ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
FatihBezirgan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
27
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Ekim 2016 20:47
Son Ziyaret:
25 Nisan 2026 21:15
Toplam Mesaj:
48 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
2 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fatih
Doğum Tarihi:
21 Kasım 1995
Yaş:
30
İl:
Ankara
Meslek:
3d karakter animatörü
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
45 lt bitkili akvaryum
Zebra,moli,çöpçü,lepistes,kılıç kuyruk,cüce vatoz
SON 10 MESAJI
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[QUOTE=EmreOZDEMIR]Başarılı bir akvaryum olmuş, bu aralar benimde aklımdan bu tarz bir akvaryum geçiyor. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim[:)]
[QUOTE=EmreOZDEMIR]Başarılı bir akvaryum olmuş, bu aralar benimde aklımdan bu tarz bir akvaryum geçiyor. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim[:)]
60x40x40 Bitkili Akvaryum
Ölçüler:60x40x40
Canlı Türleri:Moscow blue lepistes,Otocinclus,Cherry barb,Komando ve albino çöpçü,Green neon tetra,Sae,Cüce vatoz,Nerite salyangoz,Çeşitli tür karides
Bitki Türleri:Monte carlo,Mini parvula,Weeping moss,Anubias petite,Anubias nana bonsai,Anubias nana
Tankın Yaşı: 1.5
Akvaryum camı : Creaqua ultra clear 45'' kesim
Filtrasyon ve Işıklandırma:Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 6 saat),ekstra olarak filtre içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
Tasarım ve Dekorasyon:Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me-FE)
Ağaç yapımında kullandığım ağaç Creaqua Twigy Mix Mini Ribbed ürünü.
5 Saniyede 1 damla olacak şekilde tüm gün co2 veriyorum.
1.5 Yıl önce kurmuş olduğum akvaryumun tasarımını azıcık değiştirdim[:)))] Kalite düşük olduğu için youtube videosunu ekliyorum,adım adım görseller aşağıda..
[U]4k olarak videoyu izlerseniz sevinirim,kalite düşüklüğü olmaması açısından,[/U]
[B][U][URL]https://www.youtube.com/watch?v=aQISBdjSKqI[/URL]
[/U][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262246491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262249421.jpg[/IMG]
Başlangıçta iwagumi yapacağım diye yola çıkmıştım,tabi sonra durumlar değişti ve bitkili akvaryuma döndü,aradan 1 yıl geçti ve yosun problemi de olunca tasarımı komple değiştirdim.Aşağıda eski hali ve değişimin fotoğraflarını ekliyorum fikir açısından..
İlk kurduğumda böyleydi,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257141.jpg[/IMG]
Dedim ki çok boş oldu,ağaç ekleyim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257381.jpg[/IMG]
ee ağaçlarda yapraksız olmaz diyip üzerine moss ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262258171.jpg[/IMG]
e tabi aradan 1 yıl geçince mosslar büyüyüp yosunlaştı ,ne exel ne karides ne otocat hiçbiri fayda etmedi böyle oldu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259061.jpg[/IMG]
dedim ki ben bunu bozayım,baştan yapayım ama komple de kaldırmayım..malzemeleri aldım ve ağaç yapmaya başladım,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262304351.jpg[/IMG]
sonra akvaryumu sıfırdan yerleştirdim,ağacın üzerine weeping moss da ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262306411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262308321.jpg[/IMG]
Tasarımı değiştirdikten sonra da üzerinden 2 ay kadar geçti,ağaç salkım söğüt formuna gelsin istiyorum,devamında güncelleme yapacağım [:)))][EDIT]FatihBezirgan,2026-02-16 12:17:22[/EDIT]
Ölçüler:60x40x40
Canlı Türleri:Moscow blue lepistes,Otocinclus,Cherry barb,Komando ve albino çöpçü,Green neon tetra,Sae,Cüce vatoz,Nerite salyangoz,Çeşitli tür karides
Bitki Türleri:Monte carlo,Mini parvula,Weeping moss,Anubias petite,Anubias nana bonsai,Anubias nana
Tankın Yaşı: 1.5
Akvaryum camı : Creaqua ultra clear 45'' kesim
Filtrasyon ve Işıklandırma:Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 6 saat),ekstra olarak filtre içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
Tasarım ve Dekorasyon:Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me-FE)
Ağaç yapımında kullandığım ağaç Creaqua Twigy Mix Mini Ribbed ürünü.
