ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
NewDelhi
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Mart 2018 01:36
Son Ziyaret:
09 Nisan 2019 08:36
Toplam Mesaj:
14 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ali k
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ali K.
SON 9 MESAJI
40lt Bitkili Tankim
Edit, yazimi okumadan absurd diye nitelendirwn arkadas icin 10 paragraf yazinin anlami yoksa al buna bak tek paragraf yeterli sana..
rezillik sozlerini ve tavsiyelerini geri iade ederim elle tutulut bir yavsiyen yok bile
Yazimi okusaydin az sayida canliyla.baslandigini tankin.yetersiz geldigini anlardin.
Neyse sen hakaretlerini git baskasina yap. [EDIT]NewDelhi,2019-04-08 00:53:14[/EDIT]
Edit, yazimi okumadan absurd diye nitelendirwn arkadas icin 10 paragraf yazinin anlami yoksa al buna bak tek paragraf yeterli sana..
rezillik sozlerini ve tavsiyelerini geri iade ederim elle tutulut bir yavsiyen yok bile
Yazimi okusaydin az sayida canliyla.baslandigini tankin.yetersiz geldigini anlardin.
Neyse sen hakaretlerini git baskasina yap. [EDIT]NewDelhi,2019-04-08 00:53:14[/EDIT]
Dis Filtre Cekis Borusunda Beyaz Noktalar
Merhaba salyangoz bulunmuyor akvaryumda.
Merhaba salyangoz bulunmuyor akvaryumda.
Dis Filtre Cekis Borusunda Beyaz Noktalar
Merhaba arkadaslar dis filtre cekis borusu icinde 3 adet beyaz nokta belirdi. Dis filtre borulari temizleme haricinde bir cozumu var midir? Tsk
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: hastalik yok
Akvaryum Kapasitesi (litre): 40
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 7 lespistes 2 copcu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): ph 7.5 sicaklik 32 derece
Filitrasyon: sunsun 400lt/saat
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: kullanilmadi
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): yok
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204884/010920182223041.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaslar dis filtre cekis borusu icinde 3 adet beyaz nokta belirdi. Dis filtre borulari temizleme haricinde bir cozumu var midir? Tsk
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: hastalik yok
Akvaryum Kapasitesi (litre): 40
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 7 lespistes 2 copcu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): ph 7.5 sicaklik 32 derece
Filitrasyon: sunsun 400lt/saat
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: kullanilmadi
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): yok
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204884/010920182223041.jpg[/IMG]
Akvaryum Calismam Hakkinda Kritik Sorulari
Merhaba arkadaslar
Akvaryumumu kurarken mart ayi icerisinde attigim ilk mesaji gorunce calismalarin son halinden bahsedeyim istedim😊
40 lt akvaryumumda 3 erkek 4 disi lepistes ve 2 copcu besliyorum. 1 de yavru lespitesim oldu Erkek sayisi 1-2 fazla biliyorum ama bu sekilde denk geldi akvaryumcu yanlis koymus ve ben de dokunmadim dogrusu. Tabi lepistesler icin 1e 3 oranin ne kadar onemli oldugunu anlamis oldum. 😂
Simdi sadede geleyim. Akvaryumu kurarken ilk mesajdan da gorulecegi uzere 2 problemim vardi; birincisi santiyede oldugumdan ayda sadece 1 hafta evde olabiliyorum. Ve baliklara bakacak kimse yok var da ilgilenmek isteyen yok 4 yasindaki oglum henuz hobi caginda degil... Ancak brn yine de akvaryum sevdasindan vazgecmedim. Yukarida ilk yazilarda belirttigim ve aldigim cogu ekipman suan akvaryumumda yok cogu fuzuli oldu... Sadece 400lt saatlik sunsun dis filtrem ve eheim otomatik yemlemem var. Alip diktigim bitkiler feci sonuc verdi. Arkadaslar da yukarida belirttigi gibi balcikla karsilastim. Otomatik co2 sistemi de tutmadi...ve aradan 6 ay gecti 4 ay once kurugum akvaryumda hic problemle karsilasmadim baliklar da saglikli bitki yok (asagida bahsedecegim kucuk prblen haric). 3 haftada 1 defa dip su cekiyorum %40 kadar.. bir yavruluk var ancak yavrulugu su yuzeyinden yarim cm asagida tutuyorum yavrular kacabilsin diye. Bitki yok. Bir kac sus yapay bitki var yavrular icin.altinda kucuk degil iri taneli kum kullandim. Bir de girintili kaya var baliklar icin iyi bir barinak..
Ozetle okudugum onca yazidan sonra akvaryumu kurduktan sonra sunu anladim. Akvaryum 30-40 lt uzeriyse iyi bir dis filtre gercekten sart ve size cok esneklik kazandiriyor. Ayni filtre hava kabarcigi da cikariyor.Akvaryumum devamli temiz.farkettim ki baliklar cok irilesti kuyruklari genisledi. Akintidan diye dusunuyorum. Dis filtre temizligini ayda 1 denedim ama sunu anladim ki dis filtreyi de 4 aydan once temizlemek anlamsiz.
Yani ozet olarak iyi dia filtre ve otomatik yemleme ile cok az zaman ayirsaniz da bir akvaryum sahibi olabilirsiniz..
Cesitli yorumlarda akvaryumsever arkadaslarin bu konularda esnek olmadigini anladim. Bu sadece benim gorusum. Yavrular icin bence ayri bir yer bile yapmaya gerek yok. Dogan 1 adet yavrum 9 baligin icinde buyumeyi basardi dogumundan 1.5 xm olana kadar takip ettim.. Hep onlarla yuzdu. Yemediler. Yiyebilirlerdi ama kucuk saklanma alanlari da yeterli galiba. Bu sekilde dogal secilime birakmak bana daha dogru gibi geliyor.. Tabi cok sayida yavru yetistiren icin bence ayni akvaryumdan ziyade 2. Bir akvaryum almak en saglikli secim olur gibi goruyorum..
Simdi bu gelsimelerden bahsederken bir de sorundan bahsedeyim. Dis filtrenin cekim borusunun akvaryum icinde kalan kisminda 3 adet beyaz benek olustu. Bunlar copculwrin yumurtasi midir yoksa mantar mi anlamadim.
Akvaryum tertemiz ve yemleme abartili olmuyor..
Akvartuma ilac atmayi kesinlikle dusunmuyorum. Tek tip proteinli duGun yem kullaniyorum. Arada marul veriyorum.
