ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
AVENDATOR71
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
20
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Aralık 2014 00:57
Son Ziyaret:
30 Temmuz 2016 22:14
Toplam Mesaj:
56 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tayfun YILDIRIM
Doğum Tarihi:
23 Ekim 1990
Yaş:
35
İl:
Amasya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

SON 10 MESAJI
Su Piresi üretiminde farklı bir hikaye
Abi derler ya kendi ağzınla söylediğini kulağın duymuyor diye benim ki de o hesap olmuş sen deyince farkına vardım :) mayalı sistemin kapağı açık olmalı Nasıl unuttuk bu ayrıntıyı :) abi 5. Şişeden umutluyum ben ya bakalım hayırlısı :) bi önceki sayfayı okudum ama demekki artık sayfalarca yazıyı okuyunca beyin algılamıyor tekrar bakıyorum yarında o bi önceki sayfadaki tarifi yapıyorum o Zaman. teşekkürler güzel yorumun için hayırlı geceler abi Allah'a emanet
Abi derler ya kendi ağzınla söylediğini kulağın duymuyor diye benim ki de o hesap olmuş sen deyince farkına vardım :) mayalı sistemin kapağı açık olmalı Nasıl unuttuk bu ayrıntıyı :) abi 5. Şişeden umutluyum ben ya bakalım hayırlısı :) bi önceki sayfayı okudum ama demekki artık sayfalarca yazıyı okuyunca beyin algılamıyor tekrar bakıyorum yarında o bi önceki sayfadaki tarifi yapıyorum o Zaman. teşekkürler güzel yorumun için hayırlı geceler abi Allah'a emanet
Su Piresi üretiminde farklı bir hikaye
[B]Hüseyin abi değerli bilgilerini bizimle paylaştığın için teşekkürler.
Senin sayende bende bugün bişeyler denemek istedim.
Şuan su pirelerimi 1 akvaryum ve 1 adet 3 bölmeli kap içersinde besliyorum. bu bölmelerin her biri hemen hemen 250 ml ile 300 ml arası hacime sahip
gelelim bugünkü yapılanlara; fotoraflarla anlatım daha kolay ve açıklayıcı olacağından fotorafları yükleyip onlar üzerinden anlatayım;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/1.jpg[/IMG]
evet arkadaşlar şimdi bu şişelerdeki uygulamaları neyi ne kadar kattığımı tek tek açıklayacam;
1. şişe
hüseyin abinin tarifi olan uygulamayı 2 katı olarak yaptım;
2 bardak su - ben çeşme suyu kullandım.
1 çay kaşığı kuru maya
yarım çay kaşığı siprulina tozu - ben aktardan aldığım insanlar için besin takviyesi olarak satılan 80 kapsüllük saf siprulinayı 2 kapsül olarak kullandım.
2 çay kaşığı soya protein tozu - malesef bende bu yoktu o yüzden kullanmadım [:((][:'(]
bu şişeyi akvaryumdaki pirelerim için günlük olarak 15 ml kullanacağım
saklama şekli pet şişe içerisinde balkonda ağzı kapalı olarak güneş görme süresi sabah 08:00 öğlen 14:30 gibi.
2. şişe
bu şişede 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu
1 çay kaşığı kuru maya
ve 1. şişeden aldığım yarım çay bardağı karışımı kattım.
bu şişedeki karışımı da saklama kabındaki pirelere günlük olarak kullanacağım. her bölmeye yaklaşık 5 ml.
3. şişe
bu şişede yine 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu
hiç maya kullanılmadı
2 adet siprulina kapsülü kullanıldı.
güzelce çalkalandı. ve ağzı kapalı olarak balkonda muhafaza edilecek. güneş görme süresi 15:00- 17:00 gibi bir saate tekabül ediyor.
bu şişe diğer ikisinden farklı olarak yeşil su üretimine kullanılıcak.
