ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Ocak 2018 14:57
Son Ziyaret:
01 Ocak 2024 11:39
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Karakuş
Doğum Tarihi:
01 Eylül 1990
Yaş:
35
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Karakuş
SON 10 MESAJI
Akvaryum Flitre Süzgeç Yapımı
Arkadaşlar dün eurostarın 230 model nano akvaryumunu kurdum, ikinci el aldım. İçinde melek karides var, karidesler filitrenin süzgeçine yüzüyor süzgeç onları çekiyor son anda kurtuluyorlar. İnt biraz araştırma yaptım, flitre süzgeçi için özel yapılmış çelik telden küçük delikli süzgeçe deng geldim yavru balık ve karideslerin filitre tarafından çekilmemesi için üretilmiş, bu ay çok para harcadım onada para harcamamak için, evde sıfır çay süzgeçi vardı, onu kırıp yan keskiyle biraz çapını küçültelerek nano akvaryumun flitre süzgeçinin içine yerleştirdim, çok prof bi çözüm oldu, artık flitre karidesleri süzgeçe çekemiyor. Sizlerlede konuyu paylaşmak istedim. Sizde bu durumdan muzdaripseniz tavsiye ederim karides ve canlı doğuran akvaryumları için çok güzel bir çözüm. 1-2tl ye ucuz uygun bir çözüm[:)))][:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201953311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201954081.jpg[/IMG]
[EDIT]Eyci,2020-10-30 20:11:13[/EDIT]
Arkadaşlar dün eurostarın 230 model nano akvaryumunu kurdum, ikinci el aldım. İçinde melek karides var, karidesler filitrenin süzgeçine yüzüyor süzgeç onları çekiyor son anda kurtuluyorlar. İnt biraz araştırma yaptım, flitre süzgeçi için özel yapılmış çelik telden küçük delikli süzgeçe deng geldim yavru balık ve karideslerin filitre tarafından çekilmemesi için üretilmiş, bu ay çok para harcadım onada para harcamamak için, evde sıfır çay süzgeçi vardı, onu kırıp yan keskiyle biraz çapını küçültelerek nano akvaryumun flitre süzgeçinin içine yerleştirdim, çok prof bi çözüm oldu, artık flitre karidesleri süzgeçe çekemiyor. Sizlerlede konuyu paylaşmak istedim. Sizde bu durumdan muzdaripseniz tavsiye ederim karides ve canlı doğuran akvaryumları için çok güzel bir çözüm. 1-2tl ye ucuz uygun bir çözüm[:)))][:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201953311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201954081.jpg[/IMG]
[EDIT]Eyci,2020-10-30 20:11:13[/EDIT]
Akvaryum Arka Cam Boyama
[QUOTE=muratk]Merhaba,
Arka camı film veya hazır 3d arka fonlarla kaplamak yerine boya kullanımı hakkında eski gönderileri inceledim. Yakın tarihli bir paylaşım olmadığından güncel bilgi olması için deneyimimi aktarmak istedim.
Boya olarak, aşağıda fotoğrafını eklediğim siyah renkli akrilik boyayı kullandım (Bauhaus).
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162028461.jpg[/IMG]
Hiç suyla karıştırmadan doğrudan rulo fırçayla uyguladım, oldukça kolay kapatıyor ve hızlı kuruyor, 2. katı 20 dakika içinde çekebiliyorsunuz. Rulo hareketini yana doğru veya aşağı yukarı yapmanızın bir önemi yok, hiç bir şekilde dalgalanma olmuyor merak etmeyin. Eğer evinizin duvarına ve benzer herhangi bir yere bulaştırırsanız, kurumadan ıslak bir bezle sildiğinizde çıkacaktır.
Daha sonradan camdan çıkartmak istediğinizde sorun olmuyor, akrilik boya olduğu için lastik bir tabaka halinde iz bırakmadan soyulabiliyor.
