ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Alidndr
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
514
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Haziran 2016 13:32
Son Ziyaret:
20 Mart 2025 00:05
Toplam Mesaj:
1286 [0.35 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ali Dündar
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Eskisehir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ali Dündar
SON 10 MESAJI
Hightech Caridina Olur Mu
[QUOTE=CevdetSERBEST]Daha önce birşey besledinmi , ilk mi başlıyorsun.[/QUOTE]
caridina türü olarak beslemedim ama akvaryum konusunda acemi değilim merak ettiğim şey su değerlerini uygun yapsam (6-6.5 ph ,120ppm ,0-2KH, 4-7GH) bu canlılar hightech akvaryumda yaşayabilir mi
[QUOTE=CevdetSERBEST]Daha önce birşey besledinmi , ilk mi başlıyorsun.[/QUOTE]
caridina türü olarak beslemedim ama akvaryum konusunda acemi değilim merak ettiğim şey su değerlerini uygun yapsam (6-6.5 ph ,120ppm ,0-2KH, 4-7GH) bu canlılar hightech akvaryumda yaşayabilir mi
Hightech Caridina Olur Mu
[QUOTE=CevdetSERBEST]Şu anda akvaryumun varmı ne tur besliyorsun ? [/QUOTE]
Hayır henüz kurmadım kiraz burun tetra ya da galaxy rasbora olacak
[QUOTE=CevdetSERBEST]Şu anda akvaryumun varmı ne tur besliyorsun ? [/QUOTE]
Hayır henüz kurmadım kiraz burun tetra ya da galaxy rasbora olacak
Hightech Caridina Olur Mu
Merhaba arkadaşlar,
Gerekli PH-GH-KH ve tds ayarlandıktan sonra hightech akvaryumda caridina ya da tiger karides olur mu? Co2 ve sıvı gübrelerle yaşayabilirler mi internette bazı yabancıların bunu yaptığını gördüm yaşayabilirlerse en dayanıklı caridina türü hangisidir önerilerinizi bekliyorum.
Merhaba arkadaşlar,
Gerekli PH-GH-KH ve tds ayarlandıktan sonra hightech akvaryumda caridina ya da tiger karides olur mu? Co2 ve sıvı gübrelerle yaşayabilirler mi internette bazı yabancıların bunu yaptığını gördüm yaşayabilirlerse en dayanıklı caridina türü hangisidir önerilerinizi bekliyorum.
Hightech Aydınlatma Önerisi
Merhabalar aydınlatma hakkında yardımınıza ihtiyacım var ikisinden hangisini seçmeliyim ?
Akvaryum ölçüleri 50x40x40
1. [URL]https://atakanpetshop.com/orionled-extrem-b-3-sira-akvaryum-led-aydinlatma-40cm[/URL]
2. [URL]https://atakanpetshop.com/orionled-nano-plant-plus-hightech-seri-akvaryum-led-aydinlatma[/URL]
bu ikisinden birisi yeterli gelir mi ikisi de yeterli gelirse hangisi daha şık durur
Monte carlo ve rotala blood red ağırlıklı olucak akvaryumum şimdiden teşekkürler.
Merhabalar aydınlatma hakkında yardımınıza ihtiyacım var ikisinden hangisini seçmeliyim ?
Akvaryum ölçüleri 50x40x40
1. [URL]https://atakanpetshop.com/orionled-extrem-b-3-sira-akvaryum-led-aydinlatma-40cm[/URL]
2. [URL]https://atakanpetshop.com/orionled-nano-plant-plus-hightech-seri-akvaryum-led-aydinlatma[/URL]
bu ikisinden birisi yeterli gelir mi ikisi de yeterli gelirse hangisi daha şık durur
Monte carlo ve rotala blood red ağırlıklı olucak akvaryumum şimdiden teşekkürler.
