ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
cetin
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
17
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Mayıs 2006 11:13
Son Ziyaret:
04 Eylül 2019 18:04
Toplam Mesaj:
305 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Çetin Dirik
Doğum Tarihi:
12 Temmuz 1971
Yaş:
54
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Çetin DİRİK
SON 10 MESAJI
Bahçede Cennet balıkları
Levent Bey ;
Paylaşımlarınızı zevkle izliyorum, ellerinize sağlık. İmkan dahilinde olursa görsel paylaşımlarınızı tekrar ve tekrar beklerim.
Levent Bey ;
Paylaşımlarınızı zevkle izliyorum, ellerinize sağlık. İmkan dahilinde olursa görsel paylaşımlarınızı tekrar ve tekrar beklerim.
Bahçede Cennet balıkları
[QUOTE=Emerse]
Soğukkanlı canlılarda soğukta metabolizma yavaşladığından besin ihtiyacı azalıyor ve sindirim güçleşiyor.Sonuçta bu koşullarda yem yarardan çok zarar verebilir.Ben de su sıcaklığı 13-14 derece olmadan Cennet balıklarına yem vermemeye karar verdim.
editededitIDEmerse/editIDeditDate2015-01-08 23:25:09/editDate/edited[/QUOTE]
Merhabalar;
Şu ara tekrar hobiye ufak bir bitki tankı &Cennet balıkları ile dönüş yapmayı planladığım için araştırmam esnasında mesajlarınızı gördüm.
Hoş görürseniz eklemek isterim; geçmişte Bitterling lere balkonda baktığım zamanlardan bir bilgi aktarmak isterim. Aynı endişe nedeniyle uzun süre yem vermemekle vermek arasında kaldığımda uzun süre dayanabilen tablet yemleri kullanıyordum. Su kalitesini bozmamak için sabah koyduğum tablet yemi öğle saatlerinde yada akşam saatlerinde çıkartıyordum. (Bitterlingler bitki, yosun yiyen balıklardan oldukları için bazen nadiren Spriluna da kullanıyordum) Bu şekilde su değerlerini bozmamıştım. Kendimce ayda 1 defa olarak %40-50 civarında su değişimi yapıyordum.
[QUOTE=Emerse]
Soğukkanlı canlılarda soğukta metabolizma yavaşladığından besin ihtiyacı azalıyor ve sindirim güçleşiyor.Sonuçta bu koşullarda yem yarardan çok zarar verebilir.Ben de su sıcaklığı 13-14 derece olmadan Cennet balıklarına yem vermemeye karar verdim.
editededitIDEmerse/editIDeditDate2015-01-08 23:25:09/editDate/edited[/QUOTE]
Merhabalar;
Şu ara tekrar hobiye ufak bir bitki tankı &Cennet balıkları ile dönüş yapmayı planladığım için araştırmam esnasında mesajlarınızı gördüm.
Hoş görürseniz eklemek isterim; geçmişte Bitterling lere balkonda baktığım zamanlardan bir bilgi aktarmak isterim. Aynı endişe nedeniyle uzun süre yem vermemekle vermek arasında kaldığımda uzun süre dayanabilen tablet yemleri kullanıyordum. Su kalitesini bozmamak için sabah koyduğum tablet yemi öğle saatlerinde yada akşam saatlerinde çıkartıyordum. (Bitterlingler bitki, yosun yiyen balıklardan oldukları için bazen nadiren Spriluna da kullanıyordum) Bu şekilde su değerlerini bozmamıştım. Kendimce ayda 1 defa olarak %40-50 civarında su değişimi yapıyordum.
Acı Balık
Merhaba,
Oldukça eski bir topic olmasına rağmen
eklemek istedim.
Yaklaşık 1 ay kadar bir süredir besliyorum. Oldukça uyumlu
balıklar...
Diğer balıklarla (Tetrazon, Gobby, Ancitrus) ve diğer canlılarla
(yengeç, midye) oldukça uyumlu haldeler.
