ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
trueblue
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
28
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Haziran 2021 20:17
Son Ziyaret:
23 Mart 2025 04:28
Toplam Mesaj:
130 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Musab KALENDER
Doğum Tarihi:
05 Kasım 1988
Yaş:
37
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Musab Kalender
[IMG]https://imgyukle.com/f/2021/11/22/k1xahv.jpg[/IMG]
SON 10 MESAJI
400 Litre Akvaryuma Kaç Tetra Koymalıyım Sizce.
Ahmet abiye ve Orhan abiye teşekkür ederim, daha önce ciklet ve oranda baktım onlarda su değişimi yapmıyordum ama balıkların sağlığı için yapmam gerektiğini anlamış bulunuyorum[:)]
Ahmet abiye ve Orhan abiye teşekkür ederim, daha önce ciklet ve oranda baktım onlarda su değişimi yapmıyordum ama balıkların sağlığı için yapmam gerektiğini anlamış bulunuyorum[:)]
400 Litre Akvaryuma Kaç Tetra Koymalıyım Sizce.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231765/090120251224431.jpg[/IMG]
Arkadaşlar akvaryumu kurdum, 4 tane sae aldım yosunları temizledi, 1 tane Otocinclus Affinis aldım ve camı temizlemek derdinden kurtuldum, ama tabi artık akvaryumu günlük 8 saatten fazla açık bırakmıyorum ve su ekleyeceğim zaman gün boyu dinlendirip su düzenleyici de atmayı ihmal etmiyorum suya, ama böyle akvaryum temiz giderse de daha fazla ışığı açık bırakmayı da düşünmüyor değilim, çünkü sae ler gerçekten iyi yosun yiyici, akvaryumda şu an yosun olmadığından yem de yiyiyorlar ben de izin veriyorum buna,
ama şu var ki 2- 3 haftaya bir tane tetra ölüyor, akvaryumcu abi dedi, her hafta 100 litre dipten hortumla su çekeceksin dedi, ben de dedim ki akvaryum 400 litre ben bunu yapamam dedim, o da dedi o zaman tetra bakamazsın dedi, çünkü dipte nitrat vs biriktiği için dip çekimi gerekiyormuş, sump sistemi kullanıyorum diye dip çekimini bırakacağını düşünme dedi. bakalım balık ölümleri devam ederse ben de tetraları çıkarıp japon balığı işine dönecem artık[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231765/090120251224431.jpg[/IMG]
Arkadaşlar akvaryumu kurdum, 4 tane sae aldım yosunları temizledi, 1 tane Otocinclus Affinis aldım ve camı temizlemek derdinden kurtuldum, ama tabi artık akvaryumu günlük 8 saatten fazla açık bırakmıyorum ve su ekleyeceğim zaman gün boyu dinlendirip su düzenleyici de atmayı ihmal etmiyorum suya, ama böyle akvaryum temiz giderse de daha fazla ışığı açık bırakmayı da düşünmüyor değilim, çünkü sae ler gerçekten iyi yosun yiyici, akvaryumda şu an yosun olmadığından yem de yiyiyorlar ben de izin veriyorum buna,
ama şu var ki 2- 3 haftaya bir tane tetra ölüyor, akvaryumcu abi dedi, her hafta 100 litre dipten hortumla su çekeceksin dedi, ben de dedim ki akvaryum 400 litre ben bunu yapamam dedim, o da dedi o zaman tetra bakamazsın dedi, çünkü dipte nitrat vs biriktiği için dip çekimi gerekiyormuş, sump sistemi kullanıyorum diye dip çekimini bırakacağını düşünme dedi. bakalım balık ölümleri devam ederse ben de tetraları çıkarıp japon balığı işine dönecem artık[:3]
Sae Mi Otocinclus Affinis Mi? Artıları Eksileri Ne
[QUOTE=EfeKizi]Her iki türü de besledim ve beslemekteyim. Benim gözlemlediğim kadarıyla Otocat’ler genellikle camda nadiren bitkilerin üzerindeler. Lakin Sae’ler bitki ve taşların üzerindeki kahverengi ve sakal yosunu dahil olmak üzere bütün çirkin görüntüyü hızlıca yok etmekteler Camlarda fazla göremezsiniz.[/QUOTE]
Teşekkür ederim, ben de bu başlığı okuyunca otocinclus affinis almaya karar vermiştim, sae ler zamanla yem yemeye başlayıp tembelleşiyorlar yorumları vardı, madem öyle sae yi de düşünüyüm[:)]
[QUOTE=a.gumrah]Sae ve otocinclus birbiriyle karışacak balıklar değiller. Ayırt etmek için özel bir çabaya gerek yok ki...[/QUOTE]
çok benziyorlar görsellerde hocam, ben görsellere baktım da googleden.