5 Saniyede 1 damla olacak şekilde tüm gün co2 veriyorum.
1.5 Yıl önce kurmuş olduğum akvaryumun tasarımını azıcık değiştirdim[:)))] Kalite düşük olduğu için youtube videosunu ekliyorum,adım adım görseller aşağıda..
[U]4k olarak videoyu izlerseniz sevinirim,kalite düşüklüğü olmaması açısından,[/U]
[B][U][URL]https://www.youtube.com/watch?v=aQISBdjSKqI[/URL]
[/U][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262246491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262249421.jpg[/IMG]
Başlangıçta iwagumi yapacağım diye yola çıkmıştım,tabi sonra durumlar değişti ve bitkili akvaryuma döndü,aradan 1 yıl geçti ve yosun problemi de olunca tasarımı komple değiştirdim.Aşağıda eski hali ve değişimin fotoğraflarını ekliyorum fikir açısından..
İlk kurduğumda böyleydi,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257141.jpg[/IMG]
Dedim ki çok boş oldu,ağaç ekleyim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257381.jpg[/IMG]
ee ağaçlarda yapraksız olmaz diyip üzerine moss ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262258171.jpg[/IMG]
e tabi aradan 1 yıl geçince mosslar büyüyüp yosunlaştı ,ne exel ne karides ne otocat hiçbiri fayda etmedi böyle oldu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259061.jpg[/IMG]
dedim ki ben bunu bozayım,baştan yapayım ama komple de kaldırmayım..malzemeleri aldım ve ağaç yapmaya başladım,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262304351.jpg[/IMG]
sonra akvaryumu sıfırdan yerleştirdim,ağacın üzerine weeping moss da ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262306411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262308321.jpg[/IMG]
Tasarımı değiştirdikten sonra da üzerinden 2 ay kadar geçti,ağaç salkım söğüt formuna gelsin istiyorum,devamında güncelleme yapacağım [:)))][EDIT]FatihBezirgan,2026-02-16 12:17:22[/EDIT]
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[QUOTE=osmandbnl]Maşallah hocam. Çok güzel bir tasarım yapmışsınız. Nazar değmesin.
Birkaç sorum olacaktı.
Taban olarak bir substrat kullandınız mı yoksa direk amazonia v2 mi kullandınız?
Bir de kullandığını kayaların adı nedir tam olarak nereden temin ettiniz acaba?[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim,hocam amazonianın içinden bir paket substrat çıkıyor zemine onları ekledim,kayaların adı gnays dedi akvaryumcu ama gnays tam olarak bu değil.Taşları da ankarada melikşah akvaryum var mamakta ordan temin ettim.
[QUOTE=osmandbnl]Maşallah hocam. Çok güzel bir tasarım yapmışsınız. Nazar değmesin.
Birkaç sorum olacaktı.
Taban olarak bir substrat kullandınız mı yoksa direk amazonia v2 mi kullandınız?
Bir de kullandığını kayaların adı nedir tam olarak nereden temin ettiniz acaba?[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim,hocam amazonianın içinden bir paket substrat çıkıyor zemine onları ekledim,kayaların adı gnays dedi akvaryumcu ama gnays tam olarak bu değil.Taşları da ankarada melikşah akvaryum var mamakta ordan temin ettim.
