ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Nicomendox
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
25
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Eylül 2016 09:34
Son Ziyaret:
12 Aralık 2021 15:13
Toplam Mesaj:
92 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fikret
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
_Fikret_
SON 10 MESAJI
Portatif İç Sump 3 Mm Lik Camdan Olur Mu ??
[QUOTE=kn0w]
İşte bu bayramdan sonra kesin olarak yapıyorum bende bin şekilde portatif sump yapmayı planlıyordum ama akvaryumda yasladığımız camda yosunlaşma pislik birikmesi gibi bi durum oluşması düşündürüyordu şuan soru işaretleri kalktı Bayram sonu resimli anlatımla güzel bi portatif sump geliyor :)[/QUOTE]
Bu Sump benim Sumpım Videoyu yüklediğimi de unutmuşum :) Arkadaşlar Sistemi kurduğum günden beri harika çalışıyor. Ama 3mm değil benim Sumpım 6mm lik camdan. Kendim 5 ya da 6. denemeden sonra kendimce en randımanlı çalışan İç Sumpı yaptım. Motor olarak Eheim Compact 3000 kullanıyorum. Bazen güçlü kalıyor kısıyorum. Şimdilerde Standart bir Kafa motoru kullanıyorum. Dikkat etmeniz gereken en önemli şey ilk bölmeye hem alttan hem üsten su girişi vermeniz. ve girişlere biolojik sünger yerleştirmenizdir. hem temizlenmesi kolay. hem yavru varsa kaçmaz. hem de su akışı kesilmez. Saygılarımla.
[QUOTE=kn0w]
İşte bu bayramdan sonra kesin olarak yapıyorum bende bin şekilde portatif sump yapmayı planlıyordum ama akvaryumda yasladığımız camda yosunlaşma pislik birikmesi gibi bi durum oluşması düşündürüyordu şuan soru işaretleri kalktı Bayram sonu resimli anlatımla güzel bi portatif sump geliyor :)[/QUOTE]
Bu Sump benim Sumpım Videoyu yüklediğimi de unutmuşum :) Arkadaşlar Sistemi kurduğum günden beri harika çalışıyor. Ama 3mm değil benim Sumpım 6mm lik camdan. Kendim 5 ya da 6. denemeden sonra kendimce en randımanlı çalışan İç Sumpı yaptım. Motor olarak Eheim Compact 3000 kullanıyorum. Bazen güçlü kalıyor kısıyorum. Şimdilerde Standart bir Kafa motoru kullanıyorum. Dikkat etmeniz gereken en önemli şey ilk bölmeye hem alttan hem üsten su girişi vermeniz. ve girişlere biolojik sünger yerleştirmenizdir. hem temizlenmesi kolay. hem yavru varsa kaçmaz. hem de su akışı kesilmez. Saygılarımla.
Demir Sehpaya Mobilya Giydirmek İçin Nasıl Vida ?
M2 fiyatı 45-50 civarı birşeydi sanırım. bir plaka ne kadardır bilmiyorum. tabanlar kapaklar Taç vs. 3 M2 civarı gider sanırım. 130x65x65 gibi bir ölçü olacak.
M2 fiyatı 45-50 civarı birşeydi sanırım. bir plaka ne kadardır bilmiyorum. tabanlar kapaklar Taç vs. 3 M2 civarı gider sanırım. 130x65x65 gibi bir ölçü olacak.
Demir Sehpaya Mobilya Giydirmek İçin Nasıl Vida ?
İbrahim hocam teşekkür ederim. 3,5 mm lik matkapla yuva açınca 4 mm lik vida gene kendine göre açmış olmaz mı vida yolunu? Ben MDF yerine Suntalem (tam adı doğru mudur bilmiyorum. Sunta ama taşaltan değil biraz daha sağlamından yapılma. Ahşap desenli olanından) kestireceğim. Yılların mobilyacısı bir abimiz. herkes MDF yi iyi sanar ama tek artısı vidalarken olur. onun dışında Sunta bile MDF den daha kullanışlıdır. MDF nem alırsa hemen şişer o sıkıştırılmış tozlar kendini salar. Hakikaten dediği gibi oldu. MDF den yapılma bir sehpa nem hemen aldı ve şişti.
