ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
replacka
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1160
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Mayıs 2020 13:40
Son Ziyaret:
21 Haziran 2026 22:51
Toplam Mesaj:
310 [0.14 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
3 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Alp
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
KKTC
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Ülkemizde olmayan ve olmasını arzuladığımız türler
Makro alg türleri neredeyse hiç yok koca ülkede, yani tuzlu su bitkileri denilebilecek algler ne yazık ki hiç bulunmuyor, sadece spagetti alg ve kırmızı bir alg var kimsenin ne olduğunu bilmediği, spagetti alg zaten refugium için kullanılıyor, o da olmasa onu da bulamayız, ne olduğunu kimsenin bilmediği o kırmızı alg ise bulana ödül verilecek kadar nadir, kısacası koca ülkede iki tür makro alg var iyi mi[:(] halbuki yurtdışında bu macro algler o kadar çeşitli ve o kadar güzel kurulumlar yapılıyor ki, görseniz bu tuzlu su akvaryumu değil, bildiğin bitkili akvaryum dersiniz ama işte bu algleri kullanınca mercan gelişimi de kolaylaşıyor imiş ve çok güzel mercanlı macro algli deniz akvaryumu kurulumları mevcut internette, hatta bir tane hanım var bu macro alglerin aranan ismi olmuş, adı da macro lady, alta videosunu da bırakayım ilgilenenler bakar, neyse umarım ülkemize codium fragile gibi, caulerpa türleri gibi, Neurymenia fraxinifolia gibi, blue ochtodes gibi macro algler gelir ve biz de bitkili akvaryum tutkunları olarak macro algli akvaryum tutkunu da olabiliriz günün birinde inşallah, çünkü bu hobiye döneceksem eğer bu muhtemelen bitkilerin ve mercanların kombinasyonunu sağlayan makro algli tuzlu su kurulumları ile olmalı bence, o yüzden buradan ithalatçı hocalarıma sesleniyorum, bir el atın bu konuya ve hatta bana mesaj da atın eğer yurtdışından getirme imkanınız varsa
Neyse macro lady videosu
[VID]https://youtu.be/WX91kKgP3MM?si=8Db9FlTh2WNG1jYg[/VID]
Bu da macrolady nin dükkanı, çeşitler baya çok
[URL]https://themacrolady.com/shop#3dce42ec716801b2ce17f2534e9fb420[/URL][EDIT]replacka,2026-05-16 14:17:12[/EDIT]
Makro alg türleri neredeyse hiç yok koca ülkede, yani tuzlu su bitkileri denilebilecek algler ne yazık ki hiç bulunmuyor, sadece spagetti alg ve kırmızı bir alg var kimsenin ne olduğunu bilmediği, spagetti alg zaten refugium için kullanılıyor, o da olmasa onu da bulamayız, ne olduğunu kimsenin bilmediği o kırmızı alg ise bulana ödül verilecek kadar nadir, kısacası koca ülkede iki tür makro alg var iyi mi[:(] halbuki yurtdışında bu macro algler o kadar çeşitli ve o kadar güzel kurulumlar yapılıyor ki, görseniz bu tuzlu su akvaryumu değil, bildiğin bitkili akvaryum dersiniz ama işte bu algleri kullanınca mercan gelişimi de kolaylaşıyor imiş ve çok güzel mercanlı macro algli deniz akvaryumu kurulumları mevcut internette, hatta bir tane hanım var bu macro alglerin aranan ismi olmuş, adı da macro lady, alta videosunu da bırakayım ilgilenenler bakar, neyse umarım ülkemize codium fragile gibi, caulerpa türleri gibi, Neurymenia fraxinifolia gibi, blue ochtodes gibi macro algler gelir ve biz de bitkili akvaryum tutkunları olarak macro algli akvaryum tutkunu da olabiliriz günün birinde inşallah, çünkü bu hobiye döneceksem eğer bu muhtemelen bitkilerin ve mercanların kombinasyonunu sağlayan makro algli tuzlu su kurulumları ile olmalı bence, o yüzden buradan ithalatçı hocalarıma sesleniyorum, bir el atın bu konuya ve hatta bana mesaj da atın eğer yurtdışından getirme imkanınız varsa
Neyse macro lady videosu
[VID]https://youtu.be/WX91kKgP3MM?si=8Db9FlTh2WNG1jYg[/VID]
Bu da macrolady nin dükkanı, çeşitler baya çok
[URL]https://themacrolady.com/shop#3dce42ec716801b2ce17f2534e9fb420[/URL][EDIT]replacka,2026-05-16 14:17:12[/EDIT]
Hangi Soil
[QUOTE=CoryCory]Büyük oranda farkları olan ürünler değiller. Kil bazlı gübre infüze edilmiş topçuklar. En ucuzu hangisi ise onu tercih edebilirsiniz. Sadece plat soilin ufak boylu olan bir versiyonu var narin bitkileri ekmeyi daha kolay hale getirebilir mekanik bir fark arıyorsanız ancak onu söyleyebilirim.[/QUOTE]
