ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
LastSoldi3r
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Mayıs 2011 21:15
Son Ziyaret:
29 Mart 2021 23:51
Toplam Mesaj:
44 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Soner Keskin
Doğum Tarihi:
22 Ekim 1990
Yaş:
35
İl:
Rize
Meslek:
İngilizce Öğretmeni
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
img src="https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/111151.jpg" /br /
SON 10 MESAJI
Yosun Akvaryumu
[QUOTE=a.kemal]Selamlar yeni bitkiki akvaryum kurulumu yaptım 150 50 60 su seviyesi 40 45 cm ye düşürmek için zemini yükselttim 2 3 gün önce su doldurdum. 1-1.5 ay kadar boş beklemeyi düşünüyorum. Sadece filtre çalışacak. Bu şekilde yosun problemini daha yumuşak atlatabişirmiyim [/QUOTE]
Beklemenin akvaryum suyunun oturmasına faydası olur ancak bitkili akvaryumda yosundan kaçış olmadığını düşünüyorum artık.
Yosun meselesini tamamen bir problem değil de bir süreç olarak görmek gerek sanırım.
Bu konuda bahsettiğim gibi en başta kahverengi yosun oluştu. Daha sonra bu birtakım canlıların da yardımı, CO2 ışık dengesini düzenlemem vs sayesinde kahverengi yosundan kurtuldum ve bitkilerin yaprakları temizlendi.
Bir süre sonra CO2 ve ışık ihtiyacı az olan anubias ve javaların üzerinde siyah fırça yosunu oluştu. Bunu kendi haline bıraktım..ne ilerleme ne de temizlenme oldu.
Bu aralar camda ve yine bazı bitki yapraklarında yeşil nokta yosunu oluştu. Kahverengi yosuna göre temizlenmesi daha zor. Elle çıkarmak işe yaramıyor.
Ve en büyük sorun, yaklaşık bir haftadır akvaryum suyu bulanmaya başladı. Başta geçer diye bekledim ama giderek artıyor gibi. Dün dış filtreden elyafı çıkarıp yenisini ekledim, akvaryum suyuyla dış filtre içindeki malzemeleri temizledim ancak henüz bir düzelme yok.
Sanırım ilk etapta çare beklemek.
Akvaryumun güncel hâli:
Gündüz ışık kapalıyken ve akşam ışık açıkken. Umarım bekleyerek çözülür. Önerisi olan varsa açığım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/301020202231231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/301020202231261.jpg[/IMG]
[QUOTE=a.kemal]Selamlar yeni bitkiki akvaryum kurulumu yaptım 150 50 60 su seviyesi 40 45 cm ye düşürmek için zemini yükselttim 2 3 gün önce su doldurdum. 1-1.5 ay kadar boş beklemeyi düşünüyorum. Sadece filtre çalışacak. Bu şekilde yosun problemini daha yumuşak atlatabişirmiyim [/QUOTE]
Beklemenin akvaryum suyunun oturmasına faydası olur ancak bitkili akvaryumda yosundan kaçış olmadığını düşünüyorum artık.
Yosun meselesini tamamen bir problem değil de bir süreç olarak görmek gerek sanırım.
Bu konuda bahsettiğim gibi en başta kahverengi yosun oluştu. Daha sonra bu birtakım canlıların da yardımı, CO2 ışık dengesini düzenlemem vs sayesinde kahverengi yosundan kurtuldum ve bitkilerin yaprakları temizlendi.
Bir süre sonra CO2 ve ışık ihtiyacı az olan anubias ve javaların üzerinde siyah fırça yosunu oluştu. Bunu kendi haline bıraktım..ne ilerleme ne de temizlenme oldu.
Bu aralar camda ve yine bazı bitki yapraklarında yeşil nokta yosunu oluştu. Kahverengi yosuna göre temizlenmesi daha zor. Elle çıkarmak işe yaramıyor.
Ve en büyük sorun, yaklaşık bir haftadır akvaryum suyu bulanmaya başladı. Başta geçer diye bekledim ama giderek artıyor gibi. Dün dış filtreden elyafı çıkarıp yenisini ekledim, akvaryum suyuyla dış filtre içindeki malzemeleri temizledim ancak henüz bir düzelme yok.
