ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
gulay
Kullanıcı Grubu:
Kıdemli Akvarist
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
144
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Aralık 2005 01:13
Son Ziyaret:
19 Haziran 2023 07:13
Toplam Mesaj:
1445 [0.19 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Gülay Baran
Doğum Tarihi:
25 Haziran 1981
Yaş:
45
İl:
Istanbul
Meslek:
Ekonomist, Yeminli Tercüman
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Gülay BARAN
Tropheus, Synodontis, L15, L66, Pantodon buchholzi, Caridina cantonensis, Albino silver angel
SON 10 MESAJI
Gargoyle Gecko Üretim Macerası (Rhacodactylus auriculatus)
[QUOTE=MurathanM]Gülay Hanım, biraz okudum ama bulamadım. Bu türler elinize nereden geçti acaba? İlk yumurta olarak mı geldiler yoksa siz mi seçtiniz çiftleri? Tek seferde ortalama kaç yavru veriyorlar? Hiç kayıp yaşadınız mı? Biraz fazla soru oldu ama eminim merak eden benim gibi arkadaşlar vardır [:)][/QUOTE]
Yok yumurta değillerdi, arkadaşın yetişkin bir grubunu aldım. Bir süre besledikten sonra yumurta verdiler. Tek seferde 2 adet yumurta veriyorlar, iyi bir kondisyonla 1-2 ayda bir yumurtluyorlar. Ama yılın 12 ayı değil; havaların ısınmaya başladığı yaz ayı başından sonbahar sonuna en verimli dönemleri diyebilirim. Bu sonki yumurtlamada bir tanesi 15-20 gün sonra bozuldu. Bozulmasını yumurtanın şekil değiştirip büzüşmesinden ve sararmasından anlıyorsunuz. Onun dışında kayıp yaşamadım şimdiye kadar bakalım. Kertenkele türlerine aşina olanlar için diyebilirim ki; bunlarla aynı sayıda ve aralıkta yumurta veren leopar geckolara göre yumurta çıkış oranları çok daha yüksek. Tek seferde bunların 10 katı sayıda yumurtlayan sakallı ejderlerden de öyle (sakallı üretim konumu da bir açamadım [:$]).
[QUOTE=MurathanM]Gülay Hanım, biraz okudum ama bulamadım. Bu türler elinize nereden geçti acaba? İlk yumurta olarak mı geldiler yoksa siz mi seçtiniz çiftleri? Tek seferde ortalama kaç yavru veriyorlar? Hiç kayıp yaşadınız mı? Biraz fazla soru oldu ama eminim merak eden benim gibi arkadaşlar vardır [:)][/QUOTE]
Yok yumurta değillerdi, arkadaşın yetişkin bir grubunu aldım. Bir süre besledikten sonra yumurta verdiler. Tek seferde 2 adet yumurta veriyorlar, iyi bir kondisyonla 1-2 ayda bir yumurtluyorlar. Ama yılın 12 ayı değil; havaların ısınmaya başladığı yaz ayı başından sonbahar sonuna en verimli dönemleri diyebilirim. Bu sonki yumurtlamada bir tanesi 15-20 gün sonra bozuldu. Bozulmasını yumurtanın şekil değiştirip büzüşmesinden ve sararmasından anlıyorsunuz. Onun dışında kayıp yaşamadım şimdiye kadar bakalım. Kertenkele türlerine aşina olanlar için diyebilirim ki; bunlarla aynı sayıda ve aralıkta yumurta veren leopar geckolara göre yumurta çıkış oranları çok daha yüksek. Tek seferde bunların 10 katı sayıda yumurtlayan sakallı ejderlerden de öyle (sakallı üretim konumu da bir açamadım [:$]).
Gargoyle Gecko Üretim Macerası (Rhacodactylus auriculatus)
[QUOTE=kaan_gezgin]👏👏👏Tebrikler Gülay hanım. Daha dün gibi discus macerasına başladığınız zamanı hatırlıyorum da. Bu hobide bir bayan tarafından üstelik böylesi bir atilim büyük başarı ve hem cinsleriniz arasinda emininki bu evreye gelebilen tek bayansiniz gerçekten sizi gönülden tebrik ediyorum ve başarılarınızın devamını dilerim.!![/QUOTE]
Çok teşekkür ediyorum güzel sözleriniz için [:$] Sanırım biraz pes etmeme, biraz da hoşuma giden şeyi hakkıyla yapmaya çalışmaktan ötürü birşeyler beceriyoruz işte. Discus deyince birkaç şey söylemeden geçemem [:D] Şu anda balık olarak eski kedibalıklarım ve tropheus, bir de hediye gelen meleklerimle minik resifim var. Hepsini de çok seviyorum, hatırası olan eski canlılarımdan çünkü. Ama şöyle bir geçmişe gittiğimde asla ve asla unutamadığım tek şey discustur, bir gün mutlaka, imkanlar el verdiğinde tekrar besleyeceğim dediğim tek canlı...
[QUOTE=balikseventr]Baya çok özel oldukları belli. Hayırlı olsun çok güzeller türkiyede bulunması zor mu ? [:)][/QUOTE]
Çok sağolun, besleyen kişiler çok az da olsa var ama tanınır bir tür değil tabi.
