ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
golebatmaz
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
65
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Temmuz 2007 23:28
Son Ziyaret:
04 Mayıs 2019 23:28
Toplam Mesaj:
62 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Gölebatmaz
Doğum Tarihi:
04 Temmuz 1962
Yaş:
63
İl:
Aydin
Meslek:
Avukat
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Gölebatmaz
DiDİM / AYDIN
DiDİM / AYDIN
SON 10 MESAJI
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[QUOTE=Magma]Cok güzel ortam.
Zemin ve yanlar beton mu baska bir malzeme mi?
Yazlari Didim su sicakligini 30°c uzerine cikariyor mu?
Motorda filtrasyon malzemesi kullaniyor musunuz?
Ondeki kayalarin solundaki bitki japon semsiyesi midir?
Selamlar...[/QUOTE]
Mehmet Bey merhaba,
Zemin beton. Demir takviyeli ve su yalıtım malzemesi ile betonu karıştırdım. Hakikaten su yalıtımını oldukça iyi yapıyor, su kaybı çok az. Ancak sonradan bunu yaptığıma pişman oldum. Beton dökmeden önce kalın membran, plastik vb. malzeme kullanıp üzerine çakıllı kaba beton döksem daha iyi olabilirdi. Bakteriler için oldukça geniş alan elde etmiş olacaktım.
Didimde su sıcaklığı mutlaka 30°C üzerine çıkıyordur fakat havuzumda çıkmıyor. Dikkat ederseniz havuzun yanlarına muz diktim. Yaz aylarında iyi gölge yapıyor. Kış aylarında ise buduyorum, havuz bol bol güneş alıyor.
Su havuzun tabanından kafa motoru ile çekilip, kendi yaptığım içinde bakteri yatağı işini görecek bioballar bulunan 100 LT.lik plastik kovadan geçiyor ve şelale şeklinde kademeli havuzlardan aşağı dökülüyor. Böylece filtrasyon ve havalandırma yapıyorum. Eksilen su şamandıralı sistem ile otomatik olarak tamamlanıyor.
Zaman bulursam havuzun yapım aşamalarının fotoğraflarını almıştım, ayrıca başlık açar paylaşırım.
Havuzun yanındaki bahsettiğiniz bitkiler tahmin ettiğiniz gibi japon şemsiyesidir. Yaz ve kış sürekli sığ su bölümünde suyun içinde oldukça iyi gelişiyorlar. Nitrat tüketimine çok katkısı olduğunu düşünüyorum. Gördükleriniz bodur japon şemsiyesidir, diğerleri anormal uzayıp havuzun görüntüsünü kapatıyor. Bu nedenle bodur olmayan japon şemsiyelerini havuzdan çıkardım.
Ayrıca önceki yıl havuzumda nilüfer ve lotoslar vardı, harika çiçekler açtılar. Bu sene koiler filizlerini yediği için gelişemediler.
Sevgiler.
[QUOTE=Magma]Cok güzel ortam.
Zemin ve yanlar beton mu baska bir malzeme mi?
Yazlari Didim su sicakligini 30°c uzerine cikariyor mu?
Motorda filtrasyon malzemesi kullaniyor musunuz?
Ondeki kayalarin solundaki bitki japon semsiyesi midir?
Selamlar...[/QUOTE]
Mehmet Bey merhaba,
Zemin beton. Demir takviyeli ve su yalıtım malzemesi ile betonu karıştırdım. Hakikaten su yalıtımını oldukça iyi yapıyor, su kaybı çok az. Ancak sonradan bunu yaptığıma pişman oldum. Beton dökmeden önce kalın membran, plastik vb. malzeme kullanıp üzerine çakıllı kaba beton döksem daha iyi olabilirdi. Bakteriler için oldukça geniş alan elde etmiş olacaktım.
Didimde su sıcaklığı mutlaka 30°C üzerine çıkıyordur fakat havuzumda çıkmıyor. Dikkat ederseniz havuzun yanlarına muz diktim. Yaz aylarında iyi gölge yapıyor. Kış aylarında ise buduyorum, havuz bol bol güneş alıyor.