Katılıyorum hocama, bu aktif toprakların en iyilerinin bile ömrü var ve taş çatlasın 2-3 yıl sonunda inert toprak haline geliyorlar, yine kullanım yerleri olabiliyor tabi bu ömrü biten ve "inaktif" hale toprakların, mesela karides yetiştirme tankları gibi, neyse amaç gösterişli bir bitki akvaryumu kurmak ise aktif toprak işine girerken ömrü olduğunu bilerek girin hocam, biliyorum fiyat konusundan bağımsız demişsiniz başta ama ömürlük bir eşya gibi düşünüp, bir kere al en iyisini al mantığı ile hareket etmek yerine her 2-3 yılda bir yenileme yapabilir miyim diye de düşünerek hareket edebilirsiniz bence, yani bir akvaryum ışığı filtresi ısıtıcısı gibi uzun ömürlü bir donanım şeklinde düşünmeyin hocam, naçizane fikrim [:)][EDIT]replacka,2026-05-10 02:05:26[/EDIT]
[QUOTE=CoryCory]Büyük oranda farkları olan ürünler değiller. Kil bazlı gübre infüze edilmiş topçuklar. En ucuzu hangisi ise onu tercih edebilirsiniz. Sadece plat soilin ufak boylu olan bir versiyonu var narin bitkileri ekmeyi daha kolay hale getirebilir mekanik bir fark arıyorsanız ancak onu söyleyebilirim.[/QUOTE]
Katılıyorum hocama, bu aktif toprakların en iyilerinin bile ömrü var ve taş çatlasın 2-3 yıl sonunda inert toprak haline geliyorlar, yine kullanım yerleri olabiliyor tabi bu ömrü biten ve "inaktif" hale toprakların, mesela karides yetiştirme tankları gibi, neyse amaç gösterişli bir bitki akvaryumu kurmak ise aktif toprak işine girerken ömrü olduğunu bilerek girin hocam, biliyorum fiyat konusundan bağımsız demişsiniz başta ama ömürlük bir eşya gibi düşünüp, bir kere al en iyisini al mantığı ile hareket etmek yerine her 2-3 yılda bir yenileme yapabilir miyim diye de düşünerek hareket edebilirsiniz bence, yani bir akvaryum ışığı filtresi ısıtıcısı gibi uzun ömürlü bir donanım şeklinde düşünmeyin hocam, naçizane fikrim [:)][EDIT]replacka,2026-05-10 02:05:26[/EDIT]
Yerli Aktif Soil İle Frankenstad Kurulum Denemesi
[QUOTE=Munzevi]Merhabalar, foruma yeni üye oldum ve sanırım ilk mesajım bu. Emek, gözlem, sevgi ve özverinizle çıkan sonuçlar beni mest etti. Elinize, emeğinize, yüreğinize sağlık. :) Şimdiye kadar sadece bilgisizlikle fanusta sonu hoş olmayan şekilde sonuçlanan japon balıkları tecrübem oldu. Hava motoru, ısıtıcı, filtre, onların sesi vs. hiç sevmediğimden ve sanırım gözümü korkuttuğundan dolayı (bitkileri fazlaca seviyor oluşumla birlikte) walstad veya sizin kurduğunuz bu yöntem tarzı bir arayışım vardı. Uzun süredir walstad metodu, sadece bitki tankı, su bahçesi gibi konuları araştırdım ancak ingilizce terimler de çok olduğu için kafam açıkçası çok karışık. Hala bir hata yapmaktan korkmuyor değilim.
Konuyu yıllar sonra hortlatacağım, ancak yıllar süren süreçte tanklarınızın da ne durumda olduğunu görmek bizler için büyük fayda sağlayacaktır. Acaba son durumları nedir? Her şey yolunda mı? Sizce sürdürülebilir bir sistem mi yoksa belli bir yerden sonra işler kötüye mi gidiyor? Açıkçası bu tarz projelerin yıllık gelişimlerini ve karşılaşılan sorunları görmeyi çok isterim. Malum, ülkemizde de kısıtlı bu tarz bilgiler ve siz bulunmaz hint kumaşısınız adeta. Bunun için çok ama çok teşekkür ediyorum.
Ayrıca acizane bir isteğim olacak. Benim gibi neredeyse sıfır bilgisi olan biri için, özet geçerek hangi tarz akvaryum veya belki 5-10 litrelik pet şişeler/saksılarda da yapılabilir mi, dikilen, serbest ve su üstü olan hangi kolay bitkiler tercih edilmeli gibi özet bir setup bilgisi verebilir misiniz?
Eğer sorularımda tekrara düştüysem bağışlayın, tam kavrayamamış veya terimlere yabancı olduğum için olabilir.
Keyifli hobiler dilerim. :)[/QUOTE]
Geçen gün aklıma düştü bu forum, yıllar önce çok aktif idim malum ve şöyle bir bakayım, biraz da profilimi düzenleyeyim diye bir girdim, o da ne, halen daha mesaj alıyor olmak, açtığım konuların merak ediliyor olması beni çok mutlu, hey gidi günler hey, açtığım konuları da okudum biraz özlem ile, yine kurduğum o güzel akvaryumlara baktım gözlerim hafif nemli nemli, efkarlandım biraz, zaman çok acımasız...