Bitkili Akvaryum İçin Kum Seçimi
Merhaba arkadaşlar,
Monte carlo bitkisi için Jbl Manado kumunu tercih edicem tek başına yeterli gelir mi altına Jbl aquabasis koymalı mıyım ve oranları nasıl olmalı, aqubasis kullanmakla kullanmamak arasında büyük farklar var mıdır
teşekkürler,
Monte carlo dışında başka bitkiler de olacak[EDIT]Alidndr,2024-11-21 01:17:48[/EDIT]
Yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim
Merhaba arkadaşlar,
Monte carlo bitkisi için Jbl Manado kumunu tercih edicem tek başına yeterli gelir mi altına Jbl aquabasis koymalı mıyım ve oranları nasıl olmalı, aqubasis kullanmakla kullanmamak arasında büyük farklar var mıdır
teşekkürler,
Monte carlo dışında başka bitkiler de olacak[EDIT]Alidndr,2024-11-21 01:17:48[/EDIT]
Yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim
Betta Balığı Akvaryumu
[QUOTE=tsp7]Herkese hayırlı günler. Arkadaşlar 25*35*15 büyüklüğünde akvaryumum var önceden beta balığım vardı içinde ama 3 sene baktıktan sonra hakkın rahmetine kavuştu kendisi,nedenini anlayamadım ama yaşından dolayıdır diye tahmin ettim yada umdum diyelim. Bi müddet bu akvaryumda ne bakabilirim diye düşündüm fakat bulamadım tekrar bi tane fil kulak betta aldım ve dün itibariyle dinlendirdiğim suya koydum şuanda gayet iyi durumda iştahıda yerinde çokda güzel yüzüyor. Sizce akvaryuma taş eklemelimiyim daha önce çakıl taşı vardı ama daha sonra biyerde gördüm taşsızdı betta akvaryumu bende taşsız olacağını düşünerek çıkardım. Çakıl taşı ekleme konusunda bana yardımcı olursanız sevinirim ekleyeyimmi eklemeyeyimmi? Ve başka önerisi olanlar varsa her türlü öneriye açığım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/86447/181120241435531.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba Muhammet Bey,
Öncelikli olarak hayırlı olsun akvaryumda değiştirmeniz gereken bir kaç şey var
1. olarak suda mavilik var eğer bu mavilik metilen mavisiyse bir daha dökmeyiniz yararlı bakterileri de öldürerek suyun bakteri döngüsünü tamamıyla bozar ama eğer sera aquatan tarzı su düzenleyiciyse sorun teşkil etmez
2. olarak yapay bitkiyi çıkartın gün geçtikçe salınım yaparak balığınızı öldürebilir eğer taş dekoru da plastikse onu da çıkarın
3. olarak filtre Kaç L/H debisi fazlaysa betanızı yorabilir ve evet filtrenizi sürekli açık tutun
4. olarak akvaryuma biraz daha su ilave edebilirsiniz
5. olarak doğal kökler nötr kumlar ve bitkiler ekleyerek betanız için daha sağlıklı bir ortam oluşturabilirsiniz
saygılarımla,
[QUOTE=tsp7]Herkese hayırlı günler. Arkadaşlar 25*35*15 büyüklüğünde akvaryumum var önceden beta balığım vardı içinde ama 3 sene baktıktan sonra hakkın rahmetine kavuştu kendisi,nedenini anlayamadım ama yaşından dolayıdır diye tahmin ettim yada umdum diyelim. Bi müddet bu akvaryumda ne bakabilirim diye düşündüm fakat bulamadım tekrar bi tane fil kulak betta aldım ve dün itibariyle dinlendirdiğim suya koydum şuanda gayet iyi durumda iştahıda yerinde çokda güzel yüzüyor. Sizce akvaryuma taş eklemelimiyim daha önce çakıl taşı vardı ama daha sonra biyerde gördüm taşsızdı betta akvaryumu bende taşsız olacağını düşünerek çıkardım. Çakıl taşı ekleme konusunda bana yardımcı olursanız sevinirim ekleyeyimmi eklemeyeyimmi? Ve başka önerisi olanlar varsa her türlü öneriye açığım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/86447/181120241435531.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba Muhammet Bey,
Öncelikli olarak hayırlı olsun akvaryumda değiştirmeniz gereken bir kaç şey var
1. olarak suda mavilik var eğer bu mavilik metilen mavisiyse bir daha dökmeyiniz yararlı bakterileri de öldürerek suyun bakteri döngüsünü tamamıyla bozar ama eğer sera aquatan tarzı su düzenleyiciyse sorun teşkil etmez
2. olarak yapay bitkiyi çıkartın gün geçtikçe salınım yaparak balığınızı öldürebilir eğer taş dekoru da plastikse onu da çıkarın
3. olarak filtre Kaç L/H debisi fazlaysa betanızı yorabilir ve evet filtrenizi sürekli açık tutun
4. olarak akvaryuma biraz daha su ilave edebilirsiniz
5. olarak doğal kökler nötr kumlar ve bitkiler ekleyerek betanız için daha sağlıklı bir ortam oluşturabilirsiniz
saygılarımla,
Caridina Karidesler İçin Su Değerleri
[QUOTE=ÇaĞRı]
Est. Kusurluk bir durum yok, sadece anlamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum.
