ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
BurakBozkurt10
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
21
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Kasım 2023 13:34
Son Ziyaret:
23 Haziran 2026 16:26
Toplam Mesaj:
50 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
14 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
1
BİLGİLER
Ad Soyad:
Burak Bozkurt
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Balikesir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Burak Bozkurt
SON 10 MESAJI
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=Cyber_Scout]Daha öncede yazmıştım..
Fan eklemeniz gerekli.
Su eklemek için taç yapraklardan sonra gelen yaprakların açması gerekli.
Suyu gövdelerin en fazla yarısına kadar doldurmalısınız ilk adaptasyon aşamasında.[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520261109441.jpg[/IMG]
Merhabalar tavsiyeniz üzerine fan ekledim. Peki fan kullanımı nasıl olmalı? Hep açık mı olsun? Bir de kademeli olarak su eklemeye ne zaman başlamalıyım? Şu aşamada gövdelerinin yarısı kadar su ekleyeyim mi?
[QUOTE=Cyber_Scout]Daha öncede yazmıştım..
Fan eklemeniz gerekli.
Su eklemek için taç yapraklardan sonra gelen yaprakların açması gerekli.
Suyu gövdelerin en fazla yarısına kadar doldurmalısınız ilk adaptasyon aşamasında.[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520261109441.jpg[/IMG]
Merhabalar tavsiyeniz üzerine fan ekledim. Peki fan kullanımı nasıl olmalı? Hep açık mı olsun? Bir de kademeli olarak su eklemeye ne zaman başlamalıyım? Şu aşamada gövdelerinin yarısı kadar su ekleyeyim mi?
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107091.jpg[/IMG]
9. Gün
8 saat ışık verdim. Sabah ışığı kapattım gece yine açtım. Nemlendirmedim çünkü yoğun yerlerde Küf yapmaya başlıyor. Büyümelerinde ilerleme ya da gerileme görmüyorum. Biraz daha devam edeceğim. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111241.jpg[/IMG]
10. Gün
8 saat ışık verdim. Havalandıp kapattım. Gece yine havalandırıp ışığı açtım. Her ışığı açıp kapattığımda havalandırıyorum mutlaka. Yoğun yerlerde küflenme oluyor çok hafif. Cımbızla küfleri alıyorum. Gelişmelerinde ilerleme görmediğim için yarın ya da diğer gün su eklemeyi düşünüyorum. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107091.jpg[/IMG]
9. Gün
8 saat ışık verdim. Sabah ışığı kapattım gece yine açtım. Nemlendirmedim çünkü yoğun yerlerde Küf yapmaya başlıyor. Büyümelerinde ilerleme ya da gerileme görmüyorum. Biraz daha devam edeceğim. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111241.jpg[/IMG]
10. Gün
8 saat ışık verdim. Havalandıp kapattım. Gece yine havalandırıp ışığı açtım. Her ışığı açıp kapattığımda havalandırıyorum mutlaka. Yoğun yerlerde küflenme oluyor çok hafif. Cımbızla küfleri alıyorum. Gelişmelerinde ilerleme görmediğim için yarın ya da diğer gün su eklemeyi düşünüyorum. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=yhackup]Çok güzel , ne zaman su ekleyeceksin ?[/QUOTE]
Araştırma aşamasındayım. Bayramda 5 gün evde olmayacağım için öncesinde mi sonrasında mı eklesem diye düşünüyorum. 5 gün ilgilenememek kötü olacak ama bakalım.
Tavsiyeniz varsa alabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144271.jpg[/IMG]
8. Gün
Sabah ışığı kapattım. Işık 8 saat açık kaldı. Gece tekrar açacağım. Sabah kadar durucak. Sık bölgelerde beyaz beyaz küflenme olmaya başladı azar azar. Onları cımbızla aldım. Çok az nemlendirdim ve üstünü tamamen kapatıp ışığı açtım. Gelişme gayet güzel. Devam. [:iyi:]
[QUOTE=yhackup]Çok güzel , ne zaman su ekleyeceksin ?[/QUOTE]
Araştırma aşamasındayım. Bayramda 5 gün evde olmayacağım için öncesinde mi sonrasında mı eklesem diye düşünüyorum. 5 gün ilgilenememek kötü olacak ama bakalım.
