ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
VermusX
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Kasım 2010 21:28
Son Ziyaret:
24 Ocak 2016 03:28
Toplam Mesaj:
8 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Salih Özçobanoğlu
Doğum Tarihi:
28 Eylül 1978
Yaş:
47
İl:
Ankara
Meslek:
Doktor
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Salih Özçobanoğlu
SON 4 MESAJI
Tankımı Kurmalıyım, Hep Beraber Karar Verirmiyiz?
Arkadaşlar, kare tank kurmaya karar verdim (120gx120dx55y)
Yükseklik 55 cm olarak planladım ama bunun 5 cm' si kum hattı olarak mobilya içerisinde, 5 cm' si de su kesiminin üzerinde, su kesimi 45 cm.
Sumpa dönüşü tankın arkasına ve ortaya konumladım, dış çeperde tanka önden baktığınızda sol tarafta 4 adet çıkış (Tanka geri dönüş) göreceksiniz, en üst ve en alttaki çıkışlar daha geniş ve tankın arka duvarı ile daha dar açılı, bunun sebebi bu çıkışlardan daha düşük hızlı dönüş yaratmak (Böylece ana akıntı ortaya çıkacak ama su yüzeyinde ve kum üzerinde daha az türbülans yaratacak). Orta kısımdaki çıkışlar ise daha dar ve arka duvarla daha geniş açılı, böylece daha hızlı dönüş sağlanacak, akıntıyı hızlandıracak ama kum yüzeyi ve su yüzeyinde daha az türbülans ortayaa çıkaracak.
Sumpa dönüşün ilk kısmı bu dış çeper üzerinde önden baktığınızda sağ tarafta olacak, su kesiminin 2/3 üst yüzeyinden dönüş sağlanacak, burdan giren su ilk hazneye dolacak ama ilk haznenin içerisinde bir şaşırtma mevcut, gelen su şaşırtmanın altından geçip ic haznede yükselecek ve geri dönüş borusuna yüzeyde ulaşacak, bu iç haznenin içerisine daha yüksen birde kurtarma dönüşü ekledim.
iç çeperin tanka önden baktığınızda sol tarafında düşük profilli ve az sayıda geçiş göreceksiniz, ana dönüş şaşırtmanın altından olacaksada, bu çentiklerden su üzerindeki yağlı tabaka arka bölmeye geçebilecek (Düşükak akım hızı ile).
Kendimce bir tasarım yaptım ana tank için, fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum, herkese sevgiler saaygılar :)
(Not: anna tank tasarımında karar kesinleştikten sonra önce sum tasarımımı ardından da armatür tasarımımı görüşlerinize sunmayı planlıyorum)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/2.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/5.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/3.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/1.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/1.jpg[/IMG]
Düzeltmelerinizi, fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum, lütfen en ufak dahi olsa bile fikriniz ya da öneriniz olsada eksik bırakmayınız benden, kendimce mükemmel bir sistem kurmaya çalışıyorum...
gerçekten herkesin fikrine ihtiyacım var...
bütün foruma, en çömezinden en kıdemlisine (ki bizim meslekte çayda dem, işte kıdem geçerlidir) sesleniyorum, önerileriniz???
Arkadaşlar, kare tank kurmaya karar verdim (120gx120dx55y)
Yükseklik 55 cm olarak planladım ama bunun 5 cm' si kum hattı olarak mobilya içerisinde, 5 cm' si de su kesiminin üzerinde, su kesimi 45 cm.
Sumpa dönüşü tankın arkasına ve ortaya konumladım, dış çeperde tanka önden baktığınızda sol tarafta 4 adet çıkış (Tanka geri dönüş) göreceksiniz, en üst ve en alttaki çıkışlar daha geniş ve tankın arka duvarı ile daha dar açılı, bunun sebebi bu çıkışlardan daha düşük hızlı dönüş yaratmak (Böylece ana akıntı ortaya çıkacak ama su yüzeyinde ve kum üzerinde daha az türbülans yaratacak). Orta kısımdaki çıkışlar ise daha dar ve arka duvarla daha geniş açılı, böylece daha hızlı dönüş sağlanacak, akıntıyı hızlandıracak ama kum yüzeyi ve su yüzeyinde daha az türbülans ortayaa çıkaracak.
Sumpa dönüşün ilk kısmı bu dış çeper üzerinde önden baktığınızda sağ tarafta olacak, su kesiminin 2/3 üst yüzeyinden dönüş sağlanacak, burdan giren su ilk hazneye dolacak ama ilk haznenin içerisinde bir şaşırtma mevcut, gelen su şaşırtmanın altından geçip ic haznede yükselecek ve geri dönüş borusuna yüzeyde ulaşacak, bu iç haznenin içerisine daha yüksen birde kurtarma dönüşü ekledim.
iç çeperin tanka önden baktığınızda sol tarafında düşük profilli ve az sayıda geçiş göreceksiniz, ana dönüş şaşırtmanın altından olacaksada, bu çentiklerden su üzerindeki yağlı tabaka arka bölmeye geçebilecek (Düşükak akım hızı ile).
