ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
CrissLy
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Eylül 2011 15:08
Son Ziyaret:
21 Temmuz 2013 23:55
Toplam Mesaj:
263 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kayra Küçükali
Doğum Tarihi:
27 Şubat 1993
Yaş:
33
İl:
Zonguldak
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kayra Küçükali
SON 10 MESAJI
Astronot Ve Sorunları
[QUOTE=mehmetaksel]Su değişimi hortum yada dip süpürgesi ile yapıyoraanız dibe olabildiğince yakın tutun balığıda korkutmadan alın suyu ve bence biraz tavuk eti atın bağışıklık ve metabolizması hemen düzelsin şuan yeni yeni düzelmeye başlamıştır mukus tabakası ve metabolizması et ile daha kolay canlanır kaç gündür adam akıllı yem yememiştir o açığı kapamak için iyi olur ama tavuk etini 1/2 çay kaşığı verin fazla vermeyin ve yerse elinizden verin.[/QUOTE]
Dip süpürgesi ile yapacağım ama korkum şu ki ya elime saldırırsa !! Bence saldırmayacak ama saldırma ihtmalide var. Bugün dana cigeri verdim afiyetle yedi şimdi güzelce yüzüyor, yardımlar için tekrar teşekkür ederim.
Cenk Bildir 2013-07-21 19:30:47
[QUOTE=mehmetaksel]Su değişimi hortum yada dip süpürgesi ile yapıyoraanız dibe olabildiğince yakın tutun balığıda korkutmadan alın suyu ve bence biraz tavuk eti atın bağışıklık ve metabolizması hemen düzelsin şuan yeni yeni düzelmeye başlamıştır mukus tabakası ve metabolizması et ile daha kolay canlanır kaç gündür adam akıllı yem yememiştir o açığı kapamak için iyi olur ama tavuk etini 1/2 çay kaşığı verin fazla vermeyin ve yerse elinizden verin.[/QUOTE]
Dip süpürgesi ile yapacağım ama korkum şu ki ya elime saldırırsa !! Bence saldırmayacak ama saldırma ihtmalide var. Bugün dana cigeri verdim afiyetle yedi şimdi güzelce yüzüyor, yardımlar için tekrar teşekkür ederim.
Astronot Ve Sorunları
[QUOTE=hercumerc]BAlığı suya birden koyduysanız eğer ondan olmuş olabilir. 45-60 dk alıştırdıktan sonra koymalısınız mukus tabakalarının zedelenmemesi için, bakteri farklılığıda var tabi. Artık akvaryuma girmiş 3 gün geçmiş zamanla alışır. [/QUOTE]
Bu sabah itibari ile sürtünme yok, ağıza alıp atma yok ama tabi kumu çok karıştırıp pislikleri hayava çıkarttığı için su azcık bulandı. Yarın %20'lik bir su değişimi ile geçeceğini umut ediyorum, yardım eden herkese teşekkür ediyorum.
Cenk Bildir 2013-07-21 19:26:53
[QUOTE=hercumerc]BAlığı suya birden koyduysanız eğer ondan olmuş olabilir. 45-60 dk alıştırdıktan sonra koymalısınız mukus tabakalarının zedelenmemesi için, bakteri farklılığıda var tabi. Artık akvaryuma girmiş 3 gün geçmiş zamanla alışır. [/QUOTE]
Bu sabah itibari ile sürtünme yok, ağıza alıp atma yok ama tabi kumu çok karıştırıp pislikleri hayava çıkarttığı için su azcık bulandı. Yarın %20'lik bir su değişimi ile geçeceğini umut ediyorum, yardım eden herkese teşekkür ediyorum.
Astronot Ve Sorunları
[QUOTE=mehmetaksel]Kayra bey ilk defa sizin balıktaki bir sorun ile karşılaşıyorum.[/QUOTE]
Ağzına alıp atmalar ve sürtünmeler devam ederken birde baktımki yemleri yemeye başladı ama hala sürtünme ve ağza alıp atma devam ediyor.