Merhaba arkadaslar
Akvaryumumu kurarken mart ayi icerisinde attigim ilk mesaji gorunce calismalarin son halinden bahsedeyim istedim😊
40 lt akvaryumumda 3 erkek 4 disi lepistes ve 2 copcu besliyorum. 1 de yavru lespitesim oldu Erkek sayisi 1-2 fazla biliyorum ama bu sekilde denk geldi akvaryumcu yanlis koymus ve ben de dokunmadim dogrusu. Tabi lepistesler icin 1e 3 oranin ne kadar onemli oldugunu anlamis oldum. 😂
Simdi sadede geleyim. Akvaryumu kurarken ilk mesajdan da gorulecegi uzere 2 problemim vardi; birincisi santiyede oldugumdan ayda sadece 1 hafta evde olabiliyorum. Ve baliklara bakacak kimse yok var da ilgilenmek isteyen yok 4 yasindaki oglum henuz hobi caginda degil... Ancak brn yine de akvaryum sevdasindan vazgecmedim. Yukarida ilk yazilarda belirttigim ve aldigim cogu ekipman suan akvaryumumda yok cogu fuzuli oldu... Sadece 400lt saatlik sunsun dis filtrem ve eheim otomatik yemlemem var. Alip diktigim bitkiler feci sonuc verdi. Arkadaslar da yukarida belirttigi gibi balcikla karsilastim. Otomatik co2 sistemi de tutmadi...ve aradan 6 ay gecti 4 ay once kurugum akvaryumda hic problemle karsilasmadim baliklar da saglikli bitki yok (asagida bahsedecegim kucuk prblen haric). 3 haftada 1 defa dip su cekiyorum %40 kadar.. bir yavruluk var ancak yavrulugu su yuzeyinden yarim cm asagida tutuyorum yavrular kacabilsin diye. Bitki yok. Bir kac sus yapay bitki var yavrular icin.altinda kucuk degil iri taneli kum kullandim. Bir de girintili kaya var baliklar icin iyi bir barinak..
Ozetle okudugum onca yazidan sonra akvaryumu kurduktan sonra sunu anladim. Akvaryum 30-40 lt uzeriyse iyi bir dis filtre gercekten sart ve size cok esneklik kazandiriyor. Ayni filtre hava kabarcigi da cikariyor.Akvaryumum devamli temiz.farkettim ki baliklar cok irilesti kuyruklari genisledi. Akintidan diye dusunuyorum. Dis filtre temizligini ayda 1 denedim ama sunu anladim ki dis filtreyi de 4 aydan once temizlemek anlamsiz.
Yani ozet olarak iyi dia filtre ve otomatik yemleme ile cok az zaman ayirsaniz da bir akvaryum sahibi olabilirsiniz..
Cesitli yorumlarda akvaryumsever arkadaslarin bu konularda esnek olmadigini anladim. Bu sadece benim gorusum. Yavrular icin bence ayri bir yer bile yapmaya gerek yok. Dogan 1 adet yavrum 9 baligin icinde buyumeyi basardi dogumundan 1.5 xm olana kadar takip ettim.. Hep onlarla yuzdu. Yemediler. Yiyebilirlerdi ama kucuk saklanma alanlari da yeterli galiba. Bu sekilde dogal secilime birakmak bana daha dogru gibi geliyor.. Tabi cok sayida yavru yetistiren icin bence ayni akvaryumdan ziyade 2. Bir akvaryum almak en saglikli secim olur gibi goruyorum..
Simdi bu gelsimelerden bahsederken bir de sorundan bahsedeyim. Dis filtrenin cekim borusunun akvaryum icinde kalan kisminda 3 adet beyaz benek olustu. Bunlar copculwrin yumurtasi midir yoksa mantar mi anlamadim.
Akvaryum tertemiz ve yemleme abartili olmuyor..
Akvartuma ilac atmayi kesinlikle dusunmuyorum. Tek tip proteinli duGun yem kullaniyorum. Arada marul veriyorum.
Akvaryum Calismam Hakkinda Kritik Sorulari
[QUOTE=Omer 1224]Dış filtre sunsun hv 603 çok güzel temizler ve bu boy akvaryumlar içindir
Birde 15-30 gün evde olmayabiliyorum demişsiniz bence bitkisiz bir akvaryum daha iyi olucaktır.yosun için elma salyangozu öneririm.[/QUOTE]
Evet bir dis filtre edinecegim. Bu sunsun olabilir. Denerim.Tesekkurler.
[QUOTE=NewDelhi]
Evet bir dis filtre edinecegim. Bu sunsun olabilir. Denerim.Tesekkurler.[/QUOTE]
Bu arada balik henuz akvaryuma konulmamisken de akvaryum icin dis filtre hemen kurulumda koymali miyim? Ben acikcasi akvaryumu oturdum kurdum bitkilerle beraber. Fakat akvaryumun oturmasini bekleyecegim. Balik bir kac ah sonra.. ancak dis filtre edinemeden yine goreve gitmem gerekiyor. Bir kqc hafta sonra akvaryumda ektigim bitkiler haricindeki olusumlari veya algleri temizleme sansim olur mu? Ozetle akvaryumdaki zemin ve bitkileri degistirmeden komple suyu degisitirp kurtulabilir miyim? Ne balik ne bakteri derdim var suan icin. Niye zorluyorsun dediginizi duyar gibiyim ama baska sansim yok. Hic bulamasamadan 60 yasini gorecegim bu gidisle..fevkalade demotiveyim suanda. Co2 difuzor aldim ancak difuzor de manuel gibi en azindan en fazla 3 gun gider bu devamli basmak doldurmak lazim buna..
Bahsettiginiz gibi akvaryum ortamini 2 hafata sonra kaybedersem bitkisiz devam edecegim. O durumda da dia filtre ile devam..
[QUOTE=esensml]Ali bey şimdi şöyle, akvaryumu kurduktan sonra bir takım problem olmasına karşı önceden önlem alabilmek adına iyi analiz etmek gerekiyor.( Mesela mavi-yeşil alg sorunu ortaya çıktı bunu tanıyıp erken müdahale ederseniz sorunu çözersiniz. Ancak 15 gün sonra baktığınızda her yeri zaten kaplamış olacak bu alg) Sonra zamanla akvaryumunuzda su değerleri oturacak ve daha farklı konulara yöneleceksiniz.
