ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
pusathan01
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
50
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Haziran 2020 17:41
Son Ziyaret:
24 Eylül 2024 14:21
Toplam Mesaj:
27 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ahmet ali DUMAN
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Içel
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ahmet ali DUMAN
SON 10 MESAJI
Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi
Maşallah, Çok tatlı
Maşallah, Çok tatlı
Adi Salyangoz Nerede Bulabilirim
Adana ve Tarsus tan elden teslim alacak olan olursa bende Adi Salyangoz ve Ramshorn verebilirim.
Adana ve Tarsus tan elden teslim alacak olan olursa bende Adi Salyangoz ve Ramshorn verebilirim.
Doğal Yeşil Su
Yavru balıklar için değil de Su pireleri için bence verilir diye düşünüyorum. Bu konuda Hüseyin75 beyin daha çok tecrübesi vardı. Hatta forumda konusu var.
Yavru balıklar için değil de Su pireleri için bence verilir diye düşünüyorum. Bu konuda Hüseyin75 beyin daha çok tecrübesi vardı. Hatta forumda konusu var.
Su Piresi üretiminde farklı bir hikaye
Hafta sonu evdeyim. Balkonu sık sık kontrol edip en az güneş alan bölgesini bulup orada su deneyeceğim.
Hafta sonu evdeyim. Balkonu sık sık kontrol edip en az güneş alan bölgesini bulup orada su deneyeceğim.
Ternapi Medaka Pondları
[QUOTE=ternapi]
Kürdan ucu ile yavru yemi miktarını ayarlayabilirsiniz[;)]
O medakalar buraya gelecek! O kadar! [:devil:][:devil:][:D][:D]
[/QUOTE]
Aynen öyle yapacağım.
Kesinlikle gelecek.[:D]
[QUOTE=ternapi]
Kürdan ucu ile yavru yemi miktarını ayarlayabilirsiniz[;)]
O medakalar buraya gelecek! O kadar! [:devil:][:devil:][:D][:D]
[/QUOTE]
Aynen öyle yapacağım.
Kesinlikle gelecek.[:D]
Ternapi Medaka Pondları
Pond da aslında su daha çoktu ama Bayram sürecinde buharlaşmış hafta sonu tekrar ekleme yapacağım.
Evet yine isteyeceğim. Bir şekilde bu pond, medeka ile dolacak. :))
Az az yavru yemi veriyorum ama tek olunca da oda tam ayarlanamıyor. Bir şekilde içinden çıkarıp ayarlama yapacağım.
Pond da aslında su daha çoktu ama Bayram sürecinde buharlaşmış hafta sonu tekrar ekleme yapacağım.
Evet yine isteyeceğim. Bir şekilde bu pond, medeka ile dolacak. :))
Az az yavru yemi veriyorum ama tek olunca da oda tam ayarlanamıyor. Bir şekilde içinden çıkarıp ayarlama yapacağım.
Ternapi Medaka Pondları
[:'(][:'(]Öncelikle geçmiş olsun. Dolandırıcılar isim benzerliği yapıp yönlendiriyor ve sizde şifre girdiğiniz anda çalıyor. Buna da oltalama diyorlar.
Tekrardan geçmiş olsun.
Ben yine beceremedim. Medekalar çıkmadı. yada bayram esnasında çıktı ben bir hafta dan fazla evde olmadığım için bir şey bulamadım. Döndüğümde ne yumurta ne de yavru vardı. Ama yuvaları hazır. Artık bir şeyler yapacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220834381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220834381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220834391.jpg[/IMG]
En kısa zamanda Japon şemsiyesi ekmeyi düşünüyorum. Ayrıca Sol köşeye 10 lt lik bir pet şişe de toprak hazırladım. Daha şişeyi koymadım ama içine ne ekeceğime karar veremedim.
