ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
cgrcgds
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[B]3737,3[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Aralık 2008 12:12
Son Ziyaret:
16 Aralık 2018 17:34
Toplam Mesaj:
179 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ÇAĞRI ÇAĞDAŞ
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1984
Yaş:
42
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
ÇAĞRI ÇAĞDAŞ
SON 10 MESAJI
Moss Tree Sorunu
[QUOTE=bjkalley]Görsel sorun deışında olumsuz durum yapmaz. Bende de benzer bir kütük var, ne kadar silsem alttan gelmeye devam ediyor, sanki sıkıştırılmış talaştan yapılmış gibi :) Uzun süredir o tankta dipteki tortu dışında bir sorun yaşamadım ki dicrosus filamentosus gibi mızmız bir canlı var.[/QUOTE]
Refet Bey teşekkür ederim yardımınıza. Aynen bende de talaş gibi dökülüyor ve sonunda eriyip bitecek heralde:) Benim endişem de görselden ziyade canlılara zararlı bir salınım olur mu şeklindeydi. Deneme amaçlı olarak taiwan beeler gelmeden önce tanka birkaç kiraz karides ile salyangoz koydum. Ne derece ölçü olur bilmem ama birkaç gündür sıkıntısız yaşıyorlar. Tortuları da zaman zaman pipet gibi bir şeyle süpürürüm artık. [:iyi:]
[QUOTE=bjkalley]Görsel sorun deışında olumsuz durum yapmaz. Bende de benzer bir kütük var, ne kadar silsem alttan gelmeye devam ediyor, sanki sıkıştırılmış talaştan yapılmış gibi :) Uzun süredir o tankta dipteki tortu dışında bir sorun yaşamadım ki dicrosus filamentosus gibi mızmız bir canlı var.[/QUOTE]
Refet Bey teşekkür ederim yardımınıza. Aynen bende de talaş gibi dökülüyor ve sonunda eriyip bitecek heralde:) Benim endişem de görselden ziyade canlılara zararlı bir salınım olur mu şeklindeydi. Deneme amaçlı olarak taiwan beeler gelmeden önce tanka birkaç kiraz karides ile salyangoz koydum. Ne derece ölçü olur bilmem ama birkaç gündür sıkıntısız yaşıyorlar. Tortuları da zaman zaman pipet gibi bir şeyle süpürürüm artık. [:iyi:]
Moss Tree Sorunu
Selamlar. Bir aydır boş dönen tankımda güzel görünümlü olduğu için kullanmak istediğim moss sarılı iki adet kök var. Bunları deZenfekte etmeme rağmen başlarda pamukçuk mantar oluşmuştu. Sonra bunlar geçti derken şimdi de kökler sanırım çürümeye ya da ufalanmaya başladılar. Resimlerde görebileceğiniz üzere kökler ufalanıyor, kırıntılar dış filtre olmasına rağmen suyu ve tabanı sardı. Taiwan bee bakmayı düşündüğüm tankımda sizce bu durum suya olumsuz etki yapıyor mudur?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/060120182229321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/060120182229441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/060120182229381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/060120182229501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/080120181141581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/080120181141551.jpg[/IMG][EDIT]cgrcgds,2018-01-08 11:43:10[/EDIT]
Selamlar. Bir aydır boş dönen tankımda güzel görünümlü olduğu için kullanmak istediğim moss sarılı iki adet kök var. Bunları deZenfekte etmeme rağmen başlarda pamukçuk mantar oluşmuştu. Sonra bunlar geçti derken şimdi de kökler sanırım çürümeye ya da ufalanmaya başladılar. Resimlerde görebileceğiniz üzere kökler ufalanıyor, kırıntılar dış filtre olmasına rağmen suyu ve tabanı sardı. Taiwan bee bakmayı düşündüğüm tankımda sizce bu durum suya olumsuz etki yapıyor mudur?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/060120182229321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/060120182229441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/060120182229381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/060120182229501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/080120181141581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64430/080120181141551.jpg[/IMG][EDIT]cgrcgds,2018-01-08 11:43:10[/EDIT]
Above The Autumn - Dragonstone İle Bitkili Karides
Yasin Bey güzel bir tank olmuş tebrik ederim. Ben de şu an sizinle benzer aşamadan geçiyorum. Dragonstone ile karides tankı kurdum, beklemedeyim. Planaryadan bahsetmişsiniz, daha önce bu sorunu yaşamadığım için bilmiyorum ama akvaryum camında 0-1mm arası beyaz noktalar çıkıyor ve sanki hareketliler. Bu dediklerim planarya mı acaba?
