ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
tayfun0029
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Mart 2015 09:14
Son Ziyaret:
05 Ocak 2022 12:19
Toplam Mesaj:
19 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tayfun Gülmez
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Tayfun Gülmez
SON 10 MESAJI
Lanetli Akvaryum!
[QUOTE=okyoky]Oksijeni sorma sebebim belirtmemenizdi.Hava motoru varsa bu ihtimali ortadan kaldırabiliriz.
Şahsi fikrim 4-5 günlük sağlıklı tanklarda bakteri oturmadı diye balık ölmez.(su-ısı-oksijen-hacim-çeşit sıkıntısı yoksa) yani tek sebebin bu olacağını düşünmüyorum.
Su değişimini yaptığınız için amonyak zehirlenmesi ihtimalini de geçelim şimdilik.Silikonlarınız ya da zehirleyecek başka bir şey var mı acaba?Mesela bilmeyen birinin ıslak mendille camı içerden silmesi gibi (yaşanmıştır)
Silikonlarınız akvaryuma uygun değilse 10 kere de yeniden kursanız zehirler.Bunu bir düşünün bence,bence en büyük ihtimal bu.Balıklar aynı anda değil farklı zamanlarda ölüyorsa balıklarınızın aldığınızda da sağlıksız olabileceğini hasta balıklar olduğunu düşünün.
Metilen-nitrivec vb gibi kimyasallara vereceğiniz para ile yeni bir akvaryum edinin.Arkadaşlar tedavi yöntemlerini yazmış ama durumunuz tesadüf olamayacak kadar net.Akvaryuma balık koyunca ölüyor.Bu yüzden kesin sonuç için ya aynı balıkları küçük akvaryumunuzda deneyin duruma göre büyük akvaryumunuzu değiştirin ya da direkt olarak yeni bir akvaryum edinin.[/QUOTE]
Bende aynı fikirdeyim sizinle ancak yeni bir akvaryum için bütçem yok.
Son durumda 9 tane neon tetra akvaryumda yaşıyor. ancak biraz yavaş büyüyorlar. Onlar dışında suya alıştırarak koyduğum hiçbir balık yaşamadı. 90lt lik akvaryumda sadece 9 tane neon tetra yaşıyor. su değişimlerini de 2-3 hafta kadar uzattım. Öylesine bakıyorum artık [;)]
[QUOTE=okyoky]Oksijeni sorma sebebim belirtmemenizdi.Hava motoru varsa bu ihtimali ortadan kaldırabiliriz.
Şahsi fikrim 4-5 günlük sağlıklı tanklarda bakteri oturmadı diye balık ölmez.(su-ısı-oksijen-hacim-çeşit sıkıntısı yoksa) yani tek sebebin bu olacağını düşünmüyorum.
Su değişimini yaptığınız için amonyak zehirlenmesi ihtimalini de geçelim şimdilik.Silikonlarınız ya da zehirleyecek başka bir şey var mı acaba?Mesela bilmeyen birinin ıslak mendille camı içerden silmesi gibi (yaşanmıştır)
Silikonlarınız akvaryuma uygun değilse 10 kere de yeniden kursanız zehirler.Bunu bir düşünün bence,bence en büyük ihtimal bu.Balıklar aynı anda değil farklı zamanlarda ölüyorsa balıklarınızın aldığınızda da sağlıksız olabileceğini hasta balıklar olduğunu düşünün.
Metilen-nitrivec vb gibi kimyasallara vereceğiniz para ile yeni bir akvaryum edinin.Arkadaşlar tedavi yöntemlerini yazmış ama durumunuz tesadüf olamayacak kadar net.Akvaryuma balık koyunca ölüyor.Bu yüzden kesin sonuç için ya aynı balıkları küçük akvaryumunuzda deneyin duruma göre büyük akvaryumunuzu değiştirin ya da direkt olarak yeni bir akvaryum edinin.[/QUOTE]
Bende aynı fikirdeyim sizinle ancak yeni bir akvaryum için bütçem yok.
