ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Oxygen
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
17
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Eylül 2019 06:52
Son Ziyaret:
09 Eylül 2020 17:35
Toplam Mesaj:
33 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Samsun
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Boyalı Su Kaplumbağası Bakımını Nasıl Yapacağım
[EDIT]Oxygen,2020-09-09 17:35:21[/EDIT]
[EDIT]Oxygen,2020-09-09 17:35:21[/EDIT]
Boyalı Su Kaplumbağası Bakımını Nasıl Yapacağım
Kuru alanı ısıtmak için her yerde bulunan sarı ampulü kullanabilirsin. Ne yakın ne uzak olsun. Bi derece ile kuru alan sıcaklığını ölçebilirsin ve buna göre ampulü uzaklaştırıp yakınlaştırabilirsin.
Kuru alanı ısıtmak için her yerde bulunan sarı ampulü kullanabilirsin. Ne yakın ne uzak olsun. Bi derece ile kuru alan sıcaklığını ölçebilirsin ve buna göre ampulü uzaklaştırıp yakınlaştırabilirsin.
Boyalı Su Kaplumbağası Bakımını Nasıl Yapacağım
Ben de sana13 yıllık tecrübelerimi aktarıyorum..
- Kum kullanmak zorunluluk değil tercihtir ancak temizlemeye üşenip, kullanmayıp olmaması gerektiğini savunmak yanlıştır.
-Tekrar söylüyorum, amacımız kaplumbağayı sadece büyütmek değil daha düzgün şartlarda rahat edebileceği bir ortamda yaşatmak.
-Anladığım kadarıyla pet shoplardan farklı olarak tek söylediğiniz uvb lamba koyun yeter diyorsunuz. O halde ben de şöyle söyliyim, ne gerek var uvb ye çıkart güneşe alsın hepsini (uvb nin olmaması gerektiğini savunmuyorum, örnekledim)
-Su sağlığı balıklar kadar önemli olmasa da önemlidir. Ufak bir akvaryumda yetişkin boyda bir kaplumbağanın suyunu 1 hafta temizleme, o su siyah olur. Bu durum tekrarlanması halinde kaplumbağanız hastalanır.
-Kaplumbağalara derin su akciğer gelişimleri için her zaman daha iyidir.
-Evet boyunun 4 katı bir akvaryum yaşamaları için yeterli ancak boyumun 4 katı bir odada yıllarca yaşamayı düşünmek sinir bozucu..
-Ben ve bir çok eski hobici önerilerimizi sadece hayvanın ihtiyacına göre değil, zaten tutsaklandıkları bu dünyada en azından biraz daha refah yaşayabilmeleri için yapıyoruz. [EDIT]Oxygen,2020-05-30 10:44:09[/EDIT]
23 yaşımdayım, doğduğumdan beri evde kaplumbağa vardı. Hemen hemen 10 yaşımdan itibaren ilgilenip araştırdım. O kaplumbağamız sizlere ömür şuan 6 aylık yeni bir kaplumbağam var. Alındığında emsallerine göre çok küçük olan kaplumbağam (3.5) cm uvb lambayı henüz almamış olmama rağmen şuan 6.5 cm. Uvb lamba büyümeye etken olan bir lamba olsa da tek gereklilik bu değil. Akvaryum boyutu, yüzebileceği alan gelişiminde çok daha büyük bir rol oynar.
Ben de sana13 yıllık tecrübelerimi aktarıyorum..
- Kum kullanmak zorunluluk değil tercihtir ancak temizlemeye üşenip, kullanmayıp olmaması gerektiğini savunmak yanlıştır.
-Tekrar söylüyorum, amacımız kaplumbağayı sadece büyütmek değil daha düzgün şartlarda rahat edebileceği bir ortamda yaşatmak.
