ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
jacopman
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
22
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Nisan 2017 10:47
Son Ziyaret:
02 Ocak 2018 01:58
Toplam Mesaj:
69 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Jacopman
Doğum Tarihi:
12 Eylül 1992
Yaş:
33
İl:
Adana
Meslek:
Avukat
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yakup KONAK
SON 10 MESAJI
Gübreleme Sonrası Bulanıklık
[QUOTE=centerboys]
Reeflowers ürünleri kullanıyorum üzerindeki yazan doz kadar.[/QUOTE]
Su değişimi yap ve demir hiç verme, bi gözlem yapın sonuç en olacak. Seninle aynı Ürünü kullanıyormuşuz. Reeflowers'in demiri yoğundur. Azar azar hafta günlerine yayarak veriyorum. Şu an problemim çözüldü benim. Dikkat ederseniz akvaryumlarımızda ki bulanıklık ikimizde de aynı... Ve ikimizde ki gübre de aynı..
[QUOTE=centerboys]
Reeflowers ürünleri kullanıyorum üzerindeki yazan doz kadar.[/QUOTE]
Su değişimi yap ve demir hiç verme, bi gözlem yapın sonuç en olacak. Seninle aynı Ürünü kullanıyormuşuz. Reeflowers'in demiri yoğundur. Azar azar hafta günlerine yayarak veriyorum. Şu an problemim çözüldü benim. Dikkat ederseniz akvaryumlarımızda ki bulanıklık ikimizde de aynı... Ve ikimizde ki gübre de aynı..
Gübreleme Sonrası Bulanıklık
[QUOTE=centerboys][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82926/050620170032361.jpg[/IMG]
Son durum bu şekilde nasıl giderebilirim bu bulanıklığı 3 gün önce yüzde 80 su değişimi yaptım tekrar bulandı.[/QUOTE]
Marka gübrelerden mi kullanıyorsun, ev yapımı gübrelerden mi kullanıyorsun, Mikro ve Demiri ne kadar veriyorsun? Bak ben Fertigesin gübresini kullanıyordum, demiri 4mm verdiğim zaman su bulanıyor, lakin her gün 1,5 ml, 1,5ml verince bulanıklık problemim kalmadı.
[QUOTE=centerboys][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82926/050620170032361.jpg[/IMG]
Son durum bu şekilde nasıl giderebilirim bu bulanıklığı 3 gün önce yüzde 80 su değişimi yaptım tekrar bulandı.[/QUOTE]
Marka gübrelerden mi kullanıyorsun, ev yapımı gübrelerden mi kullanıyorsun, Mikro ve Demiri ne kadar veriyorsun? Bak ben Fertigesin gübresini kullanıyordum, demiri 4mm verdiğim zaman su bulanıyor, lakin her gün 1,5 ml, 1,5ml verince bulanıklık problemim kalmadı.
Gübreleme Sonrası Bulanıklık
[QUOTE=centerboys]
Olabilir günlük kullanım yaptığım için farketmek zor .[/QUOTE]
Sizde bir deneyin derim. Demir hiç vermeyin diğer npk lari verin. Sonuç ne olacak görelim.
[QUOTE=centerboys]
Olabilir günlük kullanım yaptığım için farketmek zor .[/QUOTE]
Sizde bir deneyin derim. Demir hiç vermeyin diğer npk lari verin. Sonuç ne olacak görelim.
Gübreleme Sonrası Bulanıklık
[QUOTE=centerboys]Aynı sorunu bende yaşıyorum , akvaryum resmen mahvoldu el yapımı gübre kullanırken sorun yoktu reeflowers ürünleri aldım sonra başladı bulanıklık nitrat ve fosfatdan dolayı zannediyorum .[/QUOTE]
Ben demir gübresinden kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü demiri hiç katmadığım zaman hiç problem yaşamadım.
[QUOTE=centerboys]Aynı sorunu bende yaşıyorum , akvaryum resmen mahvoldu el yapımı gübre kullanırken sorun yoktu reeflowers ürünleri aldım sonra başladı bulanıklık nitrat ve fosfatdan dolayı zannediyorum .[/QUOTE]
Ben demir gübresinden kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü demiri hiç katmadığım zaman hiç problem yaşamadım.
145 Cm 60 Cm 30 Cm Bitkili Tank Aydınlatması
Selamlar Uzunluk 145 Cm, Genişlik 60 cm, Yüksekliğin ise 30 cm olduğu ince tasarımlı (yüksek olmayan) bir akvaryumum var. İçerisinde Cuba, Moss Çeşitleri, ve Monte Carlo bitkileri mevcut. Bu boyutlarda bir akvaryum için nasıl bir aydınlatma kullanmalıyım? High Tech olarak ileride başka türlerde büyüteceğim ve bitki yoğunluğum çok fazla olacaktır.