Dahası canlı yem haricinde en kaliteli
olarak bilinen yemlerden bits i bile verseniz ilk tercih ettiği yem yeşil
saçaklı yosunlar... (Eskiden bitki tankı yaptığım dönemlerde algleri tüketmesi
için onca farklı balığı almaktan gına gelmişti (Sae, Ancitrus, Chinese algae
eater, Otocinclus, vs) Oysa bitki tanklarınımız için bulumaz nimet olan bu
balıklar ülkemizde yetişiyorlarmış .
Dün akşam itibarıyla midyelere üremeye
başladılar... (Erkeklerin tipik bir başka özelliği ise Ağız kısımlarındaki iki
beyaz bezemsi bölge...)Dominant erkek üreme seramonisinden sonra midyenin
başında nöbet tutuyor.Bendeki en büyük erkek 9-10cm
boylarında...
Ayrıca araştırdığım bazı sitelerde 2008 yılının balığı
seçilmiş ve Almanyada nesli tükenmekteymiş, İngiltere ve İskandinavyada
yaşamamaktaymış...
Saygılarımla,
frontoza'mın yüzünde beyaz pamukcuklar düzelmeye başladı :))))
Merhaba ;
Merhaba ;
Genelde bu tip sorunlar balıkların streslenmesi dolayısıyla mukozalarının zarar görmesi sonucu mantar vs gibi sorunlara yol açabiliyor.
Bu tarzdaki mantar rahatsızlıkları stres sorunu olmayan diğer balıklara kolayca bulaşmazlar.
Ben kendi balıklarımda stresten kaynaklı oluşan mantar rahatsızlıklarında tüm tankın biolojik yapısıyla oynamak yerine stres altındaki balığı direk tedaviye uğraşıyorum.
Şöyleki :
Önceden hazırlanmış bir naylonu yere serin...
Hemen yanınızda doğru düzgün bir methilen blue ve pamuk bulundurun. (Doğru düzgün methilen blue diyorum çünkü piyasada ne olduğu belli olmayan gereğinden fazla methilen blue var)
Pamuğunuza bolca methilen blue yu dökün...
Yumuşak ağı olan bir kepçeyle yakaladığınız balığınızı naylon poşet vs in üzerine yatırın.
Methilen blue boca ettiğimiz pamuğumuzu balığımızın hasta olan bölgelerinde üzerinde bastırmadan gezdirip pansuman yapın.
3 gün boyunca günde 1 defa bu işlemi yaparsanız sorununuz genel olarak çözülür. (Tank içinde stres kaynaklı sorunları sürekli olarak tetikleyici etkenlerin olmaması önemlidir. Aksi taktirde yeni aldığınız balığınızı sürekli döverek kovalayan hiç rahat yüzü vermeyen vs vs baskın balıklarınız varsa sorun devam edecektir)
Saygılarımla;
Yarışma Bilgileri
Bu başlığı hayretler içinde izliyorum.
Fatih Bey;
Ben size cevap vereyim...
Bir Furcifer pozu çekmek bu tip yarışmada en değerli pozlar konumundadır.
Neden : Aslında üstteki bir yazımda açıkladım ama şimdi biraz detaylandıralım.
Siz Tropheusunuzu dilediğiniz zaman resmini çekebilecek durumdasınızdır, çünkü renkleri hemen hemen herdaim ortadadır.
Oysa Furcifer için aynı konu kesinlikle geçerli değildir. Üreme zamanı yada baskınlık zamanı söz konusudur resim alabilmenin...
Matematiksel olarak bakarsak Siz 1 ay gibi bir zaman zarfında dilediğiniz an deklanşöre basabilecekken; Furcifer/Foai sahibi sadece bir üreme zamanı süresince 1-1.5saat bu renklere sahip olabilecek bir balığın resmini alabilmek durumundadır.
Yani 1 ay a karşı elde kaç dişi üremeye hazırsa onla çarpılacak 1 saat zaman süresi söz konusu...
