ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Veliahtt
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Ocak 2018 08:53
Son Ziyaret:
08 Şubat 2019 15:06
Toplam Mesaj:
26 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Abbas Tektürk
Doğum Tarihi:
15 Ocak 1994
Yaş:
32
İl:
Istanbul
Meslek:
İşletmeci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
70x30x50 : Erkek Halfmoon Betta - Dişi Halfmoon Betta - Dişi Double Tail Betta - Neon Tetra - Green Neon Tetra - Cüce Vatoz.
Abbas.
SON 10 MESAJI
Uaru Tankıma Öneri Almak İstiyorum.
[QUOTE=ks58]Merhaba iyi hobiler uraularin yanina java fern türleri, cryptoroyne, echinadorus gibi bitkiler koyabilirsin bunlara kolay kolay zarar veremezler[/QUOTE]
Bitkilerin birazdaha tatsız olduğu için mi çünkü uarular kütük kemiren balıklar bitkinin dayanabileceğinden şüphe ediyordum.
[QUOTE=ks58]Merhaba iyi hobiler uraularin yanina java fern türleri, cryptoroyne, echinadorus gibi bitkiler koyabilirsin bunlara kolay kolay zarar veremezler[/QUOTE]
Bitkilerin birazdaha tatsız olduğu için mi çünkü uarular kütük kemiren balıklar bitkinin dayanabileceğinden şüphe ediyordum.
Uaru Tankıma Öneri Almak İstiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/070220190433481.jpg[/IMG]
Uaru tankıma yeşillik katmak istiyorum fakat bu canlılar herkesin bildiği gibi bitki canavarları anubias vb uaruların yaklaşmayacağı türde bitkiler varsa ki akvaryum bitkileri konusunda gerçekten çok acemi biri olduğum için desteğe ihtiyacım var bu konuda yardımcı olabilecek bilir kişiler var ise yönlendirmelerine açığım gerçekten. Ne ekleyebilirim ne yapmalıyım gibi. İlgi alakanız için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/070220190433481.jpg[/IMG]
Uaru tankıma yeşillik katmak istiyorum fakat bu canlılar herkesin bildiği gibi bitki canavarları anubias vb uaruların yaklaşmayacağı türde bitkiler varsa ki akvaryum bitkileri konusunda gerçekten çok acemi biri olduğum için desteğe ihtiyacım var bu konuda yardımcı olabilecek bilir kişiler var ise yönlendirmelerine açığım gerçekten. Ne ekleyebilirim ne yapmalıyım gibi. İlgi alakanız için teşekkür ederim.
Dropsy, Bloat Tedavisi ve Clout Tablet Hakkında
İyi günler, benim iki gündür iki dişi betam öldü. Açıkcası beralar yumurtlama döneminde olduğu için karınları doluydu. Dropsy var mı yok mu anlayamamıstım. Bugün erkek betama baktığımda karnında sislik bir halsizlik ve pullarında kabarma vardı. Balık sanki güneslenir gibi bulduğu her yere uzanıyor. Bi disi betamda akvaryumda oradan oraya sürükleniyor kendini iç filtrenin yanına atıyor. Dropsy midir hastalıkları? Ona göre tedaviye baslayacağım. Annem eczacı olduğu için ilaçları gün içerisinde alacağım. Siz sanirim bu tedaviyi bir balık için yazmıssınız ama bir tankta bir kaç balıkla tedavi etsek problem olur mu? Bazı üyeler yorumlrda dropsynin nedeni olarak farklı balıkların baskısı gibi durumlr yazmıs ondan sorma ihtiyacı hissettim..
