ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
kaantzll
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
15
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Ocak 2023 13:29
Son Ziyaret:
16 Nisan 2026 02:20
Toplam Mesaj:
230 [0.18 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
16 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
kaan tozlu
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Halfmoon Betta
SON 10 MESAJI
Kardinal Tetra Ani Ölüm
[QUOTE=Cyber_Scout]
Suyunuz sert bir su kardinaller için.
İlk adaptasyonda hasar görenler ölecektir.
Gh ve kh değerleriniz yüksek.
Arıtma (membran çıkışından) su değişimi yaparak suyu yumuşatabilirsiniz..[/QUOTE]
testi yaptığım günün akşamına 15 lt kadar su değişimi yaptım bu gün bir test daha yapıp paylaşacağım.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Suyunuz sert bir su kardinaller için.
İlk adaptasyonda hasar görenler ölecektir.
Gh ve kh değerleriniz yüksek.
Arıtma (membran çıkışından) su değişimi yaparak suyu yumuşatabilirsiniz..[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/140420260147501.jpg[/IMG]
[QUOTE=Cyber_Scout]
Suyunuz sert bir su kardinaller için.
İlk adaptasyonda hasar görenler ölecektir.
Gh ve kh değerleriniz yüksek.
Arıtma (membran çıkışından) su değişimi yaparak suyu yumuşatabilirsiniz..[/QUOTE]
testi yaptığım günün akşamına 15 lt kadar su değişimi yaptım bu gün bir test daha yapıp paylaşacağım.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Suyunuz sert bir su kardinaller için.
İlk adaptasyonda hasar görenler ölecektir.
Gh ve kh değerleriniz yüksek.
Arıtma (membran çıkışından) su değişimi yaparak suyu yumuşatabilirsiniz..[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/140420260147501.jpg[/IMG]
Kardinal Tetra Ani Ölüm
[QUOTE=Cyber_Scout]En büyük problem aslında tek bir şey değil, birkaç faktörünün üst üste binmesi:
Balıkları uzun yol sonrası direkt tanka eklemeniz en kritik hata.
2.5–3 saatlik yolculukta poşet içindeki suyun pH’ı düşer, amonyak dengesi değişir.
Siz poşete tank suyu eklediğinde bu denge bir anda bozulur ve zehirli amonyak formu ortaya çıkar.
Bu da balıkların birkaç saat içinde ölmesine sebep olur.
Alıştırma sürecini çok kısa tutmuşsunuz.
Tetra gibi hassas türlerde damla damla, en az 45–60 dakika süren bir adaptasyon gerekir.
Sizin yaptığınız yöntem ani su değişimi etkisi yaratmış.
Aynı gün su değişimi yapmanız da ekstra stres oluşturmuş.
Zaten yol stresi yaşayan balıklar bir de yeni su parametresiyle karşılaştı.
Akvaryumun henüz 1 aylık olması da önemli.
Biyolojik denge tam oturmamış olabilir, özellikle tetra gibi narin türler bu dalgalanmaya dayanamaz.
Bitki dikimi ve kum ekleme gibi işlemleri balıkları ekledikten hemen sonra yapmanız da hatalı.
Bu işlemler suyu bulanıklaştırır, bakteri yükünü artırır ve balıklar için ekstra stres yaratır.
Yüzeyde hızlı nefes alma ve su üstünde kalma davranışı da büyük ihtimalle stres + amonyak etkisi + oksijen dengesizliğinin birleşimi.
Özetle: asıl sorun taşıma sonrası yanlış adaptasyon, üzerine eklenen su değişimi ve tank müdahaleleri.
Tek başına değil, hepsi birleşince kayıplar olmuş.
[/QUOTE]
Balıkları koymadan önce su değişimi yaptım. Poşetede suyu bi anda aktarmadım azar azar koydum. Teşekkür ederim bundan sonra daha dikkatli olacağım. Şuanda ne yapmam gerekli her gün bir tanesi ölüyor.
[QUOTE=Cyber_Scout]En büyük problem aslında tek bir şey değil, birkaç faktörünün üst üste binmesi:
Balıkları uzun yol sonrası direkt tanka eklemeniz en kritik hata.
