ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
wind08
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Mart 2008 14:00
Son Ziyaret:
29 Haziran 2010 16:57
Toplam Mesaj:
18 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yusuf Koçak
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Neon tankımdan yavru mu aldım?
İki ay önce kurduğum neon tankında 7 adet neon, bir adet kırmızı burun ve bir adet molly vardı.
Bu sabah tankta 4-5 tane yavru gördüm. Yavrular şeffaf ve küçükler şu an. Açıkcası bu yavrular neon yavrusuna benziyo ama daha önce hiç neon yavrusu görmediğim için emin de olamıyorum. Fotolarını çekmeye çalıştım ama güzel çıkmadı, videoya almayı deneyeceğim.
Acaba aldığım molly dişi miydi ama alalı da iki ay oldu. Neonlardan iyi anlayan birisi yardım ederse sevinirim. Öncelikle yavruların neyin yavrusu olduğunu nasıl anlicam, neon yavrusu ise ne yapmam gerekiyor, ayrı bir yavruluk felan mı alayım, ne ile besleyeyim?
İki ay önce kurduğum neon tankında 7 adet neon, bir adet kırmızı burun ve bir adet molly vardı.
Bu sabah tankta 4-5 tane yavru gördüm. Yavrular şeffaf ve küçükler şu an. Açıkcası bu yavrular neon yavrusuna benziyo ama daha önce hiç neon yavrusu görmediğim için emin de olamıyorum. Fotolarını çekmeye çalıştım ama güzel çıkmadı, videoya almayı deneyeceğim.
Acaba aldığım molly dişi miydi ama alalı da iki ay oldu. Neonlardan iyi anlayan birisi yardım ederse sevinirim. Öncelikle yavruların neyin yavrusu olduğunu nasıl anlicam, neon yavrusu ise ne yapmam gerekiyor, ayrı bir yavruluk felan mı alayım, ne ile besleyeyim?
Sp ilk yavrular-bundan sonrası
Merhabalar,
Merhabalar,
Splerimi alalı 3-4 ay olmuştu. 100 lt, bol kayalıklı ve bitkili (evet anubias ve sazlar var:) 4d/1e olan akvaryumum var. 10 gün önce ilk yavrularımı da aldım ama biraz acemiliğime geldi. Aslında daha önce başka bir dişinin ağzı dolu idi, ayırayım mı aıyrmayayım mı derken dişi ya yavruları yuttu ya da diğerlerine yem oldular. Öyle olunca ikinci ağzı dolu dişiyi iyice takip edip, 15 günlükken yavruluğa ayırdım. 4-5 gün sonrada ağzındaki yavruları çıkardı. Ben işte olduğum için göremedim, annem de çok meraklıdır ve 4-5 saat süren bu işi oturup zevkle izlemiş. Çok güzeldi diyo, inşallah ikincisini görürüm.
Yalnız çok yavru kaybettim, yarısı zaten ölü doğmuş. Kalan 10 taneden de 4 tanesi 1-2 gün içinde öldü, sanırım bizimde acemiliğimize geldi. Mesela keselerinin düşmesi gerektiğini bilmiyordum, hemen sera micron yavru yemi verdik, anneyide 1 gün sonra ayırdık. Neyseki kalan 6 tanesi 10 günlük oldular ve sağlıklılar. Ayrıca bir balığın daha ağzı dolu. Bu durumda birkaç sorum olacak:
1-Bu yavruları ana tanka kaç aylık olunca salmalıyım?
2-Yeni yavrularda geleceği için küçük bir akvaryum almak gerekecek mi? Yoksa yavruluğu bölüp bölüp, idare edebilir miyim?
3-Havalar ısınınca akvaryumum suyu 28.5a kadar çıktı. Isıtıcı takılı değil artık, geceleri bile 27.5larda ısı. Temmuz, ağustosta soğutma gerekirse bunu nasıl yapacağım?
4-Spler çok ürkek, kayalık alanda çok var, hep saklanıyolar, iceman almak istiyorum ama şu sıralar baya verimli ürüyorlar gibi, bu düzenide bozmak istemiyorum. Iceman alsam, ne cinsiyette ve kaç tane almayım? Ayrıca bu yeni icemanlar, splerin üremelerini olumsuz etkiler mi?
Akvaryumun Zararları?
[QUOTE=carisma1960]Bana en çok zararı,akvaryumlarla öyle bütünleşmişimki.Kızım sömestri tatiline geldiğinde arkadaşı zannetmiştim. [/QUOTE]
Hocam sen nirvanaya ulaşmıssın
[QUOTE=carisma1960]Bana en çok zararı,akvaryumlarla öyle bütünleşmişimki.Kızım sömestri tatiline geldiğinde arkadaşı zannetmiştim. [/QUOTE]
Hocam sen nirvanaya ulaşmıssın

Akvaryumun Zararları?
