ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
eraykalelioglu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Mayıs 2023 02:00
Son Ziyaret:
28 Haziran 2023 00:49
Toplam Mesaj:
20 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Eray Kalelioğlu
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kayseri
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Eray Kalelioğlu
SON 10 MESAJI
Bu Lepisteslerin Türü Nedir?
Cevap veren tüm hocalarıma teşekkür ederim.
Cevap veren tüm hocalarıma teşekkür ederim.
Bu Lepisteslerin Türü Nedir?
Herkese selamlar. Fotoğrafını bıraktığım lepisteslerin türü nedir acaba çok küçük olduklarından çıkaramadım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/280520232109391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/280520232109441.jpg[/IMG]
Herkese selamlar. Fotoğrafını bıraktığım lepisteslerin türü nedir acaba çok küçük olduklarından çıkaramadım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/280520232109391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/280520232109441.jpg[/IMG]
Akvaryumum Bir Türlü Düzen Tutmuyor
Herkese yeniden selamlar;
Bugün, günlerdir dinlenen su ile değişim yaptım. Değişim sırasında bakteri kültürü, besini, su düzenleyici ve su berraklaştırıcı ekledim (crystalpro hepsi). İç filtrenin alt katında en alt kısma seramik, üstüne elyaf koydum. Üst katta filtreyi 2 kat elyaf ile sardım. Durduğu yeri de hayli indirdim, hava basışı düştü ama yine de tepede hareket var. Zaten su basma açısını da 90 derece çevirdim, direkt çarpıp şiddeti kırılıyor. Bu arada, balık sayısını yarı yarıya düşürdüm. Bitki eklemesi de yaptım. Sürekli alışveriş yaptığım akvaryumcunun kendi balıklarına verdiği yemlerden aldım. Bir süre bekleyeceğim, bakalım sonuç ne olacak. Ekstra tavsiyesi olan var mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/230520232010051.jpg[/IMG][EDIT]eraykalelioglu,2023-05-24 10:02:43[/EDIT]
Herkese yeniden selamlar;
Bugün, günlerdir dinlenen su ile değişim yaptım. Değişim sırasında bakteri kültürü, besini, su düzenleyici ve su berraklaştırıcı ekledim (crystalpro hepsi). İç filtrenin alt katında en alt kısma seramik, üstüne elyaf koydum. Üst katta filtreyi 2 kat elyaf ile sardım. Durduğu yeri de hayli indirdim, hava basışı düştü ama yine de tepede hareket var. Zaten su basma açısını da 90 derece çevirdim, direkt çarpıp şiddeti kırılıyor. Bu arada, balık sayısını yarı yarıya düşürdüm. Bitki eklemesi de yaptım. Sürekli alışveriş yaptığım akvaryumcunun kendi balıklarına verdiği yemlerden aldım. Bir süre bekleyeceğim, bakalım sonuç ne olacak. Ekstra tavsiyesi olan var mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/230520232010051.jpg[/IMG][EDIT]eraykalelioglu,2023-05-24 10:02:43[/EDIT]
Akvaryumum Bir Türlü Düzen Tutmuyor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/210520230924341.jpg[/IMG]
18 Mayıs'ta bakteri kültürü ve bakteri yemi ekledim ancak en ufak bir iyileşme emaresi yok. Su değişimi yapmalı mıyım?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/210520230924341.jpg[/IMG]
18 Mayıs'ta bakteri kültürü ve bakteri yemi ekledim ancak en ufak bir iyileşme emaresi yok. Su değişimi yapmalı mıyım?
Akvaryumum Bir Türlü Düzen Tutmuyor
[QUOTE=ali]
Paylaştığınız filtrenin haznesi çok daha iyi ama mevcut 1200l/h filtrenizin debisi bile fazla akvaryumunuza. 1200lük soboyu ben 240 litrelik akvaryumda mekanik temizlik için kullanıyorum ama o hacimde bile suyu çok fazla çevirdiği için zamanlayıcıya bağlayıp yarım saat açık, bir saat kapalı olacak şekilde çalıştırıyorum. 1500litre saatlik debi çok yorar balıkları. Filtrenin tüm akvaryum suyunu saatte üç kez çevirmesi ölçü olarak kabul edilir genelde. Balık yükü çok olan sistemlerde (akıntı sevmeyen balıklar yoksa) bu debi duruma göre artırılır.
