ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
yigidoumit
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
24
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Şubat 2026 13:44
Son Ziyaret:
10 Saat 28 Dakika önce
Toplam Mesaj:
41 [0.30 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
38 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ümit yiğit
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
ümit yiğit
SON 10 MESAJI
Yeşil Sakal Yolsunu
Günlük sıvı karbon kullanımı yosunları yumuşatır ve yosun yiyicilerin işini kolaylaştırır. Ben seachem excelli şırınga ile üstlerine ufakufak sıktım
Günlük sıvı karbon kullanımı yosunları yumuşatır ve yosun yiyicilerin işini kolaylaştırır. Ben seachem excelli şırınga ile üstlerine ufakufak sıktım
Kararsızlık !
Bu büyüklükte akvaryuma balıkların biraz büyük olması iyi olur bence.
Malawi türü ve discus güzel olabilir
keyifli hobiler
Bu büyüklükte akvaryuma balıkların biraz büyük olması iyi olur bence.
Malawi türü ve discus güzel olabilir
keyifli hobiler
Bu Co2 Set İşimi Görür Mü?
Ben dıy co2 kullanıyorum ama ph dalgalanması oluyor.
Galiba en verimli sistem tüplü sistem
Ben dıy co2 kullanıyorum ama ph dalgalanması oluyor.
Galiba en verimli sistem tüplü sistem
Deep Sea
Kolay gelsin gerçekten güzel bir kurulum olacak. Kurulum aşamaları paylaşırsanız çok sevinirim.
Kolay gelsin gerçekten güzel bir kurulum olacak. Kurulum aşamaları paylaşırsanız çok sevinirim.
Deniz Akvaryumu Başlangıç
[QUOTE=FerhatKaya]
Barış Bey merhabalar. Bende reef akvaryumuna geçiş yapmak istiyorum. Sizden birkaç öneri,tavsiye alabilir miyim ? Gördüğüm kadarıyla yardım sever ve deniz hobisinde tecrübeli bir hobicisiniz. Ben de 20 yıllık tatlı su hobi serüvenimden sonra deniz akvaryumuna geçiş yapmaya karar verdim. Önceden de geçiş düşüncelerim olmuştu. O nedenden ötürü geçmişte deniz akvaryumu kurulumu için az çok araştırmalar yapmıştım. İşte protein skimmer nedir ? Deniz akvaryumu nasıl kurulur gibisinden araştırmalardı bunlar . Eski malzeme ve canlı piyasasını araştırdığım kadarıyla şu an ekipman ve canlılara ulaşım problemi var anladığım kadarıyla. En basitinden eskiden kürlenmiş canlı kaya bulmak oldukça kolaydı, şu an güvenebileceğim bir kaynaktancanlı kaya bulamıyorum. O yüzden seramik kutulu yapay kayalardan alacağım mecburen. Eskisi kadar ürün ve canlı çeşitliliği yok. Bunun sebebi de ekonomik olarak yaşanan sıkıntılardan dolayı pek çok insanın bu hobiyi sonlandırmaları olarak düşünüyorum . Tatlı su hobisinde dahi pek çok insanın hobiye ara verdiğini gördüm. Neyse size sormak istediğim sorular şunlar ;
1. Benim son zamanlarda ana tank hacmi 300 litre olan bir reef akvaryumu kurmak gibi planım var. İçinde soft türler ve belkide Lps beslemeyi düşünüyorum. Bakık olarak klasik reef uyumlu türleri besleyeceğim. Tang gurubu vs.
Şimdi böyle bir akvaryum kurarken protein skimmer seçimim nasıl olmalı ? Yani kaç litreye kadar kullanılabilecek bir ps almalıyım. Mesela reef octopus’s bakıyorum, 150 s modeli uygun gibi görünüyor. Ps için önerilen tank hacmini hesaba katarken, sump+tank olarak mı hesaplanmalıyım ?
2.sorum; çin menşeli sump motoru, dalga motoru kullanmak sorun yaratır mı ? Malum tuzlu su tatlı suya göre elektriği daha iyi iletmekte. O yüzden eğer hayati bir riski olursa eheim gibi daha kaliteli markaların ürünlerini alabilirim. Belirli bir bütçem yok. Yani bütçe konusunda kendime sınır koymadım ancak en azından hayati ekipmanları kaliteli alıp diğer ürünleri ekonomik olanlardan almayı düşünüyorum.
