ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Hobimus
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
26
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Haziran 2025 20:40
Son Ziyaret:
6 Saat 7 Dakika önce
Toplam Mesaj:
29 [0.42 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
29 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Mus mus
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kayseri
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

🍂 Ludwigia diamond ? 🍂 Alternanthera reinickii ? 🌿 Limnophila aromatica 🪴 Java moss 🌾Eleocharis parvula 👉 40 litre- Neon, ember tetra,karides- pipo filtre- toprak+hagen

SON 10 MESAJI

Akvaryumda Keşke Olsa Dediğiniz Araçlar Var Mı?
Akvaryum su parametrelerini gösteren bir ekran ph, kh, tds, amonyak nitrit, nitrat, fosfat gibi değerleri tek bir ekrandan takip edilebilecek bir ölçüm sistemi

Bir de özellikle walstad akvaryumlarinda kullanilabilecek suyun içinde çalışıp balıkları yormadan suyu sürekli çeviren ve yüzey hareketi oluşturacak bir sistem projesi kafamda var ama muhtemelen emekli olduğumda ugrasabilirim
Kafamdaki Ph İkilemi
[QUOTE=Orhan76]

Afedersiniz bazen hızlı yazarken ben de karıştırabiliyorum, hidrojen ve hidroksil konusunda sizinle mutabıkız [:)] pH 7 dediğiniz gibi anyon ve katyon iyonlarının dengede olduğu durumu temsil eder [:iyi:] Ve diğer saptamanız da doğrudur tds 0'dan büyük olduğu her durum mineral tuzlarının ortamda az veya çok var olduğunun bir kanıtıdır. Halihazırda forumda bir çok arkadaşımız sizin düşündüğünüz bu su hazırlama sistemini kullanıyorlar (arıtma suyu + çeşme suyu) ve zaten bir kaç denemeden sonra kullanılan su miktarlarını ve değerlerini standardize ediyorlar. CO2 girişi tankınızda yoksa hava girişinin (dolayısıyla O2 nin de) bazik yönde suyunuzda çok büyük değişiklikler yapmaz. Küçük bir deneme akvaryumunuz olması elbette size çok büyük avantajlar sağlayacaktır [:)] [:iyi:][/QUOTE]

