ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
YucelC
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
249
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Ocak 2021 08:42
Son Ziyaret:
10 Nisan 2024 21:00
Toplam Mesaj:
327 [0.16 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yücel Coşkun
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
YÜCEL C.
SON 10 MESAJI
10.5 Lt Filtresiz Düşük Destekli Bitkili Kurulumhk
[QUOTE=BeyzPl]Balığınızın ölmesi çok üzücü. Ama 10 litrelik, üstüne filtre olmayan bir akvaryuma hala balık alıyor olmanız daha da üzücü bir durum.
Söylediğiniz iki tür de sürü balıklarından. Hem 10 litre filtre olmadan o dört balığı biyolojik olarak kaldıramaz. Hem de alırsanız eğer, aldığınız balıklar az sayı, yetersiz akvaryum ve muhtemelen kirli su nedeniyle kısa zamanda ölür.
Düşündüğünüz kurulumu yine yapabilirsiniz. Ama iki şeyden birinde vaz geçmeniz gerekiyor. Ya bu akvaryumda yapmayın, 30 litrelik bir akvaryum kurun. Yana bu akvaryumda yapın ama hiçbir balığı içine koymayın. Bu şekilde iki yol var, ikisinden birini tercih etmeniz uygun olur. [/QUOTE]
Söylediklerinizde aslında haklı olduğunuz noktalar çok fazla.
Balıktan vazgeçmek ilk aşamada olabilir. belki 20 gün sonra su dengesi oturduktan sonra 1 tane beta almak isterim.
10,5 lt, kum vb dekor eklenince 9 lt civarı kalacak. Güzel bir bitki düzeni ile akvaryumdaki canlılar yalnızca bitki, salyangoz ve beta olarak düşünebilir miyim? Yoksa beta yerine karides mi düşünmeli? İş yerimde masa üstüne stresimi alması amacıyla bir kurulum yapmak niyetim.
[QUOTE=BeyzPl]Balığınızın ölmesi çok üzücü. Ama 10 litrelik, üstüne filtre olmayan bir akvaryuma hala balık alıyor olmanız daha da üzücü bir durum.
Söylediğiniz iki tür de sürü balıklarından. Hem 10 litre filtre olmadan o dört balığı biyolojik olarak kaldıramaz. Hem de alırsanız eğer, aldığınız balıklar az sayı, yetersiz akvaryum ve muhtemelen kirli su nedeniyle kısa zamanda ölür.
Düşündüğünüz kurulumu yine yapabilirsiniz. Ama iki şeyden birinde vaz geçmeniz gerekiyor. Ya bu akvaryumda yapmayın, 30 litrelik bir akvaryum kurun. Yana bu akvaryumda yapın ama hiçbir balığı içine koymayın. Bu şekilde iki yol var, ikisinden birini tercih etmeniz uygun olur. [/QUOTE]
Söylediklerinizde aslında haklı olduğunuz noktalar çok fazla.
Balıktan vazgeçmek ilk aşamada olabilir. belki 20 gün sonra su dengesi oturduktan sonra 1 tane beta almak isterim.
10,5 lt, kum vb dekor eklenince 9 lt civarı kalacak. Güzel bir bitki düzeni ile akvaryumdaki canlılar yalnızca bitki, salyangoz ve beta olarak düşünebilir miyim? Yoksa beta yerine karides mi düşünmeli? İş yerimde masa üstüne stresimi alması amacıyla bir kurulum yapmak niyetim.
10.5 Lt Filtresiz Düşük Destekli Bitkili Kurulumhk
Merhaba,
İşyerimde 15 günce beta akvaryum kurulumu yapmış, Fİl kulak mor renkli beta almıştım. Isıtıcı kullanmadığım ve sık su değiştirdiğimden dolayı onca yıllık tecrübelerime rağmen betam öldü.
Şuan boş durumda olan akvaryum için yeni bir kurulum yapacağım.
