ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
erdenaykut
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
57
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Ekim 2018 20:25
Son Ziyaret:
23 Ocak 2025 12:58
Toplam Mesaj:
69 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aykut ERDEN
Doğum Tarihi:
29 Mart 1981
Yaş:
45
İl:
Tekirdag
Meslek:
S.M. Mali Müşavir
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Aykut ERDEN
SON 10 MESAJI
Yeni Akvaryum Yeni Hobici
1 ay gibi uzun zaman sonra foruma girme fırsatım oldu. Bayram ve sonrasında işlerin üst üste gelmesi beni forumdan uzak tuttu. Bu süreçte bayağı bir olay geçti başımdan.
Her şey yolunda giderken akvaryumdan atlayan palyaço öldü ondan 3 gün sonrada diğer palyaçoyu ölü buldum. Bunda nasıl bir hatam oldu bilemiyorum ancak ölmeleri beni bayağı üzdü. Bunun üzerine peşinden kostuğum 1 blue tang ve 1 snowflake palyaço aldım ve bir süre balık girmemeyi düşünürken 2 adet fridmani almış olarak buldum kendimi ilk 1 hafta çok güzel gitti. Fridmaniler beraber dolaşıyorlar ve birbirlerini eş tutmuşlardı.
İkizlerim olacağı için evde bazı tadilatlara giriştik. Boya başladı evde ve ben akvaryumu işlerin arasında unuttum. Tabi akvaryum boya kokusunu çekmiş (neyseki yağlı boya degildi) Hemen ince hava hortumunu ps nin hava girişine bağlayıp dışarıdan hava almaya başladım ancak biraz geç olmuş :( bu sebeple antihas ım öldü ve onun arkasından 2 gün aralıklarla fridmani ler ortadan kayboldu. Hala ne kendilerini görebildim nede ölülerini bulabildim. Bu ölümler beni gerçekten üzdü ve Eylül ayı sonuna kadar hiç bir canlı girmemeye karar verdim.
Akvaryumdaki suyu da 15 gün aralıkla 2 kez 100 lt su değişimi ile temizledim. Şu anda akvaryumda
1× Yellow Tang
1× Sailfin Tang
1× Blue Tang
1x İmparator Angel
1× Pigme Angel
1× Sixline Wrasse
1× Yellow Wrasse
1× Snowflake
1× Doktor Karides
1× Anemon
Bulunmakta.
Birde bu süreçte ofisimede bir akvaryum kurma kararı verdim ve Boyu HS 600 kurdum :) bu akvaryumu daha çok mercan için hazırlıyorum 1 hafta sonra canlı girmeye hazır hale gelecektir. Ofisimdeki akvaryum ile uğraşırken blue tang ve yellow tang ım 3 er kez beyaz benek oldular. İşin garip tarafı evdeki boya işinden sonra akvaryumdaki beyaz benek aniden kayboldu :) boya kokusu sanırım beyaz benek bakterilerini tamamen öldürdü [:)]
Yeni görselleri yakında yüklerim keyifli hobiler.
1 ay gibi uzun zaman sonra foruma girme fırsatım oldu. Bayram ve sonrasında işlerin üst üste gelmesi beni forumdan uzak tuttu. Bu süreçte bayağı bir olay geçti başımdan.
Her şey yolunda giderken akvaryumdan atlayan palyaço öldü ondan 3 gün sonrada diğer palyaçoyu ölü buldum. Bunda nasıl bir hatam oldu bilemiyorum ancak ölmeleri beni bayağı üzdü. Bunun üzerine peşinden kostuğum 1 blue tang ve 1 snowflake palyaço aldım ve bir süre balık girmemeyi düşünürken 2 adet fridmani almış olarak buldum kendimi ilk 1 hafta çok güzel gitti. Fridmaniler beraber dolaşıyorlar ve birbirlerini eş tutmuşlardı.
İkizlerim olacağı için evde bazı tadilatlara giriştik. Boya başladı evde ve ben akvaryumu işlerin arasında unuttum. Tabi akvaryum boya kokusunu çekmiş (neyseki yağlı boya degildi) Hemen ince hava hortumunu ps nin hava girişine bağlayıp dışarıdan hava almaya başladım ancak biraz geç olmuş :( bu sebeple antihas ım öldü ve onun arkasından 2 gün aralıklarla fridmani ler ortadan kayboldu. Hala ne kendilerini görebildim nede ölülerini bulabildim. Bu ölümler beni gerçekten üzdü ve Eylül ayı sonuna kadar hiç bir canlı girmemeye karar verdim.
