ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Srknatmn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
17
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Aralık 2025 21:59
Son Ziyaret:
20 Haziran 2026 16:34
Toplam Mesaj:
58 [0.30 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
47 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Serkan Ataman
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kirklareli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Serkan
SON 10 MESAJI
İmparator Tetra Sürekli Neonları Kovalıyor
[QUOTE=JujuSeri]
Balığına göre değişir ortalama kaç litre gerekeceği. Küçük sürü balıkları için dediğiniz hesap doğru ancak yetişkin bir l144, 15-20 tane neon tetra kadar biyolojik yük oluşturur akvaryumda. Ekleyecekseniz, ancak 1 adet l144 eklemeniz sağlıklı olur yani. Bu hacimde 5 tane daha imparator tetra eklemek bir sorun çıkarmaz. dediğim gibi pek biyolojik yükü olmayan canlılar.
[/QUOTE]
Özellikle l144 vatoz için verdiğiniz bilgi çok kritik şöyle ki,
Birçok kişi ile yazıştım,hobici olarak yavru alandan tutun da normal akvaryumcusuna kadar..Birisi de demedi ki l144 yükü fazla olan bir canlıdır..6-8 taneye kadar rahat rahat bakabileceğimden bahsetti birçoğu.Tankımdan ve canlı yükümden de hep bahsetmişimdir.Tabi buradaki bahsi geçen l144 ler yavru boydu genel olarak..
[QUOTE=JujuSeri]
Balığına göre değişir ortalama kaç litre gerekeceği. Küçük sürü balıkları için dediğiniz hesap doğru ancak yetişkin bir l144, 15-20 tane neon tetra kadar biyolojik yük oluşturur akvaryumda. Ekleyecekseniz, ancak 1 adet l144 eklemeniz sağlıklı olur yani. Bu hacimde 5 tane daha imparator tetra eklemek bir sorun çıkarmaz. dediğim gibi pek biyolojik yükü olmayan canlılar.
[/QUOTE]
Özellikle l144 vatoz için verdiğiniz bilgi çok kritik şöyle ki,
Birçok kişi ile yazıştım,hobici olarak yavru alandan tutun da normal akvaryumcusuna kadar..Birisi de demedi ki l144 yükü fazla olan bir canlıdır..6-8 taneye kadar rahat rahat bakabileceğimden bahsetti birçoğu.Tankımdan ve canlı yükümden de hep bahsetmişimdir.Tabi buradaki bahsi geçen l144 ler yavru boydu genel olarak..
İmparator Tetra Sürekli Neonları Kovalıyor
[QUOTE=Orhan76]
Yukarda Emre Bey'in dediklerine katılıyorum. 5-6'lı bir sürü neonlarla beraber yaşar, 60 litrede sorun oluşturacağını sanmam. İyi filtrasyon, haftalık su değişimleriyle beraber gayet güzel idare ederler. Ben de kardinal neon tetra besliyorum, benim hacmim kısıtlı olduğu için (25lt) tek tür bakıyorum. Çatışmaları azaltmak için tank içinde orta ve arka kısmı daha yoğun bitkilendirin, zeminde ve su üstünde bitki bulunsun, bir de imparatorlarda mümkünse 1 adet (en fazla 2) erkek birey olsun. Bu şekilde daha uyumlu bir yaşam sürdürürler.[/QUOTE]
Bu tankımda eheim 2011 kullanıyorum ve bana göre iş görüyor..
İlave imparator almak sorun değil de, yaşam alanlarında sıkışıklığa sebep olur muyum diye endişem var sadece..Evet baktığımızda bu hacimde 10neon+6 imaparator rahat yaşar ama sanki sırf neon bırakmak daha mı sağlıklı olur diye düşünmüyor değilim.Diğer taraftan imparator tetramı da çok seviyorum çünkü bende boylandı ve gelişimlerini görmek beni mutlu ediyor :)
Ben ortalama balık başına nefes hakkını en az 3lt gibi düşünüyorum doğru mu düşünüyorum bilemedim..
Diğer yandan yavru boyda 4-5 adet de l144 tül cüce vatoz koymak istiyorum tekrardan..