Akvaryum tabanına toprak dolgusu yapmaktansa uzun vadede Yosun probleminin önüne geçebilmek amacıyla Sayın @muratdeg in bir videosunda fanus içinde bardak içerisinde toprağa ekili Mango fidesi vardı. Aynı bu şekilde akvaryum içerisinde bardak içine bardak alt tarafı 2 cm trof üstü hagen veya dere kumu olacak şekilde kum koyarak içerisine mango fidesi veya şemsiye bitkisi dikmeyi düşünüyorum. Bardağı akvaryumun arka kısmına yerleştirmeyi, ön kısma ise bolca mos topları koymayı planlıyorum. planlıyorum. Nano akvaryum içinde 2 bardak toprak ile bitkilendirme yapmak niyetim. Yarın kurulumu tekrardan yapmayı düşünüyorum.
[U]Geçen hafta kurduğum ama şuan içinde su olmayan nano akvaryum resimleri aşağıda yer almaktadır.[/U]
Akvaryum tabanında mos türleri, akvaryum üstünden çıkan dallar, akvaryum içerisinde düşük destekli karma bitkiler yer alacak.
Canlı olarak Barb veya tetra türlerinden 4 lü olarak koymayı düşünüyorum. 4-5 tane de adi salyangoz oluşumunu engellemesi için helena salyangoz atacağım.
Bunlar hep kademeli olacak şeyler. Önce suyu ve bardak içinde toprağı koyacağım bir kaç gün sonra bitkileri dikmeye başlayacağım 1 hafta sonra canlıları koyacağım.
Tekrardan görüşmek üzere.
Yorum ve önerilerinizi canı gönülden beklerim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919491.jpg[/IMG][EDIT]YucelC,2021-10-10 19:47:24[/EDIT]
Merhaba,
İşyerimde 15 günce beta akvaryum kurulumu yapmış, Fİl kulak mor renkli beta almıştım. Isıtıcı kullanmadığım ve sık su değiştirdiğimden dolayı onca yıllık tecrübelerime rağmen betam öldü.
Şuan boş durumda olan akvaryum için yeni bir kurulum yapacağım.
Akvaryum tabanına toprak dolgusu yapmaktansa uzun vadede Yosun probleminin önüne geçebilmek amacıyla Sayın @muratdeg in bir videosunda fanus içinde bardak içerisinde toprağa ekili Mango fidesi vardı. Aynı bu şekilde akvaryum içerisinde bardak içine bardak alt tarafı 2 cm trof üstü hagen veya dere kumu olacak şekilde kum koyarak içerisine mango fidesi veya şemsiye bitkisi dikmeyi düşünüyorum. Bardağı akvaryumun arka kısmına yerleştirmeyi, ön kısma ise bolca mos topları koymayı planlıyorum. planlıyorum. Nano akvaryum içinde 2 bardak toprak ile bitkilendirme yapmak niyetim. Yarın kurulumu tekrardan yapmayı düşünüyorum.
[U]Geçen hafta kurduğum ama şuan içinde su olmayan nano akvaryum resimleri aşağıda yer almaktadır.[/U]
Akvaryum tabanında mos türleri, akvaryum üstünden çıkan dallar, akvaryum içerisinde düşük destekli karma bitkiler yer alacak.
Canlı olarak Barb veya tetra türlerinden 4 lü olarak koymayı düşünüyorum. 4-5 tane de adi salyangoz oluşumunu engellemesi için helena salyangoz atacağım.
Bunlar hep kademeli olacak şeyler. Önce suyu ve bardak içinde toprağı koyacağım bir kaç gün sonra bitkileri dikmeye başlayacağım 1 hafta sonra canlıları koyacağım.
Tekrardan görüşmek üzere.
Yorum ve önerilerinizi canı gönülden beklerim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919491.jpg[/IMG][EDIT]YucelC,2021-10-10 19:47:24[/EDIT]
Betta Körmü
6-15 lt atası ısıtıcısı olan hafif bitkili bir kaba koyun 2-3 gün stresinin azalmasını bekleyin.
6-15 lt atası ısıtıcısı olan hafif bitkili bir kaba koyun 2-3 gün stresinin azalmasını bekleyin.
Dış Filtrem Su Sızdırıyor
yeni vana alın letgodan 50 tl
yeni vana alın letgodan 50 tl
İş Yerimde Beta Akvaryumum
[QUOTE=muratdeg]Zeminde lav taşı yerine silis veya salınım yapmayan başka bir kum kullanmanızı öneririm.