Daha önceden hazır arka fonlardan kullandığım için karşılaştırma yapabiliyorum, uygulama kolaylığı ve görsellik açısından boyama daha iyi sonuç veriyor bence.
Fotoğraftaki 900gr lık kutunun 1/4 ü ile 100cm X 46cm ebatta bir yüzeyi rahatlıkla kapatabiliyorsunuz. Yani aslında daha küçük boyu da yetiyor.
Boya 17TL, rulo fırça 4,5TL, toplamda 21,5TLye mal oluyor. Uygulamanın sonrasında akvaryumumun bir fotoğrafını da aşağıda paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162029311.jpg[/IMG]
İyi günler dileklerimle.[/QUOTE]
Paylaşım için teşekkürler, bende akvaryumumda fon kullanıyodum, fonun içine gecenki istanbul depreminde içine su kaçtı çok kötü gözüküyordu, aklımda boyama yapışkanlı fon gibi büsürü fikir vardı, sizin paylaşımınıza deng geldim Allahtan, bende rich marka multi surface akrilik boya aldım 500ml akvaryumun camını güzelce sildim, su karıştırmadan astar attım, camın bir bölgesinde ne kadar boya atsamda kapatamadım fönle ısıtarak boyanın daha hızlı kuruyup tutuğunu gördüm 5-6 kat attım fönle ısıtarak kuruttum. fona göre çok güzel oldu akvaryum daha güzel ve görsel olarak daha iyi oldu. Boya kokusu yok denecek kadar az boyama yapacak arkadaşlar önceden kağıt bant ve gazete gibi gereçlerle önlemlerini alırsa iyi sürüldüğü yerden çıkıyor ama iki iş oluyor bu sefer, herkese iyi hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345341.jpg[/IMG]
[QUOTE=muratk]Merhaba,
Arka camı film veya hazır 3d arka fonlarla kaplamak yerine boya kullanımı hakkında eski gönderileri inceledim. Yakın tarihli bir paylaşım olmadığından güncel bilgi olması için deneyimimi aktarmak istedim.
Boya olarak, aşağıda fotoğrafını eklediğim siyah renkli akrilik boyayı kullandım (Bauhaus).
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162028461.jpg[/IMG]
Hiç suyla karıştırmadan doğrudan rulo fırçayla uyguladım, oldukça kolay kapatıyor ve hızlı kuruyor, 2. katı 20 dakika içinde çekebiliyorsunuz. Rulo hareketini yana doğru veya aşağı yukarı yapmanızın bir önemi yok, hiç bir şekilde dalgalanma olmuyor merak etmeyin. Eğer evinizin duvarına ve benzer herhangi bir yere bulaştırırsanız, kurumadan ıslak bir bezle sildiğinizde çıkacaktır.
Daha sonradan camdan çıkartmak istediğinizde sorun olmuyor, akrilik boya olduğu için lastik bir tabaka halinde iz bırakmadan soyulabiliyor.
Daha önceden hazır arka fonlardan kullandığım için karşılaştırma yapabiliyorum, uygulama kolaylığı ve görsellik açısından boyama daha iyi sonuç veriyor bence.
Fotoğraftaki 900gr lık kutunun 1/4 ü ile 100cm X 46cm ebatta bir yüzeyi rahatlıkla kapatabiliyorsunuz. Yani aslında daha küçük boyu da yetiyor.