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[:D][QUOTE=ercane]Çok güzel olmuş elinize sağlık, bir sonraki kurulumda arkaya doğru biraz daha yükseklik verebilirseniz görselliği çok daha yüksek olur ve derinlik verir. Aslında ilk kurulumda en büyük kayada çok güzel gölge var, önüne doğru küçük bir kaya koysaydınız ve sol öndeki kayayı biraz sola eğimli olarak koysaydınız harika olurdu.[/QUOTE]
Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim,haklısınız ben kayaları seçerken akvaryumcuda 4 saat falan harcayınca dedim toplayıp evde birşeyler deneyeyim, e tabi böyle olunca pek istediğim ortaya çıkmadı.Dediğim gibi iwagumi diye yola çıktım ama sonra olay çayır çimene döndü [:D]
[:D][QUOTE=ercane]Çok güzel olmuş elinize sağlık, bir sonraki kurulumda arkaya doğru biraz daha yükseklik verebilirseniz görselliği çok daha yüksek olur ve derinlik verir. Aslında ilk kurulumda en büyük kayada çok güzel gölge var, önüne doğru küçük bir kaya koysaydınız ve sol öndeki kayayı biraz sola eğimli olarak koysaydınız harika olurdu.[/QUOTE]
Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim,haklısınız ben kayaları seçerken akvaryumcuda 4 saat falan harcayınca dedim toplayıp evde birşeyler deneyeyim, e tabi böyle olunca pek istediğim ortaya çıkmadı.Dediğim gibi iwagumi diye yola çıktım ama sonra olay çayır çimene döndü [:D]
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[B]Akvaryum ve ölçüler[/B]: Creaqua ultra clear 45 derece kesim 60x40x40 (96 LT)
[B]Canlı Türler[/B]i: Green neon tetra,Endler,Mavi melek karides,Otocat (Otocinclus),Nerite salyangoz
[B]Bitki Türleri[/B]: Monte carlo,Eleocharis Parvula,Christmas Moss
[B]Tankın Yaşı[/B]: 1.5 ay
[B]Filtrasyon ve Işıklandırma[/B]: Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 7 saat),ekstra olarak filte içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
[B]Gübre ve toprak[/B]: Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me)
[B]Co2[/B]: 5 LT co2 tüp,regülatör,ısta 3'in1 difüzör (4 saniyede 1 damla) ve ısta indicator
Herkese iyi forumlar,uzun bir aranın ardından başta iwagumi olarak düşündüğüm sonradan işin renginin çok değiştiği bir kurulum yaptım,sonucu içime sindi ve burda paylaşmak istedim.
Uzun zamandır zemin bitkisi yetiştirmek istiyordum,haliyle bunun maaliyeti biraz fazla oluyor.Co2 olarak 5lt tüp kullanıyorum, difüzör olarak istanın 3 in 1 difüzörünü kullanıyorum,4 saniyede 1 damla olacak şekilde.Selenoid valf kullanmıyorum o yüzden biraz daha az co2 veriyorum,yine aynı şekilde istanın indicatörünü kullanıyorum,co2 dengesini o şekilde koruyorum.Su değişimini başta haftalık olarak yapıyordum şuan 2 haftada 1 yapıyorum,bitkileri gözlemleyip ona göre değişimleri yapıyorum.Bitkileri in vitro olarak satın almıştım 1.5 ayda zemini kapladı,bitki gelişimlerini aralıklı olarak fotoğraf olarak ekliyorum.Herkese iyi forumlar [^_^]
ilk deneme olarak böyle birşey yapmıştım,tabi içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241422511.jpg[/IMG]
sonra biraz değişiklik yaptım,tabi yine içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241423341.jpg[/IMG]
Sonra iwagumiden olay çıktı tabi,dedim moss ağacı yapayım..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241424061.jpg[/IMG]
En sonda final hali bu şekilde,tabi ileride değişebilir sağım solum belli olmaz [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241425581.jpg[/IMG]
Bu da genel video..
https://imgyukle.com/i/CDypfP
[EDIT]FatihBezirgan,2024-12-31 15:34:56[/EDIT]
[B]Akvaryum ve ölçüler[/B]: Creaqua ultra clear 45 derece kesim 60x40x40 (96 LT)
[B]Canlı Türler[/B]i: Green neon tetra,Endler,Mavi melek karides,Otocat (Otocinclus),Nerite salyangoz
[B]Bitki Türleri[/B]: Monte carlo,Eleocharis Parvula,Christmas Moss
[B]Tankın Yaşı[/B]: 1.5 ay
[B]Filtrasyon ve Işıklandırma[/B]: Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 7 saat),ekstra olarak filte içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
[B]Gübre ve toprak[/B]: Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me)
[B]Co2[/B]: 5 LT co2 tüp,regülatör,ısta 3'in1 difüzör (4 saniyede 1 damla) ve ısta indicator
Herkese iyi forumlar,uzun bir aranın ardından başta iwagumi olarak düşündüğüm sonradan işin renginin çok değiştiği bir kurulum yaptım,sonucu içime sindi ve burda paylaşmak istedim.
