ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
krib
Kullanıcı Grubu:
Kıdemli Akvarist
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
147
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Ocak 2008 07:28
Son Ziyaret:
16 Haziran 2026 12:10
Toplam Mesaj:
403 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
1
BİLGİLER
Ad Soyad:
Cihangir Ünlütürk
Doğum Tarihi:
03 Eylül 1984
Yaş:
41
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Power Ledlerin Patlama Nedeni
Çok kaliteli olmayan sürücülerden çıkan değeri üzerinde yazandan farklı olabiliyor. 700 mA olması gereken sürücünün 800+ mA verdiğini gördüm, hem de o zamanlar piyasada tutan bir üründü. Meanwell vs gibi markalarda bu soruna hiç denk gelmedim. Yani eğer diğer olasılıkları elediyseniz, sorun sürücü kaynaklı olabilir.
Çok kaliteli olmayan sürücülerden çıkan değeri üzerinde yazandan farklı olabiliyor. 700 mA olması gereken sürücünün 800+ mA verdiğini gördüm, hem de o zamanlar piyasada tutan bir üründü. Meanwell vs gibi markalarda bu soruna hiç denk gelmedim. Yani eğer diğer olasılıkları elediyseniz, sorun sürücü kaynaklı olabilir.
Dip Çekimi
[QUOTE=lazarusv20] Aslında forumu ve dolayısıyla mikro düzeyde burada bizleri ilgilendiren kısmını siz de çok güzel açıklamışsınız. Tam da bu nedenle, bireysel çabalarıyla ve şartları çerçevesinde bu hobide üretim yapmaya vs çalışan arkadaşlara çok saygı duyuyorum. Bir de makro boyutu var ki. Hiç girmeyelim.. [:)] Kısaca diyelim ki, güzide bir tatil beldemizde, yerli yabancı demeden porsiyonu 90 TL’den “sunulan” çiftlik çıkması ve tam buğday ekmeğinden hallice lezzetteki Çupra’dan sonra, deniz yoluyla sadece 45 dk uzaklıktaki bir yabancı memlekette aynı Çupranın “Has Ege” olanını elin adamı 8 farklı pişirme yöntemi ile ve yarı fiyattan satınca üzülmemek elde değil. Ülkemizdeki kadar çok sayıda “Balık Çiftliğini” bir arada başka ülkede gören dostumuz varsa söylesin, Norveç’in Somonu ne alemde, bizim İnci Kefali nerede? Jandarma da olmasa soyunu kurutacağız onun da. Yok mu bu konularda kafa yoran bir akademisyen? Su Bilimleri falan. Evet.
Tabii ki sadece üniversiteler yüzünden değil ama önemli bir boyutunu oluştururlar. Aynı Almanya’da yayımlanan bilimsel makale sayısına da bakın et tüketimi ile birlikte, bir de bizimkine. Google’a önce giren haklı olmaz her zaman. Bu çok boyutlu bir konu, “Kültür” Balığı ihracatı sadece bunlardan bir tanesi ve ne pahasına? Bodrum / Güvercinlik’e gittiniz mi hiç?[/QUOTE]
Google'a önce giren demişsiniz de acaba karışınızdaki Su Bilimleri'nde öğrenci vs. olabilir mi diye düşünmemişsiniz. Emin olun İnci kefalinden balık çiftliklerine kadar tüm bu sorunlar ilgili akademik kurumlarda da tartışılıyor, çözüm önerileri getiriliyor. Ancak üniversiteler denetim ya da cezai yaptırım gibi güçlere sahip değiller. İlgili bakanlıkların bu kurumların önerilerini dikkate alıp hayata geçirmesi lazım. Bu da altın madenlerinden turistik tesislere verilen izinlere kadar uzanan ve üniversiteleri çok aşan bir konu. Aynı sorunlardan şikayetçiyiz ama ben bu durumun sebebini üniversiteler olarak görmüyorum. Bilimsel makale sayısını kıyaslarken üniversitelere ayrılan araştırma ödeneklerine de bakmak gerekli.