Son sorum ise şu; lps ve soft mercan için çin malı power ledler iş görür mü ? Bir grup deniz hobicisi ,çin malı power ledler ile sert mercan bakılamayacağını savunuyor. Cree, Edison gibi power ledler aradım internet üzerinden ancak pek bir sonuca ulaşamadım. Ulaşsam dahi internet üzerinden satılan bu markaların orjinalliği konusunda şüphem olur.
Uygun spektrum ve watt değerleri sağlanırsa söylediğim mercan grubu için çin malı power ledler iş görür mü ? Gerekirse çin malı power led + t5 florasan kombini yaparım. Maalesef par ölçümü için aletim yok. Par ölçere ihtiyaç duymuyor değilim aslında. Çünkü şu an high tech bitkili akvaryumumda da par değerimi ölçmek istiyorum. Fiyat performans açısından tatmin edici bir par ölçer öneriniz var mı ?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler [/QUOTE]
Merhabalar. Bende sizin reef akvaryumuna geçiş yapmak istiyorum. aynı soruları aklımda sizde durum nedir acaba nasıl bir süreç izlediniz
[QUOTE=FerhatKaya]
Barış Bey merhabalar. Bende reef akvaryumuna geçiş yapmak istiyorum. Sizden birkaç öneri,tavsiye alabilir miyim ? Gördüğüm kadarıyla yardım sever ve deniz hobisinde tecrübeli bir hobicisiniz. Ben de 20 yıllık tatlı su hobi serüvenimden sonra deniz akvaryumuna geçiş yapmaya karar verdim. Önceden de geçiş düşüncelerim olmuştu. O nedenden ötürü geçmişte deniz akvaryumu kurulumu için az çok araştırmalar yapmıştım. İşte protein skimmer nedir ? Deniz akvaryumu nasıl kurulur gibisinden araştırmalardı bunlar . Eski malzeme ve canlı piyasasını araştırdığım kadarıyla şu an ekipman ve canlılara ulaşım problemi var anladığım kadarıyla. En basitinden eskiden kürlenmiş canlı kaya bulmak oldukça kolaydı, şu an güvenebileceğim bir kaynaktancanlı kaya bulamıyorum. O yüzden seramik kutulu yapay kayalardan alacağım mecburen. Eskisi kadar ürün ve canlı çeşitliliği yok. Bunun sebebi de ekonomik olarak yaşanan sıkıntılardan dolayı pek çok insanın bu hobiyi sonlandırmaları olarak düşünüyorum . Tatlı su hobisinde dahi pek çok insanın hobiye ara verdiğini gördüm. Neyse size sormak istediğim sorular şunlar ;
1. Benim son zamanlarda ana tank hacmi 300 litre olan bir reef akvaryumu kurmak gibi planım var. İçinde soft türler ve belkide Lps beslemeyi düşünüyorum. Bakık olarak klasik reef uyumlu türleri besleyeceğim. Tang gurubu vs.
Şimdi böyle bir akvaryum kurarken protein skimmer seçimim nasıl olmalı ? Yani kaç litreye kadar kullanılabilecek bir ps almalıyım. Mesela reef octopus’s bakıyorum, 150 s modeli uygun gibi görünüyor. Ps için önerilen tank hacmini hesaba katarken, sump+tank olarak mı hesaplanmalıyım ?
2.sorum; çin menşeli sump motoru, dalga motoru kullanmak sorun yaratır mı ? Malum tuzlu su tatlı suya göre elektriği daha iyi iletmekte. O yüzden eğer hayati bir riski olursa eheim gibi daha kaliteli markaların ürünlerini alabilirim. Belirli bir bütçem yok. Yani bütçe konusunda kendime sınır koymadım ancak en azından hayati ekipmanları kaliteli alıp diğer ürünleri ekonomik olanlardan almayı düşünüyorum.
Son sorum ise şu; lps ve soft mercan için çin malı power ledler iş görür mü ? Bir grup deniz hobicisi ,çin malı power ledler ile sert mercan bakılamayacağını savunuyor. Cree, Edison gibi power ledler aradım internet üzerinden ancak pek bir sonuca ulaşamadım. Ulaşsam dahi internet üzerinden satılan bu markaların orjinalliği konusunda şüphem olur.