Yasin Bey güzel bir tank olmuş tebrik ederim. Ben de şu an sizinle benzer aşamadan geçiyorum. Dragonstone ile karides tankı kurdum, beklemedeyim. Planaryadan bahsetmişsiniz, daha önce bu sorunu yaşamadığım için bilmiyorum ama akvaryum camında 0-1mm arası beyaz noktalar çıkıyor ve sanki hareketliler. Bu dediklerim planarya mı acaba?
Ülkemizde Beslenen Tatlı Su Karides Türleri
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Yumuşak yapıları olduğu için tozlanmaları normal, bir sıkıntı çıkarmaz. Yine de fazla karıştırmamaya çalışın.[/QUOTE]
Ulvi Bey teşekkür ederim. İş güç derken tankı yeni kurabildim. Şu an 17 sayfalık "Karides üretimi ve bakımı" başlığını okumaktayım ve beynim yandı desem yeridir.[:D] PH, GH, KH, iletkenlik... okumaya devam...
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Yumuşak yapıları olduğu için tozlanmaları normal, bir sıkıntı çıkarmaz. Yine de fazla karıştırmamaya çalışın.[/QUOTE]
Ulvi Bey teşekkür ederim. İş güç derken tankı yeni kurabildim. Şu an 17 sayfalık "Karides üretimi ve bakımı" başlığını okumaktayım ve beynim yandı desem yeridir.[:D] PH, GH, KH, iletkenlik... okumaya devam...
Ülkemizde Beslenen Tatlı Su Karides Türleri
Herkese selamlar. Tabanda Dennerle Shrimp King Active Soil kullanarak yeni bir tank kurdum. Birkaç kaya , kök ve moss ekleyip suyu doldurdum. Daha sonra dizaynımda ufak değişiklikler yaparken toprağı mecburen az da olsa oynattığımda kömür tozu gibi havalanarak suyu epey bulanıklaştırdı. Hatta elde kömür tozu gibi siyahlık bırakıyor. Daha sonra bir gece bekleyip dış filtreyi kurup çalıştırdım, sonuçta su berraklaştı ama bu bahsettiğim partiküller volkanik patlama olmuş gibi kayaların ve kökün üstünü kaplamış[:)] ilk kez böyle bir taban malzemesi kullandım ve bu normal midir? Yanlış yaptığım bir şey olabilir mi? Bu aktif toprağı bu şekilde fazla kurcalamanın bir sakıncası olur mu?
Herkese selamlar. Tabanda Dennerle Shrimp King Active Soil kullanarak yeni bir tank kurdum. Birkaç kaya , kök ve moss ekleyip suyu doldurdum. Daha sonra dizaynımda ufak değişiklikler yaparken toprağı mecburen az da olsa oynattığımda kömür tozu gibi havalanarak suyu epey bulanıklaştırdı. Hatta elde kömür tozu gibi siyahlık bırakıyor. Daha sonra bir gece bekleyip dış filtreyi kurup çalıştırdım, sonuçta su berraklaştı ama bu bahsettiğim partiküller volkanik patlama olmuş gibi kayaların ve kökün üstünü kaplamış[:)] ilk kez böyle bir taban malzemesi kullandım ve bu normal midir? Yanlış yaptığım bir şey olabilir mi? Bu aktif toprağı bu şekilde fazla kurcalamanın bir sakıncası olur mu?
