ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
tahaceylan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Şubat 2013 21:02
Son Ziyaret:
02 Ekim 2019 21:07
Toplam Mesaj:
19 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Taha Ceylan
Doğum Tarihi:
08 Aralık 1992
Yaş:
33
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Taha Ceylan
SON 10 MESAJI
Yeni Kurulum Ve Kök Problemi
[QUOTE=fatihkuzen]Filtre açık olsun daima. Bir süre sonra normal bakteri yapısı oluşunca hepsi gidecek. Vatoz varsa işlem daha hızlı olacaktır. İlk zaman vatoz lar dokunmaz onlara bozunuma girince yiyorlar. Bunlar bir çeşit küf ve mantarlar. Zararsiz. [:)][/QUOTE]
Şuan sanırım bozunuma uğruyorlar eski formunda değil çünkü bu oluşum içeride bir savaş var belli ki bakalım galip kim gelecek [:)][:D]
[QUOTE=fatihkuzen]Filtre açık olsun daima. Bir süre sonra normal bakteri yapısı oluşunca hepsi gidecek. Vatoz varsa işlem daha hızlı olacaktır. İlk zaman vatoz lar dokunmaz onlara bozunuma girince yiyorlar. Bunlar bir çeşit küf ve mantarlar. Zararsiz. [:)][/QUOTE]
Şuan sanırım bozunuma uğruyorlar eski formunda değil çünkü bu oluşum içeride bir savaş var belli ki bakalım galip kim gelecek [:)][:D]
Yeni Kurulum Ve Kök Problemi
[QUOTE=fatihkuzen]Normal bir süreç. Her zaman ilk kurulumda oluyor denebilir. Zamanla geçiyor. [/QUOTE]
Teşekkürler [:)] bu durum hakkında dikkat etmem gereken başka şeyler varmıdır acaba [:?]
[QUOTE=fatihkuzen]Normal bir süreç. Her zaman ilk kurulumda oluyor denebilir. Zamanla geçiyor. [/QUOTE]
Teşekkürler [:)] bu durum hakkında dikkat etmem gereken başka şeyler varmıdır acaba [:?]
Yeni Kurulum Ve Kök Problemi
Merhaba arkadaşlar
Yeni kurulumunu yaptığım akvaryumda bazı sorunlarla karşılaşmaktayım ve sizinle paylaşıp hem bu problemi çözmeyi hemde tanıtımını yapmak istedim .
Öncelikle kurulumda kullandığım malzemeleri sıralayım;
[B]Taban Malzemeleri[/B] ; Lav Kırığı üzerine JBL Florapol ve onun üzerinde JBL Aquabasis en üst katmanda ise JBL Manado ekledim .
[B]Filtre ve Co2[/B] ; 2 adet 2’li Pipo Filtre kullandım , Tüplü Co2 sistemi kullanıyorum
[B]Aydınlatma[/B] ; 36w power Led
[B]Canlılar[/B] ; Bloodymary ve Mavi melek karides , Lepistes
[B]Bitkiler[/B] ; Monte Carlo , micra , elodea, limnophila sessiflora , Bacopa monnieri , Rotala SP bonsai , Moss ball , christmas moss , flame moss
Dekor amaçlı ise şeftali kökü kullandım .