-Anladığım kadarıyla pet shoplardan farklı olarak tek söylediğiniz uvb lamba koyun yeter diyorsunuz. O halde ben de şöyle söyliyim, ne gerek var uvb ye çıkart güneşe alsın hepsini (uvb nin olmaması gerektiğini savunmuyorum, örnekledim)
-Su sağlığı balıklar kadar önemli olmasa da önemlidir. Ufak bir akvaryumda yetişkin boyda bir kaplumbağanın suyunu 1 hafta temizleme, o su siyah olur. Bu durum tekrarlanması halinde kaplumbağanız hastalanır.
-Kaplumbağalara derin su akciğer gelişimleri için her zaman daha iyidir.
-Evet boyunun 4 katı bir akvaryum yaşamaları için yeterli ancak boyumun 4 katı bir odada yıllarca yaşamayı düşünmek sinir bozucu..
-Ben ve bir çok eski hobici önerilerimizi sadece hayvanın ihtiyacına göre değil, zaten tutsaklandıkları bu dünyada en azından biraz daha refah yaşayabilmeleri için yapıyoruz. [EDIT]Oxygen,2020-05-30 10:44:09[/EDIT]
23 yaşımdayım, doğduğumdan beri evde kaplumbağa vardı. Hemen hemen 10 yaşımdan itibaren ilgilenip araştırdım. O kaplumbağamız sizlere ömür şuan 6 aylık yeni bir kaplumbağam var. Alındığında emsallerine göre çok küçük olan kaplumbağam (3.5) cm uvb lambayı henüz almamış olmama rağmen şuan 6.5 cm. Uvb lamba büyümeye etken olan bir lamba olsa da tek gereklilik bu değil. Akvaryum boyutu, yüzebileceği alan gelişiminde çok daha büyük bir rol oynar.
Su Kaplumbağam Sürekli Dipte Yüzüyor.
Isıtıcıyı fişe taktığınızda ışık yanıyor mu? Ya da elinizi dokundurup biraz bekleyin sıcak ise çalışıyordur. Akvaryum boyutunuz nedir?
Isıtıcıyı fişe taktığınızda ışık yanıyor mu? Ya da elinizi dokundurup biraz bekleyin sıcak ise çalışıyordur. Akvaryum boyutunuz nedir?
Kaplumbağa Kış Uykusu
[QUOTE=Burakhan1]Büyük kaplumbağam sağlıklı ondan ayrıldım, dediğiniz gibi başka bir akvaryuma koydum 30 dereceye ısıyı sabitledim altı suya değecek gibi duruyor şuan ısınıyor uyanmasını bekliyorum, ara ara hareketlenmeye başladı düzeleceğine işaret bu sanırım inşallah.
Peynir kabının en altında delikler var taşların altında kafa motoru var hortumla kabın üstüne su götürüyor. Kabın için elyaf, çakıl, diatomit taş gibi malzemeler var suyu iyi temizliyor yukarıdan su aktıgı için şelale gibi. Büyük kaplumbağam gidip altına yatıyor arada üstüne su akıyor oradan seviyor.
Bilgileriniz için teşekkür ederim inşallah uyanıcak beklemedeyim [:)][/QUOTE]
Kuru alan ısıtmanız mevcut değilse mutlaka edinin. Bildiğimiz piyasalarda bulunan sarı ampül işinizi görecektir. Çok yakına koymayın, bir derece ile 30-33 derece arası olana kadar ampülü uzaklaştırırsınız veya yakınlaştırırsınız. O zaman da hareketlenmezse kesin olarak hasta demektir. [EDIT]Oxygen,2020-05-28 21:36:39[/EDIT]
[QUOTE=Burakhan1]Büyük kaplumbağam sağlıklı ondan ayrıldım, dediğiniz gibi başka bir akvaryuma koydum 30 dereceye ısıyı sabitledim altı suya değecek gibi duruyor şuan ısınıyor uyanmasını bekliyorum, ara ara hareketlenmeye başladı düzeleceğine işaret bu sanırım inşallah.