Su havuzun tabanından kafa motoru ile çekilip, kendi yaptığım içinde bakteri yatağı işini görecek bioballar bulunan 100 LT.lik plastik kovadan geçiyor ve şelale şeklinde kademeli havuzlardan aşağı dökülüyor. Böylece filtrasyon ve havalandırma yapıyorum. Eksilen su şamandıralı sistem ile otomatik olarak tamamlanıyor.
Zaman bulursam havuzun yapım aşamalarının fotoğraflarını almıştım, ayrıca başlık açar paylaşırım.
Havuzun yanındaki bahsettiğiniz bitkiler tahmin ettiğiniz gibi japon şemsiyesidir. Yaz ve kış sürekli sığ su bölümünde suyun içinde oldukça iyi gelişiyorlar. Nitrat tüketimine çok katkısı olduğunu düşünüyorum. Gördükleriniz bodur japon şemsiyesidir, diğerleri anormal uzayıp havuzun görüntüsünü kapatıyor. Bu nedenle bodur olmayan japon şemsiyelerini havuzdan çıkardım.
Ayrıca önceki yıl havuzumda nilüfer ve lotoslar vardı, harika çiçekler açtılar. Bu sene koiler filizlerini yediği için gelişemediler.
Sevgiler.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[QUOTE=gkhnyds]
Ancak bizim sitedeki bazı hobiciler göletimize melek balığı ve türünü bilmediğim bir kaç minik balık salmışlar.
Bayadır dikkat ediyorum çoğalmaya başladılar.
Bakalım bu kışı nasıl atlacaklar.
:) [/QUOTE]
Gökhan kardeşim merhaba,
Umuyorum Melek balıkları kışı atlatır fakat tropikal balık olduğu için sizin de tahmin ettiğiniz gibi zor görünüyor.
Milas yakınlarında Geyikli Barajında istilacı bir tür olan Güneş Balıklarının binlercesini kıyıda cikletler gibi yuva yaparken görmüştüm. . Ülkemizde boyları 5-6 cm den fazla olmadığı için ekonomik değeri olmuyor.
Ancak 2 yıl sonra aynı baraja bu bayram tatilinde gittiğimde bir tane göremedim. Derine çekildiler (sanmıyorum) ya da toplu halde öldüler diye düşünüyorum. Çünkü bölgemizde son iki yıl kış aylarında mevsim normallerinin altında soğuklar yaşadık.
Bu nedenle bekleyip görmek lazım, sonucu ben de merak ediyorum...
Teşekkürler.
[QUOTE=gkhnyds]
Ancak bizim sitedeki bazı hobiciler göletimize melek balığı ve türünü bilmediğim bir kaç minik balık salmışlar.
Bayadır dikkat ediyorum çoğalmaya başladılar.
Bakalım bu kışı nasıl atlacaklar.
:) [/QUOTE]
Gökhan kardeşim merhaba,
Umuyorum Melek balıkları kışı atlatır fakat tropikal balık olduğu için sizin de tahmin ettiğiniz gibi zor görünüyor.
Milas yakınlarında Geyikli Barajında istilacı bir tür olan Güneş Balıklarının binlercesini kıyıda cikletler gibi yuva yaparken görmüştüm. . Ülkemizde boyları 5-6 cm den fazla olmadığı için ekonomik değeri olmuyor.
Ancak 2 yıl sonra aynı baraja bu bayram tatilinde gittiğimde bir tane göremedim. Derine çekildiler (sanmıyorum) ya da toplu halde öldüler diye düşünüyorum. Çünkü bölgemizde son iki yıl kış aylarında mevsim normallerinin altında soğuklar yaşadık.
Bu nedenle bekleyip görmek lazım, sonucu ben de merak ediyorum...
Teşekkürler.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[QUOTE=darkaura]Çok güzel insanın içini açan bir kurulum olmuş, elinize sağlık. Hele videoyu görünce her yerimi bir kaşıntı sardı :) Didimdeki yazlığın bahçesine bir tanede ben yapsam diyorum ama yazlıkda sürekli durmuyorum, ben gidince bakmazlar ilgilenmezler, hayvanlara yazık olur.
