ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
netdiscus
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Ağustos 2013 14:57
Son Ziyaret:
27 Mart 2016 09:11
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fikret Diker
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

Fikret Diker - İzmir
SON 10 MESAJI
Dişi Discuslarım Ölüyor!
Dönüş yapan arkadaşlara teşekkür ederim...
Akşam yattığım yerde kafa patlatırken sanırım sorunu buldum ve bu sorun için kendimi asla affetmeyeceğim...
İlk yazımda da bahsettiğim gibi tanklarımı çatı katına taşımıştım. Çatı katı diğer odalara göre nispeten daha serin. Ana tankın üzerinde MDF kapak var. Kayıt ve kuşakların üzerine de Pleksiglas'dan bir nevi buhar kapağı yapmıştım.
Sorun olarak tesbit ettiğim konuya gelecek olursam; Üst kata taşındığımda, havalar serinleyecek, burada tankların ısınması sorun olur diye etraflarını strafor ile sardım. Buraya kadar sorun yok ancak etrafları ile yetinmeyip, buhar kapağının üzerinede strafor koydum. Havalar serinlemeye başlayınca üst tarafta su damlacıklarının oluşumu arttı. Buhar kapağıda derme-çatma olduğu için strafor ile kapak arasında da su oluşumu oldu. Bu sularda yağmur etkisi ile tekrar tanka döndü. Ve... Straforda neredeyse %100 kimyasal bi ürün.
Çeşmeden gelen sudan etkilenmesinler diye üçlü filtre kullan. Elimi suya sokmadan önce olabildiğince nötr bir sabunla yıka. Çocuklara ellerini suya sokmamaları için tembihle. Sonra git böyle bi eşşeklik yap...
Bu hafta, 2 yıldır özenle baktığım 5 balığımı birden kaybettim. 2 yıllık emeğimden ziyade önceki ölen balıklarımla birlikte 7 balığımın ölümüne sebebiyet verdiğim için inanılmaz vicdan azabı duyuyorum. Benim için üzücü bir tecrübe oldu, konuyu okuyan arkadaşlarında akıllarının bir kenarında kalması dileğiyle.
Dönüş yapan arkadaşlara teşekkür ederim...
Akşam yattığım yerde kafa patlatırken sanırım sorunu buldum ve bu sorun için kendimi asla affetmeyeceğim...
İlk yazımda da bahsettiğim gibi tanklarımı çatı katına taşımıştım. Çatı katı diğer odalara göre nispeten daha serin. Ana tankın üzerinde MDF kapak var. Kayıt ve kuşakların üzerine de Pleksiglas'dan bir nevi buhar kapağı yapmıştım.
Sorun olarak tesbit ettiğim konuya gelecek olursam; Üst kata taşındığımda, havalar serinleyecek, burada tankların ısınması sorun olur diye etraflarını strafor ile sardım. Buraya kadar sorun yok ancak etrafları ile yetinmeyip, buhar kapağının üzerinede strafor koydum. Havalar serinlemeye başlayınca üst tarafta su damlacıklarının oluşumu arttı. Buhar kapağıda derme-çatma olduğu için strafor ile kapak arasında da su oluşumu oldu. Bu sularda yağmur etkisi ile tekrar tanka döndü. Ve... Straforda neredeyse %100 kimyasal bi ürün.
Çeşmeden gelen sudan etkilenmesinler diye üçlü filtre kullan. Elimi suya sokmadan önce olabildiğince nötr bir sabunla yıka. Çocuklara ellerini suya sokmamaları için tembihle. Sonra git böyle bi eşşeklik yap...
Bu hafta, 2 yıldır özenle baktığım 5 balığımı birden kaybettim. 2 yıllık emeğimden ziyade önceki ölen balıklarımla birlikte 7 balığımın ölümüne sebebiyet verdiğim için inanılmaz vicdan azabı duyuyorum. Benim için üzücü bir tecrübe oldu, konuyu okuyan arkadaşlarında akıllarının bir kenarında kalması dileğiyle.
Dişi Discuslarım Ölüyor!
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 2-2,5 yaşında 10 adet Red Turkuaz discusum var(dı).