Boya 17TL, rulo fırça 4,5TL, toplamda 21,5TLye mal oluyor. Uygulamanın sonrasında akvaryumumun bir fotoğrafını da aşağıda paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162029311.jpg[/IMG]
İyi günler dileklerimle.[/QUOTE]
Paylaşım için teşekkürler, bende akvaryumumda fon kullanıyodum, fonun içine gecenki istanbul depreminde içine su kaçtı çok kötü gözüküyordu, aklımda boyama yapışkanlı fon gibi büsürü fikir vardı, sizin paylaşımınıza deng geldim Allahtan, bende rich marka multi surface akrilik boya aldım 500ml akvaryumun camını güzelce sildim, su karıştırmadan astar attım, camın bir bölgesinde ne kadar boya atsamda kapatamadım fönle ısıtarak boyanın daha hızlı kuruyup tutuğunu gördüm 5-6 kat attım fönle ısıtarak kuruttum. fona göre çok güzel oldu akvaryum daha güzel ve görsel olarak daha iyi oldu. Boya kokusu yok denecek kadar az boyama yapacak arkadaşlar önceden kağıt bant ve gazete gibi gereçlerle önlemlerini alırsa iyi sürüldüğü yerden çıkıyor ama iki iş oluyor bu sefer, herkese iyi hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345341.jpg[/IMG]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Ürünü aldım sinan bey, 2020 ekim ayına kadar son kullanma tarihi var, içinde baya var haftalık 1 ml koymayı düşünüyorum fiyatı da uygun baya 7.5tl, ekstradan dennerle npk 100ml lik sıvı güberesini almayı planlıyorum, benim genelde akvaryumda yaşadığım problem yeşil nokta algi eğer fleet enema çözüm olursa npk gübre almayabilirim. Diğer yosun türleriyle bir problem yaşamadım dış filitreye diatomitli kedi kumu koyuyorum galiba o fosfatı tutuyor ondan kaynaklanıyor olabilir. Kullanmak isteyen arklar olur belki yeni fotolarini paylasayim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181945401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181947271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181948281.jpg[/IMG]
Ürünü aldım sinan bey, 2020 ekim ayına kadar son kullanma tarihi var, içinde baya var haftalık 1 ml koymayı düşünüyorum fiyatı da uygun baya 7.5tl, ekstradan dennerle npk 100ml lik sıvı güberesini almayı planlıyorum, benim genelde akvaryumda yaşadığım problem yeşil nokta algi eğer fleet enema çözüm olursa npk gübre almayabilirim. Diğer yosun türleriyle bir problem yaşamadım dış filitreye diatomitli kedi kumu koyuyorum galiba o fosfatı tutuyor ondan kaynaklanıyor olabilir. Kullanmak isteyen arklar olur belki yeni fotolarini paylasayim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181945401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181947271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181948281.jpg[/IMG]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Sinan bey bilgi için teşekkürler, fleet enema alacam elimin altinda bulunsun alıcağım önlemlere rağmen yeşil nokta oluşuyorsa ürünü cok az dozlarsa insülin iğnesi ile akvaryuma eklerim. Low tech diye akvaryum kuruyoruz iş high tech akvaryuma doğru gidiyor, co2 de yapacam mayalı günlük 2-3 saat vericem akvaryuma. Su değişimlerini dipten çekip yapıyorum fleet enamanın 1 mlin zararı olmaz herhalde sodyumu haftada iki kez yaptığım için su değişimi ile akvaryumdan uzaklaştırırım, sürekli kullanmıcam yeşil nokta yosunu çıktığında fosfat eksikliğinde az birşey kullanırım. Benim akvaryumun tabanında jbl toz gübre ve akilli kapsül gübre var, sıvı olarak sera nın mikro element ve reflowersın potasyum gübresi var cok nadir kullanıyorum aylık 1 şişe bey pazarının maden suyunu döküyorum akvaryuma, co2 kullandığım zaman sivi gübre ihtiyacı artarsa duruma göre dennerlenin npk sıvı gübresi var ondan alırım 100ml bana yeter. Fleet enemanın canlılara zararı olmasın tek dileğim o balıklara çok para harcadim çünkü[:)))]
