ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
BiGGER_TAURUS
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
38
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Ekim 2015 01:07
Son Ziyaret:
04 Kasım 2019 00:23
Toplam Mesaj:
48 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Selim akkoyunlu
Doğum Tarihi:
25 Nisan 1980
Yaş:
46
İl:
Adana
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Selim akkoyunlu
SON 10 MESAJI
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=kemakinen35]Ledlerle alakasi yok ama mustafa bey 200ltlik tankimda sac yosunu mevcut ! isiklandirma 2 * t5 39 watt aquamedic reef ve aquamedic plantgrow! demir fazlaligi mi diye mi düsünüyorum ! uzun zamandir gübrede vermiyorum ama bitkilerim ( sessifloralarim kahverengilesiyor ) ! tabanda lav kirigi ve jbl manado var ( demir icerikli ) .simdi acaba reef t5 bu yosunun sebebi olabilir mi ? reef white deniz akvaryumlarinda kullaniliyormus !mus diyorum alirken dikkatli okumadim [:(][/QUOTE]
Gübreyi kesmeniz hata, npk demir ve micro element gübrelerini eksik etmeyin, floresanınız eski ise yenileyin ve floresanınız mavi ağırlıklı olduğu için kırmızı takviyesi lazım birini philips 840 ile değiştirin, gübrelemeyi bir gün npk bir gün demir + micro element olarak 6 gün uygulayın 7. Gün %30 su değişimi yapın, co2 yi eksik etmeyin ayrıca, reeflowers remalgae üzerinde yazan değerin 3te biri kadar npk yı eklerken ekleyin 1-2 hafta içinde tüm yazdığınız sorunlar çözülmüş olur, imkanınız varsa sae ve adi salyangoz ekleyin.
[QUOTE=kemakinen35]Ledlerle alakasi yok ama mustafa bey 200ltlik tankimda sac yosunu mevcut ! isiklandirma 2 * t5 39 watt aquamedic reef ve aquamedic plantgrow! demir fazlaligi mi diye mi düsünüyorum ! uzun zamandir gübrede vermiyorum ama bitkilerim ( sessifloralarim kahverengilesiyor ) ! tabanda lav kirigi ve jbl manado var ( demir icerikli ) .simdi acaba reef t5 bu yosunun sebebi olabilir mi ? reef white deniz akvaryumlarinda kullaniliyormus !mus diyorum alirken dikkatli okumadim [:(][/QUOTE]
Gübreyi kesmeniz hata, npk demir ve micro element gübrelerini eksik etmeyin, floresanınız eski ise yenileyin ve floresanınız mavi ağırlıklı olduğu için kırmızı takviyesi lazım birini philips 840 ile değiştirin, gübrelemeyi bir gün npk bir gün demir + micro element olarak 6 gün uygulayın 7. Gün %30 su değişimi yapın, co2 yi eksik etmeyin ayrıca, reeflowers remalgae üzerinde yazan değerin 3te biri kadar npk yı eklerken ekleyin 1-2 hafta içinde tüm yazdığınız sorunlar çözülmüş olur, imkanınız varsa sae ve adi salyangoz ekleyin.
Akvaryum İmalatçıları
Sonrada esnaf ağlıyor hobiciler yüzünden iş yapamıyoruz diye, esnaflığı bilmeyen adam her zaman suçu başka bir şeye atar. Sana tavsiyem camcı olarak mahalle aralarına gitme büyük camcılara git rodaj makinası olan onlar uygun fiyat verir, ellerinde her çeşit cam olduğu için ve sürekli iş yaptıkları için ufak hesaplar peşinde koşmazlar. Akvaryumu yapacağın zaman yardım ederim, altı üstü kıytırık 5 tane camı yapıştırmak mühendislik dehası gerektirmiyor.
Sonrada esnaf ağlıyor hobiciler yüzünden iş yapamıyoruz diye, esnaflığı bilmeyen adam her zaman suçu başka bir şeye atar. Sana tavsiyem camcı olarak mahalle aralarına gitme büyük camcılara git rodaj makinası olan onlar uygun fiyat verir, ellerinde her çeşit cam olduğu için ve sürekli iş yaptıkları için ufak hesaplar peşinde koşmazlar. Akvaryumu yapacağın zaman yardım ederim, altı üstü kıytırık 5 tane camı yapıştırmak mühendislik dehası gerektirmiyor.