Tavsiyeniz varsa alabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144271.jpg[/IMG]
8. Gün
Sabah ışığı kapattım. Işık 8 saat açık kaldı. Gece tekrar açacağım. Sabah kadar durucak. Sık bölgelerde beyaz beyaz küflenme olmaya başladı azar azar. Onları cımbızla aldım. Çok az nemlendirdim ve üstünü tamamen kapatıp ışığı açtım. Gelişme gayet güzel. Devam. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260128581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129271.jpg[/IMG]
7. Gün
Işık 9 saat açık kaldı. Sabah kapattım. Gayet önemliydi fıs fıs yapmadım. Akşam farkettim sık olan bölgede Küf olmuş. Onu cımbızla aldım. Fıs fıs yapmadım. Streçle delikler açtım ışığı açtım ve sabaha kadar ışık vereceğim.
Büyüme devam ediyor ama ilk günlere nazaran yavaşladı. Şu an gayet güzel oldular yeşillikleri eskiye göre çok net belli. Uzamaya köklenmeye devam ediyorlar. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260128581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129271.jpg[/IMG]
7. Gün
Işık 9 saat açık kaldı. Sabah kapattım. Gayet önemliydi fıs fıs yapmadım. Akşam farkettim sık olan bölgede Küf olmuş. Onu cımbızla aldım. Fıs fıs yapmadım. Streçle delikler açtım ışığı açtım ve sabaha kadar ışık vereceğim.
Büyüme devam ediyor ama ilk günlere nazaran yavaşladı. Şu an gayet güzel oldular yeşillikleri eskiye göre çok net belli. Uzamaya köklenmeye devam ediyorlar. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=MasterChiefHakan]Akvaryumu su ile doldurduktan sonraki süreç umarım bizi şaşırtır, çürüme olmaz ve uzun soluklu olur.
1 sene zemin yeşil çim kaplı kalacak olsa ben de (küçük bir akvaryumda) kurulumu yılda bir kez yenileyerek tohumlama yapardım.[/QUOTE]
Deniyorum bakalım ne olacağını bende merak ediyorum. Umarım uzun soluklu olur.
[QUOTE=Gokayb]Bu forumda o kadar cok kişiye ümitlenme boşuna diye yazdım ki siz kaçıncısınız bilmiyorum. Kelebek ömrü gibi kısa bir dönem sizi bekleyecek. Önce parvula gibi böyle filizlenicek. Sonra yapraklar büyümeye Başlıcak. Sonrasında ölücek ama o kadar cok toprağa kök salmış olucak ki sökerken bütün toprak karışıcak. Şurdan olmayacağını anlayın bu kadar kısa sürede yetişen bir tohum varken neden bir dünya para verip bitki alıyoruz. [/QUOTE]
Evet bu şekilde çok yorum gördüm ama keyifli bir süreç. Denemesem aklımda kalırdı. Uzun soluklu olacağına inancım az ama deniyorum bakalım süreç olarak iyi gidiyor şimdilik. Yorumunuz için teşekkür ederim. ❤️
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142111.jpg[/IMG]
5. Gün
Sabah ışığı kapattım havalandırdım. Işık 10 saat açık kaldı. Sprey yapmadım. Üstünü tam kapattım. Akşam biraz etrafına biraz da üstüne sprey yaptım. Işığı açtım sabaha kadar açık tutacağım.