[QUOTE=EfeKizi]Her iki türü de besledim ve beslemekteyim. Benim gözlemlediğim kadarıyla Otocat’ler genellikle camda nadiren bitkilerin üzerindeler. Lakin Sae’ler bitki ve taşların üzerindeki kahverengi ve sakal yosunu dahil olmak üzere bütün çirkin görüntüyü hızlıca yok etmekteler Camlarda fazla göremezsiniz.[/QUOTE]
sae alsam, camlar için de otocinclus affinis mi alayım, ikisi bir akvaryum da olur mu?[:)]
[QUOTE=EfeKizi]Her iki türü de besledim ve beslemekteyim. Benim gözlemlediğim kadarıyla Otocat’ler genellikle camda nadiren bitkilerin üzerindeler. Lakin Sae’ler bitki ve taşların üzerindeki kahverengi ve sakal yosunu dahil olmak üzere bütün çirkin görüntüyü hızlıca yok etmekteler Camlarda fazla göremezsiniz.[/QUOTE]
Teşekkür ederim, ben de bu başlığı okuyunca otocinclus affinis almaya karar vermiştim, sae ler zamanla yem yemeye başlayıp tembelleşiyorlar yorumları vardı, madem öyle sae yi de düşünüyüm[:)]
[QUOTE=a.gumrah]Sae ve otocinclus birbiriyle karışacak balıklar değiller. Ayırt etmek için özel bir çabaya gerek yok ki...[/QUOTE]
çok benziyorlar görsellerde hocam, ben görsellere baktım da googleden.
[QUOTE=EfeKizi]Her iki türü de besledim ve beslemekteyim. Benim gözlemlediğim kadarıyla Otocat’ler genellikle camda nadiren bitkilerin üzerindeler. Lakin Sae’ler bitki ve taşların üzerindeki kahverengi ve sakal yosunu dahil olmak üzere bütün çirkin görüntüyü hızlıca yok etmekteler Camlarda fazla göremezsiniz.[/QUOTE]
sae alsam, camlar için de otocinclus affinis mi alayım, ikisi bir akvaryum da olur mu?[:)]
Sae Mi Otocinclus Affinis Mi? Artıları Eksileri Ne
Arkadaşlar bu sae ile otocinclus affinis i nasıl ayırt edecem , yanlışlıkla sae almak istemiyorum
Arkadaşlar bu sae ile otocinclus affinis i nasıl ayırt edecem , yanlışlıkla sae almak istemiyorum
400 Litre Akvaryuma Kaç Tetra Koymalıyım Sizce.
[QUOTE=Lepiscaridina]Az akıntılı huzurlu bir ortamda bu hacimde 60 taneye kadar bakılabilirler.[/QUOTE]
hocam bitki sayısını daha da çoğaltacağımdan 50 tane ile yetineceğim, ama az gibi gelirse koyduktan sonra bir 10 tane daha alabilirim.
[QUOTE=Lepiscaridina]Az akıntılı huzurlu bir ortamda bu hacimde 60 taneye kadar bakılabilirler.[/QUOTE]
hocam bitki sayısını daha da çoğaltacağımdan 50 tane ile yetineceğim, ama az gibi gelirse koyduktan sonra bir 10 tane daha alabilirim.
Yosun Değil Bu Siyah Lekeler Nedir Acaba.
[QUOTE=Ehtiyar]Şimdilik 4 saat yeter arkadaşın yazdığı gibi, once yosundan kurtulun sonra kademeli 8 saate çıkarırsınız. [/QUOTE]
Peki hocam, teşekkür ederim.
[QUOTE=Ehtiyar]Şimdilik 4 saat yeter arkadaşın yazdığı gibi, once yosundan kurtulun sonra kademeli 8 saate çıkarırsınız. [/QUOTE]
Peki hocam, teşekkür ederim.
Yosun Değil Bu Siyah Lekeler Nedir Acaba.
[QUOTE=Hidro Dinamik]Anubias zaten yavaş gelişen bitki, haddinden fazla ışığı verince anubiastan ziyade yosunlar gelişir.
Bir çok çeşidi var kahverengi alg olabilir.
7 Saat kapalı kalıyor? [:x] 17 Saat aydınlatmayı banada tutsanız bende yosun tutarım. [:)))]
High tech akvaryumlarda o kadar CO2 ve besin verildiği halde 10 12 saat aydınlatmayı geçeni duymadım.
Son bir kez temizleyin, aydınlatmayıda 4-6 Saat aralığına düşürün bir şey kalmaz. [/QUOTE]
hocam aydınlatmayı 8 saat olarak ayarladım, sump ı mı temizleyeyim.
[QUOTE=Hidro Dinamik]Anubias zaten yavaş gelişen bitki, haddinden fazla ışığı verince anubiastan ziyade yosunlar gelişir.