Neyse iltifat ve temennileriniz için teşekkür ederim hocam, elimde öyle eskisi gibi ihtişamlı akvaryumlar yok artık, ufak kurulumlar var halen daha, çünkü ufak ve kolaylar, benim çalışma masamın kenarlarında dururlar, önümüzdeki günlerde onlardan bir iki çekim yapıp atarım olmadı ama dediğim gibi açtığım diğer konuları ve bu konuyu düşünürsek eğer, o eski ihtişamlı kurulumlar artık mazi oldu, çoğunu ben kendim kapatıp hobide iyice küçülmeye gittim işte...
Sorularınıza gelecek olursak, walstad kurulumları merak eden ve bu yönde araştırmalar yapan bir hobicisiniz anladığım kadarıyla, özellikle de ufak ve bitkili (belki içinde karides salyangoz gibi omurgasızların da olduğu) bir kurulum yapmak istiyorsanız eğer walstad (modifiye?) tarzı uygun olabilir sizin için ama ufak kurulumlar başlangıçta çok fazla salınır parametre olarak aman dikkat, yani tabandan suya geçen maddeler çok olur, o yüzden küçük kurulumlarda başlangıç bitki yoğunluğu fazla olursa veya çok hızlı büyüyen arsız bitkiler (ve su üstü bitkileri) ile önce akvaryumun oturması sağlanırsa eğer daha iyi olur, ardından o hızlı büyüyen bitkiler çıkarılıp (veya dipten budanıp) yerine daha orta düzey bitkiler dikilebilir
Aktif soil olarak bu konuya özel yazacak olursam eğer, günün sonunda tüm aktif topraklar içindeki gübre mineral vs yoğunluğunu yitiriyor, özellikle 2-3 yıldan sonra aktif soil olmuş olmamış hiç fark etmiyor, yeni kurulum yapmak istemeyenler de biten tabanları desteklemek için dışarıdan ya hafif doz gübreleme yapıp yada tabana gömülen gübrelerden alıp bu akvaryumları o şekilde devam ettirebiliyor ki bunda da bir abes yok ve açıkçası ben de böyle yapıyorum çünkü baya zaman geçti, aktif toprak da tükendi, yani benim çalışma masamda duran bu akvaryumlar artık tabanın gücünden ziyade benim yaptığım gübreleme ve ufak yemlemelerin organik yıkımı ile döngüsünü sürdürüyor[EDIT]replacka,2026-05-10 02:47:13[/EDIT]
[QUOTE=Munzevi]Merhabalar, foruma yeni üye oldum ve sanırım ilk mesajım bu. Emek, gözlem, sevgi ve özverinizle çıkan sonuçlar beni mest etti. Elinize, emeğinize, yüreğinize sağlık. :) Şimdiye kadar sadece bilgisizlikle fanusta sonu hoş olmayan şekilde sonuçlanan japon balıkları tecrübem oldu. Hava motoru, ısıtıcı, filtre, onların sesi vs. hiç sevmediğimden ve sanırım gözümü korkuttuğundan dolayı (bitkileri fazlaca seviyor oluşumla birlikte) walstad veya sizin kurduğunuz bu yöntem tarzı bir arayışım vardı. Uzun süredir walstad metodu, sadece bitki tankı, su bahçesi gibi konuları araştırdım ancak ingilizce terimler de çok olduğu için kafam açıkçası çok karışık. Hala bir hata yapmaktan korkmuyor değilim.
Konuyu yıllar sonra hortlatacağım, ancak yıllar süren süreçte tanklarınızın da ne durumda olduğunu görmek bizler için büyük fayda sağlayacaktır. Acaba son durumları nedir? Her şey yolunda mı? Sizce sürdürülebilir bir sistem mi yoksa belli bir yerden sonra işler kötüye mi gidiyor? Açıkçası bu tarz projelerin yıllık gelişimlerini ve karşılaşılan sorunları görmeyi çok isterim. Malum, ülkemizde de kısıtlı bu tarz bilgiler ve siz bulunmaz hint kumaşısınız adeta. Bunun için çok ama çok teşekkür ediyorum.
Ayrıca acizane bir isteğim olacak. Benim gibi neredeyse sıfır bilgisi olan biri için, özet geçerek hangi tarz akvaryum veya belki 5-10 litrelik pet şişeler/saksılarda da yapılabilir mi, dikilen, serbest ve su üstü olan hangi kolay bitkiler tercih edilmeli gibi özet bir setup bilgisi verebilir misiniz?
Eğer sorularımda tekrara düştüysem bağışlayın, tam kavrayamamış veya terimlere yabancı olduğum için olabilir.
Keyifli hobiler dilerim. :)[/QUOTE]
Geçen gün aklıma düştü bu forum, yıllar önce çok aktif idim malum ve şöyle bir bakayım, biraz da profilimi düzenleyeyim diye bir girdim, o da ne, halen daha mesaj alıyor olmak, açtığım konuların merak ediliyor olması beni çok mutlu, hey gidi günler hey, açtığım konuları da okudum biraz özlem ile, yine kurduğum o güzel akvaryumlara baktım gözlerim hafif nemli nemli, efkarlandım biraz, zaman çok acımasız...