Ayrıca daha önce sinek larvası verdiğinizi söylemiştiniz. Bende yeşil su için ve forumda moss üretimi ile ilgili bir konuyu okuyunca içinde moss olan su vardı. Bayram dan önce onların içinde sinek larvası bulunca onları dediğiniz gibi oturup cımbız ile topladım. Balıklarım afiyetle yediler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220851411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220851421.jpg[/IMG]
Ama güzel de bir haber var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220837101.jpg[/IMG]
Bu arkadaş (killifish) 26 nisan gibi çıktı. Bir de kardeşi vardı ama başka bulamadım. Minik bir kavanoz da beraber önce Tarsus'dan trenle Yenice'ye sonra ordan Niğde'ye bayram gezmesine gitti. Niğde den çarşamba günü aynı şekilde geri döndü. Dönüşü bir saklama kabında oldu. Kab su kaçırıyor diye iyi ce bantladım, ama yinede arada kaçmış. Arada görünen ufak canlılar ise su pireleridir. Onların olması ise bambaşka bir hikaye,
Kardeşime bir pet şişe de su piresi götürdüm. Bende yavrular için bir pet şişe de yeşil su götürdüm. İki şişe de aynı marka ve sular aynı kaynaktan geliyordu. Kardeşim pireliyi aşağı piresizi yukarı koymuş. Bende bir gün sonra yavruların suyu diye birazını boca ettim. İçine de dikkat etmedim.
Bir kaç saat sonra kızım dedi ki; "Baba, yavruların içinde başka yavrularda var."
Gittim hemen baktım bizim su pireleri ile yüzüyorlar. Şu anda beraber duruyorlar bakalım. Belli mi olur belki pirelerin ilk doğan yavruları ağzına girerse yer.
Şu anda kardeşini bulamadım. Galiba onu yaşatamadım. [:'(][:'(]
[EDIT]pusathan01,2022-05-06 08:51:57[/EDIT]
[:'(][:'(]Öncelikle geçmiş olsun. Dolandırıcılar isim benzerliği yapıp yönlendiriyor ve sizde şifre girdiğiniz anda çalıyor. Buna da oltalama diyorlar.
Tekrardan geçmiş olsun.
Ben yine beceremedim. Medekalar çıkmadı. yada bayram esnasında çıktı ben bir hafta dan fazla evde olmadığım için bir şey bulamadım. Döndüğümde ne yumurta ne de yavru vardı. Ama yuvaları hazır. Artık bir şeyler yapacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220834381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220834381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220834391.jpg[/IMG]
En kısa zamanda Japon şemsiyesi ekmeyi düşünüyorum. Ayrıca Sol köşeye 10 lt lik bir pet şişe de toprak hazırladım. Daha şişeyi koymadım ama içine ne ekeceğime karar veremedim.
Ayrıca daha önce sinek larvası verdiğinizi söylemiştiniz. Bende yeşil su için ve forumda moss üretimi ile ilgili bir konuyu okuyunca içinde moss olan su vardı. Bayram dan önce onların içinde sinek larvası bulunca onları dediğiniz gibi oturup cımbız ile topladım. Balıklarım afiyetle yediler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220851411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220851421.jpg[/IMG]
Ama güzel de bir haber var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220837101.jpg[/IMG]
Bu arkadaş (killifish) 26 nisan gibi çıktı. Bir de kardeşi vardı ama başka bulamadım. Minik bir kavanoz da beraber önce Tarsus'dan trenle Yenice'ye sonra ordan Niğde'ye bayram gezmesine gitti. Niğde den çarşamba günü aynı şekilde geri döndü. Dönüşü bir saklama kabında oldu. Kab su kaçırıyor diye iyi ce bantladım, ama yinede arada kaçmış. Arada görünen ufak canlılar ise su pireleridir. Onların olması ise bambaşka bir hikaye,
Kardeşime bir pet şişe de su piresi götürdüm. Bende yavrular için bir pet şişe de yeşil su götürdüm. İki şişe de aynı marka ve sular aynı kaynaktan geliyordu. Kardeşim pireliyi aşağı piresizi yukarı koymuş. Bende bir gün sonra yavruların suyu diye birazını boca ettim. İçine de dikkat etmedim.
Bir kaç saat sonra kızım dedi ki; "Baba, yavruların içinde başka yavrularda var."
Gittim hemen baktım bizim su pireleri ile yüzüyorlar. Şu anda beraber duruyorlar bakalım. Belli mi olur belki pirelerin ilk doğan yavruları ağzına girerse yer.
Şu anda kardeşini bulamadım. Galiba onu yaşatamadım. [:'(][:'(]
[EDIT]pusathan01,2022-05-06 08:51:57[/EDIT]
Su Piresi üretiminde farklı bir hikaye
Cholera tozunu küçük bir pet şişe de denedim ama nedense bir oluşum olmadı. Tekrar denemeyi düşünüyorum.
Söz verdiğim gibi dün akşam evde resimleri çektim.