Bu arada akvaryum tasarımı da zorluyor mekanik temizliği anladığım kadarıyla. Akvaryum uzun ve dar olunca filtre çok yukarıda kalıyor. Biraz garip görünür belki ama filtreyi su yüzeyine yakın ve enine komumlandırıp akıntıyı aşağı doğru vermeyi deneyebilirsiniz bir de. Kablo boyu kurtarırsa tersini yapmak daha mantıklı olur aslında; yani filtreyi suyu yukarı basacak şekilde tabana yatık konumlandırmak.[/QUOTE]
Ali bey akvaryumu aldıktan sonra ben de pişman oldum açıkçası. Şimdiki aklım olsa yatay, alttan dolaplı standart bir model alıp geçerdim. Dediğiniz yöntemi deneyeceğim, ilginiz için teşekkür ederim.
edit: Söylediğinizi denemeye çalıştım ancak zemine doğru yakınlaştıkça motor hava itemez oldu. Yani filtreyi alta koyup suyu yukarı basmam mümkün değil gibi görünüyor...[EDIT]eraykalelioglu,2023-05-19 13:40:54[/EDIT]
[QUOTE=ali]
Paylaştığınız filtrenin haznesi çok daha iyi ama mevcut 1200l/h filtrenizin debisi bile fazla akvaryumunuza. 1200lük soboyu ben 240 litrelik akvaryumda mekanik temizlik için kullanıyorum ama o hacimde bile suyu çok fazla çevirdiği için zamanlayıcıya bağlayıp yarım saat açık, bir saat kapalı olacak şekilde çalıştırıyorum. 1500litre saatlik debi çok yorar balıkları. Filtrenin tüm akvaryum suyunu saatte üç kez çevirmesi ölçü olarak kabul edilir genelde. Balık yükü çok olan sistemlerde (akıntı sevmeyen balıklar yoksa) bu debi duruma göre artırılır.
Bu arada akvaryum tasarımı da zorluyor mekanik temizliği anladığım kadarıyla. Akvaryum uzun ve dar olunca filtre çok yukarıda kalıyor. Biraz garip görünür belki ama filtreyi su yüzeyine yakın ve enine komumlandırıp akıntıyı aşağı doğru vermeyi deneyebilirsiniz bir de. Kablo boyu kurtarırsa tersini yapmak daha mantıklı olur aslında; yani filtreyi suyu yukarı basacak şekilde tabana yatık konumlandırmak.[/QUOTE]
Ali bey akvaryumu aldıktan sonra ben de pişman oldum açıkçası. Şimdiki aklım olsa yatay, alttan dolaplı standart bir model alıp geçerdim. Dediğiniz yöntemi deneyeceğim, ilginiz için teşekkür ederim.
edit: Söylediğinizi denemeye çalıştım ancak zemine doğru yakınlaştıkça motor hava itemez oldu. Yani filtreyi alta koyup suyu yukarı basmam mümkün değil gibi görünüyor...[EDIT]eraykalelioglu,2023-05-19 13:40:54[/EDIT]
Akvaryumum Bir Türlü Düzen Tutmuyor
[QUOTE=ali]
Merhaba. Balık sayısı, yemleme sıklığı -miktarı, aydınlatma süresi, su değişiminin dinlendirilerek ozondan arındırılmış ve sıcaklığı dengelenmiş su ile yapılması, daha güçlü filtrasyon konularında zaten detaylı tavsiyelerde bulunulduğu için buralara girmiyorum hiç.