Ali bey benim görüşüm, Ömer beyin söylediği gibi Sunsun marka dış filtreler, 80-100 lira arası bir şey. Kredi kartı kullanıyorsanız da taksit yaptırır 4-5 ay az az ödersiniz. Fiyat performans ürünü bana göre, yeterli geldiği akvaryumlarda kullanılıp şikayet edeni görmedim diyebilirim. [:)][/QUOTE]
Bu arada balik henuz akvaryuma konulmamisken de akvaryum icin dis filtre hemen kurulumda koymali miyim? Ben acikcasi akvaryumu oturdum kurdum bitkilerle beraber. Fakat akvaryumun oturmasini bekleyecegim. Balik bir kac ah sonra.. ancak dis filtre edinemeden yine goreve gitmem gerekiyor. Bir kqc hafta sonra akvaryumda ektigim bitkiler haricindeki olusumlari veya algleri temizleme sansim olur mu? Ozetle akvaryumdaki zemin ve bitkileri degistirmeden komple suyu degisitirp kurtulabilir miyim? Ne balik ne bakteri derdim var suan icin. Niye zorluyorsun dediginizi duyar gibiyim ama baska sansim yok. Hic bulamasamadan 60 yasini gorecegim bu gidisle..fevkalade demotiveyim suanda. Co2 difuzor aldim ancak difuzor de manuel gibi en azindan en fazla 3 gun gider bu devamli basmak doldurmak lazim buna..
Bahsettiginiz gibi akvaryum ortamini 2 hafata sonra kaybedersem bitkisiz devam edecegim. O durumda da dia filtre ile devam..
Ali K.
[QUOTE=Omer 1224]Dış filtre sunsun hv 603 çok güzel temizler ve bu boy akvaryumlar içindir
Birde 15-30 gün evde olmayabiliyorum demişsiniz bence bitkisiz bir akvaryum daha iyi olucaktır.yosun için elma salyangozu öneririm.[/QUOTE]
Evet bir dis filtre edinecegim. Bu sunsun olabilir. Denerim.Tesekkurler.
[QUOTE=NewDelhi]
Evet bir dis filtre edinecegim. Bu sunsun olabilir. Denerim.Tesekkurler.[/QUOTE]
Bu arada balik henuz akvaryuma konulmamisken de akvaryum icin dis filtre hemen kurulumda koymali miyim? Ben acikcasi akvaryumu oturdum kurdum bitkilerle beraber. Fakat akvaryumun oturmasini bekleyecegim. Balik bir kac ah sonra.. ancak dis filtre edinemeden yine goreve gitmem gerekiyor. Bir kqc hafta sonra akvaryumda ektigim bitkiler haricindeki olusumlari veya algleri temizleme sansim olur mu? Ozetle akvaryumdaki zemin ve bitkileri degistirmeden komple suyu degisitirp kurtulabilir miyim? Ne balik ne bakteri derdim var suan icin. Niye zorluyorsun dediginizi duyar gibiyim ama baska sansim yok. Hic bulamasamadan 60 yasini gorecegim bu gidisle..fevkalade demotiveyim suanda. Co2 difuzor aldim ancak difuzor de manuel gibi en azindan en fazla 3 gun gider bu devamli basmak doldurmak lazim buna..
Bahsettiginiz gibi akvaryum ortamini 2 hafata sonra kaybedersem bitkisiz devam edecegim. O durumda da dia filtre ile devam..
[QUOTE=esensml]Ali bey şimdi şöyle, akvaryumu kurduktan sonra bir takım problem olmasına karşı önceden önlem alabilmek adına iyi analiz etmek gerekiyor.( Mesela mavi-yeşil alg sorunu ortaya çıktı bunu tanıyıp erken müdahale ederseniz sorunu çözersiniz. Ancak 15 gün sonra baktığınızda her yeri zaten kaplamış olacak bu alg) Sonra zamanla akvaryumunuzda su değerleri oturacak ve daha farklı konulara yöneleceksiniz.
Ali bey benim görüşüm, Ömer beyin söylediği gibi Sunsun marka dış filtreler, 80-100 lira arası bir şey. Kredi kartı kullanıyorsanız da taksit yaptırır 4-5 ay az az ödersiniz. Fiyat performans ürünü bana göre, yeterli geldiği akvaryumlarda kullanılıp şikayet edeni görmedim diyebilirim. [:)][/QUOTE]
Bu arada balik henuz akvaryuma konulmamisken de akvaryum icin dis filtre hemen kurulumda koymali miyim? Ben acikcasi akvaryumu oturdum kurdum bitkilerle beraber. Fakat akvaryumun oturmasini bekleyecegim. Balik bir kac ah sonra.. ancak dis filtre edinemeden yine goreve gitmem gerekiyor. Bir kqc hafta sonra akvaryumda ektigim bitkiler haricindeki olusumlari veya algleri temizleme sansim olur mu? Ozetle akvaryumdaki zemin ve bitkileri degistirmeden komple suyu degisitirp kurtulabilir miyim? Ne balik ne bakteri derdim var suan icin. Niye zorluyorsun dediginizi duyar gibiyim ama baska sansim yok. Hic bulamasamadan 60 yasini gorecegim bu gidisle..fevkalade demotiveyim suanda. Co2 difuzor aldim ancak difuzor de manuel gibi en azindan en fazla 3 gun gider bu devamli basmak doldurmak lazim buna..
Bahsettiginiz gibi akvaryum ortamini 2 hafata sonra kaybedersem bitkisiz devam edecegim. O durumda da dia filtre ile devam..
Ali K.
Akvaryum Calismam Hakkinda Kritik Sorulari
[QUOTE=esensml]Yani bu biraz teoriden ziyade pratikle alakalı bir durum, Ben yaklaşık 50 litre akvaryumum için 3-4 günde bir %30 su değişimi yapıyorum. 15 gün boyunca suyunu değiştirmediğinizi varsayalım bitkiler ölmeyebilir ama formundan eser kalmayacaktır. Kaldı ki yeni kurulan tanklar da ilk ay müdahale önemli oluşumları gözlemlemek adına ne tür yosunlar oluşuyor? Nelerin yanlış olduğu gibi durumlar az çok anlaşılıyor bu süreçte.
Şelale filtreleri seviyorum, bende kullanıyorum akvaryumum da. Ancak iyi bir su sirkülasyonu sağlamıyor. Tabi hepsi aynı değil güçlü filtreler de var. Tahminim 15 gün müdahalede bulunmadığınız akvaryumda su sirkülasyonunun az olduğu yerlerde pislik birikintileri ile karşılaşabilirsiniz. Yine bir varsayımda bulunacağım bu olmadığınız süreçte bir balığınız öldüğünde suyu tamamen alt üst edecektir.