Çok güzel yeşillendiler ve bazıları tohumları düşürüp yapraklanmaya başladı. Süreç güzel gidiyor. Devam. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013201.jpg[/IMG]
6. Gün
Sabah ışığı kapattım yaklaşık 9 saat açık kaldı, toprak biraz kurumuş gibi geldi nemlendirdim. Işığı kapattım ve akşama kadar bekledim. Şimdi yine açtım sabaha kadar açık bırakacağım. Gözle görünüyor şekilde karışık tohumlar uzuyor. Su yosunları da gelişmeye ve köklemeye devam ediyor. Devam [:iyi:][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-21 00:20:54[/EDIT]
[QUOTE=MasterChiefHakan]Akvaryumu su ile doldurduktan sonraki süreç umarım bizi şaşırtır, çürüme olmaz ve uzun soluklu olur.
1 sene zemin yeşil çim kaplı kalacak olsa ben de (küçük bir akvaryumda) kurulumu yılda bir kez yenileyerek tohumlama yapardım.[/QUOTE]
Deniyorum bakalım ne olacağını bende merak ediyorum. Umarım uzun soluklu olur.
[QUOTE=Gokayb]Bu forumda o kadar cok kişiye ümitlenme boşuna diye yazdım ki siz kaçıncısınız bilmiyorum. Kelebek ömrü gibi kısa bir dönem sizi bekleyecek. Önce parvula gibi böyle filizlenicek. Sonra yapraklar büyümeye Başlıcak. Sonrasında ölücek ama o kadar cok toprağa kök salmış olucak ki sökerken bütün toprak karışıcak. Şurdan olmayacağını anlayın bu kadar kısa sürede yetişen bir tohum varken neden bir dünya para verip bitki alıyoruz. [/QUOTE]
Evet bu şekilde çok yorum gördüm ama keyifli bir süreç. Denemesem aklımda kalırdı. Uzun soluklu olacağına inancım az ama deniyorum bakalım süreç olarak iyi gidiyor şimdilik. Yorumunuz için teşekkür ederim. ❤️
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142111.jpg[/IMG]
5. Gün
Sabah ışığı kapattım havalandırdım. Işık 10 saat açık kaldı. Sprey yapmadım. Üstünü tam kapattım. Akşam biraz etrafına biraz da üstüne sprey yaptım. Işığı açtım sabaha kadar açık tutacağım.
Çok güzel yeşillendiler ve bazıları tohumları düşürüp yapraklanmaya başladı. Süreç güzel gidiyor. Devam. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013201.jpg[/IMG]
6. Gün
Sabah ışığı kapattım yaklaşık 9 saat açık kaldı, toprak biraz kurumuş gibi geldi nemlendirdim. Işığı kapattım ve akşama kadar bekledim. Şimdi yine açtım sabaha kadar açık bırakacağım. Gözle görünüyor şekilde karışık tohumlar uzuyor. Su yosunları da gelişmeye ve köklemeye devam ediyor. Devam [:iyi:][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-21 00:20:54[/EDIT]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260024571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025431.jpg[/IMG]
4. Gün
Sabah ışığı kapattım 5 dakika kadar havalandirdim. Etrafı spreyledim. Işık 10 saat açık kaldı. Akşam da 15 dakika havalandirdim. Toprak hala nemli olduğu için sprey sıkmadım. Işığı açık bırakıp yatacağım. Filizle gözle görülür şekilde uzatmışlar, yeşillenmişler. Gelişmeleri merakla bekliyorum. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260024571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025431.jpg[/IMG]
4. Gün
Sabah ışığı kapattım 5 dakika kadar havalandirdim. Etrafı spreyledim. Işık 10 saat açık kaldı. Akşam da 15 dakika havalandirdim. Toprak hala nemli olduğu için sprey sıkmadım. Işığı açık bırakıp yatacağım. Filizle gözle görülür şekilde uzatmışlar, yeşillenmişler. Gelişmeleri merakla bekliyorum. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=Cyber_Scout]Tank tasarımı (peysaj) çok güzel görünüyor. Su doldurduğunuzda aynı görünümü (arka plan ğlastiklerin olduğu kısmı) canlı bitkiler ile de yapabilirsiniz.