8-9 ay kadar önce içlerinden 1 çift çıktı, hemen akabinde 1 çift daha çıktı her ikisinide bir süre sonra üretim tankına aldım.
Birinci çiftimden yavrular çıktı ama ne hikmetse sayı olarak kafi bile olsa (70-80 yavru) bu çiftim yavruları yedi. İkinci çiftimde hiç yavru göremedim...
Bu arada ana tankımda bir balığımda iç parazit tesbit ettim. (Beyaz dışkı, kararma, iştahsızlık) Ayrı bir tankta ağızdan direk flagyl'de dahil olmak üzere her şeyi denedim ancak bir türlü toparlamadı.
Tanklar çoğalınca odada fazla gürültü olmaya başlayınca, yaz sonu tüm tankları evimin çatı katındaki odaya taşıdım. Bir bakıma 10 balıkla mini bi hobi odam oldu.
Sonrasında; önce ilk çiftimin erkeği baş üstü yüzmeye başladı. Dikkatli incelediğimde kafasının üzerinde minik delikler olduğunu farkettim. Hastalığın yayılmış olduğunu düşünerek tüm balıkları anatankta topladım. Isı tedavisi, flagyl falan derken erkek balığım kendini topladı hatta kafadaki delikler büyük ölçüde kapandı ama ilk hasta balığım yeme saldırmasına rağmen gün geçtikçe geriye gitmeye devam etti.
Yaklaşık 45 gün kadar önce hiç bir belirti olmadan (yada ben farkedemedim) bir balığımı sabah ölü olarak buldum. 1-2 hafta sonra aynı şekilde bir başka balığımda öldü. "Ne oluyor derken" sorununda iç parazit olduğunu düşündüğüm için Sera Baktopur Direct temin ettim ve hafta başı talimatlara uygun şekilde ana tankımın su seviyesini yarıya indirerek uyguladım. İlk gün balıklar biraz stres yaptı. Akabinde uzunca süredir hasta olan balığım öldü. Ne yalan söyleyeyim defalarca "acaba sudan çıkarsam mı" diye düşünmüştüm pek üzülmedim. Fakat bugün Baktopur uygulamamın 3.ncü günü ve çiftlerimin dişileri (2 balık aynı anda) deli gibi davranıyor.
İlk ölen 2 balığımda büyük ihtimal dişi idi, şu anda ana tankta "kıvranan" balıklarımda dişi. Sadece dişilerin etkilendiği bir rahatsızlık var mı?
Bu saatten sonra öneriniz olabilir mi?
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 2-2,5 yaşında 10 adet Red Turkuaz discusum var(dı).
8-9 ay kadar önce içlerinden 1 çift çıktı, hemen akabinde 1 çift daha çıktı her ikisinide bir süre sonra üretim tankına aldım.
Birinci çiftimden yavrular çıktı ama ne hikmetse sayı olarak kafi bile olsa (70-80 yavru) bu çiftim yavruları yedi. İkinci çiftimde hiç yavru göremedim...
Bu arada ana tankımda bir balığımda iç parazit tesbit ettim. (Beyaz dışkı, kararma, iştahsızlık) Ayrı bir tankta ağızdan direk flagyl'de dahil olmak üzere her şeyi denedim ancak bir türlü toparlamadı.
Tanklar çoğalınca odada fazla gürültü olmaya başlayınca, yaz sonu tüm tankları evimin çatı katındaki odaya taşıdım. Bir bakıma 10 balıkla mini bi hobi odam oldu.
Sonrasında; önce ilk çiftimin erkeği baş üstü yüzmeye başladı. Dikkatli incelediğimde kafasının üzerinde minik delikler olduğunu farkettim. Hastalığın yayılmış olduğunu düşünerek tüm balıkları anatankta topladım. Isı tedavisi, flagyl falan derken erkek balığım kendini topladı hatta kafadaki delikler büyük ölçüde kapandı ama ilk hasta balığım yeme saldırmasına rağmen gün geçtikçe geriye gitmeye devam etti.