Bu arada yeni geldiğim için daha genel terra fotosu çekemedim ama ben yokken çıkan bir bebişin bana gönderilen fotosunu paylaşayım kendimi affettirmek adına [:D] Bu cingöz daha yumurtadan çıkar çıkmaz, daha halen yapışık olduğu yumurtasıyla birlikte onu kaptan almaya çalışan kardeşime tıslayarak üzerine atlamış vampir gibi [:)))] Normalde yumurtadan çıkarken epey yoruluyorlar o yüzden siz rahatsız etmedikçe bir süre dinleniyorlardı ama bu biraz aceleci çıkmış. Diğer kardeşleri bana hiçbir tepki vermemişti, demek insanına göre davranış var bunlarda da [:devil:][:)))]
[IMG]http://imageshack.com/a/img921/6417/unKLpt.jpg[/IMG]
Bu da kırmızı başlıklı kız:
[IMG]http://imageshack.com/a/img921/2653/2Zacge.jpg[/IMG]
[QUOTE=kaan_gezgin]👏👏👏Tebrikler Gülay hanım. Daha dün gibi discus macerasına başladığınız zamanı hatırlıyorum da. Bu hobide bir bayan tarafından üstelik böylesi bir atilim büyük başarı ve hem cinsleriniz arasinda emininki bu evreye gelebilen tek bayansiniz gerçekten sizi gönülden tebrik ediyorum ve başarılarınızın devamını dilerim.!![/QUOTE]
Çok teşekkür ediyorum güzel sözleriniz için [:$] Sanırım biraz pes etmeme, biraz da hoşuma giden şeyi hakkıyla yapmaya çalışmaktan ötürü birşeyler beceriyoruz işte. Discus deyince birkaç şey söylemeden geçemem [:D] Şu anda balık olarak eski kedibalıklarım ve tropheus, bir de hediye gelen meleklerimle minik resifim var. Hepsini de çok seviyorum, hatırası olan eski canlılarımdan çünkü. Ama şöyle bir geçmişe gittiğimde asla ve asla unutamadığım tek şey discustur, bir gün mutlaka, imkanlar el verdiğinde tekrar besleyeceğim dediğim tek canlı...
[QUOTE=balikseventr]Baya çok özel oldukları belli. Hayırlı olsun çok güzeller türkiyede bulunması zor mu ? [:)][/QUOTE]
Çok sağolun, besleyen kişiler çok az da olsa var ama tanınır bir tür değil tabi.
Bu arada yeni geldiğim için daha genel terra fotosu çekemedim ama ben yokken çıkan bir bebişin bana gönderilen fotosunu paylaşayım kendimi affettirmek adına [:D] Bu cingöz daha yumurtadan çıkar çıkmaz, daha halen yapışık olduğu yumurtasıyla birlikte onu kaptan almaya çalışan kardeşime tıslayarak üzerine atlamış vampir gibi [:)))] Normalde yumurtadan çıkarken epey yoruluyorlar o yüzden siz rahatsız etmedikçe bir süre dinleniyorlardı ama bu biraz aceleci çıkmış. Diğer kardeşleri bana hiçbir tepki vermemişti, demek insanına göre davranış var bunlarda da [:devil:][:)))]
[IMG]http://imageshack.com/a/img921/6417/unKLpt.jpg[/IMG]
Bu da kırmızı başlıklı kız:
[IMG]http://imageshack.com/a/img921/2653/2Zacge.jpg[/IMG]
Gargoyle Gecko Üretim Macerası (Rhacodactylus auriculatus)
[QUOTE=Matuhan]Peki sız agırlık olarak beslenmelerini ne ile karsılıyorsunuz..sebze meyvemı yoksa bortu bocekmı yada her ıkısıdemı??[/QUOTE]
Ağırlıklı olarak meyve diyebiliriz. Canlı yeme çok ilgi göstermediklerinden ben de hazır toz yemlerini "böcek katkılı meyve tozu" olarak seçtim. Pangea'nın sadece meyve tozlu yem çeşidi daha fazla; muzlu, şeftalili, karpuzlu, papayalı... Ama bu üründe kurutulmuş böcek de vardı ve benimkiler bunu diğer sade karpuzluya göre daha çok sevdiler benim de proteinli içeriğiyle içim daha rahat etti:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/300620161048411.jpg[/IMG]
Bunun içeriğinde meyve olarak kurutulmuş muz, şeftali, hindistancevizi, papaya mevcut. Bunun dışında tanıdık içerik böcek unu, betakaroten, kalsiyum sitrat, kazein ve whey protein isolate (supplement kullanan arkadaşlar son 2 maddeyi iyi bilir) var. Ve daha onlarca ek içerik mevcut o yüzden arada kalsiyum ilaveli meyve püreleri hazırlasak da bu gıda, eksikliklerinin tamamlanması açısından çok önemli.