En iyi çözüm bence dış filtre. Şöyle örnek vereyim daha net olması için, piyasada en ucuz filtre olan sunsun modellerinin kovasını düşünün akvaryumdan motorun içine çekilen su o kovanın içerisinde temizlenerek tekrar akvaryuma veriliyor. Ancak şelale filtrenin haznesini düşünün belki çeyreği kadar. O kadar ufak bir hazneden su temizliği için çok fazla bir şey beklememelisiniz. Öncelikle ekipmanlarınızı toparlayın ve en sağlıklısını yapmaya çalışın maddi imkanlarınız el verdikçe. Bitkiler en kolayı maddi anlamda[/QUOTE]
İsmail bey, 2 çıkarımım var bu yazıdan. 1.si en azından tatil gibi bir kaç haftalık uzun sürelerde evde gözlem yapacak da biri olmadığı zaman işe yarar bir dış filtre kullanmalıyım.
2.si normal şartlar altında ve en başta bir kaç ay kesin suretle bakımının sık yapılması gerekecek. 2 aydan sonra belki bunu haftada 1 su değişimine endeksleyebilirim ben olmadan başkasına yaptırmaya çalışırım.
Tşk
[QUOTE=hasan_ali05] Bence de bu bahsettiğiniz sürelerde illaki müdahale etmeniz gerek zamanlar olacaktır.15 gün bile bence çok uzunken 1 ay sonra eve geldiğiniz zaman filtreyi durmuş balıklarınızı şişip çürümeye başlamış şekilde suyun üzerinde ve tüm mossları sakal yosunuyla kaplanmış tüm sistemi çökmüş halde bulma ihtimaliniz bile var.En azından 2-3 günde bir yüzeysel bir gözlem yapabilecek birisine akvaryumunuzu emanet ederseniz bu tarz büyük sorunların önüne geçersiniz.Onun dışında bu rakamlara çok daha büyük bir akvaryum kurulabilirdi fiyatlar bana biraz pahalı geldi ama tabi Ankara piyasasını bilmediğim için sağlıklı bir şey diyemeyeceğim.Bahsettiğiniz yuvarlak şeyler hydroton mu yoksa gübremi olduğuna emin olmamız için fotoğraf atarsanız yine daha sağlıklı yorumlar yapılabilir.[/QUOTE]
Merhaba Hasan Ali Bey. Teşekkür ederim yorum için. Haklısınız, yukarıda belirttiğim gibi önce zaman sıkıntısını gidermek ve bir çözüm bulmak gerekecek.
Foto şuan atamıyorum ama Hydroton a baktım webden bendeki Hydroton gibi görünüyor. Hydroton gübre değil de kil mi ? veya kil kaplı gübre filan galiba..Yukarıda gübre diye tarifledik ama bu durumda yine orta katmanda mı kullanılmalı. 1 cm ?Bitki kökü herhalde bu katmana gelecektir?
Fiyatlar esasen çok uygun bence. 2. el ürün yok içinde. Çoğunu piyaasadan her atraftan ve marketlerden araştırdıktan sonra hatta 2. ellere baktıktan sonra internetten bulduğum uygun fiyatlılardan sipariş ettim. 900 TL yi buldu. Orijinal ürnler oluşu fiyatı artırıyor görünebilir.Orijinal diyorum aslında kaliteliler ama bir kısmı çin ürünü o da ayrı soru işareti. PErformansları bana çok iyi gelen ürünleri seçtim araştırdıktan sonra. Ayrıca sessiz bu ekipmanlar (diye etüt ettim videolara bakarak değerlere bakarak)
40 litreye basit bir dış filtre önerisi var mı? (İsmail beye ve diğer arkadaşlara da sormuş olayım aynı soruyu..
[QUOTE=ityo39]Ben de İsmail Bey in endişelerini taşıyorum açıkçası. 15 günde bir su değişimi yaparak belki balıklarınızı hayatta tutabilirsiniz ama yosun işi kontrolden çıkabilir. Bu da hayattan soğutur insanı. Keşke herşeyi alıp sonra sormak yerine baştan danışsaymışınız masrafa girmeden önce.
Her halukarda bu işe giricem ben diyorsanız birkaç tavsiye sıralayayım:
1- Aydınlatma: Dijital zaman ayarlı prizler var. Bunlar elektrik kesintisinde bile şaşmıyor, öncelikle bunlardan tercih edin. Günde 6 saat çalıştıracak şekilde ayarlayın, ve ilk 1 ay (veya CO2 düşünüyorsanız CO2 başlayana kadar) böyle devam edin. Diğer taraftan dalgıç lambalar olmaz gerçekten de. 35-40 litre suyunuz olacağını düşünerek maliyet/performans olarak en uygun tercih phillips Tornado serisi gibi 6500 Kelvinlik tasarruflu ampul kullanmak, bunu da 23 watt lık olanı var sanırım, tek ampul yetecektir.
2- CO2 tüplü sistem: 15 gün evde olmayacaksanız hiç girmeyin tüplü sisteme veya herhangi bir co2 sistemine. Düşük destekli bir tasarım planlayın. Aksi taktirde bir gün eve gelip tüm balıkların öldüğünü görmeniz çok çok olası. CO2 sistemleri ayar tutturmak, ve bu ayarın sürekliliğini sağlamak noktasında çok başarısızlar. Kaliteli Avrupa regulatörler kullanılabilir elbette ama bu da tüp hariç 500-600 TL maliyeti vardır. Karar sizin, düşünürseniz öneride bulunabilirim.
3- Taban kurulumu: Lav kırığı en alta, araya misket gübreleri (ebatlarını bilmiyorum ama fındık içi kadar diye varsayarsak 6-8 tane) en üste de kumu serin. Araya sineklik, yarın bir gün tekrar sıfırdan kurulum yapmak isterseniz ayırmayı kolay olsun karışmasın diye önerilir. Ben hiç kullanmadım açıkçası, 3 ayda bir değişiklik de yapmadığım için ihtiyaç duymadım. 2 sene sonunda sıfırdan kurulum yaptığımda da yeni kum kullanmayı tercih ettim. Hastalığı, yosunu düşününce yeni kurulumda yeni kum öneririm zaten her halukarda. Karar sizin.
4- Su değişimleri ve filtre: Su değişimini haftada bir %30 en azından gerekli olacaktır. Filtrenin feriştahını da kullansanız bu haftalık değişim gerekli. Ama dış filtre şunu sağlar: balık ölümü, bitki çürümesi gibi ekstra durumlarda nitratı uzaklaştırmak için büyük filtre hacmi demek daha fazla şansının olması demek. Normalde ufa bir filtreyle balık ölümleri olsa aşırı hızla yükselecek değerler, güçlü filtreyle bir ihtimal siz eve dönene kadar balıkların bir kısmının hayatta kalmasını sağlayabilir. Tekrarlamış olacağım yazılanları ama güçlü bir sirkulasyon da her zaman iyidir.
