ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
van helsing
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Mart 2006 11:33
Son Ziyaret:
03 Nisan 2010 12:33
Toplam Mesaj:
789 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
İbrahim Maden
Doğum Tarihi:
02 Temmuz 1986
Yaş:
39
İl:
Kastamonu
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
ibrahim maden
SON 10 MESAJI
Öylesine İçimden Geldi...
Arkadaşlar tanıyan tanımayan, muhabbetimiz olan olmayan herkes hakkını helal etsin. Bu sıralar foruma giremiyorum. Kalbini kırdığımız abilerimiz kardeşlerimiz varsa hakkını helal etsin. Ölüm hepimiz için.
Güzel günler geçirmiştim bu forumda ve alacağımı aldım hobi adına.
Arkadaşlar tanıyan tanımayan, muhabbetimiz olan olmayan herkes hakkını helal etsin. Bu sıralar foruma giremiyorum. Kalbini kırdığımız abilerimiz kardeşlerimiz varsa hakkını helal etsin. Ölüm hepimiz için.
Güzel günler geçirmiştim bu forumda ve alacağımı aldım hobi adına.
Sigarayı bırakmak
Sigarayı bırakmak kadar kolay birşey yok aslında. Ben de bir yıl kullanıp bırakmıştım. Tiryakilik derecesine ulaşmıştım. Bu tamamen irade işidir. İradenizi test etmek istiyorsanız şunu okuyun. ''Mavi bir fare ve yeşil bir fil düşünülemez.'' dediğim anda bu düşünce sizin beyniniz içinde yol alacak ve siz ister istemez (olumsuz bir yargı dahi olsa) mavi bir fare ve yeşil bir fil düşünmeye başlayacaksınız. Siz mavi bir fare ve yeşil bir fili düşünmemeyi becerebiliyorsanız hala iradeniz var demektir. Önemli olan bu iradeyi geliştirmek. Sigarayı bırakmak için; size sigarayı güzel gösteren düşünceleri düşünmemeniz gerekir. Bir şeyi düşünmemenin yolu ise o şeyi düşünmemeye çalışmak değildir. Tam tersine başka güzel şeyler düşünmektir. Hatta arkadaşlarınızın yanınızda sigara içmesine bile izin vermeyin. İşinizi kolaylaştırmak için elinizden geleni yapın. Spor yapmak çok iyi gelir. Toksinlerin atılmasını sağlar. Bol bol su için ve inanın... Sadece inanın, bu sizin için yeterlidir. Elinize bir terazi alın ve bir yanına sigarayı, bir yanına sevdiklerinizi koyun. Hangisi ağır basıyorsa seçin. Bu bir seçim meselesidir. Eceli geleni kimse tutamaz ama sigara tedrici intihardır.
Sigarayı bırakmak kadar kolay birşey yok aslında. Ben de bir yıl kullanıp bırakmıştım. Tiryakilik derecesine ulaşmıştım. Bu tamamen irade işidir. İradenizi test etmek istiyorsanız şunu okuyun. ''Mavi bir fare ve yeşil bir fil düşünülemez.'' dediğim anda bu düşünce sizin beyniniz içinde yol alacak ve siz ister istemez (olumsuz bir yargı dahi olsa) mavi bir fare ve yeşil bir fil düşünmeye başlayacaksınız. Siz mavi bir fare ve yeşil bir fili düşünmemeyi becerebiliyorsanız hala iradeniz var demektir. Önemli olan bu iradeyi geliştirmek. Sigarayı bırakmak için; size sigarayı güzel gösteren düşünceleri düşünmemeniz gerekir. Bir şeyi düşünmemenin yolu ise o şeyi düşünmemeye çalışmak değildir. Tam tersine başka güzel şeyler düşünmektir. Hatta arkadaşlarınızın yanınızda sigara içmesine bile izin vermeyin. İşinizi kolaylaştırmak için elinizden geleni yapın. Spor yapmak çok iyi gelir. Toksinlerin atılmasını sağlar. Bol bol su için ve inanın... Sadece inanın, bu sizin için yeterlidir. Elinize bir terazi alın ve bir yanına sigarayı, bir yanına sevdiklerinizi koyun. Hangisi ağır basıyorsa seçin. Bu bir seçim meselesidir. Eceli geleni kimse tutamaz ama sigara tedrici intihardır.