Dış filtre için yer yoksa mevcut iç filtrenizin filtre haznesini modifiye ederek güçlendirebilirsiniz. Bunun için uygun büyüklükte plastik bir kavanoz kullanabilirsiniz. Protein tozu kavanozu gibi siyah bir kavanoz bulursanız akvaryumda görüntü kirliliği de olmaz. Ben zamanında şeffaf plastik zeytin kavanozları kullanarak modifiye etmiştim iç filtremi. Modifiye edilmiş DIY iç filtre örnekleri bulabilirsiniz internette. [/QUOTE]
Selamlar, ilginiz için teşekkür ederim. İnternette gezinirken Sobo AQ-103F (bağlantıyı aşağı bırakıyorum) isimli bir iç filtreye denk geldim. Çok amaçlı olarak geçiyor özelliklerine baktığımda hem mekanik hem biyolojik filtrasyona uygun görünüyor. Acaba işimi görür mü? Hatta bunun en alt kısmına seramik de eklerim
[URL]https://www.mixpet.com.tr/sobo-cok-fonksiyonlu-ic-filtre-aq-103f-25w.-1500-lt/saat[/URL]
[QUOTE=GokKurt]Mekanik temizlikten ziyade biyolojik filtrasyon önceliğiniz olmalı kanısındayım. Bakterilerin oturacağı bir besi yeri yok akvaryumunuzda. akvaryumun üstü müsait ise üst filtre veya uygun fiyatlı bir dış filtre tercih etmelisiniz. Uykusuz geçen geceler, sürekli şiddetli akıntı ciddi yorar balıkları. Onların da uykuya ihtiyacı var yav. Yada en uygun fiyatlı çözüm görseli düzgün bir kaç saksı içine lav kırığı koyup üstüne de amazon hançeri dikip bitkili ve nispeten bakteriler açısından besi yerli bir alan elde edersiniz.[/QUOTE]
Selamlar, benim esas amacım da zaten bitkili bir ekosistemdi. Taşlar, moss ağacı hatta zemini tamamen yeşillendirecektim ancak akvaryum düzen tutmadı ki [:(] ilk kurulumda bitki de vardı çürüdüler. Suyu halledebilsem bitki kısmına geceğim ama olmuyor kafayı yedirtti[EDIT]eraykalelioglu,2023-05-19 01:31:25[/EDIT]
[QUOTE=ali]
Merhaba. Balık sayısı, yemleme sıklığı -miktarı, aydınlatma süresi, su değişiminin dinlendirilerek ozondan arındırılmış ve sıcaklığı dengelenmiş su ile yapılması, daha güçlü filtrasyon konularında zaten detaylı tavsiyelerde bulunulduğu için buralara girmiyorum hiç.
Dış filtre için yer yoksa mevcut iç filtrenizin filtre haznesini modifiye ederek güçlendirebilirsiniz. Bunun için uygun büyüklükte plastik bir kavanoz kullanabilirsiniz. Protein tozu kavanozu gibi siyah bir kavanoz bulursanız akvaryumda görüntü kirliliği de olmaz. Ben zamanında şeffaf plastik zeytin kavanozları kullanarak modifiye etmiştim iç filtremi. Modifiye edilmiş DIY iç filtre örnekleri bulabilirsiniz internette. [/QUOTE]
Selamlar, ilginiz için teşekkür ederim. İnternette gezinirken Sobo AQ-103F (bağlantıyı aşağı bırakıyorum) isimli bir iç filtreye denk geldim. Çok amaçlı olarak geçiyor özelliklerine baktığımda hem mekanik hem biyolojik filtrasyona uygun görünüyor. Acaba işimi görür mü? Hatta bunun en alt kısmına seramik de eklerim
[URL]https://www.mixpet.com.tr/sobo-cok-fonksiyonlu-ic-filtre-aq-103f-25w.-1500-lt/saat[/URL]