[QUOTE=Matuhan]Peki sız agırlık olarak beslenmelerini ne ile karsılıyorsunuz..sebze meyvemı yoksa bortu bocekmı yada her ıkısıdemı??[/QUOTE]
Ağırlıklı olarak meyve diyebiliriz. Canlı yeme çok ilgi göstermediklerinden ben de hazır toz yemlerini "böcek katkılı meyve tozu" olarak seçtim. Pangea'nın sadece meyve tozlu yem çeşidi daha fazla; muzlu, şeftalili, karpuzlu, papayalı... Ama bu üründe kurutulmuş böcek de vardı ve benimkiler bunu diğer sade karpuzluya göre daha çok sevdiler benim de proteinli içeriğiyle içim daha rahat etti:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/300620161048411.jpg[/IMG]
Bunun içeriğinde meyve olarak kurutulmuş muz, şeftali, hindistancevizi, papaya mevcut. Bunun dışında tanıdık içerik böcek unu, betakaroten, kalsiyum sitrat, kazein ve whey protein isolate (supplement kullanan arkadaşlar son 2 maddeyi iyi bilir) var. Ve daha onlarca ek içerik mevcut o yüzden arada kalsiyum ilaveli meyve püreleri hazırlasak da bu gıda, eksikliklerinin tamamlanması açısından çok önemli.
Gargoyle Gecko Üretim Macerası (Rhacodactylus auriculatus)
[QUOTE=umitlee]Gülay hanım tebrik ediyorum. Harika canlılar bunlar. Ve yumurtadan çıkma aşamaları ile birlikte kısa metrajlı bir belgesel izlemiş olduk paylaşımınızla.[/QUOTE]
Çok teşekkür ediyorum Ümit bey. Yavrular büyümekte, renkleri desenleri iyice belli olmaya başladı. Yakında son hallerini paylaşıcam, bir tanesi obur çıktı [:D]
[QUOTE=MurathanM]Ah ah, bunlara özel 40x40 boşta duran akvaryumu yapmak isterdim. Evdekiler ya beni kovarlar, ya kendileri evi terk eder. Ne güzel ne asil bir canlı. Tebrik ederim, ilerleyen zamanlarda ben de nasiplenmek isterim. Şimdiden belirteyim dedim [:devil:][:)] [/QUOTE]
Çok sağolun. Bizimkilerde başta korkuyla yaklaşmıştı ki geçmişte kaplumbağa beslemişliğimiz de vardı epey önceden de olsa. Şimdilerde bilhassa yemlerken elime saldırıp sevme yarışına giriyorlar dışarıda görünce [:)))] Bunlar da noluyoruz diye zıplamaya başlayınca epey komik bir görüntü çıkıyor ortaya...
[QUOTE=erdemoguz]Güzelliği çirkinliğinden geliyor harika bir canlı. [:3][/QUOTE]
Aynen öyle, teşekkür ederiz...[:)]
[QUOTE=Matuhan]Canlılarınız ve yavrulanız harıka bende bır ara merak saldım fakat canlı yem konusu benım ıcın cok ama cok sıkıntı..ıguana bakmak ıstedım boyutları cok buyuk.bukalemun alıyordum canlı yem bulma temını sorunlu..
ama bu canlı meyve puresı ve bunun gıbı alternatıf yemlerı yemesı cok cazıp hatta super besleme kolaylıgı acısından hayrıkulade..
genel bır akvaryum forosu ıstesem sızden dekor ekıpman gıbı coksey ıstemıs olurmuyum acaba fıkır olma acısından agustosta başka yavrularda olucakmıs sanırım belkı bırtane sahıplenmek ısterım sızde uygun gorurssenız..
[/QUOTE]
Canlının boyutu konusunda katılıyorum, bence iguana gibi bir hayvanı çok isteyip de besleyemeyenler çok ülkemizde. Besleyenler de bir odalarının belli bir bölümünü ayırıyor hep. Tuvalet eğitimi filan da alıyorlarmış, iri hayvanlardan hoşlanan insanlar için süper hem de otçul diye biliyorum (belki yavruyken omnivordur).
Canlı yem konusundaysa şu an hiçbir sıkıntı yok (birkaç yıl önce daha kısıtlı olduğu söyleniyor). Hem hobiciler olarak elinde fazla olanlar satıyor dönem dönem hem de ticari olarak üreten arkadaşlar var sorunsuzca 1-2 günde elinizde oluyor kargoyla. Bir de Antalya'da ülkemizdeki tek çekirge üretim çiftliği var, orası da hemen yardımınıza yetişiyor çekirgeydi, unkurduydu vs.di online alabiliyorsunuz.
İlk fırsatta paylaşırım tabii ki yaşam alanlarını [:)] Zaten yetişkinler beraber kalıyor, yavrularsa daha rahat beslenmeleri, strese girmemeleri için daha ufak boyutlu plastik saklama kaplarındalar. Yetişkinleri de plastikte veya cam teraryumlarda bakabiliyorsunuz, tamamen sizin tercihinize kalmış bir olay.
[QUOTE=kaykaycbalik]Nereden aldın sen bunları[/QUOTE]
Avusturya'daki bir sürüngen fuarına katılan arkadaşımın kendine aldığı canlılar bunlar Emre "Bey". Sonradan canlılarını azaltmak istediğinde bazılarını satışa koymuştu, benim de çok beğendiğim canlılar olduklarından bunlar ve daha birkaçını almıştım. Öte yandan sayısı az olsa da benim haricinde de besleyen arkadaşlar var, forumlarda arayan arkadaşlar da var. Siz de konu açabilirsiniz isterseniz ilgili bölümlere.