[QUOTE=mehmetaksel]Kayra bey ilk defa sizin balıktaki bir sorun ile karşılaşıyorum.[/QUOTE]
Ağzına alıp atmalar ve sürtünmeler devam ederken birde baktımki yemleri yemeye başladı ama hala sürtünme ve ağza alıp atma devam ediyor.
Oscarlar Hakkında Bilgi Paylaşalım.
http://www.akvaryum.com/Forum/astronot_ve_sorunlari_k705564.asp?PID=3905394#3905394 arkadaşlar şu linke bir yardımcı olurmusunuz ?
[QUOTE=oscarus]http://www.akvaryum.com/Forum/astronot_hakkinda_hersey_k198958.asp
EN SEVDİĞİM BALIK OLAN OSCARLAR İÇİN TECRÜBELER
[/QUOTE]
[QUOTE=efedeniz]Ercüment bey ,
Forumda konu ile ilgili pek çok paylaşım mevcut ama bir araya toplanmasını ben de sizin kadar istiyorum . Zira Astronot paylaşımları ve bu konuda gelen sorular "Zebra" dan daha fazla .
Öncelikle Astronotların hacim ve yaşam ortamlarından başlamak isterim söze . Bu konuda görüş ayrılıkları hiçbir zaman tam olarak giderilemeyecek , en azından balık kendisi dile gelip "en az 300lt olsun abi" diyene kadar. Yinede ben kendi görüşümü sebepleri ile paylaşmak isterim.
Astronot tankı
Astronot bilindiği üzere erişkin boyu ortalama 25-35 cm arasında değişen bir amerikan çiklitidir. 45 cm boya kadar büyüyebildikleri söylenmektedir ki , kendim 43cm bir astronot görmüştüm . Balığın bu boyutlara ulaşabilmesi , daha doğrusu sağlıklı bir şekilde , genetiğinin elverdiği erişkin boyuna ulaşabilmesi için pek çok faktör vardır , bunlardan 3'ü sağlanabilir ve en önemli faktörlerdir.
1- Yeterli ve kaliteli beslenme
2- Kaliteli ve doğru su koşulları
3- Geniş Yüzme Alanı.
Bu başlık altında 2. ve 3. maddeyi açarak başlamak istiyorum. Astronot denilince ilk yorum "obur" ve "pis" kelimelerini mutlaka içerir. Bilindiği üzere astronotlar çok tüketen, tüketirken yemi dağıtan ve çok dışkılayan balıklardır. Dolayısı ile akvaryumdaki atık miktarı çok hızlı birikmektedir. Bunun göz önüne alınması su koşulları açısından çok önemlidir. Yeterli su hacmine ve taban yüzeyine sahip olmayan tanklarda astronot bakmak doğru değildir. Taban yüzeyi , dış filtre , imkan varsa sump , oluşacak organik atıkların balığınızın sağlığını tehdit etmesini engellemek için elzem donanımlardır. Su hacminiz akvaryumunuzun suda oluşabilecek olumsuz koşullara toleransını arttırır. Bütün bunları topladığımızda ortaya çıkan acı gerçek şu dur ; Balıklarınızın kirletebildiğinden daha hızlı temizleyecek yada su değişimine kadar oluşacak birikimi hayati çizgilerin altında tutabilecek bir tedbirler yekünü hayatidir. Türkçe anlatmak gerekirse , Yüksek hacimli bir tank , iyi bir filtrasyon , geniş bir taban , kaliteli taban malzemesi (lav kırığı gibi tutunma yüzeyi yüksek ve ph yükseltmeyen türden ) Balıklar akvaryuma girmeden önce oluşturulacak nitrat döngüsü şarttır. Haftalık su değişimleri aksatılmamalı , mutlaka bekletilmiş suyla yada su hazırlayıcılarla birlikte kullanılmalıdır.
Koşulların sağlanmaması yada su değişimlerinin sürekli aksatılması durumunda balığınızın gelişi mi yeterince hızlı olmayacak ve gerçek erişkin boyuna varmadan duracaktır(stunt) (Bu yüzden piyasada 30cm+ astronot pek bulunmaz) . Bunun yanı sıra su koşulları uzun süre ihmal edilirse balığınızda kötü su koşullarına bağlı hastalıklar baş gösterecektir (hole in the head).