176 Litre Resif Akvaryumu
Yengeç balıklara veya diğer canlılara zarar vermeyecek mi?
Yengeç balıklara veya diğer canlılara zarar vermeyecek mi?
Akvaryum Dekorunu Temizlemek
Plastik kısımları çamaşır suyu ile çizmeden pırıl pırıl yapabilirsiniz.[EDIT]BiGGER_TAURUS,2016-02-01 15:10:29[/EDIT]
Plastik kısımları çamaşır suyu ile çizmeden pırıl pırıl yapabilirsiniz.[EDIT]BiGGER_TAURUS,2016-02-01 15:10:29[/EDIT]
500w Metal Halide Armatür
[QUOTE=fatihsahin]Pek ilgilenen olmadığı için yazmadım. Aklınızdaki soru işaretleri neler?
Sizin yaşayabileceğiniz olası sorunlar şöyle olur;
1- Adana sıcak memleket soğutucu olmadan yazın kullanamazsınız.
2- 200 cm uzunlukta ışığın dağılımı için en az 3 lamba olması lazım.
[/QUOTE]
Bugün denemek için elektrikçiden metal halide ampul aldım 5000k fotosentez iyi ama rengi pek hoşuma gitmedi suyu pembe gibi değişik bir renk yaptı [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/4_image.jpeg[/IMG]
Merak ettiğim balıklar metal halide kambadan rahatsız oluyor mu çünkü 70 watt bile dehşet parlak , 2.si bitki gelişi nası?
3. Olarak yosunlanma durumunu merak ediyorum
4.zaman geçtikçe renk sıcaklığında kaymalar oluyormuş sizde oldumu veya farkettiniz mi?
[QUOTE=fatihsahin]Pek ilgilenen olmadığı için yazmadım. Aklınızdaki soru işaretleri neler?
Sizin yaşayabileceğiniz olası sorunlar şöyle olur;
1- Adana sıcak memleket soğutucu olmadan yazın kullanamazsınız.
2- 200 cm uzunlukta ışığın dağılımı için en az 3 lamba olması lazım.
[/QUOTE]
Bugün denemek için elektrikçiden metal halide ampul aldım 5000k fotosentez iyi ama rengi pek hoşuma gitmedi suyu pembe gibi değişik bir renk yaptı [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/4_image.jpeg[/IMG]
Merak ettiğim balıklar metal halide kambadan rahatsız oluyor mu çünkü 70 watt bile dehşet parlak , 2.si bitki gelişi nası?
3. Olarak yosunlanma durumunu merak ediyorum
4.zaman geçtikçe renk sıcaklığında kaymalar oluyormuş sizde oldumu veya farkettiniz mi?
500w Metal Halide Armatür
[QUOTE=fatihsahin]Aydınlatmanın yeni keşfettiğim bir özelliği de UV ışığı yayması. Bunun sonucu olarak akvaryumda floresana göre daha az alg ürüyor. 500w aydınlatma ile geçenlerde ml olarak değil, şarrr diye dökerek gübre verdim denemek için hiç alg olmadı. Kayaların ışık görmeyen yerlerinde yosun oluyor. [/QUOTE]
Fatih bey, bende de 200x55x65 bitkili tank var yeni kurulum yaptım floresan ile metal halide arasında gidip geliyorum, uzun zamandır yazamamışsınız, akvaryumunuzun son durumu nedir, gözlemleriniz nedir.
[QUOTE=fatihsahin]Aydınlatmanın yeni keşfettiğim bir özelliği de UV ışığı yayması. Bunun sonucu olarak akvaryumda floresana göre daha az alg ürüyor. 500w aydınlatma ile geçenlerde ml olarak değil, şarrr diye dökerek gübre verdim denemek için hiç alg olmadı. Kayaların ışık görmeyen yerlerinde yosun oluyor. [/QUOTE]
Fatih bey, bende de 200x55x65 bitkili tank var yeni kurulum yaptım floresan ile metal halide arasında gidip geliyorum, uzun zamandır yazamamışsınız, akvaryumunuzun son durumu nedir, gözlemleriniz nedir.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=enginm2000]Merhaba,
Mustafa beyin tavsiyesi ile perpayı kontrol edeyim dedim, bir arkadaşım zaten perpa civarında çalışıyor, ondan rica ettim, sanırım 8. Kat dedi, orada ledcilerin olduğu yerde sadece bir dükkanda varmış, $5+ kdv, fiyat çinden iyi gerçekten.