2.5–3 saatlik yolculukta poşet içindeki suyun pH’ı düşer, amonyak dengesi değişir.
Siz poşete tank suyu eklediğinde bu denge bir anda bozulur ve zehirli amonyak formu ortaya çıkar.
Bu da balıkların birkaç saat içinde ölmesine sebep olur.
Alıştırma sürecini çok kısa tutmuşsunuz.
Tetra gibi hassas türlerde damla damla, en az 45–60 dakika süren bir adaptasyon gerekir.
Sizin yaptığınız yöntem ani su değişimi etkisi yaratmış.
Aynı gün su değişimi yapmanız da ekstra stres oluşturmuş.
Zaten yol stresi yaşayan balıklar bir de yeni su parametresiyle karşılaştı.
Akvaryumun henüz 1 aylık olması da önemli.
Biyolojik denge tam oturmamış olabilir, özellikle tetra gibi narin türler bu dalgalanmaya dayanamaz.
Bitki dikimi ve kum ekleme gibi işlemleri balıkları ekledikten hemen sonra yapmanız da hatalı.
Bu işlemler suyu bulanıklaştırır, bakteri yükünü artırır ve balıklar için ekstra stres yaratır.
Yüzeyde hızlı nefes alma ve su üstünde kalma davranışı da büyük ihtimalle stres + amonyak etkisi + oksijen dengesizliğinin birleşimi.
Özetle: asıl sorun taşıma sonrası yanlış adaptasyon, üzerine eklenen su değişimi ve tank müdahaleleri.
Tek başına değil, hepsi birleşince kayıplar olmuş.
[/QUOTE]
Balıklardan sadece bir tanesi su üzerinde hızlı hızlı nefes alıyodu o da yukarda bahsettiğim gibi su marullarının üstünde mahsur kalan.
[QUOTE=Cyber_Scout]En büyük problem aslında tek bir şey değil, birkaç faktörünün üst üste binmesi:
Balıkları uzun yol sonrası direkt tanka eklemeniz en kritik hata.
2.5–3 saatlik yolculukta poşet içindeki suyun pH’ı düşer, amonyak dengesi değişir.
Siz poşete tank suyu eklediğinde bu denge bir anda bozulur ve zehirli amonyak formu ortaya çıkar.
Bu da balıkların birkaç saat içinde ölmesine sebep olur.
Alıştırma sürecini çok kısa tutmuşsunuz.
Tetra gibi hassas türlerde damla damla, en az 45–60 dakika süren bir adaptasyon gerekir.
Sizin yaptığınız yöntem ani su değişimi etkisi yaratmış.
Aynı gün su değişimi yapmanız da ekstra stres oluşturmuş.
Zaten yol stresi yaşayan balıklar bir de yeni su parametresiyle karşılaştı.
Akvaryumun henüz 1 aylık olması da önemli.
Biyolojik denge tam oturmamış olabilir, özellikle tetra gibi narin türler bu dalgalanmaya dayanamaz.
Bitki dikimi ve kum ekleme gibi işlemleri balıkları ekledikten hemen sonra yapmanız da hatalı.
Bu işlemler suyu bulanıklaştırır, bakteri yükünü artırır ve balıklar için ekstra stres yaratır.
Yüzeyde hızlı nefes alma ve su üstünde kalma davranışı da büyük ihtimalle stres + amonyak etkisi + oksijen dengesizliğinin birleşimi.
Özetle: asıl sorun taşıma sonrası yanlış adaptasyon, üzerine eklenen su değişimi ve tank müdahaleleri.
Tek başına değil, hepsi birleşince kayıplar olmuş.
[/QUOTE]
Balıkları koymadan önce su değişimi yaptım. Poşetede suyu bi anda aktarmadım azar azar koydum. Teşekkür ederim bundan sonra daha dikkatli olacağım. Şuanda ne yapmam gerekli her gün bir tanesi ölüyor.
[QUOTE=Cyber_Scout]En büyük problem aslında tek bir şey değil, birkaç faktörünün üst üste binmesi:
Balıkları uzun yol sonrası direkt tanka eklemeniz en kritik hata.
