ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Nisan 2010 23:33
Son Ziyaret:
21 Ocak 2022 13:37
Toplam Mesaj:
4 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
erkan cengiz
Doğum Tarihi:
28 Şubat 1989
Yaş:
37
İl:
Kocaeli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
anadolukaplani89
SON 4 MESAJI
Low Tech Bitkili Taç Betta, Ember & Cardinal Tetra
MERHABALAR;
cok guzel olmus tankınız. seyırlık zevkı yuksek masallah..
ne kadar suredır aynı ısıgı kullanıyorsunuz. bıtkılerınız tepkısı nasıl acaba (Aukes kıskaçlı led doğal ışık lamba)
ne akdar sure ıle acık kalıyor.
yeterlı gelıyor mu acaba?
[QUOTE=ShowaSanshoku]Herkese merhaba.
En aşağıda resimlerini paylaştığım, uzun zamandır tasarladığım low tech bitkili 40x30x30 tankımı kurdum.
İlk bitkili organik döngüyü Temmuz sonu başlattım.
Balıksız son bitkili haline 12 gün önce haline getirdim. Balıkları ise dün ekledim.
[B]Balık türleri:[/B] Tankın ana mücevheri olan taç kuyruk betta.
Bu zamanda fiyat, kalite, form ve sağlık açısından tercih edilebilir bettalar kolay bulunmuyor.
Tanka ayrıca uyumluluğu konusunda araştırmalar ve okumalar yaptıktan sonra çok sevdiğim tetra türleri olan
10'lu cardinal tetra ve 10'lu ember tetra sürüleri koydum.
Cardinal ve ember tetralar birlikte sürü davranışı sergileyebilen türler. Nitekim aşağıda fotolardan da görebileceğiniz gibi orta suda sürü davranışları hemen başladı.
Betta sayesinde bu davranışın özellikle tetiklenebileceğini ve yeterli bitki yoğunluğu içinde yirmi tetra bir arada hem kendileri, hem de betta bakımından stresi yok edebileceklerini ve bettanın saldırganlığını da dizginleyebileceklerini düşünüyorum.
Emberler en küçük tetra türlerinden, tanka alıştıktan ve güzel beslendikten sonra kırmızımsı turuncu çok tatlı ve çok barışçıl bir tür. Emberları kasten ufaktan aldım. Kendim büyütüp renklendirmek istiyorum. Henüz kızarmadılar, kızaracaklar :) Bu arada minicik emberlar çok daha cesur çıktı. Hemen tankı tanımak için yüzmeye başladılar birlikte oradan oraya.
Cardinal tetraları ise anlatmaya gerek yok. O çarpıcı ve uzun kırmızıları, mavileri muhteşem! Odanın öbür ucundan dikkat çekiyor.
Betta geniş kabında bana gelmeden çok uzun süre karma akvaryuma alıştıktan sonra, bende de diğer türlerden sonra tanka salındı.
Böylelikle tankı kendisinin olarak benimsemesinin ve bölgeciliğinin önüne geçmesine çalıştım.
Bitkili akvaryumların belası olan yosunlaşma ve algle mücadele açısından da iki adet L144 cüce vatozla balık yükünü bitirdim.
[B]Bitki türleri:[/B] Low tech bitkilendirme olarak
yüzeyde su marulu;
arka planda altı kök saz, iki java fern;
orta planda mangrov kökünü tam kaplayacak şekilde yoğun pilo moss ve arkasında yati kökü;
orta planda pilo moss'un iki yanına anubias barteri, anubias coin leaf; ve
ön plana da windeløv, anubias nana mini ve mini java fern (microsorum pteropus petit)
koyarak bitki işini şimdilik tamamladım.
Bu bitkilendirme tercihinin nitrat ve istenmeyen alg gelişimi ile mücadelede etkili olabileceğini umuyorum, zamanla göreceğiz.
[B]Tasarım ve dekorasyon:[/B] Hardscapingde içinde tam oyuklu yarıklar bulunan doğal kaya ve tanka renk vermesi, hareket katması ve doğallığı güçlendirmesi için kasten çıplak bıraktığım bir yati kökü kullandım.
Ayrıca black water bu tankta tercih etmiyor olsam da suyun sertliğini düzenlemek ve özellikle Betta/Tetra hastalıkları ile mücadelede destek amaçlı catappa yaprağı koydum.
Bu kurulumla, hem bettanın hem de cardinal ve ember sürülerinin rahat edeceğini umuyorum.