Bu tip değerlendirmelerde bu çok önemli bir + değerdir.
Resmini almış olduğunuz canlının yapısal uyumlulukları ise ayrı bir değerlendirmedir.
Pul yapısı vs...
Dikkat ederseniz Furcifer gibi bir balıkla yarışmaya katılan çok yarışmacı olmaz, olsada pozları doyurucu olabilmekten genelde uzak kalır.
Oysa bu yarışmada gerek balığın olan sağlık durumu, gerek türünü ne kadar iyi temsil ettiği, gerekse harika bir kompozisyonla dahil olduğu taktire şayandır.
Kaldıki yazılardan ve sonuçlardan gördüğüm kadarıyla sizle arasında kıl payı denebilecek bir farkla öne çıkmış. Açık ara fark atarak vs değil.
Diğer taraftan:
Yazılarınızı inceledim, oraya buraya, orası olmazsa ötekine saldırmaya odaklı çabalarınız provoke amaçlı yaklaşımlarınız, buraya emek veren, toplulukla birşeyleri paylaşmaya çalışan insanları yıprattı...
Nitrat neden düşmüyor?
Merhaba,
Merhaba,
1) Acilen filtrenizi temizledikten sonra mümkün olduğunca filtrenize ve akvaryumunuza bir file içinde Zeolit (Klinoptilolit) ekleyin ...
2) Düzenli su değişiminizi sıklaştırın. (günlük min %20)
3) Bitki popülasyonunu arttırın.
4) Şartlar düzelene kadar imkanlar dahilinde başka bir karantina tankına balık aktarımı gerçekleştirebilirsiniz.
Yaptığınız temizlik gözönüne alındığında çok ciddi bir biçimde doz aşımı gerçekleşmiş.
Farklı bir nitrat ölçerde bulundurun derim.
Bir hafta içinde şartlarımız düzelecektir.
Bir hafta sonrasında tekrar zeolit değişimi yapabilirsiniz.
Tercih edilecek bitkiler :
1) Riccia (Yüzey bitkisi olmasına rağmen sudaki nitratı hızlı emmesi dolayısıyla )
2) Füjer (Ceratopteris Cornuta) Hem yüzey, hem dip bitkisi olarak
3) Limon, tütün vs
kullanabilirsiniz.
Yarışma Bilgileri
Merhaba;
Merhaba;
Yarışmaya katılan arkadaşlarımı kutlarım. Dereceye girenleri ayrıca tebrik ederim.
Oylama ile ilgili olarak :
Oylamayı ilk yapan Jüri diğer jüri oylarını görmez. 
Aynı kategoride yarışmaya katılan arkadaşlarımın çok farklı çeşitlerde olduğu gibi, farklı boyutlarda da katılımlarının olduğu bir gerçektir.
Bazı balıkların fotoğraflanabilmesi diğerlerine göre inanılmaz daha zor olabilir. Bu durumu etkileyen sebeblerden bazıları :
Balıkların aşırı hareketli olması, Dönemsel renklenme (kur, baskınlık), Fotoğrafı alınan balığın renk ve pul yapısının müsait olmaması, Sürekli saklanan tür olması vs.vs
Bunların yanısıra diğer taraftan da resmi kolay çekilen sakin ve renkleri sabit olan türlerde var.
İşin diğer tarafına bakarsak jüri arkadaşlarımızla aynı ortamı paylaşıp fikir telakkisinde bulunup, oylama yapmıyoruz. Her jüri üyesi kendi görüsünde belirlenmiş olan kriterler doğrultusunda oylama yaparak puan veriyor. Benim 3 puan kırdığım birine diğer arkadaşım 5 puan kırabiliyor, Yada benim 5 puan verdiğime 7 puan verebiliyor. Güzellik ve görsellik, kompozisyon tamamen kişisel görülere göre değerlenebilen olgular.