Zaten Bauhouse da MDF yok kestirmek istesem de :)
İbrahim hocam teşekkür ederim. 3,5 mm lik matkapla yuva açınca 4 mm lik vida gene kendine göre açmış olmaz mı vida yolunu? Ben MDF yerine Suntalem (tam adı doğru mudur bilmiyorum. Sunta ama taşaltan değil biraz daha sağlamından yapılma. Ahşap desenli olanından) kestireceğim. Yılların mobilyacısı bir abimiz. herkes MDF yi iyi sanar ama tek artısı vidalarken olur. onun dışında Sunta bile MDF den daha kullanışlıdır. MDF nem alırsa hemen şişer o sıkıştırılmış tozlar kendini salar. Hakikaten dediği gibi oldu. MDF den yapılma bir sehpa nem hemen aldı ve şişti.
Zaten Bauhouse da MDF yok kestirmek istesem de :)
Demir Sehpaya Mobilya Giydirmek İçin Nasıl Vida ?
Selamlar Arkadaşlar. Yaptırmış olduğum 4x4 2mm et kalınlığı olan Demirden Sehpaya Bugün Mobilya kestireceğim. Bu kestirdiğim mobilya parçalarını demir profile hangi vida ya da somun kullanarak monte edebilirim ? Matkap uçlu vida olacağını söyleyenler oldu. Kestirilecek parçaların kalınlığı standart 18mm. 2mm de demirin kalınlığı toplamda 2 cm oluyor. Bazı resimlerde vidaların üzeri şapkayla kapatılmış. Bunlar ne tarz vidalardır ? Genelde aluminyum sistemlerde görüyorum bunu.
4 cm lik bir Vida uzun mu kalır ? Vidaladıktan sonra Mobilya ile profil arasında yapıştırmak için bir şey sürmeye gerek var mı ?
Saygılarımla.
Selamlar Arkadaşlar. Yaptırmış olduğum 4x4 2mm et kalınlığı olan Demirden Sehpaya Bugün Mobilya kestireceğim. Bu kestirdiğim mobilya parçalarını demir profile hangi vida ya da somun kullanarak monte edebilirim ? Matkap uçlu vida olacağını söyleyenler oldu. Kestirilecek parçaların kalınlığı standart 18mm. 2mm de demirin kalınlığı toplamda 2 cm oluyor. Bazı resimlerde vidaların üzeri şapkayla kapatılmış. Bunlar ne tarz vidalardır ? Genelde aluminyum sistemlerde görüyorum bunu.
4 cm lik bir Vida uzun mu kalır ? Vidaladıktan sonra Mobilya ile profil arasında yapıştırmak için bir şey sürmeye gerek var mı ?
Saygılarımla.
İç Sump Planlama
[QUOTE=rokko]
Dremel ile kesici ve freze aparatı kullanarak yapılabilir diye düşünüyorum. Ama reklamcılar daha temiz yapacaktır kesinlikle.[/QUOTE]
Mevcut Sump ı yapmadan önce İstanbul Karaköyde Peleksicilerin merkezine kadar gittim. 57x49x15 lik sum için 100 TL. fiyat istediler 6mm lik pleksi için. Eğer portatif olacak ise en büyük sorun Pleksiden sumpın suya batmaması olacaktır. Camdan yapılan sump bile eğer motor kuvvetli ise su çekişi fazla olup içerde kalan az su sumpın şaha kalkmasına sebep olacaktır. Bunun yerine Dc-Fix kaplama kullanın derim. Normal cam üzerine mavi renkli olanını alın ve yapıştırın sudan nemden etkilenmiyor. ve 3-4 iç sumpı kaplayacak kadar olan bir rulo 15-16 TL. arası fiyattan satılıyor.