Akvaryumdaki suyu da 15 gün aralıkla 2 kez 100 lt su değişimi ile temizledim. Şu anda akvaryumda
1× Yellow Tang
1× Sailfin Tang
1× Blue Tang
1x İmparator Angel
1× Pigme Angel
1× Sixline Wrasse
1× Yellow Wrasse
1× Snowflake
1× Doktor Karides
1× Anemon
Bulunmakta.
Birde bu süreçte ofisimede bir akvaryum kurma kararı verdim ve Boyu HS 600 kurdum :) bu akvaryumu daha çok mercan için hazırlıyorum 1 hafta sonra canlı girmeye hazır hale gelecektir. Ofisimdeki akvaryum ile uğraşırken blue tang ve yellow tang ım 3 er kez beyaz benek oldular. İşin garip tarafı evdeki boya işinden sonra akvaryumdaki beyaz benek aniden kayboldu :) boya kokusu sanırım beyaz benek bakterilerini tamamen öldürdü [:)]
Yeni görselleri yakında yüklerim keyifli hobiler.
Goko's Reefs / İki Resif Güncel Foto S.12-14
Hayırlı olsun. Kazasız belasız devam eder inşallah.[:nazar:]
Hayırlı olsun. Kazasız belasız devam eder inşallah.[:nazar:]
Yeni Akvaryum Yeni Hobici
[QUOTE=IESER]Süper gözüküyor[:nazar:]Aykut abi Tekirdağ merkeze yakınmısın?[/QUOTE]
Şuanda sıcaklığı 27 derecede sabitledim. Anemon o yüzden bundan daha iyi durumda. Sadece Perculalar anemona hala alışmadı. Sanırım biraz zor olacak alışmaları.
Çorlu 'da oturuyorum. İşyerimde Çorlu 'da.
[QUOTE=gokberkgonenc]
Abi anemon pek sağlıklı gözükmüyor iyi takip et bence. [/QUOTE]
Bundan çok daha iyi durumda. Bütün akşam onunla ilgileniyorum. Gün içinde evin o tarafa yolum düşünce uğrayıp durumuna bakıyorum.
[QUOTE=IESER]Süper gözüküyor[:nazar:]Aykut abi Tekirdağ merkeze yakınmısın?[/QUOTE]
Şuanda sıcaklığı 27 derecede sabitledim. Anemon o yüzden bundan daha iyi durumda. Sadece Perculalar anemona hala alışmadı. Sanırım biraz zor olacak alışmaları.
Çorlu 'da oturuyorum. İşyerimde Çorlu 'da.
[QUOTE=gokberkgonenc]
Abi anemon pek sağlıklı gözükmüyor iyi takip et bence. [/QUOTE]
Bundan çok daha iyi durumda. Bütün akşam onunla ilgileniyorum. Gün içinde evin o tarafa yolum düşünce uğrayıp durumuna bakıyorum.
Yeni Akvaryum Yeni Hobici
[QUOTE=mehmetsahin12]
Merhaba, ben de 500-550 lt akvaryumum için soğutucu fan almayı düşünüyorum. Aldığınız modeli öğrenebilir miyim?[/QUOTE]
Ista 4 lü soğutucu fan aldım.
[QUOTE=gokberkgonenc]Geçmiş olsun, 150-200 liraya güzel bir termostatlı fan ile ısıyı kontrol edin şansa bırakmayın. Fotoğrafta normalde olmadığı gibi olduğunu söylemişsiniz ancak anemonun yakından fotoğrafını çekebilir misini merak ettim ? Sıcaklıktan ve su şartlarından en çabuk etkilenen canlılar malesef. Akvaryum dizayn çok güzel gözüküyor, aslında yellow akvaryuma en son eklenecek balıklardan bana göre. Benim anthiaslarımı bile dövmüşlüğü var malesef. Akvaryum mercanlarla dolunca çok güzel görüntüler vereceğe benziyor.[/QUOTE]
Anemonum gündüzleri bu durumda oluyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/300520191825061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/300520191825511.jpg[/IMG]
[QUOTE=mehmetsahin12]
Merhaba, ben de 500-550 lt akvaryumum için soğutucu fan almayı düşünüyorum. Aldığınız modeli öğrenebilir miyim?[/QUOTE]
Ista 4 lü soğutucu fan aldım.