Yaklaşık 45 gün kadar önce hiç bir belirti olmadan (yada ben farkedemedim) bir balığımı sabah ölü olarak buldum. 1-2 hafta sonra aynı şekilde bir başka balığımda öldü. "Ne oluyor derken" sorununda iç parazit olduğunu düşündüğüm için Sera Baktopur Direct temin ettim ve hafta başı talimatlara uygun şekilde ana tankımın su seviyesini yarıya indirerek uyguladım. İlk gün balıklar biraz stres yaptı. Akabinde uzunca süredir hasta olan balığım öldü. Ne yalan söyleyeyim defalarca "acaba sudan çıkarsam mı" diye düşünmüştüm pek üzülmedim. Fakat bugün Baktopur uygulamamın 3.ncü günü ve çiftlerimin dişileri (2 balık aynı anda) deli gibi davranıyor.
İlk ölen 2 balığımda büyük ihtimal dişi idi, şu anda ana tankta "kıvranan" balıklarımda dişi. Sadece dişilerin etkilendiği bir rahatsızlık var mı?
Bu saatten sonra öneriniz olabilir mi?
discus hastalık teşhisi videoluu
Teşhis koyacak kadar tecrübeli değilim ancak kişisel fikrim; iç parazitten ziyade beslenme düzeni ile ilgili bir sıkıntınız var.
- Dışkı renklerinde bir sıkıntı yok, dolayısıyla iç parazit olduğunu sanmıyorum.
- Tek tip besleme yapmayın, sadece dana yüreği bu tip sıkıntılara neden olabilir.
- Video çekimi esnasında siz yaklaşınca balıklarınız yukarıya yöneliyorlar, dolayısıyla yem yeme konusunda bir sıkıntınız olduğunu düşünmüyorum. Yemleme sayınız nedir bilmiyorum ancak bu boydaki balıklarınız için günde 5-6 kere ve 3-5 dakika içinde tüketecekleri kadar yem atımanız kafi gelecektir.
Teşhis koyacak kadar tecrübeli değilim ancak kişisel fikrim; iç parazitten ziyade beslenme düzeni ile ilgili bir sıkıntınız var.
- Dışkı renklerinde bir sıkıntı yok, dolayısıyla iç parazit olduğunu sanmıyorum.
- Tek tip besleme yapmayın, sadece dana yüreği bu tip sıkıntılara neden olabilir.
- Video çekimi esnasında siz yaklaşınca balıklarınız yukarıya yöneliyorlar, dolayısıyla yem yeme konusunda bir sıkıntınız olduğunu düşünmüyorum. Yemleme sayınız nedir bilmiyorum ancak bu boydaki balıklarınız için günde 5-6 kere ve 3-5 dakika içinde tüketecekleri kadar yem atımanız kafi gelecektir.
Yumurta Yiyen Discus
Sercan bey sizin sorunuzun cevabını Ervin bey vermiş zaten.
Balıklarınız henüz çift değil. Olası sebeplerde sıralanmış.
Erkek olarak düşündüğünüz balığınız tam olgunluğa erişmemiş olabilir. Hatta bu balık erkek bile olmayabilir.
Balıklarınızı anatanka alın... Bi süre daha anatankta tecrübe etsinler, yumurtalarını korusunlar. Eş olmayı öğrensinler.
Sercan bey sizin sorunuzun cevabını Ervin bey vermiş zaten.
Balıklarınız henüz çift değil. Olası sebeplerde sıralanmış.
Erkek olarak düşündüğünüz balığınız tam olgunluğa erişmemiş olabilir. Hatta bu balık erkek bile olmayabilir.
Balıklarınızı anatanka alın... Bi süre daha anatankta tecrübe etsinler, yumurtalarını korusunlar. Eş olmayı öğrensinler.