Birde aklıma takıldı, oraların suyu çok kireçli sert. Balıklarda bir sorun yaratmıyor sanırsam.
Şu güzelliğe tek tavsiyem white cloud mountain minnow olur. Akvaryumcular kardinal balığı olarak satar. Kardinal tetra ile karışmasın, tetra türü değildir. Ufak boylarından ötürü yenmezlerse canlı doğuranlardan farklı olarak soğuk suya dayanıklılardır. Soğuk su balığı olarak 4 dereceye kadar dayanabiliyorlar. Didim kışlarında hiç sorun çıkacağını sanmam. Yumurtayla çoğalsalar bile akvaryum ortamında bitkilerin arasında yavruları çıkıp büyüyebiliyor, havuzda daha rahat üreyeceklerdir. Yenmezlerse bu canlılık, hareketlilik sonbahar ve kış aylarındada devam edebilir. Yenmezlerse diyorum, çünkü canlı doğuranlardanda daha ufak bir tür.
[/QUOTE]
Merhaba,
Bende Didim'de yaşıyorum. Geldiğinizde görüşebiliriz. Havuz, haklısınız yaz ve kış zaman zaman akvaryum kadar olmasa da bakım istiyor. Yemlemenin de zaten düzenli olması gerekir.
Ben şebeke suyu değil, kuyu suyu kullanıyorum. Deniz tankım olduğu için zorunlu olarak testler kullansam da, koilerin dayanıklılığını bildiğim için olsa gerek; havuz da kullandığım suyu test etmek hiç aklıma gelmedi. Ancak havuz 2 yılı geçirdi, koiler ve canlı doğuranlarda sorun tespit etmedim. Zaten canlı doğuranlara benim mini havuz derya gibi geliyordur. Oldukça hızlı gelişiyorlar ve tankta ulaşamayacakları boylara üstelik kısa zamanda geliyorlar.
"white cloud mountain minnow " öneriniz için de teşekkür ederim. Bu balığı daha önce bilmiyordum, fikrim yoktu. Araştıracağım bulabilirsem harika olabilir.
Teşekkürler
[QUOTE=darkaura]Çok güzel insanın içini açan bir kurulum olmuş, elinize sağlık. Hele videoyu görünce her yerimi bir kaşıntı sardı :) Didimdeki yazlığın bahçesine bir tanede ben yapsam diyorum ama yazlıkda sürekli durmuyorum, ben gidince bakmazlar ilgilenmezler, hayvanlara yazık olur.
Birde aklıma takıldı, oraların suyu çok kireçli sert. Balıklarda bir sorun yaratmıyor sanırsam.
Şu güzelliğe tek tavsiyem white cloud mountain minnow olur. Akvaryumcular kardinal balığı olarak satar. Kardinal tetra ile karışmasın, tetra türü değildir. Ufak boylarından ötürü yenmezlerse canlı doğuranlardan farklı olarak soğuk suya dayanıklılardır. Soğuk su balığı olarak 4 dereceye kadar dayanabiliyorlar. Didim kışlarında hiç sorun çıkacağını sanmam. Yumurtayla çoğalsalar bile akvaryum ortamında bitkilerin arasında yavruları çıkıp büyüyebiliyor, havuzda daha rahat üreyeceklerdir. Yenmezlerse bu canlılık, hareketlilik sonbahar ve kış aylarındada devam edebilir. Yenmezlerse diyorum, çünkü canlı doğuranlardanda daha ufak bir tür.
[/QUOTE]
Merhaba,
Bende Didim'de yaşıyorum. Geldiğinizde görüşebiliriz. Havuz, haklısınız yaz ve kış zaman zaman akvaryum kadar olmasa da bakım istiyor. Yemlemenin de zaten düzenli olması gerekir.