İyi günler, benim iki gündür iki dişi betam öldü. Açıkcası beralar yumurtlama döneminde olduğu için karınları doluydu. Dropsy var mı yok mu anlayamamıstım. Bugün erkek betama baktığımda karnında sislik bir halsizlik ve pullarında kabarma vardı. Balık sanki güneslenir gibi bulduğu her yere uzanıyor. Bi disi betamda akvaryumda oradan oraya sürükleniyor kendini iç filtrenin yanına atıyor. Dropsy midir hastalıkları? Ona göre tedaviye baslayacağım. Annem eczacı olduğu için ilaçları gün içerisinde alacağım. Siz sanirim bu tedaviyi bir balık için yazmıssınız ama bir tankta bir kaç balıkla tedavi etsek problem olur mu? Bazı üyeler yorumlrda dropsynin nedeni olarak farklı balıkların baskısı gibi durumlr yazmıs ondan sorma ihtiyacı hissettim..
Neden Ölmüş Olabilir?
[QUOTE=ozkann]Hareketleri yavaşladı ve hareketsizse bir problem mutlaka vardır. Dişi bettalar genelde çok hareketsiz davranışlar sergilemez. Hareketsiz kaldıklarında ise kuytuk ve yüzgeç ve diğer finlerini kapatmaz. Buradan hareketsiz bettalarınızın hasta olup olmadığını anlayabilirsiniz? Fotoğrafa baktığımda bir problem yok gibi duruyor. Ancak iç parazit vb. göremediğimiz bir rahatsızlık olabilir.[/QUOTE]
İç parazit devamlı olarak kontrol ettiğim bir hastalık. Var mı diye sürekli balıklarımı gözlemlerim, ancak böyle bir durum söz konusu değildi. Bende sasirdim forumda bakmadığım hastalık konusu kalmadı fakat yok bulamadım.. bağırsak iltihabı demis üstteki arkadas ama öyle bir durumda söz konusu değildi.
[QUOTE=ozkann]Hareketleri yavaşladı ve hareketsizse bir problem mutlaka vardır. Dişi bettalar genelde çok hareketsiz davranışlar sergilemez. Hareketsiz kaldıklarında ise kuytuk ve yüzgeç ve diğer finlerini kapatmaz. Buradan hareketsiz bettalarınızın hasta olup olmadığını anlayabilirsiniz? Fotoğrafa baktığımda bir problem yok gibi duruyor. Ancak iç parazit vb. göremediğimiz bir rahatsızlık olabilir.[/QUOTE]
İç parazit devamlı olarak kontrol ettiğim bir hastalık. Var mı diye sürekli balıklarımı gözlemlerim, ancak böyle bir durum söz konusu değildi. Bende sasirdim forumda bakmadığım hastalık konusu kalmadı fakat yok bulamadım.. bağırsak iltihabı demis üstteki arkadas ama öyle bir durumda söz konusu değildi.
Neden Ölmüş Olabilir?
İyi akşamlar akvaryum.com ailesi. Dişi DT beta balığım sabaha karşı ölü bulundu. Akşam kendini bulduğu köklerin üzerine serilircesine bırakıyor veya taşların üzerine uzanıyordu. Ama daha sonra bisey yokmus gibi yüzüyordu. Betalar genelde bu tar tavırlarda olduğu için çok önem vermedim ama az önce uyandığımda ölmüs olarak buldum. Karnı yumurta dolu olduğundan karnında sislik var mı falan pek anlayamadım. Fakat sabah bir beta balığım ölen balığımın tüpçüğünü ısırdı. Bununla bir ilgisi olabilir mi? Neden ölmüs olabileceği hakkında fikri olan? Diğer balıklarıma da bisey olur mu? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/080420180715331.jpg[/IMG]
Edit: bugün bir balığım daha befat etti..