[QUOTE=GokKurt]Mekanik temizlikten ziyade biyolojik filtrasyon önceliğiniz olmalı kanısındayım. Bakterilerin oturacağı bir besi yeri yok akvaryumunuzda. akvaryumun üstü müsait ise üst filtre veya uygun fiyatlı bir dış filtre tercih etmelisiniz. Uykusuz geçen geceler, sürekli şiddetli akıntı ciddi yorar balıkları. Onların da uykuya ihtiyacı var yav. Yada en uygun fiyatlı çözüm görseli düzgün bir kaç saksı içine lav kırığı koyup üstüne de amazon hançeri dikip bitkili ve nispeten bakteriler açısından besi yerli bir alan elde edersiniz.[/QUOTE]
Selamlar, benim esas amacım da zaten bitkili bir ekosistemdi. Taşlar, moss ağacı hatta zemini tamamen yeşillendirecektim ancak akvaryum düzen tutmadı ki [:(] ilk kurulumda bitki de vardı çürüdüler. Suyu halledebilsem bitki kısmına geceğim ama olmuyor kafayı yedirtti[EDIT]eraykalelioglu,2023-05-19 01:31:25[/EDIT]
Akvaryumum Bir Türlü Düzen Tutmuyor
[QUOTE=Cengizhan06]
Olmaz.Pipo filtrenin tek başına yeteceğini düşünmüyorum.Dış filtre alamıyorsanız,iç filtreye ek olarak pipo filtre kullanabilirsiniz lakin ben pipo filtre ile düzeleceğinide çok zannetmiyorum.Fotoğraftaki bulanıklığa bakınca sorun sanki yemden kaynaklı gibi.Yeteri kadar gözlem veya test yapmadan sorunu sadece fotoğraflardan tespit etmek biraz zor.Kırmızı granül yemlerden mi kullanıyorsunuz?[/QUOTE]
Selamlar tekrardan, 3 çeşit yem kullanıyorum. Bunların ikisi granül (biri çöpçüler için) bir tanesi de kırmızı yeşil renkli ince olanlardan. Üçünün markası için de tetra dendi (kalitelisinden ver demiştim)
edit: dış filtreyi koyabileceğim yer yok. Ölçülerine baktım, akvaryumun saatli yerine koyabileceğim minik bir model yok. Sığmıyor. Yanına koysam hanım da beni filtrenin üstüne koyar biblo niyetine [:D][EDIT]eraykalelioglu,2023-05-18 01:12:06[/EDIT]
[QUOTE=Cengizhan06]
Olmaz.Pipo filtrenin tek başına yeteceğini düşünmüyorum.Dış filtre alamıyorsanız,iç filtreye ek olarak pipo filtre kullanabilirsiniz lakin ben pipo filtre ile düzeleceğinide çok zannetmiyorum.Fotoğraftaki bulanıklığa bakınca sorun sanki yemden kaynaklı gibi.Yeteri kadar gözlem veya test yapmadan sorunu sadece fotoğraflardan tespit etmek biraz zor.Kırmızı granül yemlerden mi kullanıyorsunuz?[/QUOTE]
Selamlar tekrardan, 3 çeşit yem kullanıyorum. Bunların ikisi granül (biri çöpçüler için) bir tanesi de kırmızı yeşil renkli ince olanlardan. Üçünün markası için de tetra dendi (kalitelisinden ver demiştim)
edit: dış filtreyi koyabileceğim yer yok. Ölçülerine baktım, akvaryumun saatli yerine koyabileceğim minik bir model yok. Sığmıyor. Yanına koysam hanım da beni filtrenin üstüne koyar biblo niyetine [:D][EDIT]eraykalelioglu,2023-05-18 01:12:06[/EDIT]
Akvaryumum Bir Türlü Düzen Tutmuyor
[QUOTE=Yoda25]Ben olsam filtre değişmek yerine hava motoruyla pipo eklerdim ama tabi daha bilgili arkadaşlar söylerse daha iyi olur[/QUOTE]
İç filtreyi tamamen söksem, yerine pipo ve hava motoru taksam mantıklı olmaz mı sizce?
[QUOTE=Yoda25]Ben olsam filtre değişmek yerine hava motoruyla pipo eklerdim ama tabi daha bilgili arkadaşlar söylerse daha iyi olur[/QUOTE]
İç filtreyi tamamen söksem, yerine pipo ve hava motoru taksam mantıklı olmaz mı sizce?