5. şişe
direk bu şişeye geçme nedenim 4. şişede kullanılan karışımın bir kısmının bu şişeden kullanılması.
bu şişe akvaryum dip çekim suyunun yaklaşık 2.5 - 3 aydır durmasıyla gerçekleşti.bu sürenin 1.5 ayı petekleri kapalı olan salonda camın önünde güneş görür yerde durdu. daha sonra aşağıda anlatacağım maddeleri kattığım için koku oluştu ve balkona konuldu.
tabi sadece bu kadarla kalmadı bu karışım [:D]
içerisine ilk başta bir miktar npk gübrelerinden ekledim.sonra daha sonra baktım su cam gibi gittim balık yemini kattım bir miktar. bir süre bekledim ama biz yeşil beklerken ne yeşili su kırmızı gibi oldu [:?] ne yapsam dedim gittim akvaryumda ne kadar budanacak bitki çürüyen bitki falan varsa aldım geldim. içerisine sığacak büyüklüye getirip şişeye attım. sonra hangi akla hizmetse anlamadım aklıma mayalı co2 de yaptığım bir şey geldi. bu karışma sütte katacaktım. hemen gitti dolaba baktımki 1 çay bardağı çıkar gibi hemen onuda boşalttım. artık yeşil su oluşsun ümidiyle bu karışımı bıraktım. dedimki bu halde bu suda canlı yaşarsa yeşil suda oluşur [:devil:] sonuçta bu yeşilsu da bir canlı [:)] küçük akvaryumda bulunan Copepoda canlılarından şırınga yardımıyla aldım ve bir düzineyi geçmeyecek sayıdaki Copepoda şişeye aşıladım. Hadi bakalım ya nasip. salonda oturmadığımızdan ara ara girip bakıyorum bu şişeye. hafiften koku olmaya başlamış ama suyun rengi açılıyor. sonra ilerleyen günlerde koku dayanılmaz bir hal alınca şişeyi aldığım gibi balkona koydum. salon kullanılmıyor zaten soğuktu kıştı derken ee tabiki balkonu hiç kullanılmıyor. anca kırk yılda bir kombiyi yükselt azalt yaparken çıktım o yani. aklımada hiç gelmiyor şişe ne oldu diye [:O] bu şişenin akibeti bugüne kadar böyle sürdü. bugününde güzel olması sayesinde tabi bi de hüseyin abinin bu paylaşımlarını okuyunca gaza geldim ve bende bişeyler yapıyım dedim. o şişede bu safhada işe dahil oldu. bir baktım hiçbir koku falan kalmamış. şişenin iç duvarları yosun kaplamış ama su berrak gibi. neyse ben bu suyu 4. şişeye ekleyecektim ki birde ne görüyüm su içersinde bişeyler kıpırdanıyor [^_^] bu neymiş diye incelerken bunlar bizim Copepoda ailesiymiş meğerse [:D][:O] yuh dedim hala mı yaşıyorsunuz nasıl canlısınız ne soğuk ne açlık nasıl dayandınız diye öyle mırıldandım biraz [:)] sonra şişenin yarısını bu 4. şişeye boşattım. sonra kalan yarım suya 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu ekledim. bu şişenin ağzını kapatmıycam. zaten bu zamana kadar giren girmiştir diyerekten [:/] bu şişede 3. şişe gibi şartlar altında balkonda muhafaza edilecek.
ha bu arada bu şişeye akvaryumdan aldığım yaklaşık 2 düzine su piresi eklendi. bakalım bizim pireler bu su içerisinde ne tepki gösterecekler.
4. şişe
evet gelelim son şişemize.
bu şişe yukarda bahsettiğim gibi 5. şişedeki suyun yarısı eklendi. suyun rengi limon kolonyası gibiydi. üzeri 2-3 hafta dinlenen çeşme suyu eklendi. 2 adet siprulina kapsülü ve 2 çay kaşığı kuru maya attım.
