ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
barbar_gunit
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Aralık 2011 19:05
Son Ziyaret:
20 Şubat 2016 17:55
Toplam Mesaj:
18 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Barbaros Erman
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

barbar_gunit
SON 10 MESAJI
Co2 Difüzör Kabarcık Sayısı Görüşleriniz ? Videolu
Cevaplarınız için teşekkür ederim , Ista 3in1 diffüzör genelde en yaygın olduğundan dolayı tercih etmiştim, sizlerin herhangi bir diffüzör tavsiyesi varmıdır ? Vortex dışında ?
Akvaryum 80lt;
Bitkiler;
Repens, Monte Carlo , Rotala, Saz , Çınar
Canlılar;
Neon Tetra, Rasbora,Danio Zebra,Kırmızı Burun Tetre, Boynuzlu nerite, Nerite, Cüce Vatoz
Cevaplarınız için teşekkür ederim , Ista 3in1 diffüzör genelde en yaygın olduğundan dolayı tercih etmiştim, sizlerin herhangi bir diffüzör tavsiyesi varmıdır ? Vortex dışında ?
Akvaryum 80lt;
Bitkiler;
Repens, Monte Carlo , Rotala, Saz , Çınar
Canlılar;
Neon Tetra, Rasbora,Danio Zebra,Kırmızı Burun Tetre, Boynuzlu nerite, Nerite, Cüce Vatoz
Co2 Difüzör Kabarcık Sayısı Görüşleriniz ? Videolu
Merhabalar,
İlk DIY Co2 denemem olduğu için sorma ihtiyacı hissettim. Videodaki kabarcık sayısı sn de 1-2 kabarcıktan fazla ancak sn de 1-2 kabarcık olursa bu sefer diffüzörden çok çok az çıkış oluyor. Sistem karbartma tozu, limon tuzu ile yapılan DIY sistem. Videodaki mevcut durum uygun mudur ? Görüşlerinizi rica ederim.[:?]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=k0pIZM4XdKo&feature=youtu.be[/VID]
Merhabalar,
İlk DIY Co2 denemem olduğu için sorma ihtiyacı hissettim. Videodaki kabarcık sayısı sn de 1-2 kabarcıktan fazla ancak sn de 1-2 kabarcık olursa bu sefer diffüzörden çok çok az çıkış oluyor. Sistem karbartma tozu, limon tuzu ile yapılan DIY sistem. Videodaki mevcut durum uygun mudur ? Görüşlerinizi rica ederim.[:?]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=k0pIZM4XdKo&feature=youtu.be[/VID]
JBL Biotopol
Merhabalar,
JBL Biotopol ürününün üzerinde herhangi bir üretim veyahut son kullanma tarihi bulamadım. Bu üründe'' açıldıktan sonra '' şeklinde de bir ibare bulunmamaktadır. Bu konuda yardımlarınızı rica ederim.
Saygılar,
Merhabalar,
JBL Biotopol ürününün üzerinde herhangi bir üretim veyahut son kullanma tarihi bulamadım. Bu üründe'' açıldıktan sonra '' şeklinde de bir ibare bulunmamaktadır. Bu konuda yardımlarınızı rica ederim.
Saygılar,
O2 Ve Co2 Dengesi ?
Merhabalar,
Hepimiz gibi sağlıklı , diri bitkilere sahip yemyeşil bir akvaryum tutkusuyla bitkili akvaryum oluşturdum.
Ancak araştırmalarım ve genel bilinen kanı , hernekadar co2 çok istemeyen bitkilerim de olsa co2 siz sağlıklı fotosentez yapan bitkiler yetiştiremiyorum.
High-tech tüplü sistemler hem çok maliyetli hemde tecrübe istediğinden, mayalı sistemlerde güven vermediğinden co2 tabletler ve excel takviyesi kullanmaya karar verdim.
Ancak bir yanımda mayalı sisteme yönlendirmeye itmekte.
Korkum mayalı sistemi kontrol edemediğimden balıklarıma zarar vermesi.
Suda 02 ve c02 farklı çözünürlüklere sahip ve aynı anda verilmesi sudaki c02 ve 02 miktarını etkilemediği bilgisini okudum. Ancak fazla co2 , o2 ile dengelenebilir mi ? Çünkü iki sistemide aynı anda açık olarak 7/24 kullanmayı düşünüyorum.
Bu konuda görüş,tecrübe ve tavsiyelerinizi rica ediyorum.
[:?]
Merhabalar,
Hepimiz gibi sağlıklı , diri bitkilere sahip yemyeşil bir akvaryum tutkusuyla bitkili akvaryum oluşturdum.
Ancak araştırmalarım ve genel bilinen kanı , hernekadar co2 çok istemeyen bitkilerim de olsa co2 siz sağlıklı fotosentez yapan bitkiler yetiştiremiyorum.
