrat'ı gidermek için kullanacaksınız diye düşünüyorum. Evet oksijensiz ortamlarda bu bakterliler yaklaşık 1 senede oluşabiliyor fakat iş bununla kalmıyor. Akvaryumunuzda nitrat ve fosfat'ın belirli oranda bulunması ve bu bakterileri besliyecek karbon (alkol,sirke,şeker yada satılan özel bakteri besini)bulunması gerekiyor. Elinizde fosfat ve nitrat kiti ile akvaryumunuzdaki miktarı belirleyip gerekiyorsa gerektiği kadar nitrat yada fosfatı dozlayıp akvaryumunuza reeflawers bakteri besinini yada akol vs eklemeniz gerekmektedir. Bu yöntem tatlı su akvaryumlarında hiç ekonomik değildir. Test kitleri ve devamlı girilecek bakteri besinini düşününce su değişimi daha ekonomik ve kolaydır. Test kiti almanız şarttır eğer örnek olarak nitrat 20ppm fosfat ise 0 ppm ise istediğiniz kadar karbon girişi yapsanız bile bakteriler çalışmayacaktır. Fosfat'ı ölçüp fosfat eklediğiniz zaman denitrasyon olacaktır. Bu işlemi resif akvaryumu olanlar yapmaktadır çünkü o akvaryumlarda su değişimi çok maliyetli ve canlıların nitrata karşı dayanımı çok daha azdır. Şimdi soru şu su değişimi mi daha kolay ve ekonomik yoksa kimyager gibi çalışıp denitrasyon yapmak mı? Ben sizin yerinize olsam güzel bir kum alırım akvaryum hacminden de kumu abarttığım için çalmamış olurum. Yine de seçim sizin. Keyifli hobiler.
Yani sözün özü kalın kum koyayım denitrasyon olsun nitrat sıfırlansın diye birşey maalesef yok.
Ve hazır yeri gelmişken söyleyeyim reeflowers bakteri besini diye satılan ürün sadece ve sadece denitrasyon bakterileri için karbon kaynağıdır. Sıklıkla insanlar yeni akvaryum kurulumlarında bakteri kültürü kullanıp sonrasında da bakteri besini dozluyorlar yapmayın! Hiç gerek yok nitrifikasyon bakterilerinin besini amonyak ve nitrittir bakteri besini denitrifikasyon bakterileri içindir. [/QUOTE]
Aslında ben de yapmamayı düşündüm. 1 yıl bekleyeceğim olup olmaması da muallakta. En güzeli 8 cm dere kumu koyup bitkiler dikmek. Hem tek tür kum daha güzel duruyor. [EDIT]Kaannn455,2025-02-18 17:49:06[/EDIT]
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=bendeniztayfun]
4 cm e 4 cm uygulayabilirsin. Alt kısıma daha iri taneli kum kullanın. üst kumada çok ufak taneli kum kullanmayın tabanı boğmayın.[/QUOTE]
Farklı kalınlıkta dere kumları kullansam olur mu?
[QUOTE=bendeniztayfun]
4 cm e 4 cm uygulayabilirsin. Alt kısıma daha iri taneli kum kullanın. üst kumada çok ufak taneli kum kullanmayın tabanı boğmayın.[/QUOTE]
Farklı kalınlıkta dere kumları kullansam olur mu?
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yerli yabancı forumlarda 10 cm ibaresini çok gördüm. İki farklı kum ile ilgili birşey duymadım. [/QUOTE]
Genelde alta lav kırığı üste de kum koyuyorlar. Benim de tecrübem yok. İnternette de farklı bilgiler var.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yerli yabancı forumlarda 10 cm ibaresini çok gördüm. İki farklı kum ile ilgili birşey duymadım. [/QUOTE]
Genelde alta lav kırığı üste de kum koyuyorlar. Benim de tecrübem yok. İnternette de farklı bilgiler var.
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
Herkese merhaba. Akvaryumda denifitrikasyon (anaerobik) bakterilerin oluşumu için kum kalınlığı kaç cm olmalı? İki farklı kalınlıkta kum kullanmak şart mı?
Herkese merhaba. Akvaryumda denifitrikasyon (anaerobik) bakterilerin oluşumu için kum kalınlığı kaç cm olmalı? İki farklı kalınlıkta kum kullanmak şart mı?
Pipo Filtre
[QUOTE=hokia386]Hayır bilmiyorum o hava motoru mu ? Kafa motoru olarak gördüm internetten araştırdığımda. Pipo filtre için hava motoru gerekir.[/QUOTE]
Hava motoru da var ama ben pipo filtre olarak sordum. Bu markadan pipo filtre kullandınız mı?
[QUOTE=hokia386]Hayır bilmiyorum o hava motoru mu ? Kafa motoru olarak gördüm internetten araştırdığımda. Pipo filtre için hava motoru gerekir.[/QUOTE]
Hava motoru da var ama ben pipo filtre olarak sordum. Bu markadan pipo filtre kullandınız mı?
Pipo Filtre
[QUOTE=hokia386]Sumplu pipo filtreler var bence daha iyiler.[/QUOTE]
Aquawing markası nasıl?
[QUOTE=hokia386]Sumplu pipo filtreler var bence daha iyiler.[/QUOTE]
Aquawing markası nasıl?
Pipo Filtre
Merhabalar. Hava motoruyla çalışan en kaliteli pipo filtre markası hangisi?
Merhabalar. Hava motoruyla çalışan en kaliteli pipo filtre markası hangisi?
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 01:01
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
KULLANICILAR
- 63 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
ereneroglu,
Redko,
altum123,
Merdow,
benji,
HT_Halil,
yeekim,
karavezir,
EKAR,
ErayDemirel,
mareq,
bysmokin,
aycan kurt,
HalilSefaa,
MCY4,
Maverickse,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
SMYurtsever,
Sungurr,
salih35xs,
TolgaÜNAL,
cheavy,
Flytheshrimp,
MBurakA,
plutarkhos,
Kfat,
SinanBulut,
egemenc,
emree06,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