Yani mantıkende 24V girerse max o kadar çıkar, arada V yükseltici bir cihaz bişiy yoksa ki sanmıyorum bizde olduğunu,
bu durumda 24 V ile çok az led yakarım, 7 adet gibi,
peki bu DIMM olmayan driverların DC çıkışını bu LDD 350H ye versem nasıl olur? sonuçta o driverlar boşa çıkacaktı, hatta elimde fazlada var, bu driver'ları adaptör gibi kullanabilir miyim sizce? 350ma çıktısı var sonuçta onlarında,,,[/QUOTE]
Adana'da malesef bu tür parçalar yok, muhtemelen forumda bu parçadan isteyen çok çıkacak, satışa sunulsa iyi olur bence.
24V yerine 48v kulanabilirsiniz driverınız 48v çıkış verebiliyorsa veya LDD-700h alıp içinde Aynı ledler olan 2 tane 7 li led gurubunu paralel bağlayabilirsiniz. 48 voltta ise toplamda 28 taneyi ledi sürebilirsiniz. Satıcının elinde varsa çeşit bir liste verebilirse iyi olur ben de alıp denemek istiyorum, renkli ekranlı arduinom var güzel bir çalışma yapabilirim :)
[QUOTE=darkaura]Yeni aydınlatma bitmek üzere ama hep bir aksilik sorun çıkıyor. Dün elektronik olarak herşeyi tamamlandı. Mükemmel çalışmaya başladı. Hatta aşırı mükemmel çalışıyordu. Gündoğumu ve günbatımını sorunsuz simüle etti. Ay ışığı için yeni eklediğim kanalda sorun çıkarmadan çalıştı. Maksimum güce getirince ışığın rengide çok hoşuma gitti. Bunda cyan ledlerinde etkisi var tabiyki. Isınma testi için maksimum güce getirdim. Zaten abartılı bir soğutucu kullandığımdan hiç ısınma gerçekleşmedi. Gelgelelim güç kaynağı aynı fikirde değilmiş. Bir anda patladı gitti. Allahdan arduino devre kısmına bir zarar vermedi. 6.5amper 156w güç kaynağı 108w led için fazlasıyla yeterli olması gerekirdi ama öyle olmadı işte.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/14506999899233.jpg[/IMG] [/QUOTE]
Soldaki siyah led driverların modeli nedir neden o kadar büyükler?
[QUOTE=enginm2000]Merhaba,
Mustafa beyin tavsiyesi ile perpayı kontrol edeyim dedim, bir arkadaşım zaten perpa civarında çalışıyor, ondan rica ettim, sanırım 8. Kat dedi, orada ledcilerin olduğu yerde sadece bir dükkanda varmış, $5+ kdv, fiyat çinden iyi gerçekten.
Yani mantıkende 24V girerse max o kadar çıkar, arada V yükseltici bir cihaz bişiy yoksa ki sanmıyorum bizde olduğunu,
bu durumda 24 V ile çok az led yakarım, 7 adet gibi,
peki bu DIMM olmayan driverların DC çıkışını bu LDD 350H ye versem nasıl olur? sonuçta o driverlar boşa çıkacaktı, hatta elimde fazlada var, bu driver'ları adaptör gibi kullanabilir miyim sizce? 350ma çıktısı var sonuçta onlarında,,,[/QUOTE]
Adana'da malesef bu tür parçalar yok, muhtemelen forumda bu parçadan isteyen çok çıkacak, satışa sunulsa iyi olur bence.