Sinan bey bilgi için teşekkürler, fleet enema alacam elimin altinda bulunsun alıcağım önlemlere rağmen yeşil nokta oluşuyorsa ürünü cok az dozlarsa insülin iğnesi ile akvaryuma eklerim. Low tech diye akvaryum kuruyoruz iş high tech akvaryuma doğru gidiyor, co2 de yapacam mayalı günlük 2-3 saat vericem akvaryuma. Su değişimlerini dipten çekip yapıyorum fleet enamanın 1 mlin zararı olmaz herhalde sodyumu haftada iki kez yaptığım için su değişimi ile akvaryumdan uzaklaştırırım, sürekli kullanmıcam yeşil nokta yosunu çıktığında fosfat eksikliğinde az birşey kullanırım. Benim akvaryumun tabanında jbl toz gübre ve akilli kapsül gübre var, sıvı olarak sera nın mikro element ve reflowersın potasyum gübresi var cok nadir kullanıyorum aylık 1 şişe bey pazarının maden suyunu döküyorum akvaryuma, co2 kullandığım zaman sivi gübre ihtiyacı artarsa duruma göre dennerlenin npk sıvı gübresi var ondan alırım 100ml bana yeter. Fleet enemanın canlılara zararı olmasın tek dileğim o balıklara çok para harcadim çünkü[:)))]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Egemen bey, uzun bir zaman sonra konuyu hortlatayim :) Bu ürünün canlılar üzerinde her hangi olumsuz etkileri var mı? Benim 200lt 1 mt lik akvaryumum var kuralı 3 ay filan oldu, akvaryumun içinde beyaz şatom var, bugün dikkatli baktimda üzerinde yeşil nokta yosunu olmaya başlamış bu Allahın cezası yosun zamanında da başımı baya ağrıtmıştı, genel tanı olarak çıkma nedeni fosfat eksikliği, bende 55 neon 8 ember 5 kiraz tetra 11 bronz çöpçü 2 cüce vatoz 30 civari kiraz karides var, canlı yükü var baya, bitkiler kılıç amazon çınar sagaritta gül repens bacopa gibi bitkiler var, haftada 2 defa 10 litre su değişimi yapiyorum isiklandirma 6 saat, bu ürünü kullanırsak yeşil nokta probleminden kurtulabilirmiyiz? Nitrat filan açığı oluşur mu? Dennerlenin npk sıvı gübresi var onu mu almak daha mantıklı olur? Siz hâlâ bu ürünü kullanıyor musunuz?[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291120180038041.jpg[/IMG]
Egemen bey, uzun bir zaman sonra konuyu hortlatayim :) Bu ürünün canlılar üzerinde her hangi olumsuz etkileri var mı? Benim 200lt 1 mt lik akvaryumum var kuralı 3 ay filan oldu, akvaryumun içinde beyaz şatom var, bugün dikkatli baktimda üzerinde yeşil nokta yosunu olmaya başlamış bu Allahın cezası yosun zamanında da başımı baya ağrıtmıştı, genel tanı olarak çıkma nedeni fosfat eksikliği, bende 55 neon 8 ember 5 kiraz tetra 11 bronz çöpçü 2 cüce vatoz 30 civari kiraz karides var, canlı yükü var baya, bitkiler kılıç amazon çınar sagaritta gül repens bacopa gibi bitkiler var, haftada 2 defa 10 litre su değişimi yapiyorum isiklandirma 6 saat, bu ürünü kullanırsak yeşil nokta probleminden kurtulabilirmiyiz? Nitrat filan açığı oluşur mu? Dennerlenin npk sıvı gübresi var onu mu almak daha mantıklı olur? Siz hâlâ bu ürünü kullanıyor musunuz?[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291120180038041.jpg[/IMG]
Genta Sıvı Bitki Besini
Akvaryumu sattım büyük akvaryuma geçtim orda kullanmıyorum, bir süre kullandım ürünü sıkıntı yasamadim ama siz yine de riske girmeyin sonuçta bu gübreleri saksı çiçekleri için geliştirilmiş, bu tür ürünlee yerine dıy gübre yapmak daha mantıklı.[EDIT]Eyci,2018-11-29 00:14:28[/EDIT]