Şu an elimdeki imparator erkek mi dişi mi onu da bilmiyorum açıkçası :)
Diğer bir konu;bahsettiğiniz arka ve orta plan bitki arttırma işi aklımda ve yakında yapacağım.Ancak tabandaki kumum silis kum olduğu için zemin bitkisi yapamam..Bu kum çeşidi köklü bitkilerde iyi çalışmadığı için zaten Eledoa ve saz koymuştum.Eledoaların çoğu yosunlanıp çürüdü.Sazlar da idare eder durumdalar.Su üstü olarak da bitki çeşitlerine bir göz atabilirim bu arada…
Bu arada,tankımda co2 sistemi yok..
[QUOTE=Orhan76]
Yukarda Emre Bey'in dediklerine katılıyorum. 5-6'lı bir sürü neonlarla beraber yaşar, 60 litrede sorun oluşturacağını sanmam. İyi filtrasyon, haftalık su değişimleriyle beraber gayet güzel idare ederler. Ben de kardinal neon tetra besliyorum, benim hacmim kısıtlı olduğu için (25lt) tek tür bakıyorum. Çatışmaları azaltmak için tank içinde orta ve arka kısmı daha yoğun bitkilendirin, zeminde ve su üstünde bitki bulunsun, bir de imparatorlarda mümkünse 1 adet (en fazla 2) erkek birey olsun. Bu şekilde daha uyumlu bir yaşam sürdürürler.[/QUOTE]
Bu tankımda eheim 2011 kullanıyorum ve bana göre iş görüyor..
İlave imparator almak sorun değil de, yaşam alanlarında sıkışıklığa sebep olur muyum diye endişem var sadece..Evet baktığımızda bu hacimde 10neon+6 imaparator rahat yaşar ama sanki sırf neon bırakmak daha mı sağlıklı olur diye düşünmüyor değilim.Diğer taraftan imparator tetramı da çok seviyorum çünkü bende boylandı ve gelişimlerini görmek beni mutlu ediyor :)
Ben ortalama balık başına nefes hakkını en az 3lt gibi düşünüyorum doğru mu düşünüyorum bilemedim..
Diğer yandan yavru boyda 4-5 adet de l144 tül cüce vatoz koymak istiyorum tekrardan..
Şu an elimdeki imparator erkek mi dişi mi onu da bilmiyorum açıkçası :)
Diğer bir konu;bahsettiğiniz arka ve orta plan bitki arttırma işi aklımda ve yakında yapacağım.Ancak tabandaki kumum silis kum olduğu için zemin bitkisi yapamam..Bu kum çeşidi köklü bitkilerde iyi çalışmadığı için zaten Eledoa ve saz koymuştum.Eledoaların çoğu yosunlanıp çürüdü.Sazlar da idare eder durumdalar.Su üstü olarak da bitki çeşitlerine bir göz atabilirim bu arada…
Bu arada,tankımda co2 sistemi yok..
İmparator Tetra Sürekli Neonları Kovalıyor
[URL]https://youtube.com/shorts/tHvwEJIHcE0?si=VdAuffQHe1Dwx1p5[/URL]
Merhaba,
Yaklaşık 3 aydır 10 neon ve 2 adet imparator teralarım aynı tanktalar.1 adet imparator tetram fiziksel yarlanma sonucu ölmüştü..Akvaryum temizliği sırasında kuyruk bölgesi köptü taşa sıkıştığı için.Fakat o durumdan sonra bile haftalarca yaşayarak epey de boylanmıştı.
Gelelim asıl konuya.Şu an tankımda 1 adet imparator tetram kaldı ve son günlerde videodaki gibi neonları sürekli kovalıyor.Normalde geçimleri iyiydi.Acaba tek kaldığı için agresifleşmiş veya strese girmiş olabilir mi?Tanka ilave 2-3 tane daha imparator tetra alsam bu durum düzelir mi sizce?
[URL]https://youtube.com/shorts/tHvwEJIHcE0?si=VdAuffQHe1Dwx1p5[/URL]
Merhaba,
Yaklaşık 3 aydır 10 neon ve 2 adet imparator teralarım aynı tanktalar.1 adet imparator tetram fiziksel yarlanma sonucu ölmüştü..Akvaryum temizliği sırasında kuyruk bölgesi köptü taşa sıkıştığı için.Fakat o durumdan sonra bile haftalarca yaşayarak epey de boylanmıştı.