Bu haşlanmış yumurta kabuğunu zarından ayırmadan attığım su,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220810401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220811481.jpg[/IMG]
Aşağıdaki ise bahsettiğim moss üretmeye çalıştığım su idi ama tam tersi sanki yeşil su ürettim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220813231.jpg[/IMG]
Yeşil su için koyduğum su önce biraz yeşil olsada şimdi bayram dönüşü daha berrak buldum. Ayrıca içinde Sinek larvaları da vardı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220815201.jpg[/IMG]
Ve bu da bahsettiğim cholera tozunu koyduğum şişe, ama bir fayda göremedim. Bir pet şişe (500 ml) ye çay kaşığı ile bezelye kadar katmıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220816341.jpg[/IMG]
Cholera tozunu küçük bir pet şişe de denedim ama nedense bir oluşum olmadı. Tekrar denemeyi düşünüyorum.
Söz verdiğim gibi dün akşam evde resimleri çektim.
Bu haşlanmış yumurta kabuğunu zarından ayırmadan attığım su,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220810401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220811481.jpg[/IMG]
Aşağıdaki ise bahsettiğim moss üretmeye çalıştığım su idi ama tam tersi sanki yeşil su ürettim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220813231.jpg[/IMG]
Yeşil su için koyduğum su önce biraz yeşil olsada şimdi bayram dönüşü daha berrak buldum. Ayrıca içinde Sinek larvaları da vardı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220815201.jpg[/IMG]
Ve bu da bahsettiğim cholera tozunu koyduğum şişe, ama bir fayda göremedim. Bir pet şişe (500 ml) ye çay kaşığı ile bezelye kadar katmıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/060520220816341.jpg[/IMG]
Su Piresi üretiminde farklı bir hikaye
Merhabalar. Öncelikle Herkesin geçmiş bayramını kutlarım.
Biraz geç yazabildim. Hatta resimleri nisanın 18 inde çekmiştim. Ama yoğun bir dönemden geçince bir türlü ekleyemedim.
Öncelikle küçük akvaryumdaki yeşil sudaki pireler epeyi çoğaldı ve suyu beyazlaştırdılar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220905051.jpg[/IMG]
Birde bu dipteki şeylerin ne olduğunu biliyormusunuz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220905051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220908141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220908151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220908151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220908161.jpg[/IMG]
4 farklı koloni ye farklı yem veriyordum ama sonra iki sine kuru maya, birine (daha önce yeşil su ve pire aldığım kişi pire yemide yanında veriyordu) pire yemi ve diğerine cholera tozu veriyordum. Sizin daha önce yazdığınız muz kabuğu kurusu ve yumurta kabuğunu denedim. Muz kabuğunu havanda ezdim, ( bir işaret parmağı uzunluğu ve kalınlığında) kaynamış yumurta kabuğunu da ezip bir koloniye kattım. Ertesi gün tüm koloni çöktü. Onu alıp balkona koydum öyle duruyor.
Bir kaç şişe yi balkona koymuştum yeşil su için ama hiç biride olmadı. :(
Ayrıca sizin bakteri üresin diye verdiğiniz bir karışım vardı, Yumurta kabuğu ve zarını bir saklama kabına katmıştım.O biraz yeşillenir gibi olmuştu. Onunda içine bir kaç pire katmıştım. Şimdi onda çoğalma oldu. Kısmetse yarına resimleri paylaşacağım. Bayramda şehir dışında olduğum için pireler ile ilgilenemedim. Sayıları azalmış dün birine pire yemi diğer üçüne kuru maya verdim. Bayramda balıkları Pul yem ile beslettim.
Dün geldiğimde pireler az olunca bende balkondaki yeşil olsun diye beklettiğim su ile, bakteri oluşsun diye bıraktığım su de ve forumda moss üretimi ile ilgili yazıdan okuduğum şekilde bir kaç moss ile moss topunu dışarı bıraktığım su da sivrisinek larvaları vardı. Tabureye oturup tek tek topladım ve besledim. Akşam onlarında resimlerini çekip atacağım.
Merhabalar. Öncelikle Herkesin geçmiş bayramını kutlarım.
Biraz geç yazabildim. Hatta resimleri nisanın 18 inde çekmiştim. Ama yoğun bir dönemden geçince bir türlü ekleyemedim.