Son durumda 9 tane neon tetra akvaryumda yaşıyor. ancak biraz yavaş büyüyorlar. Onlar dışında suya alıştırarak koyduğum hiçbir balık yaşamadı. 90lt lik akvaryumda sadece 9 tane neon tetra yaşıyor. su değişimlerini de 2-3 hafta kadar uzattım. Öylesine bakıyorum artık [;)]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Merhaba,
İlk sayfada gördüm fotoğrafları okudum yazıyı filan çok güzel maşallah :)
90lt bir akvaryumu dip bitkisi yetişecek şekilde nasıl en ekonomik aydınlatabiliriz?
0.3w lt başı hesaptan 27 watt mı kullanmam gerekir?
1w tane başından 27 adet kullanıcam.
Peki nasıl renk dağıtımı olsun?
En uygun nerden temin edebiliriz?
Teşekkürler
Tayfun [:?]
Merhaba,
İlk sayfada gördüm fotoğrafları okudum yazıyı filan çok güzel maşallah :)
90lt bir akvaryumu dip bitkisi yetişecek şekilde nasıl en ekonomik aydınlatabiliriz?
0.3w lt başı hesaptan 27 watt mı kullanmam gerekir?
1w tane başından 27 adet kullanıcam.
Peki nasıl renk dağıtımı olsun?
En uygun nerden temin edebiliriz?
Teşekkürler
Tayfun [:?]
Lanetli Akvaryum!
[QUOTE=Sheyda27]Baliklar agzi acik ve kirmizilasmis halde oluyorlarsa kesinlikle amonyak artisindan.bunun sebebide oturmamis bakteri dongusundendir 1-2haftada bakteri kulturu oturmaz yani kisacasi yeni tank sendromu yasamissiniz.bundan sonra baliklari eklemeden once bakteri kulturu kullanın ve baliklari azar azar ekleyin.[/QUOTE]
İyi de tamam diyelim ki amonyak. Neon tetralarda bu yok. sadece lepistes veya tetrazonlar mı etkilendi? Ayrıca amonyaktan şüphelendiğim için her akşam dipten 10 lt su çekip dinlenmiş su ekliyorum. Yeterli olmaz mı?
[QUOTE=AbdullahElbsaty]Bence nitrivec ve bakımı kolay bir bitki alın inşallah sağ salim kurarsınız akvaryumu
Bazı tanklar 1-2 ayda zor oturur bazıları 3-5 günde akvaryum kolay görünsede zor bir hobi siz sabırla devam edin [:)][/QUOTE]
Daha önce Nitrivitec de kullandım ama bi faydasını göremedim maalesef. Biraz daha var nitrivitec ama akvaryum bugün 8.gününde. müdahale etmek istemiyorum açıkcası.
Şöylede bir durum var. Hiç bir balığım yem yemiyor maalesef. :(
[QUOTE=okyoky]Oksijeni nasıl sağlıyorsunuz akvaryumda ?[/QUOTE]
Oksijeni 1 tane hava motorum var tetra aps 100 ufak hava taşıyla sürekli hava veriyorum.[EDIT]tayfun0029,2016-11-27 09:04:58[/EDIT]
[QUOTE=Sheyda27]Baliklar agzi acik ve kirmizilasmis halde oluyorlarsa kesinlikle amonyak artisindan.bunun sebebide oturmamis bakteri dongusundendir 1-2haftada bakteri kulturu oturmaz yani kisacasi yeni tank sendromu yasamissiniz.bundan sonra baliklari eklemeden once bakteri kulturu kullanın ve baliklari azar azar ekleyin.[/QUOTE]
İyi de tamam diyelim ki amonyak. Neon tetralarda bu yok. sadece lepistes veya tetrazonlar mı etkilendi? Ayrıca amonyaktan şüphelendiğim için her akşam dipten 10 lt su çekip dinlenmiş su ekliyorum. Yeterli olmaz mı?