Sanırım erkek betamda da bir dropsy hastalığı mevcut. Pulları kabarmış şekilde ve eskisi gibi istahı yok. Anlayanlar bir yardımcı olursa sevinirim.. kaybetmek istemem.. diğer o halde olan balıkla resimleri.. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180935541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180936021.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-09 09:36:23[/EDIT]
İyi akşamlar akvaryum.com ailesi. Dişi DT beta balığım sabaha karşı ölü bulundu. Akşam kendini bulduğu köklerin üzerine serilircesine bırakıyor veya taşların üzerine uzanıyordu. Ama daha sonra bisey yokmus gibi yüzüyordu. Betalar genelde bu tar tavırlarda olduğu için çok önem vermedim ama az önce uyandığımda ölmüs olarak buldum. Karnı yumurta dolu olduğundan karnında sislik var mı falan pek anlayamadım. Fakat sabah bir beta balığım ölen balığımın tüpçüğünü ısırdı. Bununla bir ilgisi olabilir mi? Neden ölmüs olabileceği hakkında fikri olan? Diğer balıklarıma da bisey olur mu? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/080420180715331.jpg[/IMG]
Edit: bugün bir balığım daha befat etti..
Sanırım erkek betamda da bir dropsy hastalığı mevcut. Pulları kabarmış şekilde ve eskisi gibi istahı yok. Anlayanlar bir yardımcı olursa sevinirim.. kaybetmek istemem.. diğer o halde olan balıkla resimleri.. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180935541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180936021.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-09 09:36:23[/EDIT]
Beta Balıkları Ve Yumurtlama Dönemleri
[QUOTE=BadWolf]Üreme konusunda makale okumuş olsanız bettanın hamile kalmayacağını az çok kestirmeniz mümkün olurdu diye düşünüyorum.
- Erkek en fazla 2 dişi ile çiftleşebilir. Domestik bettalar birden fazla dişi ile çiftleştiklerinde yabani kuzenlerine oranla çok güçsüz düşerler.
- Tankta pipo filtre olmalı ancak yavrular serbest yüzüşe geçene kadar çalıştırılmaz.
- Yumurtadan dolayı kararma görülmez.
- Su yüksekliği 1-2 karış civarı ideal olacaktır.
- Üremeye hazırlanırken canlı yem takviyesi şarttır. Kuru yem markası fark etmeksizin yetersizdir.
- Tekrar söylüyorum, bettalar doğum yapmaz. Sırf "doğum" deniyor diye abik gubik sindirim problemlerini "hamilelik" sanan o kadar çok hobici oluyor ki şaşıp kalırsınız. B canlılar dış döllenme ve dış gelişim gösterirler.
- Eğer uygun hazırlanmazlarsa erkek te dişi de bu süreçte yorgunluk, stres, hırpalanma ve açlık nedeni ile ölebilir. Üreme tankına salındıkları günden itibaren erkek aşağı yukarı bir tam haftayı aç ve çok yorucu olan kurlaşma, yuva yapma ve tamiri, çiftleşme ve yavru bakımı gibi işlerle uğraşarak geçirir. Dişinin ise erkeğin şiddetli kurlaşmasına dayanabilecek kadar dinç olması şarttır.
- Aynı anda batın yavruyu yetiştirmek dahi tecrübe ister. Aynı anda 7-8 batın yetiştirmek ise özellikle maddi açıdan ve efor olarak çok zorlayıcı olacaktır. Neticede her batında 100-300 kadar yavru alınır. Bu yavrular ilk 3 ay sadece canlı yem kabul eder. Ve erkeklerin gelişimini sürdürmesi için ayrılması gereklidir.[/QUOTE]
Öncelikle cevap verdiğiniz ve zaman ayırdığınız için teşekkür ediyorum. "Hamile" şeklinde belirtirken aslında onların yumurta dökmek istediğini, hamile olmadığını bende farkındayım. Burada bu şekilde belirtiyor oluşum bilmediğim veya yanlış öğrendiğim anlamına gelmiyor (bence). Resim göndermem durumunda bunun şişkinlik mi yoksa yumurtlama isteği mi olduğunu bana belirtebilirseniz çok sevinirim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bir kaç soru daha sormak istiyorum. Erkek en fazla iki dişi ile belli bir dönem içerisinde mi yoksa temelli olarak mı çiftleşiyor? Yani erkek, 2 dişi ile çiftleştikten sonra bir daha asla baska bir balık ile çiftleşemez mi? Çiftleşebilirse ne kadar süre sonra? Birde kararmanın sebebi ne olabilir? Fikriniz var mı? Birde 2 gündür geçmeyen beyaz benek problemim var..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-03 01:37:25[/EDIT]
[QUOTE=BadWolf]Üreme konusunda makale okumuş olsanız bettanın hamile kalmayacağını az çok kestirmeniz mümkün olurdu diye düşünüyorum.
