ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
WolreaN
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
120
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Aralık 2022 19:51
Son Ziyaret:
14 Mayıs 2026 19:33
Toplam Mesaj:
402 [0.31 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Oğuzhan Ölçay
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Oğuzhan
60L Neon Tetra ve Blodymary Karides
SON 10 MESAJI
Geri Dönmek İstiyorum!
[QUOTE=ali]Forumu trollemiyorsunuz değil mi? Ciddi ciddi odanızda, sürekli gözünüzün önündeki akvaryumdaki balıkları keyfi sebeplerle 3-4 ay aç mı bıraktınız?..
[/QUOTE]
Her hafta 1-2 kez veriyordum fakat her gün değil tabii. Eskiden hergün verdiğim için bunu öyle dedim.
[QUOTE=ali]Forumu trollemiyorsunuz değil mi? Ciddi ciddi odanızda, sürekli gözünüzün önündeki akvaryumdaki balıkları keyfi sebeplerle 3-4 ay aç mı bıraktınız?..
[/QUOTE]
Her hafta 1-2 kez veriyordum fakat her gün değil tabii. Eskiden hergün verdiğim için bunu öyle dedim.
Geri Dönmek İstiyorum!
[B]Hikaye (Okumak istemeyenler geçebilir)[/B]Odamı detalıca temizliyordum ve sıra odamın kapı tarafına gelmişti. 2 tane karemsi camlar var içinde su. Biraz ses çıkaran filtreler var ve bune? dedim sonra içlerine baktım balıklar var, bunlar ölmedi mi? Ben olsam ölmek isterdim çünkü bana yemek veren yok. Odasında yemek yiyen bir insan bana 1dk ayırmıyor derdim ve takvime baktım. Takvim 24.01.2024'ü gösteriyor ve ben bu akvaryumlara en son 3-4 ay önce yemek vermiştim, su yenilemesi yapıp filtrelerini temizlemiştim. Sonraki ay önemli bir şey vardı, 6 şubat. Malum depremden sonra akvaryumumu o gün kurmuştum, hayaller içinde yüzdüğüm koskocaman akvaryumum ve üzerine her gün 10 litre su doldurdum. 2. avaryumumu kuralı 6 ay olmuştu fakat karidesler ölmüştü ve o akvaryum tasarım şaheseri olarak kenarda duruyordu, içinde kalan son karidesle 20-30dk göz göze geldim ve söz verdim; senin torunun olacak.
[B]Hikaye Bitti[/B]
Evet hobiye geri dönme kararı aldım fakat hobide bazı kararlar aldım, çok abartmamak. Çok umursuyordum yok bu iyi mi yok mu yemeği yedi mi daha ne alsam gibi düşüncelerden boğulmuştum. Zaten yaklaşık 3-4 aydır akvaryumlarla hiç ilgilenmiyordum. Bu yüzden balıklar bayağı halsizdi ve karideslerim hep saklanıyorlardı. Fakat 6 şubatta ilk akvaryumumun 1. yılı dolacak. 2 akvaryumum var ve ikisinin de fotoğrafını atıp başlamak istiyorum izninizle. (Biraz uzun olacak fakat bu hobiyi bırakmam için ölmem lazım, abartmıyorum.)
Öncelikle hobidaşlarımdan özür dilerim, bu kadar çok hevesli birisi olup bu kadar kirli bir akvaryuma sahip olmak beni de üzüyor. Hem ilk akvaryumumun ilk yılını doldurması ve 2. akvaryumumun yarım yılına ulaşması sonucunda düşündüm, onca hevesle kurduğum geceleri rüyama giren gece gündüz bu forumda dolaştığım akvaryumlarımdan neden uzaklaştım? Özel nedenlerim vardı tabii ve ekstra gelen bir şey yoktu, harcama yapmak istemiyordum. Fakat karar verdim ve bu canlılar benim arkadaşlarım, bunları yoldan bulmadım gittim kilometrelerce öteden aldım getirdim. Ve bu haldeler, tekrar kusura bakmayın. Ben bu akvaryumları düzeltmek istiyorum arkadaşlar. Biliyorum ilk halleri olmayacak, biliyorum artık prime dönemleri bitti ama bunlar benim hala birtanelerim. Neyse asıl konuya gelecek olursak. İlk akvaryum çok değişik, değişikte ne değişik. Şimdi planlarımı anlatıyorum. Karides akvaryumu dediğim 3. fotoğraftaki akvaryuma 20 adet karides almak ve oraya bir iki moss alıp ciddi bir ilerleme kaydetmek. İlk 2 fotoğraftaki 1 yıllık akvaryumumun içinde aktif olarak bitki yok fakat 10 neon tetra ve en az 20 tane karides var. Bu akvaryuma bir şey düşünüyorum. Önde olan taşları arkaya alsam ve bitkilerin tutunacağı bir bölge olsa nasıl olur? Yani akvaryum 30 genişliğe sahipse öndeki 15i alırım arkaya koyarım ve orada bitki tutunacak kalınlık olur, çünkü bitkisiz olmuyor. Neyse, şimdi birkaç sorum olacak.