Kendimce bir tasarım yaptım ana tank için, fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum, herkese sevgiler saaygılar :)
(Not: anna tank tasarımında karar kesinleştikten sonra önce sum tasarımımı ardından da armatür tasarımımı görüşlerinize sunmayı planlıyorum)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/2.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/5.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/3.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/1.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/1.jpg[/IMG]
Düzeltmelerinizi, fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum, lütfen en ufak dahi olsa bile fikriniz ya da öneriniz olsada eksik bırakmayınız benden, kendimce mükemmel bir sistem kurmaya çalışıyorum...
gerçekten herkesin fikrine ihtiyacım var...
bütün foruma, en çömezinden en kıdemlisine (ki bizim meslekte çayda dem, işte kıdem geçerlidir) sesleniyorum, önerileriniz???
Tankımı Kurmalıyım, Hep Beraber Karar Verirmiyiz?
Evet yüksekliğin düşük olması gerektiğini bende farkettim, peki kare tank konusunda ne düşünürsünüz, yada kareye yakın, mesela 120x120x45, belki
140x120x45??
(Bu arada, 45 cm kum üstü su kesimi olarak düşünüyoruz dimi? Çünkü daha sonra sormayı planladığım derin kum yatağı ana tanktamı olmalı yoksa sumptamı olmalı sorusu ile bağlantılı olacak)
birçok fotoğrafa baktım, bu kare tankların görüntüleri çok güzel ve üstten baktığınızda da resifi daha güzel görmenizi sağlıyor gibiler, sanki daha bi 3 boyutlu oluyor??
Tabi bu kare tanklarda akıntı sağlamak daha mı zor olur bilmiyorum, birde tabi dalga yaratmakta daha zordur sanırım??
Kare bir tankta sump girişi ortadamı olmalı yoksa arka duvaramı yerleştirilmeli??
Işığın tüm tanka yayılması içinde daha geniş bir armatür kullanmak gerekecektir, belki görüntü kirliliği yaratabilir??
Su kaybı (Üst yüzey alanı daha geniş olacağı için) daha fazla olacaktır tahminnimce bu da soğutmaya faydalı olabilir gibi geliyor (Antalyada yazın 40 dereceyi aşan sıcaklıklar oluyor, ısınma sorunu önemli bir problem olacak gibi)??
Merakla önerilerinizi bekliyorum....
Bu arada cevap veren arkadaşlarıma çok teşekkür ederim [:)][EDIT]VermusX,2016-01-13 18:36:20[/EDIT]
Evet yüksekliğin düşük olması gerektiğini bende farkettim, peki kare tank konusunda ne düşünürsünüz, yada kareye yakın, mesela 120x120x45, belki
140x120x45??
(Bu arada, 45 cm kum üstü su kesimi olarak düşünüyoruz dimi? Çünkü daha sonra sormayı planladığım derin kum yatağı ana tanktamı olmalı yoksa sumptamı olmalı sorusu ile bağlantılı olacak)
birçok fotoğrafa baktım, bu kare tankların görüntüleri çok güzel ve üstten baktığınızda da resifi daha güzel görmenizi sağlıyor gibiler, sanki daha bi 3 boyutlu oluyor??
Tabi bu kare tanklarda akıntı sağlamak daha mı zor olur bilmiyorum, birde tabi dalga yaratmakta daha zordur sanırım??
Kare bir tankta sump girişi ortadamı olmalı yoksa arka duvaramı yerleştirilmeli??
Işığın tüm tanka yayılması içinde daha geniş bir armatür kullanmak gerekecektir, belki görüntü kirliliği yaratabilir??
Su kaybı (Üst yüzey alanı daha geniş olacağı için) daha fazla olacaktır tahminnimce bu da soğutmaya faydalı olabilir gibi geliyor (Antalyada yazın 40 dereceyi aşan sıcaklıklar oluyor, ısınma sorunu önemli bir problem olacak gibi)??
Merakla önerilerinizi bekliyorum....
Bu arada cevap veren arkadaşlarıma çok teşekkür ederim [:)][EDIT]VermusX,2016-01-13 18:36:20[/EDIT]
Tankımı Kurmalıyım, Hep Beraber Karar Verirmiyiz?
120 ok, yükseklik 45 (50), genişlik 50?
tank fiyatının makul olması içinmi bu boyutlar dedin yoksa başka neden varmı, çünkü yerim 180 cm ye uygun, daha büyük olması total yatırım için çok mu dezavantaj, yüksekliğe başka yorum olmazsa bende aynı fikirdeyim, genişlik ise 80 cm olsa dahamı iyi olur yoksa zorlaştırırmı işimi?