[QUOTE=gokberkgonenc]Geçmiş olsun, 150-200 liraya güzel bir termostatlı fan ile ısıyı kontrol edin şansa bırakmayın. Fotoğrafta normalde olmadığı gibi olduğunu söylemişsiniz ancak anemonun yakından fotoğrafını çekebilir misini merak ettim ? Sıcaklıktan ve su şartlarından en çabuk etkilenen canlılar malesef. Akvaryum dizayn çok güzel gözüküyor, aslında yellow akvaryuma en son eklenecek balıklardan bana göre. Benim anthiaslarımı bile dövmüşlüğü var malesef. Akvaryum mercanlarla dolunca çok güzel görüntüler vereceğe benziyor.[/QUOTE]
Anemonum gündüzleri bu durumda oluyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/300520191825061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/300520191825511.jpg[/IMG]
Yeni Akvaryum Yeni Hobici
[QUOTE=gokberkgonenc]Geçmiş olsun, 150-200 liraya güzel bir termostatlı fan ile ısıyı kontrol edin şansa bırakmayın. Fotoğrafta normalde olmadığı gibi olduğunu söylemişsiniz ancak anemonun yakından fotoğrafını çekebilir misini merak ettim ? Sıcaklıktan ve su şartlarından en çabuk etkilenen canlılar malesef. Akvaryum dizayn çok güzel gözüküyor, aslında yellow akvaryuma en son eklenecek balıklardan bana göre. Benim anthiaslarımı bile dövmüşlüğü var malesef. Akvaryum mercanlarla dolunca çok güzel görüntüler vereceğe benziyor.[/QUOTE]
Yellow aslında problemi fazla olmayan bir balık. Ancak kendinden sonra giren tang lerin en az onun büyüklüğünde olması lazım. Benim hiç bir canlıma agresif davranmadı [:)]
Fotoğraf yüklenmedi yarın bir kez daha denerim. Fan temin ettim, dereceyi hemen düşürmeye başladı, Ani ısı değişiminden korumak için her gün 1 derece düşecek şekilde ayarlıyorum. 26 27 derecede tutacağım akvaryumu.
Kaya dizaynı zamanla oturuyor, ancak kurulum yapacaklara tavsiyem kayaları arka tarafa hafiften yani balıkların girebileceği kadar boşluklar bırakarak yaslamaları. Bu sayede hem ön tarafta balıklara daha çok alan kalıyor hemde geceleri daha rahat ediyorlar. Birde mercanlar için daha hoş be geniş alan elde ediliyor.
[QUOTE=gokberkgonenc]Geçmiş olsun, 150-200 liraya güzel bir termostatlı fan ile ısıyı kontrol edin şansa bırakmayın. Fotoğrafta normalde olmadığı gibi olduğunu söylemişsiniz ancak anemonun yakından fotoğrafını çekebilir misini merak ettim ? Sıcaklıktan ve su şartlarından en çabuk etkilenen canlılar malesef. Akvaryum dizayn çok güzel gözüküyor, aslında yellow akvaryuma en son eklenecek balıklardan bana göre. Benim anthiaslarımı bile dövmüşlüğü var malesef. Akvaryum mercanlarla dolunca çok güzel görüntüler vereceğe benziyor.[/QUOTE]
Yellow aslında problemi fazla olmayan bir balık. Ancak kendinden sonra giren tang lerin en az onun büyüklüğünde olması lazım. Benim hiç bir canlıma agresif davranmadı [:)]
Fotoğraf yüklenmedi yarın bir kez daha denerim. Fan temin ettim, dereceyi hemen düşürmeye başladı, Ani ısı değişiminden korumak için her gün 1 derece düşecek şekilde ayarlıyorum. 26 27 derecede tutacağım akvaryumu.
Kaya dizaynı zamanla oturuyor, ancak kurulum yapacaklara tavsiyem kayaları arka tarafa hafiften yani balıkların girebileceği kadar boşluklar bırakarak yaslamaları. Bu sayede hem ön tarafta balıklara daha çok alan kalıyor hemde geceleri daha rahat ediyorlar. Birde mercanlar için daha hoş be geniş alan elde ediliyor.