Akvaryumu sattım büyük akvaryuma geçtim orda kullanmıyorum, bir süre kullandım ürünü sıkıntı yasamadim ama siz yine de riske girmeyin sonuçta bu gübreleri saksı çiçekleri için geliştirilmiş, bu tür ürünlee yerine dıy gübre yapmak daha mantıklı.[EDIT]Eyci,2018-11-29 00:14:28[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Cafer bey, ben bu zaman kadar test kiti kullanmadım, ölçümde yapmıyorum, bitkiliye 2015 yılında geçtim çok zor bitkiler hariç, baya çeşit bitki baktım sıkıldıkça değiştirdim, şuana kadar büyük bir problemim olmadı, bi ara 40-50 kök bacopa monneri vardı o zaman yeşil nokta problemi yaşadım oda besin eksikliğinden oldu, npk ve potasyum gübre kullanmıyordum onun dışında her hangi bi sıkıntı yaşamadım. Test kitlerinede ihtiyacım yok o kadar teferruata girersem işin içinden çıkamam. Işık iyise, co2 varsa, haftalık su değişimleri yapılıyorsa, filitrasyon sağlamsa, ufak miktarlarda npk sıvı besinin akvaryum düzenine ve canlılarına zararı olacağını sanmıyorum. [EDIT]Eyci,2018-02-04 18:28:51[/EDIT]
Cafer bey, ben bu zaman kadar test kiti kullanmadım, ölçümde yapmıyorum, bitkiliye 2015 yılında geçtim çok zor bitkiler hariç, baya çeşit bitki baktım sıkıldıkça değiştirdim, şuana kadar büyük bir problemim olmadı, bi ara 40-50 kök bacopa monneri vardı o zaman yeşil nokta problemi yaşadım oda besin eksikliğinden oldu, npk ve potasyum gübre kullanmıyordum onun dışında her hangi bi sıkıntı yaşamadım. Test kitlerinede ihtiyacım yok o kadar teferruata girersem işin içinden çıkamam. Işık iyise, co2 varsa, haftalık su değişimleri yapılıyorsa, filitrasyon sağlamsa, ufak miktarlarda npk sıvı besinin akvaryum düzenine ve canlılarına zararı olacağını sanmıyorum. [EDIT]Eyci,2018-02-04 18:28:51[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Okay bey bende 40 kök kadar saz vardı, bi hobici abiden balık verip almıştım, bende sistem o kadar iyi olmasına rahmen sazlara ne kullandıysam adaptasyonu atlatıp form tutmadılar 1.5 aydır bendelerdi, bende 2 gün önce hepsini söktüm, yerine 12 kök limnophila aquatica diktim, dün 1 günü olmasına rağmen fotosenteze başladı, sazlar 1.5 ay bendeydi bir kere bile fotosentez yaptıklarını görmedim, hatta cürüyolardı. Ben daha genta sıvı besine yeni başladım şuan akvaryumda pek bitki yok, cok az dozajlı verip limnophila aquaticayı çoğaltmak, cobamba düşünüyordum bu bitki bana daha hoş ve görsel geldi. Tunc bey zaten içindeki en tehlikeli madde amonyak azotu oda oran 1.20, şuan bitki az olduğundan 0.5ml anca haftalık veririm, onunda suya vereceği amonyak oranı çok düşük seviyelerde olduğu için canlılara bi zararı olacağını düşünüyorum ama ilerliyen süreçlerde görücez, ona göre yine konuyla alakalı yazı yazarım. Filitreyi dün temizledim içine bu sefer elyaf koymadım onun yerine ℅100 diatomitli kedi kumu koydum kadın çorabı içinde, 2-3 sefer yıkadım, su biraz bulandı oda 24 saate su berraklaşacak diye umuyorum. Bu arada su değişimlerinde 2-3 gün dinlenmiş çeşme suyu ile yapıyorum içine 4-5 damla reeflowers effective conditioner su düzenleyici kullanıyorum, akvaryumun içine yarım catappa yaprağıda koyup 3 hafta sonra iskelet halinde çıkarıyorum karidesler çoğunu yiyor[:)))] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181258121.jpg[/IMG]