Gelelim asıl konuya.Şu an tankımda 1 adet imparator tetram kaldı ve son günlerde videodaki gibi neonları sürekli kovalıyor.Normalde geçimleri iyiydi.Acaba tek kaldığı için agresifleşmiş veya strese girmiş olabilir mi?Tanka ilave 2-3 tane daha imparator tetra alsam bu durum düzelir mi sizce?
Chemiclean Kullanımı
[QUOTE=Cyber_Scout]
Konu özünde alg ve siyanobakteri sorununa çözüm aradığından ; geçmişte olduğu gibi gelecekte de arama sonuçlarında görüntülenecektir.
Chemi Clean tuzlu su ortamı için doğru bir ürün olabilir.
Tatlı su için [U]kullanılmamalı[/U].
Ürün paketi üstündeki uyarıda da belirttiği gibi ph ve oksijen seviyelerini etkiler.
[/QUOTE]
Ürün, özelinde sadece tuzlu su için uygundur dememiş..Hem talı hem tuzlu suda kullanılabilir diyor ancak denildiği gibi oksijen ve ph unsurları var..Neyse konu burada noktalansın,bu ürün özelinde birşey kullanmayacağım için rafa kaldırdım..
[QUOTE=Cyber_Scout]
Konu özünde alg ve siyanobakteri sorununa çözüm aradığından ; geçmişte olduğu gibi gelecekte de arama sonuçlarında görüntülenecektir.
Chemi Clean tuzlu su ortamı için doğru bir ürün olabilir.
Tatlı su için [U]kullanılmamalı[/U].
Ürün paketi üstündeki uyarıda da belirttiği gibi ph ve oksijen seviyelerini etkiler.
[/QUOTE]
Ürün, özelinde sadece tuzlu su için uygundur dememiş..Hem talı hem tuzlu suda kullanılabilir diyor ancak denildiği gibi oksijen ve ph unsurları var..Neyse konu burada noktalansın,bu ürün özelinde birşey kullanmayacağım için rafa kaldırdım..
Chemiclean Kullanımı
Yönetim mesajları yeni bir başlık altında taşıyabiliyorsa taşısınz ricam..Böyle bir ihtimal yok ise ben kendi mesajlarımı konu içerisinden de kaldırabilirim hiç sorun değil..
Yönetim mesajları yeni bir başlık altında taşıyabiliyorsa taşısınz ricam..Böyle bir ihtimal yok ise ben kendi mesajlarımı konu içerisinden de kaldırabilirim hiç sorun değil..
Chemiclean Kullanımı
[QUOTE=Cyber_Scout]
Chemi Clean için yaşadığınız ülkeyi sormuştum. Türkiye bulabilirmisin bilememiştim. Yanlız bu ürün deniz akvaryumları için olabilir. Siyanobakteri temizlemek için ve sodyumperkarbonat içerikli sanırım. Ph ı çok yüksek seviyelere çıkartır tatlısu akvaryumunda.[/QUOTE]
Ürün açıklaması şu şekilde,
Chemi Clean, siyanobakterilerin oluşturabileceği birçok farklı sorunu etkili bir şekilde temizleyecektir. Kayalarınızı ve hatta mercanlarınızı hızla boğabilen, hoş olmayan estetiğe yol açabilen, aynı zamanda balıklar ve mercanlar için düşük oksijen seviyelerinde sorunlara neden olabilen kırmızı cyano veya sakal yosunuyla karşılaşmak yaygındır. Tatlı veya tuzlu su akvaryumundan cyano çıkarmanın en hızlı ve en güvenli yolu chemiclean'dir.
Birçok türkdeki siyanobakterilerden temizler
Tatlı ve tuzlu suda çalışır
Tüm balıklar, mercanlar, omurgasızlar ve nitrifikasyon bakterileri için tamamen güvenlidir
- Chemiclean, deniz akvaryumlarında kırmızı, siyah, mavi-yeşil ve metan (kabarcık) üreten siyanobakterilerden oluşumlarını temizler.
- Resif sistemlerindeki tüm balıklar, mercanlar, omurgasızlar ve nitrifikasyon bakterileri için tamamen güvenlidir.
- Kullanımı basit, hızlı ve kolaydır.
- Chemiclean, hapsolmuş organik çamuru oksitleyerek 48 saat içinde çalışır ve ideal bir enzim dengesini destekler.