Neyse iltifat ve temennileriniz için teşekkür ederim hocam, elimde öyle eskisi gibi ihtişamlı akvaryumlar yok artık, ufak kurulumlar var halen daha, çünkü ufak ve kolaylar, benim çalışma masamın kenarlarında dururlar, önümüzdeki günlerde onlardan bir iki çekim yapıp atarım olmadı ama dediğim gibi açtığım diğer konuları ve bu konuyu düşünürsek eğer, o eski ihtişamlı kurulumlar artık mazi oldu, çoğunu ben kendim kapatıp hobide iyice küçülmeye gittim işte...
Sorularınıza gelecek olursak, walstad kurulumları merak eden ve bu yönde araştırmalar yapan bir hobicisiniz anladığım kadarıyla, özellikle de ufak ve bitkili (belki içinde karides salyangoz gibi omurgasızların da olduğu) bir kurulum yapmak istiyorsanız eğer walstad (modifiye?) tarzı uygun olabilir sizin için ama ufak kurulumlar başlangıçta çok fazla salınır parametre olarak aman dikkat, yani tabandan suya geçen maddeler çok olur, o yüzden küçük kurulumlarda başlangıç bitki yoğunluğu fazla olursa veya çok hızlı büyüyen arsız bitkiler (ve su üstü bitkileri) ile önce akvaryumun oturması sağlanırsa eğer daha iyi olur, ardından o hızlı büyüyen bitkiler çıkarılıp (veya dipten budanıp) yerine daha orta düzey bitkiler dikilebilir
Aktif soil olarak bu konuya özel yazacak olursam eğer, günün sonunda tüm aktif topraklar içindeki gübre mineral vs yoğunluğunu yitiriyor, özellikle 2-3 yıldan sonra aktif soil olmuş olmamış hiç fark etmiyor, yeni kurulum yapmak istemeyenler de biten tabanları desteklemek için dışarıdan ya hafif doz gübreleme yapıp yada tabana gömülen gübrelerden alıp bu akvaryumları o şekilde devam ettirebiliyor ki bunda da bir abes yok ve açıkçası ben de böyle yapıyorum çünkü baya zaman geçti, aktif toprak da tükendi, yani benim çalışma masamda duran bu akvaryumlar artık tabanın gücünden ziyade benim yaptığım gübreleme ve ufak yemlemelerin organik yıkımı ile döngüsünü sürdürüyor[EDIT]replacka,2026-05-10 02:47:13[/EDIT]
40x40 Utricularia High Tech
[QUOTE=darkaura][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/131220241605121.jpg[/IMG]
Son durum. Utri kayaları yutmuş durumda.[/QUOTE]
Çok güzel bir kurulum olmuş ve nitekim son durum güncellemesi de kanıtı niteliğinde[:)] Normalde baya nazende bir tür olarak biliyorum utricularia'yı ama sizin elinizde saçaklı halı gibi kaplamış her yeri. Hani kenarda köşede naz yapan hafif sararmış bir ada var mı diye de baktım ama maşallah sanki parvula mini gibi, monte carlo gibi büyümüş de büyümüş kolayca[:O] elinize emeğinize sağlık[:nazar:]
[QUOTE=darkaura][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/131220241605121.jpg[/IMG]
Son durum. Utri kayaları yutmuş durumda.[/QUOTE]
Çok güzel bir kurulum olmuş ve nitekim son durum güncellemesi de kanıtı niteliğinde[:)] Normalde baya nazende bir tür olarak biliyorum utricularia'yı ama sizin elinizde saçaklı halı gibi kaplamış her yeri. Hani kenarda köşede naz yapan hafif sararmış bir ada var mı diye de baktım ama maşallah sanki parvula mini gibi, monte carlo gibi büyümüş de büyümüş kolayca[:O] elinize emeğinize sağlık[:nazar:]
Yurtdışı Regülatör Ve Bks Tüp İle Uygun Co2 Sistem
[QUOTE=paxal]
Teşekkürler. Yaklaşık 2 saniyede bir damla açık co2. Difüzörü bir şekilde hallederim ama asıl sorun solenoid valf'te hocam, Kapansa da co2 çıkışı devam ediyor. Anında kesmesi lazım değil mi çıkışı ? [/QUOTE]
2 saniyede 1 damla ise çok fazla değil gaz akışı, o zaman başka bir difüzör varsa bir de onu deneyin, dediğim gibi difüzörler kaliteli değilse bu tarz kenardan kaçırma sıkıntıları oluyor, benim tavsiyem aquario neo lar olabilir. Sorunuza dönecek olursam, hayır solenoid valfler kapansa bile gaz akışı birkaç dakika daha devam edebilir, çünkü difüzörleri ve pnömatik hortumu içinde basınç oluşturacak şekilde dolduran gaz, valf kapandıktan sonra da basıncını bir süre daha devam ettirir ve difüzörden çıkış devam eder, taaa ki hortumun ve difüzörün içindeki gazın basıncı düşene kadar, ki bu da genelde 5-10 dakika devam edebilir, ha eğer hiç kesilmiyor ve az da olsa sürekli bir gaz çıkışı oluyorsa o zaman alette bir sıkıntı olabilir veya bir ayarının tekrardan değiştirilmesi gerekebilir bilemiyorum, umarım yardımcı olmuştur yazdıklarım[:)]