Ay'da 600 Milyon Ton Su Bulundu
Ay'a yönelik ne tür misyon ve hedefler düşünülüyor acaba? Dünyanın 3/4'ü sularla kaplı olduğu halde Dünya'ya yönelik misyon ve hedefler oluşturmak yerine Ay'daki küçücük buza gözlerini dikiyorlar. Filistindeki masumlara yardım etmek yerine, afrikadaki açları doyurmak yerine gidiyorlar sanki hiç su görmemiş gibi Ay'daki su parçacığı için bir dünya harcama yapıyorlar. Acaba susuz kalmış uzaylılar için iyilik yapmayı mı amaçlıyorlar? İnsanların insanlık anlayışı bu olduğu müddetçe bir yere varılabileceğini sanmıyorum. Dünyadaki zor durumda olan insanların vücutlarında bulunan su, oradaki sudan daha değerlidir diye düşünüyorum. Bir taraftan insanlığa hizmet ettikleri izlenimi vermek için bilimle(!) uğraşıyorlar, bir taraftan petrol için adam kesiyorlar. Burada bir tezat var. Yanlış anlaşılmasın; haberi paylaşanı veya forumu eleştirmiyorum. Gene de teşekkürler.
van helsing 2010-03-07 08:18:24
Ay'a yönelik ne tür misyon ve hedefler düşünülüyor acaba? Dünyanın 3/4'ü sularla kaplı olduğu halde Dünya'ya yönelik misyon ve hedefler oluşturmak yerine Ay'daki küçücük buza gözlerini dikiyorlar. Filistindeki masumlara yardım etmek yerine, afrikadaki açları doyurmak yerine gidiyorlar sanki hiç su görmemiş gibi Ay'daki su parçacığı için bir dünya harcama yapıyorlar. Acaba susuz kalmış uzaylılar için iyilik yapmayı mı amaçlıyorlar? İnsanların insanlık anlayışı bu olduğu müddetçe bir yere varılabileceğini sanmıyorum. Dünyadaki zor durumda olan insanların vücutlarında bulunan su, oradaki sudan daha değerlidir diye düşünüyorum. Bir taraftan insanlığa hizmet ettikleri izlenimi vermek için bilimle(!) uğraşıyorlar, bir taraftan petrol için adam kesiyorlar. Burada bir tezat var. Yanlış anlaşılmasın; haberi paylaşanı veya forumu eleştirmiyorum. Gene de teşekkürler.
Ah şu kızlar
[QUOTE=TugayÇınar]Mete abi teşekkür ederim.Semih sanada katılıyorum kardeşim.Seviyorsan olmuyor onsuz dünya dönmüyor...
Saygılar.
[/QUOTE]
Aslında dünya dönüyor ama insan kendini öyle bir inandırıyor ki dünyanın dönmediğine; dünyanın döndüğüne inanması için gece-gündüzün oluşması yetmiyor. Herkes bir yerlere doğru yol alıyor, kimi yavaş kimi hızlı...
[QUOTE=TugayÇınar]Mete abi teşekkür ederim.Semih sanada katılıyorum kardeşim.Seviyorsan olmuyor onsuz dünya dönmüyor...
Saygılar.
[/QUOTE]
Aslında dünya dönüyor ama insan kendini öyle bir inandırıyor ki dünyanın dönmediğine; dünyanın döndüğüne inanması için gece-gündüzün oluşması yetmiyor. Herkes bir yerlere doğru yol alıyor, kimi yavaş kimi hızlı...
Balık Yerken ne hissediyorsunuz?
[QUOTE=dmr.ahmet]Ben yazdıklarınızda dedime benzer bir ifade göremedim ama varsa da katılmıyorum. İnsan doğanın dengesine ve yaşadıkları evrene -kasıtlı- hiç bir zararları olmayan diğer canlılardan herhangi bir üstünlüğü yoktur. Hatta bir üstünlük olacaksa insan dediğim sebepten daha altta olmalı bence.
Şahsi kanaatim şudur ki, bence bir havyansever, avcılık gibi zevk için yapılan ya da derisinden kürk yapılan, yağından bakım kremi yapılan hayvanların öldürülmesi gibi kaçınılmaz olmayan nesnelerin ticareti için yapılan hayvan katliamlarına karşı olmalıdır.