Önerilen su hacmi tek astronot için 300lt deniliyor .Bu ilk anda fazla gelebilir ama balığın 30cm+ olacağını umarak , makul olduğunu söyleyebilirim . 200lt de sağlıklı bir astronot bakmak yukarıdaki koşullar sağlanırsa mümkün , ancak 200lt de bir astronotun 30cm olmasını beklemek aşırı optimistlik olur.Sudaki Nitrat nitrit ve amonyak sürekli 0 seviyesinde olsa bile , yukarıda yazdığımız 3. madde , geniş yüzme alanı , balığın gelişimi için önemlidir. Balıkların büyük çoğunluğunun iskelet sisteminin(kılçık diyoruz ama ...) gelişimi için zemine paralel yüzebilme mesafesi , ve yüzerken erişilen hız çok önemlidir. Balığınız eğer keyfi yerindeyse , tankınızın bir ucundan diğer ucuna sürekli volta atacaktır. Bunu belli bir yaşa gelinceye kadar yaparlar . İçgüdüsel bir günlük antrenman diyebiliriz. Bu yüzden standart tanklar hep saçma sapan hacimlere sahiptir. 100cm bir tank alırsınız 100lt falan olur , çok saçma
,
ama aslında akvaryum 100cm standart değildir 100lt bir akvaryumdur ,
boy uzun tutulmuştur. Sebebi zemine paralel yüzme mesafesini
artırmaktır. Astronot tankı tasarlarken bu göz önünde bulundurulmalıdır.
Balığınızın erişeceği boyu ciddi biçimde etkileyecektir.
[/QUOTE]
http://www.akvaryum.com/Forum/astronot_ve_sorunlari_k705564.asp?PID=3905394#3905394 arkadaşlar şu linke bir yardımcı olurmusunuz ?
[QUOTE=oscarus]http://www.akvaryum.com/Forum/astronot_hakkinda_hersey_k198958.asp
EN SEVDİĞİM BALIK OLAN OSCARLAR İÇİN TECRÜBELER
Oscarlarla ilgili tecrübelerim
1.Akvaryum en az 300 litre olacak.
2.Çok iyi filtreleme sistemi olacak.(Sump en iyi çözüm)
3.Mango kökü kullanılmasının çok faydası olur.
4.Balıklar büyüdükten sonra asla yeni balık eklenmeyecek.
5.En az 300 litrede bir çift show boy oscar beslemek en idealdir.
6.Isıtıcıya korumalık yapılacak.
7.Çok pasaklı balıklar olduklarından düzenli haftalık dip çekimi yapılacak.
8.Çok
dayanıklı balıktır.(küçükken hastalanmazsa artık kolay kolay
hastalanmaz.Tek şart düzenli su değişimi ve kaliteli bir filtreleme)
9.Çok fazla dekora gerek yok.dediğim gibi mango kökü yeter.
10.Kum açık renk olmayacak.
11.Işıklandırma çok kuvvetli olmayacak.
12.Kaliteli yem kullanılmalı.
13.Ara sıra solucan ve balık eti verilebilir.
14.Sıcaklık 25 derece ideal.Bu sıcaklıkta daha hareketli oluyor.
15.Akvaryumun üstü mutlaka kapalı olacak.Üstü kapatan cam mutlaka kalın,yerinden oynamayacak bir cam olacak.
16.Hacim ne kadar fazlaysa balığın gelişimi için o kadar iyi.(En az 300 litre)
17.tek tür beslenmesi tavsiye edilir.
18.Güçlü bir iç filtre gerekir.
19.Su değişimine kaya tuzu kullanın.Ben faydasını gördüm.
20.Küçükken beyaz benek hastalığına karşı hassas oluyorlar.su değiştirirken su sıcaklığına dikkat.
21.Sump yaptırırsanız daha iyi olur.
22.Vatoz gibi balıklar eklemeyin.
23.Elinizden yem yedirmeye alıştırmayın çünkü kendini yaralayabiliyor.