bu şişe de balkonda ve güneş görme süresi 15:00- 17:00 gibi bir saate tekabül ediyor yine. ağzı kapalı olacak ilerleyen günlerde veya tavsiyelere göre tüm şişelerin kapakları açılıp kapanabilir buna tecrübeleriniz yol gösterecek [;)]
ve gelelim bizim mini üretimhaneye;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/2.png[/IMG]
bu akvaryumda asıl kolonim duruyor ve Allah'a şükür ürüyorlar. içerisinde ısıtıcı, dalgıç lamba, hava taşı var. ve bugüne kadar 100ml bir şişe içerisine 5 adet kapsül tozunu boşaltıp su ekleyip çalkaladım. bu şekilde 25-30 damla şeklinde günlük kullanıyordum. ama şunu söyleyim ki malesef 1 haftadan sonra o karışımın kokusu dayanılmaz oldu malesef [x(] zaten bu karışım bitmek üzere artık 1. şişedeki yeni karışımımızı kullanırız ki öğlen 15 ml kadar kullandım az öncede baktım hiçbir sıkıntıları yok çok şükür [:)]
gelelim diğer saklama kabına;
bu kap görüldüğü gibi uzun ince ve görülmesede içerisi 3 bölmelidir.
içerisindeki su hacmi 200-300 ml kadar. sadece hava taşı var içerisinde. ısıtıcı falan eklemedim. zaten öylede bir şansım yok alan çok dar. ışık olarakta akvaryumun ışığını kullanıyorlar [:)] buradaki bölmelere de 2 şer düzine şeklinde su piresi eklendi ve onlarda akvaryumdaki gibi 5 adet kapsüllü karışımı kullanıyordum. bugün 2. şişedeki karışımdan 5 er ml olarak her bölmeye enjekte ettim. az önce onlarada baktım hallerinden memnunlar [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/4.jpg[/IMG]
yerleri sıkışık gibi ama hallerinden memnunlar. ileride daha büyük saklama kaplarına alırım duruma göre bakalım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/3.jpg[/IMG]
bunlar benim su pireleri. bana iyi görünüyorlar ama bu yazıyı yazarken az önce bir arkadaş satılık olarak su piresi paylaşmış ve onları görünce ufak çaplı bir şok geçirdim [:O][:O] dedim bunlar su piresiyse bendekiler su piresi eniğidir heralde. bu adam ne yedirmiş bu pirelerede dana kadar olmuşlar acaba [:?] fotorafı atıyımda beraber fikir alışverişi yapalım belki içimizden birisi biliyordu tüyoyu [:)] ha unutmadan söyleyim bu arkadaş ne yaptığını sadece satın alanlara söylüyormuş ama bence onlarada bilinen yemleri söyler kendi kullandığını söylemez gibime geliyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/5.jpg[/IMG]
işte danalar [:O][:O][:O] bu nasıl piredir arkadaş eşşek kadar olmuşlar ?
evet arkadaşlar uygulamalarım hakkında ve en son ki resim hakkında yorumlarınıza ve önerilerinize açığım. herkese iyi hobiler sağlıklı canlılar...[8)][/B]
[B]Hüseyin abi değerli bilgilerini bizimle paylaştığın için teşekkürler.
Senin sayende bende bugün bişeyler denemek istedim.
Şuan su pirelerimi 1 akvaryum ve 1 adet 3 bölmeli kap içersinde besliyorum. bu bölmelerin her biri hemen hemen 250 ml ile 300 ml arası hacime sahip
gelelim bugünkü yapılanlara; fotoraflarla anlatım daha kolay ve açıklayıcı olacağından fotorafları yükleyip onlar üzerinden anlatayım;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/1.jpg[/IMG]
evet arkadaşlar şimdi bu şişelerdeki uygulamaları neyi ne kadar kattığımı tek tek açıklayacam;
1. şişe
hüseyin abinin tarifi olan uygulamayı 2 katı olarak yaptım;
2 bardak su - ben çeşme suyu kullandım.
1 çay kaşığı kuru maya
yarım çay kaşığı siprulina tozu - ben aktardan aldığım insanlar için besin takviyesi olarak satılan 80 kapsüllük saf siprulinayı 2 kapsül olarak kullandım.
2 çay kaşığı soya protein tozu - malesef bende bu yoktu o yüzden kullanmadım [:((][:'(]
bu şişeyi akvaryumdaki pirelerim için günlük olarak 15 ml kullanacağım
saklama şekli pet şişe içerisinde balkonda ağzı kapalı olarak güneş görme süresi sabah 08:00 öğlen 14:30 gibi.