- Erkek en fazla 2 dişi ile çiftleşebilir. Domestik bettalar birden fazla dişi ile çiftleştiklerinde yabani kuzenlerine oranla çok güçsüz düşerler.
- Tankta pipo filtre olmalı ancak yavrular serbest yüzüşe geçene kadar çalıştırılmaz.
- Yumurtadan dolayı kararma görülmez.
- Su yüksekliği 1-2 karış civarı ideal olacaktır.
- Üremeye hazırlanırken canlı yem takviyesi şarttır. Kuru yem markası fark etmeksizin yetersizdir.
- Tekrar söylüyorum, bettalar doğum yapmaz. Sırf "doğum" deniyor diye abik gubik sindirim problemlerini "hamilelik" sanan o kadar çok hobici oluyor ki şaşıp kalırsınız. B canlılar dış döllenme ve dış gelişim gösterirler.
- Eğer uygun hazırlanmazlarsa erkek te dişi de bu süreçte yorgunluk, stres, hırpalanma ve açlık nedeni ile ölebilir. Üreme tankına salındıkları günden itibaren erkek aşağı yukarı bir tam haftayı aç ve çok yorucu olan kurlaşma, yuva yapma ve tamiri, çiftleşme ve yavru bakımı gibi işlerle uğraşarak geçirir. Dişinin ise erkeğin şiddetli kurlaşmasına dayanabilecek kadar dinç olması şarttır.
- Aynı anda batın yavruyu yetiştirmek dahi tecrübe ister. Aynı anda 7-8 batın yetiştirmek ise özellikle maddi açıdan ve efor olarak çok zorlayıcı olacaktır. Neticede her batında 100-300 kadar yavru alınır. Bu yavrular ilk 3 ay sadece canlı yem kabul eder. Ve erkeklerin gelişimini sürdürmesi için ayrılması gereklidir.[/QUOTE]
Öncelikle cevap verdiğiniz ve zaman ayırdığınız için teşekkür ediyorum. "Hamile" şeklinde belirtirken aslında onların yumurta dökmek istediğini, hamile olmadığını bende farkındayım. Burada bu şekilde belirtiyor oluşum bilmediğim veya yanlış öğrendiğim anlamına gelmiyor (bence). Resim göndermem durumunda bunun şişkinlik mi yoksa yumurtlama isteği mi olduğunu bana belirtebilirseniz çok sevinirim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bir kaç soru daha sormak istiyorum. Erkek en fazla iki dişi ile belli bir dönem içerisinde mi yoksa temelli olarak mı çiftleşiyor? Yani erkek, 2 dişi ile çiftleştikten sonra bir daha asla baska bir balık ile çiftleşemez mi? Çiftleşebilirse ne kadar süre sonra? Birde kararmanın sebebi ne olabilir? Fikriniz var mı? Birde 2 gündür geçmeyen beyaz benek problemim var..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-03 01:37:25[/EDIT]
Beta Balıkları Ve Yumurtlama Dönemleri
İyi akşamlar Akvaryum.com ailesi. Bir kaç gün önce açtığım forum baslığında betalarımın hamile olup olmadığını sormuştum. Gelen 2 cevaptan sonra hamile olduklarını anladım. Zaten suan karınları aşırı derecede şiş. Akvaryumda 1 adet erkek ve 8 adet dişi mevcut. Bir kaç üreme konusunda makale okudum ve video izledim. Sormak istediklerim şunlar;
- Sekiz tane olan dişilerimin hepsi yumurtlama döneminde. Sırayla aynı alanda yumurtlatabilir miyim? Bu konuda ne yapmalıyım?
