ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
pippen
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Mayıs 2013 16:28
Son Ziyaret:
11 Temmuz 2023 17:32
Toplam Mesaj:
40 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Murat Topallar
Doğum Tarihi:
31 Ekim 1986
Yaş:
39
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Discus Uv lamba
U.v kullanımı açısından durumu 2 farklı açıdan ele almak sanırım daha sağlıklı olur:
Birincisi tankınız kumlu, bitkili, tortulu vs gibi bir tank olacaksa yani biyolojik anlamda kendi kendine yetebilecek, oturmuş bir tank ise, normal zamanda u.v kullanmak çok gerekli değildir. Çünkü biyolojik sistemlerde canlılar kendi dengelerini kendileri, birbirleriyle savaşarak sağlama eğilimindedir. Yararlı organizmalar, zararlıları uzaklaştırmak için otomatik bir savaş içinde olurlar. Bu da sisteme dengeyi getirir. Bu şekilde çalışan dengeli bir sistemde u.v ancak su yoluyla bulaşılabilecek bazı ek istenmeyen zararlıların sayısını seyreltmede etkili olur (örneğin beyaz benek, yeşil alg vs)
İkinci durum tankınızın cama cam olduğu durum. Cama cam sistemlerde biyolojik kısım filtre içinde barınacığından tank içinde normal şartlarda çok fazla bir canlı yoğunluğu bulunmaz. Esas olan filtre içindeki döngünün korunmasıdır. Zaten cama cam sistemlerde tank içinde yeterli tutunma yüzeyi de olmaz. Bu durumda, cama cam sistemler, tank içindeki dengenin sallantıda olmasından ötürü biraz daha dikkat gerektirebilirler. Zaten cama cam tank sahipleri bu dengenin korunabilmesi adına düzenli ve sık su değişimleri uygularlar. Denge sallantıda iken u.v kullanılması birinci durumdaki tanklara göre daha yüksek önem arz eder olarak görülebilir ve yine koruyucu bir önlem olarak düşünülebilir.
Her iki durumda da u.v olmazsa olmaz değildir. Ancak birinci kısım tanklarda, ek sigorta olarak ve bazı ek istenmeyen durumlarda kullanmak gerekebilirken, cama cam sistemlerde dengenin daha sallantıda olması, normal zamanda da kullanıma ihtiyaç duyulabileceği sonucunu doğurur. Her iki durumda da u.v kullanılmadan, ancak gerekli bakım şartlarını yerine getirip çok sağlıklı balıklar besleyebilmek ve hatta yavrular alabilmek mümkün olmuştur.
U.v kullanımı açısından durumu 2 farklı açıdan ele almak sanırım daha sağlıklı olur:
Birincisi tankınız kumlu, bitkili, tortulu vs gibi bir tank olacaksa yani biyolojik anlamda kendi kendine yetebilecek, oturmuş bir tank ise, normal zamanda u.v kullanmak çok gerekli değildir. Çünkü biyolojik sistemlerde canlılar kendi dengelerini kendileri, birbirleriyle savaşarak sağlama eğilimindedir. Yararlı organizmalar, zararlıları uzaklaştırmak için otomatik bir savaş içinde olurlar. Bu da sisteme dengeyi getirir. Bu şekilde çalışan dengeli bir sistemde u.v ancak su yoluyla bulaşılabilecek bazı ek istenmeyen zararlıların sayısını seyreltmede etkili olur (örneğin beyaz benek, yeşil alg vs)
İkinci durum tankınızın cama cam olduğu durum. Cama cam sistemlerde biyolojik kısım filtre içinde barınacığından tank içinde normal şartlarda çok fazla bir canlı yoğunluğu bulunmaz. Esas olan filtre içindeki döngünün korunmasıdır. Zaten cama cam sistemlerde tank içinde yeterli tutunma yüzeyi de olmaz. Bu durumda, cama cam sistemler, tank içindeki dengenin sallantıda olmasından ötürü biraz daha dikkat gerektirebilirler. Zaten cama cam tank sahipleri bu dengenin korunabilmesi adına düzenli ve sık su değişimleri uygularlar. Denge sallantıda iken u.v kullanılması birinci durumdaki tanklara göre daha yüksek önem arz eder olarak görülebilir ve yine koruyucu bir önlem olarak düşünülebilir.