Jüri olan kişilerin ise bu konulardaki olgunluğu ve seçiciliği haliyle daha üst düzeyde olması gerekiyor.
Yani Cem Yılmaz ın bir parodisinde olduğu gibi toplanıp ayin yaparken,
- Evvvet arkadaşlar bu yarışmamızda Benim yakın kankam Ahmet'e 1.lik, Diğer Jürimizin akrabası Kemal'e 2. lik verelim. Onur, Mehmet ve vs vs ye eskiden beri illet oluyorum onlara bişey vermeyelim demiyoruz.
Aslına bakarsanız hemen hemen kimseyi yakından tanımıyorum. Kaldı ki onu bunu kayıralım, fazla oy verelim, hak yiyelim.
Elimize ne geçecek ???
Yazıp yazıp 3 defa sildim bu 4. oldu...
Yarışmacılara düşen (istediğini alamadıysa ) kendilerini daha iyi hazırlamak olmalı (eksiklerini kapatmak, daha çok araştırmak, yüksek oy alan balıkların resimleri incelemek vsvs) ortamı kirletip, insanları zan altında bırakmak amacıyla yazılan yazıları ciddi biçimde kınıyorum.
Yarışma haberi verileli beri 18 sayfa olan nerdeyse 1 aylık topic 1 günde üzerine 9 sayfa yazı aldı...
Almış olduğu sonuçlardan hoşnut olmayan birkaç kişi için...
Toplam yarışmaya katılan kişi sayısı : 173
Şikayet eden 3-4 kişi.
Başka bir yabancı forumda böyle yarışma sonrası kirliliği göremezsiniz.
Aksine yarışmacılar birbirlerini tebrik ettikten sonra pm den dereceye girenleri sorguya çekerler, pozu nasıl yakaladığından tutunda, ortam hazırlıklarına kadar olan aşamalar hakkında.
Acaba diyorum başka forumlarda olsa yarışmadan men edilirmisiniz ? Yoksa bizdeki hoşgörümü fazlada böyle oluyor. Top sahası serbest istediğin gibi asıl,vur...
Yazık, insanları kolay tüketiyorsunuz !
Tanganyikanın Hayaletleri
[QUOTE=Emin_Paşa]Selamlar,
[/QUOTE]
[QUOTE=Emin_Paşa]Selamlar,
Birkaç gün önce Tankda dip çekerken karşıma bu yumurcak çıkdı, sanırım Foai dişilerinden birtanesi yavruları bırakmış, tam saymadım kaç gün olduğunu ama ilk dişi 17-18 gün olmuşdu sanırım belkide daha fazladır,
Merhaba Emin Bey,
Öncelikle bu güzel yavru için sizi tebrik ederim.
Genel olarak yavruda yumurta kesesi olmadığı için 17-18 günlük olmadığını, tahminen 24-25 günlük olduğunu düşünüyorum.
Nadirende olsa bazen dişiler yumutlama işlemini tek günde yapmayabiliyorlar. (1-2 gün) Ara vererek çiftleşme yapan bazı dişilerde olabiliyor.
Bir diğer alternatifte kendini yeni deneyen bir başka dişide kalmış az sayıdaki yumurtadan çıkmış tek yavru olabilir...
Saygılarımla,
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
Ertug22,
pusathan01,
altuntasseref,
NightWist,
Hoppala,
EfeC,
yeekim,
Koksal Gurkan,
Sungurr,
BurakSemihAslan,
osmandbnl,
şansal,
sina cen,
Kınayu,
mightymurat,
ternapi,
DABARAKATO,
mehaniches_hlot,
Tatar10,
DenizOlsam,
gürkanbey,
Rime,
swordfishhhh,
Hidro Dinamik,
baozturk,
EmiirKaan,
seiryuhare,
NautilusLordu,
yurist_ldMa,
Frknnrg,
Redko,
barskels,
nakkas__45,
Conix,
nniiaa,
Tortuga7,
Goldfish2000,
ali özer,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