Şimdi şöyle anlatayım sizlere kurulumunu yaptığım akvaryuma suyu ekleyerek ve filtreleri çalıştırarak 4 gün kadar bekledim sonrasında bitkiler elime ulaştıktan 5.gün ekim işlemini gerçekleştirdim buraya kadar herhangi bir sorun yoktu belki ekim yapmak için biraz aceleci davrandım onu kabul ediyorum[:O] Ekim işleminden sonraki gün kök üzerinde ki pamuksu madde ile karşılaştım bakteri kültürünün oluşmamış olabileceği ihtimaline karşı 3 adet lepistes ve bakteri kültürü ekledim tanka %50 su değişiminden sonra tankı dikkatli bir şekilde izlerken lepisteslerin bu kök üzerindeki pamuksu maddeyi didiklediklerini gördüm yalnız azalma yerine çoğalma eğilimine girdi bu madde balıkları ekledikten 2 gün sonra hava hortumu ile mekanik temizleme çekim yaptım bu maddenin çoğunluğunu temizledim %70 civarında . Ve eksilen suyu tekrar tamamlayıp biraz daha bakteri kültürü ekledim şuan 10 gün filan oldu suda berraklaşma olmasına rağmen kök üzerlerinde bu oluşum tekrarlanmakta ve azda olsa bazı bitki köklerini kaplamakta . Bugün farkettiğim kadarıyla camların üzerinde de çok ince bir tabaka var onuda ekledim fotoğraflara [:)] Bu arada belirtmeyi unuttum bu madde daha pamuksu jelimsi bir haldeydi ve yoğundu mekanik temizlemeden sonra oluşanlar daha diken diken uçları biraz daha toplu olmaya başladı gerçekten anlam veremedim [:((]
Bununla alakalı önerilerinize ve tecrübelerinize ihtiyaç duyuyorum şimdiden hepinize teşekkür ediyor ve iyi hobiler diliyorum [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192108071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192109151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192109491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192110321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192111321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192113411.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar
Yeni kurulumunu yaptığım akvaryumda bazı sorunlarla karşılaşmaktayım ve sizinle paylaşıp hem bu problemi çözmeyi hemde tanıtımını yapmak istedim .
Öncelikle kurulumda kullandığım malzemeleri sıralayım;
[B]Taban Malzemeleri[/B] ; Lav Kırığı üzerine JBL Florapol ve onun üzerinde JBL Aquabasis en üst katmanda ise JBL Manado ekledim .
[B]Filtre ve Co2[/B] ; 2 adet 2’li Pipo Filtre kullandım , Tüplü Co2 sistemi kullanıyorum
[B]Aydınlatma[/B] ; 36w power Led
[B]Canlılar[/B] ; Bloodymary ve Mavi melek karides , Lepistes
[B]Bitkiler[/B] ; Monte Carlo , micra , elodea, limnophila sessiflora , Bacopa monnieri , Rotala SP bonsai , Moss ball , christmas moss , flame moss
Dekor amaçlı ise şeftali kökü kullandım .
Şimdi şöyle anlatayım sizlere kurulumunu yaptığım akvaryuma suyu ekleyerek ve filtreleri çalıştırarak 4 gün kadar bekledim sonrasında bitkiler elime ulaştıktan 5.gün ekim işlemini gerçekleştirdim buraya kadar herhangi bir sorun yoktu belki ekim yapmak için biraz aceleci davrandım onu kabul ediyorum[:O] Ekim işleminden sonraki gün kök üzerinde ki pamuksu madde ile karşılaştım bakteri kültürünün oluşmamış olabileceği ihtimaline karşı 3 adet lepistes ve bakteri kültürü ekledim tanka %50 su değişiminden sonra tankı dikkatli bir şekilde izlerken lepisteslerin bu kök üzerindeki pamuksu maddeyi didiklediklerini gördüm yalnız azalma yerine çoğalma eğilimine girdi bu madde balıkları ekledikten 2 gün sonra hava hortumu ile mekanik temizleme çekim yaptım bu maddenin çoğunluğunu temizledim %70 civarında . Ve eksilen suyu tekrar tamamlayıp biraz daha bakteri kültürü ekledim şuan 10 gün filan oldu suda berraklaşma olmasına rağmen kök üzerlerinde bu oluşum tekrarlanmakta ve azda olsa bazı bitki köklerini kaplamakta . Bugün farkettiğim kadarıyla camların üzerinde de çok ince bir tabaka var onuda ekledim fotoğraflara [:)] Bu arada belirtmeyi unuttum bu madde daha pamuksu jelimsi bir haldeydi ve yoğundu mekanik temizlemeden sonra oluşanlar daha diken diken uçları biraz daha toplu olmaya başladı gerçekten anlam veremedim [:((]