Akvaryumum Bir Türlü Düzen Tutmuyor
[QUOTE=takmakafaya]Kaybolan balık dışkıları konusunda. Ben japon balığı beslerken balıklar kumu alıp tükürerek balık dışkılarını toprağın altında bırakıyorlar. Dıp çekimi sırasında bu dışkıları alamıyorsanız ki ben almaya kalkarken silis kumları da çektiğim için çok hortumu daldıramıyordum akvaryumda atıklar artıyor. Ayrıca kalitesiz silis kum balıkları hasta ediyor bence [/QUOTE]
Selamlar, kum iyi mi değil mi bilemem ki
[QUOTE=okyoky]Merhaba bence en önemli sorun 1 saat beklettiğiniz suyu kullanıyor olmanız. Suyu en az 24 saat bekletip öyle kullanın ve sürekli su değişimi yapmayın. Haftada 1 ya da 4 günde 1 değişim yapın.
Suyu değişirken dipten çekerek yapın.
Sararmayı çözeyim derken suyun dengesini bozuyorsunuz muhtemelen.
Akvaryumunuz yüksek, siz sadece yukarıdan sirkülasyonla havalandırma yapıyorsunuz anladığım kadarıyla bu sebeple dipte oksijen azalması olabilir. Hava motoru kullanmanız daha iyi olabilir.
Işığı sürekli açık tutmayın.
Daha iyi bir filtre konusunda ve daha iyi filtre elemanları konusunda arkadaşlara katılıyorum.[/QUOTE]
Selamlar ilginiz için teşekkürler. Evet filtre sanırım benim esas sorunum. Bugün filtrenin üst kısmını elyafla sardım, alt kısıma da seramik koydum. Bakalım ne olacak, birkaç gün deneyeceğim. Olmaz ise filtreyi tamamen değişeceğim, muhtemelen dış filtreye geçeceğim
[QUOTE=Yoda25]Merhabalar. Hepimiz akvaryum hobisine başlarken çeşitli hatalar yapmışızdır. Sizi kınamıyorum. Olabilir kesinlikle. Bende yaptım ki bende kaç yıllık akvaristler kadar tecrübeli değilim. Okuyup araştırarak ve yaşayarak edindiğim bilgilerden aktaracak olursam;
Öncelikle akvaryum ölçünüz zor bence hem ışığın belli yerlere ulaşması hem temizlik vb. Şeyler için. Uzun olduğu için zor bir ölçü. Işıktan söz etmişken evet bitkiler için ışık önemlidir. Ama ben 4 saatten fazla açık tutmuyorum. Hem yosun oluşturuyor. Hem de düşünsenize sürekli gündüzü yaşıyorsunuz. Akvaryumlarda biraz doğadan örnek almak şart. Balıklar doğada sürekli ışık altında kalmıyorlar. Bu yüzden ışığı sürekli açık tutmayın derim.
Sizin yerinizde olsam başka ne yapardım? Öncelikle bir hava motoru alırdım. Ve ucuna hava taşı veya pipo bağlardım. Bende hava taşı var ve piponun daha etkili olduğunu söyledikleri için bende bir pipo sipariş ettim.