Uzun zamandır zemin bitkisi yetiştirmek istiyordum,haliyle bunun maaliyeti biraz fazla oluyor.Co2 olarak 5lt tüp kullanıyorum, difüzör olarak istanın 3 in 1 difüzörünü kullanıyorum,4 saniyede 1 damla olacak şekilde.Selenoid valf kullanmıyorum o yüzden biraz daha az co2 veriyorum,yine aynı şekilde istanın indicatörünü kullanıyorum,co2 dengesini o şekilde koruyorum.Su değişimini başta haftalık olarak yapıyordum şuan 2 haftada 1 yapıyorum,bitkileri gözlemleyip ona göre değişimleri yapıyorum.Bitkileri in vitro olarak satın almıştım 1.5 ayda zemini kapladı,bitki gelişimlerini aralıklı olarak fotoğraf olarak ekliyorum.Herkese iyi forumlar [^_^]
ilk deneme olarak böyle birşey yapmıştım,tabi içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241422511.jpg[/IMG]
sonra biraz değişiklik yaptım,tabi yine içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241423341.jpg[/IMG]
Sonra iwagumiden olay çıktı tabi,dedim moss ağacı yapayım..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241424061.jpg[/IMG]
En sonda final hali bu şekilde,tabi ileride değişebilir sağım solum belli olmaz [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241425581.jpg[/IMG]
Bu da genel video..
https://imgyukle.com/i/CDypfP
[EDIT]FatihBezirgan,2024-12-31 15:34:56[/EDIT]
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547111.jpg[/IMG]
low tech diye çıktığım bu yolda,olmuşken şu da olsun bu da olsun diye diye bi çuval para harcadım bakalım sonumuz ne olacak[:D] [:D]
5 LT CO2 tüp ,regülatör,ısta difüzör aldım.E tabi madem co2 var bunun yanına monte carlo ve parvula aldım.Konu devam ettikçe buralara girdi sağlarım.[EDIT]FatihBezirgan,2024-11-13 15:49:57[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547111.jpg[/IMG]
low tech diye çıktığım bu yolda,olmuşken şu da olsun bu da olsun diye diye bi çuval para harcadım bakalım sonumuz ne olacak[:D] [:D]
5 LT CO2 tüp ,regülatör,ısta difüzör aldım.E tabi madem co2 var bunun yanına monte carlo ve parvula aldım.Konu devam ettikçe buralara girdi sağlarım.[EDIT]FatihBezirgan,2024-11-13 15:49:57[/EDIT]
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
Çok teşekkür ederim önerileriniz için,tüplü co2 sistemlere bakıyorum şuan.Bütçeyi üçe beşe katladım umarım sonucu iyi olur.
Çok teşekkür ederim önerileriniz için,tüplü co2 sistemlere bakıyorum şuan.Bütçeyi üçe beşe katladım umarım sonucu iyi olur.
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[QUOTE=bendeniztayfun]
Merhaba Co2 kullanmıyacaksanız zemin bitkisi oluşturmanız neredeyse imkansız. Yosunlarla zemin oluşturmaya kalkışmanızı hiç tavsiye etmem olur ya tavsiye eden olursa. Özellikle Bitki olucaksa kayaları gölgede bırakmıcak oranda ön plan bilkilerinden az sayıda ekleyebilirsiniz.