Peynir kabının en altında delikler var taşların altında kafa motoru var hortumla kabın üstüne su götürüyor. Kabın için elyaf, çakıl, diatomit taş gibi malzemeler var suyu iyi temizliyor yukarıdan su aktıgı için şelale gibi. Büyük kaplumbağam gidip altına yatıyor arada üstüne su akıyor oradan seviyor.
Bilgileriniz için teşekkür ederim inşallah uyanıcak beklemedeyim [:)][/QUOTE]
Kuru alan ısıtmanız mevcut değilse mutlaka edinin. Bildiğimiz piyasalarda bulunan sarı ampül işinizi görecektir. Çok yakına koymayın, bir derece ile 30-33 derece arası olana kadar ampülü uzaklaştırırsınız veya yakınlaştırırsınız. O zaman da hareketlenmezse kesin olarak hasta demektir. [EDIT]Oxygen,2020-05-28 21:36:39[/EDIT]
Kaplumbağa Kış Uykusu
[QUOTE=Burakhan1]Kabuğu sert, hastalık belirtisi gözükmüyor, ısıtıcım var 30 derecede çalıştırdım yine şuan uyanmasını bekliyorum kışın yattı kasım gibi hala kalkamadı. Kış uykusuna yatmasına karışmak istemedim ama doğru yapmamışım sanırım. Uvb lambam yok güneş görüyor diye gerek duymadım. [/QUOTE]
Güneşi doğrudan alması gerekiyor. Uvb camdan geçmez. Su sıcaklığı 27-30 dereceyken kış uykusuna yatmaz. Kuru alan soğuksa oraya çıkmaz, sadece suda çok kalır. Farklı bi sorun var gibi duruyor sanırım. Büyük olan çok sataşıyorsa strese sokmuş olma durumu olabilir. [EDIT]Oxygen,2020-05-28 00:39:30[/EDIT]
Birde eğer mümkün ise su seviyenizi yükseltmenizi öneririm. Su derinliği akciğer gelişimleri için önemlidir. Düşük seviyeli sularda kafasını istediği zaman dışarı çıkartabildikleri için nefes tutabilme kabiliyetleri azalır. Derin su seviyesine alışmış kaplumbağalarda dipte akşam uyuyup sabah dur nefes alayım diye çıkmaya kadar gider nefes tutma süresi :)
Bu arada şu peynir kabı bi filtre çeşidi ise işlevini öğrenebilir miyim? Merak ettim doğrusu :)
[QUOTE=Burakhan1]Kabuğu sert, hastalık belirtisi gözükmüyor, ısıtıcım var 30 derecede çalıştırdım yine şuan uyanmasını bekliyorum kışın yattı kasım gibi hala kalkamadı. Kış uykusuna yatmasına karışmak istemedim ama doğru yapmamışım sanırım. Uvb lambam yok güneş görüyor diye gerek duymadım. [/QUOTE]
Güneşi doğrudan alması gerekiyor. Uvb camdan geçmez. Su sıcaklığı 27-30 dereceyken kış uykusuna yatmaz. Kuru alan soğuksa oraya çıkmaz, sadece suda çok kalır. Farklı bi sorun var gibi duruyor sanırım. Büyük olan çok sataşıyorsa strese sokmuş olma durumu olabilir. [EDIT]Oxygen,2020-05-28 00:39:30[/EDIT]
Birde eğer mümkün ise su seviyenizi yükseltmenizi öneririm. Su derinliği akciğer gelişimleri için önemlidir. Düşük seviyeli sularda kafasını istediği zaman dışarı çıkartabildikleri için nefes tutabilme kabiliyetleri azalır. Derin su seviyesine alışmış kaplumbağalarda dipte akşam uyuyup sabah dur nefes alayım diye çıkmaya kadar gider nefes tutma süresi :)
Bu arada şu peynir kabı bi filtre çeşidi ise işlevini öğrenebilir miyim? Merak ettim doğrusu :)
Boyalı Su Kaplumbağası Bakımını Nasıl Yapacağım
[QUOTE=Ali eren sas]
8 yıldır 1 çift kırmızı yanaklı su kaplumbağası besleyen biri olarak söylemeliyim ki burdaki fiyatlar çokça abartılmış. Fiyatı en çok etkileyecek şeyler uvb lamba ve akvaryumdur.