İkinci olarak fazla balık yükü hayvanlarda çeşitli hastalıklara davetiye çıkartabilir. Bu da gerçekten inanılmaz can sıkıcı. Sizi daha çok uğraştırır. 50 canlı için 80 litre çok fazla😢. 50 metrekare bir evde 80 kişi yaşamak hiçbirimiz istemezdik😂. Bunları yaparsanız ve akvaryumun bakteri kültürü tam oturduğu zaman genelde bir sıkıntı yaşamazsınız. Keyifli hobiler dilerim. [/QUOTE]
Selamlar, ilginiz için teşekkür ederim. Evet boyutlar inanılmaz zorluyor bu konuda haklısınız, şimdi ki aklım olsa dik alır mıydım? Sanmam. Işık olayını tamamen kapattım, gündüz ortam gayet aydınlık, akşam ise kısa süreli açıyorum yemlemeden önce. Diğer odalardan yansıyan ışık destekliyor sadece. Bugün filtreye elyaf sardım ve seramik eklemesi yaptım. Bakalım ne gibi etkisi olacak. Sonraki aşamada zaten filtre değişecek kesinleşti. Balık yükü evet ne yazık ki fazla balık var. Bunu dikkate aldım diğer arkadaşlardan da. Sayısını azaltma yoluna gideceğim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/180520230006071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/180520230006121.jpg[/IMG]
Bu sabah çektiğim fotoğraflar. Yine sararma başladı [x(]
[QUOTE=takmakafaya]Kaybolan balık dışkıları konusunda. Ben japon balığı beslerken balıklar kumu alıp tükürerek balık dışkılarını toprağın altında bırakıyorlar. Dıp çekimi sırasında bu dışkıları alamıyorsanız ki ben almaya kalkarken silis kumları da çektiğim için çok hortumu daldıramıyordum akvaryumda atıklar artıyor. Ayrıca kalitesiz silis kum balıkları hasta ediyor bence [/QUOTE]
Selamlar, kum iyi mi değil mi bilemem ki
[QUOTE=okyoky]Merhaba bence en önemli sorun 1 saat beklettiğiniz suyu kullanıyor olmanız. Suyu en az 24 saat bekletip öyle kullanın ve sürekli su değişimi yapmayın. Haftada 1 ya da 4 günde 1 değişim yapın.
Suyu değişirken dipten çekerek yapın.
Sararmayı çözeyim derken suyun dengesini bozuyorsunuz muhtemelen.
Akvaryumunuz yüksek, siz sadece yukarıdan sirkülasyonla havalandırma yapıyorsunuz anladığım kadarıyla bu sebeple dipte oksijen azalması olabilir. Hava motoru kullanmanız daha iyi olabilir.
Işığı sürekli açık tutmayın.
Daha iyi bir filtre konusunda ve daha iyi filtre elemanları konusunda arkadaşlara katılıyorum.[/QUOTE]
Selamlar ilginiz için teşekkürler. Evet filtre sanırım benim esas sorunum. Bugün filtrenin üst kısmını elyafla sardım, alt kısıma da seramik koydum. Bakalım ne olacak, birkaç gün deneyeceğim. Olmaz ise filtreyi tamamen değişeceğim, muhtemelen dış filtreye geçeceğim
[QUOTE=Yoda25]Merhabalar. Hepimiz akvaryum hobisine başlarken çeşitli hatalar yapmışızdır. Sizi kınamıyorum. Olabilir kesinlikle. Bende yaptım ki bende kaç yıllık akvaristler kadar tecrübeli değilim. Okuyup araştırarak ve yaşayarak edindiğim bilgilerden aktaracak olursam;
Öncelikle akvaryum ölçünüz zor bence hem ışığın belli yerlere ulaşması hem temizlik vb. Şeyler için. Uzun olduğu için zor bir ölçü. Işıktan söz etmişken evet bitkiler için ışık önemlidir. Ama ben 4 saatten fazla açık tutmuyorum. Hem yosun oluşturuyor. Hem de düşünsenize sürekli gündüzü yaşıyorsunuz. Akvaryumlarda biraz doğadan örnek almak şart. Balıklar doğada sürekli ışık altında kalmıyorlar. Bu yüzden ışığı sürekli açık tutmayın derim.
Sizin yerinizde olsam başka ne yapardım? Öncelikle bir hava motoru alırdım. Ve ucuna hava taşı veya pipo bağlardım. Bende hava taşı var ve piponun daha etkili olduğunu söyledikleri için bende bir pipo sipariş ettim.