Bununla alakalı önerilerinize ve tecrübelerinize ihtiyaç duyuyorum şimdiden hepinize teşekkür ediyor ve iyi hobiler diliyorum [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192108071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192109151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192109491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192110321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192111321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192113411.jpg[/IMG]
Karides Akvaryumu Hakkında
[QUOTE=yigit_k]Merhaba hepsi çok güzel düşünülmüş ama ışıklandırma biraz zayıf gibi birde güçlü ışık isteyen zemin bitkileri düşünüyorsanız yetmeyebilir siz yine bi araştırma yapın ama şöyle bi örnek vereyim florasan düşünüyorsanız t5 39w 2 grolux 1 aquastar olabilir t8 alırsanız 2 grolux 2 aquastar olabilir [/QUOTE]
Akvaryum yüksekliği çok olmadığı için yeterli olacağını düşünmüştüm . Olmazsa 2 adet philips cool white var onlarıda ekleyebilirim [:)]
[QUOTE=K3r3m ]Bloody mary ve mavi melekler kırılacak kahverengimsi renklerde yavrular çıkacak kuruldukları için sump,hamburg ve dış filtreler için siyah sünger küçük gözenekli olmalı tankın 2 yanına siyah sünger koyulmalı ki oradanda beslenebilsinler küçük mikroorganizmalar ile beslenirler eğer kafa motoru koyacaksanız kesinlikle siyah süngerleri iki yana koyun tasarım yapmanıza gerek yok 2 adet plastik saklama kabına taban malzemelerinizi dökün sonrasında bitkileri dikin,İyi hobiler.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195096/140720190909051.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kırılmalar olacak malesef ama aile dediğim gibi renk istiyor onları da kıramadım en kötü ihtimalle ortadan ikiye bölüp sineklik ile bir tarafa bloodymary diğer tarafa mavi melekleri ekleyip sorunu çözebilirim [:)]
[QUOTE=yigit_k]Merhaba hepsi çok güzel düşünülmüş ama ışıklandırma biraz zayıf gibi birde güçlü ışık isteyen zemin bitkileri düşünüyorsanız yetmeyebilir siz yine bi araştırma yapın ama şöyle bi örnek vereyim florasan düşünüyorsanız t5 39w 2 grolux 1 aquastar olabilir t8 alırsanız 2 grolux 2 aquastar olabilir [/QUOTE]
Akvaryum yüksekliği çok olmadığı için yeterli olacağını düşünmüştüm . Olmazsa 2 adet philips cool white var onlarıda ekleyebilirim [:)]
[QUOTE=K3r3m ]Bloody mary ve mavi melekler kırılacak kahverengimsi renklerde yavrular çıkacak kuruldukları için sump,hamburg ve dış filtreler için siyah sünger küçük gözenekli olmalı tankın 2 yanına siyah sünger koyulmalı ki oradanda beslenebilsinler küçük mikroorganizmalar ile beslenirler eğer kafa motoru koyacaksanız kesinlikle siyah süngerleri iki yana koyun tasarım yapmanıza gerek yok 2 adet plastik saklama kabına taban malzemelerinizi dökün sonrasında bitkileri dikin,İyi hobiler.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195096/140720190909051.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kırılmalar olacak malesef ama aile dediğim gibi renk istiyor onları da kıramadım en kötü ihtimalle ortadan ikiye bölüp sineklik ile bir tarafa bloodymary diğer tarafa mavi melekleri ekleyip sorunu çözebilirim [:)]
Karides Akvaryumu Hakkında
Merhaba Arkadaşlar
Yeni kuracağım karides akvaryumu hakkında yardımınıza ihtiyaç duyuyorum ve ilgilenen arkadaşlarıma ve abilerime şimdiden teşekkür ediyorum [:)]
Öncelikle kuracağım akvaryum özellikleri şu şekilde ; [B]100x30x30 İç Sump Sistemli[/B]
[B]1-Taban Malzemeleri[/B] ; JBL Aquabasis , JBL Florapol ve Lav Taşını en alt kısıma harmanlamayı düşünüyorum . Bu Alt sistemin üzerinde JBL Manado ekleyerek tabanı tamamlayacağım .
