ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Melike Öcal
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Temmuz 2021 18:47
Son Ziyaret:
02 Ocak 2022 19:55
Toplam Mesaj:
16 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Melike Öcal
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kirikkale
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Melike Öcal
SON 10 MESAJI
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Kaangzkr]Normal molilere göre daha kırılganlar ömürleri daha kısa olur otçul ağırlıklı beslenmesi gerekir arada verilen canlı yemler daha dirençli daha canlı olmalarını sağlar.Hamilelik süreleri normal molilere nazaran daha uzun sürer 50 60 gün civarı ve daha az yavru verirler anladağım kadarıyla canlı bitkiniz var bu çok iyi birşey sık bitkili olursa daha iyi olur kendilerini güvende hissediyorlar ve bitki yemezler daha doğrusu yiyemezler çünkü ağız yapılarına dikkatli bakarsanız suyun yüzeyine doğru bakar yani bitkiyi koparamaz en azından ben böle tecrübe ettim en sevdikleri besinler arasında akvaryumda oluşan saç sakal yosunları var yem atmadığım zamanlarda sürekli onları tırtıklıyorlar belki de sizin bitkiyi yiyor dediğiniz davranışları bitkinin üzerindeki yosunları yemeleri olabilir [:D].bütün moli Yavruları(normalleri de dahil) amonyak ve nitrite karşı çok hassaslar yavruları büyütürken çok fazla yavru kaybetmeme neden olmuştu bu durum olurda yavru büyümek isterseniz aklınızda olsun yenmeyen yemlerin derhal akvaryumdan çıkarılması gerekir
bu sevimli canlılara 5 yıl boyunca baktım favori türüm sorunuz olursa çekinmeden sorun herkese keyifli hobiler [:)][/QUOTE]
bilgili olduğunuza çok sevindim. sürekli dışkılama oluyor balon mollylerde her saat diyebilirm 😂 bu normal mi sizce çünkü diğer balıklarımda böyle bi durumla hiç karşılaşmadım. bir de bettayla aynı yerde kalırsa sıkıntı olur mu sizce? haşlanmış bezelye ya da semiz otu türünde besinler versem sağlıklı olur mu? çok soru sordum merakımdan kusura bakmayın😂😊
[QUOTE=Kaangzkr]Normal molilere göre daha kırılganlar ömürleri daha kısa olur otçul ağırlıklı beslenmesi gerekir arada verilen canlı yemler daha dirençli daha canlı olmalarını sağlar.Hamilelik süreleri normal molilere nazaran daha uzun sürer 50 60 gün civarı ve daha az yavru verirler anladağım kadarıyla canlı bitkiniz var bu çok iyi birşey sık bitkili olursa daha iyi olur kendilerini güvende hissediyorlar ve bitki yemezler daha doğrusu yiyemezler çünkü ağız yapılarına dikkatli bakarsanız suyun yüzeyine doğru bakar yani bitkiyi koparamaz en azından ben böle tecrübe ettim en sevdikleri besinler arasında akvaryumda oluşan saç sakal yosunları var yem atmadığım zamanlarda sürekli onları tırtıklıyorlar belki de sizin bitkiyi yiyor dediğiniz davranışları bitkinin üzerindeki yosunları yemeleri olabilir [:D].bütün moli Yavruları(normalleri de dahil) amonyak ve nitrite karşı çok hassaslar yavruları büyütürken çok fazla yavru kaybetmeme neden olmuştu bu durum olurda yavru büyümek isterseniz aklınızda olsun yenmeyen yemlerin derhal akvaryumdan çıkarılması gerekir
bu sevimli canlılara 5 yıl boyunca baktım favori türüm sorunuz olursa çekinmeden sorun herkese keyifli hobiler [:)][/QUOTE]
bilgili olduğunuza çok sevindim. sürekli dışkılama oluyor balon mollylerde her saat diyebilirm 😂 bu normal mi sizce çünkü diğer balıklarımda böyle bi durumla hiç karşılaşmadım. bir de bettayla aynı yerde kalırsa sıkıntı olur mu sizce? haşlanmış bezelye ya da semiz otu türünde besinler versem sağlıklı olur mu? çok soru sordum merakımdan kusura bakmayın😂😊
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Oguzhank]Yok bir sorun olmaz merak etmeyin.Diğer baliklar bile yiyebilir benim melek baliği bile yiyor ki aslinda etoburdur daha ziyade melek[/QUOTE]
betta balığınız varsa ona da yedirdiniz mi bağırsak sistemine iyi gelmesi açısından? haşlanmış bezelye tavsiye ediyorlar ama etçil diye çok yanaşamıyorum
[QUOTE=Oguzhank]Yok bir sorun olmaz merak etmeyin.Diğer baliklar bile yiyebilir benim melek baliği bile yiyor ki aslinda etoburdur daha ziyade melek[/QUOTE]
betta balığınız varsa ona da yedirdiniz mi bağırsak sistemine iyi gelmesi açısından? haşlanmış bezelye tavsiye ediyorlar ama etçil diye çok yanaşamıyorum
Transgenetik Tetralar Hakkında
[QUOTE=Beta_balik]Transgenetik tetra hakkında bilgisi olan bir sürü insan var.