İkinci olarak fazla balık yükü hayvanlarda çeşitli hastalıklara davetiye çıkartabilir. Bu da gerçekten inanılmaz can sıkıcı. Sizi daha çok uğraştırır. 50 canlı için 80 litre çok fazla😢. 50 metrekare bir evde 80 kişi yaşamak hiçbirimiz istemezdik😂. Bunları yaparsanız ve akvaryumun bakteri kültürü tam oturduğu zaman genelde bir sıkıntı yaşamazsınız. Keyifli hobiler dilerim. [/QUOTE]
Selamlar, ilginiz için teşekkür ederim. Evet boyutlar inanılmaz zorluyor bu konuda haklısınız, şimdi ki aklım olsa dik alır mıydım? Sanmam. Işık olayını tamamen kapattım, gündüz ortam gayet aydınlık, akşam ise kısa süreli açıyorum yemlemeden önce. Diğer odalardan yansıyan ışık destekliyor sadece. Bugün filtreye elyaf sardım ve seramik eklemesi yaptım. Bakalım ne gibi etkisi olacak. Sonraki aşamada zaten filtre değişecek kesinleşti. Balık yükü evet ne yazık ki fazla balık var. Bunu dikkate aldım diğer arkadaşlardan da. Sayısını azaltma yoluna gideceğim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/180520230006071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/180520230006121.jpg[/IMG]
Bu sabah çektiğim fotoğraflar. Yine sararma başladı [x(]
Akvaryumum Bir Türlü Düzen Tutmuyor
[QUOTE=Cengizhan06]Merhabalar.Birçok yanlış bilgi verilen yorumlar okuyorum.Öncelikle akvaryumda balık yükünüz fazla.Sayıyı azaltmanızı öneririm.Mümkünse iç filtre değil,uygun bir dış filtre kullanmanız çok daha faydalı olacaktır.Suda sararma genelde verilen yemlerden kaynaklanır.Marka yem kullanmaya ve uygun ölçüde balıklara vermeye dikkat edin.1 buçuk ay gibi bir sürede bakteri açısından (doğrudan bakterilere zarar verecek bir uygulamada bulunmadıysanız) bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.Ayrıca bir yorumda bakteri kültürünün günlük kullanılması tavsiye edilmiş.Böyle bir uygulamaya gerek yok.Bakteri kültürü ile ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorsanız,kullanma talimatında belirtildiği şekilde kullanabilirsiniz.Akvaryumda canlı yoksa boş çalışan akvaryumda yem bile atsanız bana göre bakteri kültürü oluşmaz.Yem ile bakteri kültürü oluşsaydı,bakteri kültürleri pahalı denilebilecek fiyatlara satılmazdı diye düşünüyorum.Balıkların sürtünmesinin birçok sebebi olabilir.Öncelikle akla gelen balık yükünden kaynaklı amonyum-nitrit-nitrat döngüsündeki aksama ve bunların suda artması.İkinci akla gelen dış parazit.Kesin teşhis için bir miktar gözlemleme gerekebilir.Kısmi su değişiminin bir standartı olmaz.Balık sayısına,hacime ve balık boyutuna göre değişebilir.Kısmi su değişimi sıklığını ve miktarını sizin tespit etmeniz gerekir.Gerekiyorsa ölçüm yaparak.Bunların haricinde kısmi su değişiminde kesinlikle acil bir durum yoksa suyu en az 24 saat,ideali 48 saat dinlendirin.Suyu istediğiniz kadar dinlendirebilirsiniz.Yeterki suya salınım yapacak bir durum olmasın ve ağzı açık olsun ki havalanabilsin.Akvaryuma eklenen suyun sıcaklığı,akvaryum suyunun sıcaklığıyla aynı olsun.[/QUOTE]
Selamlar, balık yoğunluğunun fazla olduğu konusunda sanırım herkes hemfikir. Sayıyı azaltacağım. Balıkları aldığım petshop vermişti yemleri, özellikle kaliteli olandan istemiştim. En iyisi bu marka dedi karıştırdı. Çok da az veriyorum aslında. Dinlendirilmiş uyu sadece ilk kurulumda kullandım, 4-5 gün beklemişti. Petshop sahibi su kötü değil diyince, temizlik öncesinde çeşmeden ılık olarak aldığım suyu 1 saat kadar (temizlik boyunca) beklettim ve öyle kullandım. İlginiz için teşekkür ederim