[QUOTE=AbdullahElbsaty]Bence nitrivec ve bakımı kolay bir bitki alın inşallah sağ salim kurarsınız akvaryumu
Bazı tanklar 1-2 ayda zor oturur bazıları 3-5 günde akvaryum kolay görünsede zor bir hobi siz sabırla devam edin [:)][/QUOTE]
Daha önce Nitrivitec de kullandım ama bi faydasını göremedim maalesef. Biraz daha var nitrivitec ama akvaryum bugün 8.gününde. müdahale etmek istemiyorum açıkcası.
Şöylede bir durum var. Hiç bir balığım yem yemiyor maalesef. :(
[QUOTE=okyoky]Oksijeni nasıl sağlıyorsunuz akvaryumda ?[/QUOTE]
Oksijeni 1 tane hava motorum var tetra aps 100 ufak hava taşıyla sürekli hava veriyorum.[EDIT]tayfun0029,2016-11-27 09:04:58[/EDIT]
Lanetli Akvaryum!
[QUOTE=tayfun0029]Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Halsizlik yem yememe solungaç kızarıklığı
Akvaryum Kapasitesi (litre): 100
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: NEON TETRA (9) Lepistes (3)
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 25,5C
Filitrasyon: Tetra Ex 600
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Mavi metilen
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Hergün 10 lt su değişimi
Yine temizlik kurulum 1 hafta boş çalıştırdım. 9 tane neon tetra 4 tane lepistes aldım. Lepisteslerin 3 gününde erkek öldü. 3 dişi kaldı. onlarda 6 gündür yem yemiyordu. bugün biri yan yatmıştı 20lt akvaryum su sızdıryor diye attığım için dondurma kabına koydum. Dinlenmiş su ilave ettim. Şu an baya iyi kıpırdandı yaşıyor.
20lt akvaryumda bile balık baktım 3 ay boyunca. Hatta şu an dondurma kabında bile... Yaşayan balık akvaryuma salınca neden ölür? resmen çıldırıcam artık. bu akvaryum başıma dert oldu. :( Lütfen bişi söyleyin? Akvaryum silikonu mu camı mı yoksa başka bişey mi nedir?[:/][/QUOTE]
Bu arada yan yaıp ölmek üzere olan lepsites dondurma kabında yaklaşık 6 saattir duruyordu. baktım şimdi tekrar yüzmeye başlamış. için ufak ısıtıcımı koydmuştum 25C de sabit tutuyorum. Akvaryumda zehirlenme var ama akvaryumun kendisi mi yoksa başka birşey çözemedim?
[QUOTE=tayfun0029]Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Halsizlik yem yememe solungaç kızarıklığı
Akvaryum Kapasitesi (litre): 100
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: NEON TETRA (9) Lepistes (3)
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 25,5C
Filitrasyon: Tetra Ex 600
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Mavi metilen
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Hergün 10 lt su değişimi
Yine temizlik kurulum 1 hafta boş çalıştırdım. 9 tane neon tetra 4 tane lepistes aldım. Lepisteslerin 3 gününde erkek öldü. 3 dişi kaldı. onlarda 6 gündür yem yemiyordu. bugün biri yan yatmıştı 20lt akvaryum su sızdıryor diye attığım için dondurma kabına koydum. Dinlenmiş su ilave ettim. Şu an baya iyi kıpırdandı yaşıyor.
20lt akvaryumda bile balık baktım 3 ay boyunca. Hatta şu an dondurma kabında bile... Yaşayan balık akvaryuma salınca neden ölür? resmen çıldırıcam artık. bu akvaryum başıma dert oldu. :( Lütfen bişi söyleyin? Akvaryum silikonu mu camı mı yoksa başka bişey mi nedir?[:/][/QUOTE]
Bu arada yan yaıp ölmek üzere olan lepsites dondurma kabında yaklaşık 6 saattir duruyordu. baktım şimdi tekrar yüzmeye başlamış. için ufak ısıtıcımı koydmuştum 25C de sabit tutuyorum. Akvaryumda zehirlenme var ama akvaryumun kendisi mi yoksa başka birşey çözemedim?