Sanırım ilk etapta çare beklemek.
Akvaryumun güncel hâli:
Gündüz ışık kapalıyken ve akşam ışık açıkken. Umarım bekleyerek çözülür. Önerisi olan varsa açığım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/301020202231231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/301020202231261.jpg[/IMG]
Yosun Akvaryumu
Power LED sistemini forumda meşhur LED konusunu açan @darkaura üstat yaptı.
2 adet LED driver var. 30 adet LED iki armatürde sıralı.
Salyangoz konusuna gelince fotoğrafını attığım tür ramshorn sanırım, daha önceki akvaryumunda mevcut değildi. Bitkilerle gelmiştir.
Bu salyangoz dışında physea acuata denen salyangoz da var ayrıca. Kumu kaynatıyorum,.sonra defalarca yıkamama rağmen bir şekilde sağ kalıp bu akvaryuma da geldiler. Ama şikayetçi değilim. Sayıları zaman zaman artıp azalıyor. Önceki akvaryumda serbest bıraktım ve popülasyonu dengede tuttular. Tek sıkıntı dediğiniz gibi bu salyangoz da yumurtalarını bitkilere ya da cam üzerine yapıştırıyor ve çirkin görüntü oluyor.
Yosun sorunu tamamen çözülene kadar onlara ihtiyacım var. Daha sonra istila olursa çaresine bakacağız. :)
Bugün ince hava hortumu ile dip çekimi yaptım. Bitkilerde düzelme var gibi görünüyor. İyi gidiyor sanki.
Akvaryumun içi göl gibi kokuyor. Bu normal mi acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/121020201123441.jpg[/IMG]
Ramshornun işçiliği:)
Geçtiği ve geçmediği yer arasındaki fark belli oluyor.
Power LED sistemini forumda meşhur LED konusunu açan @darkaura üstat yaptı.
2 adet LED driver var. 30 adet LED iki armatürde sıralı.
Salyangoz konusuna gelince fotoğrafını attığım tür ramshorn sanırım, daha önceki akvaryumunda mevcut değildi. Bitkilerle gelmiştir.
Bu salyangoz dışında physea acuata denen salyangoz da var ayrıca. Kumu kaynatıyorum,.sonra defalarca yıkamama rağmen bir şekilde sağ kalıp bu akvaryuma da geldiler. Ama şikayetçi değilim. Sayıları zaman zaman artıp azalıyor. Önceki akvaryumda serbest bıraktım ve popülasyonu dengede tuttular. Tek sıkıntı dediğiniz gibi bu salyangoz da yumurtalarını bitkilere ya da cam üzerine yapıştırıyor ve çirkin görüntü oluyor.
Yosun sorunu tamamen çözülene kadar onlara ihtiyacım var. Daha sonra istila olursa çaresine bakacağız. :)
Bugün ince hava hortumu ile dip çekimi yaptım. Bitkilerde düzelme var gibi görünüyor. İyi gidiyor sanki.
Akvaryumun içi göl gibi kokuyor. Bu normal mi acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/121020201123441.jpg[/IMG]
Ramshornun işçiliği:)
Geçtiği ve geçmediği yer arasındaki fark belli oluyor.
Yosun Akvaryumu
Akvaryum bir gün boyunca ışıksız kaldı.
İki gündür CO2 iki katına çıktı.
Kahverengi yosun ilerlemesi yavaşlamış durumda şu an.
Ayrıca salyangozların sayısı da artmış. 10 tane kadar olmuşlar ve çalışıyorlar. :)
Akvaryumda mevcut bulunan yosunlar fotosentez yapıyor :)
Driverin fotoğrafını ve salyangozun fotoğrafını paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/111020200047521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/111020200047581.jpg[/IMG]
Akvaryum bir gün boyunca ışıksız kaldı.
İki gündür CO2 iki katına çıktı.
Kahverengi yosun ilerlemesi yavaşlamış durumda şu an.
Ayrıca salyangozların sayısı da artmış. 10 tane kadar olmuşlar ve çalışıyorlar. :)
Akvaryumda mevcut bulunan yosunlar fotosentez yapıyor :)
Driverin fotoğrafını ve salyangozun fotoğrafını paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/111020200047521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/111020200047581.jpg[/IMG]
Yosun Akvaryumu
Teşekkürler.
