ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Thsnmutlu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
585
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Ocak 2012 18:13
Son Ziyaret:
03 Kasım 2018 16:20
Toplam Mesaj:
602 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tahsin MUTLU
Doğum Tarihi:
22 Mayıs 1984
Yaş:
42
İl:
Kocaeli
Meslek:
Makine Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Tahsin MUTLU
''Add more algae eaters, focus on CO2, more water changes, watch the plants and note changes in plants/algae due to the CO2 and algae eater additions''
SON 10 MESAJI
Vortex Co2 Reaktör Gaz Birikmesi
Hocam suyun çıkış noktasını o kadar geniş tutarsanız su yeterli basınçı oluşturup CO2 gazını suluktan boşaltamaz.Normalde suluk yerine krema pompası bu iş için daha uygun.Her yerde kolaylıkla bulabilirsiniz ayrıca altta çıkış kısmı dar olduğundan daha etkili vortex oluşturur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/230420181201281.jpg[/IMG]
Hocam suyun çıkış noktasını o kadar geniş tutarsanız su yeterli basınçı oluşturup CO2 gazını suluktan boşaltamaz.Normalde suluk yerine krema pompası bu iş için daha uygun.Her yerde kolaylıkla bulabilirsiniz ayrıca altta çıkış kısmı dar olduğundan daha etkili vortex oluşturur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/230420181201281.jpg[/IMG]
Akvaryum Test Kiti Önerisi
[QUOTE=ThanatoZek]Selamlar, tropheus akvaryumumda suyu test için JBL 6in1 test kitini kullanıyorum ama her kullanışımda farklı değerler veriyor, kalsiyum karbonatlı kum, mercan kırığı, karbonat kullanmama rağmen ph 7 falan gibi saçma değerler çıkıyor. Sizin kullandığınız ph,kh,nitrit,nitrat vs birlikte ölçen güvenilir test kiti var mıdır?[/QUOTE]
Merhaba,
Ph için test kitlerine yapacağınız masraf yerine dijital ph ölçüm cihazı alarak uzun süre net veri alabilirsiniz.Tabi ki Ph değeri bu kadar önemli mi ne için ölçmek istediğinizi bilmediğimden nacizane fikrimdir.Test kitlerinde dijital veri alamazsınız sürekli göz kararı yaklaşık ve tahmini bir değer alırsınız tabi uygun şartlarda ölçüm yaparsanız o da.Sera nın test kitlerini kullandım gerçek değeri bilemediğimden ne kadar doğru ölçüm değeri aldığımı söyleyemem.Ancak kısa aralıklarda yaptığım ölçümlerde eski ölçümlerle yakın değerler aldım.
[QUOTE=ThanatoZek]Selamlar, tropheus akvaryumumda suyu test için JBL 6in1 test kitini kullanıyorum ama her kullanışımda farklı değerler veriyor, kalsiyum karbonatlı kum, mercan kırığı, karbonat kullanmama rağmen ph 7 falan gibi saçma değerler çıkıyor. Sizin kullandığınız ph,kh,nitrit,nitrat vs birlikte ölçen güvenilir test kiti var mıdır?[/QUOTE]
Merhaba,
Ph için test kitlerine yapacağınız masraf yerine dijital ph ölçüm cihazı alarak uzun süre net veri alabilirsiniz.Tabi ki Ph değeri bu kadar önemli mi ne için ölçmek istediğinizi bilmediğimden nacizane fikrimdir.Test kitlerinde dijital veri alamazsınız sürekli göz kararı yaklaşık ve tahmini bir değer alırsınız tabi uygun şartlarda ölçüm yaparsanız o da.Sera nın test kitlerini kullandım gerçek değeri bilemediğimden ne kadar doğru ölçüm değeri aldığımı söyleyemem.Ancak kısa aralıklarda yaptığım ölçümlerde eski ölçümlerle yakın değerler aldım.
Planty Roads Under Water
[QUOTE=ufukdemirturk]Merhaba, tankınız çok güzel tebrikler. İki filtreyi nasıl kullandığını açıklayabilir misiniz sanırım emiş borusunda bir T var nasıl bir mantıkla çalışıyor ?[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Aynen tek emiş borusunu T bağlantı ile iki filtreye su geçişi olacak şekilde bağladım.Yüzey temizliğini arttırmak ve fazla bir emiş aparatından kurtulmak içindi.