2.5–3 saatlik yolculukta poşet içindeki suyun pH’ı düşer, amonyak dengesi değişir.
Siz poşete tank suyu eklediğinde bu denge bir anda bozulur ve zehirli amonyak formu ortaya çıkar.
Bu da balıkların birkaç saat içinde ölmesine sebep olur.
Alıştırma sürecini çok kısa tutmuşsunuz.
Tetra gibi hassas türlerde damla damla, en az 45–60 dakika süren bir adaptasyon gerekir.
Sizin yaptığınız yöntem ani su değişimi etkisi yaratmış.
Aynı gün su değişimi yapmanız da ekstra stres oluşturmuş.
Zaten yol stresi yaşayan balıklar bir de yeni su parametresiyle karşılaştı.
Akvaryumun henüz 1 aylık olması da önemli.
Biyolojik denge tam oturmamış olabilir, özellikle tetra gibi narin türler bu dalgalanmaya dayanamaz.
Bitki dikimi ve kum ekleme gibi işlemleri balıkları ekledikten hemen sonra yapmanız da hatalı.
Bu işlemler suyu bulanıklaştırır, bakteri yükünü artırır ve balıklar için ekstra stres yaratır.
Yüzeyde hızlı nefes alma ve su üstünde kalma davranışı da büyük ihtimalle stres + amonyak etkisi + oksijen dengesizliğinin birleşimi.
Özetle: asıl sorun taşıma sonrası yanlış adaptasyon, üzerine eklenen su değişimi ve tank müdahaleleri.
Tek başına değil, hepsi birleşince kayıplar olmuş.
[/QUOTE]
Balıklardan sadece bir tanesi su üzerinde hızlı hızlı nefes alıyodu o da yukarda bahsettiğim gibi su marullarının üstünde mahsur kalan.
Kardinal Tetra Ani Ölüm
[QUOTE=Cyber_Scout]Balık türünde değil sorun.
Suyunuzun değerlerini ölçmek zorundasınız.
Suya alıştırma yönteminiz de hatalı.
Poşetteki suyun değerlerini ve eklediğiniz suyun değerlerini bilebiliyormusunuz?[/QUOTE]
suya alıştırma yöntemimin tam olarak neresi hatalı?
[QUOTE=Cyber_Scout]Balık türünde değil sorun.
Suyunuzun değerlerini ölçmek zorundasınız.
Suya alıştırma yönteminiz de hatalı.
Poşetteki suyun değerlerini ve eklediğiniz suyun değerlerini bilebiliyormusunuz?[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/130420260044031.jpg[/IMG]
testi yaptım değerler bu şekilde anormal olan bi değer görünmüyo gibi ama birde siz bakın.
[QUOTE=Cyber_Scout]Balık türünde değil sorun.
Suyunuzun değerlerini ölçmek zorundasınız.
Suya alıştırma yönteminiz de hatalı.
Poşetteki suyun değerlerini ve eklediğiniz suyun değerlerini bilebiliyormusunuz?[/QUOTE]
suya alıştırma yöntemimin tam olarak neresi hatalı?
[QUOTE=Cyber_Scout]Balık türünde değil sorun.
Suyunuzun değerlerini ölçmek zorundasınız.
Suya alıştırma yönteminiz de hatalı.
Poşetteki suyun değerlerini ve eklediğiniz suyun değerlerini bilebiliyormusunuz?[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/130420260044031.jpg[/IMG]
testi yaptım değerler bu şekilde anormal olan bi değer görünmüyo gibi ama birde siz bakın.