Hayvanların yenmesi konusu konuşulurken bunlar da gözden kaçıyor. Eğer aklımız ve vicdanımız bizi hayvandan ayıran başka bir yöne çağırıyorsa, hangi bahaneyle olursa olsun, bu çağırya kulak tıkama hakkımız yoktur.
Saygılar...
[/QUOTE]
Kusura bakmayın ''dilediği gibi faydalansın'' sözünüzü ben herhalde yanlış anlamışım. İslam odaklı düşünmeye çalışanlar genelde post, kürk, krem ve azgınlık derdinde olmamaya çalışanlar olduğundan olsa gerek. Kürkü ele alırsak; eskiden olsa insanı ısıtması için avlanabilir derdik, ama şimdi o kadar sentetik ürün varken deri kullanımının amacı gösterişten ileri geliyor diye düşünüyorum. Tabi hangi hayvanın derisi kullanıldığı çok önemli. Gidipte tilki veya leopar derisi kullanılıyorsa amacın gösteriş ve riyaya kaçtığı anlaşılır. Doğanın dengesinin bozulmaması çok önemli. Yere-göğe sığdıramadığı medeniyetler kuran insanoğlu, küresel ısınma karşısında neden bu kadar çaresiz ve aciz kalır onu da anlamak zor.
van helsing 2010-03-03 16:13:38
[QUOTE=dmr.ahmet]Ben yazdıklarınızda dedime benzer bir ifade göremedim ama varsa da katılmıyorum. İnsan doğanın dengesine ve yaşadıkları evrene -kasıtlı- hiç bir zararları olmayan diğer canlılardan herhangi bir üstünlüğü yoktur. Hatta bir üstünlük olacaksa insan dediğim sebepten daha altta olmalı bence.
Şahsi kanaatim şudur ki, bence bir havyansever, avcılık gibi zevk için yapılan ya da derisinden kürk yapılan, yağından bakım kremi yapılan hayvanların öldürülmesi gibi kaçınılmaz olmayan nesnelerin ticareti için yapılan hayvan katliamlarına karşı olmalıdır.
Hayvanların yenmesi konusu konuşulurken bunlar da gözden kaçıyor. Eğer aklımız ve vicdanımız bizi hayvandan ayıran başka bir yöne çağırıyorsa, hangi bahaneyle olursa olsun, bu çağırya kulak tıkama hakkımız yoktur.
Saygılar...
[/QUOTE]
Kusura bakmayın ''dilediği gibi faydalansın'' sözünüzü ben herhalde yanlış anlamışım. İslam odaklı düşünmeye çalışanlar genelde post, kürk, krem ve azgınlık derdinde olmamaya çalışanlar olduğundan olsa gerek. Kürkü ele alırsak; eskiden olsa insanı ısıtması için avlanabilir derdik, ama şimdi o kadar sentetik ürün varken deri kullanımının amacı gösterişten ileri geliyor diye düşünüyorum. Tabi hangi hayvanın derisi kullanıldığı çok önemli. Gidipte tilki veya leopar derisi kullanılıyorsa amacın gösteriş ve riyaya kaçtığı anlaşılır. Doğanın dengesinin bozulmaması çok önemli. Yere-göğe sığdıramadığı medeniyetler kuran insanoğlu, küresel ısınma karşısında neden bu kadar çaresiz ve aciz kalır onu da anlamak zor.
Balık Yerken ne hissediyorsunuz?
[QUOTE=dmr.ahmet]Bilgim olmadığından soruyorum, "Allah, diğer canlıları, insanlar onlardan dilediği gibi faydalansın diye yaratmıştır" yazan bir kutsal kitap var mı acaba?
[/QUOTE]
Kuran'da Yüce Allah şöyle buyuruyor;
(Nahl/114) "Allah'ın size verdiği, helal rızıklardan yiyin. O'nun nimetlerine şükredin."