2. şişe
bu şişede 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu
1 çay kaşığı kuru maya
ve 1. şişeden aldığım yarım çay bardağı karışımı kattım.
bu şişedeki karışımı da saklama kabındaki pirelere günlük olarak kullanacağım. her bölmeye yaklaşık 5 ml.
3. şişe
bu şişede yine 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu
hiç maya kullanılmadı
2 adet siprulina kapsülü kullanıldı.
güzelce çalkalandı. ve ağzı kapalı olarak balkonda muhafaza edilecek. güneş görme süresi 15:00- 17:00 gibi bir saate tekabül ediyor.
bu şişe diğer ikisinden farklı olarak yeşil su üretimine kullanılıcak.
5. şişe
direk bu şişeye geçme nedenim 4. şişede kullanılan karışımın bir kısmının bu şişeden kullanılması.
bu şişe akvaryum dip çekim suyunun yaklaşık 2.5 - 3 aydır durmasıyla gerçekleşti.bu sürenin 1.5 ayı petekleri kapalı olan salonda camın önünde güneş görür yerde durdu. daha sonra aşağıda anlatacağım maddeleri kattığım için koku oluştu ve balkona konuldu.
tabi sadece bu kadarla kalmadı bu karışım [:D]
içerisine ilk başta bir miktar npk gübrelerinden ekledim.sonra daha sonra baktım su cam gibi gittim balık yemini kattım bir miktar. bir süre bekledim ama biz yeşil beklerken ne yeşili su kırmızı gibi oldu [:?] ne yapsam dedim gittim akvaryumda ne kadar budanacak bitki çürüyen bitki falan varsa aldım geldim. içerisine sığacak büyüklüye getirip şişeye attım. sonra hangi akla hizmetse anlamadım aklıma mayalı co2 de yaptığım bir şey geldi. bu karışma sütte katacaktım. hemen gitti dolaba baktımki 1 çay bardağı çıkar gibi hemen onuda boşalttım. artık yeşil su oluşsun ümidiyle bu karışımı bıraktım. dedimki bu halde bu suda canlı yaşarsa yeşil suda oluşur [:devil:] sonuçta bu yeşilsu da bir canlı [:)] küçük akvaryumda bulunan Copepoda canlılarından şırınga yardımıyla aldım ve bir düzineyi geçmeyecek sayıdaki Copepoda şişeye aşıladım. Hadi bakalım ya nasip. salonda oturmadığımızdan ara ara girip bakıyorum bu şişeye. hafiften koku olmaya başlamış ama suyun rengi açılıyor. sonra ilerleyen günlerde koku dayanılmaz bir hal alınca şişeyi aldığım gibi balkona koydum. salon kullanılmıyor zaten soğuktu kıştı derken ee tabiki balkonu hiç kullanılmıyor. anca kırk yılda bir kombiyi yükselt azalt yaparken çıktım o yani. aklımada hiç gelmiyor şişe ne oldu diye [:O] bu şişenin akibeti bugüne kadar böyle sürdü. bugününde güzel olması sayesinde tabi bi de hüseyin abinin bu paylaşımlarını okuyunca gaza geldim ve bende bişeyler yapıyım dedim. o şişede bu safhada işe dahil oldu. bir baktım hiçbir koku falan kalmamış. şişenin iç duvarları yosun kaplamış ama su berrak gibi. neyse ben bu suyu 4. şişeye ekleyecektim ki birde ne görüyüm su içersinde bişeyler kıpırdanıyor [^_^] bu neymiş diye incelerken bunlar bizim Copepoda ailesiymiş meğerse [:D][:O] yuh dedim hala mı yaşıyorsunuz nasıl canlısınız ne soğuk ne açlık nasıl dayandınız diye öyle mırıldandım biraz [:)] sonra şişenin yarısını bu 4. şişeye boşattım. sonra kalan yarım suya 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu ekledim. bu şişenin ağzını kapatmıycam. zaten bu zamana kadar giren girmiştir diyerekten [:/] bu şişede 3. şişe gibi şartlar altında balkonda muhafaza edilecek.
ha bu arada bu şişeye akvaryumdan aldığım yaklaşık 2 düzine su piresi eklendi. bakalım bizim pireler bu su içerisinde ne tepki gösterecekler.