Solungaçtaki problem
Ercüment bey,
Tankımı yaptırdığım zaman dip ya da yan kısmında delik açtıramamıştım. Overflow sistemi ile çözüm ürettim. Dibe çok yakın bir mesafeden suyu çekiyor. Bu mesafeyi biraz yukarı çekmek için ağız kısmına 6-7 cm yüksekliğinde çerez tabağı koydum. Dibi komple çekmesede dışkı / yem artığı gibi kalıntılar yinede çekiliyor. Bunlarıda elyaf ile yakalamaya çalışıyorum. Tüm bunlara rağmen elyaftan sonra tortumsu pisliklerin oluştuğunu gözlemliyorum, bunlarıda çok abartmadan süngerlerden uzaklaştırmaya çalışıyorum. Süngerlerin haricinde biobal ve son olarakda zeolit olduğu için bakteri kültürümün yok olacak/çökecek şekilde zarar görebileceğini düşünmüyorum. Bilakis aksattığımda suda hafif bir bulanma oluşuyor gibime geliyor (pisikolojikte olabilir :) )
Bu arada kendi adıma güzel bir gelişme de oldu. İkinci videodaki balığım, videonun 30.ncu saniyesinde de yanından geçen bir balığıma şöyle bir vücut gösterisi yapıyor. Meğerse bana sinyal veriyormuş "ben bunu beğendim" gibilerinde. Yumurta dizdiler... Erkeğimde (yada ben öyle düşünüyorum) herhangi bir tecrübe olmadığı için dölleme yapmadı, bir süre sonrada yumurtaları yediler. İnşallah bir-kaç yumurtlamadan sonra tecrübesizliklerini üzerlerinden atarlar. :) Gerçi bu aralar erkeğim "yawww ben ne halt ettim bekarlık sultanlıktır" modunda disnondan uzaklaşmaya çalışıyor ancak dişi kulağından çekip geri getiriyor.
O da bir-iki kur yapıp, disnonun yanına dönüyor.
Nedir bu erkeklerin kadınlardan çektiği, bi kere "he" dedinmi nefes aldırtmıyorlar...
Ercüment bey,
Tankımı yaptırdığım zaman dip ya da yan kısmında delik açtıramamıştım. Overflow sistemi ile çözüm ürettim. Dibe çok yakın bir mesafeden suyu çekiyor. Bu mesafeyi biraz yukarı çekmek için ağız kısmına 6-7 cm yüksekliğinde çerez tabağı koydum. Dibi komple çekmesede dışkı / yem artığı gibi kalıntılar yinede çekiliyor. Bunlarıda elyaf ile yakalamaya çalışıyorum. Tüm bunlara rağmen elyaftan sonra tortumsu pisliklerin oluştuğunu gözlemliyorum, bunlarıda çok abartmadan süngerlerden uzaklaştırmaya çalışıyorum. Süngerlerin haricinde biobal ve son olarakda zeolit olduğu için bakteri kültürümün yok olacak/çökecek şekilde zarar görebileceğini düşünmüyorum. Bilakis aksattığımda suda hafif bir bulanma oluşuyor gibime geliyor (pisikolojikte olabilir :) )
Bu arada kendi adıma güzel bir gelişme de oldu. İkinci videodaki balığım, videonun 30.ncu saniyesinde de yanından geçen bir balığıma şöyle bir vücut gösterisi yapıyor. Meğerse bana sinyal veriyormuş "ben bunu beğendim" gibilerinde. Yumurta dizdiler... Erkeğimde (yada ben öyle düşünüyorum) herhangi bir tecrübe olmadığı için dölleme yapmadı, bir süre sonrada yumurtaları yediler. İnşallah bir-kaç yumurtlamadan sonra tecrübesizliklerini üzerlerinden atarlar. :) Gerçi bu aralar erkeğim "yawww ben ne halt ettim bekarlık sultanlıktır" modunda disnondan uzaklaşmaya çalışıyor ancak dişi kulağından çekip geri getiriyor.
O da bir-iki kur yapıp, disnonun yanına dönüyor. Nedir bu erkeklerin kadınlardan çektiği, bi kere "he" dedinmi nefes aldırtmıyorlar...

Solungaçtaki problem
Geri dönüşler için teşekkür ederim.
Kısıtlı tecrübem ve internetten takip ettiğim kadarıyla su kalitesi için yeterli su değişimi ve bu değişimi destekleyecek kaliteli bir filtreleme sistemi bu balıklar için olmazsa-olmazların başında geldiğinin farkındayım. Balıklarım geldiği günden beri su değişimlerine aşırı dikkat ettim. Üçlü filtre sistemim var, kışın ısıtma imkanım olmadığı için buradan gelen suyu sumpun son haznesinden geçirerek birazda olsa ılınmasını sağlayarak kullandım. Filtre sistemi olarakta sump sistemi kullanıyorum, girişteki elyafı mübalağasız gün aşırı değiştiriyorum. Süngeleri de, haftada-bir bakteri kültürünü dikkate alarak sıkmak sureti ile temizliyorum.