Uygun spektrum ve watt değerleri sağlanırsa söylediğim mercan grubu için çin malı power ledler iş görür mü ? Gerekirse çin malı power led + t5 florasan kombini yaparım. Maalesef par ölçümü için aletim yok. Par ölçere ihtiyaç duymuyor değilim aslında. Çünkü şu an high tech bitkili akvaryumumda da par değerimi ölçmek istiyorum. Fiyat performans açısından tatmin edici bir par ölçer öneriniz var mı ?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler [/QUOTE]
Merhabalar. Bende sizin reef akvaryumuna geçiş yapmak istiyorum. aynı soruları aklımda sizde durum nedir acaba nasıl bir süreç izlediniz
Deniz Akvaryumu Başlangıç Hk.
[QUOTE=mrc53]Merhaba sevgili hobidaşlar. Uzun süredir deniz akvaryumuna geçiş yapmak istiyorum çeşitli videolar izledim yazılar okudum. Daha önce tatlı su akvaryumu tecrübem var uzun bir süre ve şuan deniz akvaryumuna geçiş yapmak istiyorum lakin intarnette bu konuyla ilgili bir sürü bilgi var akvaryum konusunda tecrübeli lakin deniz akvaryumu ile ilgili tecrübesiz biriyim. ilk başlangıç için ne kadar hacime sahip bir tankla başlamalıyım gerekli ekipmanlar nedir çok aşırı bir bütçem yok maalesef çok aşırıya kaçmayacak şekilde bir sistem yapmak istiyorum yardımcı olabilirmisiniz.
Not: istediğim akvaryum tarzı, renkli mercanlar ve bir kaç ufak canlı olmasını istiyorum.
Teşekkür ediyorum.[/QUOTE]
Merhabalar
Benimde uzun vadede deniz akvaryum istiyorum. Ama çok emin olamıyorum cok zor geliyor.
konuyu takip edeceğim.
acaba okuduğunuz kaynakları paylaşırmısınız.
[QUOTE=mrc53]Merhaba sevgili hobidaşlar. Uzun süredir deniz akvaryumuna geçiş yapmak istiyorum çeşitli videolar izledim yazılar okudum. Daha önce tatlı su akvaryumu tecrübem var uzun bir süre ve şuan deniz akvaryumuna geçiş yapmak istiyorum lakin intarnette bu konuyla ilgili bir sürü bilgi var akvaryum konusunda tecrübeli lakin deniz akvaryumu ile ilgili tecrübesiz biriyim. ilk başlangıç için ne kadar hacime sahip bir tankla başlamalıyım gerekli ekipmanlar nedir çok aşırı bir bütçem yok maalesef çok aşırıya kaçmayacak şekilde bir sistem yapmak istiyorum yardımcı olabilirmisiniz.
Not: istediğim akvaryum tarzı, renkli mercanlar ve bir kaç ufak canlı olmasını istiyorum.
Teşekkür ediyorum.[/QUOTE]
Merhabalar
Benimde uzun vadede deniz akvaryum istiyorum. Ama çok emin olamıyorum cok zor geliyor.
konuyu takip edeceğim.
acaba okuduğunuz kaynakları paylaşırmısınız.
İlk Kurulum Herkese Tşkler
Bugün en sonunda nitrit testi 0 çıktı sapretmek biraz zordu. 4 hafta old Lowtech bitki akvaryumda nitriti nitrata dönüştüren bakteriler biraz zor oluşuyormuş.
Bu süreçi biraz hızlandırmak için son hafta 3 günde bir su değişimi yapıp sera toxivec kullandım. Tabiki bakteri kültürü kullandım ama biraz fazla kullanmış olabilirim :)) arkadaşaların tavsiyesiyle az miktarda hayalet yemleme yaptım. Dip çekimi ve ölü yaprakları topladım. 3 hafta sonunda Gübrelemeye başladım. Ayrıca forumdan samet arkadastan aldığım diy co2 sistemi ile takviye yaptım.
Gerçi şimdi kahverengi yosun sorunum oldu onu halletme yollanına bakacağım ama artık güvenle balık ekleyebilirim.