Akvaryumun eski halini gösterim, mango köküne sarılı efsane java mossum vardı, bronz cöpçülerim ön tarafta daha rahat gezsin diye sattım, az bi moss var 1 Hindistan çevizi kabuğuna sarılı 1 aya coşar zaten diğer kabuklarada budayıp sararım. Bitkili akvaryuma başladığından beri çok bitki çeşiti baktım ama java moss kadar vefalı bereketli bir bitki görmedim, bakımını yapan karideslerinizde varsa deymeyin keyfine, 1.5-2 ay gibi sürede 36 cm kökü 10-12cm cim gibi uzayarak kaplamıştı.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181314441.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181316111.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 13:21:59[/EDIT]
Okay bey bende 40 kök kadar saz vardı, bi hobici abiden balık verip almıştım, bende sistem o kadar iyi olmasına rahmen sazlara ne kullandıysam adaptasyonu atlatıp form tutmadılar 1.5 aydır bendelerdi, bende 2 gün önce hepsini söktüm, yerine 12 kök limnophila aquatica diktim, dün 1 günü olmasına rağmen fotosenteze başladı, sazlar 1.5 ay bendeydi bir kere bile fotosentez yaptıklarını görmedim, hatta cürüyolardı. Ben daha genta sıvı besine yeni başladım şuan akvaryumda pek bitki yok, cok az dozajlı verip limnophila aquaticayı çoğaltmak, cobamba düşünüyordum bu bitki bana daha hoş ve görsel geldi. Tunc bey zaten içindeki en tehlikeli madde amonyak azotu oda oran 1.20, şuan bitki az olduğundan 0.5ml anca haftalık veririm, onunda suya vereceği amonyak oranı çok düşük seviyelerde olduğu için canlılara bi zararı olacağını düşünüyorum ama ilerliyen süreçlerde görücez, ona göre yine konuyla alakalı yazı yazarım. Filitreyi dün temizledim içine bu sefer elyaf koymadım onun yerine ℅100 diatomitli kedi kumu koydum kadın çorabı içinde, 2-3 sefer yıkadım, su biraz bulandı oda 24 saate su berraklaşacak diye umuyorum. Bu arada su değişimlerinde 2-3 gün dinlenmiş çeşme suyu ile yapıyorum içine 4-5 damla reeflowers effective conditioner su düzenleyici kullanıyorum, akvaryumun içine yarım catappa yaprağıda koyup 3 hafta sonra iskelet halinde çıkarıyorum karidesler çoğunu yiyor[:)))] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181258121.jpg[/IMG]
Akvaryumun eski halini gösterim, mango köküne sarılı efsane java mossum vardı, bronz cöpçülerim ön tarafta daha rahat gezsin diye sattım, az bi moss var 1 Hindistan çevizi kabuğuna sarılı 1 aya coşar zaten diğer kabuklarada budayıp sararım. Bitkili akvaryuma başladığından beri çok bitki çeşiti baktım ama java moss kadar vefalı bereketli bir bitki görmedim, bakımını yapan karideslerinizde varsa deymeyin keyfine, 1.5-2 ay gibi sürede 36 cm kökü 10-12cm cim gibi uzayarak kaplamıştı.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181314441.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181316111.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 13:21:59[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Cafer bey ben bu ürünü, bitki yetiştirip satan bi arkadaşa da gösterdim bana kullanabilirsin ama çok az kullan dedi, zamanında kendi de çiçek çoşturan filan kullanmış, ben piyasadaki çoğu sıvı besinlerine baktım en uygun değerli amonyak azotu en düşük olan bu, o çiçek çoşturanlar filan tam zehir. Formda bi abi kullanmış zamanında 6 ay gibi başka bir marka 2010 yıllarında, her hangi bi zararını görmemiş, hatta 1 kapak döküyormuş nilfia diye bi marka benimde ışık gücü yüksek,co2 var haftalık 2 su değişimi yapıyorum, şuana kadar haftada 1 ml olmak üzere 2 haftadır kullanıyorum canlılar üzerindeki etkisini görmedim ama ilerleyen süreçte sıkıntı çıkaran bir durum olursa şayet, kullanmayı keserim dıy npk veya ayrı şekilde dıy fosfor, azot ve demir alırım. Kullanan tecrübesi ve deneyimi olan arklar varsa tavsiyelerini yorumlarını yazsınlar.