Kim olduğunu hatırlamıyorum ancak forumda bi arkadaşın "benim tankımdan su içilebilir" şeklinde bi yazısını okumuştum. Dana yüreğinden ötürü bu kadar iddialı olamam sanırım. :)
Bu olayda kendimce şöyle bi hata yaptığım kanısındayım; 1.nci videodaki balığımda uzunca bir süredir bu sıkıntının olduğunu zaten belirtmiştim. Ancak 2.nci balığım (ki bana göre tankımın en gözde balığı) evin ilaçlanması esnasında koyduğum küvetin içinde 5-6 saat (ilaçlama öncesi-sonrası dahil) geçirdiklerini tahmin ediyorum. Küvet en fazla 40-50 litre su alır, içine hava taşı falan koydum ancak filtre sistemi yoktu ve en büyük hatamda bu süreç öncesinde balıkların dışkılamamaları için aç bırakmadım.
Sonuca gelirsem; yine birinci balığımda müsbet bi gelişme yok, ilk yazımda da belirttiğim gibi yemek-hareketlilik-titreme gibi konularda bi sıkıntım yok, son derece sağlıklı.
İkinci balığımda ise olumlu gelişme var, videoyu çektiğim esnada tek solungacını kullanıyordu, o sebepten de biraz fazla açılıyordu. Bu süreçte kısmende strese girdiğini düşünerek, önce Bemiks uyguladım ardından her zamankinden biraz fazla olmak kaydıyla gün aşırı su değişimlerini yaptım. Şu anda bi sıkıntı yok gibi görünüyor.
Fikirlerini beyan eden arkadaşlara tekrar teşekkür ederim
netdiscus 2014-07-16 16:39:21
Geri dönüşler için teşekkür ederim.
Kısıtlı tecrübem ve internetten takip ettiğim kadarıyla su kalitesi için yeterli su değişimi ve bu değişimi destekleyecek kaliteli bir filtreleme sistemi bu balıklar için olmazsa-olmazların başında geldiğinin farkındayım. Balıklarım geldiği günden beri su değişimlerine aşırı dikkat ettim. Üçlü filtre sistemim var, kışın ısıtma imkanım olmadığı için buradan gelen suyu sumpun son haznesinden geçirerek birazda olsa ılınmasını sağlayarak kullandım. Filtre sistemi olarakta sump sistemi kullanıyorum, girişteki elyafı mübalağasız gün aşırı değiştiriyorum. Süngeleri de, haftada-bir bakteri kültürünü dikkate alarak sıkmak sureti ile temizliyorum.
Kim olduğunu hatırlamıyorum ancak forumda bi arkadaşın "benim tankımdan su içilebilir" şeklinde bi yazısını okumuştum. Dana yüreğinden ötürü bu kadar iddialı olamam sanırım. :)
Bu olayda kendimce şöyle bi hata yaptığım kanısındayım; 1.nci videodaki balığımda uzunca bir süredir bu sıkıntının olduğunu zaten belirtmiştim. Ancak 2.nci balığım (ki bana göre tankımın en gözde balığı) evin ilaçlanması esnasında koyduğum küvetin içinde 5-6 saat (ilaçlama öncesi-sonrası dahil) geçirdiklerini tahmin ediyorum. Küvet en fazla 40-50 litre su alır, içine hava taşı falan koydum ancak filtre sistemi yoktu ve en büyük hatamda bu süreç öncesinde balıkların dışkılamamaları için aç bırakmadım.

Sonuca gelirsem; yine birinci balığımda müsbet bi gelişme yok, ilk yazımda da belirttiğim gibi yemek-hareketlilik-titreme gibi konularda bi sıkıntım yok, son derece sağlıklı.
İkinci balığımda ise olumlu gelişme var, videoyu çektiğim esnada tek solungacını kullanıyordu, o sebepten de biraz fazla açılıyordu. Bu süreçte kısmende strese girdiğini düşünerek, önce Bemiks uyguladım ardından her zamankinden biraz fazla olmak kaydıyla gün aşırı su değişimlerini yaptım. Şu anda bi sıkıntı yok gibi görünüyor.