[B]Sorular:[/B]
1- Karides tankına karidesler aldım ve onları adapte edeceğim. Adapte etme konusunda problemlerim var. Benim akvaryum suyu sadece filtre ile temizleniyor, ekstra su ile tamamlayacağım fakat en fazla ayda bir su değişimi yaparım %50 oda en fazla. Bu suyun kalitesini bilmiyorum fakat kiraz karidesler için iyi ortam olmalı ki yaşasınlar. Ben adaptasyonu saatlerce yapmayı düşünüyorum ama suyun kalitesi yerlerde bunlar alıştılar sonra? Yarın ölmemelerine nasıl engel olacağım?
2- İlk tankıma ekstra 3 dişi lepistes 1 erkek lepistes alsam neonlar sorun eder mi? Konu çocuklarını yerler değil, onları rahatsız ederler mi? Yani malum aylardır yemek vermiyordum toparlanmaları zaman alacak ve bu açlık içinde biraz görkemli ince bir balığı görünce dalmalarını istemem. Sorun olur mu? Eğer filtreyi sürekli yenilerersem kirlendiğinde suyun kalitesinin düşmesini engeller mi? (Sular kokmuyor, güzel derinden koklayınca canlı kokusu geliyor hafiften ama kötü bir koku yok.)
3- İlk tankıma dediğim gibi toprakları geri alsam ve bitki dikecek yer olsa olur mu? Yaklaşı bazı yerler 2 bazı yerler 2.5cm olacaklar ve bu derinlik yetmeyebilir korkusu var içimde. Eğer olursa en kolay bitkiler nedir? Hiçbir şey gerektirmeyen.
4- Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim, umarım bu bir hobiye bir hakaret olmamıştır. Ben bu hobiyi yıllardır istiyordum en babası oldu ve her en iyi zamanın kötü sonucu oluyor. Eğer bunu başarırsam bir sonraki konunun başlığı şimdiden belli; Yeni gelmedik, geri geldik.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/270120242313521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/270120242314011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/270120242314051.jpg[/IMG]
[B]Hikaye (Okumak istemeyenler geçebilir)[/B]Odamı detalıca temizliyordum ve sıra odamın kapı tarafına gelmişti. 2 tane karemsi camlar var içinde su. Biraz ses çıkaran filtreler var ve bune? dedim sonra içlerine baktım balıklar var, bunlar ölmedi mi? Ben olsam ölmek isterdim çünkü bana yemek veren yok. Odasında yemek yiyen bir insan bana 1dk ayırmıyor derdim ve takvime baktım. Takvim 24.01.2024'ü gösteriyor ve ben bu akvaryumlara en son 3-4 ay önce yemek vermiştim, su yenilemesi yapıp filtrelerini temizlemiştim. Sonraki ay önemli bir şey vardı, 6 şubat. Malum depremden sonra akvaryumumu o gün kurmuştum, hayaller içinde yüzdüğüm koskocaman akvaryumum ve üzerine her gün 10 litre su doldurdum. 2. avaryumumu kuralı 6 ay olmuştu fakat karidesler ölmüştü ve o akvaryum tasarım şaheseri olarak kenarda duruyordu, içinde kalan son karidesle 20-30dk göz göze geldim ve söz verdim; senin torunun olacak.