Caridina Türleri Ve Dragon Stone Kayası
[QUOTE=calcite]
Çağrı bey güzel bir site bulmuşsunuz konu ile ilgili. seiryu ile ryuoh taşlarına metamorfik diyor. Metamorfik kayalar yüksek sıcaklık ve yüksek basınç ile oluşur, tek biri de olabilir iki işlemide görebilir. Bu nedenle dayanıklı olur suda erimez (çamurlaşmaz) fakat kalkerli (kalsiyum karbonatlı) olduğu için suya salınım yapar ve ph, kh yükseltir buda kristal karidesler için iyi olmaz.
Dragonstone ile ohko stone aynı kayaçlar gibi duruyor açıklama da fakat volkanik değil, tortul (sedimenter) diyor. Ana menşei Japonya diyor genel olarak. Japonya da volkanik aktivite olarak etkin bir bölgedir ve ada yayı olduğu için nötr ve asidik volkanik aktivite gelişir. Zaten karides topraklarının da bu bölgede çıkması volkanik kökenli olmalarındandır. Şimdi gelelim okho stone kayasına, muhtemelen volkanik kayaların erozyonu ile kil boyutlu olarak göllere taşınıyor ve burada kiltaşı oluyor. fakat göllerde oluşan gelgitlerde kayacın zayıf tarafları mağara gibi aşınıp delikli bir hal alıyor, sonra da güneş etkisi ile sertleşiyor. ph ı yükseltmez, hatta bir miktar düşürebilir (killerin cec kapasitesi vardır ve sudaki iyonları kendine bağlar), ghı büyük ihtimalle bir miktar yükseltir. burada ki en büyük sorun suda çamurlaşabilir, o belki biraz riskli. fakat türkiye de bu kayacın orjinalini bulmak lazım. bahsettiğim antalya falezini bu kaya diye satmaya çalışanlara dikkat etmek lazım. bir de ne olur ne olmaz testler ile kontrolü elde tutmak iyi olur.[/QUOTE]
Ben bugün bir akvaryumcudan 5-6 adet dragonstone aldım. Kullanılmış ve yosun tutmuşlardan beğenip aldım ama olsun. Bunlar muhtemelen Aquadeco diye bir markanın kilosu 15-20 liraya satılan taşları. Görsel olarak da böyle olduğuna eminim ama test etmek lazım. Test etmek için asit olarak evde kolay bulunan şeylerden(temizlik ya da gıda maddesi gibi) ne kullanabiliriz acaba?
[QUOTE=calcite]
Çağrı bey güzel bir site bulmuşsunuz konu ile ilgili. seiryu ile ryuoh taşlarına metamorfik diyor. Metamorfik kayalar yüksek sıcaklık ve yüksek basınç ile oluşur, tek biri de olabilir iki işlemide görebilir. Bu nedenle dayanıklı olur suda erimez (çamurlaşmaz) fakat kalkerli (kalsiyum karbonatlı) olduğu için suya salınım yapar ve ph, kh yükseltir buda kristal karidesler için iyi olmaz.
Dragonstone ile ohko stone aynı kayaçlar gibi duruyor açıklama da fakat volkanik değil, tortul (sedimenter) diyor. Ana menşei Japonya diyor genel olarak. Japonya da volkanik aktivite olarak etkin bir bölgedir ve ada yayı olduğu için nötr ve asidik volkanik aktivite gelişir. Zaten karides topraklarının da bu bölgede çıkması volkanik kökenli olmalarındandır. Şimdi gelelim okho stone kayasına, muhtemelen volkanik kayaların erozyonu ile kil boyutlu olarak göllere taşınıyor ve burada kiltaşı oluyor. fakat göllerde oluşan gelgitlerde kayacın zayıf tarafları mağara gibi aşınıp delikli bir hal alıyor, sonra da güneş etkisi ile sertleşiyor. ph ı yükseltmez, hatta bir miktar düşürebilir (killerin cec kapasitesi vardır ve sudaki iyonları kendine bağlar), ghı büyük ihtimalle bir miktar yükseltir. burada ki en büyük sorun suda çamurlaşabilir, o belki biraz riskli. fakat türkiye de bu kayacın orjinalini bulmak lazım. bahsettiğim antalya falezini bu kaya diye satmaya çalışanlara dikkat etmek lazım. bir de ne olur ne olmaz testler ile kontrolü elde tutmak iyi olur.[/QUOTE]
Ben bugün bir akvaryumcudan 5-6 adet dragonstone aldım. Kullanılmış ve yosun tutmuşlardan beğenip aldım ama olsun. Bunlar muhtemelen Aquadeco diye bir markanın kilosu 15-20 liraya satılan taşları. Görsel olarak da böyle olduğuna eminim ama test etmek lazım. Test etmek için asit olarak evde kolay bulunan şeylerden(temizlik ya da gıda maddesi gibi) ne kullanabiliriz acaba?