(Önceki tankım 80x80X60 idi)
Ben istiyoruyemki forumun total zekası ve bilgi birikimi ile yeni bir tank kurayım bu tankda hepimizin olsun... Çünkü burda doğru düzgğn tuzlu su tankı yapan yok, Hem buradaki insanlara bir umut olsun hemde forumun gücünü burdaki arkadaşlarıma kanıtlayabileyim...
Başlangıçtan sonuna, her aşamasına burda verilen ortak karar doğrultusunda kuracağım tankı, sizde kendi tecrübenizi denersiniz bu tankta...
bu bi nevi deney aslında, benim arkadaşlarıma forumun bilgi gücünü ispatım bi yanda...
Çok dertmi değil ama deneriz diye düşündüm...
Bütçem herşey dahil, 6 aylık periyotta 10 bin lira...
120 ok, yükseklik 45 (50), genişlik 50?
tank fiyatının makul olması içinmi bu boyutlar dedin yoksa başka neden varmı, çünkü yerim 180 cm ye uygun, daha büyük olması total yatırım için çok mu dezavantaj, yüksekliğe başka yorum olmazsa bende aynı fikirdeyim, genişlik ise 80 cm olsa dahamı iyi olur yoksa zorlaştırırmı işimi?
(Önceki tankım 80x80X60 idi)
Ben istiyoruyemki forumun total zekası ve bilgi birikimi ile yeni bir tank kurayım bu tankda hepimizin olsun... Çünkü burda doğru düzgğn tuzlu su tankı yapan yok, Hem buradaki insanlara bir umut olsun hemde forumun gücünü burdaki arkadaşlarıma kanıtlayabileyim...
Başlangıçtan sonuna, her aşamasına burda verilen ortak karar doğrultusunda kuracağım tankı, sizde kendi tecrübenizi denersiniz bu tankta...
bu bi nevi deney aslında, benim arkadaşlarıma forumun bilgi gücünü ispatım bi yanda...
Çok dertmi değil ama deneriz diye düşündüm...
Bütçem herşey dahil, 6 aylık periyotta 10 bin lira...
Tankımı Kurmalıyım, Hep Beraber Karar Verirmiyiz?
Arkadaşlar, yaklaşık 4 yıl tatlı su deneyiminin ardından tuzlu suda 2 yıl geçirmiş, şehir değişiklikleri dolayısı ile tuzlu su tankımı kapatmış biriyim... 2 yıldır bir tank kurmak hayali ile yaşıyorum Antalyada, ama burda destek alabileceğim kimse yok...
şimdi,
bu sefer büyük bir tuzlu su tankı kurmak istiyorum, ama Antalyada bildiğim kimse yok, istediklerimi sıralayacak ve siz forum üyelerinin nacizane hem fikir hemde (maddi karşılığı dahilinde) ekipman desteği ile, baştan sona, kocaman, Antalyaya ve Akdenize yakışan bi tank kurmak istiyorum...
Fikirler dahilinde kuracağım tankımı, hatta oylama yapabiliriz nası olması gerektiği hakkında...
Denermiyiz???
başlangıç sorum (ev musait, tabi insani sınırlarda):
1- Büyüklüğü nasıl olmalı?
(Uzunluk, genişlik, yükseklik, taban kum derinliği, su kesimi tank yüksekliği arasındaki mesafe)
(nası bi oylama yapalım bilmiyorum, ama herkesin fikir birliği olduğu bi büyüklük olmalı, bu konuda deneyimlerimizi sınayalımmı?)
[EDIT]VermusX,2016-01-11 23:01:31[/EDIT]
Arkadaşlar, yaklaşık 4 yıl tatlı su deneyiminin ardından tuzlu suda 2 yıl geçirmiş, şehir değişiklikleri dolayısı ile tuzlu su tankımı kapatmış biriyim... 2 yıldır bir tank kurmak hayali ile yaşıyorum Antalyada, ama burda destek alabileceğim kimse yok...
şimdi,
bu sefer büyük bir tuzlu su tankı kurmak istiyorum, ama Antalyada bildiğim kimse yok, istediklerimi sıralayacak ve siz forum üyelerinin nacizane hem fikir hemde (maddi karşılığı dahilinde) ekipman desteği ile, baştan sona, kocaman, Antalyaya ve Akdenize yakışan bi tank kurmak istiyorum...
Fikirler dahilinde kuracağım tankımı, hatta oylama yapabiliriz nası olması gerektiği hakkında...
Denermiyiz???
başlangıç sorum (ev musait, tabi insani sınırlarda):
1- Büyüklüğü nasıl olmalı?
(Uzunluk, genişlik, yükseklik, taban kum derinliği, su kesimi tank yüksekliği arasındaki mesafe)
(nası bi oylama yapalım bilmiyorum, ama herkesin fikir birliği olduğu bi büyüklük olmalı, bu konuda deneyimlerimizi sınayalımmı?)
[EDIT]VermusX,2016-01-11 23:01:31[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