Kardinal Tetra Ani Ölüm
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: yok
Akvaryum Kapasitesi (litre): 75lt
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 5 cory, 3 honey gouremi, 9 kardinal tetra
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 25-26 derece
Filitrasyon: şelale filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: kullanılmadı
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Her hafta 10-15 lt kadar dip çekimi ile su değişimi, eklenilen çeşme suyuna düzenleyici ekleyip derece ile ölçüp eşitleyip koyuyorum. Tankın yaşı neredeyse bir aylık olacak tetralarımın üçünü kaybettim olduğum şehirde kardinal bulamadım başka bi şehirden kendim gidip aldım 2.5 3 saatlik yoldu, balıkları iki poşet şekilinde getirdim bi kolinin içinde sabitledim ve bagaja güneş almayacak şekilde koydum. Geldikten sonra 10lt kadar su değişimi yaptım bu sırada balıklar poşet ile su üstündeydiler 20 25 dakika sonra poşetlerinin içine su değilimi yaptığım tanktan biraz su ekledim 5 10 dakika sonra bi kovaya aldım birazcıkta tanktan su ile balıkları kepçe ile tanka koydum 9 uda bir aradaydılar ışığı kapatıp uzaklaştım alışmaları için yarım saat sonra kontrole geldiğimde bir tanesi ölmüştü normaldir bir ölüm diyip tanktan aldım aynı günün akşamına saydığımda hep bir eksik çıkıyordu dikkatli bakınca bir tanesi su marullarının üzerinde duruyodu hala suyla temas ediyordu ama sabit kalmıştı nasıl oldu anlamadım etrafındaki su marullarını çekip geri tankın içine gitmesini sağladım 5 10 dakika sonra suyun yüzeyinde hızlı hızlı nefes alıyordu ama hareket ediyordu hala bitkin değildi sabah baktığımda ölmüştü. Ertesi gün ışığı az da olsa açtım ve ilk yemi verdim sürü halinde yediler yemi bi saat sonra akvaryumdaki bitkileri yeniden diktim ve biraz kum ekledim arka tarafa eğimi yükseltmek için su durulduğunda bütün balıklar sakindi sabah kalktığımda bi balığın öldüğümü fark ettim yeni ölmüştü belliydi şuanda 6 balık kaldı sürü halinde hareket ediyorlar biraz sonra yine yem vereceğim ama bu ani kayıpların sebebi nedir anlayamadım. İlk defa tetra bakıyorum soğudum neredeyse.
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: yok
Akvaryum Kapasitesi (litre): 75lt
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 5 cory, 3 honey gouremi, 9 kardinal tetra
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 25-26 derece
Filitrasyon: şelale filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: kullanılmadı
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Her hafta 10-15 lt kadar dip çekimi ile su değişimi, eklenilen çeşme suyuna düzenleyici ekleyip derece ile ölçüp eşitleyip koyuyorum. Tankın yaşı neredeyse bir aylık olacak tetralarımın üçünü kaybettim olduğum şehirde kardinal bulamadım başka bi şehirden kendim gidip aldım 2.5 3 saatlik yoldu, balıkları iki poşet şekilinde getirdim bi kolinin içinde sabitledim ve bagaja güneş almayacak şekilde koydum. Geldikten sonra 10lt kadar su değişimi yaptım bu sırada balıklar poşet ile su üstündeydiler 20 25 dakika sonra poşetlerinin içine su değilimi yaptığım tanktan biraz su ekledim 5 10 dakika sonra bi kovaya aldım birazcıkta tanktan su ile balıkları kepçe ile tanka koydum 9 uda bir aradaydılar ışığı kapatıp uzaklaştım alışmaları için yarım saat sonra kontrole geldiğimde bir tanesi ölmüştü normaldir bir ölüm diyip tanktan aldım aynı günün akşamına saydığımda hep bir eksik çıkıyordu dikkatli bakınca bir tanesi su marullarının üzerinde duruyodu hala suyla temas ediyordu ama sabit kalmıştı nasıl oldu anlamadım etrafındaki su marullarını çekip geri tankın içine gitmesini sağladım 5 10 dakika sonra suyun yüzeyinde hızlı hızlı nefes alıyordu ama hareket ediyordu hala bitkin değildi sabah baktığımda ölmüştü. Ertesi gün ışığı az da olsa açtım ve ilk yemi verdim sürü halinde yediler yemi bi saat sonra akvaryumdaki bitkileri yeniden diktim ve biraz kum ekledim arka tarafa eğimi yükseltmek için su durulduğunda bütün balıklar sakindi sabah kalktığımda bi balığın öldüğümü fark ettim yeni ölmüştü belliydi şuanda 6 balık kaldı sürü halinde hareket ediyorlar biraz sonra yine yem vereceğim ama bu ani kayıpların sebebi nedir anlayamadım. İlk defa tetra bakıyorum soğudum neredeyse.