[QUOTE=ufukdemirturk]Merhaba, tankınız çok güzel tebrikler. İki filtreyi nasıl kullandığını açıklayabilir misiniz sanırım emiş borusunda bir T var nasıl bir mantıkla çalışıyor ?[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Aynen tek emiş borusunu T bağlantı ile iki filtreye su geçişi olacak şekilde bağladım.Yüzey temizliğini arttırmak ve fazla bir emiş aparatından kurtulmak içindi.
Planty Roads Under Water
[QUOTE=Btc78]Çok güzel gerçekten tebrikler [/QUOTE]
Teşekkür ederim.Tankın biraz daha zamana ihtiyacı var tam istediğim konuma gelmedi henüz.
[QUOTE=Btc78]Çok güzel gerçekten tebrikler [/QUOTE]
Teşekkür ederim.Tankın biraz daha zamana ihtiyacı var tam istediğim konuma gelmedi henüz.
Planty Roads Under Water
[QUOTE=mek44]Tebrikler ülkemizde görmekten mutluluk duyduğumuz görseller bunlar. Tom Barr’ın bir akvaryumunu canlandırdı kısmen bende. Çok beğendim elinize sağlık.[:nazar:][/QUOTE]
Emin hocam güzel yorumun için teşekkür ediyorum.Bahsi geçen tank ''[B][K]120 Gallon dutch style'[/K][/B]'' ilham kaynağım oldu açıkçası.Ben de biraz Dutch Style tadında birşeyler yapmaya çalıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182325331.jpg[/IMG]
[QUOTE=mek44]Tebrikler ülkemizde görmekten mutluluk duyduğumuz görseller bunlar. Tom Barr’ın bir akvaryumunu canlandırdı kısmen bende. Çok beğendim elinize sağlık.[:nazar:][/QUOTE]
Emin hocam güzel yorumun için teşekkür ediyorum.Bahsi geçen tank ''[B][K]120 Gallon dutch style'[/K][/B]'' ilham kaynağım oldu açıkçası.Ben de biraz Dutch Style tadında birşeyler yapmaya çalıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182325331.jpg[/IMG]
Planty Roads Under Water
[QUOTE=Alpim16]Mükemmel tebrikler güzel bir çalışma [/QUOTE]
[QUOTE=brigantes]Değişik ve emek verilen bir çalışma tebrik ederim hayırlı olsun. Ama ön kısım doğal gözükmediği için orayı pek beğenmedim. [/QUOTE]
Ön kısım biraz mecburi o şekilde oldu cuba ve monte carloların birbirine karışmasını önlemek için mini ler kullanıldı.
[QUOTE=ozganridvan]Güzel, heveslendirici ve ilham verici bir çalışma tebrik ederim.[/QUOTE]
[QUOTE=nzm06]Hocam tank cok guzel olmus tebrıkler [/QUOTE]
[QUOTE=mahoed]Göz kamaştırıcı çok güzel elinize sağlık.
Keşke benimde olsa[:((][/QUOTE]
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.İnşallah daha iyisi sizin olur [:)][EDIT]Thsnmutlu,2018-03-20 22:06:17[/EDIT]
Tankın arka planında görevlerini yerine getirmeye odaklanan yardımcı ekipmanlar iş başında...Weipro timer a bağlı ve sadece ayarlanan zamanlarda CO2 kontrol ediliyor geri kalan zamanlarda faal değil.Boşa CO2 harcamamak adına yapılan yaygın bir uygulama.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182216311.jpg[/IMG]
[QUOTE=Alpim16]Mükemmel tebrikler güzel bir çalışma [/QUOTE]
[QUOTE=brigantes]Değişik ve emek verilen bir çalışma tebrik ederim hayırlı olsun. Ama ön kısım doğal gözükmediği için orayı pek beğenmedim. [/QUOTE]
Ön kısım biraz mecburi o şekilde oldu cuba ve monte carloların birbirine karışmasını önlemek için mini ler kullanıldı.