[QUOTE=paxal]
Teşekkürler. Yaklaşık 2 saniyede bir damla açık co2. Difüzörü bir şekilde hallederim ama asıl sorun solenoid valf'te hocam, Kapansa da co2 çıkışı devam ediyor. Anında kesmesi lazım değil mi çıkışı ? [/QUOTE]
2 saniyede 1 damla ise çok fazla değil gaz akışı, o zaman başka bir difüzör varsa bir de onu deneyin, dediğim gibi difüzörler kaliteli değilse bu tarz kenardan kaçırma sıkıntıları oluyor, benim tavsiyem aquario neo lar olabilir. Sorunuza dönecek olursam, hayır solenoid valfler kapansa bile gaz akışı birkaç dakika daha devam edebilir, çünkü difüzörleri ve pnömatik hortumu içinde basınç oluşturacak şekilde dolduran gaz, valf kapandıktan sonra da basıncını bir süre daha devam ettirir ve difüzörden çıkış devam eder, taaa ki hortumun ve difüzörün içindeki gazın basıncı düşene kadar, ki bu da genelde 5-10 dakika devam edebilir, ha eğer hiç kesilmiyor ve az da olsa sürekli bir gaz çıkışı oluyorsa o zaman alette bir sıkıntı olabilir veya bir ayarının tekrardan değiştirilmesi gerekebilir bilemiyorum, umarım yardımcı olmuştur yazdıklarım[:)]
Yurtdışı Regülatör Ve Bks Tüp İle Uygun Co2 Sistem
[QUOTE=paxal]Kurdum co2 sistemini, teflon bant kullandım regülatörü bağlarken, anahtarla da sıktım biraz.
Kaçak testi yapmadım ama sorun yok gibi görünüyor. Normal bulaşık deterjanıyla mı yapayım kaçak testini ?
Ayrıca ista 3 in 1 vertical difüzör kullanıyorum ama co2 büyük baloncuk şeklinde çıkıyor difüzörün kenarlarından, ince çözünme yok. Difüzör yeni olduğundan olabilir mi ?
Bir de bu fotoğraftaki göstergeler normal mi ? İlk defa tüplü sistem kullanıyorum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236582/031020232207451.jpg[/IMG][/QUOTE]
Hayırlı olsun hocam sisteminiz, başarılı gibi gözüküyor açıkçası, zaten difüzöre kadar da gitmiş gaz ve göstergeler de yeşil seviyelerde hep ama yine de göstergelerin işlevini bilmiyorum, onu kendiniz kullanım kılavuzundan bakarsanız daha iyi olur, zaten ben de tek göstergeli kullanmıştım zamanında, sorularınıza gelecek olursak:
Difüzörde sıkıntı var gibi, gazın çözünmeden kenarlarından büyük büyük çıkmaması lazım, yada çok fazla gidiyor gaz ve o yüzden difüzörlerin zayıf yerleri olan kenarlarından kaçıyor, bunlar dışında da aklıma bir sebep gelmiyor
Gaz kaçağı testini sabunlu su ile yapacaksanız bile dikkatli olun, solenoid valfler elektronik yapıya sahip sonuçta, içine su kaçarsa sıkıntı olabilir, ben gaz kaçağını kullanım süresince hızlı tükenmeden fark ettim, onun dışında aynı odada kalmadığım için ve yanıcı bir gaz olmadığı için kaçak tespiti ile çok fazla uğraşmadım açıkçası, zaten benim kaçağın sebebi de pnömatik hortum kullanmamaktan kaynaklı idi, yani benim hatam idi.
Kısacası yardımcı olabileceğim deneyim ve bilgilerim bunlar olup, CO2 li high tech tanklarımı kapattığımı belirtmek isterim özel sebeplerden ötürü, yani bu konuda sürekli kendimi geliştirdiğimi veya yeni bilgilerle dolup taştığımı iddia edemem, o yüzden konu sahibi olarak elimden gelen bu kadar ama diğer hobici arkadaşlar, özellikle aktif şekilde bu tarz sistemlerle kurulum yapan hocalarım eminim daha fazla yardımcı olacaktır, keyifli hobiler dilerim[:)]
[QUOTE=paxal]Kurdum co2 sistemini, teflon bant kullandım regülatörü bağlarken, anahtarla da sıktım biraz.
Kaçak testi yapmadım ama sorun yok gibi görünüyor. Normal bulaşık deterjanıyla mı yapayım kaçak testini ?
Ayrıca ista 3 in 1 vertical difüzör kullanıyorum ama co2 büyük baloncuk şeklinde çıkıyor difüzörün kenarlarından, ince çözünme yok. Difüzör yeni olduğundan olabilir mi ?