Lanetli Akvaryum!
[QUOTE=gkhnyds]Eğer silikon zehirli ise istediğiniz kadar yıkayın, gitmez.
Suya hafif hafif salınım yapar ve ölümler başlar.
[URL]https://www.akvaryum.com/forum/silikon_zehirlenmesi_k486832.asp[/URL][/QUOTE]
:( bu baya kötü oldu işte...
[QUOTE=gkhnyds]Eğer silikon zehirli ise istediğiniz kadar yıkayın, gitmez.
Suya hafif hafif salınım yapar ve ölümler başlar.
[URL]https://www.akvaryum.com/forum/silikon_zehirlenmesi_k486832.asp[/URL][/QUOTE]
:( bu baya kötü oldu işte...
Lanetli Akvaryum!
[QUOTE=Ferhat Özarslan]Neden gün aşırı 10lt su değişimi yapıyorsunuz haftada bir 1\4 oranında su değişimi yapmanız lazım. [/QUOTE]
Yeni akvaryum olduğu için hergün değişim yapıyorum. Su değişimi sonrası balıklarda bir canlanma oluyor. Zaten dipten 10 lt su çekiyorum. kalan yem atığı filan varsa toplamak için.
Yeni kurulan akvaryumda genel öneridir bu.
[QUOTE=gkhnyds]Ya akvaryum ya da kullanılan ekipmanda problem var bence.
Zehirleniyor anlattığınıza göre balıklar.
[/QUOTE]
Ben akvaryumda kullanılan siyah silikondan şüphe ediyorum dip köşelere fazlaca özensiz sıkılmış. [B]Ama en az 5 defa kurulan bir akvaryumda hala silikon zehirleme yapabilir mi?[/B]
Tetra EX600 filtre gayet kaliteli herkes kullanıyor. bi de içinde ısıtıcı ve hagen kum var. Kumu da çamaşır suyu ile test ettim.
[QUOTE=tahaa] ekipmanlarda elektrik kacagi olabilirmi[:?][/QUOTE][QUOTE=AbdullahElbsaty] su kokuyormu acaba? [/QUOTE]
Hayır kokmuyor.
Elektirik biraz var evet kontrol kalemi deyince yanıyor. ama çarpmıyor? NE ilgilisi var tam olarak?
Düzeltiyorum şu an elektirik kaçağı yok. Floresanı söktüm herhalde onundandı şimdi olmadığına göre?[EDIT]tayfun0029,2016-11-25 20:26:46[/EDIT]
[QUOTE=Ferhat Özarslan]Neden gün aşırı 10lt su değişimi yapıyorsunuz haftada bir 1\4 oranında su değişimi yapmanız lazım. [/QUOTE]
Yeni akvaryum olduğu için hergün değişim yapıyorum. Su değişimi sonrası balıklarda bir canlanma oluyor. Zaten dipten 10 lt su çekiyorum. kalan yem atığı filan varsa toplamak için.
Yeni kurulan akvaryumda genel öneridir bu.
[QUOTE=gkhnyds]Ya akvaryum ya da kullanılan ekipmanda problem var bence.
Zehirleniyor anlattığınıza göre balıklar.
[/QUOTE]
Ben akvaryumda kullanılan siyah silikondan şüphe ediyorum dip köşelere fazlaca özensiz sıkılmış. [B]Ama en az 5 defa kurulan bir akvaryumda hala silikon zehirleme yapabilir mi?[/B]
Tetra EX600 filtre gayet kaliteli herkes kullanıyor. bi de içinde ısıtıcı ve hagen kum var. Kumu da çamaşır suyu ile test ettim.