[QUOTE=ozganridvan]Güzel, heveslendirici ve ilham verici bir çalışma tebrik ederim.[/QUOTE]
[QUOTE=nzm06]Hocam tank cok guzel olmus tebrıkler [/QUOTE]
[QUOTE=mahoed]Göz kamaştırıcı çok güzel elinize sağlık.
Keşke benimde olsa[:((][/QUOTE]
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.İnşallah daha iyisi sizin olur [:)][EDIT]Thsnmutlu,2018-03-20 22:06:17[/EDIT]
Tankın arka planında görevlerini yerine getirmeye odaklanan yardımcı ekipmanlar iş başında...Weipro timer a bağlı ve sadece ayarlanan zamanlarda CO2 kontrol ediliyor geri kalan zamanlarda faal değil.Boşa CO2 harcamamak adına yapılan yaygın bir uygulama.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182216311.jpg[/IMG]
Planty Roads Under Water
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
[B][K]Tank Ölçüleri :[/K][/B] 60x40x40h
[B][K]Tankın Yaşı :[/K][/B] 2-3 aylık
[B][K]Taban Malzemesi : [/K][/B]
Peat Moss
Lav kırığı
Dennerle FB1 Substrate Start
JBL Plant Soil
Yati Kökü
DIY ADA Super clear,Penac W,Penac P
[B][K]Filtrasyon : [/K][/B]
Eheim 2217
Eheim 2213
Dophin UV 08 9 Watt Filtre (Şuan aktif değil)
VIV Glass Ball Outflow Pipe
VIV Glass Violet Outflow Pipe
Ista Glass Surface Skimmer
[B][K]Aydınlatma :[/K][/B]
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Super Flora T5
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Tropic T5
[B][K]CO2 ve Ekipman :[/K][/B]
WEIPRO PH CO2 Controller
Ista 2 litre CO2 tüp
Ista 1 litre CO2 tüp
Ista CO2 Control Selenoid Valve
CO2 Art Control Selenoid Valve
Ista Max Mix Large
Bazooka Atomizer CO2 Diffuser - 70mm
Bubble Magus - BM-T01 Dozaj Pompası
[B][K]Kullanılan Sıvı Katkılar Ve Gübreleme :[/K][/B]
All in one (D.I.Y.) Solüsyon
Estimative Index (EI) Daily
Sera Nitrivec
Microlife DCA006
[B][K]Bitkiler :[/K][/B]
Hemianthus callitrichoides 'Cuba'
Micranthemum 'Monte Carlo'
Alternanthera Reineckii Mini
Pogostemon Helferi
Staurogyne Repens
Eleocharis Parvula Mini
Ludwigia sp. Mini Super Red
Rotala sp. 'Bonsai' (Cüce Bonsai)
Rotala Macrandra Japan Red
Pogostemon Erectus
Limnophila Aromatica
Proserpinaca palustris 'Cuba'
Rotala Wallichii Red
Myriophyllum Tuberculatum
Rotala Macrandra 'Mini'
[B][K]Canlılar :[/K] [/B]
Tanichthys albonubes – White Cloud Mountain Minnow (Beyaz Bulut Dağı Balığı / Kardinal Balığı)
Trigonostigma heteromorpha-Rasbora
SAE
Otocinclus Affinis
Ancistrus Dolichopterus (Cüce Vatoz)
Neocaridina davidi (Kiraz Karidesi)
[B][K]Tasarım Aşaması : [/K][/B]
Aynı anda tüm bitkileri temin edemediğimden (epey sabır göstermekle beraber ilanlarda parça parça dahi olsa bulamadım) tasarladığım gibi olmadı maalesef.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148461.jpg[/IMG]
[B][K]Kurulum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180149171.jpg[/IMG]
Cuba ve monte carloları geçen sene bozduğum tankımdan aldığım birer öbeği emers ortamdan bugünlere kadar idame ettirerek yeni tankıma taşıyabildim.
[B][K]Son Durum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
Staurogyne repensler ilk günden bu yana bir türlü istediğim gelişimi göstermedi.Kendilerine ayrılan alanı maalesef beklediğim gibi dolduramadı.Şuan için biraz daha iyiler.