Her iki durumda da u.v olmazsa olmaz değildir. Ancak birinci kısım tanklarda, ek sigorta olarak ve bazı ek istenmeyen durumlarda kullanmak gerekebilirken, cama cam sistemlerde dengenin daha sallantıda olması, normal zamanda da kullanıma ihtiyaç duyulabileceği sonucunu doğurur. Her iki durumda da u.v kullanılmadan, ancak gerekli bakım şartlarını yerine getirip çok sağlıklı balıklar besleyebilmek ve hatta yavrular alabilmek mümkün olmuştur.
Yeni Fotoğraf Sistemi
Merhaba, daha önceden sisteme (http://foto.akvaryum.com/fotolar/...) yüklenmiş resimleri silmenin kontrolü bizde midir? Yani istediğimiz zaman eskiden yüklediğimiz bir fotoyu kendimiz silebiliyor muyuz? Yanıt evet ise bu nasıl yapılıyor?
Merhaba, daha önceden sisteme (http://foto.akvaryum.com/fotolar/...) yüklenmiş resimleri silmenin kontrolü bizde midir? Yani istediğimiz zaman eskiden yüklediğimiz bir fotoyu kendimiz silebiliyor muyuz? Yanıt evet ise bu nasıl yapılıyor?
Grindal Kurt Kültürü - Tecrübelerim, Püf Noktaları
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Aklıma gelen ihtimalleri sıralayayım ; Nem kaçışı olabilir, toprağa bir kimyasal ekli olabilir / uygun olmayabilir / nem tutmayabilir / ortam çok rutubetli olabilir / kedi mamalarını hep etli olanlardan seçiyorum, bununla bir ilgisi olabilir / kültürde istenmeyen başka canlılar, belki de avcılar aşırı türemiş olabilir / sıcaklık aşırı düşük / yüksek olabilir / elinizdekiler gerçekte grindal kurt olmayabilir, mesela karışık türlerde bir kültürden geriye kalan farklı bir tür olabilir...
Toprak diye kullandığım malzeme, tarlada popülasyon çok yoğunken kullandığım malzemeyle aynı, malzeme olarak hindistan cevizi torfu kullanıyorum. Yine tarlada nüfus yoğunken nerede duruyorsa orada duruyor, kaplar aynı kaplar, nemi biraz daha artırmayı deneyim diyeceğim ama kap kapaklarında damlacıklar oluşuyor tarlanın çok da kuru olduğunu söyleyemem. zaten dediğim gibi yavru var, sıkıntı yavruların düyümemesi. Sıfır kilometre tarlaya 5 adet yetişkin kurt eklediğim için başka bir tür olacağını da zannetmiyorum sadece kurtları ekledim çünkü torfla beraber bir ekim yapmadım. Avcı ihtimali de düşük çünkü ağızlar kapalı, benim kıyasımla nem eskiden biraz daha fazlaydı olmazsa nemi artırıp deneyeyim diyeceğim ama nemle de büyümemenin bir alakası olmasa gerek...
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Aklıma gelen ihtimalleri sıralayayım ; Nem kaçışı olabilir, toprağa bir kimyasal ekli olabilir / uygun olmayabilir / nem tutmayabilir / ortam çok rutubetli olabilir / kedi mamalarını hep etli olanlardan seçiyorum, bununla bir ilgisi olabilir / kültürde istenmeyen başka canlılar, belki de avcılar aşırı türemiş olabilir / sıcaklık aşırı düşük / yüksek olabilir / elinizdekiler gerçekte grindal kurt olmayabilir, mesela karışık türlerde bir kültürden geriye kalan farklı bir tür olabilir...
Şu an bu yazdıklarım dışında da aklıma pek bir şey gelmiyor açıkçası...