[QUOTE=lazarusv20] Aslında forumu ve dolayısıyla mikro düzeyde burada bizleri ilgilendiren kısmını siz de çok güzel açıklamışsınız. Tam da bu nedenle, bireysel çabalarıyla ve şartları çerçevesinde bu hobide üretim yapmaya vs çalışan arkadaşlara çok saygı duyuyorum. Bir de makro boyutu var ki. Hiç girmeyelim.. [:)] Kısaca diyelim ki, güzide bir tatil beldemizde, yerli yabancı demeden porsiyonu 90 TL’den “sunulan” çiftlik çıkması ve tam buğday ekmeğinden hallice lezzetteki Çupra’dan sonra, deniz yoluyla sadece 45 dk uzaklıktaki bir yabancı memlekette aynı Çupranın “Has Ege” olanını elin adamı 8 farklı pişirme yöntemi ile ve yarı fiyattan satınca üzülmemek elde değil. Ülkemizdeki kadar çok sayıda “Balık Çiftliğini” bir arada başka ülkede gören dostumuz varsa söylesin, Norveç’in Somonu ne alemde, bizim İnci Kefali nerede? Jandarma da olmasa soyunu kurutacağız onun da. Yok mu bu konularda kafa yoran bir akademisyen? Su Bilimleri falan. Evet.
Tabii ki sadece üniversiteler yüzünden değil ama önemli bir boyutunu oluştururlar. Aynı Almanya’da yayımlanan bilimsel makale sayısına da bakın et tüketimi ile birlikte, bir de bizimkine. Google’a önce giren haklı olmaz her zaman. Bu çok boyutlu bir konu, “Kültür” Balığı ihracatı sadece bunlardan bir tanesi ve ne pahasına? Bodrum / Güvercinlik’e gittiniz mi hiç?[/QUOTE]
Google'a önce giren demişsiniz de acaba karışınızdaki Su Bilimleri'nde öğrenci vs. olabilir mi diye düşünmemişsiniz. Emin olun İnci kefalinden balık çiftliklerine kadar tüm bu sorunlar ilgili akademik kurumlarda da tartışılıyor, çözüm önerileri getiriliyor. Ancak üniversiteler denetim ya da cezai yaptırım gibi güçlere sahip değiller. İlgili bakanlıkların bu kurumların önerilerini dikkate alıp hayata geçirmesi lazım. Bu da altın madenlerinden turistik tesislere verilen izinlere kadar uzanan ve üniversiteleri çok aşan bir konu. Aynı sorunlardan şikayetçiyiz ama ben bu durumun sebebini üniversiteler olarak görmüyorum. Bilimsel makale sayısını kıyaslarken üniversitelere ayrılan araştırma ödeneklerine de bakmak gerekli.
Dip Çekimi
[QUOTE=lazarusv20]Üç tarafı denizlerle çevrili ama balık yemenin lüks sayıldığı, Rus’un kavanozunu 1 dolara aldığı havyarı, ömründe tatmamış milyonlar olduğuna emin olduğum memleketimizde, ithalat kapandı diye lepistes ve vatoz harici balık bulunmayan bu güzel ülkemizde, Su Ürünleri ya da Bilimleri ya da Enstitüleri 1930 larda kurulmuş olsa ne olur, MÖ 2. Yüzyılda kurulmuş olsa ne olur? Malumatfuruşluk. Tüm bunların politikadan bağımsız olduğunu söylemiyorum tabii ya da sadece güncel durumla da ilişkilendirmiyorum. Ben kendimi bildim bileli bu böyle maalesef. [/QUOTE]
Şu an Türkiye yıllık 1 milyar doların üzerinde kültür balığı ihracatı yapıyor ve bu rakam sürekli artıyor. Bence o okullarda yetişen insanlar ve yürütülen akademik çalışmaları bu kadar küçümsemeyin. Ha bizim halkımız niye yemiyor (ya da yiyemiyor) derseniz bunun cevabını akademik kurumlarda aramak saçma. Neden kişi başı et tüketimimiz Almanya'nın dörtte birinden az? Üniversiteler yüzünden mi? Ekonomik ve kültürel sebepler ortada, biyoloji gibi alanlarda yüzlerce yıllık geri kalmışlık da öyle 70-80 yılda kapanmıyor.
Malumatfuruşluk yakıştırmanız da baya lafügüzaf kaçmış.