Mangrove kökü, Java fern ve anubias da hem şık bir görüntü oluşturur hem de faydalı eklemeler olur.[/QUOTE]
Murat Bey tavsiyeniz teşekkür ederim.
Şuan evimde 150 lt astronot akvaryumum kurulu olarak durmakta. 6 veya 7 aydır bakıyorum. haftada 1 defa haşlanmış tavuk etini akvaryumun 5 cm üzerine iple bağlıyor oraya atlayarak eti almaları için denemeler yapıyorum :)
Ömrüm boyunca daima 80lt üstü akvaryumlarım oldu. Şimdi 10 lt akvaryum kurunca afalladım doğrusu.
10.5 litre yani ortalama 10 litre akvaryum.
Bu akvaryum içerisine başka neler yapılabilir?
Lav kırığını çıkartıp siyah ya da gri 1 cm kum koyacağım.
Isıtıcıyı gizlemesi için bitki koyacağım. bir de tam ortaya tilki kuyruğu gibi bitki koysam diyorum.
İçten camda lekeler var. iş yeri ortamı olduğu için sürekli elimi sokamıyorum. Bu sebeple 3-4 çeşit salyangoz atsam 2 şer tane, faydası olur mu?
Bunun dışında, 10 lt için 1 erkek beta yanına hangi balık ekleyebilirim?
[QUOTE=muratdeg]Zeminde lav taşı yerine silis veya salınım yapmayan başka bir kum kullanmanızı öneririm.
Mangrove kökü, Java fern ve anubias da hem şık bir görüntü oluşturur hem de faydalı eklemeler olur.[/QUOTE]
Murat Bey tavsiyeniz teşekkür ederim.
Şuan evimde 150 lt astronot akvaryumum kurulu olarak durmakta. 6 veya 7 aydır bakıyorum. haftada 1 defa haşlanmış tavuk etini akvaryumun 5 cm üzerine iple bağlıyor oraya atlayarak eti almaları için denemeler yapıyorum :)
Ömrüm boyunca daima 80lt üstü akvaryumlarım oldu. Şimdi 10 lt akvaryum kurunca afalladım doğrusu.
10.5 litre yani ortalama 10 litre akvaryum.
Bu akvaryum içerisine başka neler yapılabilir?
Lav kırığını çıkartıp siyah ya da gri 1 cm kum koyacağım.
Isıtıcıyı gizlemesi için bitki koyacağım. bir de tam ortaya tilki kuyruğu gibi bitki koysam diyorum.
İçten camda lekeler var. iş yeri ortamı olduğu için sürekli elimi sokamıyorum. Bu sebeple 3-4 çeşit salyangoz atsam 2 şer tane, faydası olur mu?
Bunun dışında, 10 lt için 1 erkek beta yanına hangi balık ekleyebilirim?
İş Yerimde Beta Akvaryumum
Ölçüler: 10.5 litre
Canlı Türleri: Fil kulak beta
Bitki Türleri: Su Üstü
Tankın Yaşı: 2 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma: Yok
Tasarım ve Dekorasyon: Lav Kırığı taban
Betam sürekli bitki üstünde yatıyor.[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210920001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210920051.jpg[/IMG][EDIT]YucelC,2021-10-05 12:41:00[/EDIT]
Ölçüler: 10.5 litre
Canlı Türleri: Fil kulak beta
Bitki Türleri: Su Üstü
Tankın Yaşı: 2 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma: Yok
Tasarım ve Dekorasyon: Lav Kırığı taban
Betam sürekli bitki üstünde yatıyor.[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210919561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210920001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228835/051020210920051.jpg[/IMG][EDIT]YucelC,2021-10-05 12:41:00[/EDIT]
Astronot / Oscar Akvaryum{long Fin-tül Kuyruk)}
[QUOTE=Leof]Su dinlendirme degilde ben aritmadan su kullaniyorum klor onleyicili aritma varsa dusunebilirsiniz ancak bir sure sonra yavasliyor su akisi[/QUOTE]
Aynen dostum. Ben de öyle düşünüyorum. Arıtmadan su çekerek dolum yapacağım.
[QUOTE=Leof]Su dinlendirme degilde ben aritmadan su kullaniyorum klor onleyicili aritma varsa dusunebilirsiniz ancak bir sure sonra yavasliyor su akisi[/QUOTE]
Aynen dostum. Ben de öyle düşünüyorum. Arıtmadan su çekerek dolum yapacağım.