Transgenetik tetra hakkında birine ihtiyacınız da yok, internette yığınla bilgi var.
Genel bilgi hakkında konu açıp cevap beklemenize gerek yok. Bu başlığı google a yazınca çok daha fazlasına kendiniz ulaşırsınız zaten. Eğerki daha farklı ve cevabını bulamadığınız bir soru ise direk onu sorun. [/QUOTE]
evet yığınla bilgi var ama adı üstünde yığınla. neden bu kadar sert cevap veriyorsunuz anlamış değilim. sürekli birbiriyle çelişen ve aynı şeyleri yazan siteler yerine burada beslemiş veya beslemek isteyen insanların fikirlerini sormak daha mantığa yatkın. sizi daha nazik ve insanca konuşmaya davet ediyorum :)
[QUOTE=AliKhan]Genetik mühendisliğiyle siyah tetra yumurtalarına ya da embriyolarına mürekkep balığı genleri transfer edilerek üretiliyorlarmış. Genel davranışları pek değişmese de doğal genetik yapıları bozulduğu için ömürlerinin azaldığı söyleniyor ama henüz yeterince gözlem yok. Bu arada yeni genlerini yavrularına da aktarıyorlar, yavrular da renkli oluyor ama ilerleyen kuşaklarda doğal renklerine dönecekleri düşünülüyor. Deri altına, üstüne boyama işlemi yapılmadığı için hayvanlar eziyet çekmiyor ama pek çok akvarist doğal olmadıkları için beslenmelerine, üretilmelerine karşı. Ben şahsen seviyorum ve besliyorum...
Ben beslemeye karar verdiğimde google ve forumlardan taradım ve sadece farklı kaynaklardan küçük bilgi kırıntıları buldum ve özetini paylaştım. 🙂 Gerisi arkadaşımıza kalmış. Araştırıp daha detaylı bilgiler bulursa bizimle paylaşacaktır O da diye umuyorum. 🙂[/QUOTE]
teşekkür ederim bende seviyorum hoş duruyorlar. şu an tek sıkıntımız yeme iştahla gelmiyor ve fazla hareketli değiller :( onun dışında bi sıkıntı yaşamadık şimdilik.
[QUOTE=Beta_balik]Transgenetik tetra hakkında bilgisi olan bir sürü insan var.
Transgenetik tetra hakkında birine ihtiyacınız da yok, internette yığınla bilgi var.