[QUOTE=tahaa] ekipmanlarda elektrik kacagi olabilirmi[:?][/QUOTE][QUOTE=AbdullahElbsaty] su kokuyormu acaba? [/QUOTE]
Hayır kokmuyor.
Elektirik biraz var evet kontrol kalemi deyince yanıyor. ama çarpmıyor? NE ilgilisi var tam olarak?
Düzeltiyorum şu an elektirik kaçağı yok. Floresanı söktüm herhalde onundandı şimdi olmadığına göre?[EDIT]tayfun0029,2016-11-25 20:26:46[/EDIT]
Lanetli Akvaryum!
[QUOTE=ResulEmre]Merhaba,
Akvaryumu kurduğunuz'da en az 1-2 hafta boş çalıştırıp bakteri döngüsünü oluşturmanız lazımdı.
Belliki akvaryumun suyu oturmadan balıkları eklemişsiniz.
Balıkları akvaryuma alıştırmadan mı eklediniz.[:?][/QUOTE]
Balıllarımı hiç suya alıştırmadan salmadım dikkat ettiğim bişey.
Hiçbir zaman daha önceki akvaryumlarım da dahil 3-5 günden fazla boş çalıştırmadım. Hatta dediğim gibi 20lt lik akvaryuma direk çeşme suyu koyup 2-3 tane balıkta kurtardım.
Bu büyük akvaryum için Sera nın su hazırlayıcılarını da kullanmıştım tetrazon eklemeden önce.
Daima en 1-2 gün dinlenmiş su koyarım akvaryumuma.
Ben meselenin akvaryum suyunun oturması gibi bişi olduğunu düşünmüyorum. 20 lt akvaryumum faalken onun filitresi ile 5 gün çalıştırdım akvaryumu. balıkları alıştırarak ona geçirdim yine yaşamadı.
[QUOTE=AbdullahElbsaty]
arkadaşın dediği gibi olabilir fakat siz balıklar ile birlikte eminim suyuda eklediniz değilmi? yani bakteri kültürü azda olsa var 1-2 hafta fazla aslında ben balığı akvaryumu aldıktan 3 gün sonra ekledim hiç sorun çıkmadı eğer akvaryum tamamen yeniyse isterseniz 1 yıl bekletin suyu bakteri kültürü oluşmaz kültürün oluşması için nitrivec gibi hazır kültür kullanmanız lazım bunun dışında eğer akvaryum, imalatçı tarafından yapıldıysa dikkat ederler zehir işine
Resul arkadaşın dediği gibi bende bakteri kültüründen kaynaklı sanıyorum durumu[/QUOTE]
Dışardan direk gelen balıklarımda geldiği suyu akvaryuma eklemedim hiç. Ama akvaryum büyütürken üstten su çekip büyük akvaryuma ilave ettim. Dibindeki suyu kullanmadım.
Tetrazonları 2. ekleyişimde Aqutan ve Nitrivitec kullanmıştım. O şekilde de boş çalıştırdım. sonra ekledim. Hadi diyelim gerçekten akvaryum su dengesi oluşmadı. Peki hem 50 lt lik hemde 20 lt akvaryumumdan büyük akvaryuma geçişte niye aynı sorunu yaşadım?
Su aynı balık aynı akvaryuma gün aşırı 10 lt su ekleyerek akvaryumu doldurdum. Nasıl oluyorda küçük akvaryumda ölmeyen balık 3 gün bile dayanmıyor?[EDIT]tayfun0029,2016-11-25 19:54:04[/EDIT]
[QUOTE=ResulEmre]Merhaba,
Akvaryumu kurduğunuz'da en az 1-2 hafta boş çalıştırıp bakteri döngüsünü oluşturmanız lazımdı.
Belliki akvaryumun suyu oturmadan balıkları eklemişsiniz.
Balıkları akvaryuma alıştırmadan mı eklediniz.[:?][/QUOTE]
Balıllarımı hiç suya alıştırmadan salmadım dikkat ettiğim bişey.