Astronot / Oscar Akvaryum{long Fin-tül Kuyruk)}
[QUOTE=Bettalover ]Kurulumunuz hayırlı olsun, balıklarınız çok guzelller.
Bende buyuk akvaryuma geçince su degisimiyle alakalı soyle bir fikrim var eğer sızın mobilyanın altı bos ise 100 litrelik bir akvaryum, bir ısıtıcı, birde suyu basabilecek gucte kafa/sump motoru alırsanız şu şekilde su değişimini cozebilirsiniz; bu akvaryuma musluktan suyu doldursunuz, bu su en az 2 3 gun dinlenir sonra su değişimi yapmadan önce ısıtıcı açıp istediğiniz sıcaklığa getirip en sonda kafa motoruyla akvaryuma basarsınız.[/QUOTE]
Tavsiye için çok teşekkür ederim.
Oranda, Flowerhorn gibi ısıya çok duyarlı bir balık besliyor olsaydım söylediğinizi kesinlikle yapardım hocam. Ama bu balıklar çok dayanıklı. Balıklar yokken denedim. 200 lt 30 derece suya 100 lt çeşme suyunu koyunca (ısıtıcı kapalı iken) suyun sıcaklığı 22 dereceye düştü. Bu 8 derece kaybın balıkları pek etkileyeceğini düşünmüyorum, zaten bu tür panzer balık olarak dayanıklı tür.(20 derece ısı var ike 8 derece ısı kaybı olsa durum kötü olurdu ama 30 dereceden 22 dereceye düşmesi sıkıntı olmaz bence) Bu nedenle su değişim gününden 1 gün önce ısıtıcıyı 30 derece açarak suyu sıttıktan sonra su değişimini direk çeşme suyundan yapmayı düşünüyorum. Bunu da yukarıda açıkladığım gibi, çeşmeden su hortumuna, su hortumundan su borusuna, su borusundan filtre tüpüne, tüpten de akvaryuma su boşalacak şekilde bir çözüm üretmeyi planlıyorum.[8)][EDIT]YucelC,2021-05-30 23:13:14[/EDIT]
[QUOTE=Bettalover ]Kurulumunuz hayırlı olsun, balıklarınız çok guzelller.
Bende buyuk akvaryuma geçince su degisimiyle alakalı soyle bir fikrim var eğer sızın mobilyanın altı bos ise 100 litrelik bir akvaryum, bir ısıtıcı, birde suyu basabilecek gucte kafa/sump motoru alırsanız şu şekilde su değişimini cozebilirsiniz; bu akvaryuma musluktan suyu doldursunuz, bu su en az 2 3 gun dinlenir sonra su değişimi yapmadan önce ısıtıcı açıp istediğiniz sıcaklığa getirip en sonda kafa motoruyla akvaryuma basarsınız.[/QUOTE]
Tavsiye için çok teşekkür ederim.
Oranda, Flowerhorn gibi ısıya çok duyarlı bir balık besliyor olsaydım söylediğinizi kesinlikle yapardım hocam. Ama bu balıklar çok dayanıklı. Balıklar yokken denedim. 200 lt 30 derece suya 100 lt çeşme suyunu koyunca (ısıtıcı kapalı iken) suyun sıcaklığı 22 dereceye düştü. Bu 8 derece kaybın balıkları pek etkileyeceğini düşünmüyorum, zaten bu tür panzer balık olarak dayanıklı tür.(20 derece ısı var ike 8 derece ısı kaybı olsa durum kötü olurdu ama 30 dereceden 22 dereceye düşmesi sıkıntı olmaz bence) Bu nedenle su değişim gününden 1 gün önce ısıtıcıyı 30 derece açarak suyu sıttıktan sonra su değişimini direk çeşme suyundan yapmayı düşünüyorum. Bunu da yukarıda açıkladığım gibi, çeşmeden su hortumuna, su hortumundan su borusuna, su borusundan filtre tüpüne, tüpten de akvaryuma su boşalacak şekilde bir çözüm üretmeyi planlıyorum.[8)][EDIT]YucelC,2021-05-30 23:13:14[/EDIT]
Astronot / Oscar Akvaryum{long Fin-tül Kuyruk)}
[:D][QUOTE=OsmanSezen]İyi hobiler. [/QUOTE]
Üstadım bu geniş yorumunuz ile bana ışık oldunuz. Çok teşekkür ederim.