[QUOTE=umitlee]Gülay hanım tebrik ediyorum. Harika canlılar bunlar. Ve yumurtadan çıkma aşamaları ile birlikte kısa metrajlı bir belgesel izlemiş olduk paylaşımınızla.[/QUOTE]
Çok teşekkür ediyorum Ümit bey. Yavrular büyümekte, renkleri desenleri iyice belli olmaya başladı. Yakında son hallerini paylaşıcam, bir tanesi obur çıktı [:D]
[QUOTE=MurathanM]Ah ah, bunlara özel 40x40 boşta duran akvaryumu yapmak isterdim. Evdekiler ya beni kovarlar, ya kendileri evi terk eder. Ne güzel ne asil bir canlı. Tebrik ederim, ilerleyen zamanlarda ben de nasiplenmek isterim. Şimdiden belirteyim dedim [:devil:][:)] [/QUOTE]
Çok sağolun. Bizimkilerde başta korkuyla yaklaşmıştı ki geçmişte kaplumbağa beslemişliğimiz de vardı epey önceden de olsa. Şimdilerde bilhassa yemlerken elime saldırıp sevme yarışına giriyorlar dışarıda görünce [:)))] Bunlar da noluyoruz diye zıplamaya başlayınca epey komik bir görüntü çıkıyor ortaya...
[QUOTE=erdemoguz]Güzelliği çirkinliğinden geliyor harika bir canlı. [:3][/QUOTE]
Aynen öyle, teşekkür ederiz...[:)]
[QUOTE=Matuhan]Canlılarınız ve yavrulanız harıka bende bır ara merak saldım fakat canlı yem konusu benım ıcın cok ama cok sıkıntı..ıguana bakmak ıstedım boyutları cok buyuk.bukalemun alıyordum canlı yem bulma temını sorunlu..
ama bu canlı meyve puresı ve bunun gıbı alternatıf yemlerı yemesı cok cazıp hatta super besleme kolaylıgı acısından hayrıkulade..
genel bır akvaryum forosu ıstesem sızden dekor ekıpman gıbı coksey ıstemıs olurmuyum acaba fıkır olma acısından agustosta başka yavrularda olucakmıs sanırım belkı bırtane sahıplenmek ısterım sızde uygun gorurssenız..
[/QUOTE]
Canlının boyutu konusunda katılıyorum, bence iguana gibi bir hayvanı çok isteyip de besleyemeyenler çok ülkemizde. Besleyenler de bir odalarının belli bir bölümünü ayırıyor hep. Tuvalet eğitimi filan da alıyorlarmış, iri hayvanlardan hoşlanan insanlar için süper hem de otçul diye biliyorum (belki yavruyken omnivordur).
Canlı yem konusundaysa şu an hiçbir sıkıntı yok (birkaç yıl önce daha kısıtlı olduğu söyleniyor). Hem hobiciler olarak elinde fazla olanlar satıyor dönem dönem hem de ticari olarak üreten arkadaşlar var sorunsuzca 1-2 günde elinizde oluyor kargoyla. Bir de Antalya'da ülkemizdeki tek çekirge üretim çiftliği var, orası da hemen yardımınıza yetişiyor çekirgeydi, unkurduydu vs.di online alabiliyorsunuz.
İlk fırsatta paylaşırım tabii ki yaşam alanlarını [:)] Zaten yetişkinler beraber kalıyor, yavrularsa daha rahat beslenmeleri, strese girmemeleri için daha ufak boyutlu plastik saklama kaplarındalar. Yetişkinleri de plastikte veya cam teraryumlarda bakabiliyorsunuz, tamamen sizin tercihinize kalmış bir olay.
[QUOTE=kaykaycbalik]Nereden aldın sen bunları[/QUOTE]
Avusturya'daki bir sürüngen fuarına katılan arkadaşımın kendine aldığı canlılar bunlar Emre "Bey". Sonradan canlılarını azaltmak istediğinde bazılarını satışa koymuştu, benim de çok beğendiğim canlılar olduklarından bunlar ve daha birkaçını almıştım. Öte yandan sayısı az olsa da benim haricinde de besleyen arkadaşlar var, forumlarda arayan arkadaşlar da var. Siz de konu açabilirsiniz isterseniz ilgili bölümlere.
Gargoyle Gecko Üretim Macerası (Rhacodactylus auriculatus)
[QUOTE=Erenylmz]Bende gecko sahibi olmak istiyorum. Yavrulardan birini alsam olur mu?[:)][/QUOTE]
Erencim, şimdi bunlardan 3 tane çıktı ama Ağustos civarı yeniler çıkacak onlardan verebilirim tabii ki. Konuyu takip edersen, yeni gelişmeleri paylaşıcam önümüzdeki günlerde...
[QUOTE=Erenylmz]Bende gecko sahibi olmak istiyorum. Yavrulardan birini alsam olur mu?[:)][/QUOTE]
Erencim, şimdi bunlardan 3 tane çıktı ama Ağustos civarı yeniler çıkacak onlardan verebilirim tabii ki. Konuyu takip edersen, yeni gelişmeleri paylaşıcam önümüzdeki günlerde...