[QUOTE=rokko]
Dremel ile kesici ve freze aparatı kullanarak yapılabilir diye düşünüyorum. Ama reklamcılar daha temiz yapacaktır kesinlikle.[/QUOTE]
Mevcut Sump ı yapmadan önce İstanbul Karaköyde Peleksicilerin merkezine kadar gittim. 57x49x15 lik sum için 100 TL. fiyat istediler 6mm lik pleksi için. Eğer portatif olacak ise en büyük sorun Pleksiden sumpın suya batmaması olacaktır. Camdan yapılan sump bile eğer motor kuvvetli ise su çekişi fazla olup içerde kalan az su sumpın şaha kalkmasına sebep olacaktır. Bunun yerine Dc-Fix kaplama kullanın derim. Normal cam üzerine mavi renkli olanını alın ve yapıştırın sudan nemden etkilenmiyor. ve 3-4 iç sumpı kaplayacak kadar olan bir rulo 15-16 TL. arası fiyattan satılıyor.
İç Sump Planlama
[QUOTE=arifkoray]
ÇOK güzel olmuş elinize sağlık. Bişey sorucam kayıt ve kuşak yan cama kadar uzanıyor yanılmıyorsam. İçeri nasıl yerleştirdiniz?[:?][/QUOTE]
Selamlar arif hocam. Okuldayken hep deriz ya bu bilgi ne zaman nerede işime yarayacak diye. İşte ben o sumpı Max uzunlukta nasıl yerleştiririm sorusunun cevabını Hipotenüs ile buldum :) (iki kayıt arası 68 cm. benim genişlik içten 60 cm.) yüzden 57 cm uzunluğundaki 15 cm genişliğindeki Sump'ı ortadan kayıtların arasında içeri sokup kenara kaydırdım. Yani Sump Portatif. ilk su bölümünün olduğu kısım 15x15 ti. 2 cm lik kısmını suyun girişine geri kalan 13 cm i ilk fitrasyona ayırdım. şaşırtma bölümü 4,5 cm. ikinci filtrasyon 24,2x15 cm. motor kısmı da 14x15 cm di. ilk filtre bölümünden şaşırtma bölümüne geçiş yüksekliği 4 cm dipten. şaşırtma bölümünden 2. filtre bölümüne geçiş ise üstten 5 cm. Motorunuz kuvvetli ve filtre malzemeleriniz yoğun ise 15 cm olarak ta bırakabilirsiniz. Su akış hızını etkileyen en önemli faktör Elyaflar. 5 kat elyaf koyduğumda ikinci filtre bölümündeki su seviyesi 2/5 oranında bir su seviyesi kalıyor. 1-2 kat elyaf koyarsam bu durumda ise 3/5 ile 4/5 orasında su seviyesi kalıyor. deneyerek bulursunuz. Ama dediğim gibi benim motor min 1000lt/h max 3000 lt/h. ben minimumda çalıştırmak zorunda kalıyorum eğer elyafları 4 5 kat koyarsam ilk bölmeye.