5- Gübreleme: En kritik konu bu yosun bakımından. gübreleme işinde istikrar en önemli konu. 2 hafta potasyum, fosfat, mikroelement eklenmemiş akvaryumda yosun olmaması imkansız gibi.
Genel olarak 15 gün sonra leş gibi yosun bağlamış bir akvaryumla karşılaşma riskini azaltmak istiyorsanız (yoketme şansınız pek yok resmin tamamına bakınca) benim tavsiyem bitki türlerini yeniden gözden geçirin, son derece loş bir akvaryumda az ışıkla büyüyebilen bitkileri tercih ederek bu işe girişin...
SON: Hep 15 gün dedim ama siz belki de 1 ay olmayacağım demişsiniz. Hal böyleyse vazgeçin bu sevdadan diyorum. Balıklara da yazık size de...
Bu bahsettiğiniz felaket manzaraları bence olasılık değil mutlak hatta 1 ay bakılmamış yeni kurulum akvaryum için...[/QUOTE]
Cem Bey, aslında temel bir araştırma yaptım ancak pek vaktim olmuyor genelde, bir çok bilgiyi bu siteden hatta link aldım okuyacağım zaman içinde, bitki, ortam balık, su vs makaleleri okuyup öğrenmeliyiz. Güvenli tarafta durmaya gayret ettim. Süre ile ilgili kastediyorsanız evet orası doğru. Genelde kervan yolda dizilir mantığında değilimdir ama bu öyle oldu. :)
Yazdıklarınızın tamamını tüm yorumlarla beraber okudum anladım. Teşekkür ediyorum. Zaman konusu burada tek büyük problem gibi duruyor diğerleri başedilebilir. Şuan sistemim kurulmadı. Ziyan da oluş bir durum yok. Bir düzenleme yapıp başarılı olunup olunmayacağını anlayıp ona göre planımı revize edebilirim. Şuan esasen hiç kayıp yokken (Balıklar alınmadı, bitkiler alındı ama bitkileri koruyabilir veya kaybetmeden birine devredebilirim) durumu bir düşüneyim. Birinden destek alabilirsem yürütür buradan gelişmeleri de paylaşırım.
İyi çalışmalar,
Ali K.
[QUOTE=esensml]Yani bu biraz teoriden ziyade pratikle alakalı bir durum, Ben yaklaşık 50 litre akvaryumum için 3-4 günde bir %30 su değişimi yapıyorum. 15 gün boyunca suyunu değiştirmediğinizi varsayalım bitkiler ölmeyebilir ama formundan eser kalmayacaktır. Kaldı ki yeni kurulan tanklar da ilk ay müdahale önemli oluşumları gözlemlemek adına ne tür yosunlar oluşuyor? Nelerin yanlış olduğu gibi durumlar az çok anlaşılıyor bu süreçte.
Şelale filtreleri seviyorum, bende kullanıyorum akvaryumum da. Ancak iyi bir su sirkülasyonu sağlamıyor. Tabi hepsi aynı değil güçlü filtreler de var. Tahminim 15 gün müdahalede bulunmadığınız akvaryumda su sirkülasyonunun az olduğu yerlerde pislik birikintileri ile karşılaşabilirsiniz. Yine bir varsayımda bulunacağım bu olmadığınız süreçte bir balığınız öldüğünde suyu tamamen alt üst edecektir.
En iyi çözüm bence dış filtre. Şöyle örnek vereyim daha net olması için, piyasada en ucuz filtre olan sunsun modellerinin kovasını düşünün akvaryumdan motorun içine çekilen su o kovanın içerisinde temizlenerek tekrar akvaryuma veriliyor. Ancak şelale filtrenin haznesini düşünün belki çeyreği kadar. O kadar ufak bir hazneden su temizliği için çok fazla bir şey beklememelisiniz. Öncelikle ekipmanlarınızı toparlayın ve en sağlıklısını yapmaya çalışın maddi imkanlarınız el verdikçe. Bitkiler en kolayı maddi anlamda[/QUOTE]
İsmail bey, 2 çıkarımım var bu yazıdan. 1.si en azından tatil gibi bir kaç haftalık uzun sürelerde evde gözlem yapacak da biri olmadığı zaman işe yarar bir dış filtre kullanmalıyım.
2.si normal şartlar altında ve en başta bir kaç ay kesin suretle bakımının sık yapılması gerekecek. 2 aydan sonra belki bunu haftada 1 su değişimine endeksleyebilirim ben olmadan başkasına yaptırmaya çalışırım.
Tşk
[QUOTE=hasan_ali05] Bence de bu bahsettiğiniz sürelerde illaki müdahale etmeniz gerek zamanlar olacaktır.15 gün bile bence çok uzunken 1 ay sonra eve geldiğiniz zaman filtreyi durmuş balıklarınızı şişip çürümeye başlamış şekilde suyun üzerinde ve tüm mossları sakal yosunuyla kaplanmış tüm sistemi çökmüş halde bulma ihtimaliniz bile var.En azından 2-3 günde bir yüzeysel bir gözlem yapabilecek birisine akvaryumunuzu emanet ederseniz bu tarz büyük sorunların önüne geçersiniz.Onun dışında bu rakamlara çok daha büyük bir akvaryum kurulabilirdi fiyatlar bana biraz pahalı geldi ama tabi Ankara piyasasını bilmediğim için sağlıklı bir şey diyemeyeceğim.Bahsettiğiniz yuvarlak şeyler hydroton mu yoksa gübremi olduğuna emin olmamız için fotoğraf atarsanız yine daha sağlıklı yorumlar yapılabilir.[/QUOTE]
Merhaba Hasan Ali Bey. Teşekkür ederim yorum için. Haklısınız, yukarıda belirttiğim gibi önce zaman sıkıntısını gidermek ve bir çözüm bulmak gerekecek.
Foto şuan atamıyorum ama Hydroton a baktım webden bendeki Hydroton gibi görünüyor. Hydroton gübre değil de kil mi ? veya kil kaplı gübre filan galiba..Yukarıda gübre diye tarifledik ama bu durumda yine orta katmanda mı kullanılmalı. 1 cm ?Bitki kökü herhalde bu katmana gelecektir?