[EDIT]yigidoumit,2026-04-01 20:00:16[/EDIT]
Bugün en sonunda nitrit testi 0 çıktı sapretmek biraz zordu. 4 hafta old Lowtech bitki akvaryumda nitriti nitrata dönüştüren bakteriler biraz zor oluşuyormuş.
Bu süreçi biraz hızlandırmak için son hafta 3 günde bir su değişimi yapıp sera toxivec kullandım. Tabiki bakteri kültürü kullandım ama biraz fazla kullanmış olabilirim :)) arkadaşaların tavsiyesiyle az miktarda hayalet yemleme yaptım. Dip çekimi ve ölü yaprakları topladım. 3 hafta sonunda Gübrelemeye başladım. Ayrıca forumdan samet arkadastan aldığım diy co2 sistemi ile takviye yaptım.
Gerçi şimdi kahverengi yosun sorunum oldu onu halletme yollanına bakacağım ama artık güvenle balık ekleyebilirim.
[EDIT]yigidoumit,2026-04-01 20:00:16[/EDIT]
Co2 Set Tavsiyesi
Forumda bir alıntı
"
a) CO2 Tüpü: CO2 gazı için imal edilmiş özel tüpler bulunmaktadır. Yüksek basınca dayanıklı bu tüplerin içinde sıkıştırılmış CO2 gazı bulunur. Çok çeşitli boyları bulunmaktadır ( 1lt - 2lt - 5lt gibi). Bu tüplerdeki yüksek basınçlı gazı akvaryumumuza uygun miktarda verebilmek ve suya karıştırılmasını sağlamak için bazı ekipmanlar gereklidir. Bu tüpleri yangın söndürme ekipmanları satan yerlerden almak mümkündür. CO2 için yapılmamış tüplerin kullanımı tehlikelidir. Tüplerin dolum basıncı 50 bar’ı geçmemelidir. Direk güneş ışığı ve sıcak alan yerlerde bulunmaması daha iyi olacaktır. Sistem birçok şekilde kurulabilir. Gerekli ekipmanlar doğru sıra ile kullanılarak sistem oluşturulur.
b) Regülatör: Tüpte bulunan gazın kullanılabilir basınç düzeyine getirilmesini sağlar. Üzerinde genel olarak iki basınç göstergesi bulunur. Bunlardan biri tüpün içindeki gaz basıncını gösterir. Diğer gösterge ise regülatörden çıkan gazın basıncını gösterir. Çıkış basıncının ayarlanması için regülatörün üzerinde ayar vanası bulunur bu vana ile çıkış basıncı istenilen düzeye getirilebilir. Düzenli gaz çıkışı sağlamak için çıkış basıncının 5–10 bar arasında tutulmalıdır.
c) Slenoid Valf: Regülatörden çıkan gazın istenildiği zaman kesilmesini veya açılmasını sağlayan bir parçadır. Elektrik ile çalışır. Elektriğe takıldığında içindeki kapak açılır ve gazın geçişini sağlar, elektrikten çıkarıldığında içindeki kapak kapanarak gaz geçişini durdurur. Bu parçaya zamanlayıcı takarak programladığınız süreler arasında akvaryuma gaz gitmesini sağlayabilir veya CO2 kontrol sistemlerine bağlıyarak gerektiğinde otomatik olarak açılıp gazın akvaryuma ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Ucuz ve kullanışlı bir üründür. Genel olarak 10 bara kadar basınca dayanıklıdırlar. Bazi özel regülatörlerin üzerine monte edilmiş selenoid valf bulunabilir.
d) CO2 Kontrol Üniteleri: Çok çeşit marka ve özellikte bulunabilirler. Hatta ucuza imal eden hobicilerde vardır. Çok çeşitli hassasiyetlerde bulunabilirler. .01 hassasiyetinde ölçüm yapanları daha kullanışlıdır. Mümkün olduğunca hassas aralıkla çalışan cihazlar tercih edilmelidir. Ölçüm hassasiyeti ile çalışma hassasiyetleri farklıdır. Çalışma hassasiyeti .15 üzerinde olamaması uygundur. Ticari bazı markaların ürettiği ünitelerin içinde selenoid valf bulunur ayrıca selenoid valf bağlamak gerekmez. Uzun ömürlü cihazlardır sadece ph elektrotlarının ömrü 1-2 yıldır. Bu zaman aralıklarında elektrotun değiştirilmesi gerekir.