Aslında fotoğrafta belli olmuyor ama sağ tarafta özellikle kahverengi ve kırmızı renkteki bitkiler yoğunlukta.
Doğrudan güneş ışığı sorun olacağı için odayı çoğunlukla karanlık tutuyorum, fon perde kapalı vaziyette.
Ledlerin sayısını düşürme şansım yok ancak çalıştığı süreyi düşürebilirim.
Bulunduğum ilçede maalesef akvaryumcu yok, merkez ilçede de otocinclus vb yosun yiyici bulamama ihtimalim yüksek. Karides alsam da bu balıklarla yaşayacağını sanmıyorum. İki günü çıkaramazlar. :) Tek çare salyangoz. Nerite salyangozun kahverengi yosun yediğini okudum ancak hiçbir sitede kalmamış. Yerine minyatür nerite salyangozu var. Onu tavsiye eder misiniz?
Şu an akvaryumda kendi imkanları ile yumurta olarak gelmiş ve oluşmuş bir salyangoz var, yakında çoğalır, ve bir miktar yosun döngüsüne faydası olur. Onların çoğalmasını bekliyorum.
1.Merkez ilçeye gittiğimde salyangoz temin edeceğim. Varsa otocinclus catfish. Ve Plati faydalı olur mu?
2.Haftada iki kez su değişimi yapacağım bir süre.
3.co2 konusunda buradaki yorumlarda bir görüş ayrılığı var gibi. Elimde CO2 test kit var, onunla deneyeceğim. Bana da CO2 yetersiz gibi geldi bu ışığa göre.
Yabancı kaynaklarda da ışık ve besin arasında dengesizlik olunca kahverengi yosun oluştuğu yazıyor. Işık fazla CO2 ya da gübre az, ya da tam tersi durumlarda.
İki seçenek var; ya ışığı iyice azaltacağım, ya da CO2 ve gübre ekleyeceğim.
Teşekkürler.
Aslında fotoğrafta belli olmuyor ama sağ tarafta özellikle kahverengi ve kırmızı renkteki bitkiler yoğunlukta.
Doğrudan güneş ışığı sorun olacağı için odayı çoğunlukla karanlık tutuyorum, fon perde kapalı vaziyette.
Ledlerin sayısını düşürme şansım yok ancak çalıştığı süreyi düşürebilirim.
Bulunduğum ilçede maalesef akvaryumcu yok, merkez ilçede de otocinclus vb yosun yiyici bulamama ihtimalim yüksek. Karides alsam da bu balıklarla yaşayacağını sanmıyorum. İki günü çıkaramazlar. :) Tek çare salyangoz. Nerite salyangozun kahverengi yosun yediğini okudum ancak hiçbir sitede kalmamış. Yerine minyatür nerite salyangozu var. Onu tavsiye eder misiniz?
Şu an akvaryumda kendi imkanları ile yumurta olarak gelmiş ve oluşmuş bir salyangoz var, yakında çoğalır, ve bir miktar yosun döngüsüne faydası olur. Onların çoğalmasını bekliyorum.
1.Merkez ilçeye gittiğimde salyangoz temin edeceğim. Varsa otocinclus catfish. Ve Plati faydalı olur mu?
2.Haftada iki kez su değişimi yapacağım bir süre.
3.co2 konusunda buradaki yorumlarda bir görüş ayrılığı var gibi. Elimde CO2 test kit var, onunla deneyeceğim. Bana da CO2 yetersiz gibi geldi bu ışığa göre.
Yabancı kaynaklarda da ışık ve besin arasında dengesizlik olunca kahverengi yosun oluştuğu yazıyor. Işık fazla CO2 ya da gübre az, ya da tam tersi durumlarda.
İki seçenek var; ya ışığı iyice azaltacağım, ya da CO2 ve gübre ekleyeceğim.
Yosun Akvaryumu
Henüz gübreleme yapmadım. Yemleme de balıkların bitirdiğinden emin olduğum kadar atıyorum.
Işık ve CO2 den emin değilim. Bitkilerin boyutuna göre ışık ya da CO2 fazla olabilir. 6 saat ışık-6 saat saniyede 1 damla CO2.