[B]Filtrasyon, Isı ve Işıklandırma: [/B] Filtrasyonu ve havalandırmayı bio ve mekanik medya kullandığım VenusAqua Aq380F şelale filtre ile yapıyorum.
Malum akıntı sevmeyen balıklarım var ve yüzme alanını daraltmak istemiyorum.
Isıtıcı olarak Tetra Tec HT 50 kullanıyorum. Tüm türleri ve bitkileri düşünerek 25 derecede ısıyı sabitledim.
Işıklandırma ise Koçtaş'tan uygun fiyata aldığım Aukes kıskaçlı led doğal ışık lamba. Hem tatminkar aydınlatıyor, hem de şıık bir dizaynı var. Tanka yakın pozisyondaki kitaplığa tutturdum, tankta kalabalık yapmadan, tankın üzerinden güzel bir ışık sağlıyor.
[B]Yem:[/B] Her zaman en önemli unsurlardan olan yem konusunda ana yem olarak
Hikari Micro Pellets, Hikari Betta Bio-Gold ve Ocean Nutrition Brine Shrimp Flakes (artemia) kullanıyorum.
Denk geldikçe canlı artemia da vereceğim.
Balıkları ve bitkileri görerek almak istediğimden hepsini Muammer Ersöz'den (As Petshop İstanbul Kağıthane) temin ettim. Kendisi de samimi hobici gibi olan, bu işi çok iyi bilerek yapan, güzel ve çeşitli bitki ve balık bulunduran birisi. Doğru akvaryumcuları yanlıştan ayırdetmek için bu konu da bir yorumu hak ediyor diye düşünüyorum.
Sizi fotolarla başbaşa bırakmadan önce hepinizin tecrübe, bilgi ve tavsiye paylaşımlarınızı rica ederim.
Mutlu ve sağlıklı hobiler...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202224051.jpg[/IMG]
Başlangıç ve ilk hardscaping
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202310071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202310241.jpg[/IMG]
Temmuz sonu ilk bitkili döngü başlangıcı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202310581.jpg[/IMG]
Ağustos sonu balıksız bitkili
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202311401.jpg[/IMG]
Eylül balıklar eklenmeden önce bitkili son hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202312161.jpg[/IMG]
Ve balıklarla...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202224051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202312551.jpg[/IMG]
Cardinal ve emberların sürü davranışlarının başlaması
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202313441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202313491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202313551.jpg[/IMG]
Ve taç kuyruk yakışıklımız
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202314401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202314471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202314531.jpg[/IMG][/QUOTE]
MERHABALAR;
cok guzel olmus tankınız. seyırlık zevkı yuksek masallah..
ne kadar suredır aynı ısıgı kullanıyorsunuz. bıtkılerınız tepkısı nasıl acaba (Aukes kıskaçlı led doğal ışık lamba)
ne akdar sure ıle acık kalıyor.
yeterlı gelıyor mu acaba?
[QUOTE=ShowaSanshoku]Herkese merhaba.
En aşağıda resimlerini paylaştığım, uzun zamandır tasarladığım low tech bitkili 40x30x30 tankımı kurdum.
İlk bitkili organik döngüyü Temmuz sonu başlattım.
Balıksız son bitkili haline 12 gün önce haline getirdim. Balıkları ise dün ekledim.
[B]Balık türleri:[/B] Tankın ana mücevheri olan taç kuyruk betta.
Bu zamanda fiyat, kalite, form ve sağlık açısından tercih edilebilir bettalar kolay bulunmuyor.
Tanka ayrıca uyumluluğu konusunda araştırmalar ve okumalar yaptıktan sonra çok sevdiğim tetra türleri olan
10'lu cardinal tetra ve 10'lu ember tetra sürüleri koydum.
Cardinal ve ember tetralar birlikte sürü davranışı sergileyebilen türler. Nitekim aşağıda fotolardan da görebileceğiniz gibi orta suda sürü davranışları hemen başladı.
Betta sayesinde bu davranışın özellikle tetiklenebileceğini ve yeterli bitki yoğunluğu içinde yirmi tetra bir arada hem kendileri, hem de betta bakımından stresi yok edebileceklerini ve bettanın saldırganlığını da dizginleyebileceklerini düşünüyorum.
Emberler en küçük tetra türlerinden, tanka alıştıktan ve güzel beslendikten sonra kırmızımsı turuncu çok tatlı ve çok barışçıl bir tür. Emberları kasten ufaktan aldım. Kendim büyütüp renklendirmek istiyorum. Henüz kızarmadılar, kızaracaklar :) Bu arada minicik emberlar çok daha cesur çıktı. Hemen tankı tanımak için yüzmeye başladılar birlikte oradan oraya.
