ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
draje13
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Kasım 2018 21:45
Son Ziyaret:
01 Kasım 2025 22:03
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emrullah AKGÜL
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bartin
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emrullah AKGÜL
SON 7 MESAJI
Tropheus Kapampa Limespot F1
Herkese merhabalar, konuyu açma nedenimden kısaca bahsedeyim; İlk kez 4 ay önce tropheus bakmaya başladım. Bu konuda bildiklerim kadar, eksiklerim olduğunu düşünüyorum (özellikle yavru bakımı konusunda). Bu konuda sizlerin tecrübelerinde de fikir almak istediğim için bu konuyu açtım.
[B]Akvaryum Özellikleri:[/B] 125*45*45 (15cm yan sump), 3 adet doğal taş, 1 adet gnays kaya, jbl sansibar snow kum. Yavruluk ise Ziss Bl-3.
[B]Balık Türü:[/B] Tropheus Kapampa LimeSpot F1 (2E - 8D)
[B]Yemler:[/B] Tropical 3 Algea (Tablet), Sera Flora, Tetra Algea Mix, Tropical Super Forte, Dainichi Veggie Deluxe, Dainichi Veggie FX
[B]Takviyeler:[/B] Reeflowers African Salt
Sistemim ise şöyle, 60 Litrelik bir su dinlendirme kabım var içerisinde küçük bir köşe pipo filtre var içerisinde de karbon bulunmakta. Su değişimlerimi önceden haftalık %30 yapıyordum, şimdi ise aylık %30 yapıyorum.Yemleme sıklığım ise günde iki kezdir. 26.04.2020 tarihinde, ağzı dolu olan 2 dişi balığı kusturdum. Toplamda 14 adet kesesiz yavru aldım ve aynı akvaryum içerisindeki yavruluğuma ekledim. Yavrular için ise sera flora, tetra algea mix ve tropical super forte yemleri eşit miktarda alıp, toz haline getirdim. Çok az miktarda günde 3 kez yemeleme yapıyorum.
Yavruların beslenmesini nasıl yapabilirim?
Su değişimlerini aylık yapmaya devam edeyim mi?
Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201230591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231061.jpg[/IMG]
Herkese merhabalar, konuyu açma nedenimden kısaca bahsedeyim; İlk kez 4 ay önce tropheus bakmaya başladım. Bu konuda bildiklerim kadar, eksiklerim olduğunu düşünüyorum (özellikle yavru bakımı konusunda). Bu konuda sizlerin tecrübelerinde de fikir almak istediğim için bu konuyu açtım.
[B]Akvaryum Özellikleri:[/B] 125*45*45 (15cm yan sump), 3 adet doğal taş, 1 adet gnays kaya, jbl sansibar snow kum. Yavruluk ise Ziss Bl-3.
[B]Balık Türü:[/B] Tropheus Kapampa LimeSpot F1 (2E - 8D)
[B]Yemler:[/B] Tropical 3 Algea (Tablet), Sera Flora, Tetra Algea Mix, Tropical Super Forte, Dainichi Veggie Deluxe, Dainichi Veggie FX
[B]Takviyeler:[/B] Reeflowers African Salt
Sistemim ise şöyle, 60 Litrelik bir su dinlendirme kabım var içerisinde küçük bir köşe pipo filtre var içerisinde de karbon bulunmakta. Su değişimlerimi önceden haftalık %30 yapıyordum, şimdi ise aylık %30 yapıyorum.Yemleme sıklığım ise günde iki kezdir. 26.04.2020 tarihinde, ağzı dolu olan 2 dişi balığı kusturdum. Toplamda 14 adet kesesiz yavru aldım ve aynı akvaryum içerisindeki yavruluğuma ekledim. Yavrular için ise sera flora, tetra algea mix ve tropical super forte yemleri eşit miktarda alıp, toz haline getirdim. Çok az miktarda günde 3 kez yemeleme yapıyorum.
Yavruların beslenmesini nasıl yapabilirim?