Öncelikle küçük akvaryumdaki yeşil sudaki pireler epeyi çoğaldı ve suyu beyazlaştırdılar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220905051.jpg[/IMG]
Birde bu dipteki şeylerin ne olduğunu biliyormusunuz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220905051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220908141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220908151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220908151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/050520220908161.jpg[/IMG]
4 farklı koloni ye farklı yem veriyordum ama sonra iki sine kuru maya, birine (daha önce yeşil su ve pire aldığım kişi pire yemide yanında veriyordu) pire yemi ve diğerine cholera tozu veriyordum. Sizin daha önce yazdığınız muz kabuğu kurusu ve yumurta kabuğunu denedim. Muz kabuğunu havanda ezdim, ( bir işaret parmağı uzunluğu ve kalınlığında) kaynamış yumurta kabuğunu da ezip bir koloniye kattım. Ertesi gün tüm koloni çöktü. Onu alıp balkona koydum öyle duruyor.
Bir kaç şişe yi balkona koymuştum yeşil su için ama hiç biride olmadı. :(
Ayrıca sizin bakteri üresin diye verdiğiniz bir karışım vardı, Yumurta kabuğu ve zarını bir saklama kabına katmıştım.O biraz yeşillenir gibi olmuştu. Onunda içine bir kaç pire katmıştım. Şimdi onda çoğalma oldu. Kısmetse yarına resimleri paylaşacağım. Bayramda şehir dışında olduğum için pireler ile ilgilenemedim. Sayıları azalmış dün birine pire yemi diğer üçüne kuru maya verdim. Bayramda balıkları Pul yem ile beslettim.
Dün geldiğimde pireler az olunca bende balkondaki yeşil olsun diye beklettiğim su ile, bakteri oluşsun diye bıraktığım su de ve forumda moss üretimi ile ilgili yazıdan okuduğum şekilde bir kaç moss ile moss topunu dışarı bıraktığım su da sivrisinek larvaları vardı. Tabureye oturup tek tek topladım ve besledim. Akşam onlarında resimlerini çekip atacağım.
Su Piresi üretiminde farklı bir hikaye
Öncelikle Merhaba, yaklaşık 15 günde sadece işyerinde okuyarak 63 sayfayı bitirdim. Ve konuyu hortlattığım için özür dilerim. Ama böyle geniş bir bilgi birikiminin oluştuğu konu neden bir yıldır aktif değil anlayamadım. Daha önce devamlı yazan uğraşan arkadaşlar yazmayı bırakmışlar.
Hüseyin abi eline sağlık. Tamamını okuması çok keyifli idi. Öncede bende yeşil suya karşı mesafeli davranırdım. Özellikle doğadakileri çok itici bulurdum. Ama senin yazılarını okuyunca bende de bir şevk oluştu. Artık baraja pikniğe yâda balığa gittiğimde su birikintilerini inceleyeceğim.
Daha önceleri çok duymama rağmen ilgi duymadığım canlı yem e geçen yıl kardeşimin su piresine başlaması ile bende başladım. Araştırıp okuduktan sonra yaz sonuna kadar besleyebildim. Ama çok iyi araştıramadığımı ve bu yazıyı hiç fark etmediğimi yeni anlıyorum. Geçen sene 5 ve 10 litrelik pet şişelerde yapmıştım. Bir tane de 30 lt civarı bir saklama kabında beslemiştim. Kablarım epeyi bir sakal yosunu oluyordu. Ben sanıyordum ki pireler onunlada besleniyor. Bu yüzden pek ellemiyordum. Fakat bu sene öğrendim ki öyle değilmiş. Ayrıca sıcaklık unsurunuda hesaba katmamışım. Pirelerin hepsi ölünce bende kabların hepsini atıp, Saklama kabını yıkayıp bıraktım. Ama bu yumurta olayını bilmediğim için hepsi gitti.
Bu sene tekrar başldım. Ama biraz akıllanarak başladım. Forumda ki bir arkadaştan Killifish yumurtası alacağım için yeşil su üretimine başladım. Ee dedim bari pireye de başlayım. Saklama kabındaki su bir türlü tam yeşil olmayınca bende internetten pire ve yeşil su sipariş ettim. Gelen suyun azcık kısmını saklama kabına aşıladım. Bir süre sonra aşağıdaki gibi oldu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/120420221006291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/120420221006301.jpg[/IMG]
Bende suyu mini tankıma aldım. Bu arada su pirelerinide 3 e bölmüştüm. Arada balıklara kepçe ile veriyordum. Bu arada deneme amaçlı 3-5 tane pireyide o tanka atmıştım. Son hali bu şekilde oldu. Maşallah bir güzel çoğaldılar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/120420221007511.jpg[/IMG]
Ben salonda ki masayı kullanıyordum. Sonra akvaryumcumun verdiği tavsiye ile terek aldım. Ve pireleri en üst rafa ortaya akvaryumu alta kızımın mini akvaryumu ile bir turşu kabındaki yine kızımın pirelerini koydum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/120420221005441.jpg[/IMG]
Ve ben hala yeşil su üretemedim. Bu süre zarfında aktardan sprilluna tozu aldım. 500 ml lik bir pet şişeye çay kaşığının yarısı kadar koyup çalkaladım. Birkaç gün kapalı kaldı ama o günden beri kapağıın her açtığımda kötü bir koku var. Ve bir iki besledim. Emin olamayınca kenarda öyle duruyor.