Kardinal Tetra
[QUOTE=Cyber_Scout]Forumun "hastalık şablonu "nu kullanıp tüm bilgileri doldurmalısınız.[/QUOTE] tabi
[QUOTE=Cyber_Scout]Forumun "hastalık şablonu "nu kullanıp tüm bilgileri doldurmalısınız.[/QUOTE] tabi
Kardinal Tetra
Merhabalar, 75lt akvaryumum neredeyse bir aylık oldu ilk günlerde başka akvaryumdan filtre suyu ekledim su oturmuş gibi duruyodu bikaç hafta sonra önce coryleri attım hiçbir sorun olmadan yaşadılar geçen haftada gouramileri attım onlarda da bi sorun yok iki gün öncede kardinal tetraları attım 9 adet olduğum şehirde bulamadım başka bi şehirden alıp geldim 2.5 3 saatlik bi yoldu balıkları iki ayrı poşete koydum fazla su ile poşetleride bi kutunun içine koyup güneş almicak şekilde bagaja koydum aşılayıp suya koyduğumda grup halindelerdi ışığı kapatıp yalnız bıraktım yarım saat sonra bi tanesini suyun dibinde cansız buldum, bikaç saat sonra bir daha baktım sayı eksik çıkıyodu nerde nerde derken su marullarının üstüne takılmış halde buldum oraya nasıl çıktı nasıl mahsur kaldı hiç anlamadım ışık açık olmadığı için pe bi zarar görmedi diye düşündüm geri suya koydum suyun üstünde hızlı hızlı nefes alıyodu strestendir diye düşündüm ama hareket ediyodu sabah kontrol ettiğimde ölmüştü aynı günün akşamı balıklara ilk yemi verdim sürü halinde yemi yediler akşam yatmadan kontrol ettim hepsi sürü halindeydi sabah kalktığımda bi tanesi yeni ölmüştü bu ölümlerin sebebi nedir anlayamadım diğer balıkların hepsi sağlımlı fiziksel bi hastalıklarıda yok. Akşam yem verdikten sonra tank içinde ufak düzenleme yaptım bitkileri düzenledim biraz kum ekledim acaba ondan dolayı mı stres olmuş olabilir?
Merhabalar, 75lt akvaryumum neredeyse bir aylık oldu ilk günlerde başka akvaryumdan filtre suyu ekledim su oturmuş gibi duruyodu bikaç hafta sonra önce coryleri attım hiçbir sorun olmadan yaşadılar geçen haftada gouramileri attım onlarda da bi sorun yok iki gün öncede kardinal tetraları attım 9 adet olduğum şehirde bulamadım başka bi şehirden alıp geldim 2.5 3 saatlik bi yoldu balıkları iki ayrı poşete koydum fazla su ile poşetleride bi kutunun içine koyup güneş almicak şekilde bagaja koydum aşılayıp suya koyduğumda grup halindelerdi ışığı kapatıp yalnız bıraktım yarım saat sonra bi tanesini suyun dibinde cansız buldum, bikaç saat sonra bir daha baktım sayı eksik çıkıyodu nerde nerde derken su marullarının üstüne takılmış halde buldum oraya nasıl çıktı nasıl mahsur kaldı hiç anlamadım ışık açık olmadığı için pe bi zarar görmedi diye düşündüm geri suya koydum suyun üstünde hızlı hızlı nefes alıyodu strestendir diye düşündüm ama hareket ediyodu sabah kontrol ettiğimde ölmüştü aynı günün akşamı balıklara ilk yemi verdim sürü halinde yemi yediler akşam yatmadan kontrol ettim hepsi sürü halindeydi sabah kalktığımda bi tanesi yeni ölmüştü bu ölümlerin sebebi nedir anlayamadım diğer balıkların hepsi sağlımlı fiziksel bi hastalıklarıda yok. Akşam yem verdikten sonra tank içinde ufak düzenleme yaptım bitkileri düzenledim biraz kum ekledim acaba ondan dolayı mı stres olmuş olabilir?