Genel bilgi hakkında konu açıp cevap beklemenize gerek yok. Bu başlığı google a yazınca çok daha fazlasına kendiniz ulaşırsınız zaten. Eğerki daha farklı ve cevabını bulamadığınız bir soru ise direk onu sorun. [/QUOTE]
evet yığınla bilgi var ama adı üstünde yığınla. neden bu kadar sert cevap veriyorsunuz anlamış değilim. sürekli birbiriyle çelişen ve aynı şeyleri yazan siteler yerine burada beslemiş veya beslemek isteyen insanların fikirlerini sormak daha mantığa yatkın. sizi daha nazik ve insanca konuşmaya davet ediyorum :)
[QUOTE=AliKhan]Genetik mühendisliğiyle siyah tetra yumurtalarına ya da embriyolarına mürekkep balığı genleri transfer edilerek üretiliyorlarmış. Genel davranışları pek değişmese de doğal genetik yapıları bozulduğu için ömürlerinin azaldığı söyleniyor ama henüz yeterince gözlem yok. Bu arada yeni genlerini yavrularına da aktarıyorlar, yavrular da renkli oluyor ama ilerleyen kuşaklarda doğal renklerine dönecekleri düşünülüyor. Deri altına, üstüne boyama işlemi yapılmadığı için hayvanlar eziyet çekmiyor ama pek çok akvarist doğal olmadıkları için beslenmelerine, üretilmelerine karşı. Ben şahsen seviyorum ve besliyorum...
Ben beslemeye karar verdiğimde google ve forumlardan taradım ve sadece farklı kaynaklardan küçük bilgi kırıntıları buldum ve özetini paylaştım. 🙂 Gerisi arkadaşımıza kalmış. Araştırıp daha detaylı bilgiler bulursa bizimle paylaşacaktır O da diye umuyorum. 🙂[/QUOTE]
teşekkür ederim bende seviyorum hoş duruyorlar. şu an tek sıkıntımız yeme iştahla gelmiyor ve fazla hareketli değiller :( onun dışında bi sıkıntı yaşamadık şimdilik.
Transgenetik Tetralar Hakkında
Transgenetik tetralar hakkında bilgisi olan arkadaşlar bizimle paylaşabilir mi?
Transgenetik tetralar hakkında bilgisi olan arkadaşlar bizimle paylaşabilir mi?
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Oguzhank]Yazmayi unutmuşum.Zaten sizde bitkilerinizi yemelerinden farketmişsiniz.Moliler otçul baliklardir.Yani aldiğinizhazir yemler otçul baliklar için olan protein ağirliği daha az olan yemlerden olmalidir.Zaman zaman haşlayarak semizotu marul gibi sebzeleride ince kıyım verirseniz sindirim sitemleri için iyi birşey yapmiş olursunuz[/QUOTE]
Gerçekten yerler mi semiz otu vs.? ama diğer zebra daniolarıma çöpçülerime falan bir sorun olmaz değil mi?
[QUOTE=Oguzhank]Yazmayi unutmuşum.Zaten sizde bitkilerinizi yemelerinden farketmişsiniz.Moliler otçul baliklardir.Yani aldiğinizhazir yemler otçul baliklar için olan protein ağirliği daha az olan yemlerden olmalidir.Zaman zaman haşlayarak semizotu marul gibi sebzeleride ince kıyım verirseniz sindirim sitemleri için iyi birşey yapmiş olursunuz[/QUOTE]
Gerçekten yerler mi semiz otu vs.? ama diğer zebra daniolarıma çöpçülerime falan bir sorun olmaz değil mi?