[B]Hikaye Bitti[/B]
Evet hobiye geri dönme kararı aldım fakat hobide bazı kararlar aldım, çok abartmamak. Çok umursuyordum yok bu iyi mi yok mu yemeği yedi mi daha ne alsam gibi düşüncelerden boğulmuştum. Zaten yaklaşık 3-4 aydır akvaryumlarla hiç ilgilenmiyordum. Bu yüzden balıklar bayağı halsizdi ve karideslerim hep saklanıyorlardı. Fakat 6 şubatta ilk akvaryumumun 1. yılı dolacak. 2 akvaryumum var ve ikisinin de fotoğrafını atıp başlamak istiyorum izninizle. (Biraz uzun olacak fakat bu hobiyi bırakmam için ölmem lazım, abartmıyorum.)
Öncelikle hobidaşlarımdan özür dilerim, bu kadar çok hevesli birisi olup bu kadar kirli bir akvaryuma sahip olmak beni de üzüyor. Hem ilk akvaryumumun ilk yılını doldurması ve 2. akvaryumumun yarım yılına ulaşması sonucunda düşündüm, onca hevesle kurduğum geceleri rüyama giren gece gündüz bu forumda dolaştığım akvaryumlarımdan neden uzaklaştım? Özel nedenlerim vardı tabii ve ekstra gelen bir şey yoktu, harcama yapmak istemiyordum. Fakat karar verdim ve bu canlılar benim arkadaşlarım, bunları yoldan bulmadım gittim kilometrelerce öteden aldım getirdim. Ve bu haldeler, tekrar kusura bakmayın. Ben bu akvaryumları düzeltmek istiyorum arkadaşlar. Biliyorum ilk halleri olmayacak, biliyorum artık prime dönemleri bitti ama bunlar benim hala birtanelerim. Neyse asıl konuya gelecek olursak. İlk akvaryum çok değişik, değişikte ne değişik. Şimdi planlarımı anlatıyorum. Karides akvaryumu dediğim 3. fotoğraftaki akvaryuma 20 adet karides almak ve oraya bir iki moss alıp ciddi bir ilerleme kaydetmek. İlk 2 fotoğraftaki 1 yıllık akvaryumumun içinde aktif olarak bitki yok fakat 10 neon tetra ve en az 20 tane karides var. Bu akvaryuma bir şey düşünüyorum. Önde olan taşları arkaya alsam ve bitkilerin tutunacağı bir bölge olsa nasıl olur? Yani akvaryum 30 genişliğe sahipse öndeki 15i alırım arkaya koyarım ve orada bitki tutunacak kalınlık olur, çünkü bitkisiz olmuyor. Neyse, şimdi birkaç sorum olacak.
[B]Sorular:[/B]
1- Karides tankına karidesler aldım ve onları adapte edeceğim. Adapte etme konusunda problemlerim var. Benim akvaryum suyu sadece filtre ile temizleniyor, ekstra su ile tamamlayacağım fakat en fazla ayda bir su değişimi yaparım %50 oda en fazla. Bu suyun kalitesini bilmiyorum fakat kiraz karidesler için iyi ortam olmalı ki yaşasınlar. Ben adaptasyonu saatlerce yapmayı düşünüyorum ama suyun kalitesi yerlerde bunlar alıştılar sonra? Yarın ölmemelerine nasıl engel olacağım?
2- İlk tankıma ekstra 3 dişi lepistes 1 erkek lepistes alsam neonlar sorun eder mi? Konu çocuklarını yerler değil, onları rahatsız ederler mi? Yani malum aylardır yemek vermiyordum toparlanmaları zaman alacak ve bu açlık içinde biraz görkemli ince bir balığı görünce dalmalarını istemem. Sorun olur mu? Eğer filtreyi sürekli yenilerersem kirlendiğinde suyun kalitesinin düşmesini engeller mi? (Sular kokmuyor, güzel derinden koklayınca canlı kokusu geliyor hafiften ama kötü bir koku yok.)
3- İlk tankıma dediğim gibi toprakları geri alsam ve bitki dikecek yer olsa olur mu? Yaklaşı bazı yerler 2 bazı yerler 2.5cm olacaklar ve bu derinlik yetmeyebilir korkusu var içimde. Eğer olursa en kolay bitkiler nedir? Hiçbir şey gerektirmeyen.
4- Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim, umarım bu bir hobiye bir hakaret olmamıştır. Ben bu hobiyi yıllardır istiyordum en babası oldu ve her en iyi zamanın kötü sonucu oluyor. Eğer bunu başarırsam bir sonraki konunun başlığı şimdiden belli; Yeni gelmedik, geri geldik.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/270120242313521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/270120242314011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/270120242314051.jpg[/IMG]
30l Karides Akvaryumu
[QUOTE=Deniz21]Daha küçük pipo filtre tavsiye ederim bir tarafını çıkarsan da calsimaya devam eder karidesleri veya yavruları içine çeker
[/QUOTE]
Haklısın, küçük pipo filtre maalesef alamam, bunu kullanamam o zaman ve 2. el malzeme satmak zor. [QUOTE=Deniz21]Akvaryum 30 değil 38 litre [/QUOTE]
Öyle mi? Daha güzel o zaman, büyük litre olması daha güzel.
[QUOTE=Deniz21]Daha küçük pipo filtre tavsiye ederim bir tarafını çıkarsan da calsimaya devam eder karidesleri veya yavruları içine çeker
[/QUOTE]
Haklısın, küçük pipo filtre maalesef alamam, bunu kullanamam o zaman ve 2. el malzeme satmak zor. [QUOTE=Deniz21]Akvaryum 30 değil 38 litre [/QUOTE]
Öyle mi? Daha güzel o zaman, büyük litre olması daha güzel.
30l Karides Akvaryumu
[QUOTE=Laterthanbefore]Merhaba. Bu ve benzeri taşları nereden bulabilirim? Gittiğim petshoplarda hiç doğal kaya yok çevremde göl vb de yok etraftan bulabileceğim kayaları akvaryuma eklersem sıkıntı olurmu? Fikriniz varmı paylaşırsanız sevinirim
[/QUOTE]
Merhaba, ben dragonstone kayasını atakanpetshoptan aldım. Doğadan bulacağınız kayaları tuzlu su ve sirkeli suya yatırırsanız pek bir zararı olmaz, ben ilk akvaryumumdaki taşlarını doğadan toplamıştım (aldığım petshop öyle yapmıştı) ve dediklerimi yaptım sorun olmadı. Genede daha bilgili kişilere sormak lazım.
[QUOTE=Laterthanbefore]Merhaba. Bu ve benzeri taşları nereden bulabilirim? Gittiğim petshoplarda hiç doğal kaya yok çevremde göl vb de yok etraftan bulabileceğim kayaları akvaryuma eklersem sıkıntı olurmu? Fikriniz varmı paylaşırsanız sevinirim
[/QUOTE]
Merhaba, ben dragonstone kayasını atakanpetshoptan aldım. Doğadan bulacağınız kayaları tuzlu su ve sirkeli suya yatırırsanız pek bir zararı olmaz, ben ilk akvaryumumdaki taşlarını doğadan toplamıştım (aldığım petshop öyle yapmıştı) ve dediklerimi yaptım sorun olmadı. Genede daha bilgili kişilere sormak lazım.
30l Karides Akvaryumu
[QUOTE=okangulmez]
Daha önce pipo filtre kullanmadım ama sanki o pipo filtre sizin akvaryumunuza biraz büyük gibi. Sanki çok fazla yer kaplıyor gibi geldi bana. Daha iyi bir çözüm olarak şelale filtre kullanmanızı önerebilirim. [/QUOTE]
Evet büyük geldi gerçekten. En kötü ihtimalle bir tarafını çıkarırım yarım çalışmış olur.
[QUOTE=okangulmez]
Daha önce pipo filtre kullanmadım ama sanki o pipo filtre sizin akvaryumunuza biraz büyük gibi. Sanki çok fazla yer kaplıyor gibi geldi bana. Daha iyi bir çözüm olarak şelale filtre kullanmanızı önerebilirim. [/QUOTE]
Evet büyük geldi gerçekten. En kötü ihtimalle bir tarafını çıkarırım yarım çalışmış olur.