Hiçbir zaman daha önceki akvaryumlarım da dahil 3-5 günden fazla boş çalıştırmadım. Hatta dediğim gibi 20lt lik akvaryuma direk çeşme suyu koyup 2-3 tane balıkta kurtardım.
Bu büyük akvaryum için Sera nın su hazırlayıcılarını da kullanmıştım tetrazon eklemeden önce.
Daima en 1-2 gün dinlenmiş su koyarım akvaryumuma.
Ben meselenin akvaryum suyunun oturması gibi bişi olduğunu düşünmüyorum. 20 lt akvaryumum faalken onun filitresi ile 5 gün çalıştırdım akvaryumu. balıkları alıştırarak ona geçirdim yine yaşamadı.
[QUOTE=AbdullahElbsaty]
arkadaşın dediği gibi olabilir fakat siz balıklar ile birlikte eminim suyuda eklediniz değilmi? yani bakteri kültürü azda olsa var 1-2 hafta fazla aslında ben balığı akvaryumu aldıktan 3 gün sonra ekledim hiç sorun çıkmadı eğer akvaryum tamamen yeniyse isterseniz 1 yıl bekletin suyu bakteri kültürü oluşmaz kültürün oluşması için nitrivec gibi hazır kültür kullanmanız lazım bunun dışında eğer akvaryum, imalatçı tarafından yapıldıysa dikkat ederler zehir işine
Resul arkadaşın dediği gibi bende bakteri kültüründen kaynaklı sanıyorum durumu[/QUOTE]
Dışardan direk gelen balıklarımda geldiği suyu akvaryuma eklemedim hiç. Ama akvaryum büyütürken üstten su çekip büyük akvaryuma ilave ettim. Dibindeki suyu kullanmadım.
Tetrazonları 2. ekleyişimde Aqutan ve Nitrivitec kullanmıştım. O şekilde de boş çalıştırdım. sonra ekledim. Hadi diyelim gerçekten akvaryum su dengesi oluşmadı. Peki hem 50 lt lik hemde 20 lt akvaryumumdan büyük akvaryuma geçişte niye aynı sorunu yaşadım?
Su aynı balık aynı akvaryuma gün aşırı 10 lt su ekleyerek akvaryumu doldurdum. Nasıl oluyorda küçük akvaryumda ölmeyen balık 3 gün bile dayanmıyor?[EDIT]tayfun0029,2016-11-25 19:54:04[/EDIT]
Lanetli Akvaryum!
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Halsizlik yem yememe solungaç kızarıklığı
Akvaryum Kapasitesi (litre): 100
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: NEON TETRA (9) Lepistes (3)
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 25,5C
Filitrasyon: Tetra Ex 600
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Mavi metilen
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Hergün 10 lt su değişimi
Benim sorunum 2014 te akvaryumu büyütmemle başladı. Eski akvaryum 50tl ve içinde Platy ve Lepsites karışımı 50-60 kadar balık olunca 70x35x40 boyutunda bir akvaryum ve Tetra marka dış filtre aldım. Akvaryumu olduğu gibi büyük akvaryuma geçirdim. ilk 3 günde hemen nefes alamama gibi hareketler kanlı solungaçlar sonunda 1 ay içinde bütün balıklarımı kaybettim.
Daha sonra 1 yıl kadar ara verdim. Yeni evime taşınırken bu Lanet akvaryumu getirdim. Yeni Hagen siyah kum aldım herşeyi temizledim. Tetrazon balıklarımı koydum 1-2 gün sonra hepsi öldü. içlerinden birini alıp yavruluk gibi kullandığım 20lt akvaryuma koydum. Büyük akvaryuma neon tetra koydum 4-5 tane onlarda da zamanla bir beyazlama başladı görüntüleri bozuldu ve zamanla birer birer öldüler. Yalnız bu son kurtardığım tetrazon 20 lt akvaryumda 1 tane de kurtardığım neon tetra ile yaşadı(yaklaşık 3 ay ve boy olarak da büyüme gördüm).