- Üreme olacak tankta dişi ve erkek betanın tanışması, yuva yapması ve yumurta dökmesi sırasında hava filtresiyle yada bir bitki ile hava vermeli miyim? Yoksa yavrular yumurtadan çıkıp, babayı tanktan aldıktan sonra mı hava vermeliyim ?
Açıkcası makaleyi okuduğumda buralar ile ilgili çok birşey anlamadım. Pipo filtreyi koyun demiş üreme tankına fakat kimisi de yuva dağılmaması için hava filtresi çalıştırmayın yoksa erkek beta yuva dağılırsa dişiyi saldığınızda öldürür demiş.
- Son olarak betalarımın karnı yumurtalardan dolayı mı simsiyah yoksa farklı bir problem mi var? Daha bugün siyahlık başladı öncesinde yoktu.
Cevap veren, cevap vermeyen, tavsiyede bulunan, bulunmayan herkese teşekkür ediyorum. İyi hobiler dilerim.
EDİT: Şuan bütün betaların bulunduğu akvaryumun litresi: 115lt
Üreme için kullanılacak akvaryumun normal litresi 60lt (ama hepsini doldurmayacağım, 10 cm kadar dolduracağım)
Betalar düzenli olarak Tropical Softline Betta - Hikari Tropical yemlerle - Tropical Beta - Tropical Supervit - Tropical Nanovit - Tropical - Vitality & Color - Ocean N. - Mix Dondurulmuş yemler (adını unuttuğum bir kaç yem daha var) bunlarla besleniyor. Doğumdan sonra dişi betalarım çok güçsüz düşer mi?
İyi akşamlar Akvaryum.com ailesi. Bir kaç gün önce açtığım forum baslığında betalarımın hamile olup olmadığını sormuştum. Gelen 2 cevaptan sonra hamile olduklarını anladım. Zaten suan karınları aşırı derecede şiş. Akvaryumda 1 adet erkek ve 8 adet dişi mevcut. Bir kaç üreme konusunda makale okudum ve video izledim. Sormak istediklerim şunlar;
- Sekiz tane olan dişilerimin hepsi yumurtlama döneminde. Sırayla aynı alanda yumurtlatabilir miyim? Bu konuda ne yapmalıyım?
- Üreme olacak tankta dişi ve erkek betanın tanışması, yuva yapması ve yumurta dökmesi sırasında hava filtresiyle yada bir bitki ile hava vermeli miyim? Yoksa yavrular yumurtadan çıkıp, babayı tanktan aldıktan sonra mı hava vermeliyim ?
Açıkcası makaleyi okuduğumda buralar ile ilgili çok birşey anlamadım. Pipo filtreyi koyun demiş üreme tankına fakat kimisi de yuva dağılmaması için hava filtresi çalıştırmayın yoksa erkek beta yuva dağılırsa dişiyi saldığınızda öldürür demiş.
- Son olarak betalarımın karnı yumurtalardan dolayı mı simsiyah yoksa farklı bir problem mi var? Daha bugün siyahlık başladı öncesinde yoktu.
Cevap veren, cevap vermeyen, tavsiyede bulunan, bulunmayan herkese teşekkür ediyorum. İyi hobiler dilerim.
EDİT: Şuan bütün betaların bulunduğu akvaryumun litresi: 115lt
Üreme için kullanılacak akvaryumun normal litresi 60lt (ama hepsini doldurmayacağım, 10 cm kadar dolduracağım)
Betalar düzenli olarak Tropical Softline Betta - Hikari Tropical yemlerle - Tropical Beta - Tropical Supervit - Tropical Nanovit - Tropical - Vitality & Color - Ocean N. - Mix Dondurulmuş yemler (adını unuttuğum bir kaç yem daha var) bunlarla besleniyor. Doğumdan sonra dişi betalarım çok güçsüz düşer mi?