Su değişimlerini aylık yapmaya devam edeyim mi?
Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201230591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231061.jpg[/IMG]
Hobide Yeniyim Bilginiz Lazımm
Öncelikle yeni hobiniz hayırlı olsun. Benimde beslemeye başladığım ilk balık japondu. Önce doğruları daha sonra da yanlışları sayayım sizin için.
Doğrular;
1- Pipo filtre sizin için şimdilik yeterli olacaktır ve hava çıkışı da yeterlidir.
2- Dış filtre almanız daha faydalı olacaktır. O zamana kadar pipo filtre yeterlidir.
3- Japon balığı seçiminiz ilk başlangıç için doğru olmuş.
4- Akvuryum hacmini ve boyutları yazmamışsınız ama resimlerde gördüğüm kadar, yeterli olacağını düşünüyorum.
Yanlışlar;
1- Taban malzemesi seçiminiz kesinlikle yanlıştır. Yapacağınız yemleme sonrası taşların arasına ve altına giden yemler bir süre sonra nitrat patlamasına neden olacaktır. Taş ve midye kabuğu yerine, silis kum kullanmalısınız. Japon balıkları ağızlarına kum alıp geri çıkartmayı severler ve buna en uygun kum türü, silis kumdur.
2- Küçükte olsa bir adet mango kökü gibi bir kök kullanmalısınız. (Ekstra olarak isterseniz üzerine 2-3 yaprak anubias bağlayabilirsiniz. Japon balıklarının stresini azaltacaktır ve bakım, ışık vs ekstra bir şey istemez.)
3- Işıklandırmanız yetersiz. Elektrikçilerden çok ucuz hazır led ışıklar bulabilirisiniz. (30TL civarı)
4- Yapay aksesuar kullanmamalısınız çünkü bunların hemen hemen tamamı suya üzerlerindeki boyadan ve yapıldıkları malzemeden dolayı salınım yaparlar ve balıklara zararlıdır.
Tavsiyelerim;
1- En az iki çeşit yem almalısınız ve en az iki öğün yemleme yapmalısınız.
2- Akvaryumda bence japondan başka bir balık bakmamalısınız. (En azından ilk başlangıç için tek tür balık beslemek ve o balık üzerine araştırma, beslenme, su değişimi vb gibi şeylerde tecrübe kazanıp daha sonra diğer balıklara geçmeniz hobiden soğumamanız adına daha iyi olacaktır.)
3- Dış filtre alana kadar haftada bir kez olacak şekilde akvaryum litrenizin %30'u kadar dip çekimi yapıp yerine 2-3 gün su şişelerinde dinlendirdiğiniz suyu eklemelisiniz. Dış filtre aldıktan sonra bu işlemi ayda bir kez yapabilirsiniz.
4- Cüce vatoz veya corydoras eklemenizi tavsiye ederim, tabanda kalacak yem artıklarını yemeleri için.
5- Akvaryumun arkasına ölçülerinize göre mukavva üzerine siyah, mavi, beyaz gibi istediğiniz gibi bir düz renk kartonu yapıştırırsanız daha güzel bir arka fonu ucuz yoldan halledebilirisiniz. Ama dikkat edin suya temas etmesin.
- Litre ve ölçüleri bilmediğim için filtre konusunda bir şey diyemem ama japonlar fazla akıntı sevmezler. Debisini ona göre ayarlamalısınız.
Şimdilik gördüklerim ve aklıma gelenler bunlar, keyifli hobiler dilerim. Aramıza hoşgeldiniz.[EDIT]draje13,2019-11-27 09:27:52[/EDIT]
Öncelikle yeni hobiniz hayırlı olsun. Benimde beslemeye başladığım ilk balık japondu. Önce doğruları daha sonra da yanlışları sayayım sizin için.
Doğrular;
1- Pipo filtre sizin için şimdilik yeterli olacaktır ve hava çıkışı da yeterlidir.