e) Kısma Valf’i (ince ayar valf’i): Küçük fakat önemli bir parçadır. Regülatörden çıkan düşük basınçtaki gazı akvaryuma vermeye uygun miktara getirir. 3-4 saniyede 1 kabarcık gaz verecek kadar hassas olabilirler. Kısma valf’i ne kadar kaliteli olursa o kadar ince ayar yapma şansı verir. Alırken mümkün olduğunca kalitelisini almak çok önemlidir. Kalitesiz ürünler ile uygun gaz çıkışı sağlamak çok zordur. Genellikle 10 bar basınca dayanıklıdırlar. Bazı özel regülatörlerin üzerinde kısma valfi bulunabilir.
f) Kabarcık Sayacı: Akvaryuma verdiğiniz gaz miktarını görmenizi sağlar. Basit olarak içinde su olan küçük bir kapalı kaptır. Gaz kabın içinden geçerken kabarcıklar halinde görülür ve gaz miktarı buna göre ayarlanır. Ticari marklar altında satılanları olduğu gibi kendinizde şırıngadan veya küçük bir kavanozdan rahatlıkla bir kabarcık sayacı yapabilirsiniz. Gaz ayarının düzgün yapılması için mutlaka sistemde olmalıdır.
g) Reaktör: Sistemin en önemli parçasıdır demek sanırım yanlış olmaz. A kvaryuma gelen gazın suda çözülmesini sağlayan parçadır. CO2 gazı suda iyi çözünmedikten sonra en pahalı sisteme de sahip olsanız hiçbir fayda getirmez. Bu nedenle ticari ürünler seçerken mümkün olduğunda tank hacminize uygun olanları seçmelisiniz. Ayrıca pleksi gibi malzemelerden de kendiniz çok çeşitli reaktörler yapabilirsiniz. Yapabileceğiniz reaktör çeşitleri hayal gücünüzle ve el yeteneğinizle sınırlıdır. Akvaryuma ulaşan gazı ne kadar iyi çözerseniz o kadar uzun ömürlü ve stabil bir sisteme sahip olursunuz.
Örnek Sistem Kurulumları:
- CO2 tüpü + Regülatör + Kısma valfi + Kabarcık sayacı + Reaktör: Bu sistemde akvaryuma devamlı olarak CO2 verilir. Bu nedenle ph’ın sabitlenmesi zordur. Özellikle geceleri ph düzeyinin çok düşmemesi için tanka hava verilmesi gerekir. Ph ölçümleri yapılarak ph’ı sabit tutacak şekilde gaz çıkışı ayarlanmalıdır.
- CO2 tüpü + Regülatör + Selenoid valf + Kısma valfi + Kabarcık sayacı + Reaktör: Selanoid valf eklenmiş sistemde kontrol daha kolaydır. Işıklar yandığı süre gazın açık kalması gece ise kapanması sağlanır. Akvaryuma dengeleme amaçlı hava verilmesi gerekmez. Işıklar yandığı sürece uygun miktarda gaz çıkışı sağlamak yeterlidir. Kısmen daha stabil bir sistemdir.
- CO2 tüpü + Regülatör + Selenoid valf + CO2 kontrol ünitesi + Kısma valfi + Kabarcık sayacı + Reaktör: CO2 kontrol ünitesi eklenmiş sistemler en iyisidir. Fakat CO2 ünitesi oldukça pahalıdır. Ayarladığınız ph düzeyine göre otamatik olarak gazı açar ve kapatır. Tamamen otomatik çalışan bir alettir. Belirli aralıklar ile kalibre edilmesi gerekir."