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Hobici-Arif]Okuduğuma göre çeşitli bitkileri ve sıcak iklimi seviyorlar. Bir çok türü var ihtiyaçları değişiyor mu bilmiyorum. Güle güle besleyin.☺️🧿[/QUOTE]
bitkileri yemeyi sevdiklerini söyleyebilirim. daha alalı bir kaç saat oldu ama zeytin bitkisindeki tüm dalları yemeye çalışıyolar şimdiden 😂 sanırım bir haftaya kalmaz yaprak bırakmayacaklar gibi görünüyor😂😂
[QUOTE=Hobici-Arif]Okuduğuma göre çeşitli bitkileri ve sıcak iklimi seviyorlar. Bir çok türü var ihtiyaçları değişiyor mu bilmiyorum. Güle güle besleyin.☺️🧿[/QUOTE]
bitkileri yemeyi sevdiklerini söyleyebilirim. daha alalı bir kaç saat oldu ama zeytin bitkisindeki tüm dalları yemeye çalışıyolar şimdiden 😂 sanırım bir haftaya kalmaz yaprak bırakmayacaklar gibi görünüyor😂😂
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Oguzhank]Balon Moli bildiğimiz moli baliklarinin genetik mutasyona uğramiş bir türüdür.Pek çok hobiciye göre alinmamasi satilmamasi gereken bir tür olarak kabul ediliyor.nedeni ise ortaya çıkan mutasyonun maalesef baliğin iskelet sisteminde yaptiği tahribat ve bu durumun yarattiği olasi sağlik sorunlaridir.Alinip satilmazsa tür üretilmez ve ortadan kaybolur diye düşünülüyor sanirim.Gerçektende baliğin şekline baktiğinizda normal moliye göre kısa bir vücut ve her zaman hamile görüntüsü veren şiş bir karinla karşilaşirsiniz.şirin görünüyor olabilir gözünüze ancak balon molilerin ömrü(yabanci kaynaklardanda teyit ettiğim üzere) bir bilemediniz 1.5 seneyi geçmemektedir.ysa normal diye tabir ettiğimiz moliler 4-5 sene yaşayabilirler.Balik yine maalesef hastaliklara karşi daha kırılgandir.O nedenle su değerlerinize özellikle nitrit nitrat konusuna dikkat etmenizi öneririm.üremesine gelince dediğim gibi şekilni birakirsak o bir moli sonuçta.Diğer normal molilerle çiftleşecek ve yavru verecektir.Ebeveynlerden bir tanesi balon diğeri normal boyutta bir moli ise doğan yavrular görünüş olarak normal moli gibi olacaklar ama bu arizali diyeceğim geni taşiyor olacaklardir. [/QUOTE]
üretim yapmayı planlamıyorum sadece hoş durduğu için aldım. suyun altındaki üstündeki herşeyi yemeleri dışında sorun yok 😂 ilginç birşeyler her saat dışkılama oluyo ve sürekli gördükleri herşeyi yiyorlar çok aktifler. şimdiden daniolarımı bile geçtiler diyebilirim :))
[QUOTE=Oguzhank]Balon Moli bildiğimiz moli baliklarinin genetik mutasyona uğramiş bir türüdür.Pek çok hobiciye göre alinmamasi satilmamasi gereken bir tür olarak kabul ediliyor.nedeni ise ortaya çıkan mutasyonun maalesef baliğin iskelet sisteminde yaptiği tahribat ve bu durumun yarattiği olasi sağlik sorunlaridir.Alinip satilmazsa tür üretilmez ve ortadan kaybolur diye düşünülüyor sanirim.Gerçektende baliğin şekline baktiğinizda normal moliye göre kısa bir vücut ve her zaman hamile görüntüsü veren şiş bir karinla karşilaşirsiniz.şirin görünüyor olabilir gözünüze ancak balon molilerin ömrü(yabanci kaynaklardanda teyit ettiğim üzere) bir bilemediniz 1.5 seneyi geçmemektedir.ysa normal diye tabir ettiğimiz moliler 4-5 sene yaşayabilirler.Balik yine maalesef hastaliklara karşi daha kırılgandir.O nedenle su değerlerinize özellikle nitrit nitrat konusuna dikkat etmenizi öneririm.üremesine gelince dediğim gibi şekilni birakirsak o bir moli sonuçta.Diğer normal molilerle çiftleşecek ve yavru verecektir.Ebeveynlerden bir tanesi balon diğeri normal boyutta bir moli ise doğan yavrular görünüş olarak normal moli gibi olacaklar ama bu arizali diyeceğim geni taşiyor olacaklardir. [/QUOTE]
üretim yapmayı planlamıyorum sadece hoş durduğu için aldım. suyun altındaki üstündeki herşeyi yemeleri dışında sorun yok 😂 ilginç birşeyler her saat dışkılama oluyo ve sürekli gördükleri herşeyi yiyorlar çok aktifler. şimdiden daniolarımı bile geçtiler diyebilirim :))
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
Akvaryumdaki bebişlerimin arasına yeni birini daha eklediik. Balon molly aldım bir siyah ve bir beyaz olmak üzere. Çok sevimlileer :)) Biraz bilgi almak istiyorum bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim. Balon mollyler hangi türlerle iyi geçinirler? Balık hakkında neler biliyorsunuz vs. yanıtlarınızı bekliyoruum :)[EDIT]Melike Öcal,2021-07-27 18:21:17[/EDIT]
Akvaryumdaki bebişlerimin arasına yeni birini daha eklediik. Balon molly aldım bir siyah ve bir beyaz olmak üzere. Çok sevimlileer :)) Biraz bilgi almak istiyorum bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim. Balon mollyler hangi türlerle iyi geçinirler? Balık hakkında neler biliyorsunuz vs. yanıtlarınızı bekliyoruum :)[EDIT]Melike Öcal,2021-07-27 18:21:17[/EDIT]
Betam Hasta Mı? Karantinaya Aldım Ne Yapmalıyım?
[QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE][QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE]
ortam şartlarını yükseltinden kastınız nedir? akvaryum suyu bolca oksijenleniyor şuan ama su dalgalandığı için biraz hareketsiz endişeleniyorum açıkçası. bir bilginiz varsa anlatır mısınız?
[QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE][QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE]
ortam şartlarını yükseltinden kastınız nedir? akvaryum suyu bolca oksijenleniyor şuan ama su dalgalandığı için biraz hareketsiz endişeleniyorum açıkçası. bir bilginiz varsa anlatır mısınız?
Betam Hasta Mı? Karantinaya Aldım Ne Yapmalıyım?
[QUOTE=alpi0120]Kumu galiba hagen kum ama sahte olabilir, bir mıknatıs ile deneyebilirsiniz. Mıknatıs kumu çekiyorsa sahte hagen kumdur, orjinali bitkili akvaryumlar için çok iyi ama açık poşetlerde orjinal diye demir içerikli sahte hagen kumu satıyorlar.
Merhaba costia necatrix isimli parazit başta balığın kuyruğunu yapıştırmaya başlar, zaman geçtikçe de kuyruktan başlayarak beyaz tabakayı oluşturur, bu aşamadan sonra da düzeltilmez ise kanlı bir şekilde erimeler başlar. Metroplexin içeriğinde metrodinazol vardır ve costia tedavisinde etkili değildir, sera costopur ile kesin tedavi sağlayabilir. Costia uzun kuyruklu balıklarda sık rastlanıyor yani ben olsam bir kanıt aramadan, yani beyazlığın oluşmasını beklemeden tedaviye başlardım. Ayrıca bu bakteri 28 derece sıcaklığın üzerinde 2 günden fazla yaşayamaz, ama sıcaklığı arttırarak çözmenizi önermem. Costia bol oksijen seviyesinde de yaşayamaz. Yine iyileştikten sonra suyu temiz tutun, su değişimini ihmal etmeyin, suda ki kirliliği önleyin, suya bolca oksijen sağlayın, balığı çeşitli ve iyi besleyin. Tedavi uyguladığınız tanka da filtrenin ağzını suyun üst kısmına vererek bol oksijen sağlayın[/QUOTE]
kumu güvenebileceğim bir petshoptan aldım ve biraz beyaz kum ve lav taşlarıyla karıştırdım. betamı ilk aldığım zamanlarda da aynı kumlu akvaryumda besliyordum ama bi sıkıntı olmamıştı. dünden bugüne bu hale geldi
[QUOTE=Beta_balik]Genel olarak çok büyük sorunlara yol açan hatalar yapmamışsınız. Ama balıkta kuyruk kısması olduğunu sanmıyorum, fotoğraflar net olsa daha kesin yorum yapılabilir tabi. Yalnızca yıpranmış ve zayıf düşmüş gibi geldi bana.