4. şişe
evet gelelim son şişemize.
bu şişe yukarda bahsettiğim gibi 5. şişedeki suyun yarısı eklendi. suyun rengi limon kolonyası gibiydi. üzeri 2-3 hafta dinlenen çeşme suyu eklendi. 2 adet siprulina kapsülü ve 2 çay kaşığı kuru maya attım.
bu şişe de balkonda ve güneş görme süresi 15:00- 17:00 gibi bir saate tekabül ediyor yine. ağzı kapalı olacak ilerleyen günlerde veya tavsiyelere göre tüm şişelerin kapakları açılıp kapanabilir buna tecrübeleriniz yol gösterecek [;)]
ve gelelim bizim mini üretimhaneye;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/2.png[/IMG]
bu akvaryumda asıl kolonim duruyor ve Allah'a şükür ürüyorlar. içerisinde ısıtıcı, dalgıç lamba, hava taşı var. ve bugüne kadar 100ml bir şişe içerisine 5 adet kapsül tozunu boşaltıp su ekleyip çalkaladım. bu şekilde 25-30 damla şeklinde günlük kullanıyordum. ama şunu söyleyim ki malesef 1 haftadan sonra o karışımın kokusu dayanılmaz oldu malesef [x(] zaten bu karışım bitmek üzere artık 1. şişedeki yeni karışımımızı kullanırız ki öğlen 15 ml kadar kullandım az öncede baktım hiçbir sıkıntıları yok çok şükür [:)]
gelelim diğer saklama kabına;
bu kap görüldüğü gibi uzun ince ve görülmesede içerisi 3 bölmelidir.
içerisindeki su hacmi 200-300 ml kadar. sadece hava taşı var içerisinde. ısıtıcı falan eklemedim. zaten öylede bir şansım yok alan çok dar. ışık olarakta akvaryumun ışığını kullanıyorlar [:)] buradaki bölmelere de 2 şer düzine şeklinde su piresi eklendi ve onlarda akvaryumdaki gibi 5 adet kapsüllü karışımı kullanıyordum. bugün 2. şişedeki karışımdan 5 er ml olarak her bölmeye enjekte ettim. az önce onlarada baktım hallerinden memnunlar [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/4.jpg[/IMG]
yerleri sıkışık gibi ama hallerinden memnunlar. ileride daha büyük saklama kaplarına alırım duruma göre bakalım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/3.jpg[/IMG]
bunlar benim su pireleri. bana iyi görünüyorlar ama bu yazıyı yazarken az önce bir arkadaş satılık olarak su piresi paylaşmış ve onları görünce ufak çaplı bir şok geçirdim [:O][:O] dedim bunlar su piresiyse bendekiler su piresi eniğidir heralde. bu adam ne yedirmiş bu pirelerede dana kadar olmuşlar acaba [:?] fotorafı atıyımda beraber fikir alışverişi yapalım belki içimizden birisi biliyordu tüyoyu [:)] ha unutmadan söyleyim bu arkadaş ne yaptığını sadece satın alanlara söylüyormuş ama bence onlarada bilinen yemleri söyler kendi kullandığını söylemez gibime geliyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/5.jpg[/IMG]
işte danalar [:O][:O][:O] bu nasıl piredir arkadaş eşşek kadar olmuşlar ?