Yeni Akvaryum Yeni Hobici
[QUOTE=IESER]Geçmiş olsun atlatırlar inşallah tekirdağın sıcaklığını bilirim tekirdağlıyım kışın her yer buz yazınsa kavruluyor.Fan takviyesi iyi olur bende düşünüyorum ama şimdilik stabil 25 derecede seyrediyor.Merak ettim acaba perculaların anemona tepkisi nasıl?[/QUOTE]
İnşallah, Toprağım dediğin gibi soğuk sıcak dengesi çok değişken burada. Ben 27 dereceye razıyım şuanda 30 dereceyi görmeye başladı [:O]
Perculalar anemona henüz uzak duruyorlar. Gözlemlediğim kadarıyla büyük balıklardan biraz çekiniyorlar bu durumda anemondan uzak durmalarına neden oluyor. Fakat akvaryumda hergün biraz daha rahat hareket ediyorlar.
[QUOTE=IESER]Geçmiş olsun atlatırlar inşallah tekirdağın sıcaklığını bilirim tekirdağlıyım kışın her yer buz yazınsa kavruluyor.Fan takviyesi iyi olur bende düşünüyorum ama şimdilik stabil 25 derecede seyrediyor.Merak ettim acaba perculaların anemona tepkisi nasıl?[/QUOTE]
İnşallah, Toprağım dediğin gibi soğuk sıcak dengesi çok değişken burada. Ben 27 dereceye razıyım şuanda 30 dereceyi görmeye başladı [:O]
Perculalar anemona henüz uzak duruyorlar. Gözlemlediğim kadarıyla büyük balıklardan biraz çekiniyorlar bu durumda anemondan uzak durmalarına neden oluyor. Fakat akvaryumda hergün biraz daha rahat hareket ediyorlar.
Yeni Akvaryum Yeni Hobici
[QUOTE=IESER]Hocam nasıl gidiyor yeni gelişmeler var mı ?[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/280520192239181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/280520192240531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/280520192241541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/280520192243131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/280520192244181.jpg[/IMG]
Uzak kaldığım zaman diliminde ufak sorunlarla uğraştım ve hala bazılarıyla uğraşmaya devam ediyorum.
İlk olarak Yellow Tang ile Sailfin Tang arasında gün geçtikçe artan bir sürtüşme yaşandı bende bur gece vakti operasyonuyla ikisinide yakalandığım gibi sump a aldım. Sabaha kadar sump da beraber takıldılar. Bende bu sırada bütün kaya dizaynını değiştirdim. Sabah ikisinide aynı anda akvaryuma salınca kavga kalmadı. Problem bölge sahiplenme isteğinden kaynaklıymış.
Sonra Yellow Tang 'de beyaz benek oluştu bu durumu ise 1 baş sarımsak 1 tutam pul biber bir miktar tuz ve pul yem ile yaptığım karışımla 2 günde atlattım.
Anemon gayet güzel durumda, fotoğrafta salmış durumda kendini ancak sabahtan akşama kadar elim kadar açıyor.
Şimdi ise 2 problemim var.
1- Percula 'nın bir tanesi tanktan atlamış ölüsünü buldum sandım elime aldıktan bir süre sonra az bir şey kımıldadı bir ümit akvaryuma saldım. 1 saat akıntıda sürüklendikten sonra mücadele etmeye başladı ve şimdi iyi durumda ancak yere temas eden gözü bembeyaz oldu ve şişti. Bu akşam 3 saat boyunca 10 damla metilen mavisi damlattigim 1,5 lt suda beklettim ve şişlik yarı yarıya indi. Ancak tedaviye nasıl devam edeceğim konusunda biraz kararsız kaldım. Teramisin kullanmamı tavsiye eden oldu. Bu konuda tavsiye alabilirim.
2- Akvaryumun sıcaklığı biraz yüksek ve bu sıcaklık akşamları Yellow Tang de kendini beyaz benek olarak ortaya koyuyor, sabah geciyor akşam üzeri çıkıyor benekler. Kışın evimin kombi yanmadan 22 derecenin altını görmediğini düşünürseniz suyun sıcaklığının ne kadar çabuk arttığını anlarsınız. Canlıların hiç birinde yem yeme ve hareketlerinde bir anormallik bulunmamakta. Yarın bir fan ile sıcaklığı 3 4 derece düşürmeye çalışacağım. Etkisini paylaşırım.[EDIT]erdenaykut,2019-05-28 23:06:12[/EDIT]
[QUOTE=IESER]Hocam nasıl gidiyor yeni gelişmeler var mı ?[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/280520192239181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/280520192240531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/280520192241541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/280520192243131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209752/280520192244181.jpg[/IMG]
Uzak kaldığım zaman diliminde ufak sorunlarla uğraştım ve hala bazılarıyla uğraşmaya devam ediyorum.