High-tech tüplü sistemler hem çok maliyetli hemde tecrübe istediğinden, mayalı sistemlerde güven vermediğinden co2 tabletler ve excel takviyesi kullanmaya karar verdim.
Ancak bir yanımda mayalı sisteme yönlendirmeye itmekte.
Korkum mayalı sistemi kontrol edemediğimden balıklarıma zarar vermesi.
Suda 02 ve c02 farklı çözünürlüklere sahip ve aynı anda verilmesi sudaki c02 ve 02 miktarını etkilemediği bilgisini okudum. Ancak fazla co2 , o2 ile dengelenebilir mi ? Çünkü iki sistemide aynı anda açık olarak 7/24 kullanmayı düşünüyorum.
Bu konuda görüş,tecrübe ve tavsiyelerinizi rica ediyorum.
[:?]
Yeni Akvaryum Sendromu ?
Tavsiyeniz için teşekkürler, dediğinizi yapacağım hazır olduğunu nasıl anlayabilirim ? Dikkat etmem değer nedir ? [:?]
Tavsiyeniz için teşekkürler, dediğinizi yapacağım hazır olduğunu nasıl anlayabilirim ? Dikkat etmem değer nedir ? [:?]
Yeni Akvaryum Sendromu ?
Merhabalar geri dönüşleriniz için teşekkür ederim,
Nitrivec in arkasında 100L 20ml diyordu , bu sebepten 60L tankıma şırınga ile 12ml nitrivec koydum, dozajdan kaynaklı değil diye düşünüyorum çünkü herşeyi kitabına uygun yapmaya özen gösteriyorum.
Bitkilerimde bi neşesizlik var , büyük ihtimal dediğiniz gibi suda nitrat sıfır olduğu için, bunu normalleştirmek için tanka bi miktar balık mı koymalıyım ? Veyahut çözüm önerileriniz nelerdir ?
Şu anda normal döngüye sahip bir başka akvaryumum daha bulunmakta. Dün yabancı bir forumda okuduğum bilgiye göre ordan bi miktar su alıp yeni akvaryuma aktardım. Nekadar doğrudur bilmiyorum ama yardımcı oalcağından bahsediyolardı.
Çözüm konusunda görüşlerinizi rica ederim.
[:?]
Merhabalar geri dönüşleriniz için teşekkür ederim,
Nitrivec in arkasında 100L 20ml diyordu , bu sebepten 60L tankıma şırınga ile 12ml nitrivec koydum, dozajdan kaynaklı değil diye düşünüyorum çünkü herşeyi kitabına uygun yapmaya özen gösteriyorum.
Bitkilerimde bi neşesizlik var , büyük ihtimal dediğiniz gibi suda nitrat sıfır olduğu için, bunu normalleştirmek için tanka bi miktar balık mı koymalıyım ? Veyahut çözüm önerileriniz nelerdir ?
Şu anda normal döngüye sahip bir başka akvaryumum daha bulunmakta. Dün yabancı bir forumda okuduğum bilgiye göre ordan bi miktar su alıp yeni akvaryuma aktardım. Nekadar doğrudur bilmiyorum ama yardımcı oalcağından bahsediyolardı.
Çözüm konusunda görüşlerinizi rica ederim.
[:?]
Yeni Akvaryum Sendromu ?
Arkadaşlar merhaba,
Mevcut tankımı bitkiliye çevirme kararı ile yeni bir kurulum yaptım.
Taban fondo vivo, aquabasis plus, hagen black.
Bitki olarak biyolojik dengeye destek amaçlı çınar, saz, monte carlo ve repens bulunmakta.
Yaklaşık 60 litre dinlendirilmiş su , dezenfektan atıldı ve dezenfektandan 2 saat sonra sera nitrivec ekledim.
2 gün geçmesine rağmen suda hafif beyazlık var ki bunun bakteri patlaması olduğunu düşünüyorum.
JBL in test kitleriyle ölçüm yaptığımda NO3 ve NO2 sıfır düzeylerinde ve diğer tüm değerler kabul edilebilir tölerans aralığında bulunmakta. Sizce bu beyazlığın sebebi nedir? iGiderilmesi için bi süre daha beklemeli miyim ? Önerilerinizi rica ederim.[:nazar:]
Arkadaşlar merhaba,
Mevcut tankımı bitkiliye çevirme kararı ile yeni bir kurulum yaptım.
Taban fondo vivo, aquabasis plus, hagen black.
Bitki olarak biyolojik dengeye destek amaçlı çınar, saz, monte carlo ve repens bulunmakta.
Yaklaşık 60 litre dinlendirilmiş su , dezenfektan atıldı ve dezenfektandan 2 saat sonra sera nitrivec ekledim.
2 gün geçmesine rağmen suda hafif beyazlık var ki bunun bakteri patlaması olduğunu düşünüyorum.