Su ısısı konusunda ben de yalnızca su değişimlerinde ısıtıcıyı açmayı düşünüyorum. Kızımın odasında akvaryumu kurduk. Evin en sıcak yeri zaten bu oda olduğundan dolayı gözüm arkada kalmıyor.
Aslında akvaryuma daha önceki deneyimlerimde dekor olarak hep büyük taş kütlelerini baz almıştım. En son silikondan su kaçağı kötü tecrübemden sonra(ben varken su kaçağı oldu, gece veya ben iş yerimdeyken olsa durum vahim olurdu) artık akvaryum içerisine ağır hiç bir şey koymamaya karar verdim. Neticede youtube videolarındaki sağlam tanklar yok elimizde. Akvaryumun filtre olmayan durgun köşesine büyükçe bir ağaç gövdesi ve kökünü yerleştireceğim tabi bu gövde ve köklerin de içine Ostim de marangozlara oydurduktan sonra.. O zaman tekrar resim paylaşacağım, çok güzel bir habitat olacağını düşünüyorum. [:)]
Sorularıma verdiğiniz yanıtlar için çok teşekkür ederim üstadım. Yol gösterdiniz.
Filtre konusunda ben de sizinle aynı fikirdeyim. Fitrenin temiz suyu akvaryum içerisine uzun olarak veriyorum lakin balıklar dalgadan çok etkileniyor, durgun köşelerden çıkmıyorlar. Ben de son çare olarak şelale aparatı aldım, su yüzeyine fışkırttırıyorum, bu sayede su üzeri yağlanma da ortadan kalkmış oluyor ve su yüzeyinde hafif dalgalanma ile balıklar akvaryumda serbest yüzüşe geçebiliyorlar.
Yem konusunda; protein ağırlıklı kırmızı granul yem veriyorum lakin yem çeşidini artırmam 5-6 granul yemden karma yapmam gerekiyor farkındayım.. En kısa sürede bu konuyu çözmüş olacağım.
Su içerisine yem dışında ayrıca erişte gibi kestiğim pişmiş salamlardan da veriyorum. Çok severek tüketiyorlar. Hindi jambonu daha çok sevdiler.. Ağızlarının tadını biliyorlar. [:D]
Akvaryumu kurarken 1 adet kılkurdu ilacını(kontil) akvaryum suyuna toz halinde ezerek serpmişti. Ayda 1 hap atmayı düşünüyorum. İlacı denemek için önce 1 su bardağında başka bir hapı erittim, içerisine 1 adet solucan attım ve solucan 5-6 dakika sonra incecik kaldı. Eridi. Canlı kırmızı kıl kurdu vardı evde içlerinden 4-5 tane ilacın içine atınca onlar da eridi. Yani ilaç çok faydalı. Düşüncem bu şekilde ne dersiniz? yapmaya başladım bile balıklar yani 300 lt için 1 adet parazit hapı akvaryumda.
[EDIT]YucelC,2021-05-30 23:10:21[/EDIT]
[:D][QUOTE=OsmanSezen]İyi hobiler. [/QUOTE]
Üstadım bu geniş yorumunuz ile bana ışık oldunuz. Çok teşekkür ederim.
Su ısısı konusunda ben de yalnızca su değişimlerinde ısıtıcıyı açmayı düşünüyorum. Kızımın odasında akvaryumu kurduk. Evin en sıcak yeri zaten bu oda olduğundan dolayı gözüm arkada kalmıyor.
Aslında akvaryuma daha önceki deneyimlerimde dekor olarak hep büyük taş kütlelerini baz almıştım. En son silikondan su kaçağı kötü tecrübemden sonra(ben varken su kaçağı oldu, gece veya ben iş yerimdeyken olsa durum vahim olurdu) artık akvaryum içerisine ağır hiç bir şey koymamaya karar verdim. Neticede youtube videolarındaki sağlam tanklar yok elimizde. Akvaryumun filtre olmayan durgun köşesine büyükçe bir ağaç gövdesi ve kökünü yerleştireceğim tabi bu gövde ve köklerin de içine Ostim de marangozlara oydurduktan sonra.. O zaman tekrar resim paylaşacağım, çok güzel bir habitat olacağını düşünüyorum. [:)]
Sorularıma verdiğiniz yanıtlar için çok teşekkür ederim üstadım. Yol gösterdiniz.