Betalarım Yumurtlama Döneminde Mi?
İyi günler akvaryum.com ailesi, betalarımın 5 tanesinin karnı bu sekilde sisik ve tüp gibi birsey çıktı altında. Yumurtlamak mı istiyor yoksa siskinlikten mi? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539381.jpg[/IMG]
İyi günler akvaryum.com ailesi, betalarımın 5 tanesinin karnı bu sekilde sisik ve tüp gibi birsey çıktı altında. Yumurtlamak mı istiyor yoksa siskinlikten mi? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539381.jpg[/IMG]
Vatozların Bu Kadar Dışkı Bırakması Normal Mi?
[QUOTE=Kınayu]4 Adet vatozunda bu kadar dışkı çıkaraması ve çıkaracağını düşünmüyorum bende yada aldığınız amaç için vatozlara baya bir yem kaynağı çıkmış olabilirki diye düşünsek yine de pek olası görünmüyor. Bunlar bahsettiğiniz köklerin salınımları olmasın [:?][/QUOTE] yok hiç sanmiyorum çünkü o salınım böyle yumuşak şeffaf bisey. [QUOTE=Dielife]Vatozlarınız hiç durmadan kökleri kemirdiği için böyle oluyor. Sayısını 1 yada 1 çift yaparsanız daha azalır. Kökleri yeni koyduysanız yada kökleri vatozlar ile ilk kez kullanıyosanız bu durum normal. Köklerin sert kısmına gelene kadar kemiriyorlar. Zaman geçtikçe kök pürüzsüzleşiyor. Yani adeta zımparalıyolar :) kökün dış yüzeyini bitirdiklerinde kökün rengide açılıyor zaten. O zaman daha az kemiriyolar. Bunlar benim gözlemim.[/QUOTE] kökler geleli bi bir ay oldu fakat vatozlar onlarla dediğiniz gibi yeni tanıştı. 25 inde başka balık ekleyeceğim o zamana kadar vatozlar hızlı çalışsın diye Akvaryumcu abi bu sayıda verdi.. umarım dediğiniz gibi olur.. o süreyi sabırla bekliyorum. Belki o zaman dışkı problemi ortadan kalkar.. [QUOTE=emirhancakir]Vatozlar normal canlılara göre çok daha fazla dışkı bırakır. Yüzlerce belki de binlerce kez tek parça halinde kopmadan, 30-40cm dışkıyı peşinde sürüklediğine şahit oldum :) Normal yani, içiniz rahat olsun, daha az yemlemeye özen gösterin yoksa çok dışkıya sebep olursunuz..[/QUOTE] aslında vatozları yemlemiyorum desem yalan olmaz :) bende öyle uzun dıskıya defalarca denk geldim ama hiç böyle bir kirlilik görmemiştim.. [QUOTE=rokolist]
Balıklarınız cücelerden önce bu kadar dışkı bırakıyormuydu ? Asıl önemli sorun orada cüceleri ekledikten sonra mı bu olay böyle oldu demek istediniz Abbas Bey daha açıklayıcı anlatırsanız daha mantıklı olur.
Dışkı boyları neonlardan büyük nerdeyse Neondan olduğunu düşünmüyorum ben.[/QUOTE] orkun bey neon olmadığı belli zaten.. onlar bu kadar dıskı hiç bırakmadılar.. evet cücelerden sonra bu hale geldi..