Akvaryuma yeni merak salmış birisi olarak, burada yazılan çoğu sorunu yaşadım. Özellikle fiyat konusunda ben de olduğundan daha düşük söylüyorum.
Evde annem de var, torununa bakıyor, o da çok iyi bir bitki/çicek sever olarak, özellikle akvaryumu bitkilendirmemde çok yardımcı oldu. Eğer spler büyüdüğünde de bitkilere zarar vermemeye devam ederlerse, güzel bitkili bir malawi akvaryumum olacak.
Ama eşim pek sıcak bakmıyor. Bari alabalık yetiştir de bir işe yarasın espri dönemini atlattık, çok şükür. Ama yine de takacak bir şey buluyor.
"Şimdilerde bu balıklar neden hep saklanıyor, o kadar para verdin, balık göremiyoruz" serzenişi var. Spler de sağolsun, yemleme hariç hep kayalıklardalar gerçekten de.
Ben bu tür sorunları çok yaşamamak için evdekilere anlatıyorum bildiğim her şeyi. Neden dip çekimi yapmak zorunda olduğumu, neden sp ve tek çeşit balık aldığımı v.s.
Bir de benim oğlan çok fena. Dip çekimi yapmak zaten sevmediğim bir şey, oğlanla hepten çile oluyor. Geçen dip çekimi yaptığım kovada yüzünü yıkamış, üstü başı,etraf su olmuş. Biraz da benim beceriksizliğim sonucu holdeki halı ıslandı hep.
acemi41 2008-04-02 19:21:48
Akvaryuma yeni merak salmış birisi olarak, burada yazılan çoğu sorunu yaşadım. Özellikle fiyat konusunda ben de olduğundan daha düşük söylüyorum.
Evde annem de var, torununa bakıyor, o da çok iyi bir bitki/çicek sever olarak, özellikle akvaryumu bitkilendirmemde çok yardımcı oldu. Eğer spler büyüdüğünde de bitkilere zarar vermemeye devam ederlerse, güzel bitkili bir malawi akvaryumum olacak.
Ama eşim pek sıcak bakmıyor. Bari alabalık yetiştir de bir işe yarasın espri dönemini atlattık, çok şükür. Ama yine de takacak bir şey buluyor.
"Şimdilerde bu balıklar neden hep saklanıyor, o kadar para verdin, balık göremiyoruz" serzenişi var. Spler de sağolsun, yemleme hariç hep kayalıklardalar gerçekten de.
Ben bu tür sorunları çok yaşamamak için evdekilere anlatıyorum bildiğim her şeyi. Neden dip çekimi yapmak zorunda olduğumu, neden sp ve tek çeşit balık aldığımı v.s.
Bir de benim oğlan çok fena. Dip çekimi yapmak zaten sevmediğim bir şey, oğlanla hepten çile oluyor. Geçen dip çekimi yaptığım kovada yüzünü yıkamış, üstü başı,etraf su olmuş. Biraz da benim beceriksizliğim sonucu holdeki halı ıslandı hep.
Türkçeye
önem veriyoruz.
Lütfen,
mesajlarınızda yazım ve noktalama
kurallarına dikkat edin.
Sözcükleri " bakıyo, buluyo, oluyo..." şeklinde yazmayın.
Saygılar,
Kararan sarı prenses
[QUOTE=JaCobSEn__]
[QUOTE=JaCobSEn__]
Balığınız yeni akvaryuma eklendiği için strese bağlı olarak siyah çizgiler belirmiş. Bunu kaya altına saklanmasıylada anlayabiliyoruz.
Saygılar.
[/QUOTE]
Akvaryum iki haftalık, bi tane sp'de daha var çok hafif böyle çizgi çizgi kararma. Diğerlerinin renkleri gayet güzel. Benim öğrenmek istediğim bu kararma şekli stresde olduklarını gösteriyo değil mi? Yani erkeklerin çiftleşme öncesi kararmaları böyle olmuyor.
Kararan sarı prenses
[QUOTE=MERT MURAT]Bu resimden hiç bir tahmin yapılamaz.[/QUOTE]
[QUOTE=MERT MURAT]Bu resimden hiç bir tahmin yapılamaz.[/QUOTE]
Flashla çektiğimde de kararan yerleri belli olmuyor. Mecburen flashsız çektim, onda da net değil tabi
Kararan sarı prenses
Balıkta çizgi çizgi kararma var, fotoda çok belli değil ama burun kısmında da var kararma. Akvaryumcu bunu dişi diye sattı. Sizce dişi mi erkek mi? Erkeklerin çiftleşme dönemindeki kararma bu şekilde mi oluyor?