24.Tek bir yeme alıştırmayın yoksa başka yem yedirmekte zorlanırsınız.
25.Akvaryumun içine müdahele edecekseniz dikkatli olun.bazen saldırabiliyor.
26.Akvaryum aydınlık bir yerdeyse akvaryumun ışığını açmasanız da olur.
27.Loş ortamlar daha çok hoşlarına gidiyor.
28.Bitki eklemeyin.
29.İnternet sitelerinde çok faydalı bilgiler var.Yabancı dil varsa çok fazla oscar sitesi var,faydalanabilirsiniz.
30.Bu balık çok duygusaldır.hayvanın alıştığı ortamı çok değiştirmeyin.
[QUOTE=efedeniz]Ercüment bey ,
Forumda konu ile ilgili pek çok paylaşım mevcut ama bir araya toplanmasını ben de sizin kadar istiyorum . Zira Astronot paylaşımları ve bu konuda gelen sorular "Zebra" dan daha fazla .
Öncelikle Astronotların hacim ve yaşam ortamlarından başlamak isterim söze . Bu konuda görüş ayrılıkları hiçbir zaman tam olarak giderilemeyecek , en azından balık kendisi dile gelip "en az 300lt olsun abi" diyene kadar. Yinede ben kendi görüşümü sebepleri ile paylaşmak isterim.
Astronot tankı
Astronot bilindiği üzere erişkin boyu ortalama 25-35 cm arasında değişen bir amerikan çiklitidir. 45 cm boya kadar büyüyebildikleri söylenmektedir ki , kendim 43cm bir astronot görmüştüm . Balığın bu boyutlara ulaşabilmesi , daha doğrusu sağlıklı bir şekilde , genetiğinin elverdiği erişkin boyuna ulaşabilmesi için pek çok faktör vardır , bunlardan 3'ü sağlanabilir ve en önemli faktörlerdir.
1- Yeterli ve kaliteli beslenme
2- Kaliteli ve doğru su koşulları
3- Geniş Yüzme Alanı.
Bu başlık altında 2. ve 3. maddeyi açarak başlamak istiyorum. Astronot denilince ilk yorum "obur" ve "pis" kelimelerini mutlaka içerir. Bilindiği üzere astronotlar çok tüketen, tüketirken yemi dağıtan ve çok dışkılayan balıklardır. Dolayısı ile akvaryumdaki atık miktarı çok hızlı birikmektedir. Bunun göz önüne alınması su koşulları açısından çok önemlidir. Yeterli su hacmine ve taban yüzeyine sahip olmayan tanklarda astronot bakmak doğru değildir. Taban yüzeyi , dış filtre , imkan varsa sump , oluşacak organik atıkların balığınızın sağlığını tehdit etmesini engellemek için elzem donanımlardır. Su hacminiz akvaryumunuzun suda oluşabilecek olumsuz koşullara toleransını arttırır. Bütün bunları topladığımızda ortaya çıkan acı gerçek şu dur ; Balıklarınızın kirletebildiğinden daha hızlı temizleyecek yada su değişimine kadar oluşacak birikimi hayati çizgilerin altında tutabilecek bir tedbirler yekünü hayatidir. Türkçe anlatmak gerekirse , Yüksek hacimli bir tank , iyi bir filtrasyon , geniş bir taban , kaliteli taban malzemesi (lav kırığı gibi tutunma yüzeyi yüksek ve ph yükseltmeyen türden ) Balıklar akvaryuma girmeden önce oluşturulacak nitrat döngüsü şarttır. Haftalık su değişimleri aksatılmamalı , mutlaka bekletilmiş suyla yada su hazırlayıcılarla birlikte kullanılmalıdır.
Koşulların sağlanmaması yada su değişimlerinin sürekli aksatılması durumunda balığınızın gelişi mi yeterince hızlı olmayacak ve gerçek erişkin boyuna varmadan duracaktır(stunt) (Bu yüzden piyasada 30cm+ astronot pek bulunmaz) . Bunun yanı sıra su koşulları uzun süre ihmal edilirse balığınızda kötü su koşullarına bağlı hastalıklar baş gösterecektir (hole in the head).