Caridina Türleri Ve Dragon Stone Kayası
Gökmen Bey, ben de kuracağım nano karides tankı için bu taşı düşünüyorum. Verdiğiniz ilk linkte bir kişi de, dragonstone ile ohko stone volkanik oldukları için su değerlerini etkilemez ama seiryu ile ryuoh etkiler diyor. Bu konuya caridina türlerine bakan arkadaşlardan yorum gelse harika olur.
Ekleme: Eğer ohko stone ile dragon stone aynı şey iseler, şu linkte ohko 'nun karidesler için güvenilir olduğu yazıyor.
[URL]http://redcherryshrimp.net/hardscape/ohko-stone/[/URL]
•Type: Sedimentary Rock
•pH: Not Likely to Rise
•gH: Not Likely to Rise
•kH: Not Likely to Rise
•Shrimp Safe: Safe for All
[EDIT]cgrcgds,2017-06-28 17:33:41[/EDIT]
Gökmen Bey, ben de kuracağım nano karides tankı için bu taşı düşünüyorum. Verdiğiniz ilk linkte bir kişi de, dragonstone ile ohko stone volkanik oldukları için su değerlerini etkilemez ama seiryu ile ryuoh etkiler diyor. Bu konuya caridina türlerine bakan arkadaşlardan yorum gelse harika olur.
Ekleme: Eğer ohko stone ile dragon stone aynı şey iseler, şu linkte ohko 'nun karidesler için güvenilir olduğu yazıyor.
[URL]http://redcherryshrimp.net/hardscape/ohko-stone/[/URL]
•Type: Sedimentary Rock
•pH: Not Likely to Rise
•gH: Not Likely to Rise
•kH: Not Likely to Rise
•Shrimp Safe: Safe for All
[EDIT]cgrcgds,2017-06-28 17:33:41[/EDIT]
Bilinçsiz Akvaryumcular.
[QUOTE=PuLcheR]Ben katılmıyorum :)
Selamlar, bu yaklaşımı çok ilginç buluyorum. Adı akvaryumcu olan bir dükkanın tür ayırt edememesini kabul edemiyorum. Bunca hobici bunu yapabiliyorken, işi canlı satmak olan akvaryumcu da yapmalı. Yapmasına yapar zaten de, bazısı neden yapmıyor biliyoruz. Müşteri olarak da binbir çeşidi olan bir balığı ben ayırt edemeyebilirim. Dediğiniz "akıllı olun kazıklanmayın" demeye geliyor. Hocanın "hırsızın hiç mi suçu yok" meselesi aslında. Dükkan sahibi hakkaten bilmediğinden seçemediyse ayrı kabahat bilerek yaptıysa ayrı kabahat.
Bir de pahalıya satmak ayrı üçkağıt yapmak ayrıdır. Fiyatı fazla olan,ya da ne bileyim müşteriye yaklaşımı kötü olan bir yer olsa mevzu, ordan alıyorsam dediğiniz gibi kendimizde suç arayabiliriz de, açık açık yanlış tür veren bir akvaryumcu karşısında biz neden kendimizde hata arayalım onu anlamadım. Burda müşterinin bilmediği balığı almaya gitmesi, üstündeki çizgi farklı diye bir balığa dünyanın parasını vermeye hazır olması gibi hatalar kabul edilebilir de, bundan yararlanan akvaryumcu çok daha hatalıdır. Bu tür işler yapan esnafın burda ifşa edilmesi gerekirken, tersine bu tip her konu açıldığında "akıllı olun kazık yemeyin" tavsiyesi yapılıyor. Ben bunu kabul etmiyorum kusura bakmayın. Saygılar.