2- Dış filtre almanız daha faydalı olacaktır. O zamana kadar pipo filtre yeterlidir.
3- Japon balığı seçiminiz ilk başlangıç için doğru olmuş.
4- Akvuryum hacmini ve boyutları yazmamışsınız ama resimlerde gördüğüm kadar, yeterli olacağını düşünüyorum.
Yanlışlar;
1- Taban malzemesi seçiminiz kesinlikle yanlıştır. Yapacağınız yemleme sonrası taşların arasına ve altına giden yemler bir süre sonra nitrat patlamasına neden olacaktır. Taş ve midye kabuğu yerine, silis kum kullanmalısınız. Japon balıkları ağızlarına kum alıp geri çıkartmayı severler ve buna en uygun kum türü, silis kumdur.
2- Küçükte olsa bir adet mango kökü gibi bir kök kullanmalısınız. (Ekstra olarak isterseniz üzerine 2-3 yaprak anubias bağlayabilirsiniz. Japon balıklarının stresini azaltacaktır ve bakım, ışık vs ekstra bir şey istemez.)
3- Işıklandırmanız yetersiz. Elektrikçilerden çok ucuz hazır led ışıklar bulabilirisiniz. (30TL civarı)
4- Yapay aksesuar kullanmamalısınız çünkü bunların hemen hemen tamamı suya üzerlerindeki boyadan ve yapıldıkları malzemeden dolayı salınım yaparlar ve balıklara zararlıdır.
Tavsiyelerim;
1- En az iki çeşit yem almalısınız ve en az iki öğün yemleme yapmalısınız.
2- Akvaryumda bence japondan başka bir balık bakmamalısınız. (En azından ilk başlangıç için tek tür balık beslemek ve o balık üzerine araştırma, beslenme, su değişimi vb gibi şeylerde tecrübe kazanıp daha sonra diğer balıklara geçmeniz hobiden soğumamanız adına daha iyi olacaktır.)
3- Dış filtre alana kadar haftada bir kez olacak şekilde akvaryum litrenizin %30'u kadar dip çekimi yapıp yerine 2-3 gün su şişelerinde dinlendirdiğiniz suyu eklemelisiniz. Dış filtre aldıktan sonra bu işlemi ayda bir kez yapabilirsiniz.
4- Cüce vatoz veya corydoras eklemenizi tavsiye ederim, tabanda kalacak yem artıklarını yemeleri için.
5- Akvaryumun arkasına ölçülerinize göre mukavva üzerine siyah, mavi, beyaz gibi istediğiniz gibi bir düz renk kartonu yapıştırırsanız daha güzel bir arka fonu ucuz yoldan halledebilirisiniz. Ama dikkat edin suya temas etmesin.
- Litre ve ölçüleri bilmediğim için filtre konusunda bir şey diyemem ama japonlar fazla akıntı sevmezler. Debisini ona göre ayarlamalısınız.
Şimdilik gördüklerim ve aklıma gelenler bunlar, keyifli hobiler dilerim. Aramıza hoşgeldiniz.[EDIT]draje13,2019-11-27 09:27:52[/EDIT]
Bunlar Ne Yumurtası Olabilir?
[QUOTE=ceyh]
Tamam, onlar zamanla açılmış ve içerisindekiler açığa çıkmıştır, bu topladıklarınız o gübreler olmalı.[/QUOTE]
Boşuna panik yapmışım demek ki [:)))] kusura bakmayın, teşekkür ederim ilgiliniz için [:)][EDIT]draje13,2019-10-29 20:48:38[/EDIT]
[QUOTE=ceyh]
Tamam, onlar zamanla açılmış ve içerisindekiler açığa çıkmıştır, bu topladıklarınız o gübreler olmalı.[/QUOTE]
Boşuna panik yapmışım demek ki [:)))] kusura bakmayın, teşekkür ederim ilgiliniz için [:)][EDIT]draje13,2019-10-29 20:48:38[/EDIT]
Bunlar Ne Yumurtası Olabilir?