Büyük akvaryumu temizledim. 20 lt akvaryumun iç filtresinden aşılama yaparak boş çalıştırdım. Gittim yeni tetrazon aldım. Sonuç yine aynı balıkların hepsi ağzı açık şekilde ölü. 20lt akvaryumda 2-3 ay yaşayan ve mutlu mesut takılan balığımda dahil hepsi öldü.
Yine temizlik kurulum 1 hafta boş çalıştırdım. 9 tane neon tetra 4 tane lepistes aldım. Lepisteslerin 3 gününde erkek öldü. 3 dişi kaldı. onlarda 6 gündür yem yemiyordu. bugün biri yan yatmıştı 20lt akvaryum su sızdıryor diye attığım için dondurma kabına koydum. Dinlenmiş su ilave ettim. Şu an baya iyi kıpırdandı yaşıyor.
Akvaryuma yem verdim. O da ne tetralar yemi yutup geri tükürüyor. Yem TETRA RUBİN. Böyle giderse bunlarda ölecek [:(][:(]
Değiştirdiğim Hagen kumdan şüpheleniyordum. Aldım çamaşırsuyu döktüm gram köpürme yok. Aklıma sadece akvaryum silikonu uygun değil mi sorusu geldi? Akvaryum Coşkun marka. Daha önceki 50lt lik akvaryumda Coşkundu. Eski 50 lt akvaryumda 6 ayda 10 tane balığı yavrularla 50 tane yaptım. tek tük balık kaybı oluyordu ama genelde yaşlı olanlar veya sık doğum yapan balıkları kaybediyordum.Bu akvaryuma geçtiğimden beri 3 ay aralıksız balık bakamadım.
20lt akvaryumda bile balık baktım 3 ay boyunca. Hatta şu an dondurma kabında bile... Yaşayan balık akvaryuma salınca neden ölür? resmen çıldırıcam artık. bu akvaryum başıma dert oldu. :( Lütfen bişi söyleyin? Akvaryum silikonu mu camı mı yoksa başka bişey mi nedir?[:/]
Bu arada 50lt akvaryum teyzemde hala dursa hemen ona geri geçerdim :([EDIT]tayfun0029,2016-11-25 19:39:52[/EDIT]
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Halsizlik yem yememe solungaç kızarıklığı
Akvaryum Kapasitesi (litre): 100
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: NEON TETRA (9) Lepistes (3)
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 25,5C
Filitrasyon: Tetra Ex 600
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Mavi metilen
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Hergün 10 lt su değişimi
Benim sorunum 2014 te akvaryumu büyütmemle başladı. Eski akvaryum 50tl ve içinde Platy ve Lepsites karışımı 50-60 kadar balık olunca 70x35x40 boyutunda bir akvaryum ve Tetra marka dış filtre aldım. Akvaryumu olduğu gibi büyük akvaryuma geçirdim. ilk 3 günde hemen nefes alamama gibi hareketler kanlı solungaçlar sonunda 1 ay içinde bütün balıklarımı kaybettim.
Daha sonra 1 yıl kadar ara verdim. Yeni evime taşınırken bu Lanet akvaryumu getirdim. Yeni Hagen siyah kum aldım herşeyi temizledim. Tetrazon balıklarımı koydum 1-2 gün sonra hepsi öldü. içlerinden birini alıp yavruluk gibi kullandığım 20lt akvaryuma koydum. Büyük akvaryuma neon tetra koydum 4-5 tane onlarda da zamanla bir beyazlama başladı görüntüleri bozuldu ve zamanla birer birer öldüler. Yalnız bu son kurtardığım tetrazon 20 lt akvaryumda 1 tane de kurtardığım neon tetra ile yaşadı(yaklaşık 3 ay ve boy olarak da büyüme gördüm).