sarı prenseslerde kararma
Merhabalar,reis 2008-03-29 00:10:44
Merhabalar,
100 ltllik yeni akvaryum kurdum. Akvaryumda 6-7 cm boylarında 1e 4d sp var. Ama cinsiyetlerden tam emin değilim. Akvaryumcunun söylediğini doğru kabul ediyorum.
Tankta ayrıca 1 kök annubias ve 4 kök de saz var.
Akvaryumu kuralı 15 gün oldu. İki gündür 2 sp'de kararma var. Çizgi çizgi,tüm vücudlarında bariz belli kararma, sapsarı renkleri gitti.
Yem yemeleri normal gibi. Gibi diyorum çünkü sanki ilk günler daha bir iştahlılardı, kesinlikle yere yem düşmezdi. Aynı ölçüde attığım halde 2-3 gündür yere yem düşmeye başladı. İki çeşit yem veriyorum. Sera'nın yeşil ve kırmızı renk pul yemleri. Tabi bunların sera olduğuna %100 emin değilim, poşetlenmiş halde aldım ama taklit değil gibi. Splerin diğer davranışları da normal gibi ama akvarumcunun erkek olarak verdiği balık kendine bölge oluşturdu ve diğer balıkları kesinlikle o bölgeye sokmuyor. Rengi kararan splerin bir tanesi devamlı kumu kazıp, bir kayanın altında kendine yer yaptı, oradan pek çıkmıyor. Onun dışında, bir defa su değişimi ve dip çekimi yaptım. Bir defada balıklar sudayken bitki diktim, bir saat felan sürdü. Su sıcaklığı sabit 26 derecede.
Biraz uzun oldu ama sorunun kaynağını tam bulabilmek için bu kadar uzun yazdım çünkü gerçektende canımı sıktı bu kararma durumu.
Sizce splerim neden karardı, bir fikri olan var mı?
Malawi tankında anubias ve saz bakımı
[QUOTE=encort] Midye kırığında bitki olur da kök gelişimi olumsuz etkilenir. Anubias için sorun yok da sazların gelişim sorunu yaşayacağını söyleyebilirim.
Bitkiler için CO2 ve ışık gereksinimlerini karşılar, tablet ve sıvı gübre kullanırsanız fazladan bakıma gerek olmaz. Yeter ki tuz kullanmayın.
Bitkilerin balıklarca yerinden çıkarılmasını önlemek için taşların arasına sabitleyebilir veya misina ile tabana vantuzlayabilirsiniz.
[/QUOTE]
citronx 2008-03-28 12:59:21
[QUOTE=encort] Midye kırığında bitki olur da kök gelişimi olumsuz etkilenir. Anubias için sorun yok da sazların gelişim sorunu yaşayacağını söyleyebilirim.
Bitkiler için CO2 ve ışık gereksinimlerini karşılar, tablet ve sıvı gübre kullanırsanız fazladan bakıma gerek olmaz. Yeter ki tuz kullanmayın.
Bitkilerin balıklarca yerinden çıkarılmasını önlemek için taşların arasına sabitleyebilir veya misina ile tabana vantuzlayabilirsiniz.
[/QUOTE]
Su değişiminde bir tablet tuz atıyorum, kullanmayayım mı?
SON MESAJLAR
- Geophagus Tapajos Umutoty, 23:51
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Zaid, 23:42
Akvaryum Bilimi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi Zaid, 23:35
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi yyiImaz, 23:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Anubias emregungor 23:49
- Christmass Moss emregungor 23:49
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
KULLANICILAR
- 88 Online Kullanıcı, 50 Üye
Online Kullanıcılar
Joec,
Mirt,
Kuduoglu,
Sungurr,
Umutoty,
osmandbnl,
alecozan,
Oquanus,
poysub,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
AtaDemircii,
yeekim,
SinanBulut,
emregungor,
pusathan01,
omerkaya40,
Ozzgurr,
Redrainbow,
SeaWorld,
0rnn,
gachuafireice,
Zaid,
Malawi market,
fissidens,
Sametbugra,
İnci Kefali,
ternapi,
BerkBey,
Brdk64,
NightWist,
Tortuga7,
Ehtiyar,
zekigonlum,
okanaykurt,
BilalM.,
Laetacara,
Prudentia,
Mehmetbk,
Manguday,
Cyber_Scout,
CenK,
yyiImaz,
nurtensultan,
Tata,
reano,
Maverickse,
ootkn,
Omer uçlu,
EmrahGuloglu,
Omer0618,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