Ben şebeke suyu değil, kuyu suyu kullanıyorum. Deniz tankım olduğu için zorunlu olarak testler kullansam da, koilerin dayanıklılığını bildiğim için olsa gerek; havuz da kullandığım suyu test etmek hiç aklıma gelmedi. Ancak havuz 2 yılı geçirdi, koiler ve canlı doğuranlarda sorun tespit etmedim. Zaten canlı doğuranlara benim mini havuz derya gibi geliyordur. Oldukça hızlı gelişiyorlar ve tankta ulaşamayacakları boylara üstelik kısa zamanda geliyorlar.
"white cloud mountain minnow " öneriniz için de teşekkür ederim. Bu balığı daha önce bilmiyordum, fikrim yoktu. Araştıracağım bulabilirsem harika olabilir.
Teşekkürler
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Cengiz kardeşim haklısın moli de var ve ortamı çok seviyorlar. Bol yeşillik var ve bölgem çok sıcak (Didim)
Yemleme saatlerim dışında inek gibi yeşilliklerde toplu halde yayılıyorlar.
Cengiz kardeşim haklısın moli de var ve ortamı çok seviyorlar. Bol yeşillik var ve bölgem çok sıcak (Didim)
Yemleme saatlerim dışında inek gibi yeşilliklerde toplu halde yayılıyorlar.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Uğur kardeşim havuzda 3500 Lt/saat çalışan kafa motoru var. Suyu havuzun tabanına yakın bir yerlerden alıp, DIY filtreye basıyor. Su kamufle edilmiş filtreden şelale şeklinde dışarı dökülüyor. Zaten suya hava vermenin bence en iyi yöntemi suya hareket vermek, hava ile irtibatını artırmaktan geçiyor.
Ben yıllardır tanklarım da hava pompası kullanmam.
Sadece tuzlu su tankında zorunlu olarak PS kullanıyorum. Sudaki proteinleri toplarken aynı zamanda havalandırma yapıyor.
Buğra kardeşim gözlemin geneli yansıtıyor ve doğrudur.
Bende kimseye önermem zaten büyük balıkların yanına küçük balıklar konmasını veya farklı su şartları isteyenleri.
Vermiş olduğum video kayıtlarını incelerseniz balıkların (koi) aylak ve uyuşuk olmadığını görürsünüz.
Koiler bana 2 veya 3 cm olarak geldiler. Bu boylarda, yanlarına aynı boyda canlı doğuranları bıraktım. Kış ayları hariç birlikteler. Yem sıkıntısı yok. Koileri ve canlı doğuranları farklı yemlerle besliyorum. Fakat bazen yemler her iki gruba da hitap ediyor birlikte yeme çıkıyorlar.
İşlerim nedeni ile zaman zaman dışarı gidiyorum. Koilerim iyi bakılmadı ise geldiğimde toplu halde benden yemek istiyorlar. (balık hafızası hikaye, sahibini tanıyorlar) Havuzun benden tarafına gelip ağızlarını açıp kapatıp ses çıkartıyorlar. Bu dönemde yem attığımda dahi diğer türlere saldırmıyorlar.
Tekrar altını çiziyorum, sizinde tahmin ettiğiniz gibi ALIŞKANLIK söz konusu, kimseye LÖNK diye aynı türleri yan yana atın diye bir önerim yok.
Herkesin gittiği yoldan giderseniz, herkesin gittiği yola gidersiniz. Benim havuz biraz ezber bozuyor.
Sevgiler...
[EDIT]golebatmaz,2016-09-17 21:57:33[/EDIT]
Uğur kardeşim havuzda 3500 Lt/saat çalışan kafa motoru var. Suyu havuzun tabanına yakın bir yerlerden alıp, DIY filtreye basıyor. Su kamufle edilmiş filtreden şelale şeklinde dışarı dökülüyor. Zaten suya hava vermenin bence en iyi yöntemi suya hareket vermek, hava ile irtibatını artırmaktan geçiyor.
Ben yıllardır tanklarım da hava pompası kullanmam.
Sadece tuzlu su tankında zorunlu olarak PS kullanıyorum. Sudaki proteinleri toplarken aynı zamanda havalandırma yapıyor.
Buğra kardeşim gözlemin geneli yansıtıyor ve doğrudur.
Bende kimseye önermem zaten büyük balıkların yanına küçük balıklar konmasını veya farklı su şartları isteyenleri.