Önceleri o mini tanktaki yeşil sudan 20 lik çam uçlu enjektör ile çekip de veriyordum. Şimdi onda da kalmayınca discus yemi ile yapayım dedim. Fakat akvaryumcum cholera tozu önerdi. Onunla 10 litrelik suya koydum ama 15 gündür hala çok açık bir yeşil renk var. Ama daha önce pirelerle aldığım 2 tane 500 ml lik ve hediye gönderdikleri 250 ml lik yeşil sular kendi şişelerinde kenarda duruyordu. Onlara ve dinlenmiş temiz suya değişik oranlarda cholera tozunu koydum. Hangisi daha çabuk koyu yeşil olacak diye. İçinde zaten açık renk yeşil su olanlarda biraz daha koyulandı ve onlardan pireleri besliyorum. Ama tek cholera koyduğumda bir şey olmadı. Ki büyük pet şişedekide açık yeşil renkte balkonda duruyor. Bende kuru maya deneyim dedim. Bardağa akvaryumdan su alıp içine çay kaşığının ucu ile bezelye tanesi kadar karıştırıp bir kültüre deniyorum. Birkaç günde bir yapıyorum. Öyle yüksek artış yok. Bir kültüre de pirelerle birlikte gelen bir yem vardı. Aynı şekilde onu günlük veriyorum. Bir kültüre de bir bardağa çay kaşığının ucu ile bezelye tanesi kadar cholera tozu ekledim. 30 dk da bir birkaç kez karıştırdım. Ve enjektör ile bir kültüre verdim. Gün aşırı yapmayı düşünüyorum. Bakalım ne fayda göreceğim.
Hüseyin abi senin tarif olan kuru maya spirulina ve soya protein tozlu yu denemek istedim. Ama elimde protein tozu olmadığı için bende bir 500 ml lik pet şişeye iki bardak olacak şekilde çeşme suyu ekleyip bir çay kaşığı kuru maya ve yarım çay kaşığı spirullina tozu ekledim çalkaladım ve bir gün dursun diye kapağı açık balkona koydum. Bu akşam bir kültürede onu vereceğim.
Bir değişim olursa yine paylaşırım. Böyle bir konu açtığın için tekrardan teşekkürler. Ve uzun yazı içinde özür dilerim.
Öncelikle Merhaba, yaklaşık 15 günde sadece işyerinde okuyarak 63 sayfayı bitirdim. Ve konuyu hortlattığım için özür dilerim. Ama böyle geniş bir bilgi birikiminin oluştuğu konu neden bir yıldır aktif değil anlayamadım. Daha önce devamlı yazan uğraşan arkadaşlar yazmayı bırakmışlar.
Hüseyin abi eline sağlık. Tamamını okuması çok keyifli idi. Öncede bende yeşil suya karşı mesafeli davranırdım. Özellikle doğadakileri çok itici bulurdum. Ama senin yazılarını okuyunca bende de bir şevk oluştu. Artık baraja pikniğe yâda balığa gittiğimde su birikintilerini inceleyeceğim.
Daha önceleri çok duymama rağmen ilgi duymadığım canlı yem e geçen yıl kardeşimin su piresine başlaması ile bende başladım. Araştırıp okuduktan sonra yaz sonuna kadar besleyebildim. Ama çok iyi araştıramadığımı ve bu yazıyı hiç fark etmediğimi yeni anlıyorum. Geçen sene 5 ve 10 litrelik pet şişelerde yapmıştım. Bir tane de 30 lt civarı bir saklama kabında beslemiştim. Kablarım epeyi bir sakal yosunu oluyordu. Ben sanıyordum ki pireler onunlada besleniyor. Bu yüzden pek ellemiyordum. Fakat bu sene öğrendim ki öyle değilmiş. Ayrıca sıcaklık unsurunuda hesaba katmamışım. Pirelerin hepsi ölünce bende kabların hepsini atıp, Saklama kabını yıkayıp bıraktım. Ama bu yumurta olayını bilmediğim için hepsi gitti.