Arıtma suyu kullandığınızda zaten işin %90 ınını toprak ayarlıyor. Buna çok takılı kalmayın. Ben haftada 8litre su değişiyorum. Gh ını ölçün arıtma suyunun zaten 0'a yakın en fazla1 dir. çıkar. Tabi 30-40ppm dolaylarındaysa cihazdan çıkan su.
Arıtma suyum 37ppm. Tepeleme değil, silme çay kaşığı gh mineral kullandığımda 8litre suya 120-130-140ppm oluyor. Sizde böyle yapın demem. Yarım çay kaşığı kullanın karıştırın iyice 1 dakka bekleyin ölçüm yapın. Az geldiyse birazda daha ekleyin gh mineral aynı şekilde karıştırıp gene ölçün. Zaten 1-2 defa yaptıkdan sonra ne kadar ekleme yapacağınızı anlıyacaksınız ve pratiğe dökeceksiniz. Sıcaklıkta sıkıntı yoksa akvaryumda su değişimini gerçekleştiriyorum.
Ph,gh ve kh test kitlerim mevcut. Ayda 1 ölçüyorum, problem olmuyor. Zaten tds aletinizle 120-130ppm yakaladığınızda gh 4-5 ve kh 0 çıkar. Ben amazonia toprak kullanıyorum. Ph 6-6,5 civarında. Burdaki en önemli nokta, akvaryumda hiç bir dekorun yada akvaryum içinde ki nesnelerin nötr olması yani, salınım yapmaması lazım.
Yazın soğutma olayına gelirsek. Mersin gibi bir yerde sıcaklık sıkıntı. Akşam 22:00 da eve geliyorum işten, klimayı açıyorum. 20-21 derecede çalışır. Sabah 10:00 da evden çıkarken kapatıyorum. Akvaryum 22-23 derecede oluyor. Çift fanlı soğutucu kullanıyorum termostatlı. Akşam eve geldiğimde en fazla 27 derecede oluyor.
Bu şekilde bir döngüde gidiyorum.
İlk defa bakıcaksınız anlıyorum sizi. Bende ilk başladığımda ölümle karşılaştım, zor görünüyor çok kafa karıştırıyor. Ph olsun, gh olsun, kh olsun, iletkenlik olsun. Bir kaç ay sonra gözünüz kapalı yapıyorsunuz bu işlemleri. Suyu kokladığınızda burnunuzla ölçüyorsunuz gh'ını , ph'ını :)
Önemli nokta şu, arıtma suyu kullandığınızda, gerisini toprak hallediyor zaten. Sizin en önemli işiniz iletkenliği 120-140ppm arasında tutmak.
Akvaryumdan su eksildiğinde yani buharlaştığında heleki yaz aylarında ppm yükselir. Atıyorum 150-160ppm oldu. Eksilen suyu tamamlayın arıtma suyuyla gh mineral eklemeden. 160ppm suya 5-6 litre 40ppm arıtma suyu eklediğinizde, 120ppm civarına çekebiliyorsunuz. 40 litre akvaryumumdan örnekler veriyorum. Sizde kendinize göre ayarlama yapabilirsiniz.
[/QUOTE][QUOTE=ÇaĞRı]
Est. Kusurluk bir durum yok, sadece anlamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum.
Arıtma suyu kullandığınızda zaten işin %90 ınını toprak ayarlıyor. Buna çok takılı kalmayın. Ben haftada 8litre su değişiyorum. Gh ını ölçün arıtma suyunun zaten 0'a yakın en fazla1 dir. çıkar. Tabi 30-40ppm dolaylarındaysa cihazdan çıkan su.