Vermiş olduğum video kayıtlarını incelerseniz balıkların (koi) aylak ve uyuşuk olmadığını görürsünüz.
Koiler bana 2 veya 3 cm olarak geldiler. Bu boylarda, yanlarına aynı boyda canlı doğuranları bıraktım. Kış ayları hariç birlikteler. Yem sıkıntısı yok. Koileri ve canlı doğuranları farklı yemlerle besliyorum. Fakat bazen yemler her iki gruba da hitap ediyor birlikte yeme çıkıyorlar.
İşlerim nedeni ile zaman zaman dışarı gidiyorum. Koilerim iyi bakılmadı ise geldiğimde toplu halde benden yemek istiyorlar. (balık hafızası hikaye, sahibini tanıyorlar) Havuzun benden tarafına gelip ağızlarını açıp kapatıp ses çıkartıyorlar. Bu dönemde yem attığımda dahi diğer türlere saldırmıyorlar.
Tekrar altını çiziyorum, sizinde tahmin ettiğiniz gibi ALIŞKANLIK söz konusu, kimseye LÖNK diye aynı türleri yan yana atın diye bir önerim yok.
Herkesin gittiği yoldan giderseniz, herkesin gittiği yola gidersiniz. Benim havuz biraz ezber bozuyor.
Sevgiler...
[EDIT]golebatmaz,2016-09-17 21:57:33[/EDIT]
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Arkadaşlar aşağıdaki linkte havuzun daha detaylı videosu var.
https://youtu.be/eQpGJiTVscI [EDIT]golebatmaz,2016-09-17 20:31:37[/EDIT]
Arkadaşlar aşağıdaki linkte havuzun daha detaylı videosu var.
https://youtu.be/eQpGJiTVscI [EDIT]golebatmaz,2016-09-17 20:31:37[/EDIT]
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Hüseyin kardeşim mutlaka yeniyordur tabi. Fakat her yıl bahar aylarında elimde bulunan balıkların bir kısmını bırakıyor yaz sonunda ise en az 20 katını geri alıyorum.
Isı konusunda haklısın ama mesajıma dikkat edersen sıcaklıkların düşmesi ile birlikte bundan etkilenecek canlıları tanka alıyorum (eve)
Sevgiler...
Hüseyin kardeşim mutlaka yeniyordur tabi. Fakat her yıl bahar aylarında elimde bulunan balıkların bir kısmını bırakıyor yaz sonunda ise en az 20 katını geri alıyorum.
Isı konusunda haklısın ama mesajıma dikkat edersen sıcaklıkların düşmesi ile birlikte bundan etkilenecek canlıları tanka alıyorum (eve)
Sevgiler...
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Benimde hayalimdi. İstanbul'dan ayrıldıktan sonra küçük bahçesi olan bir ev aldım. Evin bahçeye anında havuz tabi :-))
İlginç olan bakımı akvaryumdan daha kolaymış.
Benimde hayalimdi. İstanbul'dan ayrıldıktan sonra küçük bahçesi olan bir ev aldım. Evin bahçeye anında havuz tabi :-))
İlginç olan bakımı akvaryumdan daha kolaymış.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848553.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848552.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848551.jpg[/IMG]
Bahçemde bulunan kendi yaptığım yaklaşık 3 tonluk mini havuzumda; yaz aylarında canlı doğuranlar ile koiler uyum içinde birlikte yaşıyorlar. Havaların soğumaya başlaması ile birlikte canlı doğuranları tankıma alıyor, eşe dosta hediye ediyorum. Koiler ise kışı havuzda geçiriyorlar.
Ertesi yıl elimde kalan canlı doğuranları tekrar havuza bırakıyorum, orada yeniden çoğalıyorlar. Döngü şimdilik problemsiz devam ediyor.
https://youtu.be/G95pZ7ZIKGg
konu ile ilgili video görüntüsüdür
[IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848553.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848552.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848551.jpg[/IMG]
Bahçemde bulunan kendi yaptığım yaklaşık 3 tonluk mini havuzumda; yaz aylarında canlı doğuranlar ile koiler uyum içinde birlikte yaşıyorlar. Havaların soğumaya başlaması ile birlikte canlı doğuranları tankıma alıyor, eşe dosta hediye ediyorum. Koiler ise kışı havuzda geçiriyorlar.