Ekipmanların en önemliside uvb lamba. Çünkü büyümeleri su miktarına deği aldıkları uv ışığına bağlı. Ölüm fanusu dedikleri o plastik kapta yetişkin boyutuna gelen kaplumbağalar biliyorum. Tabi bu demek değilki hayvanı ufak bir kaba hapsedin. Akvaryum için tavsiyem 150 lt bir kap ya da 2.el bir akvaryum almanız. Cam ısıtıcıları kırıyorlar bu yüzden ya demir bir ısıtıcı alın ya da cam ısıtıcınızı koruyacak bir hazne yapın. Yem mevzusuna gelecek olursak. Ben ilk seneleri hariç asla yem kullanmadım. Bilseydim başta da hazır gem kullanmazdım. Onun gerine haftalık bir gemek listeleri var. Pazartesi günü bir avuç kıvırcık, salı günü 1 salatalık ve havuç, çarşamba 4 adet çilek, perşembe boşluk, cuma un kurdu, cumartesi tekrar marul ve pazartesi de bulabildiğim en ucuz balık. Genelde baktığında pazardan aldığımız yiyeceklerin böyle çirkin llan taraflarını onlara veriyorum. Yemlemeyi olabiliğince akvaryum dışında yap. Akvaryum temizliğine fagdası inanılmaz. Akvaryum zeminine mümkünse bir şey serme böylece akvatyumu çok daha kolay temizletsin.
Aklıma gelen bu kadar. Merak ettiğin bir şey varsa cevaplarım.[/QUOTE]
Amacımız kaplumbağayı sadece büyütmek veya yaşatmak değil, daha mutlu olabileceği bir ortam yaratmak.
1) Kaplumbağalar kum eşelemeyi severler. Aynı zamanda silis kumu bazen yerler, bu sindirimlerine yardımcı olur.
2) Kaplumbağalar belli bir boya kadar protein ağırlıklı beslenmelidir. Yabancı forumlarda yavru kaplumbağaların doğada bitki ile değil daha çok suda yaşayan böceklerle beslendiği defalarca belirtiliyor ki bu doğru. Güvenli alanda yetiştirilen canlı yemlere lafım yok ancak akvaryum şartlarında çok daha kırılgan bünyeye sahip oldukları için en azından belli bir yetişkinliğe kadar doğadan toplanan böcekler tavsiye edilmez. Zira bu şekilde besleyip bir kaç gün sonra akvaryumda siyah kurtların oluştuğunu söyleyen bir arkadaşım var. Bu tarz oluşumlar kolay kolay atlatılamaz, akvaryumdan uzaklaştırmak uzun iştir.
3) Yeterli filtrasyon sağlanmazsa kulak iltihabı, göz iltihabı olmaları kaçınılmaz bir sondur. Ve bu filtrasyonu iç filtre sağlayamaz. İç filtrenin tek artısı deri artıklarını toplamak, kaplumbağa akvaryumunda başka hiç bir işe yaramıyor. Sürekli 150 litreyi doldur boşalt yapar elle temizlerim derseniz ayrı ancak diğer türlü özellikle yetişkin boya geldiğinde dış filtre şarttır.
4) Büyümeleri uvb nin yanı sıra kesin olarak su miktarına, yüzebileceği alanın bol olmasına bağlıdır. Bir canı olmasa koyun bakalım ufak bir kaba uvb lamba, hangisi daha hızlı büyüyor görelim derdim ama içim el vermez.