[B]2-Filtre Malzemeleri[/B] ; Elimde bulunan Çiftli Pipo Filtreyi kullanacağım . Sump sistemi içinde elimde bulunan malzemeler şu şekilde ; Eheim Substrat Pro , Zeolit , Aktif Karbon , Bİyolojik Seramik , Elyaf , Sera Crystal Clear bunlardan kullanmam gerekenleri sizin yardımınızla yerleştireceğim yada yenisi almam gerekirse alıp kuracağız [:)]
[B]3-Aydınlatma[/B] ; 2 adet 18w Slyvana Grolux
[B]4-CO2 Sistemi[/B] ; Tüplü Co2 sistemi kullanacağım + Difüzör
[B]5-Bitkiler[/B] ; Micra , Monte Carlo ve ileride farklı bitkiler ekleyebilirim şimdilik 2si [:)]
[B]6-Diğer Malzemeler[/B] ; Dekorasyon için Kök ve Taş , Isıtıcı , Pipo Filtre için Hava Motoru , Sump için kafa motoru
[B]7-Canlılar[/B] ; Mavi Melek Karides , BloodyMary Karides normalde tek tür tercihi yaparım fakat ev sakinleri biraz daha renk istedikleri için en az 2 çeşide indirebildim [:)]
Şimdilik aklıma gelen bunlar bu şekilde yeni kurulumuma başlamayı düşünüyorum eksiğiyle fazlasıyla yardımcı olursanız çok sevinirim arkadaşlar [:)]
Merhaba Arkadaşlar
Yeni kuracağım karides akvaryumu hakkında yardımınıza ihtiyaç duyuyorum ve ilgilenen arkadaşlarıma ve abilerime şimdiden teşekkür ediyorum [:)]
Öncelikle kuracağım akvaryum özellikleri şu şekilde ; [B]100x30x30 İç Sump Sistemli[/B]
[B]1-Taban Malzemeleri[/B] ; JBL Aquabasis , JBL Florapol ve Lav Taşını en alt kısıma harmanlamayı düşünüyorum . Bu Alt sistemin üzerinde JBL Manado ekleyerek tabanı tamamlayacağım .
[B]2-Filtre Malzemeleri[/B] ; Elimde bulunan Çiftli Pipo Filtreyi kullanacağım . Sump sistemi içinde elimde bulunan malzemeler şu şekilde ; Eheim Substrat Pro , Zeolit , Aktif Karbon , Bİyolojik Seramik , Elyaf , Sera Crystal Clear bunlardan kullanmam gerekenleri sizin yardımınızla yerleştireceğim yada yenisi almam gerekirse alıp kuracağız [:)]
[B]3-Aydınlatma[/B] ; 2 adet 18w Slyvana Grolux
[B]4-CO2 Sistemi[/B] ; Tüplü Co2 sistemi kullanacağım + Difüzör
[B]5-Bitkiler[/B] ; Micra , Monte Carlo ve ileride farklı bitkiler ekleyebilirim şimdilik 2si [:)]
[B]6-Diğer Malzemeler[/B] ; Dekorasyon için Kök ve Taş , Isıtıcı , Pipo Filtre için Hava Motoru , Sump için kafa motoru
[B]7-Canlılar[/B] ; Mavi Melek Karides , BloodyMary Karides normalde tek tür tercihi yaparım fakat ev sakinleri biraz daha renk istedikleri için en az 2 çeşide indirebildim [:)]
Şimdilik aklıma gelen bunlar bu şekilde yeni kurulumuma başlamayı düşünüyorum eksiğiyle fazlasıyla yardımcı olursanız çok sevinirim arkadaşlar [:)]
Sıfırdan Hig-tech Kurulumu Hakkında
[QUOTE=rizasirman]Gübre olarak aquabasis pro'ya alternatif olarak JBL kugeln misket gübre kullanabilirsiniz. Aquabasis pro toz gübredir. Eğer kumu çok rahatsız etmeyecekseniz ve yoğun bitkili bir tank olacaksa bu seçim iyi olacaktır. Eğer yoğun bitkili bir tank olmayacaksa ve bitkilerin yerlerini değiştirebilirim diyorsanız, bitkilendireceğiniz alanlara misket gübre yerleştirip kökten beslenmeyi bu şekilde halledebilirsiniz. Bitkilerin yapraklarından beslenmeleri için de sıvı gübre kullanmanız gerekecektir. Kurulumdan sonraki ilk bir ay sadece potasyum kullanmanız yeterli olacaktır. Tankın nitrojen döngüsünün oturacağı bu dönemde bitkiler de henüz adaptasyonu tamamlamadığı için özellikle nitrojen ve fosfat gübreleri yosunlanmaya sebep olur. Sonraki bir ay yarım dozda makro (NPK) ve mikro olarak satılan sıvı gübreleri kullanabilirsiniz. Devam eden aylarda gelişime göre normal dozlarda kullanmaya devam edebilirsiniz.[/QUOTE]
Taban malzemelerinde değişiklik yaptım şuan Jbl aquabasis plus ve üzerine manado ekleyerek kurulum yapmayı düşünüyorum birde jbl florapol var elimde aqubasisin altına eklemelimiyim gerek varmıdır [:)]
Co2 tüp sistemi de şuan tamamlandı.