evet arkadaşlar uygulamalarım hakkında ve en son ki resim hakkında yorumlarınıza ve önerilerinize açığım. herkese iyi hobiler sağlıklı canlılar...[8)][/B]
Hoşgeldin Discus
İyi Dileklerin için teşekkürler abicim eyvallah:) çok istiyorum bu canlıları beslemeyi hatta çokta araştırıyorum Nasıl bakılır ne yer ne içer diye ama yinede bu gibi sorunlar takılıyor aklıma. Akvaryumu keşke bu canlılara göre alsaymışım diyorum hep. Sump sistemi çok güzel ama şuan akvaryum şartladım el vermiyor. Şu pipo filtreyle dış filtrenin beraber kullanımında bitkili akvaryumda ne yapabilirim onu bir araştırıyım bakalım neler bulacam. Tekrar çok teşekkür ettim abi keyifli hobiler sana takipteyim bu güzel keretaları sende bizi mahrum bırakma bu güzelliklerden :)
İyi Dileklerin için teşekkürler abicim eyvallah:) çok istiyorum bu canlıları beslemeyi hatta çokta araştırıyorum Nasıl bakılır ne yer ne içer diye ama yinede bu gibi sorunlar takılıyor aklıma. Akvaryumu keşke bu canlılara göre alsaymışım diyorum hep. Sump sistemi çok güzel ama şuan akvaryum şartladım el vermiyor. Şu pipo filtreyle dış filtrenin beraber kullanımında bitkili akvaryumda ne yapabilirim onu bir araştırıyım bakalım neler bulacam. Tekrar çok teşekkür ettim abi keyifli hobiler sana takipteyim bu güzel keretaları sende bizi mahrum bırakma bu güzelliklerden :)
Hoşgeldin Discus
Mustafa abi Allah sağlıklı büyütmeyi yavru almayı nasip etsin abi maşallah. Gerçekten çok güzeller. Yavrusunu çevremde bulamadım malesef bu güzel canlıların. Size ve konu Hakkında bilgi be tecrübesi olan abilerime dostlarıma sormak isterim diskuslarda sump sistemi şartmı? Normal dış filtreyle bu canlılar ne gibi olumsuzlukla karşılaşır ? Şimdiden cevap veren hobiye gönül veren abi ve dostlarıma teşekkürler.
Mustafa abi Allah sağlıklı büyütmeyi yavru almayı nasip etsin abi maşallah. Gerçekten çok güzeller. Yavrusunu çevremde bulamadım malesef bu güzel canlıların. Size ve konu Hakkında bilgi be tecrübesi olan abilerime dostlarıma sormak isterim diskuslarda sump sistemi şartmı? Normal dış filtreyle bu canlılar ne gibi olumsuzlukla karşılaşır ? Şimdiden cevap veren hobiye gönül veren abi ve dostlarıma teşekkürler.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=enginm2000][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/174194/IMG_20150623_203540.jpg[/IMG]
merhaba,
ben hsonu şu led driver 'i, pcb ve ledleri almıştım, bugunde havya geldi, lehimledim, ama pcb nin bağlantı yerlerine driver'in kablosunu değirince çalışmadı,
sonra dedim acaba tek led de deneyeyim, led'e değirdim, ilkinde çıt die bir ses çıktı anlamadım, ikinci ledde denedim, yine aynı ses ve ledleri yaktı sanırım, içi karardı ledin,
sorun ne olabilir?
tek başına bir led'e fazla mı bu driver?
birde pcb ye değirdiğimde neden bi hareket yok, nerede yanlış yapıyorum, resimdeki driver uyumsuz mu sizce?
tşkler.[/QUOTE]
Engin abi bir ledi kontrol etmek istiyorsan bildiğimiz kalem pille yapabilirsin. driver çıkışı çok güçlü gelir ve senin yaşadığın led yakma olayı gerçekleşir.
[QUOTE=enginm2000][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/174194/IMG_20150623_203540.jpg[/IMG]
merhaba,
ben hsonu şu led driver 'i, pcb ve ledleri almıştım, bugunde havya geldi, lehimledim, ama pcb nin bağlantı yerlerine driver'in kablosunu değirince çalışmadı,
sonra dedim acaba tek led de deneyeyim, led'e değirdim, ilkinde çıt die bir ses çıktı anlamadım, ikinci ledde denedim, yine aynı ses ve ledleri yaktı sanırım, içi karardı ledin,
sorun ne olabilir?
tek başına bir led'e fazla mı bu driver?
birde pcb ye değirdiğimde neden bi hareket yok, nerede yanlış yapıyorum, resimdeki driver uyumsuz mu sizce?
tşkler.[/QUOTE]
Engin abi bir ledi kontrol etmek istiyorsan bildiğimiz kalem pille yapabilirsin. driver çıkışı çok güçlü gelir ve senin yaşadığın led yakma olayı gerçekleşir.