[QUOTE=PuLcheR]Ben katılmıyorum :)
Türlerini karıştırması elbetteki kendi sorunu ama kusurlu bir ürün alınmışsa bunda hata %50 olarak her iki taraftadır, alan arkadaşınız akvaryumcu balıkları verirken Bembaları ayırt edememişse akvaryumcuya doğrudan kabahat bulmak yanlış bir olay..
Ben şunu bilir şunu söylerim, kendiniz bilgi sahibi olmadığınız bir konuda bir başkasının bilgisine asla güvenmeyiniz.. Siz eğer ki balıkları ayırt edemiyorsanız herhangi birisinin de ayırt edebilmesini beklemeyiniz :) ve son olarak ta asla ve asla kendiniz tam olarak tanımadığınız balıkları hiç bir şekilde almayınız ve bir anlık hevesinize yenik düşmeyiniz.. Ben şu balığı besleyeceğim diye akvaryumcuya gidip yanlış balık alan kişi sayısı yadırganmayacak kadar fazla, ama alıcı balıktan anlamıyorsa bir başkasının anlamasını beklemek te doğru değil :) Özellikle tropheusta son dönemlerde aşırı bir yığılma söz konusu, pek çok kişi canlı olarak 1 kez bile görmediği balığı almak için akvaryumcuların yolunu tutuyor, doğal olarak ta yanlış balık alması kaçınılmaz oluyor..:)
Bir kez daha tekrarlamak isterim, balığın görüntüsünü alıcı teşhis edemiyorsa kimseyi suçlamaya gerek yok:) Mesela ben olsaydım o akvaryumcu bana 20 değil 200 tane bemba verse araya 1 tane bile ikola sıkıştıramazdı :) Buna o esnada engel olurdum :) Buna ben kendim engel olamazsam kimseyi suçlayamam :)
[/QUOTE]Selamlar, bu yaklaşımı çok ilginç buluyorum. Adı akvaryumcu olan bir dükkanın tür ayırt edememesini kabul edemiyorum. Bunca hobici bunu yapabiliyorken, işi canlı satmak olan akvaryumcu da yapmalı. Yapmasına yapar zaten de, bazısı neden yapmıyor biliyoruz. Müşteri olarak da binbir çeşidi olan bir balığı ben ayırt edemeyebilirim. Dediğiniz "akıllı olun kazıklanmayın" demeye geliyor. Hocanın "hırsızın hiç mi suçu yok" meselesi aslında. Dükkan sahibi hakkaten bilmediğinden seçemediyse ayrı kabahat bilerek yaptıysa ayrı kabahat.
Bir de pahalıya satmak ayrı üçkağıt yapmak ayrıdır. Fiyatı fazla olan,ya da ne bileyim müşteriye yaklaşımı kötü olan bir yer olsa mevzu, ordan alıyorsam dediğiniz gibi kendimizde suç arayabiliriz de, açık açık yanlış tür veren bir akvaryumcu karşısında biz neden kendimizde hata arayalım onu anlamadım. Burda müşterinin bilmediği balığı almaya gitmesi, üstündeki çizgi farklı diye bir balığa dünyanın parasını vermeye hazır olması gibi hatalar kabul edilebilir de, bundan yararlanan akvaryumcu çok daha hatalıdır. Bu tür işler yapan esnafın burda ifşa edilmesi gerekirken, tersine bu tip her konu açıldığında "akıllı olun kazık yemeyin" tavsiyesi yapılıyor. Ben bunu kabul etmiyorum kusura bakmayın. Saygılar.
800 Liraya Kadar Alınabilecek En İyi Makine
[QUOTE=Bf220]cgrcgds 2010-05-25 16:40:23
[QUOTE=Bf220]
Kullanım alanlarım genelde gezi(dağ,taş,ağaç,börtüböcek), akvaryum, ev,aile ortamı falan olacak. Özellikle makro önemli benim için.