Ayrıca aktif toprak kullanılan tanklarda Co2 verilmediği zaman ve yeterince bitkide olmadığı için salınımdaki organikler su değerlerinizi bozucak yosun ve alg sorunları ,Yeşil su gibi durumlarla karşılaşaşıcaksınız. Bence tabanda kullandığınız aktif toprak Co2 de kullanmayacağınız için iwagumi tankı kurmanıza engel. bence co2 kullanmayacaksanız. bolca bitkiler ekip Forest style bir lowtech tank kurmanız en iyi seçim olucaktır. Keşke size daha olumlu bir mesaj yazabilseydim ama malesef olmucak işe amin dememek gerekir. İyi hobiler dilerim [/QUOTE]
Yanıt için teşekkür ederim,bu karbonat ve limon tuzundan yapılan DIY CO2 sistemlere baktım,hazır sistem ve difüzor setlerine.Bu şekilde bir co2 sağlasam sonrasında da monte carlo ekimi yapsam nasıl olur sizce ? Daha önce mayalı sistem co2 denemiştim ama difüzör vs kullanmamıştım,haliyle pek verim alamamıştım.DIY co2 ile tahminen kaç gün co2 verebilirim ?
[QUOTE=bendeniztayfun]
Merhaba Co2 kullanmıyacaksanız zemin bitkisi oluşturmanız neredeyse imkansız. Yosunlarla zemin oluşturmaya kalkışmanızı hiç tavsiye etmem olur ya tavsiye eden olursa. Özellikle Bitki olucaksa kayaları gölgede bırakmıcak oranda ön plan bilkilerinden az sayıda ekleyebilirsiniz.
Ayrıca aktif toprak kullanılan tanklarda Co2 verilmediği zaman ve yeterince bitkide olmadığı için salınımdaki organikler su değerlerinizi bozucak yosun ve alg sorunları ,Yeşil su gibi durumlarla karşılaşaşıcaksınız. Bence tabanda kullandığınız aktif toprak Co2 de kullanmayacağınız için iwagumi tankı kurmanıza engel. bence co2 kullanmayacaksanız. bolca bitkiler ekip Forest style bir lowtech tank kurmanız en iyi seçim olucaktır. Keşke size daha olumlu bir mesaj yazabilseydim ama malesef olmucak işe amin dememek gerekir. İyi hobiler dilerim [/QUOTE]
Yanıt için teşekkür ederim,bu karbonat ve limon tuzundan yapılan DIY CO2 sistemlere baktım,hazır sistem ve difüzor setlerine.Bu şekilde bir co2 sağlasam sonrasında da monte carlo ekimi yapsam nasıl olur sizce ? Daha önce mayalı sistem co2 denemiştim ama difüzör vs kullanmamıştım,haliyle pek verim alamamıştım.DIY co2 ile tahminen kaç gün co2 verebilirim ?
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[QUOTE=sinor]Subuluta tavsiye etmem. Hem akvaryum ölçünüz ve iwagumi stili için büyük kalacak hemde arsız yapısı sebebiyle tüm akvaryumu istila edecektir. Onun yerine kaya diplerine parvula, ön tarafa hemianthus cuba en arka tarafa opsiyonel olarak eleocharis vivipara ekleyerek tam bir iwagumi stili sağlayabilirsiniz. Ayrıca moss'ta iwgumi için pek uygun olmayacaktır. Bir başka alternatif olarak ön tarafa parvula ''mini'', kaya diplerine parvula, en arkaya vivipara kullanarak sadece eleoacharis türlerinden bir akvaryum kurabilirsiniz. Her halükarda hem aydınlatma hem de tabana yatırım yapmışken Co2 kullanmanızı tavsiye ederim.[/QUOTE]
Yanıt için teşekkür derim,genel çim görüntüsü vermek istiyorum,dediğiniz gibi mini parvula üzerinden gideceğim gibi duruyor.Arka plan bitkisi düşünmüyorum kayaların önüne geçmemesi adına,bir de co2 konusunda haklısınız o kadar masraftan sonra gerekli bence de fakat bütçemi oldukça aştım gaza gelip [:D] Bir de co2 ye para verirsem işin içinden çıkamam diye girmek istemiyorum esasında.