[QUOTE=arifkoray]
ÇOK güzel olmuş elinize sağlık. Bişey sorucam kayıt ve kuşak yan cama kadar uzanıyor yanılmıyorsam. İçeri nasıl yerleştirdiniz?[:?][/QUOTE]
Selamlar arif hocam. Okuldayken hep deriz ya bu bilgi ne zaman nerede işime yarayacak diye. İşte ben o sumpı Max uzunlukta nasıl yerleştiririm sorusunun cevabını Hipotenüs ile buldum :) (iki kayıt arası 68 cm. benim genişlik içten 60 cm.) yüzden 57 cm uzunluğundaki 15 cm genişliğindeki Sump'ı ortadan kayıtların arasında içeri sokup kenara kaydırdım. Yani Sump Portatif. ilk su bölümünün olduğu kısım 15x15 ti. 2 cm lik kısmını suyun girişine geri kalan 13 cm i ilk fitrasyona ayırdım. şaşırtma bölümü 4,5 cm. ikinci filtrasyon 24,2x15 cm. motor kısmı da 14x15 cm di. ilk filtre bölümünden şaşırtma bölümüne geçiş yüksekliği 4 cm dipten. şaşırtma bölümünden 2. filtre bölümüne geçiş ise üstten 5 cm. Motorunuz kuvvetli ve filtre malzemeleriniz yoğun ise 15 cm olarak ta bırakabilirsiniz. Su akış hızını etkileyen en önemli faktör Elyaflar. 5 kat elyaf koyduğumda ikinci filtre bölümündeki su seviyesi 2/5 oranında bir su seviyesi kalıyor. 1-2 kat elyaf koyarsam bu durumda ise 3/5 ile 4/5 orasında su seviyesi kalıyor. deneyerek bulursunuz. Ama dediğim gibi benim motor min 1000lt/h max 3000 lt/h. ben minimumda çalıştırmak zorunda kalıyorum eğer elyafları 4 5 kat koyarsam ilk bölmeye.
Akvaryum Temizliği
[QUOTE=Mücahit ÖZTÜRK]Merhaba arkadaşlar akvaryum olayında yeniyim güzel bir akvaryum yaptım kendime fakat temizlik motorunun hortumlarihortumlarının dışarıdan kablo gibi gitmesini istemiyorum akvaryumun altından musluk gibi birşey koyup içine boru geçirsem su basıncı motora zarar verir mi genelde motorun akvaryumdan aşağıya konulmali denmiş yardımcı olursanız sevinirim akvaryumum 145 boy 50 en 60 yukseklik[/QUOTE]
Mücahit hocam iç sump koymak için akvaryum boyutu uygun. Ben portatif iç sump yaptım kendim. oldukça kullanışlı. Aşağıda videosu var. Yalnız iyi bir kafa motoru almanız devir daim için önemli.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=cpFQdaYP3KM[/VID]
Motorum Eheim Compact 3000. 1000 lt/h ile 3000 lt/h arasında çalışıyor. Ben filtre malzemelerinin sık olması dolayısı ile minimumda 1000 lt/h de çalıştırıyorum.
Hem sessiz hem kullanışlı. Düşünmenizi öneririm.
[QUOTE=Mücahit ÖZTÜRK]Merhaba arkadaşlar akvaryum olayında yeniyim güzel bir akvaryum yaptım kendime fakat temizlik motorunun hortumlarihortumlarının dışarıdan kablo gibi gitmesini istemiyorum akvaryumun altından musluk gibi birşey koyup içine boru geçirsem su basıncı motora zarar verir mi genelde motorun akvaryumdan aşağıya konulmali denmiş yardımcı olursanız sevinirim akvaryumum 145 boy 50 en 60 yukseklik[/QUOTE]
Mücahit hocam iç sump koymak için akvaryum boyutu uygun. Ben portatif iç sump yaptım kendim. oldukça kullanışlı. Aşağıda videosu var. Yalnız iyi bir kafa motoru almanız devir daim için önemli.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=cpFQdaYP3KM[/VID]
Motorum Eheim Compact 3000. 1000 lt/h ile 3000 lt/h arasında çalışıyor. Ben filtre malzemelerinin sık olması dolayısı ile minimumda 1000 lt/h de çalıştırıyorum.
Hem sessiz hem kullanışlı. Düşünmenizi öneririm.
Portatif İç Sump 3 Mm Lik Camdan Olur Mu ??