İnsan şu anda sınavda olduğundan olsa gerek hayvani bedene sahiptir. Bu hayvani bedeni besleyebilmek için diğer canlı formlarına ihtiyaç vardır. Eğer hayvanlar ve bitkiler olmasaydı, insanlar ihtiyaç duyacakları besinleri topraktan direkt olarak alıp, işleyip, vücutlarının kullanabileceği hale getirecek ilme sahip olmaları gerekirdi ki bu; insanın Allah'ı bileceği anlamına geldiğinden dolayı sınavın anlamı kalmazdı. Diğer canlılar insanların hizmetine verilmemiş olsaydı; besin zincirindeki en tepedeki halka insan olmazdı.
Birşeyleri kanıtmaya çalışmıyorum. Kanıtlamaya yetecek kudretim de yok zaten. Sadece inandıklarımı söylüyorum. O kadar mükemmel bir sistemde yaşıyoruz ama hala bu kadar ince ayrıntıyı, tesadüf gibi ''sonsuz yokluk'' manasına gelecek birşeye bağlayan zihniyetler var. Bu birşey kanıtlama meselesi değil sadece inanç meselesi. Örneğin bir insan ''uzaylı diye bişey yoktur'' demişse büyük ihtimalle yanılıyordur. Çünkü uzaylıya yok diyebilmek için; evrendeki bütün galaksileri ve sistemleri dolaşıp, görememek gerekir hatta bu şekilde bile yokluğu tam olarak kanıtlanamaz. Misal olarak söylüyorum; eğer uzaylı, zeka ve medeniyet bakımından insandan üstün ise bir şekilde kendini gizlemek istiyorsa gizleyecektir. Asıl sorulması gereken soru; uzaylı fikri nereden çıkmıştır?
Bunlar sadece basit örneklerdi. Kaldı ki uzaylı değil, herşeyi yarattığına inandığım Allah'tan bahsediyoruz.
Arıların bal yapmasını irdelediğimizde; ''neden bir canlı ihtiyacından fazla nektar alıp, bunu işleyip, biriktirir ?'' sorusu ortaya çıkar.
(Nahl-68)- Rabbin bal arısına vahyetti: Dağlarda, ağaçlarda ve onların kurdukları çardaklarda kendine evler edin.
(Nahl-69)- Sonra meyvelerin tümünden ye, böylece Rabbinin sana kolaylaştırdığı yollarda yürü-uçuver. Onların karınlarından türlü renklerde şerbetler çıkar, onda insanlar için bir şifa vardır. Şüphesiz düşünen bir topluluk için gerçekten bunda bir ibret vardır.
Arıyı bunu yapmaya iten güç nedir ?
van helsing 2010-03-03 13:00:37
[QUOTE=dmr.ahmet]Bilgim olmadığından soruyorum, "Allah, diğer canlıları, insanlar onlardan dilediği gibi faydalansın diye yaratmıştır" yazan bir kutsal kitap var mı acaba?
[/QUOTE]
Kuran'da Yüce Allah şöyle buyuruyor;
(Nahl/114) "Allah'ın size verdiği, helal rızıklardan yiyin. O'nun nimetlerine şükredin."
İnsan şu anda sınavda olduğundan olsa gerek hayvani bedene sahiptir. Bu hayvani bedeni besleyebilmek için diğer canlı formlarına ihtiyaç vardır. Eğer hayvanlar ve bitkiler olmasaydı, insanlar ihtiyaç duyacakları besinleri topraktan direkt olarak alıp, işleyip, vücutlarının kullanabileceği hale getirecek ilme sahip olmaları gerekirdi ki bu; insanın Allah'ı bileceği anlamına geldiğinden dolayı sınavın anlamı kalmazdı. Diğer canlılar insanların hizmetine verilmemiş olsaydı; besin zincirindeki en tepedeki halka insan olmazdı.
Birşeyleri kanıtmaya çalışmıyorum. Kanıtlamaya yetecek kudretim de yok zaten. Sadece inandıklarımı söylüyorum. O kadar mükemmel bir sistemde yaşıyoruz ama hala bu kadar ince ayrıntıyı, tesadüf gibi ''sonsuz yokluk'' manasına gelecek birşeye bağlayan zihniyetler var. Bu birşey kanıtlama meselesi değil sadece inanç meselesi. Örneğin bir insan ''uzaylı diye bişey yoktur'' demişse büyük ihtimalle yanılıyordur. Çünkü uzaylıya yok diyebilmek için; evrendeki bütün galaksileri ve sistemleri dolaşıp, görememek gerekir hatta bu şekilde bile yokluğu tam olarak kanıtlanamaz. Misal olarak söylüyorum; eğer uzaylı, zeka ve medeniyet bakımından insandan üstün ise bir şekilde kendini gizlemek istiyorsa gizleyecektir. Asıl sorulması gereken soru; uzaylı fikri nereden çıkmıştır?