Fikirlerini beyan eden arkadaşlara tekrar teşekkür ederim
Solungaçtaki problem
Merhaba arkadaşlar,
2 discusumun solungacında aşağıdaki gibi bir problem var;
1.nci discusumdaki sorun uzunca bir süredir var, yem yemesinde, gelişiminde pek bir sorun yok. Kararma falanda yok, son derece hareketli hatta son dönemde titremelerde mevcut (eğer sağlık göstergesi ise
). Sadece sağ solungacı biraz dışarda ve üzerinde bir pıhtı var gibi.
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=Yg5aYxURQmk[/VID]
2.nci discusumdaki sorun yeni başladı. Yaklaşık 15 gün kadar önce evi ilaçlattık. Bu esnada balıklara sakıncası olmasın diye büyükçe bir çocuk küvetinde dışarı çıkarttım, ilaçlama bittikten 2 saat sonra tankı ve sumpı güzelce temizledim. Tankımı doldurdum ve alıştırarak balıklarımı ekledim. Yaklaşık 4-5 balığımın kuyruk kısmında sanki erime gibi bazı yıpranmalar vardı, çok geçmeden hepsi düzeldi. Ancak tankımın formu en düzgün balığımın solungacında videodaki gibi bir sıkıntı kaldı. Yem yemesinde ve hareketlerinde bir sıkıntı yok. Yukardaki balığımdaki gibi bu balığımda da titremeler mevcut.
Cama yaklaştığım zaman benden kaçmıyorlar ancak dip çekimi yapmak için elimi tanka soktuğumda hepsi bir köşede toplanıyor. Daha önceden elimi didikliyorlardı, bende son dönemde elimi üstten biraz sokarak balıkların elime tekrar gelmelerini bekliyorum ve bu esnada da onlara ürkütmeden dokunmaya çalışıyorum. Netekim son bir-kaç gündür dokunmama izin veriyorlar.
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=bejvspROpTw[/VID]
Bu discuslarımdaki sorun ne olabilir?
Merhaba arkadaşlar,
2 discusumun solungacında aşağıdaki gibi bir problem var;
1.nci discusumdaki sorun uzunca bir süredir var, yem yemesinde, gelişiminde pek bir sorun yok. Kararma falanda yok, son derece hareketli hatta son dönemde titremelerde mevcut (eğer sağlık göstergesi ise
). Sadece sağ solungacı biraz dışarda ve üzerinde bir pıhtı var gibi.[VID]http://www.youtube.com/watch?v=Yg5aYxURQmk[/VID]
2.nci discusumdaki sorun yeni başladı. Yaklaşık 15 gün kadar önce evi ilaçlattık. Bu esnada balıklara sakıncası olmasın diye büyükçe bir çocuk küvetinde dışarı çıkarttım, ilaçlama bittikten 2 saat sonra tankı ve sumpı güzelce temizledim. Tankımı doldurdum ve alıştırarak balıklarımı ekledim. Yaklaşık 4-5 balığımın kuyruk kısmında sanki erime gibi bazı yıpranmalar vardı, çok geçmeden hepsi düzeldi. Ancak tankımın formu en düzgün balığımın solungacında videodaki gibi bir sıkıntı kaldı. Yem yemesinde ve hareketlerinde bir sıkıntı yok. Yukardaki balığımdaki gibi bu balığımda da titremeler mevcut.
Cama yaklaştığım zaman benden kaçmıyorlar ancak dip çekimi yapmak için elimi tanka soktuğumda hepsi bir köşede toplanıyor. Daha önceden elimi didikliyorlardı, bende son dönemde elimi üstten biraz sokarak balıkların elime tekrar gelmelerini bekliyorum ve bu esnada da onlara ürkütmeden dokunmaya çalışıyorum. Netekim son bir-kaç gündür dokunmama izin veriyorlar.
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=bejvspROpTw[/VID]
Bu discuslarımdaki sorun ne olabilir?