Fiyatlar esasen çok uygun bence. 2. el ürün yok içinde. Çoğunu piyaasadan her atraftan ve marketlerden araştırdıktan sonra hatta 2. ellere baktıktan sonra internetten bulduğum uygun fiyatlılardan sipariş ettim. 900 TL yi buldu. Orijinal ürnler oluşu fiyatı artırıyor görünebilir.Orijinal diyorum aslında kaliteliler ama bir kısmı çin ürünü o da ayrı soru işareti. PErformansları bana çok iyi gelen ürünleri seçtim araştırdıktan sonra. Ayrıca sessiz bu ekipmanlar (diye etüt ettim videolara bakarak değerlere bakarak)
40 litreye basit bir dış filtre önerisi var mı? (İsmail beye ve diğer arkadaşlara da sormuş olayım aynı soruyu..
[QUOTE=ityo39]Ben de İsmail Bey in endişelerini taşıyorum açıkçası. 15 günde bir su değişimi yaparak belki balıklarınızı hayatta tutabilirsiniz ama yosun işi kontrolden çıkabilir. Bu da hayattan soğutur insanı. Keşke herşeyi alıp sonra sormak yerine baştan danışsaymışınız masrafa girmeden önce.
Her halukarda bu işe giricem ben diyorsanız birkaç tavsiye sıralayayım:
1- Aydınlatma: Dijital zaman ayarlı prizler var. Bunlar elektrik kesintisinde bile şaşmıyor, öncelikle bunlardan tercih edin. Günde 6 saat çalıştıracak şekilde ayarlayın, ve ilk 1 ay (veya CO2 düşünüyorsanız CO2 başlayana kadar) böyle devam edin. Diğer taraftan dalgıç lambalar olmaz gerçekten de. 35-40 litre suyunuz olacağını düşünerek maliyet/performans olarak en uygun tercih phillips Tornado serisi gibi 6500 Kelvinlik tasarruflu ampul kullanmak, bunu da 23 watt lık olanı var sanırım, tek ampul yetecektir.
2- CO2 tüplü sistem: 15 gün evde olmayacaksanız hiç girmeyin tüplü sisteme veya herhangi bir co2 sistemine. Düşük destekli bir tasarım planlayın. Aksi taktirde bir gün eve gelip tüm balıkların öldüğünü görmeniz çok çok olası. CO2 sistemleri ayar tutturmak, ve bu ayarın sürekliliğini sağlamak noktasında çok başarısızlar. Kaliteli Avrupa regulatörler kullanılabilir elbette ama bu da tüp hariç 500-600 TL maliyeti vardır. Karar sizin, düşünürseniz öneride bulunabilirim.
3- Taban kurulumu: Lav kırığı en alta, araya misket gübreleri (ebatlarını bilmiyorum ama fındık içi kadar diye varsayarsak 6-8 tane) en üste de kumu serin. Araya sineklik, yarın bir gün tekrar sıfırdan kurulum yapmak isterseniz ayırmayı kolay olsun karışmasın diye önerilir. Ben hiç kullanmadım açıkçası, 3 ayda bir değişiklik de yapmadığım için ihtiyaç duymadım. 2 sene sonunda sıfırdan kurulum yaptığımda da yeni kum kullanmayı tercih ettim. Hastalığı, yosunu düşününce yeni kurulumda yeni kum öneririm zaten her halukarda. Karar sizin.
4- Su değişimleri ve filtre: Su değişimini haftada bir %30 en azından gerekli olacaktır. Filtrenin feriştahını da kullansanız bu haftalık değişim gerekli. Ama dış filtre şunu sağlar: balık ölümü, bitki çürümesi gibi ekstra durumlarda nitratı uzaklaştırmak için büyük filtre hacmi demek daha fazla şansının olması demek. Normalde ufa bir filtreyle balık ölümleri olsa aşırı hızla yükselecek değerler, güçlü filtreyle bir ihtimal siz eve dönene kadar balıkların bir kısmının hayatta kalmasını sağlayabilir. Tekrarlamış olacağım yazılanları ama güçlü bir sirkulasyon da her zaman iyidir.
5- Gübreleme: En kritik konu bu yosun bakımından. gübreleme işinde istikrar en önemli konu. 2 hafta potasyum, fosfat, mikroelement eklenmemiş akvaryumda yosun olmaması imkansız gibi.
Genel olarak 15 gün sonra leş gibi yosun bağlamış bir akvaryumla karşılaşma riskini azaltmak istiyorsanız (yoketme şansınız pek yok resmin tamamına bakınca) benim tavsiyem bitki türlerini yeniden gözden geçirin, son derece loş bir akvaryumda az ışıkla büyüyebilen bitkileri tercih ederek bu işe girişin...
SON: Hep 15 gün dedim ama siz belki de 1 ay olmayacağım demişsiniz. Hal böyleyse vazgeçin bu sevdadan diyorum. Balıklara da yazık size de...
Bu bahsettiğiniz felaket manzaraları bence olasılık değil mutlak hatta 1 ay bakılmamış yeni kurulum akvaryum için...[/QUOTE]
Cem Bey, aslında temel bir araştırma yaptım ancak pek vaktim olmuyor genelde, bir çok bilgiyi bu siteden hatta link aldım okuyacağım zaman içinde, bitki, ortam balık, su vs makaleleri okuyup öğrenmeliyiz. Güvenli tarafta durmaya gayret ettim. Süre ile ilgili kastediyorsanız evet orası doğru. Genelde kervan yolda dizilir mantığında değilimdir ama bu öyle oldu. :)
Yazdıklarınızın tamamını tüm yorumlarla beraber okudum anladım. Teşekkür ediyorum. Zaman konusu burada tek büyük problem gibi duruyor diğerleri başedilebilir. Şuan sistemim kurulmadı. Ziyan da oluş bir durum yok. Bir düzenleme yapıp başarılı olunup olunmayacağını anlayıp ona göre planımı revize edebilirim. Şuan esasen hiç kayıp yokken (Balıklar alınmadı, bitkiler alındı ama bitkileri koruyabilir veya kaybetmeden birine devredebilirim) durumu bir düşüneyim. Birinden destek alabilirsem yürütür buradan gelişmeleri de paylaşırım.
İyi çalışmalar,
Ali K.
Akvaryum Calismam Hakkinda Kritik Sorulari
Merhaba Ismail Bey.
Cevabiniz ve destek icin tesekkur ederim.