- Chemiclean akvaryumlardaki kırmızı siyanobakterilerden kaynaklanan sorunları temizleyecektir.
Talimatlar:
Akvaryumdaki oksijen seviyeleri yoğun havalandırma veya büyük bir hava taşı kullanılarak artırılmalıdır.
Tedavi sırasında tüm UV sterilizatörlerini ve ozonlayıcıları kapatın ve Chemi-pure veya karbonu çıkarın.
Protein süzgecini kullanmaya devam edin, ancak aşırı taşmayı önlemek için süzgecin ayarlanması veya toplama kabının çıkarılması gerekebilir.
Pompaları ve güç başlıklarını kullanarak normal su akışını koruyun.
10 galon ( 37,85lt ) akvaryum suyuna bir kaşık Chemiclean ekleyin.
Başarılı tedavi 48 saate kadar sürebilir. 48 saatlik tedavi süresinden sonra %20 su değişimi yapın.
Tüm UV sterilizatörlerini ve ozonatörleri açın ve yeni Chemi-pure veya önceden çıkarılmış karbonla değiştirin.
Gerektiği kadar tekrarlayın. Chemiclean akvaryum bakımının düzenli bir bileşeni olarak aylık olarak kullanılabilir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/271770/230520262137341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/271770/230520262137391.jpg[/IMG]
Ürün bugün geldi ancak açıklamada 48 saat sonrası uv sterilizasyonlu filtre yapılması gerektiği için kullanmadım şu an için.
%50 su değişimi yapıp dip çekimi de yapıp karartma yaptım tanka.2-3 gün bu şekilde bir deneyeceğim..
[QUOTE=Cyber_Scout]
Chemi Clean için yaşadığınız ülkeyi sormuştum. Türkiye bulabilirmisin bilememiştim. Yanlız bu ürün deniz akvaryumları için olabilir. Siyanobakteri temizlemek için ve sodyumperkarbonat içerikli sanırım. Ph ı çok yüksek seviyelere çıkartır tatlısu akvaryumunda.[/QUOTE]
Ürün açıklaması şu şekilde,
Chemi Clean, siyanobakterilerin oluşturabileceği birçok farklı sorunu etkili bir şekilde temizleyecektir. Kayalarınızı ve hatta mercanlarınızı hızla boğabilen, hoş olmayan estetiğe yol açabilen, aynı zamanda balıklar ve mercanlar için düşük oksijen seviyelerinde sorunlara neden olabilen kırmızı cyano veya sakal yosunuyla karşılaşmak yaygındır. Tatlı veya tuzlu su akvaryumundan cyano çıkarmanın en hızlı ve en güvenli yolu chemiclean'dir.
Birçok türkdeki siyanobakterilerden temizler
Tatlı ve tuzlu suda çalışır
Tüm balıklar, mercanlar, omurgasızlar ve nitrifikasyon bakterileri için tamamen güvenlidir
- Chemiclean, deniz akvaryumlarında kırmızı, siyah, mavi-yeşil ve metan (kabarcık) üreten siyanobakterilerden oluşumlarını temizler.
- Resif sistemlerindeki tüm balıklar, mercanlar, omurgasızlar ve nitrifikasyon bakterileri için tamamen güvenlidir.
- Kullanımı basit, hızlı ve kolaydır.
- Chemiclean, hapsolmuş organik çamuru oksitleyerek 48 saat içinde çalışır ve ideal bir enzim dengesini destekler.
- Chemiclean akvaryumlardaki kırmızı siyanobakterilerden kaynaklanan sorunları temizleyecektir.
Talimatlar:
Akvaryumdaki oksijen seviyeleri yoğun havalandırma veya büyük bir hava taşı kullanılarak artırılmalıdır.
Tedavi sırasında tüm UV sterilizatörlerini ve ozonlayıcıları kapatın ve Chemi-pure veya karbonu çıkarın.
Protein süzgecini kullanmaya devam edin, ancak aşırı taşmayı önlemek için süzgecin ayarlanması veya toplama kabının çıkarılması gerekebilir.
Pompaları ve güç başlıklarını kullanarak normal su akışını koruyun.
10 galon ( 37,85lt ) akvaryum suyuna bir kaşık Chemiclean ekleyin.