Tank Düzeni
[QUOTE=Kazaritachi]Gayet güzel gözüküyor [:D] bence hiç ellemeyin bitkileri budayıp tekrar ekebilirsin.
[K]Düzeltme[/K]
İlk görseldeki yüzü kaya olan adam dekoru yapay mı [:?] bendede bu tarz bişi var akvaryum kayasından yapılma bence kullanabilirsiniz sizinde öyleyse [:)][/QUOTE]
evet dekor yapay ama akvaryuma özel üretilmiş salınım yapmadı doğallığı bozduğu için çıkardım.
[QUOTE=Bozajuniors]Bitkileri budayınca sol köşeden başlayıp öne doğru dikebilir oradaki popülasyonu artırabilirsiniz. Budamı işinide kısadan uzun doğru yaparsanız uzun vadede güzel bir görüntü çıkar diye düşünüyorum. [/QUOTE]
arka fonu siyah renkle değiştirebilirim ama hala göze hitap etmeyen bi sorun var kumu temizleyeceğim bide uzun bitkileride budayıp diğlerine yine dikeceğim.
[QUOTE=Kazaritachi]Gayet güzel gözüküyor [:D] bence hiç ellemeyin bitkileri budayıp tekrar ekebilirsin.
[K]Düzeltme[/K]
İlk görseldeki yüzü kaya olan adam dekoru yapay mı [:?] bendede bu tarz bişi var akvaryum kayasından yapılma bence kullanabilirsiniz sizinde öyleyse [:)][/QUOTE]
evet dekor yapay ama akvaryuma özel üretilmiş salınım yapmadı doğallığı bozduğu için çıkardım.
[QUOTE=Bozajuniors]Bitkileri budayınca sol köşeden başlayıp öne doğru dikebilir oradaki popülasyonu artırabilirsiniz. Budamı işinide kısadan uzun doğru yaparsanız uzun vadede güzel bir görüntü çıkar diye düşünüyorum. [/QUOTE]
arka fonu siyah renkle değiştirebilirim ama hala göze hitap etmeyen bi sorun var kumu temizleyeceğim bide uzun bitkileride budayıp diğlerine yine dikeceğim.
Tank Düzeni
Merhabalar, daha öncede tank kurdum ama bu sefer dekor kısmını oturtamıyorum sürekli bi tuhaflık var akvaryumda görselleri göndereceğim tavsiyelerinizi bekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/050420261712031.jpg[/IMG]
ilk başlarda böyleydi yapay dekorları kardeşim istemişti gönlü olsun diye birazcık kaldı yeni kaya alınca onları çıkardım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/050420261713441.jpg[/IMG]
şuanki hali bu şekilde yeni tasarım değiştirip birkileri yeniden ektiğim için su bulanıktı ama hala bi tuhaflık var anlamadım gitti.
Akvaryuma gübre vermeyi kestim aşırı derecede büymüştü bitkiler bikaç hafta vermeyeceğim benim tahminimce water spring birkisi çok uzadığı için görüntüyü bozuyor.
Merhabalar, daha öncede tank kurdum ama bu sefer dekor kısmını oturtamıyorum sürekli bi tuhaflık var akvaryumda görselleri göndereceğim tavsiyelerinizi bekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/050420261712031.jpg[/IMG]
ilk başlarda böyleydi yapay dekorları kardeşim istemişti gönlü olsun diye birazcık kaldı yeni kaya alınca onları çıkardım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/050420261713441.jpg[/IMG]
şuanki hali bu şekilde yeni tasarım değiştirip birkileri yeniden ektiğim için su bulanıktı ama hala bi tuhaflık var anlamadım gitti.
Akvaryuma gübre vermeyi kestim aşırı derecede büymüştü bitkiler bikaç hafta vermeyeceğim benim tahminimce water spring birkisi çok uzadığı için görüntüyü bozuyor.
75 Litre Tür Tavsiyesi
[QUOTE=Cyber_Scout]
Ceratopteris Thalictroidesi saksıdan çıkartıp orta en arkaya kuma ekmeniz daha iyi olur.
Akvaryum su terazisi dengede değil.