Parvula minilerin tankın çeşitli yerlerine yayılıp dağınık bir görüntü oluşturmamaları için farklı bir ekim işlemi gerçekleştirildi.Hepsi tek sıra halinde ve dağılmadan gelişimlerini sürdürmektedir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180151481.jpg[/IMG]
Emers olarak gelen bitkilerden Pogostemon Erectus ve Pogostemon Helferi beklediğim patlamayı gerçekleştirmişken...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180155461.jpg[/IMG]
Rotala macrandralar sonradan yerlerini değiştirdiğimden dolayı biraz formsuzlar,yavaş yavaş adapte olmaya çalışıyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180157191.jpg[/IMG]
Bazı bitkileri tanktan çıkarıp farklı türleri eklemeyi düşünüyorum.Gelişim hızları ve ihtiyaçları doğrultusunda benzer türler daha doğru seçimdir.
[EDIT]Thsnmutlu,2018-04-08 14:28:21[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
[B][K]Tank Ölçüleri :[/K][/B] 60x40x40h
[B][K]Tankın Yaşı :[/K][/B] 2-3 aylık
[B][K]Taban Malzemesi : [/K][/B]
Peat Moss
Lav kırığı
Dennerle FB1 Substrate Start
JBL Plant Soil
Yati Kökü
DIY ADA Super clear,Penac W,Penac P
[B][K]Filtrasyon : [/K][/B]
Eheim 2217
Eheim 2213
Dophin UV 08 9 Watt Filtre (Şuan aktif değil)
VIV Glass Ball Outflow Pipe
VIV Glass Violet Outflow Pipe
Ista Glass Surface Skimmer
[B][K]Aydınlatma :[/K][/B]
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Super Flora T5
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Tropic T5
[B][K]CO2 ve Ekipman :[/K][/B]
WEIPRO PH CO2 Controller
Ista 2 litre CO2 tüp
Ista 1 litre CO2 tüp
Ista CO2 Control Selenoid Valve
CO2 Art Control Selenoid Valve
Ista Max Mix Large
Bazooka Atomizer CO2 Diffuser - 70mm
Bubble Magus - BM-T01 Dozaj Pompası
[B][K]Kullanılan Sıvı Katkılar Ve Gübreleme :[/K][/B]
All in one (D.I.Y.) Solüsyon
Estimative Index (EI) Daily
Sera Nitrivec
Microlife DCA006
[B][K]Bitkiler :[/K][/B]
Hemianthus callitrichoides 'Cuba'
Micranthemum 'Monte Carlo'
Alternanthera Reineckii Mini
Pogostemon Helferi
Staurogyne Repens
Eleocharis Parvula Mini
Ludwigia sp. Mini Super Red
Rotala sp. 'Bonsai' (Cüce Bonsai)
Rotala Macrandra Japan Red
Pogostemon Erectus
Limnophila Aromatica
Proserpinaca palustris 'Cuba'
Rotala Wallichii Red
Myriophyllum Tuberculatum
Rotala Macrandra 'Mini'
[B][K]Canlılar :[/K] [/B]
Tanichthys albonubes – White Cloud Mountain Minnow (Beyaz Bulut Dağı Balığı / Kardinal Balığı)
Trigonostigma heteromorpha-Rasbora
SAE
Otocinclus Affinis
Ancistrus Dolichopterus (Cüce Vatoz)
Neocaridina davidi (Kiraz Karidesi)
[B][K]Tasarım Aşaması : [/K][/B]
Aynı anda tüm bitkileri temin edemediğimden (epey sabır göstermekle beraber ilanlarda parça parça dahi olsa bulamadım) tasarladığım gibi olmadı maalesef.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148461.jpg[/IMG]
[B][K]Kurulum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180149171.jpg[/IMG]
Cuba ve monte carloları geçen sene bozduğum tankımdan aldığım birer öbeği emers ortamdan bugünlere kadar idame ettirerek yeni tankıma taşıyabildim.
[B][K]Son Durum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
Staurogyne repensler ilk günden bu yana bir türlü istediğim gelişimi göstermedi.Kendilerine ayrılan alanı maalesef beklediğim gibi dolduramadı.Şuan için biraz daha iyiler.