JBL in test kitleriyle ölçüm yaptığımda NO3 ve NO2 sıfır düzeylerinde ve diğer tüm değerler kabul edilebilir tölerans aralığında bulunmakta. Sizce bu beyazlığın sebebi nedir? iGiderilmesi için bi süre daha beklemeli miyim ? Önerilerinizi rica ederim.[:nazar:]
Beyaz Benekten Kurtuldum..
Öncelikle Nurettin bey ben ısıyla ilgili söyle bir acıklama yapmak istiyorum daha önce benimde basıma geldiği icin bu konuda cok arastırma yaptım kulaktan dolma bilgilerin dısında piyasada bu konuda cıkmıs yayınlarıda okudum arastırdım.Beyaz benek denilen parazit ısı değişimi yada dısarıdan sisteminize soktugunuz balık,bitki gibi malzemelerle tasınır.Her canlıda oldugu gibi bu parazitte ilk once balıgın derisinde konuslarını ,buyur gelisir ve balıktan ureme amacıyla ayrılır.Beyaz benekle asalak olarak balıgın uzerinde barındıgı zaman savasmak imkansızdır.Savasım icin uremek amacıyla balıgı terkettiği anı beklemek gerekir.Beyaz benek parazitleri 28 Derecede daha cabuk gelisir ve coğalmak amacıyla balıgı terk eder.Bu sebepten ısının 28 Derecede sabitlenmesi tavsiye edilmektedir.(bkz. Akvaryum Balıkları-Tuncel Altınköprü)
Öncelikle Nurettin bey ben ısıyla ilgili söyle bir acıklama yapmak istiyorum daha önce benimde basıma geldiği icin bu konuda cok arastırma yaptım kulaktan dolma bilgilerin dısında piyasada bu konuda cıkmıs yayınlarıda okudum arastırdım.Beyaz benek denilen parazit ısı değişimi yada dısarıdan sisteminize soktugunuz balık,bitki gibi malzemelerle tasınır.Her canlıda oldugu gibi bu parazitte ilk once balıgın derisinde konuslarını ,buyur gelisir ve balıktan ureme amacıyla ayrılır.Beyaz benekle asalak olarak balıgın uzerinde barındıgı zaman savasmak imkansızdır.Savasım icin uremek amacıyla balıgı terkettiği anı beklemek gerekir.Beyaz benek parazitleri 28 Derecede daha cabuk gelisir ve coğalmak amacıyla balıgı terk eder.Bu sebepten ısının 28 Derecede sabitlenmesi tavsiye edilmektedir.(bkz. Akvaryum Balıkları-Tuncel Altınköprü)
Beyaz Benekten Kurtuldum..
Umarım yunuslarınız iyileşir..Gecmis olsun..
Umarım yunuslarınız iyileşir..Gecmis olsun..
Beyaz Benekten Kurtuldum..
Öncelikle sera bulamıyorsanız azoo yu tavsiye ediyorum..Azoo anti white spot ilacın adı ilacı kullanırken 100L 10 ml dengesine artık sizin tankınız kac L yse ona göre ayarlıyarak ve 24 saatte bir olmasına dikkat edin.Işıklandırmayı dediğim gibi yapın ve bol hava almasını saglayın.Japon balıkları diğer balıklara göre daha dayanıklı turlerdir.Umarım atlatırlar..
Tayfun bey ısıyı arttırmamızın sebebi parazitin olustugu ortamdan daha sıcak bir ortamda barınamaması eger sizin balıklarınız 28 derecedeyken beyaz benek olduysa sıcaklıgı arttırmayın cunku yunuslarınıza sıcaklık zarar verebilir.Murat beyin dediği gibi karantina faydalı olabilir ama bn sizin yerinizde olsam karantinaya ayırıdktan sonra ana tanktada tedavi uygulardım...
Öncelikle sera bulamıyorsanız azoo yu tavsiye ediyorum..Azoo anti white spot ilacın adı ilacı kullanırken 100L 10 ml dengesine artık sizin tankınız kac L yse ona göre ayarlıyarak ve 24 saatte bir olmasına dikkat edin.Işıklandırmayı dediğim gibi yapın ve bol hava almasını saglayın.Japon balıkları diğer balıklara göre daha dayanıklı turlerdir.Umarım atlatırlar..
Tayfun bey ısıyı arttırmamızın sebebi parazitin olustugu ortamdan daha sıcak bir ortamda barınamaması eger sizin balıklarınız 28 derecedeyken beyaz benek olduysa sıcaklıgı arttırmayın cunku yunuslarınıza sıcaklık zarar verebilir.Murat beyin dediği gibi karantina faydalı olabilir ama bn sizin yerinizde olsam karantinaya ayırıdktan sonra ana tanktada tedavi uygulardım...
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 01:01
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
KULLANICILAR
- 43 Online Kullanıcı, 23 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