Arıtma suyum 37ppm. Tepeleme değil, silme çay kaşığı gh mineral kullandığımda 8litre suya 120-130-140ppm oluyor. Sizde böyle yapın demem. Yarım çay kaşığı kullanın karıştırın iyice 1 dakka bekleyin ölçüm yapın. Az geldiyse birazda daha ekleyin gh mineral aynı şekilde karıştırıp gene ölçün. Zaten 1-2 defa yaptıkdan sonra ne kadar ekleme yapacağınızı anlıyacaksınız ve pratiğe dökeceksiniz. Sıcaklıkta sıkıntı yoksa akvaryumda su değişimini gerçekleştiriyorum.
Ph,gh ve kh test kitlerim mevcut. Ayda 1 ölçüyorum, problem olmuyor. Zaten tds aletinizle 120-130ppm yakaladığınızda gh 4-5 ve kh 0 çıkar. Ben amazonia toprak kullanıyorum. Ph 6-6,5 civarında. Burdaki en önemli nokta, akvaryumda hiç bir dekorun yada akvaryum içinde ki nesnelerin nötr olması yani, salınım yapmaması lazım.
Yazın soğutma olayına gelirsek. Mersin gibi bir yerde sıcaklık sıkıntı. Akşam 22:00 da eve geliyorum işten, klimayı açıyorum. 20-21 derecede çalışır. Sabah 10:00 da evden çıkarken kapatıyorum. Akvaryum 22-23 derecede oluyor. Çift fanlı soğutucu kullanıyorum termostatlı. Akşam eve geldiğimde en fazla 27 derecede oluyor.
Bu şekilde bir döngüde gidiyorum.
İlk defa bakıcaksınız anlıyorum sizi. Bende ilk başladığımda ölümle karşılaştım, zor görünüyor çok kafa karıştırıyor. Ph olsun, gh olsun, kh olsun, iletkenlik olsun. Bir kaç ay sonra gözünüz kapalı yapıyorsunuz bu işlemleri. Suyu kokladığınızda burnunuzla ölçüyorsunuz gh'ını , ph'ını :)
Önemli nokta şu, arıtma suyu kullandığınızda, gerisini toprak hallediyor zaten. Sizin en önemli işiniz iletkenliği 120-140ppm arasında tutmak.
Akvaryumdan su eksildiğinde yani buharlaştığında heleki yaz aylarında ppm yükselir. Atıyorum 150-160ppm oldu. Eksilen suyu tamamlayın arıtma suyuyla gh mineral eklemeden. 160ppm suya 5-6 litre 40ppm arıtma suyu eklediğinizde, 120ppm civarına çekebiliyorsunuz. 40 litre akvaryumumdan örnekler veriyorum. Sizde kendinize göre ayarlama yapabilirsiniz.
[/QUOTE]
Aklımda olan soruları yanıtladınız değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim 🙏
[QUOTE=ÇaĞRı]
Est. Kusurluk bir durum yok, sadece anlamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum.
Arıtma suyu kullandığınızda zaten işin %90 ınını toprak ayarlıyor. Buna çok takılı kalmayın. Ben haftada 8litre su değişiyorum. Gh ını ölçün arıtma suyunun zaten 0'a yakın en fazla1 dir. çıkar. Tabi 30-40ppm dolaylarındaysa cihazdan çıkan su.
Arıtma suyum 37ppm. Tepeleme değil, silme çay kaşığı gh mineral kullandığımda 8litre suya 120-130-140ppm oluyor. Sizde böyle yapın demem. Yarım çay kaşığı kullanın karıştırın iyice 1 dakka bekleyin ölçüm yapın. Az geldiyse birazda daha ekleyin gh mineral aynı şekilde karıştırıp gene ölçün. Zaten 1-2 defa yaptıkdan sonra ne kadar ekleme yapacağınızı anlıyacaksınız ve pratiğe dökeceksiniz. Sıcaklıkta sıkıntı yoksa akvaryumda su değişimini gerçekleştiriyorum.
Ph,gh ve kh test kitlerim mevcut. Ayda 1 ölçüyorum, problem olmuyor. Zaten tds aletinizle 120-130ppm yakaladığınızda gh 4-5 ve kh 0 çıkar. Ben amazonia toprak kullanıyorum. Ph 6-6,5 civarında. Burdaki en önemli nokta, akvaryumda hiç bir dekorun yada akvaryum içinde ki nesnelerin nötr olması yani, salınım yapmaması lazım.