Bunlar sadece basit örneklerdi. Kaldı ki uzaylı değil, herşeyi yarattığına inandığım Allah'tan bahsediyoruz.Arıların bal yapmasını irdelediğimizde; ''neden bir canlı ihtiyacından fazla nektar alıp, bunu işleyip, biriktirir ?'' sorusu ortaya çıkar.
(Nahl-68)- Rabbin bal arısına vahyetti: Dağlarda, ağaçlarda ve onların kurdukları çardaklarda kendine evler edin.
(Nahl-69)- Sonra meyvelerin tümünden ye, böylece Rabbinin sana kolaylaştırdığı yollarda yürü-uçuver. Onların karınlarından türlü renklerde şerbetler çıkar, onda insanlar için bir şifa vardır. Şüphesiz düşünen bir topluluk için gerçekten bunda bir ibret vardır.
Arıyı bunu yapmaya iten güç nedir ?
Balık Yerken ne hissediyorsunuz?
[QUOTE=CATBALCA]
Yemek için öldürmek zaten doğanın kanunu .Allahın herhangi bir canlıyı biz ''muhteşem insan'' türü yesin diye yarattığını düşünmüyorum .Her türün besin zincirinde bir rolü var .Bence kötü olan zevk için olta sallamak yada yiyeceğimizden fazlasını alıp israf etmek!
Biz kim oluyoruzda balıkları yenebilen ya da ''süs'' balığı olarak ayırıyoruz ki hiçbir canlı insanlara ''süs'' olsun diye varlıklarını sürdürmüyor.
Devran dönsede hayvanlar bizlere süs diye baksalar hobicilik adına !
[QUOTE=ERHAN USUL]Ne balık mı yanında salata varsa gerisi yalan.[/QUOTE]
Doğru söze ne denir : )
[/QUOTE]
Devran dönüp, hayvanların hobicilik adına insanlara baktığı gün; ''Allah'ın herhangi bir canlıyı biz ''muhteşem insan'' türü yesin diye yaratmadığını'' kanıtlamış olursunuz. Öyle birşey asla gerçekleşmeyeceği için; Allah'ın bu güzel nimetleri bize verdiğine şükretmek daha mantıklıdır diye düşünüyorum. En azından devran dönüp, hayvanların insanlara üstün geleceği(!) zamana kadar.
[QUOTE=CATBALCA]
Yemek için öldürmek zaten doğanın kanunu .Allahın herhangi bir canlıyı biz ''muhteşem insan'' türü yesin diye yarattığını düşünmüyorum .Her türün besin zincirinde bir rolü var .Bence kötü olan zevk için olta sallamak yada yiyeceğimizden fazlasını alıp israf etmek!
Biz kim oluyoruzda balıkları yenebilen ya da ''süs'' balığı olarak ayırıyoruz ki hiçbir canlı insanlara ''süs'' olsun diye varlıklarını sürdürmüyor.
Devran dönsede hayvanlar bizlere süs diye baksalar hobicilik adına !
[QUOTE=ERHAN USUL]Ne balık mı yanında salata varsa gerisi yalan.[/QUOTE]
Doğru söze ne denir : )
[/QUOTE]
Devran dönüp, hayvanların hobicilik adına insanlara baktığı gün; ''Allah'ın herhangi bir canlıyı biz ''muhteşem insan'' türü yesin diye yaratmadığını'' kanıtlamış olursunuz. Öyle birşey asla gerçekleşmeyeceği için; Allah'ın bu güzel nimetleri bize verdiğine şükretmek daha mantıklıdır diye düşünüyorum. En azından devran dönüp, hayvanların insanlara üstün geleceği(!) zamana kadar.

Balık Yerken ne hissediyorsunuz?