Bu arada bir soru sorayim, tabi akvaryum icin arzu edilen durum degil ama diyelim 15 gun uzak kaldik ve 16.gun bakim yapacagiz; yani baliklarimiza 15 gun otomatik bakim diger 15 gun ise her gun yaninda olmak suretiyle manuel bakabilecegim. Dis filtre ihtiyaci yine de olur mu? Her 15 gunde 1 defa %20 su degisimi mi yapmam lazim bu durumda? Dahasi sonu yine husranla mi biter?[EDIT]NewDelhi,2018-03-15 03:07:52[/EDIT]
Merhaba Ismail Bey.
Cevabiniz ve destek icin tesekkur ederim.
Bu arada bir soru sorayim, tabi akvaryum icin arzu edilen durum degil ama diyelim 15 gun uzak kaldik ve 16.gun bakim yapacagiz; yani baliklarimiza 15 gun otomatik bakim diger 15 gun ise her gun yaninda olmak suretiyle manuel bakabilecegim. Dis filtre ihtiyaci yine de olur mu? Her 15 gunde 1 defa %20 su degisimi mi yapmam lazim bu durumda? Dahasi sonu yine husranla mi biter?[EDIT]NewDelhi,2018-03-15 03:07:52[/EDIT]
Akvaryum Calismam Hakkinda Kritik Sorulari
Merhabalar,
Oncelikle henuz kurulumuna baslanmamis fakat tum malzemeleri bitkileri ve ekipmanlari alinmis balik haric tamamlanmis olduguna inandigim (muhtemelen olmayan) sistemimi ozetleyeyim;
Bu arada yanina fiyat girmek dogRU mu degil mi bilemiyorum ama fikir vermesi acisindan bahsetmeye karar verdim.
Akvaryum(170tl):
50cmx32cm(h)x26cm bombeli. Ledsiz. Teoridw 41.6 lt ama en fazla herhalde 36t lt su koyariz. Icindeki malzemelerden oturu bu rakam 32e filan da duser herhalde.
Bitkiler(90 tl):
1- Riccia 10x10cm kaya ustune misina ile tutturacagim.
2- 500adet su yoncasi tohumu. 1er cm aralikla. Zeminin bir kismini kumlu sekilde vatoz baligina birakmayi dusunuyorum. Henuz bu detaylara giremedim.
3-elodea: 5 kok.
4- repens: 5 kok
5- baccopa monieri: 5 kok
6- java moss: 3 adet 10x10cm . Agac govdesi ustune aralikla konulacak.
Ortam(0 tl):
-dogadan toplanmis ve bakimi temizligi yapilmaya calisilmis kaya ve agac parcasi veya dallar.
Zemin icin alinan(60 tl):
1- siyah kum( hagel sanirim)
2- lav kirigi
3- kucuk yuvarlak taneli suyla genlestigini dusundugum gubre (sanirim gubre:) )
Ekipmanlar(380tl)
1- Ista CO2 seti 550cc
2- termometre
3- şelale filtre: Dophin H100 230 lt
4- hava motoru: Hailea Aco 6600( sanirim bu gereksiz oldu selale kullandigimdan oturu)
5- otomatik yemleme: eheim3582
6- t4 dalgic tip florasan 2 adet beyaz ve mavi. Kapak altina metjal tutucu ile takmayi dusunuyorum.
7-yardimci ekipmanlar
Planlanan baliklar( maliyet sanirim 180 tl olacak):
1- ilk etapta taban hazirligi ve cimlenme (yonca) tamamlaninca 2 copcu almayi dusunutorum.45 gun yalniz kalacaklar.bakteri gelisimi suresini bu sekilde degrlendirmek niyetindeyim.
2- copcullerden 45 gun sonra 1e3d lepistes ve 1 veya 2 vatoz.
Sorularim:
-Tabanda 3 malzemeyi ne sirayla kullanmaliyim? Gubre altta lav kirigi ortada kum ustte mi? Bu arada katmanlar arasinda file kullanmanin ileride faydasi ne olur? Tahmin editoeum ama pratikte faydali mi ogrenmek istedim.
- Selale filtre aldim.İc filtrem yok. Bolca seyahamtteyim ve evden uzakta oldugum zamanlar malesef 15 gunu geciyor. Bu max 1 ay oluyor bazen. Otomatik yemleme tamam ama dis filtre olmadigi icin baliklari ve bitkileri nasil ayakta tutacagim? Dahasi aydinlatmayi su temizligini nasil yapacagim?
-copcu yemi ve lepistes vatoz yemlerini otomatik yemlemede nasil ayarlarim?
- 15 gun bakamadigim akvaryumumda ışık ayarini nasil saglayacagim? Floeasanlari acik mi tutmali devamli? Fakat bunu belli periyotla acip kapamak gerekmez mi? Bitkilerime gore nasul ayarlarim?
- yukarida planladigim balik knfigurasyonu ve sayisi fazla midir kurtarir mi?
- bitkilerimde surpriz yapabilecek sorunlu olabilecek var midir sizce?
- yoncalari 1er cm araliklarla ekmeyi dusunuyorum ancak vatoz olacagindan zeminin bir kismini kumlu birakmak gerekecek(dogru mu?). 1cmden genis aralikla mi ekmeli?
- Ayrica yoncalari ne derinlikte ekmeli? Ustte 1 cm kalinliginda kum.tabak var ortadaki lav kirigina mi ekmeli?
- Ekipman konfigurasyonuna gore akvaryumun bakimini nasil yapmaliyim? Akvaryumumdan ayin yarisi uzakta kalacagimdan ( hata yeri geldiginde 1 ay) se degisimi, temizlik vb kritik konulari nasil ayarlarsam kurtarir?
- Fakat Co2 icin aylik masrafi az olan uzun sure ugrasmayacaginiz bir cozum veya uygun fiyatli sistem var midir?
Bu acemi sorularina vermis oldugunuz cevaplariniz icin tesekkurler. Esasen cogu hakkinda biraz fikrim var ama kafam karisti zira cok fazla bilgi kirliligi var. Pet shoplardan da tutarli yanitlar alamadim.
Saygilar,
Ali K.
Merhabalar,
Oncelikle henuz kurulumuna baslanmamis fakat tum malzemeleri bitkileri ve ekipmanlari alinmis balik haric tamamlanmis olduguna inandigim (muhtemelen olmayan) sistemimi ozetleyeyim;
Bu arada yanina fiyat girmek dogRU mu degil mi bilemiyorum ama fikir vermesi acisindan bahsetmeye karar verdim.
Akvaryum(170tl):
50cmx32cm(h)x26cm bombeli. Ledsiz. Teoridw 41.6 lt ama en fazla herhalde 36t lt su koyariz. Icindeki malzemelerden oturu bu rakam 32e filan da duser herhalde.