[QUOTE=ceyh]Balık yumurtası gibi değiller pek, akıllı gübre kullanmış mıydınız?[/QUOTE]
Tam olarak adını bilmiyorum ama ilk kurulumda kapsül şeklinde taban gübresi kullanmıştım.
[QUOTE=ceyh]Balık yumurtası gibi değiller pek, akıllı gübre kullanmış mıydınız?[/QUOTE]
Tam olarak adını bilmiyorum ama ilk kurulumda kapsül şeklinde taban gübresi kullanmıştım.
Bunlar Ne Yumurtası Olabilir?
Akvaryumu temizlerken tabanı biraz havalandırayım dedim ve kumun altından yumurtalar çıktı ama ne yumurtasıdır emin değilim. 4 adet damızlık corrydoras var, 15civarı bosemani var ama hepsi damızlık değil, 3 adet tetrazone var. Sizce unlar ne yumurtası olabilir ve nasıl yumurtadan çıkartabilirim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/291020192010101.jpg[/IMG]
Akvaryumu temizlerken tabanı biraz havalandırayım dedim ve kumun altından yumurtalar çıktı ama ne yumurtasıdır emin değilim. 4 adet damızlık corrydoras var, 15civarı bosemani var ama hepsi damızlık değil, 3 adet tetrazone var. Sizce unlar ne yumurtası olabilir ve nasıl yumurtadan çıkartabilirim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/291020192010101.jpg[/IMG]
Bitkili Akvaryum İçin Yorumlarınızı Bekliyorum.
[QUOTE=Arkun]Merhaba,
Sizin biraz kafanız karışmış sanıyorum ki. Yine de çok da bilinçsiz ilerlemiyorsunuz bu güzel. Şimdi şöyle ki, low tech bir tank kurduğunuza göre bu demek oluyor ki bu tankta co2 desteksiz, düşük aydınlatma ve düşük gübreleme ihtiyacı duyan bitkiler yetiştireceksiniz. Bu açıdan baktığımızda;
1. Taban: Kurduğunuz taban güzel. Lav + hagen yapmışsınız aralara da kapsul gübre ile desteklemişsiniz.[B] Uygun.[/B]
2. Bitkiler: Seçtiğiniz bitkiler low tech içindir. [B]Uygun.[/B]
3. Aydınlatma: Bu konuda biraz kafanız karışmış. Floresan ile başlamışsınız daha sonra zayıf bulup LED e geçmişsiniz. Ancak aydınlatma kafanıza göre belirleyebileceğiniz bir parametre değildir. Çok önemli bir parametre olmakla birlikte aydınlatmanın dikkatle seçilmesi, hassas davranılması ve bu işe özenilmesi gereklidir. DIY ve LED bir aydınlatma kullanacaksanız bunun low tech için yeterli, uygun ve doğru bir aydınlatma olduğundan emin olmalısınız. Uzman desteği almalısınız. Rastgele aydınlatma tercihleri dengeyi alt üst eder ve sonuç yosunlarla dolu, bitki balık ölümlerinin yaşandığı, ekosistemin oturmadığı bir tank olacaktır. Eğer daha garanti olmasını ve bu parametrede fazla uğraşmayıp sonuca daha kolay ulaşmak isterseniz floresan tercih etmeniz daha uygun olacaktır. [B]Uygun değil.[/B]
4. Gübreleme: Low tech bir tank için kullandığınız gübreleme metodu uygun değildir. Siz high tech tanklar için bir gübreleme yapıyorsunuz. Low tech tanklarda tek çeşit ve karışık elementleri içeren gübreler kullanılır. Örn. sera flora, seachem flourish, reeflowers all inclusive gibi. Fazlaca verilen gübreleri low tech tanklarda bitkiler kullanmayacak ve yosun patlaması yaşanacaktır. [B]Uygun değil.[/B]
5. Arada bir co2 verdiğinizi söylüyorsunuz. Low tech bitkilerin co2 ihtiyacı min. seviyededir bu sebeple ilave co2 sistemlerine ihtiyaç duymamaktalar. Low tech tanklarda co2 desteği bulunmamaktadır. Kullanılmayan co2 de balıkları rahatsız edip ölümlerine dahi yol açabilir. [B]Uygun değil.[/B]
6. Akvaryumlarda su değişimleri haftalık olarak yapılmaktadır ve low tech tanklarda %15-%20 lik bir su değişimi gayet yeterlidir. [B]Uygun değil.[/B]
Sonuç olarak low tech tanklar bakımı oldukça basit sistemlerdir. Bunu karmaşık ve kompleks hale getirmenin anlamı yoktur. Co2 siz, tek tip sıvı gübre ile zeminde de herhangi özel bir capsul veya misket gübre bile gerek olmadan büyük oranda iyi bir aydınlatma ile low tech tanklarda başarı kaçınılmazdır. Bir de dış filtreniz var ise zaten sıkıntı yaşama şansınız iyice düşüyor.
Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Öncelikle demek istediklerimi ve duymak istediklerimin tam anlatabilmiş olduğuma sevindim. Verdiğiniz cevapların tamamı kafamdaki soru işaretlerini gidermeye yönelik, bu yüzden teşekkür ederim.
Gübrelemeye daha çok dikkat edeceğim, zaten 1 aydır sıvı gübre desteğini kesmiştim kullanmıyordum. Dediğinize dikkat ederek azar azar kullanacağım.
Co2 yapmayı da bırakacağım.
Filtre olarak ise yan sump kullanıyorum.
[QUOTE=Arkun]Merhaba,
Sizin biraz kafanız karışmış sanıyorum ki. Yine de çok da bilinçsiz ilerlemiyorsunuz bu güzel. Şimdi şöyle ki, low tech bir tank kurduğunuza göre bu demek oluyor ki bu tankta co2 desteksiz, düşük aydınlatma ve düşük gübreleme ihtiyacı duyan bitkiler yetiştireceksiniz. Bu açıdan baktığımızda;
1. Taban: Kurduğunuz taban güzel. Lav + hagen yapmışsınız aralara da kapsul gübre ile desteklemişsiniz.[B] Uygun.[/B]
2. Bitkiler: Seçtiğiniz bitkiler low tech içindir. [B]Uygun.[/B]
3. Aydınlatma: Bu konuda biraz kafanız karışmış. Floresan ile başlamışsınız daha sonra zayıf bulup LED e geçmişsiniz. Ancak aydınlatma kafanıza göre belirleyebileceğiniz bir parametre değildir. Çok önemli bir parametre olmakla birlikte aydınlatmanın dikkatle seçilmesi, hassas davranılması ve bu işe özenilmesi gereklidir. DIY ve LED bir aydınlatma kullanacaksanız bunun low tech için yeterli, uygun ve doğru bir aydınlatma olduğundan emin olmalısınız. Uzman desteği almalısınız. Rastgele aydınlatma tercihleri dengeyi alt üst eder ve sonuç yosunlarla dolu, bitki balık ölümlerinin yaşandığı, ekosistemin oturmadığı bir tank olacaktır. Eğer daha garanti olmasını ve bu parametrede fazla uğraşmayıp sonuca daha kolay ulaşmak isterseniz floresan tercih etmeniz daha uygun olacaktır. [B]Uygun değil.[/B]
4. Gübreleme: Low tech bir tank için kullandığınız gübreleme metodu uygun değildir. Siz high tech tanklar için bir gübreleme yapıyorsunuz. Low tech tanklarda tek çeşit ve karışık elementleri içeren gübreler kullanılır. Örn. sera flora, seachem flourish, reeflowers all inclusive gibi. Fazlaca verilen gübreleri low tech tanklarda bitkiler kullanmayacak ve yosun patlaması yaşanacaktır. [B]Uygun değil.[/B]
5. Arada bir co2 verdiğinizi söylüyorsunuz. Low tech bitkilerin co2 ihtiyacı min. seviyededir bu sebeple ilave co2 sistemlerine ihtiyaç duymamaktalar. Low tech tanklarda co2 desteği bulunmamaktadır. Kullanılmayan co2 de balıkları rahatsız edip ölümlerine dahi yol açabilir. [B]Uygun değil.[/B]
6. Akvaryumlarda su değişimleri haftalık olarak yapılmaktadır ve low tech tanklarda %15-%20 lik bir su değişimi gayet yeterlidir. [B]Uygun değil.[/B]
Sonuç olarak low tech tanklar bakımı oldukça basit sistemlerdir. Bunu karmaşık ve kompleks hale getirmenin anlamı yoktur. Co2 siz, tek tip sıvı gübre ile zeminde de herhangi özel bir capsul veya misket gübre bile gerek olmadan büyük oranda iyi bir aydınlatma ile low tech tanklarda başarı kaçınılmazdır. Bir de dış filtreniz var ise zaten sıkıntı yaşama şansınız iyice düşüyor.
Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Öncelikle demek istediklerimi ve duymak istediklerimin tam anlatabilmiş olduğuma sevindim. Verdiğiniz cevapların tamamı kafamdaki soru işaretlerini gidermeye yönelik, bu yüzden teşekkür ederim.
Gübrelemeye daha çok dikkat edeceğim, zaten 1 aydır sıvı gübre desteğini kesmiştim kullanmıyordum. Dediğinize dikkat ederek azar azar kullanacağım.
Co2 yapmayı da bırakacağım.
Filtre olarak ise yan sump kullanıyorum.
Bitkili Akvaryum İçin Yorumlarınızı Bekliyorum.
Merhaba sevgili akvaristler.
Low tech bitkili akvaryum kurdum. 115*45*45 boyutlarında, taban malzemesi olarak 20kg lav kırığı, üzerine 20kg hagen kum ekledim. Lav kırığı ile hagen kum arasına 10cm aralıklarla "Fertiges Capsule" ekledim. Bitki olarak ise elodea, anubias, su mercimeği (bitkileri satın alırken, bitkilere yapışanlar var sadece) tütün ve adını bilmediğim bir bitki türü ekledim.
Işıklandırmayı ise ilk başlarda 60cm grolux ve 60 cm beyaz floresan ile yapıyordum. Bunu yetersiz ve loş olarak geldi gözüme, 1 metrelik beyaz led kullandım. Çok yosunlanma problemi yaşadım, floresanı iptal ettim sadece 1 metrelik led kullanıyorum şimdilik.
Gübre olarak ise fertigesin nitrat desteği, fosfat desteği, demir desteği, mikro element, excel karbon desteği ve potasyum desteği elimde mevcut. Belirsiz aralıklarda ise diy co2 hazırlayıp akvaryuma bağlıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191012321.jpg[/IMG]
İlk 1-2 aylık sürede hepsini aynı gün vermek yerine haftalık verilmesi gereken miktarlarda günlere böldüm. Örneğin 10ml verilmesi gerekiyorsa 5ml salı, 5 ml cuma verdim, pazartesi günü başka sıvı desteğini verdim bu şekilde bir programlama yaparak gübreleri uyguladım.
Ancak yine de bitkilerimin üzerinde özellikle anubiasta pamukçuk gibi yosunumsu şeyler türedi. yaprakların bazıları cansız bazılarında ise delinmeler oluştu. Bitkilerim, bir çok lowtech bitkili akvaryum kuran forumdaşların akvaryumlarına göre hem su rengi yeşil gibi duruyor hem de bitkilerim onların ki kadar canlı olmuyor. Ama ilginçtir ki bitkilerin uçlarından yavaş yavaş yeni yapraklar çıkmaya başlıyor.