[QUOTE=lazarusv20]Üç tarafı denizlerle çevrili ama balık yemenin lüks sayıldığı, Rus’un kavanozunu 1 dolara aldığı havyarı, ömründe tatmamış milyonlar olduğuna emin olduğum memleketimizde, ithalat kapandı diye lepistes ve vatoz harici balık bulunmayan bu güzel ülkemizde, Su Ürünleri ya da Bilimleri ya da Enstitüleri 1930 larda kurulmuş olsa ne olur, MÖ 2. Yüzyılda kurulmuş olsa ne olur? Malumatfuruşluk. Tüm bunların politikadan bağımsız olduğunu söylemiyorum tabii ya da sadece güncel durumla da ilişkilendirmiyorum. Ben kendimi bildim bileli bu böyle maalesef. [/QUOTE]
Şu an Türkiye yıllık 1 milyar doların üzerinde kültür balığı ihracatı yapıyor ve bu rakam sürekli artıyor. Bence o okullarda yetişen insanlar ve yürütülen akademik çalışmaları bu kadar küçümsemeyin. Ha bizim halkımız niye yemiyor (ya da yiyemiyor) derseniz bunun cevabını akademik kurumlarda aramak saçma. Neden kişi başı et tüketimimiz Almanya'nın dörtte birinden az? Üniversiteler yüzünden mi? Ekonomik ve kültürel sebepler ortada, biyoloji gibi alanlarda yüzlerce yıllık geri kalmışlık da öyle 70-80 yılda kapanmıyor.
Malumatfuruşluk yakıştırmanız da baya lafügüzaf kaçmış.
Dip Çekimi
[QUOTE=zafer3490]
Düzeltelim o zaman Türkiye Cumhuriyeti burs sağlamış. Yalnız bir şey diyeceğim kızmayın siz sinirli bir karaktersiniz belli, biz burada azıcık takılıyoruz bir birimize ve keza yine bir şeyler paylaşıyoruz. Paylaşırken öğreniyoruz da, eğer ben konuyu buraya getirmeseydim, sizden 1951'de İstanbul Üniversitesi Hidrobiyoloji Enstitüsü kurulduğunu nasıl öğrenecektim [;)] [/QUOTE]
Baya sakin biriyimdir aslında:) Forumda gözden kaçan bir sürü yanlış bilgi var, insanlar burayı bilgi kaynağı olarak kullanıyor ve bu yanlışlar yayılıyor. Ha diyeceksiniz ki çok mu önemli, bence önemli:) Genel bir bilgi kirliliği ve sohbet odası havası hakim olmaya başladı foruma. Yoksa tabii ki şahsınızla ilgili değil mevzu.
[QUOTE=zafer3490]
Düzeltelim o zaman Türkiye Cumhuriyeti burs sağlamış. Yalnız bir şey diyeceğim kızmayın siz sinirli bir karaktersiniz belli, biz burada azıcık takılıyoruz bir birimize ve keza yine bir şeyler paylaşıyoruz. Paylaşırken öğreniyoruz da, eğer ben konuyu buraya getirmeseydim, sizden 1951'de İstanbul Üniversitesi Hidrobiyoloji Enstitüsü kurulduğunu nasıl öğrenecektim [;)] [/QUOTE]
Baya sakin biriyimdir aslında:) Forumda gözden kaçan bir sürü yanlış bilgi var, insanlar burayı bilgi kaynağı olarak kullanıyor ve bu yanlışlar yayılıyor. Ha diyeceksiniz ki çok mu önemli, bence önemli:) Genel bir bilgi kirliliği ve sohbet odası havası hakim olmaya başladı foruma. Yoksa tabii ki şahsınızla ilgili değil mevzu.
Dip Çekimi
[QUOTE=zafer3490]
Lemur abi yine beynimizi yaktın sabah sabah bana dert oldu yazdıkların. Abi ben bu yazdığını okuyunca bir baktım bu adamlar kim diye [:lol:] Bu verdiğin isimlerin araştırma ve kitapları gerçekten büyük ses getirmişler, sayende okumalık kitap isimlerini kurtarmış olduk ayrıca teşekkür ederim. [:3] Hatta "Melahat Çağlar, (d. 1909 Rodos) Türk mammalog" bu kadını Osmanlı Devleti burs vererek Berlin'de okutmuş. Ama tabi terimlere takılacak olursak Türkiye'deki ilk su bilimleri bölümü 1983 yılında kurulmuş. Yani bu demek oluyor ki 68 yaşındaki amca yine de su bilimlerinden mezun olamaz [:lol:] (Hee okumanın yaşı yok, amca gençliğindeki hataları düzeltmek için 30'lu 40'lı yaşlarda okula başladıysa o da ayrı bir hikaye) [:?] bu arada verdiğin yazarlar genelde, biyoloji ve fen bilimleri mezunu isimler. Bir de son olarak tavsiye edeceğin kitap ve makaleler varsa tavsiyelerini beklerim abicim [:geek:] Ben işe gidiyorum, zengin etmem gereken bir patronum var. [:D]
[/QUOTE]
Bahsettiğiniz kişi (Melahat Çağlar) 1909 yılında doğmuş, burs alıp okumaya gittiğinde de Osmanlı İmparatorluğu çoktan yıkılmış ve Cumhuriyet kurulmuştu (30'lu yıllar). Zaten biraz Osmanlı tarihi bilen birisi yazdığınızın imkansız olduğunu tahmin edecektir.