Başarılı tedavi 48 saate kadar sürebilir. 48 saatlik tedavi süresinden sonra %20 su değişimi yapın.
Tüm UV sterilizatörlerini ve ozonatörleri açın ve yeni Chemi-pure veya önceden çıkarılmış karbonla değiştirin.
Gerektiği kadar tekrarlayın. Chemiclean akvaryum bakımının düzenli bir bileşeni olarak aylık olarak kullanılabilir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/271770/230520262137341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/271770/230520262137391.jpg[/IMG]
Ürün bugün geldi ancak açıklamada 48 saat sonrası uv sterilizasyonlu filtre yapılması gerektiği için kullanmadım şu an için.
%50 su değişimi yapıp dip çekimi de yapıp karartma yaptım tanka.2-3 gün bu şekilde bir deneyeceğim..
Chemiclean Kullanımı
[QUOTE=Cyber_Scout]
Hangi ülkede ikamet ediyorsunuz?
Antibiyotik (geniş spektrum) olması yeterli, illa belli bir marka yada içeriğe ihtiyacınız yok alg mücadelesi ise amacınız. [/QUOTE]
Türkiye’de yaşıyorum…
Antibiyotik değil,chemiclean adlı ürünün faydasını sormuştum açıkçası..Balıklara ve salyangozlara zarar vermeden gönül rahatlığıyla kullanabilirmiyim acaba diye merak ettim.internette 1-2 site de buldum alıp deneyeceğim artık..[EDIT]Srknatmn,2026-05-22 13:40:16[/EDIT]
[QUOTE=Cyber_Scout]
Hangi ülkede ikamet ediyorsunuz?
Antibiyotik (geniş spektrum) olması yeterli, illa belli bir marka yada içeriğe ihtiyacınız yok alg mücadelesi ise amacınız. [/QUOTE]
Türkiye’de yaşıyorum…
Antibiyotik değil,chemiclean adlı ürünün faydasını sormuştum açıkçası..Balıklara ve salyangozlara zarar vermeden gönül rahatlığıyla kullanabilirmiyim acaba diye merak ettim.internette 1-2 site de buldum alıp deneyeceğim artık..[EDIT]Srknatmn,2026-05-22 13:40:16[/EDIT]
Chemiclean Kullanımı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183017/140220192153511.jpg[/IMG]
Bbu sorun bende de var.
Bu ürünü kullanıp iyi sonuç alan var mı acaba?[EDIT]Hoppala,2026-05-25 01:35:28[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183017/140220192153511.jpg[/IMG]
Bbu sorun bende de var.
Bu ürünü kullanıp iyi sonuç alan var mı acaba?[EDIT]Hoppala,2026-05-25 01:35:28[/EDIT]
Mavi-yeşil Alg Ve Saç Yosunu Sorunu
[QUOTE=egedin]
Merhabalar,
Hey gidi günler unutmuştum ben bu akvaryumu :)
Şimdi öncelikle siyano bakterinin neden oluştuğunu bulup bunun önüne geçmezseniz antibiyotik tedavisi yapsanız da bir süre sonra geri gelir bakteriler ki bende de öyle olmuştu. Bu bakterinin en büyük sebebi akvaryumun direkt güneş ışığına maruz kalması. Açıkçası ben güneş ışığı dışında da başka faktöre çok rastlamadım. Bu nedenle akvaryumunuzun direkt güneş ışığı aldığı fikri üzerinden devam ediyorum.
Akvaryumun direk güneş ışığı almayacağı yeni bir yere taşımak veya perdeleri güneş ışığını daha az geçiren bir perde ile değiştirmek ilk yapılabilecek önlemler. Eğer bunları yapamıyorsanız dış filtreyi 5-10 litrelik bir kovada çalıştırmaya devam ederek akvaryuma antibiyotik uygulaması yapıp hemen akabinde güçlü bir uv filtre ile sistemi desteklerseniz büyük oranda sorunu çözmüş olursunuz diye düşünüyorum.
Unutmayın sorunun nedenini bulup bunu düzeltmeden yapacağınız işlemlerin hepsi geçici olur. En fazla 1 ay sonra aynı sorunla karşılaşırsınız.