[QUOTE=gezgin87]Yanlış anlamayın ama mesele açlık filan değil. Haz alma olayı aç olduğun için yersin ama yemek seçimin almak istediğin hazla ilgi. Ayrıca evinde çiçekler bakan bir insanda ot yemeyimi bırakacak yani. Bana biraz fazla ve gereksiz bir duygusallık yapıyorsunuz gibi geliyor. Tamam balık yemek istemezsiniz sevmiyorsunuzdur. Bu anlayışla karşılanır ve hiç kimseyide ilgilendirmez balık yemeyenlerin yememesi. Ama akvaryumda balık besleyen herkes için balıklarına gözün gibi bakıyorsunuz, ondan sonra nasıl balık yiyebiliyorsunuz diye bir duygu sömürüsü yapmaya kimsenin hakkı yok bence. Bırakın arkadaş yiyen yesin, yemeyende yemesin.
Hazzın kaynağı arzu ise açlıkda arzunun sonucudur demek yanlış olmaz herhalde. Önceki gün balık yedikten sonra tekrar balık yemekle, bir yıl balık yemeyip akabinde balık yemek arasında, alacağım haz bakımından olacak farkın balığa olan açlığımdan kaynaklandığını düşünüyorum. Gereksiz duygusallık olduğunu da düşünmüyorum. Arkadaşımız bir konu açıp herkesin fikirlerini sormuş sadece. Zaten biz istesekde istemesekde yiyen yiyecek, yemeyen yemeyecek. Balığı tercih sebebini tek birşeye bağlamak doğru olmaz. Benim demek istediğim buydu. Sadece haz almak bakımından olaya yaklaşırsanız Ahmet beyin matrix örneğini düşünün. Eğer size balıktan alacağınız bütün hazzı verecek sentetik bir yiyecek üretilse siz balığı mı yoksa o sentetik yiyeceği mi seçerdiniz.
[QUOTE=gezgin87]Yanlış anlamayın ama mesele açlık filan değil. Haz alma olayı aç olduğun için yersin ama yemek seçimin almak istediğin hazla ilgi. Ayrıca evinde çiçekler bakan bir insanda ot yemeyimi bırakacak yani. Bana biraz fazla ve gereksiz bir duygusallık yapıyorsunuz gibi geliyor. Tamam balık yemek istemezsiniz sevmiyorsunuzdur. Bu anlayışla karşılanır ve hiç kimseyide ilgilendirmez balık yemeyenlerin yememesi. Ama akvaryumda balık besleyen herkes için balıklarına gözün gibi bakıyorsunuz, ondan sonra nasıl balık yiyebiliyorsunuz diye bir duygu sömürüsü yapmaya kimsenin hakkı yok bence. Bırakın arkadaş yiyen yesin, yemeyende yemesin.
Sürçülisan ettim ise affola. herkese iyi günler...
[/QUOTE]Hazzın kaynağı arzu ise açlıkda arzunun sonucudur demek yanlış olmaz herhalde. Önceki gün balık yedikten sonra tekrar balık yemekle, bir yıl balık yemeyip akabinde balık yemek arasında, alacağım haz bakımından olacak farkın balığa olan açlığımdan kaynaklandığını düşünüyorum. Gereksiz duygusallık olduğunu da düşünmüyorum. Arkadaşımız bir konu açıp herkesin fikirlerini sormuş sadece. Zaten biz istesekde istemesekde yiyen yiyecek, yemeyen yemeyecek. Balığı tercih sebebini tek birşeye bağlamak doğru olmaz. Benim demek istediğim buydu. Sadece haz almak bakımından olaya yaklaşırsanız Ahmet beyin matrix örneğini düşünün. Eğer size balıktan alacağınız bütün hazzı verecek sentetik bir yiyecek üretilse siz balığı mı yoksa o sentetik yiyeceği mi seçerdiniz.
Balık Yerken ne hissediyorsunuz?
[QUOTE=dmr.ahmet]Emin olun leopar bir kaç ay değil bir gün aç kalsa gücünün yettiği herhangi bir hayvanı öldürür. Ben zaten o yüzden hayvanlardan örnek vermeyi doğru bulmadığımı belirtmek için "bilinç ürünü" olan vicadının, yalnızca insanda olduğunu belirtmiştim.