Cafer bey ben bu ürünü, bitki yetiştirip satan bi arkadaşa da gösterdim bana kullanabilirsin ama çok az kullan dedi, zamanında kendi de çiçek çoşturan filan kullanmış, ben piyasadaki çoğu sıvı besinlerine baktım en uygun değerli amonyak azotu en düşük olan bu, o çiçek çoşturanlar filan tam zehir. Formda bi abi kullanmış zamanında 6 ay gibi başka bir marka 2010 yıllarında, her hangi bi zararını görmemiş, hatta 1 kapak döküyormuş nilfia diye bi marka benimde ışık gücü yüksek,co2 var haftalık 2 su değişimi yapıyorum, şuana kadar haftada 1 ml olmak üzere 2 haftadır kullanıyorum canlılar üzerindeki etkisini görmedim ama ilerleyen süreçte sıkıntı çıkaran bir durum olursa şayet, kullanmayı keserim dıy npk veya ayrı şekilde dıy fosfor, azot ve demir alırım. Kullanan tecrübesi ve deneyimi olan arklar varsa tavsiyelerini yorumlarını yazsınlar.
Genta Sıvı Bitki Besini
Akvaryum: 50x27x35 50lt
Işık: Samsung 5630 bar led 6500k 3000L, 6.30 saat günlük aydinlatma
Zemin: hagen manado
Filtre:sunsun603b
Bitki: java moss, limnophila aquatica
Canlılar: neon 16, bronz çöpcü 8,kiraz karides 20-25 adet.
Co2 mayalı sistem ışık açıkken veriyorum
Gübre zemine jbl kuigen 7 adet kök gübre, sıvı olarak sera florena, dıy potasyum ve haftada 1 ml olmak üzere genta sardunyalar için sıvı besin kullanıyorum, haftalık 2 kere ℅10 su değişimi yapıyorum. Sorum şu arklar npk olarak genta sıvı besin kullanıyorum saksı çiçekleri için olan, baya araştırdım, oranı en uygun olan amonyak azot oranı en düşük seviyede olan ve elemenlerin şelatlanmış suda çözünür olan bu ürünü buldum ve iki haftadır kullanıyorum. 50tl haftada 1 ml olmak üzere canlılarda her hangi bir sıkıntı görmedim sizce ilerleyen zamanda bir problem yaratır mı?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220180008391.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 00:16:48[/EDIT]
Akvaryum: 50x27x35 50lt
Işık: Samsung 5630 bar led 6500k 3000L, 6.30 saat günlük aydinlatma
Zemin: hagen manado
Filtre:sunsun603b
Bitki: java moss, limnophila aquatica
Canlılar: neon 16, bronz çöpcü 8,kiraz karides 20-25 adet.
Co2 mayalı sistem ışık açıkken veriyorum
Gübre zemine jbl kuigen 7 adet kök gübre, sıvı olarak sera florena, dıy potasyum ve haftada 1 ml olmak üzere genta sardunyalar için sıvı besin kullanıyorum, haftalık 2 kere ℅10 su değişimi yapıyorum. Sorum şu arklar npk olarak genta sıvı besin kullanıyorum saksı çiçekleri için olan, baya araştırdım, oranı en uygun olan amonyak azot oranı en düşük seviyede olan ve elemenlerin şelatlanmış suda çözünür olan bu ürünü buldum ve iki haftadır kullanıyorum. 50tl haftada 1 ml olmak üzere canlılarda her hangi bir sıkıntı görmedim sizce ilerleyen zamanda bir problem yaratır mı?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220180008391.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 00:16:48[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