Gargoyle Gecko Üretim Macerası (Rhacodactylus auriculatus)
[QUOTE=bjkalley]Ooo süpermiş o zaman. Çamur zıpzıpını büyük bir tanka alyorum, onun akvaryumuna tatlı su pufferı düşünüyordum artık düşünmüyorum [:D][/QUOTE]
Tebrik ederim çok doğru bir karar, tatlı su pufferından daha iri bunların gözleri hem de odadaki nem boşa gitmemiş olur [:D]
[QUOTE=Exedra]Şu gargo aşırı şirin bir şey.[:3][/QUOTE]
Öyledir [:)))]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/210620161023491.jpg[/IMG][EDIT]gulay,2016-06-21 12:24:04[/EDIT]
[QUOTE=bjkalley]Ooo süpermiş o zaman. Çamur zıpzıpını büyük bir tanka alyorum, onun akvaryumuna tatlı su pufferı düşünüyordum artık düşünmüyorum [:D][/QUOTE]
Tebrik ederim çok doğru bir karar, tatlı su pufferından daha iri bunların gözleri hem de odadaki nem boşa gitmemiş olur [:D]
[QUOTE=Exedra]Şu gargo aşırı şirin bir şey.[:3][/QUOTE]
Öyledir [:)))]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/210620161023491.jpg[/IMG][EDIT]gulay,2016-06-21 12:24:04[/EDIT]
Gargoyle Gecko Üretim Macerası (Rhacodactylus auriculatus)
[QUOTE=bjkalley]Kuru hava dedin çöktüm kaldım [x(] Odada nem %99, neredeyse yağmur yağacak. 5 metre kare odada 36 akvaryum ve 4-5 ton arası su var. [:$][/QUOTE]
Yok yaw o esas sakallı ejderler için gerekiyor; crested, gargoyle ve diğerleri hep yüksek nem isteyen canlılar zaten. Fısfıslama derdin de olmaz işte ne güzel, millet otomatik fısfıslama sistemi kuruyor yurtdışında felan senin doğal ortamları öyle olur [:)))] Aşağıdakiler çok uygun mesela:
Crested:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/200620162149161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/200620162149121.jpg[/IMG]
Gargo:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/200620162149091.jpg[/IMG][EDIT]gulay,2016-06-20 23:52:27[/EDIT]
[QUOTE=bjkalley]Kuru hava dedin çöktüm kaldım [x(] Odada nem %99, neredeyse yağmur yağacak. 5 metre kare odada 36 akvaryum ve 4-5 ton arası su var. [:$][/QUOTE]
Yok yaw o esas sakallı ejderler için gerekiyor; crested, gargoyle ve diğerleri hep yüksek nem isteyen canlılar zaten. Fısfıslama derdin de olmaz işte ne güzel, millet otomatik fısfıslama sistemi kuruyor yurtdışında felan senin doğal ortamları öyle olur [:)))] Aşağıdakiler çok uygun mesela:
Crested:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/200620162149161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/200620162149121.jpg[/IMG]
Gargo:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/200620162149091.jpg[/IMG][EDIT]gulay,2016-06-20 23:52:27[/EDIT]
Gargoyle Gecko Üretim Macerası (Rhacodactylus auriculatus)
[QUOTE=bjkalley]Harika yav, bu canlilari ilk bir pet dergisinde gormustum, o gundendir imrenirim, 60x30x30 lardan birini ayirayim bunlara. Cok imrendim gule gule buyut :)[/QUOTE]
Çok güzel olur Refet, ben de her çeşit önemli detayı anlatırım ihtiyacın olursa. Bunlar mesela 2 günde bir filan teraryumun duvarına fısfıslanmak istiyor. Yemi koyacağın/yedireceğin zaman fısıfısı da yapıyorsun gece bitiyor. Diğer 2 tür daha var (sakallı ejder ve leopar gecko), onları da fırsat buldukça paylaşıcam. Çöl türü onlar da, daha yüksek sıcaklık ve kuru ortam istiyor. Onlara da bir bakarsın, hangisinden istersen kendini kurtarmış, semirmiş yavrulardan verebilirim Ağustos civarı... [:D]
[QUOTE=Exedra]Harika olmuş gerçekten. [:nazar:]
Bir sorum olacak :
Gecko denen bu sürüngenin, suyun üstünde koşabilme özelliği var mı ? (Belgeselde görmüştüm[:D])[/QUOTE]
Sağolun. Ben de öyle bir görsel hatırlıyorum ama bir türlü hangi tür olduğunu hatırlayamadım. Ama kesinlikle bunlar değil [:D]
[QUOTE=tanganikantalya]Gulay hnm sizi canı gönülden kutluyorum. Biz erkekler evde balık bile zor beslerken siz olayı bayağı asmissiniz.Başarılarınızin devamını ve bol bol yavrulu günler dilerim.Saygilarimla.[/QUOTE]
Çok teşekkürler. Açıkçası beni bu canlılara çeken, aynı akvaryumda olduğu gibi bambaşka bir evren yaratabiliyor olmanın verdiği o muhteşem histi. Farklı hobilerim oldu, kimi geçici kimi kalıcı ama hiçbirinde akvaryumda hissettiklerimi hissetmedim. Bu soğukkanlı diye tanıdığımız canlılar da yakından aynı öyle bir dünya sunuyor size, ne kadar zeki olduklarına inanamıyorsunuz veya size ürkütücü gelen şeyin geceleri bebek gibi kuma yatıp mışıl mışıl uyuduğunu görmek inanılmaz. Örneğin, sakallı ejder (bearded dragon) bu sebeplerle Avrupa'da kedi-köpeği sollayıp evlerde beslenen bir numaralı pet olmuş durumda...