Şuan özellikle havaların iyileşmesi ile evdeki iki akvaryumda da siyano bakteri oluşumları gözlüyorum. Mümkün olduğunca direkt güneş ışınlarını engellemeye çalışıyorum. Yeşillik oluşan kumları da alt-üst yapınca güneş ışığı görmeyen kumlar kendi kendine normale dönüyor.
[/QUOTE]
Öncelikle değerli bilgiler için teşekkürler.
Ben bu tankı aralıkta kurdum kışın ve akvaryum aynı oda da fakat cama oldukça uzak bir bölgedeydi.Sonrasında cama 2 metre gibi bir mesafeye dolap yaptırdım ve oraya konumlandırdım.Sabahları güneş o pencere tarafından doğsa da,tül ve perdelerim öğlen 11’e kadar hep kapalı oluyor.Akvaryuma zaten direk güneş çarpmıyor fakat gün ışığı içeriye ister istemez süzülüyor.Bu derecedeki bir gün ışığı dahi zararlı bir etkenmidir yani onu merak ettim doğrusu?
Tabanda silis kum oldukça azaldı,elimde daha kum var.Acaba zemine kum ilavesi yapsam nasıl olur sizce?
Bahsettiğiniz uv filtre olayını anlamadım açıkçası..Nasıl bir filtre şeklidir o?
[QUOTE=egedin]
Merhabalar,
Hey gidi günler unutmuştum ben bu akvaryumu :)
Şimdi öncelikle siyano bakterinin neden oluştuğunu bulup bunun önüne geçmezseniz antibiyotik tedavisi yapsanız da bir süre sonra geri gelir bakteriler ki bende de öyle olmuştu. Bu bakterinin en büyük sebebi akvaryumun direkt güneş ışığına maruz kalması. Açıkçası ben güneş ışığı dışında da başka faktöre çok rastlamadım. Bu nedenle akvaryumunuzun direkt güneş ışığı aldığı fikri üzerinden devam ediyorum.
Akvaryumun direk güneş ışığı almayacağı yeni bir yere taşımak veya perdeleri güneş ışığını daha az geçiren bir perde ile değiştirmek ilk yapılabilecek önlemler. Eğer bunları yapamıyorsanız dış filtreyi 5-10 litrelik bir kovada çalıştırmaya devam ederek akvaryuma antibiyotik uygulaması yapıp hemen akabinde güçlü bir uv filtre ile sistemi desteklerseniz büyük oranda sorunu çözmüş olursunuz diye düşünüyorum.
Unutmayın sorunun nedenini bulup bunu düzeltmeden yapacağınız işlemlerin hepsi geçici olur. En fazla 1 ay sonra aynı sorunla karşılaşırsınız.
Şuan özellikle havaların iyileşmesi ile evdeki iki akvaryumda da siyano bakteri oluşumları gözlüyorum. Mümkün olduğunca direkt güneş ışınlarını engellemeye çalışıyorum. Yeşillik oluşan kumları da alt-üst yapınca güneş ışığı görmeyen kumlar kendi kendine normale dönüyor.
[/QUOTE]
Öncelikle değerli bilgiler için teşekkürler.
Ben bu tankı aralıkta kurdum kışın ve akvaryum aynı oda da fakat cama oldukça uzak bir bölgedeydi.Sonrasında cama 2 metre gibi bir mesafeye dolap yaptırdım ve oraya konumlandırdım.Sabahları güneş o pencere tarafından doğsa da,tül ve perdelerim öğlen 11’e kadar hep kapalı oluyor.Akvaryuma zaten direk güneş çarpmıyor fakat gün ışığı içeriye ister istemez süzülüyor.Bu derecedeki bir gün ışığı dahi zararlı bir etkenmidir yani onu merak ettim doğrusu?
Tabanda silis kum oldukça azaldı,elimde daha kum var.Acaba zemine kum ilavesi yapsam nasıl olur sizce?
Bahsettiğiniz uv filtre olayını anlamadım açıkçası..Nasıl bir filtre şeklidir o?
Mavi-yeşil Alg Ve Saç Yosunu Sorunu
Merhaba,
Konu epey eski tarihte kalmış ama bu konuya denk geldim arama butonu sayesinde.Yaklaşık 1.5-2 aydır bende de bu sorun var.Ben ilk başta yosunlanma yaşadım bitkilerde ve sonrasında baktım ki zemindeki silis kumda da öbek öbek zamanla yayılan bir yeşillenme oldu.Zemindeki bu yeşilliği de ben yosun olarak düşündüm açıkçası.Tesadüfen bir hobici ile konuşurken bendeki bu durumun ciyanobakteri olduğunu öğrenmiş oldum.