[QUOTE=secreteriat]
demek istedigim kafa motorundan cikan suyun dagilimi idi , bením sumpta ki temiz su ortada toplaniyor , ve orada iki motorum mevcut , ilki 24 saat direk uv´ye giden oradan L seklinde yaptigim ince delikli boru sistemiyle tanka dönüs yapiyor , suyu ne cok dalgalandirip bitkileri dans ettiriyor nede cok durgun , digeri ise ( hemen sumpun cikisinda kisa bir parca ) günde birer saat sabah öglen aksam calisiyor yüzeye cöken yem - cürük bitki vb parcalari havalandirip tankin yüzeyinde asiri bitki vb kalinti olusmasini önlüyor . demek istedigim buydu , cünkü ben suyun asiir dalgalanmasini iceride girdap varmsi gibi görünmesini istemiyorum , tabii her tankin gereksinimi ve akvaristin düsüncesi farklidir .hayirli hobbyler [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/301020161702051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/301020161702191.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/301020161702361.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/301020161702491.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Öncelikle sisteminiz çok güzel. Ancak birincisi benim akvaryumum bitkili akvaryum olmayacak. Çiklet besliyorum. Kayalar ile dizayn edeceğim. ikincisi ve en önemlisi ben İç Sump sistemini akvaryumun sağında solunda hortumlar olmasın diye kurmaya çalıştım :) benim aklımda olan da sizinkine benzer bir sistem ama tam karar veremedim. Şöyle ki; Motordan Çıkan suyu, ya PVC boru ve dirsekler aracılığı ile 4 tarafı dolaşıp üzerilerine açacağım deliklerden akıtmak, veya tek bir dirsek ile sumpın dibinden tabana yakın seviyeye indirmek. bu inen boru üzerinde de deliklerle suyu dışarı vermek. Zor olan Sumpı dizayn etmekti. Artık duruma göre su dönüşüne karar vericem.
[QUOTE=secreteriat]
demek istedigim kafa motorundan cikan suyun dagilimi idi , bením sumpta ki temiz su ortada toplaniyor , ve orada iki motorum mevcut , ilki 24 saat direk uv´ye giden oradan L seklinde yaptigim ince delikli boru sistemiyle tanka dönüs yapiyor , suyu ne cok dalgalandirip bitkileri dans ettiriyor nede cok durgun , digeri ise ( hemen sumpun cikisinda kisa bir parca ) günde birer saat sabah öglen aksam calisiyor yüzeye cöken yem - cürük bitki vb parcalari havalandirip tankin yüzeyinde asiri bitki vb kalinti olusmasini önlüyor . demek istedigim buydu , cünkü ben suyun asiir dalgalanmasini iceride girdap varmsi gibi görünmesini istemiyorum , tabii her tankin gereksinimi ve akvaristin düsüncesi farklidir .hayirli hobbyler [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/301020161702051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/301020161702191.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/301020161702361.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186934/301020161702491.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Öncelikle sisteminiz çok güzel. Ancak birincisi benim akvaryumum bitkili akvaryum olmayacak. Çiklet besliyorum. Kayalar ile dizayn edeceğim. ikincisi ve en önemlisi ben İç Sump sistemini akvaryumun sağında solunda hortumlar olmasın diye kurmaya çalıştım :) benim aklımda olan da sizinkine benzer bir sistem ama tam karar veremedim. Şöyle ki; Motordan Çıkan suyu, ya PVC boru ve dirsekler aracılığı ile 4 tarafı dolaşıp üzerilerine açacağım deliklerden akıtmak, veya tek bir dirsek ile sumpın dibinden tabana yakın seviyeye indirmek. bu inen boru üzerinde de deliklerle suyu dışarı vermek. Zor olan Sumpı dizayn etmekti. Artık duruma göre su dönüşüne karar vericem.
Portatif İç Sump 3 Mm Lik Camdan Olur Mu ??
[QUOTE=onenineone]
Bende Kemal beye katılıyorum. O elyaflar belirli bir müddet sonra renki değişecek yani balık pisliği vs.den dolayı. Temizlemek istediğinde eziyet haline gelecek. Şuan görüntü güzel ama ileride çirkin görünecek.