Bir çok çeşidi var kahverengi alg olabilir.
7 Saat kapalı kalıyor? [:x] 17 Saat aydınlatmayı banada tutsanız bende yosun tutarım. [:)))]
High tech akvaryumlarda o kadar CO2 ve besin verildiği halde 10 12 saat aydınlatmayı geçeni duymadım.
Son bir kez temizleyin, aydınlatmayıda 4-6 Saat aralığına düşürün bir şey kalmaz. [/QUOTE]
hocam aydınlatmayı 8 saat olarak ayarladım, sump ı mı temizleyeyim.
Yosun Değil Bu Siyah Lekeler Nedir Acaba.
Arkadaşlar camlarda, küplerde ve bitkileri kaplayan bu leke kir ne olabilir, yosun gibi tüylü ve kalın bir tabaka değil, elinizle silince çıkıyor, camları fırça ile temizliyorum, 2 dakikamı alıyor, akvaryum 400 litre. sadece anubias bitkisi var akvaryumda, gübre hiç kullanmadım, su değişimi hiç yapmam sadece eklerim, ledler günde sadece 7 saat kapalı oluyor,
acaba sumpun filtralasyonuna çok güvendiğimden sump haznesini çok temiz tutmuyorum çok temizlemiyorum, bundan dolayı suda nitrat vs birikmiş de ondan olmuş olabilir mi?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231765/060920242034341.jpg[/IMG][EDIT]trueblue,2024-09-06 20:36:17[/EDIT]
Arkadaşlar camlarda, küplerde ve bitkileri kaplayan bu leke kir ne olabilir, yosun gibi tüylü ve kalın bir tabaka değil, elinizle silince çıkıyor, camları fırça ile temizliyorum, 2 dakikamı alıyor, akvaryum 400 litre. sadece anubias bitkisi var akvaryumda, gübre hiç kullanmadım, su değişimi hiç yapmam sadece eklerim, ledler günde sadece 7 saat kapalı oluyor,
acaba sumpun filtralasyonuna çok güvendiğimden sump haznesini çok temiz tutmuyorum çok temizlemiyorum, bundan dolayı suda nitrat vs birikmiş de ondan olmuş olabilir mi?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231765/060920242034341.jpg[/IMG][EDIT]trueblue,2024-09-06 20:36:17[/EDIT]
400 Litre Akvaryuma Kaç Tetra Koymalıyım Sizce.
Arkadaşlar bu tetra akvaryumuna dalga motoru olur mu , elimde var bir tane, taksam mı akvaryuma dalga motorunu.
Arkadaşlar bu tetra akvaryumuna dalga motoru olur mu , elimde var bir tane, taksam mı akvaryuma dalga motorunu.
400 Litre Akvaryuma Kaç Tetra Koymalıyım Sizce.
[QUOTE=tafocan]Merhaba 60 adet kadar alırsan güzel bir görüntü elde edersin .hacim olarakta gayet uygun bir sayı ama bu sayıyı geçmek işleri zora sokar.40-60 arası nasıl istersen[/QUOTE]
sağolun hocam şu an 50 tane almayı düşünüyorum.
[QUOTE=tafocan]Merhaba 60 adet kadar alırsan güzel bir görüntü elde edersin .hacim olarakta gayet uygun bir sayı ama bu sayıyı geçmek işleri zora sokar.40-60 arası nasıl istersen[/QUOTE]
sağolun hocam şu an 50 tane almayı düşünüyorum.
SON MESAJLAR
- Geophagus Tapajos Umutoty, 00:44
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Zaid, 23:42
Akvaryum Bilimi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi Zaid, 23:35
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi yyiImaz, 23:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 00:44
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:30
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:30
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:30
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:30
- Hobiciden Kaliteli Bitkiler( Takasa Açık) sakal34 00:05
- Cryptocoryne Wendtii Flamingo sakal34 00:05
- Anubias emregungor 23:49
- Christmass Moss emregungor 23:49
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
Enestr,
SeaWorld,
Malawi market,
0rnn,
Cyber_Scout,
Maverickse,
Kuduoglu,
Sungurr,
osmandbnl,
poysub,
sina cen,
Emraharas,
Ehtiyar,
MiSoSiKiaN,
Umutoty,
Mirt,
yeekim,
pusathan01,
Tata,
EmiirKaan,
Joec,
Mustafa Uzlu,
Altonn,
TuRKeR,
Goldfish2000,
gattar5050,
Tustwis,
AtaDemircii,
omerkaya40,
ternapi,
Hüseyin Saka,
Levent balık,
Mehmet yunus,
MurathanM,
hkahraman,
Osmand,
Jotunheim,
√olkaπ,
sakal34,
onur228,
Shortbuff,
nurtensultan,
eackgzz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