[QUOTE=bjkalley]Harika yav, bu canlilari ilk bir pet dergisinde gormustum, o gundendir imrenirim, 60x30x30 lardan birini ayirayim bunlara. Cok imrendim gule gule buyut :)[/QUOTE]
Çok güzel olur Refet, ben de her çeşit önemli detayı anlatırım ihtiyacın olursa. Bunlar mesela 2 günde bir filan teraryumun duvarına fısfıslanmak istiyor. Yemi koyacağın/yedireceğin zaman fısıfısı da yapıyorsun gece bitiyor. Diğer 2 tür daha var (sakallı ejder ve leopar gecko), onları da fırsat buldukça paylaşıcam. Çöl türü onlar da, daha yüksek sıcaklık ve kuru ortam istiyor. Onlara da bir bakarsın, hangisinden istersen kendini kurtarmış, semirmiş yavrulardan verebilirim Ağustos civarı... [:D]
[QUOTE=Exedra]Harika olmuş gerçekten. [:nazar:]
Bir sorum olacak :
Gecko denen bu sürüngenin, suyun üstünde koşabilme özelliği var mı ? (Belgeselde görmüştüm[:D])[/QUOTE]
Sağolun. Ben de öyle bir görsel hatırlıyorum ama bir türlü hangi tür olduğunu hatırlayamadım. Ama kesinlikle bunlar değil [:D]
[QUOTE=tanganikantalya]Gulay hnm sizi canı gönülden kutluyorum. Biz erkekler evde balık bile zor beslerken siz olayı bayağı asmissiniz.Başarılarınızin devamını ve bol bol yavrulu günler dilerim.Saygilarimla.[/QUOTE]
Çok teşekkürler. Açıkçası beni bu canlılara çeken, aynı akvaryumda olduğu gibi bambaşka bir evren yaratabiliyor olmanın verdiği o muhteşem histi. Farklı hobilerim oldu, kimi geçici kimi kalıcı ama hiçbirinde akvaryumda hissettiklerimi hissetmedim. Bu soğukkanlı diye tanıdığımız canlılar da yakından aynı öyle bir dünya sunuyor size, ne kadar zeki olduklarına inanamıyorsunuz veya size ürkütücü gelen şeyin geceleri bebek gibi kuma yatıp mışıl mışıl uyuduğunu görmek inanılmaz. Örneğin, sakallı ejder (bearded dragon) bu sebeplerle Avrupa'da kedi-köpeği sollayıp evlerde beslenen bir numaralı pet olmuş durumda...
Gargoyle Gecko Üretim Macerası (Rhacodactylus auriculatus)
[QUOTE=CULT]Su kaplumbağasından öteye gidememiş olmamdan mı gerek anlamadım canlılar bana çok ürkütücü geldi. Tam misafir çocuklarını korkutmalık. [:D] Bu canlıları tanımama vesile olduğunuz için öncelikle teşekkür ediyorum, yavrularınız içinse nice sağlıklı günler diliyorum.[/QUOTE]
Aslında çok sevimli canlılar. Tek sıkıntı, ürken bir misafire rastlanınca siz sempati uyandırmak için elinize aldığınızda durumu ele alıp misafirin üstüne hoplayabiliyorlar. Böylece misafirin lafta değil gerçekten korktuğunu anlayabiliyorsunuz istemeden. Hayvan-insan ilişkilerinde her zaman olduğu gibi en iyi yol zamana bırakmak o yüzden [:D]
[QUOTE=bjkalley]Harikalarmış, tebrik ederim. Bulundukları kap / akvaryum boyutları nedir?[/QUOTE]
Çok teşekkürler Refet. Buraya konu açarken aklıma bana black calvuslardan bahsedişin gelmişti çünkü onları andıran bir halleri var bunların da. Bebişleri görmene sevindim o yüzden [:)] 3 yetişkin 70x30x40 civarındaki bir terrada takılıyorlar aslında buraya daha fazla dişi de eklenebilir ama bunları grup halinde alıp ekleme de yapmadım sonrada. Fırıl fırıl dönen hayvanlar değil, aynı discus gibiler geceleyin sadece yem istediklerinde cama yapışıp seni izliyorlar onun dışında sakinler [:D] Koyduğun kaptan kendileri de yiyor rahatlıkla ama biraz daha iyi beslemek için haftada 3 gün verdiğim yemi çoğunlukla elden yediriyorum. Sadece erkek kendi yemeyi tercih ediyor [:cool:]
[QUOTE=bilentungul]Gülay hanım merhaba,
Gerçekten de çok hoşuma gitti... Hele ki yumurtadan çıkış aşamaları, canlı ile daha güçlü bir bağ kurmanızı da sağlar diye tahmin ediyorum...