Bugün camları da dahil saran bu şeyi mümkün mertebe dip çekimi yaparak ve camdakileri önce jiletle “ pişman oldum çünkü jilet camda çiziklere neden olmuş” sonra creaqua eraser brick ile temizledim.Ardından su değişimi yaptım %30 gibi.
Şu durum var ki,daha önceleri de dip çekimi yapmama ve bu yeşilliği çektirmeme rağmen 2 güne yine hızlıca yayılıyor ve su değişimi yaptığım gün dahi su kötü kokmaya başlıyor.kokusu çok kötü cidden.Dip çekimi yapa yapa tabandaki silis kumum da çok azaldı..Tekrardan kum ekleyeceğim ama bu bakteriden kurtulmadan da kum eklemek mantıklı olmaz gibi.Tabanın en dibinde dahi yeşil bir tabaka var gibi görünüyor.Taban kumu da bakteri tuttuğu için kumu bir anca çıkarıp sıfırlayıp kum ekleyesim yok.Riskli gibi geliyor bana.
Şu anda güncel olarak nasıl bir antibiyotik veya ilaç ile tedavi yapabilirim acaba?
Tankım 60lt ve eheim 2011 filtrem var.Filtrede en altta sera seramik halka,mavi sünger,eheim substrat pro,sera crystal yeşil elfay ve en üstte seachem purigen var..
Merhaba,
Konu epey eski tarihte kalmış ama bu konuya denk geldim arama butonu sayesinde.Yaklaşık 1.5-2 aydır bende de bu sorun var.Ben ilk başta yosunlanma yaşadım bitkilerde ve sonrasında baktım ki zemindeki silis kumda da öbek öbek zamanla yayılan bir yeşillenme oldu.Zemindeki bu yeşilliği de ben yosun olarak düşündüm açıkçası.Tesadüfen bir hobici ile konuşurken bendeki bu durumun ciyanobakteri olduğunu öğrenmiş oldum.
Bugün camları da dahil saran bu şeyi mümkün mertebe dip çekimi yaparak ve camdakileri önce jiletle “ pişman oldum çünkü jilet camda çiziklere neden olmuş” sonra creaqua eraser brick ile temizledim.Ardından su değişimi yaptım %30 gibi.
Şu durum var ki,daha önceleri de dip çekimi yapmama ve bu yeşilliği çektirmeme rağmen 2 güne yine hızlıca yayılıyor ve su değişimi yaptığım gün dahi su kötü kokmaya başlıyor.kokusu çok kötü cidden.Dip çekimi yapa yapa tabandaki silis kumum da çok azaldı..Tekrardan kum ekleyeceğim ama bu bakteriden kurtulmadan da kum eklemek mantıklı olmaz gibi.Tabanın en dibinde dahi yeşil bir tabaka var gibi görünüyor.Taban kumu da bakteri tuttuğu için kumu bir anca çıkarıp sıfırlayıp kum ekleyesim yok.Riskli gibi geliyor bana.
Şu anda güncel olarak nasıl bir antibiyotik veya ilaç ile tedavi yapabilirim acaba?
Tankım 60lt ve eheim 2011 filtrem var.Filtrede en altta sera seramik halka,mavi sünger,eheim substrat pro,sera crystal yeşil elfay ve en üstte seachem purigen var..
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Elyaf kocoglu, 12:54
Filtreleme Seçenekleri - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
KULLANICILAR
- 55 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
Levent balık,
Koksal Gurkan,
sina cen,
Hoppala,
efkango,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Jaredped,
mehaniches_ksmt,
Akvaryumcu_Doru,
yyiImaz,
Kınayu,
nazemert1,
oktay42,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
yeekim,
MuratOzdemir,
yokte,
0rnn,
aupqua,
Umutoty,
recebbilge,
bgavare,
Aporetti,
Hidro Dinamik,
LeafyAqua,
isssmailak,
ahmetfiratozkaya,
tarikyksl,
omarfako2,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