Bir de bu fotoğraftaki göstergeler normal mi ? İlk defa tüplü sistem kullanıyorum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236582/031020232207451.jpg[/IMG][/QUOTE]
Hayırlı olsun hocam sisteminiz, başarılı gibi gözüküyor açıkçası, zaten difüzöre kadar da gitmiş gaz ve göstergeler de yeşil seviyelerde hep ama yine de göstergelerin işlevini bilmiyorum, onu kendiniz kullanım kılavuzundan bakarsanız daha iyi olur, zaten ben de tek göstergeli kullanmıştım zamanında, sorularınıza gelecek olursak:
Difüzörde sıkıntı var gibi, gazın çözünmeden kenarlarından büyük büyük çıkmaması lazım, yada çok fazla gidiyor gaz ve o yüzden difüzörlerin zayıf yerleri olan kenarlarından kaçıyor, bunlar dışında da aklıma bir sebep gelmiyor
Gaz kaçağı testini sabunlu su ile yapacaksanız bile dikkatli olun, solenoid valfler elektronik yapıya sahip sonuçta, içine su kaçarsa sıkıntı olabilir, ben gaz kaçağını kullanım süresince hızlı tükenmeden fark ettim, onun dışında aynı odada kalmadığım için ve yanıcı bir gaz olmadığı için kaçak tespiti ile çok fazla uğraşmadım açıkçası, zaten benim kaçağın sebebi de pnömatik hortum kullanmamaktan kaynaklı idi, yani benim hatam idi.
Kısacası yardımcı olabileceğim deneyim ve bilgilerim bunlar olup, CO2 li high tech tanklarımı kapattığımı belirtmek isterim özel sebeplerden ötürü, yani bu konuda sürekli kendimi geliştirdiğimi veya yeni bilgilerle dolup taştığımı iddia edemem, o yüzden konu sahibi olarak elimden gelen bu kadar ama diğer hobici arkadaşlar, özellikle aktif şekilde bu tarz sistemlerle kurulum yapan hocalarım eminim daha fazla yardımcı olacaktır, keyifli hobiler dilerim[:)]
Hiç Jöleli Mayalı Co2 Sistemi Denediniz Mi?
[QUOTE=Barva55]
Merhaba konu biraz eskimiş ama emeğiniz ve anlatımınız için çok teşekkür ederim. Karışımı anlattığınız şekilde yaptım ve 1 haftadır stabil şekilde gaz çıkışı devam ediyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238900/280920232031491.jpg[/IMG][/QUOTE]
Ben de teşekkür ederim geri bildiriminiz için, her ne kadar bu güzel hobiye eskisi gibi zaman harcayamasam ve eskisi gibi karbondioksitinden ışığına, gübresinden canlı türlerine kadar hevesli olamasam da, zamanında verdiğim emekler sonucu elde ettiğim bilginin ve deneyimin böyle konular sayesinde siz değerli hobici arkadaşların işine yarıyor olmasına çok sevindim. Bu arada akvaryumunuz da sağlıklı ve temiz gözüküyor maşallah [:nazar:] kısacası keyifli hobiler dilerim herkese[:)][EDIT]replacka,2023-10-03 23:07:20[/EDIT]
[QUOTE=Barva55]
Merhaba konu biraz eskimiş ama emeğiniz ve anlatımınız için çok teşekkür ederim. Karışımı anlattığınız şekilde yaptım ve 1 haftadır stabil şekilde gaz çıkışı devam ediyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238900/280920232031491.jpg[/IMG][/QUOTE]
Ben de teşekkür ederim geri bildiriminiz için, her ne kadar bu güzel hobiye eskisi gibi zaman harcayamasam ve eskisi gibi karbondioksitinden ışığına, gübresinden canlı türlerine kadar hevesli olamasam da, zamanında verdiğim emekler sonucu elde ettiğim bilginin ve deneyimin böyle konular sayesinde siz değerli hobici arkadaşların işine yarıyor olmasına çok sevindim. Bu arada akvaryumunuz da sağlıklı ve temiz gözüküyor maşallah [:nazar:] kısacası keyifli hobiler dilerim herkese[:)][EDIT]replacka,2023-10-03 23:07:20[/EDIT]
Yurtdışı Regülatör Ve Bks Tüp İle Uygun Co2 Sistem
[QUOTE=shadow99tr]
Hocam sayenizde bende bks tüp ve mufan regülatör aldım. 2.67lik tüp 42$ olmuş ortalama 1300tl civarı.. regülatörü ise selenoid valfli 1100e denk geldi indirimle alabildiğim için vergi kargo vs dahil..
AliExpress'te bu muhteşem ürünü buldum. Hemen göz atın! 506,02TL 37%OFF | DIY akvaryum CO2 regülatörü manyetik Solenoid kiti çek valf balık tankı aksesuarları CO2 kontrol sistemi reaktör jeneratör seti
https://a.aliexpress.com/_EvVfKZV
Selenoid 220v umarım ısınma ve ses sorunu olmaz. Ortalama 2 haftada teslim ediliyor.