Canlılar Alt ve üst katların malzemelerini birbirine karışmaz ise çok hoş olur gerçekten elinize sağlık.
Tohumların nemini korurken küf mantar v.b. etkenlerden korumak için havalandırmayı (gerekirse fan ekleyin) unutmayın.[:nazar:][/QUOTE]
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Küf ve mantarı önlemek için sabah 15 dakika akşam 15 dakika nemlendirip havalandırdım. Fanı ilk defa duyuyorum. Araştıracağım. Gerekli görürsem kullanabilirim çok teşekkür ederim.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba, tohumlar eminiz ki çıkacak ben de zamanında yaptım çok güzel görünüyor fakat zamanla ölüyor. Sucul bitki değil, şans meselesi hiç değil ihtimal dahi yok. Su aygırı suyu sevmesine rağmen suyun içinde yaşayamıyorsa bu da böyle. Ama keyifli bir süreç iyi hobiler. [/QUOTE]
Bende yaşar ümidiyle aldım ama bakalım. Trendyol yorumlarına güvenerek aldım. Sonuçlar genelde başarılıydı. Bakalım deneyip göreceğiz artık bir yola girmiş bulundum.
[QUOTE=enes.donmez]Merhaba ; Gayet hoş olmuş fakat arka fonda bulunan bitkiler sanırsam plastik. Plastik kullanmamanı tavsiye ederim. Onun yerine farklı arka fon bitkilerinden tercih etsen çok daha güzel olur diye düşünüyorum. Tabi bu benim naçizane fikrim. İyi hobiler.[/QUOTE]
Daha önce bitkili akvaryum kurmadım. Plastik bitkiler de akvaryumumda hep vardı. Salınım yaptığını duydum ama zararını görmedim. Estetik olarak güzel durduğu için tercih ediyorum. Balık koyduğumda belki alabilirim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260221551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222101.jpg[/IMG]
2. Gün
Akşam açık bıraktığım ışığı sabah kapattım. Tam olarak 14 saat açık kaldı. Işığı kapattığımda streç filmi açıp 15 dakika havalandırdım ve biraz daha sprey ile ıslattım. Sonra streç ile tekrar kapatıp 14 saat akvaryumun üstünü de örtü ile kapatarak karanlıkta bıraktım. Gece tekrar açtım ve son durumunu fotoğraflarda görebilirsiniz kök salmaya başlamışlar. Şimdi biraz daha nemlendirdim havalandırdım ışığı tekrar sabaha kadar açık bırakacağım. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023321.jpg[/IMG]
3. Gün
Sabah ışığı kapattım. 10 saat açık kaldı. Akvaryum fazla nemliydi ve kötü koku vardı. Yarım saat kadar havalandırdım. Sadece camları ve etrafı fıs fısla nemlendirip streçi kapattım ve streçle delikler açtım. Yoğun kötü koku Küf ve mantarın habercisi.
Simdi tekrar camları ve etrafı nemlendirdim, ışığı açtım, streçi tam kapattım bu sefer sabaha kadar ışık vereceğim. Filizlenmeler belirgin olarak başladı. Neredeyse yarısı filizlenmiş halde şu an. [:iyi:]
[QUOTE=Cyber_Scout]Tank tasarımı (peysaj) çok güzel görünüyor. Su doldurduğunuzda aynı görünümü (arka plan ğlastiklerin olduğu kısmı) canlı bitkiler ile de yapabilirsiniz.
Canlılar Alt ve üst katların malzemelerini birbirine karışmaz ise çok hoş olur gerçekten elinize sağlık.