[QUOTE=sinor]Subuluta tavsiye etmem. Hem akvaryum ölçünüz ve iwagumi stili için büyük kalacak hemde arsız yapısı sebebiyle tüm akvaryumu istila edecektir. Onun yerine kaya diplerine parvula, ön tarafa hemianthus cuba en arka tarafa opsiyonel olarak eleocharis vivipara ekleyerek tam bir iwagumi stili sağlayabilirsiniz. Ayrıca moss'ta iwgumi için pek uygun olmayacaktır. Bir başka alternatif olarak ön tarafa parvula ''mini'', kaya diplerine parvula, en arkaya vivipara kullanarak sadece eleoacharis türlerinden bir akvaryum kurabilirsiniz. Her halükarda hem aydınlatma hem de tabana yatırım yapmışken Co2 kullanmanızı tavsiye ederim.[/QUOTE]
Yanıt için teşekkür derim,genel çim görüntüsü vermek istiyorum,dediğiniz gibi mini parvula üzerinden gideceğim gibi duruyor.Arka plan bitkisi düşünmüyorum kayaların önüne geçmemesi adına,bir de co2 konusunda haklısınız o kadar masraftan sonra gerekli bence de fakat bütçemi oldukça aştım gaza gelip [:D] Bir de co2 ye para verirsem işin içinden çıkamam diye girmek istemiyorum esasında.
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[QUOTE=Orhan76]
Hocam elinize sağlık güzel bir tank olacağa benziyor. Zeminden önce dikkatimi çeken bir şey var. Oyaishi ve Fukuishi ters yönlere baksa sanki daha iyi olacak gibi. Belki de anakayayı o şekilde destekleyebildiniz. Seçtiğiniz bitkiler low tech için uygun gibi duruyor. Bunun haricinde pellia moss veya marimo moss gibi Japon (Asya) kökenli moss türleri de zemine düşünülebilir. İyi hobiler dilerim.[/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim yorumunuz için,taşların konumunu dediğiniz şekilde değiştirip tekrar bir deneme yapacağım.Moss türlerini kaya diplerine koymayı düşünüyorum dediğiniz gibi.İmkanım olsa tüm bitkileri alıp büyüyor mu diye deneme yapardım [:D] .Tekrardan teşekkür ederim..
[QUOTE=Orhan76]
Hocam elinize sağlık güzel bir tank olacağa benziyor. Zeminden önce dikkatimi çeken bir şey var. Oyaishi ve Fukuishi ters yönlere baksa sanki daha iyi olacak gibi. Belki de anakayayı o şekilde destekleyebildiniz. Seçtiğiniz bitkiler low tech için uygun gibi duruyor. Bunun haricinde pellia moss veya marimo moss gibi Japon (Asya) kökenli moss türleri de zemine düşünülebilir. İyi hobiler dilerim.[/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim yorumunuz için,taşların konumunu dediğiniz şekilde değiştirip tekrar bir deneme yapacağım.Moss türlerini kaya diplerine koymayı düşünüyorum dediğiniz gibi.İmkanım olsa tüm bitkileri alıp büyüyor mu diye deneme yapardım [:D] .Tekrardan teşekkür ederim..
SON MESAJLAR
- 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 22:20
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
HarunYILDIRIM,
ootkn,
sorbiek,
altanilker,
07ahmet,
xfuriousx,
TheDS,
darkaura,
SaviaSora,
yeekim,
Sfenks111,
vedat79,
SeaWorld,
EKAR,
pianoƒish,
berkant68,
Birtek,
ErayDemirel,
ilterisdoğukan,
syerli,
bysmokin,
hasancn,
erdalakçay,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
nazemert1,
3K4ĞITÇI,
Jeveux,
osmandbnl,
ruhanuzunoglu,
DigitalPen,
Alibicimcilci,
Mustafasesen,
AquaVita,
Meryemmm,
Beşirsamur,
oguzozt,
Alpbaba,
oguzsel,
MehmetEgemen,
√olkaπ,
IgorVladimir,
mcakir17,
Malawi34,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