24V yerine 48v kulanabilirsiniz driverınız 48v çıkış verebiliyorsa veya LDD-700h alıp içinde Aynı ledler olan 2 tane 7 li led gurubunu paralel bağlayabilirsiniz. 48 voltta ise toplamda 28 taneyi ledi sürebilirsiniz. Satıcının elinde varsa çeşit bir liste verebilirse iyi olur ben de alıp denemek istiyorum, renkli ekranlı arduinom var güzel bir çalışma yapabilirim :)
[QUOTE=darkaura]Yeni aydınlatma bitmek üzere ama hep bir aksilik sorun çıkıyor. Dün elektronik olarak herşeyi tamamlandı. Mükemmel çalışmaya başladı. Hatta aşırı mükemmel çalışıyordu. Gündoğumu ve günbatımını sorunsuz simüle etti. Ay ışığı için yeni eklediğim kanalda sorun çıkarmadan çalıştı. Maksimum güce getirince ışığın rengide çok hoşuma gitti. Bunda cyan ledlerinde etkisi var tabiyki. Isınma testi için maksimum güce getirdim. Zaten abartılı bir soğutucu kullandığımdan hiç ısınma gerçekleşmedi. Gelgelelim güç kaynağı aynı fikirde değilmiş. Bir anda patladı gitti. Allahdan arduino devre kısmına bir zarar vermedi. 6.5amper 156w güç kaynağı 108w led için fazlasıyla yeterli olması gerekirdi ama öyle olmadı işte.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/14506999899233.jpg[/IMG] [/QUOTE]
Soldaki siyah led driverların modeli nedir neden o kadar büyükler?
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=enginm2000]Merhaba Mustafa bey,
ardunio yu aldım,
ldd 350H'da aldım, direnç mirenç onlarda tamam:)
rtc time kontrol de aldım
şimdi kaldı bağlantılara, onu kendim halledicem bi şekilde, beceririm sanıyorum, kafamda tasarladım zaten çoğu şeyi,
sadece birşey sorucam, siz daha önceki postlarda driver için 24 voltluk bir DC unitesi kullanıyorum demiştiniz, LDD 350H 9-56V çalışıyor, yani 24 V alsam uyar, ama 24V giriş olursa, 52V çıkış olur mu? yani 24 V girerse max 24V çıkar diye düşünüyorum, bu durumda benim 12 lik PCB deki ledleri bile yakamaz sanıyorum, dimi? bu durumda 60 led için bir sürü driver almam gerekecek gibi bişiy mi olmalı?
birde bu alacağım adaptör 1A amper olursa, 3 adet driver'ı buna paralel bağlarsam olur mu sizce? yani driver başına 24V 1A/3=330mA falan düşer, çalışır mı acaba öyle???mantık doğru mu bilemedim.[/QUOTE]
Engin bey Ldd 350h yi nereden kaça temin ettiniz rica etsem, ldd 350h sabit akım vermek için tasarlanmış o yüzden 10 amper güç kaynağı da bağlasanız yalnızca 350ma çıkış alırsınız, voltaj ise ne girerse o çıkar çok az kayıp olabilir belki tolerans.
[QUOTE=enginm2000]Merhaba Mustafa bey,
ardunio yu aldım,
ldd 350H'da aldım, direnç mirenç onlarda tamam:)
rtc time kontrol de aldım
şimdi kaldı bağlantılara, onu kendim halledicem bi şekilde, beceririm sanıyorum, kafamda tasarladım zaten çoğu şeyi,
sadece birşey sorucam, siz daha önceki postlarda driver için 24 voltluk bir DC unitesi kullanıyorum demiştiniz, LDD 350H 9-56V çalışıyor, yani 24 V alsam uyar, ama 24V giriş olursa, 52V çıkış olur mu? yani 24 V girerse max 24V çıkar diye düşünüyorum, bu durumda benim 12 lik PCB deki ledleri bile yakamaz sanıyorum, dimi? bu durumda 60 led için bir sürü driver almam gerekecek gibi bişiy mi olmalı?