Litre başı hesabına göre iki adet Sylvania Aquastar T5 145 cm 80W alırsam toplamda 160W'lık bir ışık ediyor. Balans ve Reflektörleri de kattık mı bu iş tamamdır diyebilir miyiz?
Ek olarak Power ledler ile T5, T8 gibi floransan ışıklandırmalarında hangisi galip gelmektedir?
Teşekkür Ederim.
Selamlar Uzunluk 145 Cm, Genişlik 60 cm, Yüksekliğin ise 30 cm olduğu ince tasarımlı (yüksek olmayan) bir akvaryumum var. İçerisinde Cuba, Moss Çeşitleri, ve Monte Carlo bitkileri mevcut. Bu boyutlarda bir akvaryum için nasıl bir aydınlatma kullanmalıyım? High Tech olarak ileride başka türlerde büyüteceğim ve bitki yoğunluğum çok fazla olacaktır.
Litre başı hesabına göre iki adet Sylvania Aquastar T5 145 cm 80W alırsam toplamda 160W'lık bir ışık ediyor. Balans ve Reflektörleri de kattık mı bu iş tamamdır diyebilir miyiz?
Ek olarak Power ledler ile T5, T8 gibi floransan ışıklandırmalarında hangisi galip gelmektedir?
Teşekkür Ederim.
Sizce Bu Işıklandırma Yeterli Mi?
Selamlar
Akvaryumum ince yüksek olmayan slim bir tasarıma sahip. Su yüksekliği sadece 25cm [:)]
Belirli bir alanda Cuba bitkilerimi yetiştirmek için amatör olarak aşağıda resmi bulunan ışıklandırmayi yaptım. Akvaryumun 20 cm üzerinden ışığı veriyorum. Her biri 10w link 6500K 10 adet power led bağladım. Lakin voltajı az verdiğinden her biri ortalama 6w gibi bir değerde çalışıyor.
Sizce bu ışıklandırma yeterli mi? Yada çok fazla mı? Birde mosslara da bu ışık vuruyor ve mosslarin üzerinde pamuksu hafif beyaz bir tabaka var gibi. Sebebi bu mu acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196272/020620171018491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196272/020620171019241.jpg[/IMG]
Selamlar
Akvaryumum ince yüksek olmayan slim bir tasarıma sahip. Su yüksekliği sadece 25cm [:)]
Belirli bir alanda Cuba bitkilerimi yetiştirmek için amatör olarak aşağıda resmi bulunan ışıklandırmayi yaptım. Akvaryumun 20 cm üzerinden ışığı veriyorum. Her biri 10w link 6500K 10 adet power led bağladım. Lakin voltajı az verdiğinden her biri ortalama 6w gibi bir değerde çalışıyor.
Sizce bu ışıklandırma yeterli mi? Yada çok fazla mı? Birde mosslara da bu ışık vuruyor ve mosslarin üzerinde pamuksu hafif beyaz bir tabaka var gibi. Sebebi bu mu acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196272/020620171018491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196272/020620171019241.jpg[/IMG]
Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?
Sizi tebrik ederim. Yılmadan usanmadan her soruya cevap vermişsiniz. Tüm konuları okudum Özellik Dropchecker çok dikkatimi çekti. Ek olarak gübre dozunu 1000 ml için 40 doza getirdiğimiz de herhangi bir hata vermiyor. Aşağıda Estimative İndex seçeneği seçili, ve sol kısımda Dose these levels 2-4 times a week for
"EI. Classic EI depends on good CO2, good circulation, and regular water changes. Light past moderation is not so important." Yazıyor.. yani bu çözeltiyi haftada 2,3 veya 4 kez her seferinde 40 ml ver ve her seferinde suya 7.5ppm bundan girecek diyor ve Su değişimi yap diyor. Yani İE sistemini ve gübre miktarını otomatik veriyor bize ppm cinsinden olsun kaç kez verileceği yönünden olsun doğru anlamış mıyım?
Sizi tebrik ederim. Yılmadan usanmadan her soruya cevap vermişsiniz. Tüm konuları okudum Özellik Dropchecker çok dikkatimi çekti. Ek olarak gübre dozunu 1000 ml için 40 doza getirdiğimiz de herhangi bir hata vermiyor. Aşağıda Estimative İndex seçeneği seçili, ve sol kısımda Dose these levels 2-4 times a week for
"EI. Classic EI depends on good CO2, good circulation, and regular water changes. Light past moderation is not so important." Yazıyor.. yani bu çözeltiyi haftada 2,3 veya 4 kez her seferinde 40 ml ver ve her seferinde suya 7.5ppm bundan girecek diyor ve Su değişimi yap diyor. Yani İE sistemini ve gübre miktarını otomatik veriyor bize ppm cinsinden olsun kaç kez verileceği yönünden olsun doğru anlamış mıyım?
Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?
Emrah bey;
Bu güzel paylaşımları bizlere sunduğunuz için size teşekkürlerimi sunuyorum. Şu an kafamda onlarca soru var. Hangisinden başlayacağım bilmiyorum.
1) İE yöntemi ile içerik tahmin yöntemi aynı mı?
2) Bu yöntemde Co2 ve Gübreleme bolca verilmekte mi?
3) Örnek olarak 200 Litrelik bir Cuba tankı için İE yöntemi nasıl olmalıdır?
4) Bu yöntem ile hangi gübreden, hangi günlerde kaç PPM olacak şekilde verilmelidir?
5) İE yöntemi ile ışıklandırma arasında bağlantı var gibi duruyor bu yöntem ile günlük ışıklandırma kaç saat olmalıdır?
6) Co2 bu yöntem de 7/24 saat verecek miyiz saniyede kaç kabarcık verilmesi uygundur?
7) Su değişimleri tamamen mi yoksa yüzde olarak mı yapılmaktadır.
8) Yapılan su değişiminde taze akan soğuk şebeke suyunun bitkiler üzerinde olumsuz etkisi var mıdır?
9) Rotala Butterfly sitesinde verilen gübre ayarlamasında K2SO4 için 1000 ML solisyona 20 ML dozaj dediğimiz zaman neden " The solubility of K at room temperature is 120. You should adjust your dose." uyarısı gelir doğru dozaj kaç olmalıdır?
Emrah bey;
Bu güzel paylaşımları bizlere sunduğunuz için size teşekkürlerimi sunuyorum. Şu an kafamda onlarca soru var. Hangisinden başlayacağım bilmiyorum.
1) İE yöntemi ile içerik tahmin yöntemi aynı mı?
2) Bu yöntemde Co2 ve Gübreleme bolca verilmekte mi?
3) Örnek olarak 200 Litrelik bir Cuba tankı için İE yöntemi nasıl olmalıdır?
4) Bu yöntem ile hangi gübreden, hangi günlerde kaç PPM olacak şekilde verilmelidir?
5) İE yöntemi ile ışıklandırma arasında bağlantı var gibi duruyor bu yöntem ile günlük ışıklandırma kaç saat olmalıdır?
6) Co2 bu yöntem de 7/24 saat verecek miyiz saniyede kaç kabarcık verilmesi uygundur?
7) Su değişimleri tamamen mi yoksa yüzde olarak mı yapılmaktadır.
8) Yapılan su değişiminde taze akan soğuk şebeke suyunun bitkiler üzerinde olumsuz etkisi var mıdır?
9) Rotala Butterfly sitesinde verilen gübre ayarlamasında K2SO4 için 1000 ML solisyona 20 ML dozaj dediğimiz zaman neden " The solubility of K at room temperature is 120. You should adjust your dose." uyarısı gelir doğru dozaj kaç olmalıdır?
Gübreleme Sonrası Bulanıklık
[QUOTE=lizuferum]Son günlerde ben de yaşıyorum, siz benden önce davranıp konu açmışsınız. Hangi gübreden kaynaklandığını bulmak için 2-3 haftadır deneme yapıyordum, reeflowers demir gübresini dıy npk ile kullandığımda aynı sorunu yaşıyorum. Demir gübresi eklemeyince beyazlaşma olmuyor suda. Demir gübresini takip etmenizi öneririm.[/QUOTE]
Aynı şeyi dün akşam bir kaç dostumdan da işittim, ve tamamen su değişimi yapıp sadece NPK ları verdim, hali hazırda demir gübresi eklemesi yapmadım. Eve geçice sonucu çok merak ediyorum..
[QUOTE=lizuferum]Son günlerde ben de yaşıyorum, siz benden önce davranıp konu açmışsınız. Hangi gübreden kaynaklandığını bulmak için 2-3 haftadır deneme yapıyordum, reeflowers demir gübresini dıy npk ile kullandığımda aynı sorunu yaşıyorum. Demir gübresi eklemeyince beyazlaşma olmuyor suda. Demir gübresini takip etmenizi öneririm.[/QUOTE]
Aynı şeyi dün akşam bir kaç dostumdan da işittim, ve tamamen su değişimi yapıp sadece NPK ları verdim, hali hazırda demir gübresi eklemesi yapmadım. Eve geçice sonucu çok merak ediyorum..
Gübreleme Sonrası Bulanıklık
Hafta sonuna kadar bekleyeceğim üstadım. Bakalım sonuç ne olacak.
Hafta sonuna kadar bekleyeceğim üstadım. Bakalım sonuç ne olacak.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