İlk olarak Yellow Tang ile Sailfin Tang arasında gün geçtikçe artan bir sürtüşme yaşandı bende bur gece vakti operasyonuyla ikisinide yakalandığım gibi sump a aldım. Sabaha kadar sump da beraber takıldılar. Bende bu sırada bütün kaya dizaynını değiştirdim. Sabah ikisinide aynı anda akvaryuma salınca kavga kalmadı. Problem bölge sahiplenme isteğinden kaynaklıymış.
Sonra Yellow Tang 'de beyaz benek oluştu bu durumu ise 1 baş sarımsak 1 tutam pul biber bir miktar tuz ve pul yem ile yaptığım karışımla 2 günde atlattım.
Anemon gayet güzel durumda, fotoğrafta salmış durumda kendini ancak sabahtan akşama kadar elim kadar açıyor.
Şimdi ise 2 problemim var.
1- Percula 'nın bir tanesi tanktan atlamış ölüsünü buldum sandım elime aldıktan bir süre sonra az bir şey kımıldadı bir ümit akvaryuma saldım. 1 saat akıntıda sürüklendikten sonra mücadele etmeye başladı ve şimdi iyi durumda ancak yere temas eden gözü bembeyaz oldu ve şişti. Bu akşam 3 saat boyunca 10 damla metilen mavisi damlattigim 1,5 lt suda beklettim ve şişlik yarı yarıya indi. Ancak tedaviye nasıl devam edeceğim konusunda biraz kararsız kaldım. Teramisin kullanmamı tavsiye eden oldu. Bu konuda tavsiye alabilirim.
2- Akvaryumun sıcaklığı biraz yüksek ve bu sıcaklık akşamları Yellow Tang de kendini beyaz benek olarak ortaya koyuyor, sabah geciyor akşam üzeri çıkıyor benekler. Kışın evimin kombi yanmadan 22 derecenin altını görmediğini düşünürseniz suyun sıcaklığının ne kadar çabuk arttığını anlarsınız. Canlıların hiç birinde yem yeme ve hareketlerinde bir anormallik bulunmamakta. Yarın bir fan ile sıcaklığı 3 4 derece düşürmeye çalışacağım. Etkisini paylaşırım.[EDIT]erdenaykut,2019-05-28 23:06:12[/EDIT]
Yeni Akvaryum Yeni Hobici
[QUOTE=gokberkgonenc]
İmparator angel reef uyumlu değildir çok nadir yavrudan yetişme olanları belki öyle gözükebilir ama sağı solu belli olmaz. Ama siz bilirsiniz tabi [:D][/QUOTE]
Benim akvaryuma girdiğim imparator angel reef marine karışık tanktan çıktı. Zarar vereceğini hiç sanmıyorum. Kısmet artık olmazsa satacağım.[;)]
Dün percula lar için tanka anemon girdim. Kayası ile aldığım anemonun kayasından 1 tanede gobi çıktı [:)))] çok şap şik bir balık [:lol:]
İnişe 2 hafta arayla elyaf koymaya devam ediyorum. Nitratı düşürmede çok faydası oluyor.[EDIT]erdenaykut,2019-05-21 21:11:11[/EDIT]
[QUOTE=gokberkgonenc]
İmparator angel reef uyumlu değildir çok nadir yavrudan yetişme olanları belki öyle gözükebilir ama sağı solu belli olmaz. Ama siz bilirsiniz tabi [:D][/QUOTE]
Benim akvaryuma girdiğim imparator angel reef marine karışık tanktan çıktı. Zarar vereceğini hiç sanmıyorum. Kısmet artık olmazsa satacağım.[;)]
Dün percula lar için tanka anemon girdim. Kayası ile aldığım anemonun kayasından 1 tanede gobi çıktı [:)))] çok şap şik bir balık [:lol:]
İnişe 2 hafta arayla elyaf koymaya devam ediyorum. Nitratı düşürmede çok faydası oluyor.[EDIT]erdenaykut,2019-05-21 21:11:11[/EDIT]
Bakteri Kültürü Bulanıklık
[QUOTE=Ezici23]Arkadaşlar pazar günü akvaryum kurdum 120 50 50 akvaryum dış filtre sunsun603 b 3 gün boş çalıştı balıkları ekledikten sonra dün bakteri küktürü ekledim reedlowers bakteri kültürü bugün su bulanık dün eklemeden önce daha netti su bugün su bulanıklaşmış sizce neden olabilir neyapmalıyım[/QUOTE]
Sadece 3 gün sonra canlı girmek çok büyük bir hata olmuş. Ben 3 hafta akvaryumu boş çalıştırdım diatom süreci (kayalarım, kumum ve camlarım tamamen kahverengi olmuştu) bittikten sonra 1 moly ile deneme yaptım 1 hafta sonra yellow tang ile birlikte conch, hermit ve deniz yıldızı girdim akvaryuma. Bunlarda hafta sorun olmayınca diğer canlılarımı girdim. Benim konuma bakıp fikir sahibi olabilirsiniz. Benden çok daha tecrübeli kişilerin konularıda var forumda bence hepsini iyice inceleyin nerede yanlış yaptığınızı görürsünüz. Deniz akvaryumunda hele bu ölçülerde dış filtre ile sistemi idame ettirmeniz hem çok zir hemde kendinize ve canlılara eziyet.