Kuruluma az bir zaman kaldı dış filtre malzemesi Eheim ehfi substrat olacak filtrenin bir katmanına Zeolit eklemem de bir sakınca olur mu ?
[QUOTE=rizasirman]Gübre olarak aquabasis pro'ya alternatif olarak JBL kugeln misket gübre kullanabilirsiniz. Aquabasis pro toz gübredir. Eğer kumu çok rahatsız etmeyecekseniz ve yoğun bitkili bir tank olacaksa bu seçim iyi olacaktır. Eğer yoğun bitkili bir tank olmayacaksa ve bitkilerin yerlerini değiştirebilirim diyorsanız, bitkilendireceğiniz alanlara misket gübre yerleştirip kökten beslenmeyi bu şekilde halledebilirsiniz. Bitkilerin yapraklarından beslenmeleri için de sıvı gübre kullanmanız gerekecektir. Kurulumdan sonraki ilk bir ay sadece potasyum kullanmanız yeterli olacaktır. Tankın nitrojen döngüsünün oturacağı bu dönemde bitkiler de henüz adaptasyonu tamamlamadığı için özellikle nitrojen ve fosfat gübreleri yosunlanmaya sebep olur. Sonraki bir ay yarım dozda makro (NPK) ve mikro olarak satılan sıvı gübreleri kullanabilirsiniz. Devam eden aylarda gelişime göre normal dozlarda kullanmaya devam edebilirsiniz.[/QUOTE]
Taban malzemelerinde değişiklik yaptım şuan Jbl aquabasis plus ve üzerine manado ekleyerek kurulum yapmayı düşünüyorum birde jbl florapol var elimde aqubasisin altına eklemelimiyim gerek varmıdır [:)]
Co2 tüp sistemi de şuan tamamlandı.
Kuruluma az bir zaman kaldı dış filtre malzemesi Eheim ehfi substrat olacak filtrenin bir katmanına Zeolit eklemem de bir sakınca olur mu ?
Sıfırdan Hig-tech Kurulumu Hakkında
[QUOTE=rizasirman]Aydınlatmada 1 veya 2 tane grolüx olması bence yeterli, diğerlerini 6500K daylight olarak değiştirirseniz bence aydınlatma yetecektir.
Kum ile ilgili bir makale yazmıştım önceden umarım faydası olur: [URL]https://aquaist.com/akvaryum-bitki-kumu/[/URL]
Dış filtreniz su yüzeyini yeteri kadar hareketlendirebiliyorsa, su yüzeyinde yağ şeridi oluşumunu dağıtabiliyorsa iç filtre bence gereksiz. Aydınlatmayı nitrojen döngüsü oturmadan önce zaman ayarlı priz ile 6 saat olarak ayarlayın. Döngü oturdukça 8-10 saate çıkarsınız. Dış filtre için malzeme eheim ehfi substrat gibi kaliteli bir bakteri yatağı tavsiye ederim, yanına iri ve ince gözenekli sünger ve elyaf ile desteklersiniz. Bütçeniz varsa, ehfi substrat yerine seachem purigen de tercih edebilirsiniz. Mayalı yerine D201 veya D501 DIY sistem tavsiye ederim. Mayalıda stabil gaz çıkışı alamazsınız. Bütçeniz varsa en kesin ve net çözüm tüplü sistemdir tabii ki.
Kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.[/QUOTE]
Merhabalar Rıza Bey sizinle ufak bir sohbetimiz olmuştu çok yardımınız dokunmuştu [:)]
Taban malzemeleri yazınıza istinaden
1- En alt kısıma lav taşı (Manado,Aquaclay gibi ürünler )
2-Orta kısımı gübre katmanında ne kullanabileceğimi çözemedim halen aquabasis veya alternatifler ne olabilir
3-En üst kısıma da Hagen siyah kuvartz kum
Bu ürünleri kullanarak tabanı oluşturmaya başlayabilirim . Sadece şuan başlayamamın nedeni gübreleme kısmını çözememiş olmam :) [EDIT]tahaceylan,2019-02-25 18:25:22[/EDIT]
[QUOTE=Aslanserdarkepez]Taban da; en alta lav kırığı üzerine siyah hagen olur.taban Yüksekliği minimun 7-8cm olmak koşulu ile tabi. Aydınlatma konusunda power led yap rahat et derim ben. Tank ortalama 135lt olacak tabi buna kum ve taş girince daha da düşecek. Tank yüksek destekli olacağı içen 36w bir power len olacaktır. Bunu da 18+18 olabak iki şerit yaprırabilirsin toplam da 36w olacağı için tek driverlede çözerler işi.
Renk dağılımını da şöyle yap.
6500k 22
660nm 8
450nm 4
430uv 2
Böyle bir armatür ile bu tankda cuba dahil tüm zemin bitkilerini yetiştirebilirsin.
Duş filtren nedir bilmiyorum ama içerisinde subtrat ve seramik halka kesin olsun.
Tank ve filte yeni ise başlar da sera nivitec kullanabilirsin. Biyolojik düzeni hızlandırır.
Onun dışında acizane tavsiyem ilk 2 ay tankdan bişey bekleme. Aydınlatmayı günde 4 saat çalıştır. Zemin bitkisini hemen ekme. Hızlı büyüyenler arkalara biraz dik diotom falan gibi sorunları atlattıktan sonra zor bitkilere geç. Aydınlatmayıda bu arada kademe kademe 8 saate çıkar.
Gübreleme her tankın ihtiyacına göre değişir. Musluk suyunun değerleri bile çok önemli ama olması gerekenler değerler
Potasyum 20-30pp aralığı
Fosfat 1-1,5 pp aralığı
Nitrat 10-15 pp aralığı
Mikro haftalık 20ml versen yeter bu ölçüye
Tabi bunlarıda başlarda hemen verme
Kurulumdan sonraki 3. Haftada başla ve 1/3 oranında ver sonra yavaş yavaş arttırarak bu dediğim 2 ay zarfında tam gübremeye geçmiş ol.
Balık konusunda ne besler besle ama olmazsa olmaz bazı türler var 1. Si sae
2.si çöpçü 3. Vatoz isteğe bağlı kiraz karides bunlar tankın temizlik ekibi.
Tank oturana kadar haftada 2 sonrasında 1 su değişimini ve yosun temizliğini sakın atlama. Ayrıca mayalı sistemde ph dalgalanmaları çok olur buda sakal yosunu yapar o nedenle hi tech tanklarda tüplü sistem kaçınılma bence.
Yosunsuz ve sorunsuz günler dilerim :)
[/QUOTE]
Teşekkür ederim Aslan bey fakat aydınlatma malzemelerim hali hazırda elimde varlar hiç kullanılmadı daha o yüzden tekrar led masrafı yapmak yerine elimde olmayan malzemeleri gübre gibi vs onları temin etmeyi düşünüyorum . Aşama aşama gideceğim için biraz sabırlıyım acele etmiyorum önceliğim tabanımı sağlam oluşturmak diğer kısımlara da yavaş yavaş geçicem inşallah :)
[QUOTE=rizasirman]Aydınlatmada 1 veya 2 tane grolüx olması bence yeterli, diğerlerini 6500K daylight olarak değiştirirseniz bence aydınlatma yetecektir.
Kum ile ilgili bir makale yazmıştım önceden umarım faydası olur: [URL]https://aquaist.com/akvaryum-bitki-kumu/[/URL]
Dış filtreniz su yüzeyini yeteri kadar hareketlendirebiliyorsa, su yüzeyinde yağ şeridi oluşumunu dağıtabiliyorsa iç filtre bence gereksiz. Aydınlatmayı nitrojen döngüsü oturmadan önce zaman ayarlı priz ile 6 saat olarak ayarlayın. Döngü oturdukça 8-10 saate çıkarsınız. Dış filtre için malzeme eheim ehfi substrat gibi kaliteli bir bakteri yatağı tavsiye ederim, yanına iri ve ince gözenekli sünger ve elyaf ile desteklersiniz. Bütçeniz varsa, ehfi substrat yerine seachem purigen de tercih edebilirsiniz. Mayalı yerine D201 veya D501 DIY sistem tavsiye ederim. Mayalıda stabil gaz çıkışı alamazsınız. Bütçeniz varsa en kesin ve net çözüm tüplü sistemdir tabii ki.
Kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.[/QUOTE]
Merhabalar Rıza Bey sizinle ufak bir sohbetimiz olmuştu çok yardımınız dokunmuştu [:)]
Taban malzemeleri yazınıza istinaden
1- En alt kısıma lav taşı (Manado,Aquaclay gibi ürünler )
2-Orta kısımı gübre katmanında ne kullanabileceğimi çözemedim halen aquabasis veya alternatifler ne olabilir
3-En üst kısıma da Hagen siyah kuvartz kum
Bu ürünleri kullanarak tabanı oluşturmaya başlayabilirim . Sadece şuan başlayamamın nedeni gübreleme kısmını çözememiş olmam :) [EDIT]tahaceylan,2019-02-25 18:25:22[/EDIT]
[QUOTE=Aslanserdarkepez]Taban da; en alta lav kırığı üzerine siyah hagen olur.taban Yüksekliği minimun 7-8cm olmak koşulu ile tabi. Aydınlatma konusunda power led yap rahat et derim ben. Tank ortalama 135lt olacak tabi buna kum ve taş girince daha da düşecek. Tank yüksek destekli olacağı içen 36w bir power len olacaktır. Bunu da 18+18 olabak iki şerit yaprırabilirsin toplam da 36w olacağı için tek driverlede çözerler işi.
Renk dağılımını da şöyle yap.
6500k 22
660nm 8
450nm 4
430uv 2
Böyle bir armatür ile bu tankda cuba dahil tüm zemin bitkilerini yetiştirebilirsin.
Duş filtren nedir bilmiyorum ama içerisinde subtrat ve seramik halka kesin olsun.
Tank ve filte yeni ise başlar da sera nivitec kullanabilirsin. Biyolojik düzeni hızlandırır.
Onun dışında acizane tavsiyem ilk 2 ay tankdan bişey bekleme. Aydınlatmayı günde 4 saat çalıştır. Zemin bitkisini hemen ekme. Hızlı büyüyenler arkalara biraz dik diotom falan gibi sorunları atlattıktan sonra zor bitkilere geç. Aydınlatmayıda bu arada kademe kademe 8 saate çıkar.
Gübreleme her tankın ihtiyacına göre değişir. Musluk suyunun değerleri bile çok önemli ama olması gerekenler değerler
Potasyum 20-30pp aralığı
Fosfat 1-1,5 pp aralığı
Nitrat 10-15 pp aralığı
Mikro haftalık 20ml versen yeter bu ölçüye
Tabi bunlarıda başlarda hemen verme
Kurulumdan sonraki 3. Haftada başla ve 1/3 oranında ver sonra yavaş yavaş arttırarak bu dediğim 2 ay zarfında tam gübremeye geçmiş ol.
Balık konusunda ne besler besle ama olmazsa olmaz bazı türler var 1. Si sae
2.si çöpçü 3. Vatoz isteğe bağlı kiraz karides bunlar tankın temizlik ekibi.
Tank oturana kadar haftada 2 sonrasında 1 su değişimini ve yosun temizliğini sakın atlama. Ayrıca mayalı sistemde ph dalgalanmaları çok olur buda sakal yosunu yapar o nedenle hi tech tanklarda tüplü sistem kaçınılma bence.