Bu arada azmini takdir ediyorum. :)[/QUOTE]
Balık pislikleri vb. zaten dipte kalır nadiren dış filtre ya da sump tarafından çekilir. O yüzden elyafları sadece ilk giriş kısmında en üste koymayı planlıyorum. ilk yaptığım sumpı bozup temizledikten sonra bu sisteme döndüm. İş hobi eğlence olunca insan yapmaktan keyif alıyor. Kullandığım tüm camların kenarlarını yuvarlak olacak sekilde saatlerce zımpara ile yuvarlattım. Forumda ibrahim beyin sisteminin benzerini nette gördüm. uyguladım. motor da işini fazlası ile iyi yapıyor. 3000 LT/h max güç iken 1000 lt/h min güç yetiyorda artıyor. belki malzemeleri biraz seyreltirsem akış hızlanır ve gücü artırabilirim. Ama dediğim gibi sump'ın dibe oturması için destek kullanıyorum. suyun kaldırma gücü epey fazla :)[EDIT]Nicomendox,2016-10-30 16:56:48[/EDIT]
[QUOTE=onenineone]
Bende Kemal beye katılıyorum. O elyaflar belirli bir müddet sonra renki değişecek yani balık pisliği vs.den dolayı. Temizlemek istediğinde eziyet haline gelecek. Şuan görüntü güzel ama ileride çirkin görünecek.
Bu arada azmini takdir ediyorum. :)[/QUOTE]
Balık pislikleri vb. zaten dipte kalır nadiren dış filtre ya da sump tarafından çekilir. O yüzden elyafları sadece ilk giriş kısmında en üste koymayı planlıyorum. ilk yaptığım sumpı bozup temizledikten sonra bu sisteme döndüm. İş hobi eğlence olunca insan yapmaktan keyif alıyor. Kullandığım tüm camların kenarlarını yuvarlak olacak sekilde saatlerce zımpara ile yuvarlattım. Forumda ibrahim beyin sisteminin benzerini nette gördüm. uyguladım. motor da işini fazlası ile iyi yapıyor. 3000 LT/h max güç iken 1000 lt/h min güç yetiyorda artıyor. belki malzemeleri biraz seyreltirsem akış hızlanır ve gücü artırabilirim. Ama dediğim gibi sump'ın dibe oturması için destek kullanıyorum. suyun kaldırma gücü epey fazla :)[EDIT]Nicomendox,2016-10-30 16:56:48[/EDIT]
Portatif İç Sump 3 Mm Lik Camdan Olur Mu ??
[QUOTE=secreteriat]
Eline saglik , su cikisina ne yapacaksin ? nasil bir sey düsünüyorsun ?birde ararlarda elyaf var galiba ince katman ! bence onalri cikarsan daha iyi olur , nedenine gelince elyaf en iyiside olsa belli bir süre sonra özelligini kaybediyor [:iyi:][/QUOTE]
Kemal hocam su çıkışına ne yapacaksın derken neyi kastettiğinizi anlayamadım.
İlk bölümdeki aralardaki elyafları mı çıkarayım ? İlk bölümde en üstte zaten elyaf koyuyorum. Sump tabana tam basınçla oturmuyor. Nedeni ise motorun su çekiş gücü ile azalan su miktarına bağlı kaldırma gücünden sebep. ben de Sump ın tepe noktası ile kuşak arasına plastik destek koydum oynamıyor artık.
[QUOTE=secreteriat]
Eline saglik , su cikisina ne yapacaksin ? nasil bir sey düsünüyorsun ?birde ararlarda elyaf var galiba ince katman ! bence onalri cikarsan daha iyi olur , nedenine gelince elyaf en iyiside olsa belli bir süre sonra özelligini kaybediyor [:iyi:][/QUOTE]
Kemal hocam su çıkışına ne yapacaksın derken neyi kastettiğinizi anlayamadım.
İlk bölümdeki aralardaki elyafları mı çıkarayım ? İlk bölümde en üstte zaten elyaf koyuyorum. Sump tabana tam basınçla oturmuyor. Nedeni ise motorun su çekiş gücü ile azalan su miktarına bağlı kaldırma gücünden sebep. ben de Sump ın tepe noktası ile kuşak arasına plastik destek koydum oynamıyor artık.
SON MESAJLAR
- Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