Henüz gübreleme yapmadım. Yemleme de balıkların bitirdiğinden emin olduğum kadar atıyorum.
Işık ve CO2 den emin değilim. Bitkilerin boyutuna göre ışık ya da CO2 fazla olabilir. 6 saat ışık-6 saat saniyede 1 damla CO2.
Yosun Akvaryumu
[url=https://hizliresim.com/XWlRMW][img]https://i.hizliresim.com/XWlRMW.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/0ENqPk][img]https://i.hizliresim.com/0ENqPk.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/UL1hqZ][img]https://i.hizliresim.com/UL1hqZ.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/LdDI0b][img]https://i.hizliresim.com/LdDI0b.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/1ZrJvb][img]https://i.hizliresim.com/1ZrJvb.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/UJOnl1][img]https://i.hizliresim.com/UJOnl1.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/6nzKTc][img]https://i.hizliresim.com/6nzKTc.jpg[/img][/url]
Merhabalar, başlıktan anlaşılabileceği gibi bitkili akvaryum işine giren çoğu akvaristin başına gelen yosun sorunu ile uğraşıyorum. Yosunun türünü ve sebebini öğrenmek için hatırı sayılır derecede yerli ve yabancı kaynak okudum. Ancak tespitlerime göre birden farklı türde yosun sorunu baş gösterdi. Bunlardan en belirgin ve yoğun olanı kahverengi yosun.
Akvaryum yaklaşık üç haftalık. Ölçüler 88*44*44 , ışıklandırma forumda darkauradan 2 adet 30w power LED. Filtre Jbl e901, karbondioksit tüpü var.
Henüz hiç gübreleme yapmadım. Yalnızca ilk su doldurduğumda akvaryum hazırlayıcı katkıdan kullandım.
CO2 ve ışıklar zamanlayıcıya bağlı. 2 saat CO2 çalıştıktan sonra ışıklar yanıyor bir saat sonra CO2 kapanıyor. Işıklar 3 saat sonunda kapanıyor. Daha sonra aynı işlem tekrar gerçekleşiyor. Yani 6 saat CO2 + 6 saat ışık.
Canlı olarak 3 mücevher tetra, 3 albino tetrazon, 3 transgenetic tetra, 1 danio zebra var.
Bitki olarak 20 ye yakın tür var. Biraz fazla olabilir. :) Pembe,kahverengi, yeşil türlerde.
İlk olarak sol tarafta arkadaki anubias
solda buket olan bitkiler ve ortada açılan kahverengi bitki ile başladım. Anubias yapraklarıı kahverengiye dönmeye başladı. Anubias üzerine araştırma yaptım ve fazla ışık sevmediğini, yaprakların kahverengi olabileceğini okudum. Sorun anubiasta diyip kocaman yapraklarını kestim. Daha sonra diğer bitkileri temin ettim ve başlangıçta hepsi adapte olmuş gibiydi. Güzel bir şekilde filizlendiler ve gerçek renklerini yakaladılar.
Monte Carlolar dahil çoğu bitkiden fotosentez gözlemleyebiliyorum.
Ancak bir hafta- on gündür yoğun bir yosun sorunu yaşıyorum. Bitkilerin yaprakları, akvaryumdaki co2 difüzör dahil her şeyi kahverengi yosun kaplamaya başladı. Camları temizlememe rağmen iki günde bir neredeyse tamamı kahverengi oluyor. Bunun dışında sağ tarafta bazı bitkilerde saç yosunu benzeri uzayan yosunlar da var. Bir kısmında yeşil öbek halinde olmuştu.
İki gün önce 3te 2 su değişimi yaptım. Işığı ve CO2 yi 3 saate düşürdüm. Ancak resimlerde görüldüğü gibi bitkilerin yaprakları kahverengi şu an. Bugün acaba bitkiler ölüyor mu diye köklerinden çıkarıp kontrol ettim. Kökleri çok sağlam ve yeni çıkan filizler temiz ancak olgun yaprakları kahverengi. Elle temizleyince çıkıyor.
Sorunu tamamen ortadan kaldırmak için sebebini bulmaya çalıştım ancak net bir şey bulamadım. Işık ve besin maddesi arasındaki dengesizlikten kaynaklandığı söyleniyor.
Gübre eksikliğinden olabilir mi?