Durduğu akvaryumu aydınlatıp bir videosunu çeker misiniz. Yüzgeçlerini büzme hareketi yapıyor mu? Bir de ayna tutup fotoğrafını verirseniz yüzgeçleri daha net görülebilir.
Şu anda herhangi bir ilaç kullanmanızı önermem. İsterseniz karantina akvaryumunda isterseniz ana akvaryumda gözlemleyin, yeter ki bakım şartları tam olsun.
Isıtıcı var mı emin olamadım. Bir ısıtıcı olsun ve 26-27°C de sabit olsun yine su.
Düzenli su değişimi ve filtrasyon ile su değerinin bozulmamasını sağlayın. Kaliteli bir diyet uygulayın.
Ketapang tuzun sözü geçmiş. O, catappa yaprağı veya kızılağaç kozalağı. Şu anda kolay bir şekilde temin edebileceğiniz üç katkı. Balığın sağlığına, mukozasına, stresine, iştahına olumlu yönde etki ederler. Hepsini veya birini kullanmaya başlayın.
Bu arada beta yemi demişsiniz ama markası nedir? Yemin hangi balık için üretildiği kadar hangi marka olduğu da önemli. Tek çeşit, kalitesiz beslenme kesinlikle olmaması gereken birşey. Özellikle canlı yem temin etmenizi öneririm en kısa zamanda. Balığa şu sırada çok etkisi olur.
Kısaca, balığın bakım şartlarını yükseltip birkaç gün gözlemlemenizi öneririm. Bu esnada ana akvaryumdaki hataları düzeltebilirsiniz. Mesela de beslediğiniz iki tür de sürü balığı ama sayıları bir sürü oluşturmuyor kendi içlerinde. Beta için bu kadar uğraşırken onları yok saymak uygun olmaz. Ve "tozdoğru" ya katılıyorum. Şu anda danioları beta ile ayırmak en doğrusu olur. Aşırı uyumlu türler denemez. Akvaryum zaten saklanma alanı bakımında yetersiz. [/QUOTE]
daha net bir fotoğrafını ekleyebilirim kuyruk kısması sorunumuz var (dikkatli olun miyacığım çok fotojenik bir balıktır. nazarınız değebilir😂)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211127191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211128061.jpg[/IMG][EDIT]Melike Öcal,2021-07-24 11:29:28[/EDIT]
[QUOTE=alpi0120]Kumu galiba hagen kum ama sahte olabilir, bir mıknatıs ile deneyebilirsiniz. Mıknatıs kumu çekiyorsa sahte hagen kumdur, orjinali bitkili akvaryumlar için çok iyi ama açık poşetlerde orjinal diye demir içerikli sahte hagen kumu satıyorlar.
Merhaba costia necatrix isimli parazit başta balığın kuyruğunu yapıştırmaya başlar, zaman geçtikçe de kuyruktan başlayarak beyaz tabakayı oluşturur, bu aşamadan sonra da düzeltilmez ise kanlı bir şekilde erimeler başlar. Metroplexin içeriğinde metrodinazol vardır ve costia tedavisinde etkili değildir, sera costopur ile kesin tedavi sağlayabilir. Costia uzun kuyruklu balıklarda sık rastlanıyor yani ben olsam bir kanıt aramadan, yani beyazlığın oluşmasını beklemeden tedaviye başlardım. Ayrıca bu bakteri 28 derece sıcaklığın üzerinde 2 günden fazla yaşayamaz, ama sıcaklığı arttırarak çözmenizi önermem. Costia bol oksijen seviyesinde de yaşayamaz. Yine iyileştikten sonra suyu temiz tutun, su değişimini ihmal etmeyin, suda ki kirliliği önleyin, suya bolca oksijen sağlayın, balığı çeşitli ve iyi besleyin. Tedavi uyguladığınız tanka da filtrenin ağzını suyun üst kısmına vererek bol oksijen sağlayın[/QUOTE]
kumu güvenebileceğim bir petshoptan aldım ve biraz beyaz kum ve lav taşlarıyla karıştırdım. betamı ilk aldığım zamanlarda da aynı kumlu akvaryumda besliyordum ama bi sıkıntı olmamıştı. dünden bugüne bu hale geldi
[QUOTE=Beta_balik]Genel olarak çok büyük sorunlara yol açan hatalar yapmamışsınız. Ama balıkta kuyruk kısması olduğunu sanmıyorum, fotoğraflar net olsa daha kesin yorum yapılabilir tabi. Yalnızca yıpranmış ve zayıf düşmüş gibi geldi bana.