Yazın soğutma olayına gelirsek. Mersin gibi bir yerde sıcaklık sıkıntı. Akşam 22:00 da eve geliyorum işten, klimayı açıyorum. 20-21 derecede çalışır. Sabah 10:00 da evden çıkarken kapatıyorum. Akvaryum 22-23 derecede oluyor. Çift fanlı soğutucu kullanıyorum termostatlı. Akşam eve geldiğimde en fazla 27 derecede oluyor.
Bu şekilde bir döngüde gidiyorum.
İlk defa bakıcaksınız anlıyorum sizi. Bende ilk başladığımda ölümle karşılaştım, zor görünüyor çok kafa karıştırıyor. Ph olsun, gh olsun, kh olsun, iletkenlik olsun. Bir kaç ay sonra gözünüz kapalı yapıyorsunuz bu işlemleri. Suyu kokladığınızda burnunuzla ölçüyorsunuz gh'ını , ph'ını :)
Önemli nokta şu, arıtma suyu kullandığınızda, gerisini toprak hallediyor zaten. Sizin en önemli işiniz iletkenliği 120-140ppm arasında tutmak.
Akvaryumdan su eksildiğinde yani buharlaştığında heleki yaz aylarında ppm yükselir. Atıyorum 150-160ppm oldu. Eksilen suyu tamamlayın arıtma suyuyla gh mineral eklemeden. 160ppm suya 5-6 litre 40ppm arıtma suyu eklediğinizde, 120ppm civarına çekebiliyorsunuz. 40 litre akvaryumumdan örnekler veriyorum. Sizde kendinize göre ayarlama yapabilirsiniz.
[/QUOTE][QUOTE=ÇaĞRı]
Est. Kusurluk bir durum yok, sadece anlamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum.
Arıtma suyu kullandığınızda zaten işin %90 ınını toprak ayarlıyor. Buna çok takılı kalmayın. Ben haftada 8litre su değişiyorum. Gh ını ölçün arıtma suyunun zaten 0'a yakın en fazla1 dir. çıkar. Tabi 30-40ppm dolaylarındaysa cihazdan çıkan su.
Arıtma suyum 37ppm. Tepeleme değil, silme çay kaşığı gh mineral kullandığımda 8litre suya 120-130-140ppm oluyor. Sizde böyle yapın demem. Yarım çay kaşığı kullanın karıştırın iyice 1 dakka bekleyin ölçüm yapın. Az geldiyse birazda daha ekleyin gh mineral aynı şekilde karıştırıp gene ölçün. Zaten 1-2 defa yaptıkdan sonra ne kadar ekleme yapacağınızı anlıyacaksınız ve pratiğe dökeceksiniz. Sıcaklıkta sıkıntı yoksa akvaryumda su değişimini gerçekleştiriyorum.
Ph,gh ve kh test kitlerim mevcut. Ayda 1 ölçüyorum, problem olmuyor. Zaten tds aletinizle 120-130ppm yakaladığınızda gh 4-5 ve kh 0 çıkar. Ben amazonia toprak kullanıyorum. Ph 6-6,5 civarında. Burdaki en önemli nokta, akvaryumda hiç bir dekorun yada akvaryum içinde ki nesnelerin nötr olması yani, salınım yapmaması lazım.
Yazın soğutma olayına gelirsek. Mersin gibi bir yerde sıcaklık sıkıntı. Akşam 22:00 da eve geliyorum işten, klimayı açıyorum. 20-21 derecede çalışır. Sabah 10:00 da evden çıkarken kapatıyorum. Akvaryum 22-23 derecede oluyor. Çift fanlı soğutucu kullanıyorum termostatlı. Akşam eve geldiğimde en fazla 27 derecede oluyor.
Bu şekilde bir döngüde gidiyorum.
İlk defa bakıcaksınız anlıyorum sizi. Bende ilk başladığımda ölümle karşılaştım, zor görünüyor çok kafa karıştırıyor. Ph olsun, gh olsun, kh olsun, iletkenlik olsun. Bir kaç ay sonra gözünüz kapalı yapıyorsunuz bu işlemleri. Suyu kokladığınızda burnunuzla ölçüyorsunuz gh'ını , ph'ını :)
Önemli nokta şu, arıtma suyu kullandığınızda, gerisini toprak hallediyor zaten. Sizin en önemli işiniz iletkenliği 120-140ppm arasında tutmak.