Parvula minilerin tankın çeşitli yerlerine yayılıp dağınık bir görüntü oluşturmamaları için farklı bir ekim işlemi gerçekleştirildi.Hepsi tek sıra halinde ve dağılmadan gelişimlerini sürdürmektedir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180151481.jpg[/IMG]
Emers olarak gelen bitkilerden Pogostemon Erectus ve Pogostemon Helferi beklediğim patlamayı gerçekleştirmişken...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180155461.jpg[/IMG]
Rotala macrandralar sonradan yerlerini değiştirdiğimden dolayı biraz formsuzlar,yavaş yavaş adapte olmaya çalışıyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180157191.jpg[/IMG]
Bazı bitkileri tanktan çıkarıp farklı türleri eklemeyi düşünüyorum.Gelişim hızları ve ihtiyaçları doğrultusunda benzer türler daha doğru seçimdir.
[EDIT]Thsnmutlu,2018-04-08 14:28:21[/EDIT]
Yosun Türü Belirlemede Destek.
[QUOTE=gattar5050]Reeflowers’ın ürünleri bir yana, sorun yaşadığım konu yosunlar. Bir türlü önüne geçemiyorum.[/QUOTE]
İlk tavsiyem biraz doğru araştırma yapman yönünde.Sorunsuz bir akvaryum için öncelikle nelerin gerektiğini öğrenmelisin.Üşenmeyip aşağıda linkini verdiğim konuyu okursan gerekli cevapları alacaksındır.Yosun ve bakteri arasındaki ilişkiyi öğrenmen temennisiyle.
[URL]http://www.akvaryumda.com/bitkili-akvaryumlarda-yosun-olusma-sebepleri/[/URL]
Sağlıklı hobiler[EDIT]Thsnmutlu,2018-02-16 17:14:45[/EDIT]
[QUOTE=gattar5050]Reeflowers’ın ürünleri bir yana, sorun yaşadığım konu yosunlar. Bir türlü önüne geçemiyorum.[/QUOTE]
İlk tavsiyem biraz doğru araştırma yapman yönünde.Sorunsuz bir akvaryum için öncelikle nelerin gerektiğini öğrenmelisin.Üşenmeyip aşağıda linkini verdiğim konuyu okursan gerekli cevapları alacaksındır.Yosun ve bakteri arasındaki ilişkiyi öğrenmen temennisiyle.
[URL]http://www.akvaryumda.com/bitkili-akvaryumlarda-yosun-olusma-sebepleri/[/URL]
Sağlıklı hobiler[EDIT]Thsnmutlu,2018-02-16 17:14:45[/EDIT]
Kouzu 60 ( Genel Görünüm Ve Video Eklendi )
[QUOTE=Keys]
Yurtdışında satan siteler var ama bizde yok sanırım. Marka olarak aqua medic buna benzer bir ürün yapıyor aslında. Ama oldukça pahalı diye hatırlıyorum. Eski tankımda max mix kullandım. Gazı fazla verdiğim zaman pervaneler duruyordu. Ardından istanın diğer bir reactorunu kullandım. Ondan da verim alamadım. Yüksek oranda gaz verince pervane duruyordu bende. Debi sorunu da olabilir tabi bu. Cerges reactoru yurtdışındaki örneklerinden yola çıkarak kendim yaptım. Ama çok da uğraşmaya değecek bir şey değil bence. Tanka kabarcık vermemesi için bir iki ekleme yaptım süngerlerden. Kabarcık vermiyor ama debi çok düşüyor. Filtre kirlendikçe nasıl olur bilemiyorum. Debi yetersiz gelince reactorun içinde gazı çözecek harekette oluşmuyor haliyle. Kaba görüntüsü, yer problemi vs. yaşanabiliyor. Çözme performansı iyi ama. Diğer reactorlerdeki gibi pervane olmadığı için gaza bağlı durma vs. problemi de olmuyor. Ama bu reactor için debi çok önemli gazı çözmek adına. Tüm parçalarıyla maliyeti hazır reactorlerle aynı seviyede. Çok tercih edilebilir değil yani.