Türkiye'de bu alandaki çalışmalar gene 1930'ların başlarına dayanır. 1951'de İstanbul Üniversitesi Hidrobiyoloji Enstitüsü kurulup, daha sonra 1982'de kapatılarak sonrasında ismi ve formatı değişerek bugünlere Su Bilimleri Mühendisliği olarak geldi.
Bilgi bu devirde her zaman olduğundan daha ulaşılabilir. Tabii herkes her konuda bilgi sahibi olacak değil ama en azından bilmediğimiz konuda fikir beyan etmeme olgunluğunu gösterebiliriz.
[QUOTE=zafer3490]
Lemur abi yine beynimizi yaktın sabah sabah bana dert oldu yazdıkların. Abi ben bu yazdığını okuyunca bir baktım bu adamlar kim diye [:lol:] Bu verdiğin isimlerin araştırma ve kitapları gerçekten büyük ses getirmişler, sayende okumalık kitap isimlerini kurtarmış olduk ayrıca teşekkür ederim. [:3] Hatta "Melahat Çağlar, (d. 1909 Rodos) Türk mammalog" bu kadını Osmanlı Devleti burs vererek Berlin'de okutmuş. Ama tabi terimlere takılacak olursak Türkiye'deki ilk su bilimleri bölümü 1983 yılında kurulmuş. Yani bu demek oluyor ki 68 yaşındaki amca yine de su bilimlerinden mezun olamaz [:lol:] (Hee okumanın yaşı yok, amca gençliğindeki hataları düzeltmek için 30'lu 40'lı yaşlarda okula başladıysa o da ayrı bir hikaye) [:?] bu arada verdiğin yazarlar genelde, biyoloji ve fen bilimleri mezunu isimler. Bir de son olarak tavsiye edeceğin kitap ve makaleler varsa tavsiyelerini beklerim abicim [:geek:] Ben işe gidiyorum, zengin etmem gereken bir patronum var. [:D]
[/QUOTE]
Bahsettiğiniz kişi (Melahat Çağlar) 1909 yılında doğmuş, burs alıp okumaya gittiğinde de Osmanlı İmparatorluğu çoktan yıkılmış ve Cumhuriyet kurulmuştu (30'lu yıllar). Zaten biraz Osmanlı tarihi bilen birisi yazdığınızın imkansız olduğunu tahmin edecektir.
Türkiye'de bu alandaki çalışmalar gene 1930'ların başlarına dayanır. 1951'de İstanbul Üniversitesi Hidrobiyoloji Enstitüsü kurulup, daha sonra 1982'de kapatılarak sonrasında ismi ve formatı değişerek bugünlere Su Bilimleri Mühendisliği olarak geldi.
Bilgi bu devirde her zaman olduğundan daha ulaşılabilir. Tabii herkes her konuda bilgi sahibi olacak değil ama en azından bilmediğimiz konuda fikir beyan etmeme olgunluğunu gösterebiliriz.
Nanochromis Transvestitus
Genel olarak iyi görünüyor. Biraz daha dekor/bitki eklenebilir. Tabanın yoğun olması iyi oluyor bu türlerde.
Genel olarak iyi görünüyor. Biraz daha dekor/bitki eklenebilir. Tabanın yoğun olması iyi oluyor bu türlerde.
Nanochromis Transvestitus
Tolga'nın dediklerine katılıyorum. Tankın genel bir fotoğrafı, varsa tank arkadaşları hakkında bilgi olmadan daha fazlasını söylemek zor. Dişi ilk geldiğinde kuyruk kısıyorsa soğuk yemiş olabilir. Erkeği ayırmak daha doğru bir yaklaşım bu durumda, ikinci denemen iyi sonuç verebilir.
Çiftin birden fazla kazabileceği yuva olması önemli. Kumun da kazmaya elverişli olması lazım. Pelvicachromis'lerden çok daha agresif olabiliyorlar, benimde elimdeki çiftlerden geçici olarak ayırdıklarım olmuştu nadir de olsa. Her zaman baskın olanı ayırıp baskılananı tanka iyice yerleşmesi için ellemedim.
Bir de Nanochromis'lerin haraketleri, metabolizmaları vs. genel olarak hızlı. Birşey ters giderse çok hızlı olup bitebiliyor. Çift bir kere oturdu mu kolay kolay sorun çıkmaz.