Büyük akvaryumu temizledim. 20 lt akvaryumun iç filtresinden aşılama yaparak boş çalıştırdım. Gittim yeni tetrazon aldım. Sonuç yine aynı balıkların hepsi ağzı açık şekilde ölü. 20lt akvaryumda 2-3 ay yaşayan ve mutlu mesut takılan balığımda dahil hepsi öldü.
Yine temizlik kurulum 1 hafta boş çalıştırdım. 9 tane neon tetra 4 tane lepistes aldım. Lepisteslerin 3 gününde erkek öldü. 3 dişi kaldı. onlarda 6 gündür yem yemiyordu. bugün biri yan yatmıştı 20lt akvaryum su sızdıryor diye attığım için dondurma kabına koydum. Dinlenmiş su ilave ettim. Şu an baya iyi kıpırdandı yaşıyor.
Akvaryuma yem verdim. O da ne tetralar yemi yutup geri tükürüyor. Yem TETRA RUBİN. Böyle giderse bunlarda ölecek [:(][:(]
Değiştirdiğim Hagen kumdan şüpheleniyordum. Aldım çamaşırsuyu döktüm gram köpürme yok. Aklıma sadece akvaryum silikonu uygun değil mi sorusu geldi? Akvaryum Coşkun marka. Daha önceki 50lt lik akvaryumda Coşkundu. Eski 50 lt akvaryumda 6 ayda 10 tane balığı yavrularla 50 tane yaptım. tek tük balık kaybı oluyordu ama genelde yaşlı olanlar veya sık doğum yapan balıkları kaybediyordum.Bu akvaryuma geçtiğimden beri 3 ay aralıksız balık bakamadım.
20lt akvaryumda bile balık baktım 3 ay boyunca. Hatta şu an dondurma kabında bile... Yaşayan balık akvaryuma salınca neden ölür? resmen çıldırıcam artık. bu akvaryum başıma dert oldu. :( Lütfen bişi söyleyin? Akvaryum silikonu mu camı mı yoksa başka bişey mi nedir?[:/]
Bu arada 50lt akvaryum teyzemde hala dursa hemen ona geri geçerdim :([EDIT]tayfun0029,2016-11-25 19:39:52[/EDIT]
Black Mollyim Neden Öldü ? (resimli)
Karnı şişik iç parazit olabilir mi? Yeni bitkiden geldiyse ve daha önce hastalıktan kurtulduysa balığınız bağışıklık sistemi zayıf olduğu için sadece onu etkilemiş olabilir.
Karnı şişik iç parazit olabilir mi? Yeni bitkiden geldiyse ve daha önce hastalıktan kurtulduysa balığınız bağışıklık sistemi zayıf olduğu için sadece onu etkilemiş olabilir.
Yeni Tankımda Azot Döngüsünü Ayarlama
Merhaba,
Benimde benzer bir problemim var. 5 günlük akvaryumum var . Yeni kuruldu ve şartlar gereği hemen içme suyu- musluk suyu karışık 65 lt doldurdum(kapasite 95lt). Şu anda döngüyü hızlandırmak için sera bio nitrivitec kullanmalı mıyım?
65lt tank
Tetra ex 600 dış filtre
300watt ısıtıcı
4-5 kök saz var.
15 tane Tetrazon (2-3cm) 6 tane neon tetra (1-2 cm) 2 tane plati (2-3cm)
teşekkürler
Tayfun.
Merhaba,
Benimde benzer bir problemim var. 5 günlük akvaryumum var . Yeni kuruldu ve şartlar gereği hemen içme suyu- musluk suyu karışık 65 lt doldurdum(kapasite 95lt). Şu anda döngüyü hızlandırmak için sera bio nitrivitec kullanmalı mıyım?
65lt tank
Tetra ex 600 dış filtre
300watt ısıtıcı
4-5 kök saz var.
15 tane Tetrazon (2-3cm) 6 tane neon tetra (1-2 cm) 2 tane plati (2-3cm)
teşekkürler
Tayfun.
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
KULLANICILAR
- 26 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