[QUOTE=Ezici23]Arkadaşlar pazar günü akvaryum kurdum 120 50 50 akvaryum dış filtre sunsun603 b 3 gün boş çalıştı balıkları ekledikten sonra dün bakteri küktürü ekledim reedlowers bakteri kültürü bugün su bulanık dün eklemeden önce daha netti su bugün su bulanıklaşmış sizce neden olabilir neyapmalıyım[/QUOTE]
Sadece 3 gün sonra canlı girmek çok büyük bir hata olmuş. Ben 3 hafta akvaryumu boş çalıştırdım diatom süreci (kayalarım, kumum ve camlarım tamamen kahverengi olmuştu) bittikten sonra 1 moly ile deneme yaptım 1 hafta sonra yellow tang ile birlikte conch, hermit ve deniz yıldızı girdim akvaryuma. Bunlarda hafta sorun olmayınca diğer canlılarımı girdim. Benim konuma bakıp fikir sahibi olabilirsiniz. Benden çok daha tecrübeli kişilerin konularıda var forumda bence hepsini iyice inceleyin nerede yanlış yaptığınızı görürsünüz. Deniz akvaryumunda hele bu ölçülerde dış filtre ile sistemi idame ettirmeniz hem çok zir hemde kendinize ve canlılara eziyet.
Yeni Akvaryum Yeni Hobici
[QUOTE=gokberkgonenc]
İmparator eklediğinize göre sanırım marine yapıcaksınız. Bir anda çok balık yüklemesi olmuş iyi gözlemleyin. Güzel canlılar maşallah.[/QUOTE]
Sürekli gözüm üstlerinde. Hepsi hobici balığı olduğu için alışma sorunu yaşamadım. Hemen yem aldılar. Anthias hariç [:?]. Geldiğinden beri kayaların arasında saklanıyor. Birde Yellow 1 hafta tankta yalnız olunca sailfin e sardırdı. 2 saat birbirlerini kovalayıp durdular [:lol:] şimdi onlarda iyi sadece nadiren Yellow imparator a gider yapıyor [:D]
Anemon dışında 6 ay sonra (ekim başında) soft mercan eklemeye başlayacağım. İmprator Angel reef uyumludur. En azından ben araştırdığımdan ve arkadaşlarımın tanklarindan öyle biliyorum.
[QUOTE=gokberkgonenc]
İmparator eklediğinize göre sanırım marine yapıcaksınız. Bir anda çok balık yüklemesi olmuş iyi gözlemleyin. Güzel canlılar maşallah.[/QUOTE]
Sürekli gözüm üstlerinde. Hepsi hobici balığı olduğu için alışma sorunu yaşamadım. Hemen yem aldılar. Anthias hariç [:?]. Geldiğinden beri kayaların arasında saklanıyor. Birde Yellow 1 hafta tankta yalnız olunca sailfin e sardırdı. 2 saat birbirlerini kovalayıp durdular [:lol:] şimdi onlarda iyi sadece nadiren Yellow imparator a gider yapıyor [:D]
Anemon dışında 6 ay sonra (ekim başında) soft mercan eklemeye başlayacağım. İmprator Angel reef uyumludur. En azından ben araştırdığımdan ve arkadaşlarımın tanklarindan öyle biliyorum.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