[/QUOTE]Toprak diye kullandığım malzeme, tarlada popülasyon çok yoğunken kullandığım malzemeyle aynı, malzeme olarak hindistan cevizi torfu kullanıyorum. Yine tarlada nüfus yoğunken nerede duruyorsa orada duruyor, kaplar aynı kaplar, nemi biraz daha artırmayı deneyim diyeceğim ama kap kapaklarında damlacıklar oluşuyor tarlanın çok da kuru olduğunu söyleyemem. zaten dediğim gibi yavru var, sıkıntı yavruların düyümemesi. Sıfır kilometre tarlaya 5 adet yetişkin kurt eklediğim için başka bir tür olacağını da zannetmiyorum sadece kurtları ekledim çünkü torfla beraber bir ekim yapmadım. Avcı ihtimali de düşük çünkü ağızlar kapalı, benim kıyasımla nem eskiden biraz daha fazlaydı olmazsa nemi artırıp deneyeyim diyeceğim ama nemle de büyümemenin bir alakası olmasa gerek...
Grindal Kurt Kültürü - Tecrübelerim, Püf Noktaları
Tarlaların çok çok yoğun olduğu zamanlarım oldu ancak bahsettiğim olay tarlada 3-5 yetişkin varken yetişkinler öldüler arkada kalan yavrular da neredeyse hiç büyümüyor hep şeffaf birsürü yavru var ancak yetişkin olan yok hep ufaklık... Şu an üç tarlam var üçünde de durum aynı desem ki tarla kirlendi o da olamaz çünkü 3-5 yetişkin 4-5 gün yaşayıp öldüler ve o tarlanın tüm zeminini yeni sermiştim. Tarlaya koyduğum yemler tükeniyor ancak kurtlar yetişkin olmuyor. Çok mantıksız biliyorum yaşayan her canlı gelişir / büyür ama olmuyor. Yaklaşık 4-5 aydır bir sürü şeffaf boyda yavrum var ama yetişkin kurt yok hiç...
Bu arada kapların havalandırılması konusunda bir problem olacağını zannetmiyorum çünkü o 3 tarlamın ikisinde dışarıdan böcek vs girişini engelleyecek şekilde korumaya alınmış şekilde pencereler var.
pippen 2015-01-17 23:33:27
Tarlaların çok çok yoğun olduğu zamanlarım oldu ancak bahsettiğim olay tarlada 3-5 yetişkin varken yetişkinler öldüler arkada kalan yavrular da neredeyse hiç büyümüyor hep şeffaf birsürü yavru var ancak yetişkin olan yok hep ufaklık... Şu an üç tarlam var üçünde de durum aynı desem ki tarla kirlendi o da olamaz çünkü 3-5 yetişkin 4-5 gün yaşayıp öldüler ve o tarlanın tüm zeminini yeni sermiştim. Tarlaya koyduğum yemler tükeniyor ancak kurtlar yetişkin olmuyor. Çok mantıksız biliyorum yaşayan her canlı gelişir / büyür ama olmuyor. Yaklaşık 4-5 aydır bir sürü şeffaf boyda yavrum var ama yetişkin kurt yok hiç...
Bu arada kapların havalandırılması konusunda bir problem olacağını zannetmiyorum çünkü o 3 tarlamın ikisinde dışarıdan böcek vs girişini engelleyecek şekilde korumaya alınmış şekilde pencereler var.
Grindal Kurt Kültürü - Tecrübelerim, Püf Noktaları
Bende uzunca bir süre boyunca grindal değil ama beyaz kurt kültürü yetiştirip balıklarıma verdim. ilk başta bebe bisküvisi ve süt veya buğday ve ekmek ile hazırladığım karbonhidratlı yemlere bir alternatif olması ve pratik olması açısından et içerikli kedi maması kullandım. bu süreçte kurt miktarında artış gözlemlesem de kurt kalınlıklarında ciddi bir kayıp söz konusu oldu. miktar olarak çok ancak çok cılız bir popülasyon oluştu tarlada. daha sonra kedi mamasını kullanmamaya karar verdim ve elimdeki yetişkin kurtlardan birkaçını yeni bir tarlaya ektim ve yine karbonhidratlı mamaya döndüm. ancak birkaç gün içinde yeni tarladaki yetişkin kurtlar da öldü ancak arkalarında çok miktarda şeffaf yavrular bıraktılar. bu yavruları beslemeye devam ediyorum ancak şöyle enteresan bir problemim var, yavru sayısı çok olsa da bu bireyler yetişkin olmuyor bir türlü.. hem kedi maması kullanmayı düşünen arkadaşlara bir tecrübe olsun hem de bu kurtları netişkin hale getirmek için ne yapabileceğim konusunda fikirleri de almak isterim, fikri olan??