Akvaryumdan su eksildiğinde yani buharlaştığında heleki yaz aylarında ppm yükselir. Atıyorum 150-160ppm oldu. Eksilen suyu tamamlayın arıtma suyuyla gh mineral eklemeden. 160ppm suya 5-6 litre 40ppm arıtma suyu eklediğinizde, 120ppm civarına çekebiliyorsunuz. 40 litre akvaryumumdan örnekler veriyorum. Sizde kendinize göre ayarlama yapabilirsiniz.
[/QUOTE]
Aklımda olan soruları yanıtladınız değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim 🙏
Caridina Karidesler İçin Su Değerleri
[QUOTE=ÇaĞRı]
Öncelikle anlayamadığım nokta neden iletkenlik 0 istiyorsunuz ?
Bakacağınız canlı 120-140ppm suda yaşamaktadır.
Evinizde normal bir arıtma cihazı varsa, 30-40ppm, hadi diyelim 50ppm olsun.
Ben evdeki normal arıtma cihazından alıyorum suyu. İçilen kısımdan, öyle yok onu çıkar, şunu tak olayı yok. Koyuyorum lavaboya kovayı dolduruyorum kullanıyorum.
Bu kadar kolay bir olayı, neden zorlaştırmak istiyorsunuz anlamlandıramadım işin açığı.[/QUOTE]
İletkenlik dediğimiz şey suyun içindeki bütün katı maddeler diye biliyorum örnek veriyorum iletkenlik 0 olduğu zaman gh tozu eklediğimde iletkenlik artacak ve ben 120 iletkenlikte suyun içerisinde 5-6 gh olduğun bilicem. Tabiki ilk defa bu canlılıara bakıcam sizin tecrübelerinize ihtiyacım var 2 soru sormak istiyorum
1. 30-40 ppm su elde ettiğiniz zaman gh ını nasıl ölçüyorsunuz ve ne kadar gh tozu ekliyorsunuz
2. Yazın soğutmayı nasıl sağlıyorsunuz
Belki ben çok detay düşünüyorumdur arıtmadan su alıp eklesem de olur mu? ama bu sefer gh oranını nasıl tutturucam
Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim kendimi güzel ifade edemediysem kusura bakmayın 🙏
[QUOTE=ÇaĞRı]
Öncelikle anlayamadığım nokta neden iletkenlik 0 istiyorsunuz ?
Bakacağınız canlı 120-140ppm suda yaşamaktadır.
Evinizde normal bir arıtma cihazı varsa, 30-40ppm, hadi diyelim 50ppm olsun.
Ben evdeki normal arıtma cihazından alıyorum suyu. İçilen kısımdan, öyle yok onu çıkar, şunu tak olayı yok. Koyuyorum lavaboya kovayı dolduruyorum kullanıyorum.
Bu kadar kolay bir olayı, neden zorlaştırmak istiyorsunuz anlamlandıramadım işin açığı.[/QUOTE]
İletkenlik dediğimiz şey suyun içindeki bütün katı maddeler diye biliyorum örnek veriyorum iletkenlik 0 olduğu zaman gh tozu eklediğimde iletkenlik artacak ve ben 120 iletkenlikte suyun içerisinde 5-6 gh olduğun bilicem. Tabiki ilk defa bu canlılıara bakıcam sizin tecrübelerinize ihtiyacım var 2 soru sormak istiyorum
1. 30-40 ppm su elde ettiğiniz zaman gh ını nasıl ölçüyorsunuz ve ne kadar gh tozu ekliyorsunuz
2. Yazın soğutmayı nasıl sağlıyorsunuz
Belki ben çok detay düşünüyorumdur arıtmadan su alıp eklesem de olur mu? ama bu sefer gh oranını nasıl tutturucam
Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim kendimi güzel ifade edemediysem kusura bakmayın 🙏
Caridina Karidesler İçin Su Değerleri
[QUOTE=bendeniztayfun]
İletkenlik düşük verir ama ph yüksek olur sana uygun olcağını sanmam iletkenlik için tamam ph düşürücü ile kullanırım dersen ozaman tamam. içme suyundan daha tasarruflu olur.