Hobi odamdan kareler
Maaşallah İbrahim bey, inşallah emeklerinizin karşılığını fazlasıyla görürsünüz.
Bir süredir bende discus sevdasına düştüm, gerçi benim balıklarım henüz 9 aylık. Yaza doğru inşallah bende yavrularını görmeyi çok istiyorum. İzmir olarak Discus konusunda çok fazla katılımcı arkadaş göremiyorum. Forumlarda gördüğüm İzmir'li arkadaş sayısı iki elin parmağını geçmez. (ya da ben fazla denk gelmiyorum) Gerçi bende forumları takip etmeme rağmen pek fazla katılımda bulunamıyorum. Bu vesile ile tanışmak ve sohbet etmek isterim...
Saygılarımla
Maaşallah İbrahim bey, inşallah emeklerinizin karşılığını fazlasıyla görürsünüz.
Bir süredir bende discus sevdasına düştüm, gerçi benim balıklarım henüz 9 aylık. Yaza doğru inşallah bende yavrularını görmeyi çok istiyorum. İzmir olarak Discus konusunda çok fazla katılımcı arkadaş göremiyorum. Forumlarda gördüğüm İzmir'li arkadaş sayısı iki elin parmağını geçmez. (ya da ben fazla denk gelmiyorum) Gerçi bende forumları takip etmeme rağmen pek fazla katılımda bulunamıyorum. Bu vesile ile tanışmak ve sohbet etmek isterim...
Saygılarımla
Red Leopard Turkuaz Yavrularım...
Son fotoğraflardan bu yana yaklaşık 45 gün geçti. Epey yol aldığımı düşünüyorum. 10'lu grubumda özellikle 6 kadar balığım diğerlerine resmen fark attı. Bu 6'lı grup mu hızlı gitti - diğerleri mi yavaş kaldı anlayamadım ama kendimce gelişmelerinden son derece memnunum.
Takdirlerinize...










Bunlarda küçük kalanlarım.


Saygılarımla
Son fotoğraflardan bu yana yaklaşık 45 gün geçti. Epey yol aldığımı düşünüyorum. 10'lu grubumda özellikle 6 kadar balığım diğerlerine resmen fark attı. Bu 6'lı grup mu hızlı gitti - diğerleri mi yavaş kaldı anlayamadım ama kendimce gelişmelerinden son derece memnunum.

Takdirlerinize...










Bunlarda küçük kalanlarım.


Saygılarımla
Tubifeks Denilen illet
Büyük geçmiş olsun Hakan bey,
Bu balıklarda, "bişi olmaz" diye bir kavramın olmadığını acı bir şekilde tecrübe etmişsiniz. Bize de ibretlik bir paylaşımda bulunmuşsunuz. Tekrar büyük geçmiş olsun, inanılmaz üzüldüm...
Büyük geçmiş olsun Hakan bey,
Bu balıklarda, "bişi olmaz" diye bir kavramın olmadığını acı bir şekilde tecrübe etmişsiniz. Bize de ibretlik bir paylaşımda bulunmuşsunuz. Tekrar büyük geçmiş olsun, inanılmaz üzüldüm...
SON MESAJLAR
- Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
KULLANICILAR
- 85 Online Kullanıcı, 46 Üye
Online Kullanıcılar
osmandbnl,
LeafyAqua,
darkaura,
yaşar çınar,
Mr. WingMan,
Sfenks111,
OKIRATLI,
JujuSeri,
SeaWorld,
ugurbaran,
0rnn,
Birtek,
Kuduoglu,
TheDS,
Vatozcu Hakkı,
Sütçü,
sina cen,
SunkenShrimps,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
Stoke,
Conix,
Umutoty,
Hidro Dinamik,
Malawi34,
Laetacara,
888starz_jsSa,
ozan_1903,
Oğuzhan00600,
hakanmorcicek,
Mustafasesen,
Alibicimcilci,
Cyber_Scout,
MasterChiefHakan,
AquaVita,
Killicory,
MertSoyumert,
yeekim,
888starz_snml,
mmtbs,
oguzozt,
zafer3885,
ternapi,
Sungurr,
yderinn,
Kfat,
prisonbreak,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