Maddiyata gelecek olursak 2. El alınırsa sıkıntı çıkartmayacak şeyleri o fiyatı doğrultusunda belirttim zaten. Dış filtreye gelecek olursak, dış filtre çok çok temiz şekilde bulunmadıysa 100 200 fazla verip 0'ı alınmalıdır. Diğer türlü contadan su kaçırıyor, akvaryumun suyu boşaldı gibi şikayetler oluyor. Benim akvaryumum 270 litre, bırakın 270 litreyi 50 litrelik bir suyun dahi eve boşaldığını düşünmek istemiyorum.. 50 litrelik akvaryum küçük geliyor olabilir ancak 10 adet 5 litrelik su şişesini odanıza boşalttığınızı düşünürseniz daha rahat anlayabilirsiniz bu durumu.
Şöyle düşünebilirsin; bir köpeği ufak, karanlık bir odada onlarca yıl et vermeden, pilav gibi yemeklerle besleyebilirsin.Bu o köpeğin yemek yiyor, sizi görünce koşup yanınıza geliyor diye mutlu olduğu anlamına gelmez ki kaplumbağalar çok daha narin canlılar.
Bu hobiye başlanmadan önce bilinmesi gereken en önemli şey, pet shoplarda anlatıldığı kadar (koy kaba ver yemeğini haftada bir su değiştir) kolay ve ucuz bir hobi değildir.
[EDIT]Oxygen,2020-05-27 22:19:45[/EDIT]
[QUOTE=Ali eren sas]
8 yıldır 1 çift kırmızı yanaklı su kaplumbağası besleyen biri olarak söylemeliyim ki burdaki fiyatlar çokça abartılmış. Fiyatı en çok etkileyecek şeyler uvb lamba ve akvaryumdur.
Ekipmanların en önemliside uvb lamba. Çünkü büyümeleri su miktarına deği aldıkları uv ışığına bağlı. Ölüm fanusu dedikleri o plastik kapta yetişkin boyutuna gelen kaplumbağalar biliyorum. Tabi bu demek değilki hayvanı ufak bir kaba hapsedin. Akvaryum için tavsiyem 150 lt bir kap ya da 2.el bir akvaryum almanız. Cam ısıtıcıları kırıyorlar bu yüzden ya demir bir ısıtıcı alın ya da cam ısıtıcınızı koruyacak bir hazne yapın. Yem mevzusuna gelecek olursak. Ben ilk seneleri hariç asla yem kullanmadım. Bilseydim başta da hazır gem kullanmazdım. Onun gerine haftalık bir gemek listeleri var. Pazartesi günü bir avuç kıvırcık, salı günü 1 salatalık ve havuç, çarşamba 4 adet çilek, perşembe boşluk, cuma un kurdu, cumartesi tekrar marul ve pazartesi de bulabildiğim en ucuz balık. Genelde baktığında pazardan aldığımız yiyeceklerin böyle çirkin llan taraflarını onlara veriyorum. Yemlemeyi olabiliğince akvaryum dışında yap. Akvaryum temizliğine fagdası inanılmaz. Akvaryum zeminine mümkünse bir şey serme böylece akvatyumu çok daha kolay temizletsin.
Aklıma gelen bu kadar. Merak ettiğin bir şey varsa cevaplarım.[/QUOTE]
Amacımız kaplumbağayı sadece büyütmek veya yaşatmak değil, daha mutlu olabileceği bir ortam yaratmak.
1) Kaplumbağalar kum eşelemeyi severler. Aynı zamanda silis kumu bazen yerler, bu sindirimlerine yardımcı olur.
2) Kaplumbağalar belli bir boya kadar protein ağırlıklı beslenmelidir. Yabancı forumlarda yavru kaplumbağaların doğada bitki ile değil daha çok suda yaşayan böceklerle beslendiği defalarca belirtiliyor ki bu doğru. Güvenli alanda yetiştirilen canlı yemlere lafım yok ancak akvaryum şartlarında çok daha kırılgan bünyeye sahip oldukları için en azından belli bir yetişkinliğe kadar doğadan toplanan böcekler tavsiye edilmez. Zira bu şekilde besleyip bir kaç gün sonra akvaryumda siyah kurtların oluştuğunu söyleyen bir arkadaşım var. Bu tarz oluşumlar kolay kolay atlatılamaz, akvaryumdan uzaklaştırmak uzun iştir.