Osmos membran bir sediment iki karbon ve osmos filtre edindim, şebeke suyu ph:8.3 gh:123 filtre çıkışı ise ph7 gh4 bu su ile akvaryum suyunun 3 te 2 sini değiştirdim. Akvaryum ph8.2 gh140 idi, su değişiminden sonra ph:8 gh:47 ye düştü. Su değişimini (üstten yapıyordum ilk defa dipten çekerek) yaptım anlamadığım nokta ph in yeteri kadar düşmemesi (baliklar su değişiminden olumsuz etkilenmedi) Kh ı bilmiyorum, taban malzemesinin kireç (karnonat ) ağırlıklı olduğunu iyiden iyiye düşünmeye başladım. Taban malzemesinin salınımı daha ne kadar sürer, pipo filtreyi 24 saat calistiriyordum gündüzleri kapatasam co2 den dolayı istediğim kadar ph düşer mi. Akvaryum yarısı bitkili tabanda 2 cm toprak 2 cm hagen diye geçen kum var
Walstad Kurulumu Tavsiyesi
Yaklaşık 3 aylık doğal bir tank tutkusu ile ben de küçük bir nano akvaryum kurdum ama zamanla müdahale kaçınılmaz oluyor, minimum müdahaleden bahsedilir akvaryum kurduktan sonraki sisteme eklemeleriniz veya cikarmalariniz azar azar olmalı. Bir de benim atladığım olay taban malzemesinin suya yaptığı etki, ben neon tetra seçtim ama bir şekilde düşürdüğüm ph kullandigim kum nedeniyle sürekli yükseldi. Besleyeceginiz türe uygun ph ve gh değerlerini sağlayan su, sizin sürekli temin edebileceğiniz kaynak olmalı. Ne kadar doğal olsa da buharlaşan su için de uygun nitelikli suyu çeşmeden, hazir su ya da ozmoz suyu kullanarak mı temin edeceksiniz, ayrıca bitkilerin ihtiyaç duyacağı su değerleri ile besleyeceginiz türün ihtiyaç duyduğu değerler birbirine yakın olmalı. Bu konular atlanabiliyor. Çok fazla detay var. Hızlı gelişen bitkiler suyu çok güzel filtreliyor ama yeri geliyor budamaya yetişemiyorsunuz. İnsan gorsellikle dogallik arasinda gidip geliyor[:)]
Yüzde yüz kusursuz bir kurulumu kimse yapamiyor sonunda tankın dediği oluyor bazı türler aşırı ürüyor bazıları azalıyor, yosun sorunları vs. bunda da su parametreleri, subrast seçiminiz, canlı seciminiz, bitki seçimi ve konumlandirmalari (hızlı gelişen bitki ile yavaş gelişen bitki birbirine yakın olmamali) ne kadar doğru olursa o oranda size ilerde sıkıntı çıkarmaz diye düşünüyorum.
Kafamdaki Ph İkilemi
Sediment, ve iki tane karbon filtre edindim, çıkışına bir tane membran filtre takacagim su aritmaci valf felan takilacak dedi bir sürü masraf çıkardı, valfe gerek var mı sadece akvaryumda kullanacağım, banyo fiskiyesinden alayim dedim olmaz dedi bir kutunun içine falan almak lazim dedi, ben seyyar kullanacağım yani bir acma kapama vanası hortum ve rekor ve birbirine baglama kelepcelerini alsam yeterli olmaz mı, basınç ayarını vana ile yaparım kısık açarak suyu verdiğimde olmaz mı
Kaya tuzu ph'ı yükseltir mi?
Kapanmış bir konu ya da akvaryum açısından ilgisi olup olmamakla birlikte sonuçlarını paylaşmak istedim;
İçme amaçlı 10 litre su sebilinin içine iki üç dal ince çam çırası, bir tatlı kaşığı kaya tuzu ve bir şişe doğal maden suyu katıp 6 saat sonra ölçtüm;
Şebeke suyu ph:8 gh:123
Sebildeki su ph:6.8 gh:600 çıktı ve suyun acımsı bir tadı vardı.
Suyu döküp sadece çam ile deniyorum şimdi,
Ph ı bu kadar düşürenin çamdaki reçine olduğunu düşünüyorum, tuz çuvalda bir markanın tuzuydu ama üstünde kaya tuzu yazmıyordu özellikle iki kere sordum aldığım yer kaya tuzu dedi, gh yi yükselten de kaya tuzu ama tahminim reçinenin ya da maden suyunun ph ı bu kadar düşürmesi bana ilginç geldi
Walstad Deneyimi
Teşekkürler, sizin akvaryumun görseli var mı ne tür beslemeyi düşünüyorsunuz? Bendeki karidesler yavruladı ve yavrular kayıpsız büyüyor görünüyor bu yavrular da büyüdüğünde tank kalabalık olacak ondan sonra ne olacak bilmiyorum[:)] hani doğal akvaryumda minimum müdahale tavsiye ediliyor ya ama müdahale etmeden de olmuyor o yüzden kurulum ve seçilecek canlılar doğru seçilmeli diye düşünüyorum. İster istemez doğal akvaryum tanımından uzaklaşılıyor. Bazi şeyleri yaptıktan sonra öğrendim beslenecek canlıların biotopu yaşadığı su parametreleri önemli. Bu konu bitki, subrast, su, akvaryum hacmi vs seçimi konularını direkt etkiliyor. Bence doğal ve teknolojik olarak birlikte düşünülebilir. Burda döngünün ne tarafa kayacagini, sizin kurulumu ne kadar doğala yakın ya da ne kadar klasik akvaryuma göre kurduğunuza göre ilerleyen zaman da gösteriyor. Misal selsifloralar istilacı olması akvaryumun görüşünü kısıtlaması diğer bitkilerin ışığını kesmesini ben sorun olarak gördüm ama doğal akvaryumsa yaptığınız kendi haline birakmaniz gerekiyor. Burda karar vermek güçleşiyor. Doğal akvaryumda görselliğin birinci sırada olmaması gerekiyor. Şimdi yeniden doğal bir akvaryum kurmak istesem daha farklı kurulum ve canlı seçimim olurdu, keyifli hobiler
Neon Tetra Erkek Dişi Ayrımı( Kuyruk Farkı)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/262576/090820251826091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/262576/090820251826271.jpg[/IMG]