Tolga'nın dediklerine katılıyorum. Tankın genel bir fotoğrafı, varsa tank arkadaşları hakkında bilgi olmadan daha fazlasını söylemek zor. Dişi ilk geldiğinde kuyruk kısıyorsa soğuk yemiş olabilir. Erkeği ayırmak daha doğru bir yaklaşım bu durumda, ikinci denemen iyi sonuç verebilir.
Çiftin birden fazla kazabileceği yuva olması önemli. Kumun da kazmaya elverişli olması lazım. Pelvicachromis'lerden çok daha agresif olabiliyorlar, benimde elimdeki çiftlerden geçici olarak ayırdıklarım olmuştu nadir de olsa. Her zaman baskın olanı ayırıp baskılananı tanka iyice yerleşmesi için ellemedim.
Bir de Nanochromis'lerin haraketleri, metabolizmaları vs. genel olarak hızlı. Birşey ters giderse çok hızlı olup bitebiliyor. Çift bir kere oturdu mu kolay kolay sorun çıkmaz.
Yeni Nadir Tür Ivanacara Adoketa (zebra Acara) Biz
Ben ancak ayırarak yavru alabilmiştim. Hatta bir kaç kere kuyruk sallayan larvaları gözümün önünde yediler. Gerçekten tuhaf bir tür.
Ben ancak ayırarak yavru alabilmiştim. Hatta bir kaç kere kuyruk sallayan larvaları gözümün önünde yediler. Gerçekten tuhaf bir tür.
Solungaç Da Beyaz Kütle
Merhaba, fotoğraftandan kesin teşhis zor ama dermocystidium gibi duruyor. (Tümör, bakteriyel enfeksiyon vs. başka olasılıklar da var). Dermocystidium tetralarda sık görülen bir hastalık ve tedavisi yok. Bulaşıcı. (Özellikle tetralar arasında bulaşma ihtimali daha yüksek) Genellikle öldürmüyor ancak balığın bağışıklığına göre ölümle de sonuçlanabilir. Akvaryumdaki diğer balıklara ve hastalığın seyrine göre balığın yaşamını sonlandırmak doğru bir seçenek olabilir.
Merhaba, fotoğraftandan kesin teşhis zor ama dermocystidium gibi duruyor. (Tümör, bakteriyel enfeksiyon vs. başka olasılıklar da var). Dermocystidium tetralarda sık görülen bir hastalık ve tedavisi yok. Bulaşıcı. (Özellikle tetralar arasında bulaşma ihtimali daha yüksek) Genellikle öldürmüyor ancak balığın bağışıklığına göre ölümle de sonuçlanabilir. Akvaryumdaki diğer balıklara ve hastalığın seyrine göre balığın yaşamını sonlandırmak doğru bir seçenek olabilir.
Laetacara Dorsigera (kırmızı Göğüslü Acara)
Dorsigera çok sevdiğim bir türdür, böyle güzel bir akvaryumda görmek keyif verdi. Zamanında bir batın yavru alıp yavrular 1 haftalıkken askere gitmiştim, sonrasında balıkları bir daha göremedim maalesef. Tek hatırladığım yavruların çok ufak olduğuydu. Yavru alacaksanız ilk besleme için mikrokurt gibi ufak bir yemi önden edinmenizi tavsiye ederim.
Dorsigera çok sevdiğim bir türdür, böyle güzel bir akvaryumda görmek keyif verdi. Zamanında bir batın yavru alıp yavrular 1 haftalıkken askere gitmiştim, sonrasında balıkları bir daha göremedim maalesef. Tek hatırladığım yavruların çok ufak olduğuydu. Yavru alacaksanız ilk besleme için mikrokurt gibi ufak bir yemi önden edinmenizi tavsiye ederim.
SON MESAJLAR
- Filtre Tercihi Att19, 09:29
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
KULLANICILAR
- 51 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
zekigonlum,
sina cen,
altanilker,
Maydogan,
esatterdogann,
yeekim,
hero14,
EKAR,
ciways,
t.korkmaz,
sms1017,
senol74,
bysmokin,
Öğretmen Ali,
BilalM.,
Kemal eyilik,
Mikelenjelo,
melbet_mfet,
MCY4,
osmandbnl,
Sercan.,
DigitalPen,
mustafa7042,
Erdinc.B,
Yusaucar,
akvarist10UR,
Flytheshrimp,
sakal34,
Aguamentist,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