Işık güçlü gelmiş olabilir mi?
CO2 yetersiz olabilir mi? (Saniyede bir damlacık)
Musluk suyundan olabilir mi?(Rize)
Dışardan gelen bir madde yüzünden olabilir mi?
Yardımınıza ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202207491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202209281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202209471.jpg[/IMG]
[url=https://hizliresim.com/XWlRMW][img]https://i.hizliresim.com/XWlRMW.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/0ENqPk][img]https://i.hizliresim.com/0ENqPk.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/UL1hqZ][img]https://i.hizliresim.com/UL1hqZ.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/LdDI0b][img]https://i.hizliresim.com/LdDI0b.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/1ZrJvb][img]https://i.hizliresim.com/1ZrJvb.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/UJOnl1][img]https://i.hizliresim.com/UJOnl1.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/6nzKTc][img]https://i.hizliresim.com/6nzKTc.jpg[/img][/url]
Merhabalar, başlıktan anlaşılabileceği gibi bitkili akvaryum işine giren çoğu akvaristin başına gelen yosun sorunu ile uğraşıyorum. Yosunun türünü ve sebebini öğrenmek için hatırı sayılır derecede yerli ve yabancı kaynak okudum. Ancak tespitlerime göre birden farklı türde yosun sorunu baş gösterdi. Bunlardan en belirgin ve yoğun olanı kahverengi yosun.
Akvaryum yaklaşık üç haftalık. Ölçüler 88*44*44 , ışıklandırma forumda darkauradan 2 adet 30w power LED. Filtre Jbl e901, karbondioksit tüpü var.
Henüz hiç gübreleme yapmadım. Yalnızca ilk su doldurduğumda akvaryum hazırlayıcı katkıdan kullandım.
CO2 ve ışıklar zamanlayıcıya bağlı. 2 saat CO2 çalıştıktan sonra ışıklar yanıyor bir saat sonra CO2 kapanıyor. Işıklar 3 saat sonunda kapanıyor. Daha sonra aynı işlem tekrar gerçekleşiyor. Yani 6 saat CO2 + 6 saat ışık.
Canlı olarak 3 mücevher tetra, 3 albino tetrazon, 3 transgenetic tetra, 1 danio zebra var.
Bitki olarak 20 ye yakın tür var. Biraz fazla olabilir. :) Pembe,kahverengi, yeşil türlerde.
İlk olarak sol tarafta arkadaki anubias
solda buket olan bitkiler ve ortada açılan kahverengi bitki ile başladım. Anubias yapraklarıı kahverengiye dönmeye başladı. Anubias üzerine araştırma yaptım ve fazla ışık sevmediğini, yaprakların kahverengi olabileceğini okudum. Sorun anubiasta diyip kocaman yapraklarını kestim. Daha sonra diğer bitkileri temin ettim ve başlangıçta hepsi adapte olmuş gibiydi. Güzel bir şekilde filizlendiler ve gerçek renklerini yakaladılar.
Monte Carlolar dahil çoğu bitkiden fotosentez gözlemleyebiliyorum.
Ancak bir hafta- on gündür yoğun bir yosun sorunu yaşıyorum. Bitkilerin yaprakları, akvaryumdaki co2 difüzör dahil her şeyi kahverengi yosun kaplamaya başladı. Camları temizlememe rağmen iki günde bir neredeyse tamamı kahverengi oluyor. Bunun dışında sağ tarafta bazı bitkilerde saç yosunu benzeri uzayan yosunlar da var. Bir kısmında yeşil öbek halinde olmuştu.
İki gün önce 3te 2 su değişimi yaptım. Işığı ve CO2 yi 3 saate düşürdüm. Ancak resimlerde görüldüğü gibi bitkilerin yaprakları kahverengi şu an. Bugün acaba bitkiler ölüyor mu diye köklerinden çıkarıp kontrol ettim. Kökleri çok sağlam ve yeni çıkan filizler temiz ancak olgun yaprakları kahverengi. Elle temizleyince çıkıyor.
Sorunu tamamen ortadan kaldırmak için sebebini bulmaya çalıştım ancak net bir şey bulamadım. Işık ve besin maddesi arasındaki dengesizlikten kaynaklandığı söyleniyor.