Peki merak ettiğim selenoid bozulursa regülatörü kullanmaya devam edebiliyormuyuz.[/QUOTE]
Merhabalar hocam, konunun işinize yaramasına sevindim ve dediğiniz gibi tüp fiyatları gerçekten de uçmuş gitmiş ama zaten neyin fiyatı uçmuyor ki. Solenoid valfli CO2 regulator leri ise baya bir indirime girmiş. Umarım keyfinizce bir alışveriş olur. Sorunuza gelirsek, solenoid valflar açık olabilmek için aktif bir şekilde enerji tüketmeli, yani elektrik alınca gazı veren bir yapıya sahip. Pasif halde iken, yani elektrik yokken ise gazı güçlü bir şekilde kapatan mekanizmaları var. Bu durumda bozulan bir solenoid valfin çalışması, yani gaz vermesi bana mantıklı gelmiyor hocam. Yine de bu işin mühendisi değilim ve kesin böyledir diyemem. Daha iyi bilen hocalarım varsa açıklayabilir belki. Umarım yardımcı olmuştur yazdıklarım, keyifli hobiler dilerim[:)][EDIT]replacka,2023-08-31 13:19:58[/EDIT]
[QUOTE=shadow99tr]
Hocam sayenizde bende bks tüp ve mufan regülatör aldım. 2.67lik tüp 42$ olmuş ortalama 1300tl civarı.. regülatörü ise selenoid valfli 1100e denk geldi indirimle alabildiğim için vergi kargo vs dahil..
AliExpress'te bu muhteşem ürünü buldum. Hemen göz atın! 506,02TL 37%OFF | DIY akvaryum CO2 regülatörü manyetik Solenoid kiti çek valf balık tankı aksesuarları CO2 kontrol sistemi reaktör jeneratör seti
https://a.aliexpress.com/_EvVfKZV
Selenoid 220v umarım ısınma ve ses sorunu olmaz. Ortalama 2 haftada teslim ediliyor.
Peki merak ettiğim selenoid bozulursa regülatörü kullanmaya devam edebiliyormuyuz.[/QUOTE]
Merhabalar hocam, konunun işinize yaramasına sevindim ve dediğiniz gibi tüp fiyatları gerçekten de uçmuş gitmiş ama zaten neyin fiyatı uçmuyor ki. Solenoid valfli CO2 regulator leri ise baya bir indirime girmiş. Umarım keyfinizce bir alışveriş olur. Sorunuza gelirsek, solenoid valflar açık olabilmek için aktif bir şekilde enerji tüketmeli, yani elektrik alınca gazı veren bir yapıya sahip. Pasif halde iken, yani elektrik yokken ise gazı güçlü bir şekilde kapatan mekanizmaları var. Bu durumda bozulan bir solenoid valfin çalışması, yani gaz vermesi bana mantıklı gelmiyor hocam. Yine de bu işin mühendisi değilim ve kesin böyledir diyemem. Daha iyi bilen hocalarım varsa açıklayabilir belki. Umarım yardımcı olmuştur yazdıklarım, keyifli hobiler dilerim[:)][EDIT]replacka,2023-08-31 13:19:58[/EDIT]
Ektiğim Tohumun Adı Sanı Nedir?
Merhabalar,
Benzer bir konu ve benzer mağdurlar mevcut, tekrardan yazmak yerine diğer konuya yazdığım son mesajın linkini bırakıyorum, orada tohumun gerçekte ne tohumu olabileceğini yazdım ama çimlenmeyi gördükten sonra yorum yapabildim türü hakkında. Sizin de çimlenme sonrası çıkan yaprak yapısına bakmanızı öneririm ve herkesin de belirttiği gibi kutunun üzerindeki taban bitkisi değil de farklı bir bitki olarak çıkacaktır diye düşünüyorum. Kısacası bu tarz taban bitkileri tohumdan çoğaltılamıyor bu hobide diye düşünüyorum çünkü satılan hiçbir tohum üzerindeki iddia ettiği taban bitkisinin tohumu değil ama yine de iddialı konuşmak istemiyorum, belki gerçekten de Cuba bitkisinin miniminnacık tohumları vardır ve o şekilde de üreyebiliyordur ama başarılı olanını bu forumda görmedim diyebilirim[:(] o yüzden herkese keyifli ve başarılı hobiler diliyorum[:)]
Benzer konunun linki: [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5976292[/URL]
Merhabalar,
Benzer bir konu ve benzer mağdurlar mevcut, tekrardan yazmak yerine diğer konuya yazdığım son mesajın linkini bırakıyorum, orada tohumun gerçekte ne tohumu olabileceğini yazdım ama çimlenmeyi gördükten sonra yorum yapabildim türü hakkında. Sizin de çimlenme sonrası çıkan yaprak yapısına bakmanızı öneririm ve herkesin de belirttiği gibi kutunun üzerindeki taban bitkisi değil de farklı bir bitki olarak çıkacaktır diye düşünüyorum. Kısacası bu tarz taban bitkileri tohumdan çoğaltılamıyor bu hobide diye düşünüyorum çünkü satılan hiçbir tohum üzerindeki iddia ettiği taban bitkisinin tohumu değil ama yine de iddialı konuşmak istemiyorum, belki gerçekten de Cuba bitkisinin miniminnacık tohumları vardır ve o şekilde de üreyebiliyordur ama başarılı olanını bu forumda görmedim diyebilirim[:(] o yüzden herkese keyifli ve başarılı hobiler diliyorum[:)]