Şerit şeklinde led aydınlatma yada en az iki adet tam tepeden aşağı şekilde bakan şu anki aydınlatmadan eklemeniz doğru olur.
Işık var evet ama bitkilerin bu ışık enerjisinden faydalanması zor .
T5 led bar tezgah altı armatür ekonomik ve pratik bir çözümdür. [/QUOTE]
Akvaryum kumuna ekleme yapabilirim diye saksıdan çıkartmadım çıkartın diyorsanız çıkarıp öyle ekerim. Evet tankın olduğu zemin çok yamuk standın ayaklarıyla anca ayarlayabildim yoksa aşırı derecede sallantı vardı onu çözmeye çalışacağım. Görseldeki aydınlatmadan bir tanede sağ köşeye koydum yakın bi zamanda güçlü bir ışık alacağım. Teşekkürler.
[QUOTE=ugurbaran]Hocam bu hacimlerde ember tetra galaxy rasbora aşırı keyifli oluyor şiddetle tavsiye ederim[/QUOTE]
olduğum yerde galaxy rosbora bulabilirsem tercih edeceğim. Kayaların üstünede moss düşünüyorum.
Akvaryumu gönyeye aldım çok ufak bir yamukluk kaldı dikkat edilmediği sürece anlaşılmıyor, Ceratopteris Thalictroidesi saksıdan çıkartıp iki parça şekildi arkalara ektim filtreyi arkaya ortalı bi şekilde koydum köklerden birisi ısıtıcıyı diğeride filtrenin hortumunu gizlyecek şekildi diktim arka sol köşede biraz boşluk var oraya bambu düşünüyorum birde kardeşim süngerbobun evini görmüş onu koyalım mı dedi kıramadım çok görünmeyecek bi köşeye onu koyacağım, bir tane siyah elma salyangozu bi tanede cinsini bilmediğim ufak bi salyangoz var bitkilerden gelmiş olmalı adi salyangoza benzemiyo büyüyünce anlicam cinsini artık, birkaç gün sonra 5 6 adet cüce çöpçü mü eklesem diyorum acaba çok mu aceleci davranmış olurum?
48 wat ışık fazla mı gelir iyi midir?
[QUOTE=Cyber_Scout]
Ceratopteris Thalictroidesi saksıdan çıkartıp orta en arkaya kuma ekmeniz daha iyi olur.
Akvaryum su terazisi dengede değil.
Şerit şeklinde led aydınlatma yada en az iki adet tam tepeden aşağı şekilde bakan şu anki aydınlatmadan eklemeniz doğru olur.
Işık var evet ama bitkilerin bu ışık enerjisinden faydalanması zor .
T5 led bar tezgah altı armatür ekonomik ve pratik bir çözümdür. [/QUOTE]
Akvaryum kumuna ekleme yapabilirim diye saksıdan çıkartmadım çıkartın diyorsanız çıkarıp öyle ekerim. Evet tankın olduğu zemin çok yamuk standın ayaklarıyla anca ayarlayabildim yoksa aşırı derecede sallantı vardı onu çözmeye çalışacağım. Görseldeki aydınlatmadan bir tanede sağ köşeye koydum yakın bi zamanda güçlü bir ışık alacağım. Teşekkürler.
[QUOTE=ugurbaran]Hocam bu hacimlerde ember tetra galaxy rasbora aşırı keyifli oluyor şiddetle tavsiye ederim[/QUOTE]
olduğum yerde galaxy rosbora bulabilirsem tercih edeceğim. Kayaların üstünede moss düşünüyorum.
Akvaryumu gönyeye aldım çok ufak bir yamukluk kaldı dikkat edilmediği sürece anlaşılmıyor, Ceratopteris Thalictroidesi saksıdan çıkartıp iki parça şekildi arkalara ektim filtreyi arkaya ortalı bi şekilde koydum köklerden birisi ısıtıcıyı diğeride filtrenin hortumunu gizlyecek şekildi diktim arka sol köşede biraz boşluk var oraya bambu düşünüyorum birde kardeşim süngerbobun evini görmüş onu koyalım mı dedi kıramadım çok görünmeyecek bi köşeye onu koyacağım, bir tane siyah elma salyangozu bi tanede cinsini bilmediğim ufak bi salyangoz var bitkilerden gelmiş olmalı adi salyangoza benzemiyo büyüyünce anlicam cinsini artık, birkaç gün sonra 5 6 adet cüce çöpçü mü eklesem diyorum acaba çok mu aceleci davranmış olurum?