birde bu alacağım adaptör 1A amper olursa, 3 adet driver'ı buna paralel bağlarsam olur mu sizce? yani driver başına 24V 1A/3=330mA falan düşer, çalışır mı acaba öyle???mantık doğru mu bilemedim.[/QUOTE]
Engin bey Ldd 350h yi nereden kaça temin ettiniz rica etsem, ldd 350h sabit akım vermek için tasarlanmış o yüzden 10 amper güç kaynağı da bağlasanız yalnızca 350ma çıkış alırsınız, voltaj ise ne girerse o çıkar çok az kayıp olabilir belki tolerans.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=Prayer]Mustafa Bey merhaba, sizin önerilerinizden yola çıkarak 4 adet deep red (650-670nm), 3 adet royal blue (450-455 nm) ve 11 adet 6500K beyaz LED kullanarak 700mA ile sürerek 40W civarında bir armatür yaptım. Kullanacağım tank 60 lt civarında ve high-tech olacak, 0,3W/lt hesabına göre armatürü DIM ederek 18W civarında kullanacağım. 40W güç ile armatürü teste soktuğumda ekteki renk spektrumunu elde ettim, DIM ettiğimde de renk oranları aynı şekilde kalıyor. Renk spektrumuna göre kırmızıyı ya da maviyi kısın gibi öneriniz/düzeltmeniz olursa DIM oranlarını ona göre ayarlayacağım. Yorum yaparsanız sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/84070/kurereport.jpg[/IMG][/QUOTE]
İlkay bey testi nerede yaptırdınız?
Son bir kaç gündür kafamı kurcalayan bir şey var, geçen gün ADA nın bir tankını gördüm aşağıdaki resimde siz de görebilirsiniz, dikkatimi ışığın yeşil olması çekti, acaba resimde bir hata mı var yeşilimsi gözüküyor dedim,ADA nın sayfasında o ışığı radım ve buldum modeli: GRAND SOLAR 250 108-0661 with NAMH-250W Green Lamp Bu adrestende siz de görebilirsiziniz http://www.adana.com.my/products/lightingsystem.htm
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/ADA_akvaryum1.jpg[/IMG]
Bunu öğrendikten sonra merak etmeye başladım, herbiri 1700$ olarn bu yeşil armatürleri show için mi koydular yoksa yeşil renk bitkiler tarafından kullanılıyor mu, bilindik markalardan biri olan JBL in en iyi floresanı olan yosun oluşumunu engelleyen ve bitki gelişimi için epey övündükleri JBL SOLAR TROPIC ULTRA'nın 4000K ışık spekturumuna baktım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/JBLgrandsolarUltra.jpg[/IMG]
Grafikte göründüğü gibi yeşil değerleri epey yüksek.
Sonra kendi tankımda kullandığım Philips 840 floresanın spektrumuna bakayım dedim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/Philips840.jpg[/IMG]
Bu da tankım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/12592557_10153460155463981_60648827253092327_n.jpg[/IMG]
Bunların üzerinde kafamda soru işretleri oluşmaya başladı, yeşil renk acaba gerçekten gereksiz mi yoksa sanılanın eksine gerekli mi?
[QUOTE=Prayer]Mustafa Bey merhaba, sizin önerilerinizden yola çıkarak 4 adet deep red (650-670nm), 3 adet royal blue (450-455 nm) ve 11 adet 6500K beyaz LED kullanarak 700mA ile sürerek 40W civarında bir armatür yaptım. Kullanacağım tank 60 lt civarında ve high-tech olacak, 0,3W/lt hesabına göre armatürü DIM ederek 18W civarında kullanacağım. 40W güç ile armatürü teste soktuğumda ekteki renk spektrumunu elde ettim, DIM ettiğimde de renk oranları aynı şekilde kalıyor. Renk spektrumuna göre kırmızıyı ya da maviyi kısın gibi öneriniz/düzeltmeniz olursa DIM oranlarını ona göre ayarlayacağım. Yorum yaparsanız sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/84070/kurereport.jpg[/IMG][/QUOTE]
İlkay bey testi nerede yaptırdınız?
Son bir kaç gündür kafamı kurcalayan bir şey var, geçen gün ADA nın bir tankını gördüm aşağıdaki resimde siz de görebilirsiniz, dikkatimi ışığın yeşil olması çekti, acaba resimde bir hata mı var yeşilimsi gözüküyor dedim,ADA nın sayfasında o ışığı radım ve buldum modeli: GRAND SOLAR 250 108-0661 with NAMH-250W Green Lamp Bu adrestende siz de görebilirsiziniz http://www.adana.com.my/products/lightingsystem.htm
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/ADA_akvaryum1.jpg[/IMG]
Bunu öğrendikten sonra merak etmeye başladım, herbiri 1700$ olarn bu yeşil armatürleri show için mi koydular yoksa yeşil renk bitkiler tarafından kullanılıyor mu, bilindik markalardan biri olan JBL in en iyi floresanı olan yosun oluşumunu engelleyen ve bitki gelişimi için epey övündükleri JBL SOLAR TROPIC ULTRA'nın 4000K ışık spekturumuna baktım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/JBLgrandsolarUltra.jpg[/IMG]
Grafikte göründüğü gibi yeşil değerleri epey yüksek.