Önerilen su hacmi tek astronot için 300lt deniliyor .Bu ilk anda fazla gelebilir ama balığın 30cm+ olacağını umarak , makul olduğunu söyleyebilirim . 200lt de sağlıklı bir astronot bakmak yukarıdaki koşullar sağlanırsa mümkün , ancak 200lt de bir astronotun 30cm olmasını beklemek aşırı optimistlik olur.Sudaki Nitrat nitrit ve amonyak sürekli 0 seviyesinde olsa bile , yukarıda yazdığımız 3. madde , geniş yüzme alanı , balığın gelişimi için önemlidir. Balıkların büyük çoğunluğunun iskelet sisteminin(kılçık diyoruz ama ...) gelişimi için zemine paralel yüzebilme mesafesi , ve yüzerken erişilen hız çok önemlidir. Balığınız eğer keyfi yerindeyse , tankınızın bir ucundan diğer ucuna sürekli volta atacaktır. Bunu belli bir yaşa gelinceye kadar yaparlar . İçgüdüsel bir günlük antrenman diyebiliriz. Bu yüzden standart tanklar hep saçma sapan hacimlere sahiptir. 100cm bir tank alırsınız 100lt falan olur , çok saçma
,
ama aslında akvaryum 100cm standart değildir 100lt bir akvaryumdur ,
boy uzun tutulmuştur. Sebebi zemine paralel yüzme mesafesini
artırmaktır. Astronot tankı tasarlarken bu göz önünde bulundurulmalıdır.
Balığınızın erişeceği boyu ciddi biçimde etkileyecektir.[/QUOTE]
Astronot Ve Sorunları
[QUOTE=mehmetaksel]Bence stres yapmıştır eğer akvaryuma geçerli 3 günü aştıysa biraz 1/2 çay kaşığı kadar tavuk eti verin ama elinizde deneyin yemezse yere bırakın akvaryumdan uzaklaşın yerse sorun yok biraz vahşice olabilir ama bence hem doğasına yakınlaşması için hemde iç güdü için ufak bir moly/palty filan atın kovalayıp yerse hiç bir sorunu yok demektir.[/QUOTE]
Daha ilk günü sadece normal yem verdim, tavuk eti vermeyi düşündüm ama ilk gün diye vermedim 2-3 gün geçince dediklerinizi yapıp buraya sonucu yazacağım cevap için teşekkür ederim.
Cenk Bildir 2013-07-20 10:01:06
Güncel:Daha 3 gün geçmediği için tavuk eti veya balık atmadım ama şuan farkettim attığım yemler hala dipte duruyor ve astronot ağzına kum alıp atıyor sürekli,bir sorun var yardımcı olun lütfen.
[QUOTE=mehmetaksel]Bence stres yapmıştır eğer akvaryuma geçerli 3 günü aştıysa biraz 1/2 çay kaşığı kadar tavuk eti verin ama elinizde deneyin yemezse yere bırakın akvaryumdan uzaklaşın yerse sorun yok biraz vahşice olabilir ama bence hem doğasına yakınlaşması için hemde iç güdü için ufak bir moly/palty filan atın kovalayıp yerse hiç bir sorunu yok demektir.[/QUOTE]
Daha ilk günü sadece normal yem verdim, tavuk eti vermeyi düşündüm ama ilk gün diye vermedim 2-3 gün geçince dediklerinizi yapıp buraya sonucu yazacağım cevap için teşekkür ederim.
Güncel:Daha 3 gün geçmediği için tavuk eti veya balık atmadım ama şuan farkettim attığım yemler hala dipte duruyor ve astronot ağzına kum alıp atıyor sürekli,bir sorun var yardımcı olun lütfen.