Bu sene tekrar başldım. Ama biraz akıllanarak başladım. Forumda ki bir arkadaştan Killifish yumurtası alacağım için yeşil su üretimine başladım. Ee dedim bari pireye de başlayım. Saklama kabındaki su bir türlü tam yeşil olmayınca bende internetten pire ve yeşil su sipariş ettim. Gelen suyun azcık kısmını saklama kabına aşıladım. Bir süre sonra aşağıdaki gibi oldu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/120420221006291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/120420221006301.jpg[/IMG]
Bende suyu mini tankıma aldım. Bu arada su pirelerinide 3 e bölmüştüm. Arada balıklara kepçe ile veriyordum. Bu arada deneme amaçlı 3-5 tane pireyide o tanka atmıştım. Son hali bu şekilde oldu. Maşallah bir güzel çoğaldılar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/120420221007511.jpg[/IMG]
Ben salonda ki masayı kullanıyordum. Sonra akvaryumcumun verdiği tavsiye ile terek aldım. Ve pireleri en üst rafa ortaya akvaryumu alta kızımın mini akvaryumu ile bir turşu kabındaki yine kızımın pirelerini koydum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224622/120420221005441.jpg[/IMG]
Ve ben hala yeşil su üretemedim. Bu süre zarfında aktardan sprilluna tozu aldım. 500 ml lik bir pet şişeye çay kaşığının yarısı kadar koyup çalkaladım. Birkaç gün kapalı kaldı ama o günden beri kapağıın her açtığımda kötü bir koku var. Ve bir iki besledim. Emin olamayınca kenarda öyle duruyor.
Önceleri o mini tanktaki yeşil sudan 20 lik çam uçlu enjektör ile çekip de veriyordum. Şimdi onda da kalmayınca discus yemi ile yapayım dedim. Fakat akvaryumcum cholera tozu önerdi. Onunla 10 litrelik suya koydum ama 15 gündür hala çok açık bir yeşil renk var. Ama daha önce pirelerle aldığım 2 tane 500 ml lik ve hediye gönderdikleri 250 ml lik yeşil sular kendi şişelerinde kenarda duruyordu. Onlara ve dinlenmiş temiz suya değişik oranlarda cholera tozunu koydum. Hangisi daha çabuk koyu yeşil olacak diye. İçinde zaten açık renk yeşil su olanlarda biraz daha koyulandı ve onlardan pireleri besliyorum. Ama tek cholera koyduğumda bir şey olmadı. Ki büyük pet şişedekide açık yeşil renkte balkonda duruyor. Bende kuru maya deneyim dedim. Bardağa akvaryumdan su alıp içine çay kaşığının ucu ile bezelye tanesi kadar karıştırıp bir kültüre deniyorum. Birkaç günde bir yapıyorum. Öyle yüksek artış yok. Bir kültüre de pirelerle birlikte gelen bir yem vardı. Aynı şekilde onu günlük veriyorum. Bir kültüre de bir bardağa çay kaşığının ucu ile bezelye tanesi kadar cholera tozu ekledim. 30 dk da bir birkaç kez karıştırdım. Ve enjektör ile bir kültüre verdim. Gün aşırı yapmayı düşünüyorum. Bakalım ne fayda göreceğim.
Hüseyin abi senin tarif olan kuru maya spirulina ve soya protein tozlu yu denemek istedim. Ama elimde protein tozu olmadığı için bende bir 500 ml lik pet şişeye iki bardak olacak şekilde çeşme suyu ekleyip bir çay kaşığı kuru maya ve yarım çay kaşığı spirullina tozu ekledim çalkaladım ve bir gün dursun diye kapağı açık balkona koydum. Bu akşam bir kültürede onu vereceğim.
Bir değişim olursa yine paylaşırım. Böyle bir konu açtığın için tekrardan teşekkürler. Ve uzun yazı içinde özür dilerim.
SON MESAJLAR
- Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 04:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Rasbora Oneri Cyber_Scout, 03:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 03:07
Yeni Üye Forumu - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
KULLANICILAR
- 31 Online Kullanıcı, 17 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