3) Yeterli filtrasyon sağlanmazsa kulak iltihabı, göz iltihabı olmaları kaçınılmaz bir sondur. Ve bu filtrasyonu iç filtre sağlayamaz. İç filtrenin tek artısı deri artıklarını toplamak, kaplumbağa akvaryumunda başka hiç bir işe yaramıyor. Sürekli 150 litreyi doldur boşalt yapar elle temizlerim derseniz ayrı ancak diğer türlü özellikle yetişkin boya geldiğinde dış filtre şarttır.
4) Büyümeleri uvb nin yanı sıra kesin olarak su miktarına, yüzebileceği alanın bol olmasına bağlıdır. Bir canı olmasa koyun bakalım ufak bir kaba uvb lamba, hangisi daha hızlı büyüyor görelim derdim ama içim el vermez.
Maddiyata gelecek olursak 2. El alınırsa sıkıntı çıkartmayacak şeyleri o fiyatı doğrultusunda belirttim zaten. Dış filtreye gelecek olursak, dış filtre çok çok temiz şekilde bulunmadıysa 100 200 fazla verip 0'ı alınmalıdır. Diğer türlü contadan su kaçırıyor, akvaryumun suyu boşaldı gibi şikayetler oluyor. Benim akvaryumum 270 litre, bırakın 270 litreyi 50 litrelik bir suyun dahi eve boşaldığını düşünmek istemiyorum.. 50 litrelik akvaryum küçük geliyor olabilir ancak 10 adet 5 litrelik su şişesini odanıza boşalttığınızı düşünürseniz daha rahat anlayabilirsiniz bu durumu.
Şöyle düşünebilirsin; bir köpeği ufak, karanlık bir odada onlarca yıl et vermeden, pilav gibi yemeklerle besleyebilirsin.Bu o köpeğin yemek yiyor, sizi görünce koşup yanınıza geliyor diye mutlu olduğu anlamına gelmez ki kaplumbağalar çok daha narin canlılar.
Bu hobiye başlanmadan önce bilinmesi gereken en önemli şey, pet shoplarda anlatıldığı kadar (koy kaba ver yemeğini haftada bir su değiştir) kolay ve ucuz bir hobi değildir.
[EDIT]Oxygen,2020-05-27 22:19:45[/EDIT]
Kaplumbağa Kış Uykusu
Bir adet ısıtıcı edinmelisiniz. Birde kuru alanı ısıtmanız gerekir ve mümkünse uvb lamba. Bu şartlar altında kaplumbağalar asla kış uykusuna yatmaz. Bunun haricinde bu mevsimde de yatmamış olmaları gerekiyor. Hastalık durumu var mı?
Bir adet ısıtıcı edinmelisiniz. Birde kuru alanı ısıtmanız gerekir ve mümkünse uvb lamba. Bu şartlar altında kaplumbağalar asla kış uykusuna yatmaz. Bunun haricinde bu mevsimde de yatmamış olmaları gerekiyor. Hastalık durumu var mı?
Su kaplumbağam kaçtı ne yapacağım ?