Durduğu akvaryumu aydınlatıp bir videosunu çeker misiniz. Yüzgeçlerini büzme hareketi yapıyor mu? Bir de ayna tutup fotoğrafını verirseniz yüzgeçleri daha net görülebilir.
Şu anda herhangi bir ilaç kullanmanızı önermem. İsterseniz karantina akvaryumunda isterseniz ana akvaryumda gözlemleyin, yeter ki bakım şartları tam olsun.
Isıtıcı var mı emin olamadım. Bir ısıtıcı olsun ve 26-27°C de sabit olsun yine su.
Düzenli su değişimi ve filtrasyon ile su değerinin bozulmamasını sağlayın. Kaliteli bir diyet uygulayın.
Ketapang tuzun sözü geçmiş. O, catappa yaprağı veya kızılağaç kozalağı. Şu anda kolay bir şekilde temin edebileceğiniz üç katkı. Balığın sağlığına, mukozasına, stresine, iştahına olumlu yönde etki ederler. Hepsini veya birini kullanmaya başlayın.
Bu arada beta yemi demişsiniz ama markası nedir? Yemin hangi balık için üretildiği kadar hangi marka olduğu da önemli. Tek çeşit, kalitesiz beslenme kesinlikle olmaması gereken birşey. Özellikle canlı yem temin etmenizi öneririm en kısa zamanda. Balığa şu sırada çok etkisi olur.
Kısaca, balığın bakım şartlarını yükseltip birkaç gün gözlemlemenizi öneririm. Bu esnada ana akvaryumdaki hataları düzeltebilirsiniz. Mesela de beslediğiniz iki tür de sürü balığı ama sayıları bir sürü oluşturmuyor kendi içlerinde. Beta için bu kadar uğraşırken onları yok saymak uygun olmaz. Ve "tozdoğru" ya katılıyorum. Şu anda danioları beta ile ayırmak en doğrusu olur. Aşırı uyumlu türler denemez. Akvaryum zaten saklanma alanı bakımında yetersiz. [/QUOTE]
daha net bir fotoğrafını ekleyebilirim kuyruk kısması sorunumuz var (dikkatli olun miyacığım çok fotojenik bir balıktır. nazarınız değebilir😂)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211127191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211128061.jpg[/IMG][EDIT]Melike Öcal,2021-07-24 11:29:28[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - Su Yosunu Fatihsm, 14:41
Yosun - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl Hidro Dinamik, 11:25
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
KULLANICILAR
- 109 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
Feanor,
Hknçkl,
Denizhann,
pitsem,
scorpion26,
0rnn,
syerli,
JujuSeri,
sacityld,
oguzozt,
senol74,
Urar,
EKAR,
ssener,
florasan,
DigitalPen,
ozan_1903,
a.gumrah,
ciways,
zen666,
tukabu,
osmangunay,
ezzalisi,
rebelde,
İsmail YILDIRIM,
riderfish,
YAYD06,
Omer0618,
forthehordex,
ilterisdoğukan,
ibmsony,
Garminzush,
sina cen,
altuntasseref,
reprise,
MiSoSiKiaN,
fikret43,
yeekim,
osmandbnl,
Hoppala,
Kaangzkr,
Cyber_Scout,
Koksal Gurkan,
Oğul Hüseyin,
aupqua,
Haywardmux,
Burak PEKDEMİR,
EmiirKaan,
Mithrandirr,
Kaya43,
CoryCory,
ternapi,
BadgeR,
Kemalk41,
umitlee,
ferhattt,
Oquanus,
smithiseek,
JamesTok,
Ancalagon,
mustafatelli,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