Ertesi yıl elimde kalan canlı doğuranları tekrar havuza bırakıyorum, orada yeniden çoğalıyorlar. Döngü şimdilik problemsiz devam ediyor.
https://youtu.be/G95pZ7ZIKGg
konu ile ilgili video görüntüsüdür
Yapaydoğada Paludaryumda Balıklar, Kuşlar
Arkadaşlar merhaba,
Uzun zamandır işlerimin yoğunluğu ve çeşitli nedenler yüzünden foruma giremedim. Bu nedenle merak eden, son durumu soran arkadaşlara yanıt yazamadım.
Son durum;
* Kuşlar yumurta yapıyorlar fakat yumurtadan yavrular çıkmıyor.
* Sanıyorum nem kontrolünü istediğim değerlerde tutamadım. Yuvalar dışarıda olduğu halde etkilendiler diye düşünüyorum.
* Bu nedenle; "canlıların çoğalamayacakları ortam, onlar için uygun ortam da değildir" diye düşündüm ve kuşları dışarı çıkardım.
* Suyun yaklaşık 4 cm. üstünden akrilik malzemeyi ön ve sağ yandan tamamen kestim.
* Çalışma masamın önünde yapaydoğa yapıldığı ilk günden itibaren problemsiz çalışıyor.
* Zaman bulursam akrilik malzemeye artık gereksinim kalmadığı için CAM ile değiştireceğim. Çünkü artık sistem oturdu ve üzerinde değişiklik yapmayacağım. Bu nedenle çizik sorunlarından kurtulmak için cama geçmek istiyorum.
Evimin bahçesinde içinde balık olan küçük bir havuzum, ofisimde ise tuzlusu ve yapaydoğam var. Daha önce de zaman zaman tatlısu akvaryumlarım oldu. Sanıyorum yapaydoğa, akvaryum ile kıyaslanmayacak kadar etkili ve huzur verici. Ortamı ve zamanı olan arkadaşların denemesini öneririm.
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Saygılar.
Arkadaşlar merhaba,
Uzun zamandır işlerimin yoğunluğu ve çeşitli nedenler yüzünden foruma giremedim. Bu nedenle merak eden, son durumu soran arkadaşlara yanıt yazamadım.
Son durum;
* Kuşlar yumurta yapıyorlar fakat yumurtadan yavrular çıkmıyor.
* Sanıyorum nem kontrolünü istediğim değerlerde tutamadım. Yuvalar dışarıda olduğu halde etkilendiler diye düşünüyorum.
* Bu nedenle; "canlıların çoğalamayacakları ortam, onlar için uygun ortam da değildir" diye düşündüm ve kuşları dışarı çıkardım.
* Suyun yaklaşık 4 cm. üstünden akrilik malzemeyi ön ve sağ yandan tamamen kestim.
* Çalışma masamın önünde yapaydoğa yapıldığı ilk günden itibaren problemsiz çalışıyor.
* Zaman bulursam akrilik malzemeye artık gereksinim kalmadığı için CAM ile değiştireceğim. Çünkü artık sistem oturdu ve üzerinde değişiklik yapmayacağım. Bu nedenle çizik sorunlarından kurtulmak için cama geçmek istiyorum.
Evimin bahçesinde içinde balık olan küçük bir havuzum, ofisimde ise tuzlusu ve yapaydoğam var. Daha önce de zaman zaman tatlısu akvaryumlarım oldu. Sanıyorum yapaydoğa, akvaryum ile kıyaslanmayacak kadar etkili ve huzur verici. Ortamı ve zamanı olan arkadaşların denemesini öneririm.
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Saygılar.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 06:57
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl ahmetfiratozkaya, 06:15
Filtreleme Seçenekleri - Lepistes Renklendirme Akvaryumcu_Doru, 06:05
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY)
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
KULLANICILAR
- 22 Online Kullanıcı, 12 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