Tohumların nemini korurken küf mantar v.b. etkenlerden korumak için havalandırmayı (gerekirse fan ekleyin) unutmayın.[:nazar:][/QUOTE]
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Küf ve mantarı önlemek için sabah 15 dakika akşam 15 dakika nemlendirip havalandırdım. Fanı ilk defa duyuyorum. Araştıracağım. Gerekli görürsem kullanabilirim çok teşekkür ederim.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba, tohumlar eminiz ki çıkacak ben de zamanında yaptım çok güzel görünüyor fakat zamanla ölüyor. Sucul bitki değil, şans meselesi hiç değil ihtimal dahi yok. Su aygırı suyu sevmesine rağmen suyun içinde yaşayamıyorsa bu da böyle. Ama keyifli bir süreç iyi hobiler. [/QUOTE]
Bende yaşar ümidiyle aldım ama bakalım. Trendyol yorumlarına güvenerek aldım. Sonuçlar genelde başarılıydı. Bakalım deneyip göreceğiz artık bir yola girmiş bulundum.
[QUOTE=enes.donmez]Merhaba ; Gayet hoş olmuş fakat arka fonda bulunan bitkiler sanırsam plastik. Plastik kullanmamanı tavsiye ederim. Onun yerine farklı arka fon bitkilerinden tercih etsen çok daha güzel olur diye düşünüyorum. Tabi bu benim naçizane fikrim. İyi hobiler.[/QUOTE]
Daha önce bitkili akvaryum kurmadım. Plastik bitkiler de akvaryumumda hep vardı. Salınım yaptığını duydum ama zararını görmedim. Estetik olarak güzel durduğu için tercih ediyorum. Balık koyduğumda belki alabilirim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260221551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222101.jpg[/IMG]
2. Gün
Akşam açık bıraktığım ışığı sabah kapattım. Tam olarak 14 saat açık kaldı. Işığı kapattığımda streç filmi açıp 15 dakika havalandırdım ve biraz daha sprey ile ıslattım. Sonra streç ile tekrar kapatıp 14 saat akvaryumun üstünü de örtü ile kapatarak karanlıkta bıraktım. Gece tekrar açtım ve son durumunu fotoğraflarda görebilirsiniz kök salmaya başlamışlar. Şimdi biraz daha nemlendirdim havalandırdım ışığı tekrar sabaha kadar açık bırakacağım. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023321.jpg[/IMG]
3. Gün
Sabah ışığı kapattım. 10 saat açık kaldı. Akvaryum fazla nemliydi ve kötü koku vardı. Yarım saat kadar havalandırdım. Sadece camları ve etrafı fıs fısla nemlendirip streçi kapattım ve streçle delikler açtım. Yoğun kötü koku Küf ve mantarın habercisi.
Simdi tekrar camları ve etrafı nemlendirdim, ışığı açtım, streçi tam kapattım bu sefer sabaha kadar ışık vereceğim. Filizlenmeler belirgin olarak başladı. Neredeyse yarısı filizlenmiş halde şu an. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
1.Gün
Tohumlari serptim. Elimle çok hafif bastırdım toprağa yerleşsin diye. Fıs fısla nemlendirdim. Streçle akvaryumu kapattım. 8-10 saat ışık vereceğim. [:iyi:][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/160520260016281.jpg[/IMG][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-16 00:16:34[/EDIT]
[QUOTE=İnci Kefali]Merhaba. Akvaryum tohumları genelde yoğun su seven ama karasal bitkilerin tohumları oluyor ve kısa bir hayat süresinden sonra çürüyorlar. Ben de önermiyorum [/QUOTE]
Yorumlarda başarı oranı yüksekti. Deneyip göreceğiz. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. ❤️
1.Gün
Tohumlari serptim. Elimle çok hafif bastırdım toprağa yerleşsin diye. Fıs fısla nemlendirdim. Streçle akvaryumu kapattım. 8-10 saat ışık vereceğim. [:iyi:][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/160520260016281.jpg[/IMG][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-16 00:16:34[/EDIT]
[QUOTE=İnci Kefali]Merhaba. Akvaryum tohumları genelde yoğun su seven ama karasal bitkilerin tohumları oluyor ve kısa bir hayat süresinden sonra çürüyorlar. Ben de önermiyorum [/QUOTE]
Yorumlarda başarı oranı yüksekti. Deneyip göreceğiz. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. ❤️
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=GETS34]Tohum ile bitki yetiştirmez oldu derken hüsrana uğrama derim tekrar akvaryumu bozup sıfırdan başlaman gerekir yazık derim arkadaki yeşillikler yapay bitkimi yapay ise tanktan çıkarınız canlılar için riskli bir olay
[/QUOTE]
Tohum ekmeyi denemek istiyorum. Şu an görünen bitkiler plastik evet. Daha önce de akvaryumdalardı yaklaşık 2 senedir duruyor bi zararını görmedim.