Hepsini değerlendirince sera 500 model reactor almaya karar verdim. O da pervaneli bir çözücü. Eğer kabarcık için çözüm üretmezseniz tanka ufak miktarda gaz gönderebiliyor. Debi cergesle aynı gibi. En azından daha ufak daha hoş bir görüntüsü var. Muhtemelen yenisi gelince onu kullanacağım. Benim aldığım ürün taktıktan sonra conta yerinden su kaçırdı.Değiştirmek için göndereceğim. [/QUOTE]
Tecrübelerini paylaştıkça bizler de yeni şeyler öğreniyoruz teşekkür ederim.Aslında Uğur max mix large ın pervanelerini çıkartabiliyorsun bu yüzden sordum mantık aynı.Sonuç olarak yine tanka kabarcık veriyor maalesef.Pervane dönüş hızı gücü filtrenin debisiyle alakalı aslında.Sera reaktör ista nın external reaktör üyle şekil ve görüntü olarak aynı.Bu arada sera max mix large mantığıyla yeni bir ürün piyasaya sürmüş.Hazneynin boyunu 35 cm ye kadar uzatmış.Reaktörün bağlantı noktalarına teflon bant çekersen kaçağı engellersin bu esnada ürünü deneme şansın olur en azından.
[URL]https://www.aquaticsupplies.com.au/products/sera-multi-fil-350-media-filter[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/301220170000081.jpg[/IMG]
[QUOTE=Keys]
Yurtdışında satan siteler var ama bizde yok sanırım. Marka olarak aqua medic buna benzer bir ürün yapıyor aslında. Ama oldukça pahalı diye hatırlıyorum. Eski tankımda max mix kullandım. Gazı fazla verdiğim zaman pervaneler duruyordu. Ardından istanın diğer bir reactorunu kullandım. Ondan da verim alamadım. Yüksek oranda gaz verince pervane duruyordu bende. Debi sorunu da olabilir tabi bu. Cerges reactoru yurtdışındaki örneklerinden yola çıkarak kendim yaptım. Ama çok da uğraşmaya değecek bir şey değil bence. Tanka kabarcık vermemesi için bir iki ekleme yaptım süngerlerden. Kabarcık vermiyor ama debi çok düşüyor. Filtre kirlendikçe nasıl olur bilemiyorum. Debi yetersiz gelince reactorun içinde gazı çözecek harekette oluşmuyor haliyle. Kaba görüntüsü, yer problemi vs. yaşanabiliyor. Çözme performansı iyi ama. Diğer reactorlerdeki gibi pervane olmadığı için gaza bağlı durma vs. problemi de olmuyor. Ama bu reactor için debi çok önemli gazı çözmek adına. Tüm parçalarıyla maliyeti hazır reactorlerle aynı seviyede. Çok tercih edilebilir değil yani.
Hepsini değerlendirince sera 500 model reactor almaya karar verdim. O da pervaneli bir çözücü. Eğer kabarcık için çözüm üretmezseniz tanka ufak miktarda gaz gönderebiliyor. Debi cergesle aynı gibi. En azından daha ufak daha hoş bir görüntüsü var. Muhtemelen yenisi gelince onu kullanacağım. Benim aldığım ürün taktıktan sonra conta yerinden su kaçırdı.Değiştirmek için göndereceğim. [/QUOTE]
Tecrübelerini paylaştıkça bizler de yeni şeyler öğreniyoruz teşekkür ederim.Aslında Uğur max mix large ın pervanelerini çıkartabiliyorsun bu yüzden sordum mantık aynı.Sonuç olarak yine tanka kabarcık veriyor maalesef.Pervane dönüş hızı gücü filtrenin debisiyle alakalı aslında.Sera reaktör ista nın external reaktör üyle şekil ve görüntü olarak aynı.Bu arada sera max mix large mantığıyla yeni bir ürün piyasaya sürmüş.Hazneynin boyunu 35 cm ye kadar uzatmış.Reaktörün bağlantı noktalarına teflon bant çekersen kaçağı engellersin bu esnada ürünü deneme şansın olur en azından.
[URL]https://www.aquaticsupplies.com.au/products/sera-multi-fil-350-media-filter[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/301220170000081.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