Bende uzunca bir süre boyunca grindal değil ama beyaz kurt kültürü yetiştirip balıklarıma verdim. ilk başta bebe bisküvisi ve süt veya buğday ve ekmek ile hazırladığım karbonhidratlı yemlere bir alternatif olması ve pratik olması açısından et içerikli kedi maması kullandım. bu süreçte kurt miktarında artış gözlemlesem de kurt kalınlıklarında ciddi bir kayıp söz konusu oldu. miktar olarak çok ancak çok cılız bir popülasyon oluştu tarlada. daha sonra kedi mamasını kullanmamaya karar verdim ve elimdeki yetişkin kurtlardan birkaçını yeni bir tarlaya ektim ve yine karbonhidratlı mamaya döndüm. ancak birkaç gün içinde yeni tarladaki yetişkin kurtlar da öldü ancak arkalarında çok miktarda şeffaf yavrular bıraktılar. bu yavruları beslemeye devam ediyorum ancak şöyle enteresan bir problemim var, yavru sayısı çok olsa da bu bireyler yetişkin olmuyor bir türlü.. hem kedi maması kullanmayı düşünen arkadaşlara bir tecrübe olsun hem de bu kurtları netişkin hale getirmek için ne yapabileceğim konusunda fikirleri de almak isterim, fikri olan??
Ph, Nitrifikasyon ve discus
Cevabınız için teşekkür ederim. Muhakkak ki amazanda farklı ph ortamlarında bölgeler vardır ancak akarsu sistemi olduğunu düşünürsek bir bölgede lokal bazik veya nötr bir alan kalabilmesi biraz zor bir ihtimal gibi. Kaldı ki kollardan bir veya birkaçı bu şekilde bazik olsa, bu alan asidik bölgede yaşayan balıkların bulunduğu alandaki atıkların geri kazanımı için çok da faydalı olamasa gerek. İki bölge karıştığında ise ph ın büyük oranlarda değişmesi söz konusu olmalı ki bu da daha farklı sorunlara yol açacaktır.
Söylediğiniz gibi yıldırım vs gibi durumların etkileri de mutlaka ki vardır, araştırmak gerek ancak bakteri üzerinden deam edecek olursak,
Merakım üzerine araştırmalarımı biraz derinleştirdim ve tortulu tank zemini ile ilgili bir konuda aradığım cevabı bulmuş oldum. Paylaşalım ki kafasına aynı soru takılan bir başka kullanıcı cevaba da ulaşabilmiş olsun. Özetlemek gerekirse, nitrifikasyon bazik veya nötre yakın ph a sahip ortamda gerçekleşiyor ama nitrifikasyon döngüsü madde döngüsünde çok cüzi bir yer tutuyor. Asıl etkili kısım ise fermantasyon bakterilerinin rol aldığı kısımlar ve bu bakteriler çoğunlukla asidik ortamda aktifler. (@Rüzgardegirmeni'nin katkılarıyla :) )
Bu konuda daha detaylı bilgi için konunun linki:
http://www.akvaryum.com/forum/yoksa_siz_hal%C3%A2_dip_mi_cekiyorsunuz_k716738_sn1.asp
ilginiz ve cevabınız için tekrar teşekkürler..
pippen 2014-12-22 14:12:45
Cevabınız için teşekkür ederim. Muhakkak ki amazanda farklı ph ortamlarında bölgeler vardır ancak akarsu sistemi olduğunu düşünürsek bir bölgede lokal bazik veya nötr bir alan kalabilmesi biraz zor bir ihtimal gibi. Kaldı ki kollardan bir veya birkaçı bu şekilde bazik olsa, bu alan asidik bölgede yaşayan balıkların bulunduğu alandaki atıkların geri kazanımı için çok da faydalı olamasa gerek. İki bölge karıştığında ise ph ın büyük oranlarda değişmesi söz konusu olmalı ki bu da daha farklı sorunlara yol açacaktır.