[QUOTE=Emirrkeskin]Arkadaşlar benimde var kaplumbağam ve kış uykusuna yatmak için kaçtıklarını duydum kendine belirli biyer bulmuş hep oraya kaçıyor evde çoğu kez bırak uyucaktır dediler ama kupkuru oluyor korkuyorum bişi olmasından[zzz][:O][:(][/QUOTE]
Ev ortamında kaplumbağalar kış uykusuna yatırılmamalı. Bu durum %90 ölümle sonuçlanır. Kış uykusuna yatacak kaplumbağa bu mevsimde zaten yatmaz, yüksek ihtimal kaplumbağan hasta. Kaplumbağanın kuru alanını ısıtması için sarı ampül alın. Kuru alan 32-33 derece olmalı ona göre lambanın uzaklığını ayarlayıp sabitleyin. , aynı zamanda su ısıtıcısı almalısın. su sıcaklığı 26-28 derece olmalıdır. Tabi bunların hepsini kullanabilmek için eğer yoksa bir akvaryum edinmelisin. Aksi halde kaplumbağan en fazla 6 ay yaşar ve ölür. [EDIT]Oxygen,2020-05-20 20:49:20[/EDIT]
[QUOTE=Emirrkeskin]Arkadaşlar benimde var kaplumbağam ve kış uykusuna yatmak için kaçtıklarını duydum kendine belirli biyer bulmuş hep oraya kaçıyor evde çoğu kez bırak uyucaktır dediler ama kupkuru oluyor korkuyorum bişi olmasından[zzz][:O][:(][/QUOTE]
Ev ortamında kaplumbağalar kış uykusuna yatırılmamalı. Bu durum %90 ölümle sonuçlanır. Kış uykusuna yatacak kaplumbağa bu mevsimde zaten yatmaz, yüksek ihtimal kaplumbağan hasta. Kaplumbağanın kuru alanını ısıtması için sarı ampül alın. Kuru alan 32-33 derece olmalı ona göre lambanın uzaklığını ayarlayıp sabitleyin. , aynı zamanda su ısıtıcısı almalısın. su sıcaklığı 26-28 derece olmalıdır. Tabi bunların hepsini kullanabilmek için eğer yoksa bir akvaryum edinmelisin. Aksi halde kaplumbağan en fazla 6 ay yaşar ve ölür. [EDIT]Oxygen,2020-05-20 20:49:20[/EDIT]
Gecko Nerden Bulurum
Resmi olarak satışı yasak diye biliyorum. Bu nedenle direk satan pet shop siteleri yok sanırım ancak belli başlı sahiplendirme sitelerinden '' kişilerden''temin edebilirsiniz. Elden verme durumu yok ise genelde otobüs ile yolluyor sahiplendiren kişiler. Benim de ilerleyen zamanlarda bi gecko hayalim var hayırlısıyla :) Aman dikkat dolandırılmayın :)
Resmi olarak satışı yasak diye biliyorum. Bu nedenle direk satan pet shop siteleri yok sanırım ancak belli başlı sahiplendirme sitelerinden '' kişilerden''temin edebilirsiniz. Elden verme durumu yok ise genelde otobüs ile yolluyor sahiplendiren kişiler. Benim de ilerleyen zamanlarda bi gecko hayalim var hayırlısıyla :) Aman dikkat dolandırılmayın :)
SON MESAJLAR
- Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:29
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Cyber_Scout, 14:16
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Su Yosunu Cyber_Scout, 14:08
Yosun - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi Cyber_Scout, 12:47
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl Hidro Dinamik, 11:25
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 09:39
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:28
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
KULLANICILAR
- 91 Online Kullanıcı, 49 Üye
Online Kullanıcılar
flanormimar,
ezzalisi,
0rnn,
Urar,
Mithrandirr,
sirhill,
ssener,
Cyber_Scout,
DigitalPen,
ErayDemirel,
sina cen,
Jeveux,
tukabu,
Me0,
EKAR,
osmandbnl,
ciways,
NotEvenBeginner,
nikon_,
aquaticathearmi,
egedin,
fffurkan9,
YAYD06,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
fikret43,
a.gumrah,
Öğretmen Ali,
pitsem,
zen666,
scorpion26,
GreeNWooD,
Mesaquarium,
Conix,
fatihgurhan,
CoryCory,
Eldurmaz,
yeekim,
StevenUnawl,
umitlee,
reano,
selçukaydoğar,
ahmetfiratozkaya,
Aguamentist,
ternapi,
Tortuga7,
yigidoumit,
sinor,
karavezir,
AquaVita,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