Cardinal tetraları ise anlatmaya gerek yok. O çarpıcı ve uzun kırmızıları, mavileri muhteşem! Odanın öbür ucundan dikkat çekiyor.
Betta geniş kabında bana gelmeden çok uzun süre karma akvaryuma alıştıktan sonra, bende de diğer türlerden sonra tanka salındı.
Böylelikle tankı kendisinin olarak benimsemesinin ve bölgeciliğinin önüne geçmesine çalıştım.
Bitkili akvaryumların belası olan yosunlaşma ve algle mücadele açısından da iki adet L144 cüce vatozla balık yükünü bitirdim.
[B]Bitki türleri:[/B] Low tech bitkilendirme olarak
yüzeyde su marulu;
arka planda altı kök saz, iki java fern;
orta planda mangrov kökünü tam kaplayacak şekilde yoğun pilo moss ve arkasında yati kökü;
orta planda pilo moss'un iki yanına anubias barteri, anubias coin leaf; ve
ön plana da windeløv, anubias nana mini ve mini java fern (microsorum pteropus petit)
koyarak bitki işini şimdilik tamamladım.
Bu bitkilendirme tercihinin nitrat ve istenmeyen alg gelişimi ile mücadelede etkili olabileceğini umuyorum, zamanla göreceğiz.
[B]Tasarım ve dekorasyon:[/B] Hardscapingde içinde tam oyuklu yarıklar bulunan doğal kaya ve tanka renk vermesi, hareket katması ve doğallığı güçlendirmesi için kasten çıplak bıraktığım bir yati kökü kullandım.
Ayrıca black water bu tankta tercih etmiyor olsam da suyun sertliğini düzenlemek ve özellikle Betta/Tetra hastalıkları ile mücadelede destek amaçlı catappa yaprağı koydum.
Bu kurulumla, hem bettanın hem de cardinal ve ember sürülerinin rahat edeceğini umuyorum.
[B]Filtrasyon, Isı ve Işıklandırma: [/B] Filtrasyonu ve havalandırmayı bio ve mekanik medya kullandığım VenusAqua Aq380F şelale filtre ile yapıyorum.
Malum akıntı sevmeyen balıklarım var ve yüzme alanını daraltmak istemiyorum.
Isıtıcı olarak Tetra Tec HT 50 kullanıyorum. Tüm türleri ve bitkileri düşünerek 25 derecede ısıyı sabitledim.
Işıklandırma ise Koçtaş'tan uygun fiyata aldığım Aukes kıskaçlı led doğal ışık lamba. Hem tatminkar aydınlatıyor, hem de şıık bir dizaynı var. Tanka yakın pozisyondaki kitaplığa tutturdum, tankta kalabalık yapmadan, tankın üzerinden güzel bir ışık sağlıyor.
[B]Yem:[/B] Her zaman en önemli unsurlardan olan yem konusunda ana yem olarak
Hikari Micro Pellets, Hikari Betta Bio-Gold ve Ocean Nutrition Brine Shrimp Flakes (artemia) kullanıyorum.
Denk geldikçe canlı artemia da vereceğim.
Balıkları ve bitkileri görerek almak istediğimden hepsini Muammer Ersöz'den (As Petshop İstanbul Kağıthane) temin ettim. Kendisi de samimi hobici gibi olan, bu işi çok iyi bilerek yapan, güzel ve çeşitli bitki ve balık bulunduran birisi. Doğru akvaryumcuları yanlıştan ayırdetmek için bu konu da bir yorumu hak ediyor diye düşünüyorum.
Sizi fotolarla başbaşa bırakmadan önce hepinizin tecrübe, bilgi ve tavsiye paylaşımlarınızı rica ederim.