Filtre konusunda ben de sizinle aynı fikirdeyim. Fitrenin temiz suyu akvaryum içerisine uzun olarak veriyorum lakin balıklar dalgadan çok etkileniyor, durgun köşelerden çıkmıyorlar. Ben de son çare olarak şelale aparatı aldım, su yüzeyine fışkırttırıyorum, bu sayede su üzeri yağlanma da ortadan kalkmış oluyor ve su yüzeyinde hafif dalgalanma ile balıklar akvaryumda serbest yüzüşe geçebiliyorlar.
Yem konusunda; protein ağırlıklı kırmızı granul yem veriyorum lakin yem çeşidini artırmam 5-6 granul yemden karma yapmam gerekiyor farkındayım.. En kısa sürede bu konuyu çözmüş olacağım.
Su içerisine yem dışında ayrıca erişte gibi kestiğim pişmiş salamlardan da veriyorum. Çok severek tüketiyorlar. Hindi jambonu daha çok sevdiler.. Ağızlarının tadını biliyorlar. [:D]
Akvaryumu kurarken 1 adet kılkurdu ilacını(kontil) akvaryum suyuna toz halinde ezerek serpmişti. Ayda 1 hap atmayı düşünüyorum. İlacı denemek için önce 1 su bardağında başka bir hapı erittim, içerisine 1 adet solucan attım ve solucan 5-6 dakika sonra incecik kaldı. Eridi. Canlı kırmızı kıl kurdu vardı evde içlerinden 4-5 tane ilacın içine atınca onlar da eridi. Yani ilaç çok faydalı. Düşüncem bu şekilde ne dersiniz? yapmaya başladım bile balıklar yani 300 lt için 1 adet parazit hapı akvaryumda.
[EDIT]YucelC,2021-05-30 23:10:21[/EDIT]
Astronot / Oscar Akvaryum{long Fin-tül Kuyruk)}
[QUOTE=alicichlid]Akvaryumun arkasına su tesisatını PPRC20 plastik boru ile getirebilirsen kolay olur. Damlayarak bir yüzeye çarptırıp ordan akvaryuma damlatırsın ısıtmaya da gerek kalmaz. Bidonla olacak iş değil su değişimi. [/QUOTE]
Şöyle bir yöntem düşündüm. Tesistaçıdan onay almam gerekli tabiki.. Su arıtma cihazına takılan filtre tüpleri var. Onlardan bir kaçını alarak hortum kalınlığında su borusunu monte ettirerek çeşmeden arıtma tüpüne tüpten de akvaryuma bir ek parça yapmayı düşünüyorum. Ya da akvaryum içerisine bir süzgeçe filtre malzemesi doldurup çeşmeden gelen suyun süzgeç içerisindeki malzemeye çarptıktan sonra akvaryuma dökülmesini de yapabilirim. Araştırıyorum hocam :)[:)]
[QUOTE=alicichlid]Akvaryumun arkasına su tesisatını PPRC20 plastik boru ile getirebilirsen kolay olur. Damlayarak bir yüzeye çarptırıp ordan akvaryuma damlatırsın ısıtmaya da gerek kalmaz. Bidonla olacak iş değil su değişimi. [/QUOTE]
Şöyle bir yöntem düşündüm. Tesistaçıdan onay almam gerekli tabiki.. Su arıtma cihazına takılan filtre tüpleri var. Onlardan bir kaçını alarak hortum kalınlığında su borusunu monte ettirerek çeşmeden arıtma tüpüne tüpten de akvaryuma bir ek parça yapmayı düşünüyorum. Ya da akvaryum içerisine bir süzgeçe filtre malzemesi doldurup çeşmeden gelen suyun süzgeç içerisindeki malzemeye çarptıktan sonra akvaryuma dökülmesini de yapabilirim. Araştırıyorum hocam :)[:)]
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
KULLANICILAR
- 26 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