48 wat ışık fazla mı gelir iyi midir?
75 Litre Tür Tavsiyesi
[QUOTE=JuqLax]
ben rasbora harley quinn besliyorum balıklar keyifli olursa sürü izlemesi aşırı keyifli oluyor tavsiye ederim [/QUOTE]
aklımda olan bi tür tank oturdukça yavaş yavaş alacağım ilk önce çift honey gourami sonrasında rasboralar
[QUOTE=kaantzll]Merhabalar, 75 litrelik tankımın kurulumunu yaptım şelale filtre kullanıyorum, çeşme suyu kullandım ve su düzenleyici katkı kullandım bikaç gün sonra bitkileri ve dekorları yerleştireceğim sonraki haftalarda ise balıkları ekleyeceğim. 1 dişi 1 erkek honey gourami, 5 6 adet çöpçü, 8 10 adet tetra cinsi düşünüyorum ama tetralardan pek emin değilim önerebileceğiniz başka cinsler var mıdır. Bitki önerilerinide bekliyorum şimdiden teşekkür ederim herkese.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/150320260430301.jpg[/IMG][/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/160320260102481.jpg[/IMG]
3 çeşit bitki alabildim diğerleri çok cansız görünüyordu şuanki ışık ve gübresiz yaşatamayacağımı düşündüm, water siprite ı şelale filtrenin aktığı yere doğru koydum hem suyun hızını keser hemde ısıtıcıyı ve filtrenin hortumunu saklar diye düşündüm ama tahmin ettiğimden daha fazla etkilendi acaba ileriye doğru çürüme yapabilir mi yerini değiştirmeli miyim? Şuanlık boş durmasındansa üç parça kaya alıp ufak bi mağara yaptım daha sonra dağ şeklinde dekor kullanmayı düşünüyorum, düşündüğüm büyüklükte alırsam akvaryumda çok hacim daraltır o yüzden akvaryum için özel üretim buldum salınım yapmayan onu koyacağım.
[QUOTE=JuqLax]
ben rasbora harley quinn besliyorum balıklar keyifli olursa sürü izlemesi aşırı keyifli oluyor tavsiye ederim [/QUOTE]
aklımda olan bi tür tank oturdukça yavaş yavaş alacağım ilk önce çift honey gourami sonrasında rasboralar
[QUOTE=kaantzll]Merhabalar, 75 litrelik tankımın kurulumunu yaptım şelale filtre kullanıyorum, çeşme suyu kullandım ve su düzenleyici katkı kullandım bikaç gün sonra bitkileri ve dekorları yerleştireceğim sonraki haftalarda ise balıkları ekleyeceğim. 1 dişi 1 erkek honey gourami, 5 6 adet çöpçü, 8 10 adet tetra cinsi düşünüyorum ama tetralardan pek emin değilim önerebileceğiniz başka cinsler var mıdır. Bitki önerilerinide bekliyorum şimdiden teşekkür ederim herkese.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/150320260430301.jpg[/IMG][/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237859/160320260102481.jpg[/IMG]
3 çeşit bitki alabildim diğerleri çok cansız görünüyordu şuanki ışık ve gübresiz yaşatamayacağımı düşündüm, water siprite ı şelale filtrenin aktığı yere doğru koydum hem suyun hızını keser hemde ısıtıcıyı ve filtrenin hortumunu saklar diye düşündüm ama tahmin ettiğimden daha fazla etkilendi acaba ileriye doğru çürüme yapabilir mi yerini değiştirmeli miyim? Şuanlık boş durmasındansa üç parça kaya alıp ufak bi mağara yaptım daha sonra dağ şeklinde dekor kullanmayı düşünüyorum, düşündüğüm büyüklükte alırsam akvaryumda çok hacim daraltır o yüzden akvaryum için özel üretim buldum salınım yapmayan onu koyacağım.
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
KULLANICILAR
- 26 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