[QUOTE=Cengizhan06]Merhabalar.Birçok yanlış bilgi verilen yorumlar okuyorum.Öncelikle akvaryumda balık yükünüz fazla.Sayıyı azaltmanızı öneririm.Mümkünse iç filtre değil,uygun bir dış filtre kullanmanız çok daha faydalı olacaktır.Suda sararma genelde verilen yemlerden kaynaklanır.Marka yem kullanmaya ve uygun ölçüde balıklara vermeye dikkat edin.1 buçuk ay gibi bir sürede bakteri açısından (doğrudan bakterilere zarar verecek bir uygulamada bulunmadıysanız) bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.Ayrıca bir yorumda bakteri kültürünün günlük kullanılması tavsiye edilmiş.Böyle bir uygulamaya gerek yok.Bakteri kültürü ile ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorsanız,kullanma talimatında belirtildiği şekilde kullanabilirsiniz.Akvaryumda canlı yoksa boş çalışan akvaryumda yem bile atsanız bana göre bakteri kültürü oluşmaz.Yem ile bakteri kültürü oluşsaydı,bakteri kültürleri pahalı denilebilecek fiyatlara satılmazdı diye düşünüyorum.Balıkların sürtünmesinin birçok sebebi olabilir.Öncelikle akla gelen balık yükünden kaynaklı amonyum-nitrit-nitrat döngüsündeki aksama ve bunların suda artması.İkinci akla gelen dış parazit.Kesin teşhis için bir miktar gözlemleme gerekebilir.Kısmi su değişiminin bir standartı olmaz.Balık sayısına,hacime ve balık boyutuna göre değişebilir.Kısmi su değişimi sıklığını ve miktarını sizin tespit etmeniz gerekir.Gerekiyorsa ölçüm yaparak.Bunların haricinde kısmi su değişiminde kesinlikle acil bir durum yoksa suyu en az 24 saat,ideali 48 saat dinlendirin.Suyu istediğiniz kadar dinlendirebilirsiniz.Yeterki suya salınım yapacak bir durum olmasın ve ağzı açık olsun ki havalanabilsin.Akvaryuma eklenen suyun sıcaklığı,akvaryum suyunun sıcaklığıyla aynı olsun.[/QUOTE]
Selamlar, balık yoğunluğunun fazla olduğu konusunda sanırım herkes hemfikir. Sayıyı azaltacağım. Balıkları aldığım petshop vermişti yemleri, özellikle kaliteli olandan istemiştim. En iyisi bu marka dedi karıştırdı. Çok da az veriyorum aslında. Dinlendirilmiş uyu sadece ilk kurulumda kullandım, 4-5 gün beklemişti. Petshop sahibi su kötü değil diyince, temizlik öncesinde çeşmeden ılık olarak aldığım suyu 1 saat kadar (temizlik boyunca) beklettim ve öyle kullandım. İlginiz için teşekkür ederim
SON MESAJLAR
- Geophagus Tapajos Umutoty, 23:51
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Zaid, 23:42
Akvaryum Bilimi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi Zaid, 23:35
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi yyiImaz, 23:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Anubias emregungor 23:49
- Christmass Moss emregungor 23:49
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
KULLANICILAR
- 88 Online Kullanıcı, 50 Üye
Online Kullanıcılar
Joec,
Mirt,
Kuduoglu,
Sungurr,
Umutoty,
osmandbnl,
alecozan,
Oquanus,
poysub,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
AtaDemircii,
yeekim,
SinanBulut,
emregungor,
pusathan01,
omerkaya40,
Ozzgurr,
Redrainbow,
SeaWorld,
0rnn,
gachuafireice,
Zaid,
Malawi market,
fissidens,
Sametbugra,
İnci Kefali,
ternapi,
BerkBey,
Brdk64,
NightWist,
Tortuga7,
Ehtiyar,
zekigonlum,
okanaykurt,
BilalM.,
Laetacara,
Prudentia,
Mehmetbk,
Manguday,
Cyber_Scout,
CenK,
yyiImaz,
nurtensultan,
Tata,
reano,
Maverickse,
ootkn,
Omer uçlu,
EmrahGuloglu,
Omer0618,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