[QUOTE=Kınayu]4 Adet vatozunda bu kadar dışkı çıkaraması ve çıkaracağını düşünmüyorum bende yada aldığınız amaç için vatozlara baya bir yem kaynağı çıkmış olabilirki diye düşünsek yine de pek olası görünmüyor. Bunlar bahsettiğiniz köklerin salınımları olmasın [:?][/QUOTE] yok hiç sanmiyorum çünkü o salınım böyle yumuşak şeffaf bisey. [QUOTE=Dielife]Vatozlarınız hiç durmadan kökleri kemirdiği için böyle oluyor. Sayısını 1 yada 1 çift yaparsanız daha azalır. Kökleri yeni koyduysanız yada kökleri vatozlar ile ilk kez kullanıyosanız bu durum normal. Köklerin sert kısmına gelene kadar kemiriyorlar. Zaman geçtikçe kök pürüzsüzleşiyor. Yani adeta zımparalıyolar :) kökün dış yüzeyini bitirdiklerinde kökün rengide açılıyor zaten. O zaman daha az kemiriyolar. Bunlar benim gözlemim.[/QUOTE] kökler geleli bi bir ay oldu fakat vatozlar onlarla dediğiniz gibi yeni tanıştı. 25 inde başka balık ekleyeceğim o zamana kadar vatozlar hızlı çalışsın diye Akvaryumcu abi bu sayıda verdi.. umarım dediğiniz gibi olur.. o süreyi sabırla bekliyorum. Belki o zaman dışkı problemi ortadan kalkar.. [QUOTE=emirhancakir]Vatozlar normal canlılara göre çok daha fazla dışkı bırakır. Yüzlerce belki de binlerce kez tek parça halinde kopmadan, 30-40cm dışkıyı peşinde sürüklediğine şahit oldum :) Normal yani, içiniz rahat olsun, daha az yemlemeye özen gösterin yoksa çok dışkıya sebep olursunuz..[/QUOTE] aslında vatozları yemlemiyorum desem yalan olmaz :) bende öyle uzun dıskıya defalarca denk geldim ama hiç böyle bir kirlilik görmemiştim.. [QUOTE=rokolist]
Balıklarınız cücelerden önce bu kadar dışkı bırakıyormuydu ? Asıl önemli sorun orada cüceleri ekledikten sonra mı bu olay böyle oldu demek istediniz Abbas Bey daha açıklayıcı anlatırsanız daha mantıklı olur.
Dışkı boyları neonlardan büyük nerdeyse Neondan olduğunu düşünmüyorum ben.[/QUOTE] orkun bey neon olmadığı belli zaten.. onlar bu kadar dıskı hiç bırakmadılar.. evet cücelerden sonra bu hale geldi..
Vatozların Bu Kadar Dışkı Bırakması Normal Mi?
[QUOTE=koruyucu3443]
Hocam balık sayısı çok olmuş. Yerlerde hep dışkı... 12 saat sonra onlar suyu bozmaya başlar diye biliyorum. Bu kadar balığa her gün dip çekimi gerekir. Neonların yarısını çıkarın bence ve vatozları da üretme gibi bir amacınız yoksa sayıyı 1 e indirin.[/QUOTE]
Forumdaki bir arkadaşımız bu sayının yeterli olacağını söylemişti, bu nedenle bu kadar aldım aslında. 4 vatoz salınımları temizlesin diye alındı daha sonra çıkarılacak hocam.. önerileriniz için teşekkür ederim[:)]
[QUOTE=koruyucu3443]
Hocam balık sayısı çok olmuş. Yerlerde hep dışkı... 12 saat sonra onlar suyu bozmaya başlar diye biliyorum. Bu kadar balığa her gün dip çekimi gerekir. Neonların yarısını çıkarın bence ve vatozları da üretme gibi bir amacınız yoksa sayıyı 1 e indirin.[/QUOTE]
Forumdaki bir arkadaşımız bu sayının yeterli olacağını söylemişti, bu nedenle bu kadar aldım aslında. 4 vatoz salınımları temizlesin diye alındı daha sonra çıkarılacak hocam.. önerileriniz için teşekkür ederim[:)]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