[/QUOTE]
Bu saydıkların ve ayırabileceğin miktar açısından bakınca kompakt alman daha mantıklı. Çünkü makro önemli demişsin. DSLR alırsan makro için ekstra lens masrafı ortaya çıkacak. Kompakt makina ile ise senin istediğini tahmin ettiğim manada makro elde edebilirsin. Yani aslında kompakt makinalarda makro için minimum odak mesafesi önem kazanıyor denebilir, tama manasıyla makro olmasa da. Bahsettiğin tz7 'de bu mesafe 3cm imiş ,yani işini görecektir. Şurda da örnek fotoğraflar var.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1033&message=32457545
Ekleme: Akvaryum fotoğrafçılığı için DSLR daha uygundur tabi, onu söylemeyi unutmuşum.
[/QUOTE]
Bu saydıkların ve ayırabileceğin miktar açısından bakınca kompakt alman daha mantıklı. Çünkü makro önemli demişsin. DSLR alırsan makro için ekstra lens masrafı ortaya çıkacak. Kompakt makina ile ise senin istediğini tahmin ettiğim manada makro elde edebilirsin. Yani aslında kompakt makinalarda makro için minimum odak mesafesi önem kazanıyor denebilir, tama manasıyla makro olmasa da. Bahsettiğin tz7 'de bu mesafe 3cm imiş ,yani işini görecektir. Şurda da örnek fotoğraflar var.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1033&message=32457545
Ekleme: Akvaryum fotoğrafçılığı için DSLR daha uygundur tabi, onu söylemeyi unutmuşum.
MEB serbest kıyafet uygulaması
Tek tip kıyafet giyilirken dahi bir çocuğun maddi durumu, imkanları ya da imkansızlığı rahatça görülebiliyor zaten. Yani tek tip kıyafet bu anlamda ancak teoride amacına ulaşabilir. Ancak dediğim gibi amaç maddi durumdan dolayı bir eksiklik yaşanmasını engellemekse, aynı mahallede oturan iki ailenin bile arasında oluşan inanılmaz gelir farkını azaltmaktır yapılması gereken. Bunun için birşey yapmazken bir de üstüne fakirliği kamufle etmeye çalışıyoruz ,böylece bu uçurumu olduğu gibi kabul ediyoruz. Bir de çocukların zaten bu tek tip kıyafetleri mümkün olduğunca kişiselleştirip kendilerine özgü bir şekilde giydiklerini farketmişsinizdir.
Tek tip kıyafet giyilirken dahi bir çocuğun maddi durumu, imkanları ya da imkansızlığı rahatça görülebiliyor zaten. Yani tek tip kıyafet bu anlamda ancak teoride amacına ulaşabilir. Ancak dediğim gibi amaç maddi durumdan dolayı bir eksiklik yaşanmasını engellemekse, aynı mahallede oturan iki ailenin bile arasında oluşan inanılmaz gelir farkını azaltmaktır yapılması gereken. Bunun için birşey yapmazken bir de üstüne fakirliği kamufle etmeye çalışıyoruz ,böylece bu uçurumu olduğu gibi kabul ediyoruz. Bir de çocukların zaten bu tek tip kıyafetleri mümkün olduğunca kişiselleştirip kendilerine özgü bir şekilde giydiklerini farketmişsinizdir.
SON MESAJLAR
- Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
KULLANICILAR
- 113 Online Kullanıcı, 61 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
mutlubaba,
ternapi,
Hidro Dinamik,
ootkn,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
Tatar10,
arwenist,
Ozzgur,
mrah,
yeekim,
ahmetfiratozkaya,
ogurcay,
hanlarinhani,
Formicasmind,
ALTEMUR,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
harun reşit,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
balta11,
TurX,
bysmokin,
fetocan,
Kınayu,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
BilalM.,
Ylmzuslu,
Emirrw21,
NightWist,
osmandbnl,
BASARSURMEGOZ,
SoniG,
riderfish,
kocoglu,
Huseyinkprl,
fatihgurhan,
akvarist10UR,
Can78,
ali özer,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
serhan16,
Bora Bey,
reprise,
sulox,
Hkncan,
egedin,
Wolkan,
Kaangzkr,
aranjman,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