Aydınlatma için az gereksinimli bitkileri diğer bitki be dekorların gölge yapacağı şekilde konumlandırırsan sağlıklı olur.
Sana litre başına watt söylüyeyim daha kolay olur sana. Low tech bitki için litre başı 0,3 watt high tech için de 0,6-1 w arası aydınlatma kullanırsın. Ona göre hesapla herzaman [8)]
[/QUOTE]
Teşekkür ederim iletkenlik 0 verecek arıtma cihazı öneriniz var mı bunlar işe yarar mı
[URL]https://www.trendyol.com/arspurefilter/akvaryum-osmos-su-uretim-filtre-seti-p-61895260?boutiqueId=61&merchantId=127426&storefrontId=1&countryCode=TR&language=tr&gads=true[/URL]
[QUOTE=bendeniztayfun]
İletkenlik düşük verir ama ph yüksek olur sana uygun olcağını sanmam iletkenlik için tamam ph düşürücü ile kullanırım dersen ozaman tamam. içme suyundan daha tasarruflu olur.
Aydınlatma için az gereksinimli bitkileri diğer bitki be dekorların gölge yapacağı şekilde konumlandırırsan sağlıklı olur.
Sana litre başına watt söylüyeyim daha kolay olur sana. Low tech bitki için litre başı 0,3 watt high tech için de 0,6-1 w arası aydınlatma kullanırsın. Ona göre hesapla herzaman [8)]
[/QUOTE]
Teşekkür ederim iletkenlik 0 verecek arıtma cihazı öneriniz var mı bunlar işe yarar mı
[URL]https://www.trendyol.com/arspurefilter/akvaryum-osmos-su-uretim-filtre-seti-p-61895260?boutiqueId=61&merchantId=127426&storefrontId=1&countryCode=TR&language=tr&gads=true[/URL]
Caridina Karidesler İçin Su Değerleri
[QUOTE=Laterthanbefore]Osmos su yerine iletkenlik değeri düşük olan herhangi bir marka suyu kullanabilirsiniz içerik kısmında yazıyor.
Linkteki ürün insanları kazıklamak için üretilmiş gibi duruyor, çok bir faydası olmayacaktır
Işıklandırma şiddeti çok yüksek olmadığı sürece soruna yol açmaz ekstra bir olayı yok diye biliyorum.
[/QUOTE]
cevabınız için teşekkür ederim olarak ph ı kaç olan içme suyu seçmeliyim
[QUOTE=Laterthanbefore]Osmos su yerine iletkenlik değeri düşük olan herhangi bir marka suyu kullanabilirsiniz içerik kısmında yazıyor.
Linkteki ürün insanları kazıklamak için üretilmiş gibi duruyor, çok bir faydası olmayacaktır
Işıklandırma şiddeti çok yüksek olmadığı sürece soruna yol açmaz ekstra bir olayı yok diye biliyorum.
[/QUOTE]
cevabınız için teşekkür ederim olarak ph ı kaç olan içme suyu seçmeliyim
SON MESAJLAR
- Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - Su Yosunu Fatihsm, 14:41
Yosun - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl Hidro Dinamik, 11:25
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
KULLANICILAR
- 109 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
Feanor,
Hknçkl,
Denizhann,
pitsem,
scorpion26,
0rnn,
syerli,
JujuSeri,
sacityld,
oguzozt,
senol74,
Urar,
EKAR,
ssener,
florasan,
DigitalPen,
ozan_1903,
a.gumrah,
ciways,
zen666,
tukabu,
osmangunay,
ezzalisi,
rebelde,
İsmail YILDIRIM,
riderfish,
YAYD06,
Omer0618,
forthehordex,
ilterisdoğukan,
ibmsony,
Garminzush,
sina cen,
altuntasseref,
reprise,
MiSoSiKiaN,
fikret43,
yeekim,
osmandbnl,
Hoppala,
Kaangzkr,
Cyber_Scout,
Koksal Gurkan,
Oğul Hüseyin,
aupqua,
Haywardmux,
Burak PEKDEMİR,
EmiirKaan,
Mithrandirr,
Kaya43,
CoryCory,
ternapi,
BadgeR,
Kemalk41,
umitlee,
ferhattt,
Oquanus,
smithiseek,
JamesTok,
Ancalagon,
mustafatelli,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