Bitkiler(90 tl):
1- Riccia 10x10cm kaya ustune misina ile tutturacagim.
2- 500adet su yoncasi tohumu. 1er cm aralikla. Zeminin bir kismini kumlu sekilde vatoz baligina birakmayi dusunuyorum. Henuz bu detaylara giremedim.
3-elodea: 5 kok.
4- repens: 5 kok
5- baccopa monieri: 5 kok
6- java moss: 3 adet 10x10cm . Agac govdesi ustune aralikla konulacak.
Ortam(0 tl):
-dogadan toplanmis ve bakimi temizligi yapilmaya calisilmis kaya ve agac parcasi veya dallar.
Zemin icin alinan(60 tl):
1- siyah kum( hagel sanirim)
2- lav kirigi
3- kucuk yuvarlak taneli suyla genlestigini dusundugum gubre (sanirim gubre:) )
Ekipmanlar(380tl)
1- Ista CO2 seti 550cc
2- termometre
3- şelale filtre: Dophin H100 230 lt
4- hava motoru: Hailea Aco 6600( sanirim bu gereksiz oldu selale kullandigimdan oturu)
5- otomatik yemleme: eheim3582
6- t4 dalgic tip florasan 2 adet beyaz ve mavi. Kapak altina metjal tutucu ile takmayi dusunuyorum.
7-yardimci ekipmanlar
Planlanan baliklar( maliyet sanirim 180 tl olacak):
1- ilk etapta taban hazirligi ve cimlenme (yonca) tamamlaninca 2 copcu almayi dusunutorum.45 gun yalniz kalacaklar.bakteri gelisimi suresini bu sekilde degrlendirmek niyetindeyim.
2- copcullerden 45 gun sonra 1e3d lepistes ve 1 veya 2 vatoz.
Sorularim:
-Tabanda 3 malzemeyi ne sirayla kullanmaliyim? Gubre altta lav kirigi ortada kum ustte mi? Bu arada katmanlar arasinda file kullanmanin ileride faydasi ne olur? Tahmin editoeum ama pratikte faydali mi ogrenmek istedim.
- Selale filtre aldim.İc filtrem yok. Bolca seyahamtteyim ve evden uzakta oldugum zamanlar malesef 15 gunu geciyor. Bu max 1 ay oluyor bazen. Otomatik yemleme tamam ama dis filtre olmadigi icin baliklari ve bitkileri nasil ayakta tutacagim? Dahasi aydinlatmayi su temizligini nasil yapacagim?
-copcu yemi ve lepistes vatoz yemlerini otomatik yemlemede nasil ayarlarim?
- 15 gun bakamadigim akvaryumumda ışık ayarini nasil saglayacagim? Floeasanlari acik mi tutmali devamli? Fakat bunu belli periyotla acip kapamak gerekmez mi? Bitkilerime gore nasul ayarlarim?
- yukarida planladigim balik knfigurasyonu ve sayisi fazla midir kurtarir mi?
- bitkilerimde surpriz yapabilecek sorunlu olabilecek var midir sizce?
- yoncalari 1er cm araliklarla ekmeyi dusunuyorum ancak vatoz olacagindan zeminin bir kismini kumlu birakmak gerekecek(dogru mu?). 1cmden genis aralikla mi ekmeli?
- Ayrica yoncalari ne derinlikte ekmeli? Ustte 1 cm kalinliginda kum.tabak var ortadaki lav kirigina mi ekmeli?
- Ekipman konfigurasyonuna gore akvaryumun bakimini nasil yapmaliyim? Akvaryumumdan ayin yarisi uzakta kalacagimdan ( hata yeri geldiginde 1 ay) se degisimi, temizlik vb kritik konulari nasil ayarlarsam kurtarir?
- Fakat Co2 icin aylik masrafi az olan uzun sure ugrasmayacaginiz bir cozum veya uygun fiyatli sistem var midir?
Bu acemi sorularina vermis oldugunuz cevaplariniz icin tesekkurler. Esasen cogu hakkinda biraz fikrim var ama kafam karisti zira cok fazla bilgi kirliligi var. Pet shoplardan da tutarli yanitlar alamadim.
Saygilar,
Ali K.
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
Merhabalar,
Forumda yeniyim. Yaklasik 1 haftadir takip etmeye calisiyorum. Siteyi cok basarili buldugumu belirteyim. Akvaryumculuk konusunda gordugum en yararli ve kararli uzman paylasimlari burada. Bu calismalardan oturu tebrik etmek dolayli desteginiz icinse tesekkur etmek isterim. Akvaryum ile ugrasmak uzun suredir planladigim bir hobi. Hicbir zaman dilimi bu konu icin uyusmadi ama en sonunda yeter dedim ve sartlari 40 yasinda 40 lt bir akvaryumla zorlamaya karar verdim.:) 2 sene sonra belki akvaryumu kendime guvenim gelirse azami buyutmeyi de dusunuyorum. Bitkiyle basaramazsam bitkisiz yapmayi da dusunebilirim.
Bazi sorularim olacak, bazilari gercekten bu hobiye yeni baslamis benim sonrak surecte basarisi icin cok onemli.. Sıkılmaz da okursaniz ve bir de destek olursaniz cok memnun olurum. Diger baslikta musadeniz olursa aciyorum konuyu.
Saygilar,
Ali K[EDIT]NewDelhi,2018-03-15 02:06:24[/EDIT]
Merhabalar,
Forumda yeniyim. Yaklasik 1 haftadir takip etmeye calisiyorum. Siteyi cok basarili buldugumu belirteyim. Akvaryumculuk konusunda gordugum en yararli ve kararli uzman paylasimlari burada. Bu calismalardan oturu tebrik etmek dolayli desteginiz icinse tesekkur etmek isterim. Akvaryum ile ugrasmak uzun suredir planladigim bir hobi. Hicbir zaman dilimi bu konu icin uyusmadi ama en sonunda yeter dedim ve sartlari 40 yasinda 40 lt bir akvaryumla zorlamaya karar verdim.:) 2 sene sonra belki akvaryumu kendime guvenim gelirse azami buyutmeyi de dusunuyorum. Bitkiyle basaramazsam bitkisiz yapmayi da dusunebilirim.
Bazi sorularim olacak, bazilari gercekten bu hobiye yeni baslamis benim sonrak surecte basarisi icin cok onemli.. Sıkılmaz da okursaniz ve bir de destek olursaniz cok memnun olurum. Diger baslikta musadeniz olursa aciyorum konuyu.
Saygilar,
Ali K[EDIT]NewDelhi,2018-03-15 02:06:24[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