Mutlu ve sağlıklı hobiler...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202224051.jpg[/IMG]
Başlangıç ve ilk hardscaping
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202310071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202310241.jpg[/IMG]
Temmuz sonu ilk bitkili döngü başlangıcı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202310581.jpg[/IMG]
Ağustos sonu balıksız bitkili
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202311401.jpg[/IMG]
Eylül balıklar eklenmeden önce bitkili son hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202312161.jpg[/IMG]
Ve balıklarla...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202224051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202312551.jpg[/IMG]
Cardinal ve emberların sürü davranışlarının başlaması
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202313441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202313491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202313551.jpg[/IMG]
Ve taç kuyruk yakışıklımız
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202314401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202314471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220207/220920202314531.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Aydınlatma hakkında çok bildi yok. 4 renk demiş ama neyin 4 rengi? Dalga boyları nedir, dağılım oranları nedir? Bunun 16watt lık tek sırasını mı kullanıyorsunuz? Işık çok ideal bir ışığa benzemiyor ama bitkilerinizde çok özel aydınlatma isteyecek türler değiller. Gereğinden fazla ışık kullanmıyorsanız ciddi sorun olmaması gerek. Bitkilerdeki semptomlar daha çok npk eksikliği gibi duruyor. [/QUOTE]
Oncelikle bilgi ve degerlendirme icin cok tesekkur ederim. Isik fotosunu ekliyorum. Dedigim gibi sozde full spectrum. Ama sanirim fazla geliyor. Aydinlatma suresini azaltıyor ve isik mesafesini akvaryumdan 30 cm kadar uzaklastiriyorum sizce cozum ur mu? Birde npk icin bi foto daha ekledim. Bu besinler fayda saglar mi acaba? Saglamaz ise ne kullanmaliyim? Co2 gerektirmeyen bitkilerim var fakat co2 destegi bazi şeyleri düzeltebilir mi sizce?
Birde isik bu kesinlikle olmaz derseniz yeni bir isik icin illa power led mi kullanmaliyim. 80 cm icin forumdaki 32 adetlik power led dizilimli gösterge fazla gelmez mi yine?
Tesekkurler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/220920201209581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/220920201210041.jpg[/IMG]
[QUOTE=darkaura]
Aydınlatma hakkında çok bildi yok. 4 renk demiş ama neyin 4 rengi? Dalga boyları nedir, dağılım oranları nedir? Bunun 16watt lık tek sırasını mı kullanıyorsunuz? Işık çok ideal bir ışığa benzemiyor ama bitkilerinizde çok özel aydınlatma isteyecek türler değiller. Gereğinden fazla ışık kullanmıyorsanız ciddi sorun olmaması gerek. Bitkilerdeki semptomlar daha çok npk eksikliği gibi duruyor. [/QUOTE]
Oncelikle bilgi ve degerlendirme icin cok tesekkur ederim. Isik fotosunu ekliyorum. Dedigim gibi sozde full spectrum. Ama sanirim fazla geliyor. Aydinlatma suresini azaltıyor ve isik mesafesini akvaryumdan 30 cm kadar uzaklastiriyorum sizce cozum ur mu? Birde npk icin bi foto daha ekledim. Bu besinler fayda saglar mi acaba? Saglamaz ise ne kullanmaliyim? Co2 gerektirmeyen bitkilerim var fakat co2 destegi bazi şeyleri düzeltebilir mi sizce?
Birde isik bu kesinlikle olmaz derseniz yeni bir isik icin illa power led mi kullanmaliyim. 80 cm icin forumdaki 32 adetlik power led dizilimli gösterge fazla gelmez mi yine?
Tesekkurler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/220920201209581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/220920201210041.jpg[/IMG]
Co2 Sistemi.
Selamlar..
Alintidir :)
"Tam tepkime için karbonat miktarı limon tuzu miktarının 1.4 katı kadar olması gerekir ve limon tuzunun da iki katı kadar su olmalidir"[:iyi:]
Selamlar..
Alintidir :)
"Tam tepkime için karbonat miktarı limon tuzu miktarının 1.4 katı kadar olması gerekir ve limon tuzunun da iki katı kadar su olmalidir"[:iyi:]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Herkese merhabalar. Foruma uzun suredir girmiyorum. Cok uzun zamandir akvaryumum var kendime akvarist diyemem ama uzun yıllar ciklet baktim :)
Son 4 5 aydir da bitkili akvaryum a gectim komple. Asagida gorselleri paylasacagim insallah. Birkac sorum ve sorunum var.
Öncelikle isiklandirma ile ilgili bu sayfanin başındaki saheseri defalarca okudum.inceledim konunun sonuna kadar bütun entry leri tabiki okuyamadim ama kusura bakmayin :/
Derdim forumu meşgul etmek degil tabiki ama yardima ihtiyacım var biraz.
1 isiklandirmam asagidaki linkteki urundur.
2 akvaryumum 80×35x45h dir.