Aslında bu konuda gördüğüm o ki çok farklı düşünceler var. Kimisi dinen insanların hayvanlar ve diğer canlı varlıklar üzerinde olduğu için, kimisi mecbur olduğumuz için, kimisi lezzetli oldukları için yemek gerektiğini düşünüyor. Kimisi de sanırım yememe taraftarı. Bir de benim gibi ortada kalanlar var
(Aslında güzel bir anket konusu)
Aklıma şimdi Matrix-1 geldi. O filmi çok severim. Matrix'ten gelen herkes, belli elementlerin bileşimi olan sümüksü bir maddeyi yadırgıyordu. Halbuki insanın tüm ihtiyaçlarını karşılayan bir maddeydi. Merak ediyorum, böyle bir madde (doğaya zarar vermeden elde edilen tamamen yeterli, ama lezzetsiz bir besin) bulunsaydı (belki de vardır,bilmiyorum) biz insanoğlu diğer canlılara zarar verme konusunda nasıl bir tutum alırdık?
[/QUOTE]
Değişkenler çok fazla. Obje tek olsa da uyandırdığı duygu ve izlenimler o kadar karmaşık ve farklı ki...
Benim cevap arayanlara tavsiyem kimsenin söyledikleriyle sizi değiştirmesine izin vermeyin ancak kendi kendinizi değiştirmek istediğinizde değişin. Herkesin hayat içindeki yeri, konumu farklıdır. Sizin düşünceleriniz sizi siz yapan şeylerdir. Bırakın hayat değiştirsin sizi...
Matrixteki gibi olsaydık herhalde matrix bize nasıl bir hayat sunarsa ona göre davranırdık. Unlar ve mayalar ne kadar farklı olsada çıkacak ekmek fırındaki ateşe göre şekillenir. Ateş fazla olursa hepsi yanar, az olursa hepsi hamur olarak çıkar. Ateş tam kıvamında olursa da bu hayattaki gibi çeşit çeşit güzel ekmekler çıkar.
van helsing 2010-01-14 15:52:02
[QUOTE=dmr.ahmet]Emin olun leopar bir kaç ay değil bir gün aç kalsa gücünün yettiği herhangi bir hayvanı öldürür. Ben zaten o yüzden hayvanlardan örnek vermeyi doğru bulmadığımı belirtmek için "bilinç ürünü" olan vicadının, yalnızca insanda olduğunu belirtmiştim.
Aslında bu konuda gördüğüm o ki çok farklı düşünceler var. Kimisi dinen insanların hayvanlar ve diğer canlı varlıklar üzerinde olduğu için, kimisi mecbur olduğumuz için, kimisi lezzetli oldukları için yemek gerektiğini düşünüyor. Kimisi de sanırım yememe taraftarı. Bir de benim gibi ortada kalanlar var
(Aslında güzel bir anket konusu)Aklıma şimdi Matrix-1 geldi. O filmi çok severim. Matrix'ten gelen herkes, belli elementlerin bileşimi olan sümüksü bir maddeyi yadırgıyordu. Halbuki insanın tüm ihtiyaçlarını karşılayan bir maddeydi. Merak ediyorum, böyle bir madde (doğaya zarar vermeden elde edilen tamamen yeterli, ama lezzetsiz bir besin) bulunsaydı (belki de vardır,bilmiyorum) biz insanoğlu diğer canlılara zarar verme konusunda nasıl bir tutum alırdık?
[/QUOTE]
Değişkenler çok fazla. Obje tek olsa da uyandırdığı duygu ve izlenimler o kadar karmaşık ve farklı ki...
Benim cevap arayanlara tavsiyem kimsenin söyledikleriyle sizi değiştirmesine izin vermeyin ancak kendi kendinizi değiştirmek istediğinizde değişin. Herkesin hayat içindeki yeri, konumu farklıdır. Sizin düşünceleriniz sizi siz yapan şeylerdir. Bırakın hayat değiştirsin sizi...

Matrixteki gibi olsaydık herhalde matrix bize nasıl bir hayat sunarsa ona göre davranırdık. Unlar ve mayalar ne kadar farklı olsada çıkacak ekmek fırındaki ateşe göre şekillenir. Ateş fazla olursa hepsi yanar, az olursa hepsi hamur olarak çıkar. Ateş tam kıvamında olursa da bu hayattaki gibi çeşit çeşit güzel ekmekler çıkar.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 43 Online Kullanıcı, 24 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