Bitkili Discus Zamanı!
Çok güzel bir akvaryum hocam. iyi hobiler dilerim ellerinize sağlık
Çok güzel bir akvaryum hocam. iyi hobiler dilerim ellerinize sağlık
Suntadan Akvaryum Mobilyası Saglammı
Abartmak istemem ama bana daha konuyu okumadan resmi görür görmez ortası çok çok hafif bel vermiş gibi geldi. siz desteğinizi yaptırın içiniz rahat olsun sunta bu ne olacağı belli olmaz.
Abartmak istemem ama bana daha konuyu okumadan resmi görür görmez ortası çok çok hafif bel vermiş gibi geldi. siz desteğinizi yaptırın içiniz rahat olsun sunta bu ne olacağı belli olmaz.
Su Değişiminde Kullanılan Ilaçlar?
Suyu dinlendirme en güzel çözüm hocam. Diğer türlü ilaçların ucu bucağı yok. Hobiyi organik olarak yaparsanız daha az sorunla karşılaşırsınız. ama illaki hiçbir zaman ilaç kullanmayın demiyorum. çok zorda kalmadıkça kullanmayın bence. iyi hobiler.
Suyu dinlendirme en güzel çözüm hocam. Diğer türlü ilaçların ucu bucağı yok. Hobiyi organik olarak yaparsanız daha az sorunla karşılaşırsınız. ama illaki hiçbir zaman ilaç kullanmayın demiyorum. çok zorda kalmadıkça kullanmayın bence. iyi hobiler.
Aniden Oluşan Sis (sonunda Cam Gibi)
Emre bey ben elma salyangozlarınıza bir bakın derim öldülerse onlarda su değerlerini ve kalitesini bozar. bir de şu küplerin içine bakın balık falan sıkışıp öldüyse onlarda yapabilir bu sislenmeyi.
Emre bey ben elma salyangozlarınıza bir bakın derim öldülerse onlarda su değerlerini ve kalitesini bozar. bir de şu küplerin içine bakın balık falan sıkışıp öldüyse onlarda yapabilir bu sislenmeyi.
Kiraz Karides
Hocam 5 tanede bir sıkıntı olmaz hatta yavru da alırsınız ama yavrularda olunca hayvanlara eziyet olur. büyümeye büyürler ama yazık hayvanlara. zaten kesin olarak hava motoru olmalı ve su değişimini haftada birde olsa yapmalısınız. sonuçta hayvanlara yem verilecek ve bu yem suda atık bırakacak. karides güzel canlılardır iyi hobiler dileğimle...
Hocam 5 tanede bir sıkıntı olmaz hatta yavru da alırsınız ama yavrularda olunca hayvanlara eziyet olur. büyümeye büyürler ama yazık hayvanlara. zaten kesin olarak hava motoru olmalı ve su değişimini haftada birde olsa yapmalısınız. sonuçta hayvanlara yem verilecek ve bu yem suda atık bırakacak. karides güzel canlılardır iyi hobiler dileğimle...
SON MESAJLAR
- Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Mercımeği (ücretsiz) aupqua 14:49
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
KULLANICILAR
- 96 Online Kullanıcı, 53 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
Cyber_Scout,
sina cen,
swordfishhhh,
Rafayel,
ternapi,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
exCaLiSTa,
enesayar,
pitsem,
Tatar10,
ngerekli,
Ozzgur,
SaviaSora,
benji,
yeekim,
aktugsedat,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Piranhabull06,
by__cg,
ciways,
seltur,
bysmokin,
emregungor,
Öğretmen Ali,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
huseyincan,
HalilSefaa,
Caninenss,
Penci zorno,
ugurinann,
bawyerank,
osmandbnl,
Sufisu,
riderfish,
Ozzgurr,
Vaveyla80,
akvarist10UR,
EthernalFlow,
şansal,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
serhan16,
rexxter,
Corydoras.gram,
egedin,
Wolkan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