Yosunsuz ve sorunsuz günler dilerim :)
[/QUOTE]
Teşekkür ederim Aslan bey fakat aydınlatma malzemelerim hali hazırda elimde varlar hiç kullanılmadı daha o yüzden tekrar led masrafı yapmak yerine elimde olmayan malzemeleri gübre gibi vs onları temin etmeyi düşünüyorum . Aşama aşama gideceğim için biraz sabırlıyım acele etmiyorum önceliğim tabanımı sağlam oluşturmak diğer kısımlara da yavaş yavaş geçicem inşallah :)
Sıfırdan Hig-tech Kurulumu Hakkında
[QUOTE=Emre Akkaya]Akvaryumunuzu kurduğunuzda bir foto bekleriz :) [/QUOTE]
İnşallah en kısa zamanda [:)]
[QUOTE=Emre Akkaya]Akvaryumunuzu kurduğunuzda bir foto bekleriz :) [/QUOTE]
İnşallah en kısa zamanda [:)]
Sıfırdan Hig-tech Kurulumu Hakkında
[QUOTE=Emre Akkaya]
rica ederim Yalniz tetralar karidesi parcalar ve lepistesin yavrularini yer bence lepistes ve moli atin siyah ay kuyruk moli atarsaniz atin ben hicc yavru yedigini hic bir yerde gormedim yosun da yerler hatta melez yavrulariniz olabilir cüce vatoz da iyi bir tercih [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209207/230220191145091.jpg[/IMG]
benim ay kuyruk disi moli[/QUOTE]
O zaman tercihimi tetra yerine lepistes'den yana kullanmak daha mantıklı zaten ikisini aynı anda düşünmüyordum [:)] Lepistes , Karides ve vatoz 3'lüsü uyumlu olacaktır diye düşünüyorum . Canlı ekleme kısmı daha sonrası için , zaten şu an kurulum aşamasını tamamlayıp bitkileri eklemem lazım öncelikle .
Lav taşı ve kuvartz kumu en kısa zamanda tanka ekleyip hardscape aşamasını tamamlamam gerekiyor ilk iş olarak [:)]
Maşallah [:)]
[QUOTE=Emre Akkaya]
rica ederim Yalniz tetralar karidesi parcalar ve lepistesin yavrularini yer bence lepistes ve moli atin siyah ay kuyruk moli atarsaniz atin ben hicc yavru yedigini hic bir yerde gormedim yosun da yerler hatta melez yavrulariniz olabilir cüce vatoz da iyi bir tercih [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209207/230220191145091.jpg[/IMG]
benim ay kuyruk disi moli[/QUOTE]
O zaman tercihimi tetra yerine lepistes'den yana kullanmak daha mantıklı zaten ikisini aynı anda düşünmüyordum [:)] Lepistes , Karides ve vatoz 3'lüsü uyumlu olacaktır diye düşünüyorum . Canlı ekleme kısmı daha sonrası için , zaten şu an kurulum aşamasını tamamlayıp bitkileri eklemem lazım öncelikle .
Lav taşı ve kuvartz kumu en kısa zamanda tanka ekleyip hardscape aşamasını tamamlamam gerekiyor ilk iş olarak [:)]
Maşallah [:)]
Sıfırdan Hig-tech Kurulumu Hakkında
[QUOTE=Emre Akkaya]Aydinlatmayi en fazla 8-10 saat acin diyorlar lav kırığı yeterli olur bence bitki ekecekseniz çünkü bitkiler için mukemmeldir akvaryumunuza uygun ic filtre varsa bence ic filtre alin dış filtrenin temizlemesi cok zahmetli ve zor aynı zamanda maliyetli bence gübre kullanmayın aydinlatma olarak daylight kullanin tavsiyem ve ekliyim ki bunlar sadece şahsi fikrim ayni zaman da aklinizda belli bir balik var mi besleyeceginiz[/QUOTE]
Teşekkür ederim Emre Bey [:)] balık olarak tek bir cins düşünüyorum tetra cinsleri ya da lepistes cinslerinden birde yanlarında yosun yiyiciler olacak karides ve cüce vatoz [:)][EDIT]tahaceylan,2019-02-23 11:37:20[/EDIT]
[QUOTE=Emre Akkaya]Aydinlatmayi en fazla 8-10 saat acin diyorlar lav kırığı yeterli olur bence bitki ekecekseniz çünkü bitkiler için mukemmeldir akvaryumunuza uygun ic filtre varsa bence ic filtre alin dış filtrenin temizlemesi cok zahmetli ve zor aynı zamanda maliyetli bence gübre kullanmayın aydinlatma olarak daylight kullanin tavsiyem ve ekliyim ki bunlar sadece şahsi fikrim ayni zaman da aklinizda belli bir balik var mi besleyeceginiz[/QUOTE]
Teşekkür ederim Emre Bey [:)] balık olarak tek bir cins düşünüyorum tetra cinsleri ya da lepistes cinslerinden birde yanlarında yosun yiyiciler olacak karides ve cüce vatoz [:)][EDIT]tahaceylan,2019-02-23 11:37:20[/EDIT]
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