Forumda bir alıntı
"
a) CO2 Tüpü: CO2 gazı için imal edilmiş özel tüpler bulunmaktadır. Yüksek basınca dayanıklı bu tüplerin içinde sıkıştırılmış CO2 gazı bulunur. Çok çeşitli boyları bulunmaktadır ( 1lt - 2lt - 5lt gibi). Bu tüplerdeki yüksek basınçlı gazı akvaryumumuza uygun miktarda verebilmek ve suya karıştırılmasını sağlamak için bazı ekipmanlar gereklidir. Bu tüpleri yangın söndürme ekipmanları satan yerlerden almak mümkündür. CO2 için yapılmamış tüplerin kullanımı tehlikelidir. Tüplerin dolum basıncı 50 bar’ı geçmemelidir. Direk güneş ışığı ve sıcak alan yerlerde bulunmaması daha iyi olacaktır. Sistem birçok şekilde kurulabilir. Gerekli ekipmanlar doğru sıra ile kullanılarak sistem oluşturulur.
b) Regülatör: Tüpte bulunan gazın kullanılabilir basınç düzeyine getirilmesini sağlar. Üzerinde genel olarak iki basınç göstergesi bulunur. Bunlardan biri tüpün içindeki gaz basıncını gösterir. Diğer gösterge ise regülatörden çıkan gazın basıncını gösterir. Çıkış basıncının ayarlanması için regülatörün üzerinde ayar vanası bulunur bu vana ile çıkış basıncı istenilen düzeye getirilebilir. Düzenli gaz çıkışı sağlamak için çıkış basıncının 5–10 bar arasında tutulmalıdır.
c) Slenoid Valf: Regülatörden çıkan gazın istenildiği zaman kesilmesini veya açılmasını sağlayan bir parçadır. Elektrik ile çalışır. Elektriğe takıldığında içindeki kapak açılır ve gazın geçişini sağlar, elektrikten çıkarıldığında içindeki kapak kapanarak gaz geçişini durdurur. Bu parçaya zamanlayıcı takarak programladığınız süreler arasında akvaryuma gaz gitmesini sağlayabilir veya CO2 kontrol sistemlerine bağlıyarak gerektiğinde otomatik olarak açılıp gazın akvaryuma ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Ucuz ve kullanışlı bir üründür. Genel olarak 10 bara kadar basınca dayanıklıdırlar. Bazi özel regülatörlerin üzerine monte edilmiş selenoid valf bulunabilir.
d) CO2 Kontrol Üniteleri: Çok çeşit marka ve özellikte bulunabilirler. Hatta ucuza imal eden hobicilerde vardır. Çok çeşitli hassasiyetlerde bulunabilirler. .01 hassasiyetinde ölçüm yapanları daha kullanışlıdır. Mümkün olduğunca hassas aralıkla çalışan cihazlar tercih edilmelidir. Ölçüm hassasiyeti ile çalışma hassasiyetleri farklıdır. Çalışma hassasiyeti .15 üzerinde olamaması uygundur. Ticari bazı markaların ürettiği ünitelerin içinde selenoid valf bulunur ayrıca selenoid valf bağlamak gerekmez. Uzun ömürlü cihazlardır sadece ph elektrotlarının ömrü 1-2 yıldır. Bu zaman aralıklarında elektrotun değiştirilmesi gerekir.
e) Kısma Valf’i (ince ayar valf’i): Küçük fakat önemli bir parçadır. Regülatörden çıkan düşük basınçtaki gazı akvaryuma vermeye uygun miktara getirir. 3-4 saniyede 1 kabarcık gaz verecek kadar hassas olabilirler. Kısma valf’i ne kadar kaliteli olursa o kadar ince ayar yapma şansı verir. Alırken mümkün olduğunca kalitelisini almak çok önemlidir. Kalitesiz ürünler ile uygun gaz çıkışı sağlamak çok zordur. Genellikle 10 bar basınca dayanıklıdırlar. Bazı özel regülatörlerin üzerinde kısma valfi bulunabilir.
f) Kabarcık Sayacı: Akvaryuma verdiğiniz gaz miktarını görmenizi sağlar. Basit olarak içinde su olan küçük bir kapalı kaptır. Gaz kabın içinden geçerken kabarcıklar halinde görülür ve gaz miktarı buna göre ayarlanır. Ticari marklar altında satılanları olduğu gibi kendinizde şırıngadan veya küçük bir kavanozdan rahatlıkla bir kabarcık sayacı yapabilirsiniz. Gaz ayarının düzgün yapılması için mutlaka sistemde olmalıdır.