Tankı bozmam gerekirse çok üzülürüm ama yapabileceğimi düşünüyorum. Gün gün paylaşacağım.
Merak edenler için aldığım tohumların görselini ekte görebilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261132101.jpg[/IMG]
[QUOTE=GETS34]Tohum ile bitki yetiştirmez oldu derken hüsrana uğrama derim tekrar akvaryumu bozup sıfırdan başlaman gerekir yazık derim arkadaki yeşillikler yapay bitkimi yapay ise tanktan çıkarınız canlılar için riskli bir olay
[/QUOTE]
Tohum ekmeyi denemek istiyorum. Şu an görünen bitkiler plastik evet. Daha önce de akvaryumdalardı yaklaşık 2 senedir duruyor bi zararını görmedim.
Tankı bozmam gerekirse çok üzülürüm ama yapabileceğimi düşünüyorum. Gün gün paylaşacağım.
Merak edenler için aldığım tohumların görselini ekte görebilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261132101.jpg[/IMG]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
Selam arkadaşlar. Sıfırdan akvaryum kuruyorum. (Astronot balıklarımı sahiplendirdim. Lepistes türü balıklara yöneleceğim.)
Tohum ekimi yapacağım. Dün kumları yıkayıp akvaryuma koydum.
Kahverengi olan kumu sahilden aldım eledim güzelce yıkadım. Siyah olan zaten hagen kum. Hagen kuma tohum ekeceğim.
Su yosunu olarak geçiyor sanırım.
Gün gün gelişmeleri paylaşacağım. Öneri ve eleştirilere açığım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261117381.jpg[/IMG]
Selam arkadaşlar. Sıfırdan akvaryum kuruyorum. (Astronot balıklarımı sahiplendirdim. Lepistes türü balıklara yöneleceğim.)
Tohum ekimi yapacağım. Dün kumları yıkayıp akvaryuma koydum.
Kahverengi olan kumu sahilden aldım eledim güzelce yıkadım. Siyah olan zaten hagen kum. Hagen kuma tohum ekeceğim.
Su yosunu olarak geçiyor sanırım.
Gün gün gelişmeleri paylaşacağım. Öneri ve eleştirilere açığım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261117381.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
KULLANICILAR
- 74 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
0rnn,
K3r3m,
Azizdurdenn,
Koksal Gurkan,
omerkaya40,
altuntasseref,
capodicapii,
yeekim,
Kuduoglu,
√olkaπ,
Sungurr,
osmandbnl,
sina cen,
Kınayu,
pusathan01,
NotEvenBeginner,
sinor,
darkaura,
DABARAKATO,
Tortuga7,
Ertug22,
Cyber_Scout,
Mitralyöz34,
MiSoSiKiaN,
hankuarn,
speed944,
fffurkan9,
TolgahanA,
DY1903,
efkango,
mustafa191,
Maydogan,
DigitalPen,
altum123,
egedin,
Goldfish2000,
oguzozt,
BilalM.,
zafer3885,
mehaniches_ihmn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