Gübre eksikliğinden olabilir mi?
Işık güçlü gelmiş olabilir mi?
CO2 yetersiz olabilir mi? (Saniyede bir damlacık)
Musluk suyundan olabilir mi?(Rize)
Dışardan gelen bir madde yüzünden olabilir mi?
Yardımınıza ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202207491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202209281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202209471.jpg[/IMG]
Dış Filtreye Bu Malzemelerden Hangisi?
Orijinal dizilimde dediğinizin tam aksine. Temizlik yönü yukarıdan aşağıya doğru sanırım.
Orijinal dizilimde dediğinizin tam aksine. Temizlik yönü yukarıdan aşağıya doğru sanırım.
Dış Filtreye Bu Malzemelerden Hangisi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/100720201821391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/100720201821521.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Dış filtrem Jbl e901. İkinci el aldım. İçinde iki sepet dolusu Jbl micromec, bir sepet dolusu seramik halka ve en üst sepette süngerler vardı. Seachem Matrix ve eurostsar aquaclayi ve yeşil süngeri de ayrıca ben aldım. Bunlardan hangilerini, hangi dizilimle kullanmalıyım?
Jbl e901 orjinal dizilimi en altta micromec üzerinde üç sepet dolusu sünger var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/100720201821391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/100720201821521.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Dış filtrem Jbl e901. İkinci el aldım. İçinde iki sepet dolusu Jbl micromec, bir sepet dolusu seramik halka ve en üst sepette süngerler vardı. Seachem Matrix ve eurostsar aquaclayi ve yeşil süngeri de ayrıca ben aldım. Bunlardan hangilerini, hangi dizilimle kullanmalıyım?
Jbl e901 orjinal dizilimi en altta micromec üzerinde üç sepet dolusu sünger var.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
@secreteriat
Teşekkür ederim hocam kesin olarak power lede karar verdim. Biraz araştırıp kendim yapıp yapamayacağıma ve maliyetine göre karar vereceğim. Hazır sisteme göre fazla fark yoksa hazır almayı düşünüyorum.
Bana 60 watt lazım. Anladığım kadarıyla 1 wattlık 60 tane power LED iki tane driver ve alüminyum profil. Başka gerekli bir şey varsa bilmiyorum.
@secreteriat
Teşekkür ederim hocam kesin olarak power lede karar verdim. Biraz araştırıp kendim yapıp yapamayacağıma ve maliyetine göre karar vereceğim. Hazır sisteme göre fazla fark yoksa hazır almayı düşünüyorum.
Bana 60 watt lazım. Anladığım kadarıyla 1 wattlık 60 tane power LED iki tane driver ve alüminyum profil. Başka gerekli bir şey varsa bilmiyorum.
Hangi Aydınlatma Sistemi?
Uğraşsam yapabilirim ya da yapamadığım yerde yardımcı olacak elektrikçi tanıdıklar var ama eğer hazır olan haliyle arasında fazla fark olmayacaksa uğraşmak istemiyorum.
Kendim yapmak için hangi ürünleri almam gerekiyor?
Power led
Led driver
Alüminyum soğutucu profil ve başka?
Hangi led leri alacağım, 1 watt ve 3 watt olanlar var.
Uğraşsam yapabilirim ya da yapamadığım yerde yardımcı olacak elektrikçi tanıdıklar var ama eğer hazır olan haliyle arasında fazla fark olmayacaksa uğraşmak istemiyorum.
Kendim yapmak için hangi ürünleri almam gerekiyor?
Power led
Led driver
Alüminyum soğutucu profil ve başka?
Hangi led leri alacağım, 1 watt ve 3 watt olanlar var.
SON MESAJLAR
- Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
KULLANICILAR
- 51 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
zekigonlum,
sina cen,
altanilker,
Maydogan,
esatterdogann,
yeekim,
hero14,
EKAR,
ciways,
t.korkmaz,
sms1017,
senol74,
bysmokin,
Öğretmen Ali,
BilalM.,
Kemal eyilik,
Mikelenjelo,
melbet_mfet,
MCY4,
osmandbnl,
Sercan.,
DigitalPen,
mustafa7042,
Erdinc.B,
Yusaucar,
akvarist10UR,
Flytheshrimp,
sakal34,
Aguamentist,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