Astronot Ve Sorunları
Merhaba bugün 200 litre akvaryuma 1 adet 19-20 cm boyunda astronot balığı aldım (hacim biraz az kaldı en yakın zamanda yeni tanka geçecek). Akvaryumcuda taş çatlasa 50 litre akvaryuma tıkılmış şekilde yüzüyordu bende astronotları çok seviyorum o yüzden direk aldım astronotu orada gayet güzel yüzüyordu, hareketliydi sürtünmesi yoktu ve mutlu gözüküyordu, eve geldim ve onu akvaryuma attım önce diplerde gezindi hareketsiz olarak kaldı ve yem attım (acemilik işte), yemeyince biraz tedirgin oldum ve direk foruma baktım anlatınlara göre ilk gün ışıklar açılmayıp, yem verilmemeliymiş bunları aynen uyguladım ve hala devam ediyorum ama asıl sorun şu astronot kumları karıştırıyor ve yemek arıyor (benim tahminim) kumu havaya kaldırıyor ama ortaya çıkan yemleri yemiyor ve bazen gidip cama vuruyor ve bazende kuma sürtüyor.
Kuyruğu gayet düzgün, beyaz benekler yok, iç parazit yoktur diye tahmin ediyorum ve kuma sürtünme olayını araştırdım, nitrit veya nitrat fazla olabilir demişler ama ben akvaryumu 2 gün önce doldurdum. Zaten yani dip çekimi için yeterince erken, sizce sorun ne olabilir ? Lütfen yardımcı olun şimdiden teşekkür ederim.
İyi forumlar.
Güncel:Daha 3 gün geçmediği için tavuk eti veya balık atmadım ama şuan farkettim attığım yemler hala dipte duruyor ve astronot ağzına kum alıp atıyor sürekli,bir sorun var yardımcı olun lütfen.
CrissLy 2013-07-20 17:39:10
Merhaba bugün 200 litre akvaryuma 1 adet 19-20 cm boyunda astronot balığı aldım (hacim biraz az kaldı en yakın zamanda yeni tanka geçecek). Akvaryumcuda taş çatlasa 50 litre akvaryuma tıkılmış şekilde yüzüyordu bende astronotları çok seviyorum o yüzden direk aldım astronotu orada gayet güzel yüzüyordu, hareketliydi sürtünmesi yoktu ve mutlu gözüküyordu, eve geldim ve onu akvaryuma attım önce diplerde gezindi hareketsiz olarak kaldı ve yem attım (acemilik işte), yemeyince biraz tedirgin oldum ve direk foruma baktım anlatınlara göre ilk gün ışıklar açılmayıp, yem verilmemeliymiş bunları aynen uyguladım ve hala devam ediyorum ama asıl sorun şu astronot kumları karıştırıyor ve yemek arıyor (benim tahminim) kumu havaya kaldırıyor ama ortaya çıkan yemleri yemiyor ve bazen gidip cama vuruyor ve bazende kuma sürtüyor.
Kuyruğu gayet düzgün, beyaz benekler yok, iç parazit yoktur diye tahmin ediyorum ve kuma sürtünme olayını araştırdım, nitrit veya nitrat fazla olabilir demişler ama ben akvaryumu 2 gün önce doldurdum. Zaten yani dip çekimi için yeterince erken, sizce sorun ne olabilir ? Lütfen yardımcı olun şimdiden teşekkür ederim.
İyi forumlar.
Güncel:Daha 3 gün geçmediği için tavuk eti veya balık atmadım ama şuan farkettim attığım yemler hala dipte duruyor ve astronot ağzına kum alıp atıyor sürekli,bir sorun var yardımcı olun lütfen.
Kara Kaplumbağalarım
Ben bir kara kaplubamğasını ev ortamında yada teraryumda bakımını doğru bulmuyorum çünkü onlar özgür hayvanlardır ama size yardımcı olmak için.http://www.akvaryum.com/orta_asya_kara_kaplumbagasi_surungenr_35_1021.asp
Ben bir kara kaplubamğasını ev ortamında yada teraryumda bakımını doğru bulmuyorum çünkü onlar özgür hayvanlardır ama size yardımcı olmak için.http://www.akvaryum.com/orta_asya_kara_kaplumbagasi_surungenr_35_1021.asp
Bu link var fakat sanırım sizin istediğiniz bilgiler mevcut değil,ki burda yoksa bence ayrım yapılamıyor olabilir,sağlıklı sürüngenler.