g) Reaktör: Sistemin en önemli parçasıdır demek sanırım yanlış olmaz. A kvaryuma gelen gazın suda çözülmesini sağlayan parçadır. CO2 gazı suda iyi çözünmedikten sonra en pahalı sisteme de sahip olsanız hiçbir fayda getirmez. Bu nedenle ticari ürünler seçerken mümkün olduğunda tank hacminize uygun olanları seçmelisiniz. Ayrıca pleksi gibi malzemelerden de kendiniz çok çeşitli reaktörler yapabilirsiniz. Yapabileceğiniz reaktör çeşitleri hayal gücünüzle ve el yeteneğinizle sınırlıdır. Akvaryuma ulaşan gazı ne kadar iyi çözerseniz o kadar uzun ömürlü ve stabil bir sisteme sahip olursunuz.
Örnek Sistem Kurulumları:
- CO2 tüpü + Regülatör + Kısma valfi + Kabarcık sayacı + Reaktör: Bu sistemde akvaryuma devamlı olarak CO2 verilir. Bu nedenle ph’ın sabitlenmesi zordur. Özellikle geceleri ph düzeyinin çok düşmemesi için tanka hava verilmesi gerekir. Ph ölçümleri yapılarak ph’ı sabit tutacak şekilde gaz çıkışı ayarlanmalıdır.
- CO2 tüpü + Regülatör + Selenoid valf + Kısma valfi + Kabarcık sayacı + Reaktör: Selanoid valf eklenmiş sistemde kontrol daha kolaydır. Işıklar yandığı süre gazın açık kalması gece ise kapanması sağlanır. Akvaryuma dengeleme amaçlı hava verilmesi gerekmez. Işıklar yandığı sürece uygun miktarda gaz çıkışı sağlamak yeterlidir. Kısmen daha stabil bir sistemdir.
- CO2 tüpü + Regülatör + Selenoid valf + CO2 kontrol ünitesi + Kısma valfi + Kabarcık sayacı + Reaktör: CO2 kontrol ünitesi eklenmiş sistemler en iyisidir. Fakat CO2 ünitesi oldukça pahalıdır. Ayarladığınız ph düzeyine göre otamatik olarak gazı açar ve kapatır. Tamamen otomatik çalışan bir alettir. Belirli aralıklar ile kalibre edilmesi gerekir."
Bitkili Akvaryum İçin Taban Malzemesi Seçimi
Lav Kırığı (Alt Katman): Köklerin nefes almasını ve kök gelişimini sağlar
Sarı Silis Kum (Üst Katman): Doğal bir görüntü sağlar. Ancak çok ince (0.5 mm altı) silis kum zamanla sıkışıp bitki köklerini çürütebilir bu yüzden 0.5 - 1.5 mm tane boyut olsa iyi olabilir.
Çok yoğun kök yapmayan, bakımı kolay bitkiler (Anubias, Cryptocoryne...) seçilmeli
Lav Kırığı (Alt Katman): Köklerin nefes almasını ve kök gelişimini sağlar
Sarı Silis Kum (Üst Katman): Doğal bir görüntü sağlar. Ancak çok ince (0.5 mm altı) silis kum zamanla sıkışıp bitki köklerini çürütebilir bu yüzden 0.5 - 1.5 mm tane boyut olsa iyi olabilir.
Çok yoğun kök yapmayan, bakımı kolay bitkiler (Anubias, Cryptocoryne...) seçilmeli
Bitki Akvaryumunda Başarı/Hi-tech
Ellerinize sağlık, faydalı bir kaynak aradan 100 yıl geçse bile okunacak bilgi kaynağı
Ellerinize sağlık, faydalı bir kaynak aradan 100 yıl geçse bile okunacak bilgi kaynağı
SON MESAJLAR
- Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 01:01
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
KULLANICILAR
- 63 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
ereneroglu,
Redko,
altum123,
Merdow,
benji,
HT_Halil,
yeekim,
karavezir,
EKAR,
ErayDemirel,
mareq,
bysmokin,
aycan kurt,
HalilSefaa,
MCY4,
Maverickse,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
SMYurtsever,
Sungurr,
salih35xs,
TolgaÜNAL,
cheavy,
Flytheshrimp,
MBurakA,
plutarkhos,
Kfat,
SinanBulut,
egemenc,
emree06,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