Su değişimlerini iki hafta bir %30-40 arasında yapıyorum. Canlı olarak 2 adet cüce vatoz, 1 adet lepistes, 1 adet corydoras ve 1 adet makrakanta bulunmakta. Bu canlıları da döngü oluşması için eklemiştim. Normalde 6 adet cüce vatoz, 6 adet corydoras vardı ama geri kalanları sebebini bilmediğim şekilde öldü. O yüzden balık eklemeye çekiniyorum. Bitki ve su düzeninden emin olduğumu hissettiğimde eklemeyi düşünüyorum. ilk kurulum aşamalarında ve su değişimlerinde reeflowers su düzenleyici ve reeflowers bacteri feeder kullandım.
Sizlerden yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
Bitkileri ilk eklediğimde bu şekildeydi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006391.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006431.jpg[/IMG]
1 ay sonra ise bu şekilde yapraklarda ve gövdelerde zayıflamalar oluştu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007501.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007571.jpg[/IMG]
Merhaba sevgili akvaristler.
Low tech bitkili akvaryum kurdum. 115*45*45 boyutlarında, taban malzemesi olarak 20kg lav kırığı, üzerine 20kg hagen kum ekledim. Lav kırığı ile hagen kum arasına 10cm aralıklarla "Fertiges Capsule" ekledim. Bitki olarak ise elodea, anubias, su mercimeği (bitkileri satın alırken, bitkilere yapışanlar var sadece) tütün ve adını bilmediğim bir bitki türü ekledim.
Işıklandırmayı ise ilk başlarda 60cm grolux ve 60 cm beyaz floresan ile yapıyordum. Bunu yetersiz ve loş olarak geldi gözüme, 1 metrelik beyaz led kullandım. Çok yosunlanma problemi yaşadım, floresanı iptal ettim sadece 1 metrelik led kullanıyorum şimdilik.
Gübre olarak ise fertigesin nitrat desteği, fosfat desteği, demir desteği, mikro element, excel karbon desteği ve potasyum desteği elimde mevcut. Belirsiz aralıklarda ise diy co2 hazırlayıp akvaryuma bağlıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191012321.jpg[/IMG]
İlk 1-2 aylık sürede hepsini aynı gün vermek yerine haftalık verilmesi gereken miktarlarda günlere böldüm. Örneğin 10ml verilmesi gerekiyorsa 5ml salı, 5 ml cuma verdim, pazartesi günü başka sıvı desteğini verdim bu şekilde bir programlama yaparak gübreleri uyguladım.
Ancak yine de bitkilerimin üzerinde özellikle anubiasta pamukçuk gibi yosunumsu şeyler türedi. yaprakların bazıları cansız bazılarında ise delinmeler oluştu. Bitkilerim, bir çok lowtech bitkili akvaryum kuran forumdaşların akvaryumlarına göre hem su rengi yeşil gibi duruyor hem de bitkilerim onların ki kadar canlı olmuyor. Ama ilginçtir ki bitkilerin uçlarından yavaş yavaş yeni yapraklar çıkmaya başlıyor.
Su değişimlerini iki hafta bir %30-40 arasında yapıyorum. Canlı olarak 2 adet cüce vatoz, 1 adet lepistes, 1 adet corydoras ve 1 adet makrakanta bulunmakta. Bu canlıları da döngü oluşması için eklemiştim. Normalde 6 adet cüce vatoz, 6 adet corydoras vardı ama geri kalanları sebebini bilmediğim şekilde öldü. O yüzden balık eklemeye çekiniyorum. Bitki ve su düzeninden emin olduğumu hissettiğimde eklemeyi düşünüyorum. ilk kurulum aşamalarında ve su değişimlerinde reeflowers su düzenleyici ve reeflowers bacteri feeder kullandım.
Sizlerden yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
Bitkileri ilk eklediğimde bu şekildeydi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006391.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006431.jpg[/IMG]
1 ay sonra ise bu şekilde yapraklarda ve gövdelerde zayıflamalar oluştu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007501.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007571.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
KULLANICILAR
- 26 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