Başlık ve canlılardaki gelişmeleri merakla takipteyim. [:iyi:][/QUOTE]
Çok sağolun... Yakın zamanda başka bir sürüngen türünden daha ilk kez yavru aldım (sakallı ejder), onlar da çok farklı ve zıpır, daha doğdukları andan itibaren göz iletişimi kuran canlılar ama gargoylelerin sakinliği, koca pörtlek gözleri, yumuşak ciltleri bir başka [:)]
[QUOTE=CULT]Su kaplumbağasından öteye gidememiş olmamdan mı gerek anlamadım canlılar bana çok ürkütücü geldi. Tam misafir çocuklarını korkutmalık. [:D] Bu canlıları tanımama vesile olduğunuz için öncelikle teşekkür ediyorum, yavrularınız içinse nice sağlıklı günler diliyorum.[/QUOTE]
Aslında çok sevimli canlılar. Tek sıkıntı, ürken bir misafire rastlanınca siz sempati uyandırmak için elinize aldığınızda durumu ele alıp misafirin üstüne hoplayabiliyorlar. Böylece misafirin lafta değil gerçekten korktuğunu anlayabiliyorsunuz istemeden. Hayvan-insan ilişkilerinde her zaman olduğu gibi en iyi yol zamana bırakmak o yüzden [:D]
[QUOTE=bjkalley]Harikalarmış, tebrik ederim. Bulundukları kap / akvaryum boyutları nedir?[/QUOTE]
Çok teşekkürler Refet. Buraya konu açarken aklıma bana black calvuslardan bahsedişin gelmişti çünkü onları andıran bir halleri var bunların da. Bebişleri görmene sevindim o yüzden [:)] 3 yetişkin 70x30x40 civarındaki bir terrada takılıyorlar aslında buraya daha fazla dişi de eklenebilir ama bunları grup halinde alıp ekleme de yapmadım sonrada. Fırıl fırıl dönen hayvanlar değil, aynı discus gibiler geceleyin sadece yem istediklerinde cama yapışıp seni izliyorlar onun dışında sakinler [:D] Koyduğun kaptan kendileri de yiyor rahatlıkla ama biraz daha iyi beslemek için haftada 3 gün verdiğim yemi çoğunlukla elden yediriyorum. Sadece erkek kendi yemeyi tercih ediyor [:cool:]
[QUOTE=bilentungul]Gülay hanım merhaba,
Gerçekten de çok hoşuma gitti... Hele ki yumurtadan çıkış aşamaları, canlı ile daha güçlü bir bağ kurmanızı da sağlar diye tahmin ediyorum...
Başlık ve canlılardaki gelişmeleri merakla takipteyim. [:iyi:][/QUOTE]
Çok sağolun... Yakın zamanda başka bir sürüngen türünden daha ilk kez yavru aldım (sakallı ejder), onlar da çok farklı ve zıpır, daha doğdukları andan itibaren göz iletişimi kuran canlılar ama gargoylelerin sakinliği, koca pörtlek gözleri, yumuşak ciltleri bir başka [:)]
Gargoyle Gecko Üretim Macerası (Rhacodactylus auriculatus)
Beslenmesiyle ilgili bir video ekleyeyim, burada bebekler için marketten 1 tl.ye aldığımız şeftalili kavanoz mamayı yiyor (biraz toz kalsiyum katılmış):
[VID]https://youtu.be/g_2hoNZJ-U0[/VID]
Bu da diliyle mamada açtığı delikler [:cool:] bana ilk geldiklerinde çekmiştim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/190620160707111.jpg[/IMG]
[QUOTE=Light]Tebrikler yavruların maşallahı var [:nazar:][:)] ilk yerli üretim yapan sizsiniz galiba?[/QUOTE]
Çok teşekkürler :) İlk ben miyim bilmiyorum ama bu türü besleyen oldukça az kişi var o yüzden ülkemizde daha fazla besleyen olması için uğraşanlardanım diyebiliriz [:)]
[QUOTE=ENGİN06]Güle güle sağlıklı günlerde besleyin, bu canlıyı bakmak oldukça ilginç bir olay olsa gerek[:?][/QUOTE]
Teşekkür ederim. Çok sakin, sevimli karakterli canlılar. Meyve püresiyle beslenmesi de bir diğer kolaylığı. İhtiyacı olan alan fazla değil, mesela 3 adet yetişkinim şu anda 70 lt bir teraryumda yaşıyor. Sesi yok, basit bir bakımla kokusu da yok. Dolayısıyla aslında beslemesi gerçekten kolay ve zevkli canlılar [:)]
[QUOTE=DEPP]Emeklerinize saglık torunlarınıza bol uzun ömürler =) ,yeşil renktekileri varmıydı bide genelde hep canlı yem yiyenlerine denk geldim o yüzden almadım satılan boylar belli bir ayın üzerinde yem yeme alıskanlıklarını kazanıyorlar nasıl hazır yeme alıstırdınız acaba [/QUOTE]
Çok teşekkürler. Bunların yeşil rengi yok, genelde açık-koyu gri ve bunun üstüne kırmızı ve turuncu desenlileri oluyor. Petsoplarda sıkça rastlanıldığı için sizinkiler iguana olabilir diye düşünüyorum. Canlı yemi omnivor bir hayvansa genelde protein ihtiyacı için yavruluk döneminde ağırlıklı olarak verenler var (aynı yavru/yeni doğan balıklara artemia verdiğimiz gibi). Öte yandan kendi gözlemim bunların ilk doğduklarından bu yana meyveye eğilimli olmaları o yüzden canlı yem sunsam da yedikleri hep püre oldu. İhtiyaçları neyse ona yöneliyorlar içgüdüsel olarak.