Söylediğiniz gibi yıldırım vs gibi durumların etkileri de mutlaka ki vardır, araştırmak gerek ancak bakteri üzerinden deam edecek olursak,
Merakım üzerine araştırmalarımı biraz derinleştirdim ve tortulu tank zemini ile ilgili bir konuda aradığım cevabı bulmuş oldum. Paylaşalım ki kafasına aynı soru takılan bir başka kullanıcı cevaba da ulaşabilmiş olsun. Özetlemek gerekirse, nitrifikasyon bazik veya nötre yakın ph a sahip ortamda gerçekleşiyor ama nitrifikasyon döngüsü madde döngüsünde çok cüzi bir yer tutuyor. Asıl etkili kısım ise fermantasyon bakterilerinin rol aldığı kısımlar ve bu bakteriler çoğunlukla asidik ortamda aktifler. (@Rüzgardegirmeni'nin katkılarıyla :) )
Bu konuda daha detaylı bilgi için konunun linki:
http://www.akvaryum.com/forum/yoksa_siz_hal%C3%A2_dip_mi_cekiyorsunuz_k716738_sn1.asp
ilginiz ve cevabınız için tekrar teşekkürler..
Ph, Nitrifikasyon ve discus
Değerli arkadaşlar merhaba. Nitrifikasyon konusunda çok anlamsız daha doğrusu çok çelişkili gelen iki nokta paylaşmak ve fikirlerinizi almak istiyorum. Nitrifikasyon ve denitrifikasyon bakterilerinin büyümeleri için optimum ph koşulu 8-9 arası deniyor. Yani birhayli bazik. Sıkıntı burada başlıyor. Discus balıkları asit suyu seven balıklar. Kaldı ki tanklarımız bir yana kilometrelerce akan amazon nehri çeşitli kollara göre ph 4,5 - 6,5 arası değişen asitliğe sahip. -bazı yerleri oldukça asidik-. Bu mantıkla koskoca amazonda o kadar yaprak, meyve, kütük, tortu, dışkı vs nin olduğu doğal ortamda nitrifikasyon olmamalı çünkü su nitrifikasyon bakterilerinin yaşayamayacağı kadar assidik. Ancak böyle bir durum söz konusu olamaz aksi halde amazon dünyanın en temiz sularından olmak bir yana dursun amonyaktan leş gibi kokar. Bu durum hem nitrifikasyon hem de denitrifikasyon bakterileri için geçerli. Bu ikilem konusunda fikirleriniz nedir?
Değerli arkadaşlar merhaba. Nitrifikasyon konusunda çok anlamsız daha doğrusu çok çelişkili gelen iki nokta paylaşmak ve fikirlerinizi almak istiyorum. Nitrifikasyon ve denitrifikasyon bakterilerinin büyümeleri için optimum ph koşulu 8-9 arası deniyor. Yani birhayli bazik. Sıkıntı burada başlıyor. Discus balıkları asit suyu seven balıklar. Kaldı ki tanklarımız bir yana kilometrelerce akan amazon nehri çeşitli kollara göre ph 4,5 - 6,5 arası değişen asitliğe sahip. -bazı yerleri oldukça asidik-. Bu mantıkla koskoca amazonda o kadar yaprak, meyve, kütük, tortu, dışkı vs nin olduğu doğal ortamda nitrifikasyon olmamalı çünkü su nitrifikasyon bakterilerinin yaşayamayacağı kadar assidik. Ancak böyle bir durum söz konusu olamaz aksi halde amazon dünyanın en temiz sularından olmak bir yana dursun amonyaktan leş gibi kokar. Bu durum hem nitrifikasyon hem de denitrifikasyon bakterileri için geçerli. Bu ikilem konusunda fikirleriniz nedir?