En Sonunda Oldu
Ozan bey haklısınız bu yüzden aklımda 2-3 cmlik olanlardan almak var 1 tane ama hastalıktan filan ölmesinden korkuyorum.
Ozan bey haklısınız bu yüzden aklımda 2-3 cmlik olanlardan almak var 1 tane ama hastalıktan filan ölmesinden korkuyorum.
Albino Kurbağa
[QUOTE=nexone66]Suyun içinde bembeyaz ölü hareket etmeyen 4 saat aynı şekilde kalan hareket etmesi için camı kırma noktasına geldiginiz bir canlıyı beslemek istiyorsanız buyrun besleyın ama öyle suda surekli gezmezler suyun uzerinde saatlerce kalır suyun altında tek ayagı uzerinde saatlerce kalır bence onun yanında birtane de kurbagayla birlikte örgü şişi alın cunku uyle uyuyorlarki ters dönüyorlar sıksık ölü gibi ters yatıyorlar suyun dibinde ölüp ölmediginizi anlamak için o uzunca şişe ihtiyacınız olucak surekli durtuceksiniz[/QUOTE]
[QUOTE=nexone66]Suyun içinde bembeyaz ölü hareket etmeyen 4 saat aynı şekilde kalan hareket etmesi için camı kırma noktasına geldiginiz bir canlıyı beslemek istiyorsanız buyrun besleyın ama öyle suda surekli gezmezler suyun uzerinde saatlerce kalır suyun altında tek ayagı uzerinde saatlerce kalır bence onun yanında birtane de kurbagayla birlikte örgü şişi alın cunku uyle uyuyorlarki ters dönüyorlar sıksık ölü gibi ters yatıyorlar suyun dibinde ölüp ölmediginizi anlamak için o uzunca şişe ihtiyacınız olucak surekli durtuceksiniz[/QUOTE]
Evet beslemek istiyorum vede kuru alanı hallettim taşlardan yaptım bitkide aldım şimdi sadece kurbağa alıcam ama ufak bir porblem var malum yaz yaklaştı ve evler şuan bile aşırı sıcak daha havalar 13-14 derece iken benim akvaryumdaki ısı 29 derece oluyor vede kurbağalar için risk oluyor yani soğutucu almak çok pahalı alternatif bir çözüm varmı ?
Albino Kurbağa
Albino pençeli afrika kurbağası beslemek istiyorum 65*25*35 boyuttaki akvaryumda 3 tane düşünüyorum,öncelikle öğrenmek istediklerim şunlar:
Albino pençeli afrika kurbağası beslemek istiyorum 65*25*35 boyuttaki akvaryumda 3 tane düşünüyorum,öncelikle öğrenmek istediklerim şunlar:
1)Kuru alan lazımmı ?
2)Akıntı severlermi?
3)Semender ile bakılabilirmi?
4)Chidlid stick yerlermi?
5)Suyun yüksekliği önemlimidir?
6)Midye ve elma salyangozu ile yaşarmı?
7)Vatozla yaşarmı?
8)Çöpçü ile yaşarmı?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
SON MESAJLAR
- Su Yosunu pianoƒish, 21:56
Yosun - Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
KULLANICILAR
- 84 Online Kullanıcı, 48 Üye
Online Kullanıcılar
berkant68,
tukabu,
Savas37,
Redrainbow,
TheDS,
darknessmania,
Ancalagon,
sina cen,
darkaura,
OKIRATLI,
florasan,
EKAR,
forthehordex,
Hoppala,
0rnn,
Kuduoglu,
_rammstein_,
Urar,
ibmsony,
serhatankara,
DigitalPen,
Tatar10,
MiSoSiKiaN,
osmandbnl,
yeekim,
osmangunay,
BilalM.,
LeafyAqua,
rdm23,
efkango,
BarışSavaş,
Street Parrot,
ternapi,
Assamite,
Brdk64,
zafer3885,
emre12ozkan,
CagriTURK,
ufukcingay,
JujuSeri,
oguzozt,
enginhayta,
zekigonlum,
Furkan2026,
nniiaa,
Manguday,
Pumpet,
lojistisyen,
stopsound,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