Benzer konunun linki: [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5976292[/URL]
Dere Çakılı - Cuba Bitkisi
Tekrardan merhabalar,
Bu bitkiler aslında bataklık ve/veya sucul bitkiler oluyor çoğunlukla. Başlarda çimlenme yaprakları küçük olduğu için sanki cuba gibi monte carlo gibi gözüküyor ama büyüdükçe her tohumdan çıkan bitki yapraklarını iyice büyütüyor ve uzun boylu ayrı bir birey halinde büyüyor, yani carpet plant olmuyorlar. Sizdekilerin yaprak yapısını görünce fark ettim ki hygrophila türünden bireyler. Muhtemelen yaprakları böyle uzun ince büyürse hygrophila polysperma(yani akvaryum hobisinde bilinen adıyla zeytin bitkisi) olacaktır. Yapraklar uzun ama biraz daha geniş olursa hgyrophila corymbosa siamensis (akvaryum hobisinde bilinen adıyla tütün bitkisi) olacak, yaprakları iyice uzun ve geniş olursa da hygrophila corymbosa (akvaryum hobisinde bilinen adıyla limon bitkisi) olacaktır diye düşünüyorum. Eğer bir süre sonra büyüme kesilip çürümeye başlarsa da bataklık/karasal türde bir hygrophila türü olabilir, acaba dikenli auriculata türü müdür diye düşünüyorum. Ama artık karasal türleri satmıyorlar veya çok az mevcut piyasada. Çünkü karasal bitki tohumunu alanlar, çimlenen bitkinin bir süre sonra suyun altında çürüyüp öldüğünü görünce çok fazla şikayette bulunuyordur. O yüzden satışı çok azalmıştır diye düşünüyorum. Neyse bu dediğim türleri internetten arayıp fotolarına bakarak kendiniz daha net tespit edebilirsiniz, özellikle bitkiler büyüdükçe çok daha net konuşmak mümkündür. Kısacası böyle bir sonuç olabileceğini en baştan söylemiştim/söylemiştik. Ama bu bitkiler de güzel bitkilerdir eğer sucul iseler bakımlarına devam edip üretebilir, hatta emers forma geçmesine izin verirseniz çiçek açtırıp kendi tohumlarınızı bile üretebilirsiniz[:iyi:] tekrardan keyifli ve bol deneyimli hobiler herkese[:)][EDIT]replacka,2023-01-13 13:43:54[/EDIT]
Tekrardan merhabalar,
Bu bitkiler aslında bataklık ve/veya sucul bitkiler oluyor çoğunlukla. Başlarda çimlenme yaprakları küçük olduğu için sanki cuba gibi monte carlo gibi gözüküyor ama büyüdükçe her tohumdan çıkan bitki yapraklarını iyice büyütüyor ve uzun boylu ayrı bir birey halinde büyüyor, yani carpet plant olmuyorlar. Sizdekilerin yaprak yapısını görünce fark ettim ki hygrophila türünden bireyler. Muhtemelen yaprakları böyle uzun ince büyürse hygrophila polysperma(yani akvaryum hobisinde bilinen adıyla zeytin bitkisi) olacaktır. Yapraklar uzun ama biraz daha geniş olursa hgyrophila corymbosa siamensis (akvaryum hobisinde bilinen adıyla tütün bitkisi) olacak, yaprakları iyice uzun ve geniş olursa da hygrophila corymbosa (akvaryum hobisinde bilinen adıyla limon bitkisi) olacaktır diye düşünüyorum. Eğer bir süre sonra büyüme kesilip çürümeye başlarsa da bataklık/karasal türde bir hygrophila türü olabilir, acaba dikenli auriculata türü müdür diye düşünüyorum. Ama artık karasal türleri satmıyorlar veya çok az mevcut piyasada. Çünkü karasal bitki tohumunu alanlar, çimlenen bitkinin bir süre sonra suyun altında çürüyüp öldüğünü görünce çok fazla şikayette bulunuyordur. O yüzden satışı çok azalmıştır diye düşünüyorum. Neyse bu dediğim türleri internetten arayıp fotolarına bakarak kendiniz daha net tespit edebilirsiniz, özellikle bitkiler büyüdükçe çok daha net konuşmak mümkündür. Kısacası böyle bir sonuç olabileceğini en baştan söylemiştim/söylemiştik. Ama bu bitkiler de güzel bitkilerdir eğer sucul iseler bakımlarına devam edip üretebilir, hatta emers forma geçmesine izin verirseniz çiçek açtırıp kendi tohumlarınızı bile üretebilirsiniz[:iyi:] tekrardan keyifli ve bol deneyimli hobiler herkese[:)][EDIT]replacka,2023-01-13 13:43:54[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
KULLANICILAR
- 74 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
0rnn,
K3r3m,
Azizdurdenn,
Koksal Gurkan,
omerkaya40,
altuntasseref,
capodicapii,
yeekim,
Kuduoglu,
√olkaπ,
Sungurr,
osmandbnl,
sina cen,
Kınayu,
pusathan01,
NotEvenBeginner,
sinor,
darkaura,
DABARAKATO,
Tortuga7,
Ertug22,
Cyber_Scout,
Mitralyöz34,
MiSoSiKiaN,
hankuarn,
speed944,
fffurkan9,
TolgahanA,
DY1903,
efkango,
mustafa191,
Maydogan,
DigitalPen,
altum123,
egedin,
Goldfish2000,
oguzozt,
BilalM.,
zafer3885,
mehaniches_ihmn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