Hazır yem bildiğiniz toz şeklinde, içinde kurutulmuş meyveler, kalsiyum ve vitaminler var belli oranda suyla karıştırıp direk veriyorsunuz 1 çay kaşığı kadar. Yurtışında temel yem olarak sadece bunu veriyorlar. Aynı bizim otçul balıklara arada ıspanak, salatalık verdiğimiz ama genelde hep hazır pul/tablet yem verdiğimiz gibi...
[QUOTE=blackdragon]Maaşallah bunları aynı yerde bakınca sorun oluyormu erkekli dişili ?[/QUOTE]
Erkekler bölgeci o yüzden aynı yerde 2 erkek olmuyor ama 1 erkek ve birkaç dişi beslenebiliyorlar. Benimkiler 1e+2d. Yavrulardaysa böyle bir sorun yok, ergin olana dek beraber bakabiliyorsunuz :)
[QUOTE=volkanysl]Maşallah çok şirinler :)[/QUOTE]
Çok teşekkürler...
[EDIT]gulay,2016-06-19 09:13:55[/EDIT]
Beslenmesiyle ilgili bir video ekleyeyim, burada bebekler için marketten 1 tl.ye aldığımız şeftalili kavanoz mamayı yiyor (biraz toz kalsiyum katılmış):
[VID]https://youtu.be/g_2hoNZJ-U0[/VID]
Bu da diliyle mamada açtığı delikler [:cool:] bana ilk geldiklerinde çekmiştim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/7329/190620160707111.jpg[/IMG]
[QUOTE=Light]Tebrikler yavruların maşallahı var [:nazar:][:)] ilk yerli üretim yapan sizsiniz galiba?[/QUOTE]
Çok teşekkürler :) İlk ben miyim bilmiyorum ama bu türü besleyen oldukça az kişi var o yüzden ülkemizde daha fazla besleyen olması için uğraşanlardanım diyebiliriz [:)]
[QUOTE=ENGİN06]Güle güle sağlıklı günlerde besleyin, bu canlıyı bakmak oldukça ilginç bir olay olsa gerek[:?][/QUOTE]
Teşekkür ederim. Çok sakin, sevimli karakterli canlılar. Meyve püresiyle beslenmesi de bir diğer kolaylığı. İhtiyacı olan alan fazla değil, mesela 3 adet yetişkinim şu anda 70 lt bir teraryumda yaşıyor. Sesi yok, basit bir bakımla kokusu da yok. Dolayısıyla aslında beslemesi gerçekten kolay ve zevkli canlılar [:)]
[QUOTE=DEPP]Emeklerinize saglık torunlarınıza bol uzun ömürler =) ,yeşil renktekileri varmıydı bide genelde hep canlı yem yiyenlerine denk geldim o yüzden almadım satılan boylar belli bir ayın üzerinde yem yeme alıskanlıklarını kazanıyorlar nasıl hazır yeme alıstırdınız acaba [/QUOTE]
Çok teşekkürler. Bunların yeşil rengi yok, genelde açık-koyu gri ve bunun üstüne kırmızı ve turuncu desenlileri oluyor. Petsoplarda sıkça rastlanıldığı için sizinkiler iguana olabilir diye düşünüyorum. Canlı yemi omnivor bir hayvansa genelde protein ihtiyacı için yavruluk döneminde ağırlıklı olarak verenler var (aynı yavru/yeni doğan balıklara artemia verdiğimiz gibi). Öte yandan kendi gözlemim bunların ilk doğduklarından bu yana meyveye eğilimli olmaları o yüzden canlı yem sunsam da yedikleri hep püre oldu. İhtiyaçları neyse ona yöneliyorlar içgüdüsel olarak.
Hazır yem bildiğiniz toz şeklinde, içinde kurutulmuş meyveler, kalsiyum ve vitaminler var belli oranda suyla karıştırıp direk veriyorsunuz 1 çay kaşığı kadar. Yurtışında temel yem olarak sadece bunu veriyorlar. Aynı bizim otçul balıklara arada ıspanak, salatalık verdiğimiz ama genelde hep hazır pul/tablet yem verdiğimiz gibi...
[QUOTE=blackdragon]Maaşallah bunları aynı yerde bakınca sorun oluyormu erkekli dişili ?[/QUOTE]
Erkekler bölgeci o yüzden aynı yerde 2 erkek olmuyor ama 1 erkek ve birkaç dişi beslenebiliyorlar. Benimkiler 1e+2d. Yavrulardaysa böyle bir sorun yok, ergin olana dek beraber bakabiliyorsunuz :)
[QUOTE=volkanysl]Maşallah çok şirinler :)[/QUOTE]
Çok teşekkürler...
[EDIT]gulay,2016-06-19 09:13:55[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