Neon tetralarin cinsiyet ayrımında hep sırtındaki o mavi çizginin eğimine göre ya da iri zayıf olmasina göre cinsiyet belirlemede bu özelliklerin öne çıkmasından bahsediliyor ama benim dikkatimi çeken acaba başka hiç mi kimsenin dikkatini çekmedi, kuyruk ucunda çok dikkatli bakıldığında dişilerde girintili erkeklerde düz görünüyor. Davranışlarda bazen dişiler de kovalayinca ya da erkek gibi alanını savununca acaba ben mi yaniliyorum diye tereddüt etsem de erkek dediklerim (dişi gibi görünen) yumurta döktürüyor dolayısıyla kuyruk ucu düz olan girintili olmayanlar erkek çünkü onlar daha çok alanlarını savunuyorlar. Daha fazla neonum olmadığı için ve bendekilerin kuyruk uçları deforme olduğundan daha fazla mukayese yapamadım.
Erkek dişi ayrımı diye nette yabancı sitelerde dahil bu kuyruk farkı ile ilgili birşeyden bahsetmemişler. Hep o mavi cizginin s şeklinde olup olmadığı ya da zayıflık şişmanlığa göre ayrımın yapilabileceginden bahsetmişler. Acaba Amerika yı yeniden mi keşfettim yoksa herkes tarafından gözden kaçan bir detay mı bu[:)]
Yaradan bu kuyruk farkını boşuna yaratmamıştır diye de düşünüyorum [:?]
Yanılıyor da olabilirim, siz de kendi baliklarinizi takip edip dogrulayanilirsiniz. Şayet hu zaten bilinen bir farktı diyorsanız paylasimimi yapmamiş kabul edebilirsiniz[:)]
Mikolji Nin Neon Tetra Biyotopu Farkı
Hocam green neon un simulans olduğunu bilmiyordum, videoda da çok belli olmuyor. Diğer wild akvaryum videolarini ben de izledim, kardinallerde ve diğerlerinde silis kullanip green neonlarda farklı malzeme kullanmasının özel bir nedeni mi var diye merak etmişim.
Hatalı paylaşım ve çıkarımlarımdan dolayı özür dilerim, kusura bakmayın.
Tamamen Doğal Akvaryum Kurulumu
Doğal akvaryum kriterleri bana göre çok farklı ya da herkese göre bu tanım değişebiliyor. Yüzde yüz doğal olamayacağı için filtresiz havasız olarak bir kurulumu düşünüyorsanız alt yapınız seçeceğiniz bitki türleri ve sayısı ile canlı yükü birbirini çevirebilecek kapasitede olması lazım. Forumda walstad metodu diye yazarsanız tecrübeli arkadaşların deneyip tecrübe ettikleri bilgiler mevcut faydalanabilirsiniz.
Benim de doğal akvaryum olarak yaklaşık iki aylık bir deneyimim oldu ama müdahale özellikle büyük mudahaleler kaçınılmaz olup doğal akvaryum tanimindan uzaklasmaya neden olabiliyor.
Kendi tecrübelerimi paylaşayım;
*Akvaryum hacmi büyük olmalı ve en az yarısı bitkilendirilmeli,
*Kurulumda seçeceğiniz canlıların biyotopuna göre hareket edilmeli, bu biyotop besleyeceginiz balık ya da türlerine bağlı.
*Doğal akvaryumda bir balığa ne kadar önem veriliyorsa bir salyangoza da diğer canlilara da o kadar verilmeli
* (Balık türü ben olsam tek tür seçerdim)
Canlı sayısı başlangıçta az tutulmalı (akvaryum oturduktan sonra da balık sayısı yine nispeten az tutulmalı).
* Azot ve oksijen-karbondioksit çevriminin oturduğunu gözeterek canlı eklemesi azar azar yapılmalı, once salyangozlar, olacaksa karidesler, en son balıklar.
*Salyangozlarla birlikte (bitkilerle de gelebilir) mikro ve makro fauna canlılarının oluşması için aşılama ya da başka biyotop akvaryumlardan su alip hazırlanmalı.
* Hızlı gelişen bitkilerle yavaş gelişen bitkileri yakın konumlandirmamali
* Her ihtimale karşı akvaryumda hava taşı bulundurmali
* İlk başta söylediğim uygun biyotoptan yola çıkarak en önemlisi uygun subrast, uygun su parametreleri (su değerlerini çeşme suyuyla ya da başka kaynakla sağlayıp saglayamayacaginiz)
* Aydınlatma ve bitkilerin seçimi (bitki ve balık ihtiyaçlarına göre)
Aklıma gelenler bunlar, kurulumda yapilan eksiklik ya da hatanın sonuçları teknolojik akvaryumlara göre daha zor olacağından forumda ansiklopedi bölümünden de fayadalanip ne kadar araştırıp doğru adımları uygularsaniz o kadar az suprizlerle karsilasirsiniz. Kolay gelsin

Mikolji Nin Neon Tetra Biyotopu Farkı
[VID]https://youtu.be/4xBV4sHeF7I?si=FWBuDB5sl6mXWzVy[/VID]

Neon tetra biyotoplari incelendiğinde genelde tabanda silis kum tercih edilirken, Mikolji tabanda kaya ve iri taş parçaları tercih etmesinin nedenini videoda neonlarin yaşadığı yerdeki zeminin bu şekilde olmasına bağlıyor anladığım kadarıyla. Neonların yaşadıkları bölgelerin farklılık göstermesi nedeniyle bu şekilde
olabilir mi?
Neon tetralarin biyotopu olarak genelde Ucayali baz alınıyor gördüğüm kadariyla ve kardinallerle biyotop olarak karıştırılıyor, neonlar daha sığ az akıntılı ve daha berrak suları tercih ederken, kardinaller daha derin ve blackwater sularda görülüyor.
Ucayali için amazon u besleyen ana damar olduğu söylenirken sonradan neonların buradan Amazon un diğer kollarina yayılmış olma ihtimalini belirtiyorlar.

Mikolji biyotopun neresi olduğunu belirtmemiş ama silis subrastta mı yoksa kaya ve taş olan subrastta mi çürüme ile mikro ve makro fauna daha güzel çalışır?
Neonlarla siyah neon da görülüyor, doğru düzgün sadece neonların olduğu biyotop yok gibi hep kardinaller karşımıza çıkıyor ya da ben denk gelmedim.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.