3 Bitkileri asagidaki fotodan görebilirsiniz
4 neon tetra ve rasbora agirliki canlilarim var
5 dipte 3 4 cm lav kirigi ustune de 5 cm hagen kum var
6 1 ic 1 de dis filtrasyon var.
7 isiklandirmam bu
[URL]AQUA LED FULL SPECTRUM BİTKİLİ AKVARYUM AYDINLATM 4 RENK 5730 SMD 45,00 TL yerine 40,50 TL
https://urun.n11.com/kapak-armatur/aqua-led-full-spectrum-bitkili-akvaryum-aydinlatm-4-renk-5730-smd-P411077448[/URL]
Simdi bu sekilde akvaryumdaki en büyük sorunum bitkilerdeki kahverengi yosun/alg ler. Isigi kesince duzeliyor gibiler sanirim isik fazla.
Ozellikle sesisflora ve zeytinlerde yogun bir kahverengi tabaka var. Elle ufalandiginda cikiyor ve azaloyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/200920202223591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/200920202224371.jpg[/IMG]
Sorunum yuksek ihtimal isik ama fikirlerinize ve onerilerinize ihtiyacım var. Sogumak ve bitkileri kaybetmekten korkuyorum.
Bi kac kez limontuzu ve karbonat ile co2 denedim. Basinci ayarlayamadim. Bir sure sonra yeniden deneyip co2 destegi de verecegim insallah. Belki o zaman toparlama daha hizli ve kolay olacaktir ama su anda bitkilerdeki bu sorunu cozmem lazim.
Sizce sorun nedir? Isiklandirma mi?
Ne yapmaliyim?
Tesekkurler.
Bunson iki fotoda isik akvsryuma 5 cm mesafede idi.ustteki 2 fotoda daha yukari aldim. Isigin akvaryuma mesafesi yaklasik 30 cm su anda..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/200920202228431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/200920202228471.jpg[/IMG]
Herkese merhabalar. Foruma uzun suredir girmiyorum. Cok uzun zamandir akvaryumum var kendime akvarist diyemem ama uzun yıllar ciklet baktim :)
Son 4 5 aydir da bitkili akvaryum a gectim komple. Asagida gorselleri paylasacagim insallah. Birkac sorum ve sorunum var.
Öncelikle isiklandirma ile ilgili bu sayfanin başındaki saheseri defalarca okudum.inceledim konunun sonuna kadar bütun entry leri tabiki okuyamadim ama kusura bakmayin :/
Derdim forumu meşgul etmek degil tabiki ama yardima ihtiyacım var biraz.
1 isiklandirmam asagidaki linkteki urundur.
2 akvaryumum 80×35x45h dir.
3 Bitkileri asagidaki fotodan görebilirsiniz
4 neon tetra ve rasbora agirliki canlilarim var
5 dipte 3 4 cm lav kirigi ustune de 5 cm hagen kum var
6 1 ic 1 de dis filtrasyon var.
7 isiklandirmam bu
[URL]AQUA LED FULL SPECTRUM BİTKİLİ AKVARYUM AYDINLATM 4 RENK 5730 SMD 45,00 TL yerine 40,50 TL
https://urun.n11.com/kapak-armatur/aqua-led-full-spectrum-bitkili-akvaryum-aydinlatm-4-renk-5730-smd-P411077448[/URL]
Simdi bu sekilde akvaryumdaki en büyük sorunum bitkilerdeki kahverengi yosun/alg ler. Isigi kesince duzeliyor gibiler sanirim isik fazla.
Ozellikle sesisflora ve zeytinlerde yogun bir kahverengi tabaka var. Elle ufalandiginda cikiyor ve azaloyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/200920202223591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/200920202224371.jpg[/IMG]
Sorunum yuksek ihtimal isik ama fikirlerinize ve onerilerinize ihtiyacım var. Sogumak ve bitkileri kaybetmekten korkuyorum.
Bi kac kez limontuzu ve karbonat ile co2 denedim. Basinci ayarlayamadim. Bir sure sonra yeniden deneyip co2 destegi de verecegim insallah. Belki o zaman toparlama daha hizli ve kolay olacaktir ama su anda bitkilerdeki bu sorunu cozmem lazim.
Sizce sorun nedir? Isiklandirma mi?
Ne yapmaliyim?
Tesekkurler.
Bunson iki fotoda isik akvsryuma 5 cm mesafede idi.ustteki 2 fotoda daha yukari aldim. Isigin akvaryuma mesafesi yaklasik 30 cm su anda..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/200920202228431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/91502/200920202228471.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