Sonra kendi tankımda kullandığım Philips 840 floresanın spektrumuna bakayım dedim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/Philips840.jpg[/IMG]
Bu da tankım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/12592557_10153460155463981_60648827253092327_n.jpg[/IMG]
Bunların üzerinde kafamda soru işretleri oluşmaya başladı, yeşil renk acaba gerçekten gereksiz mi yoksa sanılanın eksine gerekli mi?
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=enginm2000]Mustafa bey merhaba,
[URL]http://www.ebay.com/itm/Dimmable-Driver-LED-Driver-Transformer-Power-Ceiling-Light-lamp-6-9-12-15-18-21W/301664367702?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3Dfcaded62de0c4849bb2be9b36c23a612%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D291288992942[/URL]
bu linkteki dimm driver'i almayı düşünüyorum, ama gözden kaçırdığım bir spec var mıdır emin olamadım, 300ma da çalışıyor diyor, bendeki 1w lık power ledlerle uyumlu diye düşünüyorum, ve 21w lik olan modeli de max 21 led ışıldatır diye anlıyorum, başka dikkat etmem gereken spec var mı bilemedim? aurdino ile olan ilişkisi nedir hiç bilmediğimden specler den emin olamadım,
daha aurdino konusuna gelemedim, biraz ebay'den baktım ama ilk bakışta çok spec var, anlamladırmak güç, biraz daha konuya bakıp yine görüşünüze sunucam,
tşkler.
[/QUOTE]
Engin bey belki bu işinize yarar.
http://tr.aliexpress.com/store/product/2-4G-4-zone-touch-LED-dimmer-controller-DC12-24V-input-free-shipping/1390012_32503199285.html
[QUOTE=enginm2000]Mustafa bey merhaba,
[URL]http://www.ebay.com/itm/Dimmable-Driver-LED-Driver-Transformer-Power-Ceiling-Light-lamp-6-9-12-15-18-21W/301664367702?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3Dfcaded62de0c4849bb2be9b36c23a612%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D291288992942[/URL]
bu linkteki dimm driver'i almayı düşünüyorum, ama gözden kaçırdığım bir spec var mıdır emin olamadım, 300ma da çalışıyor diyor, bendeki 1w lık power ledlerle uyumlu diye düşünüyorum, ve 21w lik olan modeli de max 21 led ışıldatır diye anlıyorum, başka dikkat etmem gereken spec var mı bilemedim? aurdino ile olan ilişkisi nedir hiç bilmediğimden specler den emin olamadım,
daha aurdino konusuna gelemedim, biraz ebay'den baktım ama ilk bakışta çok spec var, anlamladırmak güç, biraz daha konuya bakıp yine görüşünüze sunucam,
tşkler.
[/QUOTE]
Engin bey belki bu işinize yarar.
http://tr.aliexpress.com/store/product/2-4G-4-zone-touch-LED-dimmer-controller-DC12-24V-input-free-shipping/1390012_32503199285.html
SON MESAJLAR
- Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
KULLANICILAR
- 113 Online Kullanıcı, 61 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
mutlubaba,
ternapi,
Hidro Dinamik,
ootkn,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
Tatar10,
arwenist,
Ozzgur,
mrah,
yeekim,
ahmetfiratozkaya,
ogurcay,
hanlarinhani,
Formicasmind,
ALTEMUR,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
harun reşit,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
balta11,
TurX,
bysmokin,
fetocan,
Kınayu,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
BilalM.,
Ylmzuslu,
Emirrw21,
NightWist,
osmandbnl,
BASARSURMEGOZ,
SoniG,
riderfish,
kocoglu,
Huseyinkprl,
fatihgurhan,
akvarist10UR,
Can78,
ali özer,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
serhan16,
Bora Bey,
reprise,
sulox,
Hkncan,
egedin,
Wolkan,
Kaangzkr,
aranjman,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