Discus Hakkında Herşey (.pdf)
Makalenin yazı formatındaki halinde "Örneğin resimdeki balık yetersiz beslenme ve su koşullarından dolayı bir zayıflama sürecine girmiş. Balığın kafa kısımlarındaki zayıflama ve çöküntülerden anlaşılacağı gibi balık Hexamita gibi fırsatçı parazitlere açık bir konumda. Balığın 3 ay önceki ve sonraki resimleri görülmektedir." gibi cümleler olduğu için orijinal pdf resimli zannettim. Cevap için teşekkür ederim
Makalenin yazı formatındaki halinde "Örneğin resimdeki balık yetersiz beslenme ve su koşullarından dolayı bir zayıflama sürecine girmiş. Balığın kafa kısımlarındaki zayıflama ve çöküntülerden anlaşılacağı gibi balık Hexamita gibi fırsatçı parazitlere açık bir konumda. Balığın 3 ay önceki ve sonraki resimleri görülmektedir." gibi cümleler olduğu için orijinal pdf resimli zannettim. Cevap için teşekkür ederim
Discus Hakkında Herşey (.pdf)
Arkadaşlar link (ve mesaj) için çok teşekkür ederim, ancak eğer orijinal pdf yi bulabilirsem sanırım daha faydalı olacak çünkü gözlemlediğim kadarı ile orijinal pdf de resimlere de yer verilmiş, görselliğin de yer aldığı bir rehber zannediyorum. Ama pdf ye ulaşamazsam, linklerden devam edeceğim, tekrar teşekkür ederim
Arkadaşlar link (ve mesaj) için çok teşekkür ederim, ancak eğer orijinal pdf yi bulabilirsem sanırım daha faydalı olacak çünkü gözlemlediğim kadarı ile orijinal pdf de resimlere de yer verilmiş, görselliğin de yer aldığı bir rehber zannediyorum. Ama pdf ye ulaşamazsam, linklerden devam edeceğim, tekrar teşekkür ederim
Discus Hakkında Herşey (.pdf)
Arkadaşlar merhaba. Yanılmıyorsam 2005 yılında İstanbul Akvaryum Klübü için Ali Osman Felek Bey ile Bora Ünver Bey tarafından hazırlanan Discus Hakkında Herşey isimli bir pdf dosyası varmış. Sitede bu dosyanın yayınlandığı linkler buldum ancak artık hiçbiri çalışmıyor. Elinde olan arkadaşlar sakıncası yok ise bu pdf'i tekrar yayınlayabilir mi, kaynak olarak bulunmasında fayda var. Teşekkürler.
Arkadaşlar merhaba. Yanılmıyorsam 2005 yılında İstanbul Akvaryum Klübü için Ali Osman Felek Bey ile Bora Ünver Bey tarafından hazırlanan Discus Hakkında Herşey isimli bir pdf dosyası varmış. Sitede bu dosyanın yayınlandığı linkler buldum ancak artık hiçbiri çalışmıyor. Elinde olan arkadaşlar sakıncası yok ise bu pdf'i tekrar yayınlayabilir mi, kaynak olarak bulunmasında fayda var. Teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
KULLANICILAR
- 77 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
swordfishhhh,
TolgahanA,
ternapi,
sorbiek,
Hsrt,
Redko,
faysalhzmtci,
ByOscar:),
esatterdogann,
yeekim,
portre,
Sfenks111,
EKAR,
ErayDemirel,
yusuf-konca,
bilginstein,
bysmokin,
fisheri,
İlksen Şahin,
boraulukaya,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
eeds,
Yasin034,
egecinar,
berkc,
zakazat kyhnu_gtKl,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
tukabu,
Byturk77,
Can78,
Oğul Hüseyin,
AquaShirmp,
AquaVita,
Flytheshrimp,
SunkenShrimps,
YAYD06,
oguzozt,
DenizOlsam,
OKIRATLI,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