30l Karides Akvaryumu
[QUOTE=okangulmez]Merhaba öncelikle kurulumunuz hayırlı olsun umarım istediğiniz sonuçları alırsınız. Sadece şunu belirtmek istiyorum soldaki büyük kayayı biraz daha kumun içine gömerseniz daha sağlam duracaktır. Fotoğrafta sanki en ufak bir sallanmada kayalar düşebilirmiş gibi gözüküyor. Buda Allah korusun can kaybına bile yol açabilir. Yeterli kum kalınlığınız var gibi o kayaları biraz daha kumun içine gömerseniz hem daha sağlam hem de görsel açıdan daha doğal duracaktır. [:)]
Teşekkürler.[/QUOTE]
Aslında içeri soktum biraz fakat biraz daha yapılabilir. Bir sorum var, ben filtreyi temizlemek istemiyorum fakat yapmam lazım. Soldaki iki kaya bayağı engel oluyor, sol tarafa kaydırabilirim taşları fakat o sol arkada olan yükselti çok hoşuma gidiyor onu da düşürmek veya toprağı kaldırmak istemiyorum, ne yapabilirim?
[QUOTE=okangulmez]Merhaba öncelikle kurulumunuz hayırlı olsun umarım istediğiniz sonuçları alırsınız. Sadece şunu belirtmek istiyorum soldaki büyük kayayı biraz daha kumun içine gömerseniz daha sağlam duracaktır. Fotoğrafta sanki en ufak bir sallanmada kayalar düşebilirmiş gibi gözüküyor. Buda Allah korusun can kaybına bile yol açabilir. Yeterli kum kalınlığınız var gibi o kayaları biraz daha kumun içine gömerseniz hem daha sağlam hem de görsel açıdan daha doğal duracaktır. [:)]
Teşekkürler.[/QUOTE]
Aslında içeri soktum biraz fakat biraz daha yapılabilir. Bir sorum var, ben filtreyi temizlemek istemiyorum fakat yapmam lazım. Soldaki iki kaya bayağı engel oluyor, sol tarafa kaydırabilirim taşları fakat o sol arkada olan yükselti çok hoşuma gidiyor onu da düşürmek veya toprağı kaldırmak istemiyorum, ne yapabilirim?
30l Karides Akvaryumu
[B]Güncelleme 20.07.2023[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/200720232249581.jpg[/IMG]
Her zaman mükemmel olmayacak zaten bunu bilerek yaptım bu akvaryumu, 5 adet karidesim kaldı. Diğerleride sanırım filtrenin içinde öldüler yada öldüler de filtre içine topladı bilmiyorum. Haftaya aldığım sitede sarı ateş karideslerden alacağım 10 adet. [K]Diğer akvaryumumun 5. ayına girdiğimde hamile karidesler artık güzel bir şekilde doğuruyordu ve şuan en az 20 tane yavru karidesim var orda. Bu yüzden "aman neden üremiyorlar" gibi gibi bir derdim yok. Hedefim ilk 4 ay içinde hamile karidesi yaşatmak ve diğerlerinide güzel beslemek...[/K]
[B]Güncelleme 20.07.2023[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/200720232249581.jpg[/IMG]
Her zaman mükemmel olmayacak zaten bunu bilerek yaptım bu akvaryumu, 5 adet karidesim kaldı. Diğerleride sanırım filtrenin içinde öldüler yada öldüler de filtre içine topladı bilmiyorum. Haftaya aldığım sitede sarı ateş karideslerden alacağım 10 adet. [K]Diğer akvaryumumun 5. ayına girdiğimde hamile karidesler artık güzel bir şekilde doğuruyordu ve şuan en az 20 tane yavru karidesim var orda. Bu yüzden "aman neden üremiyorlar" gibi gibi bir derdim yok. Hedefim ilk 4 ay içinde hamile karidesi yaşatmak ve diğerlerinide güzel beslemek...[/K]
30l Karides Akvaryumu
[QUOTE=TuRKeR]Bu tip işlerde Pastör pipeti kullanmanızı tavsiye ederim. [/QUOTE]
Güzel fikir fakat damlacık şeklinde ilerleyeceğim.
[QUOTE=smithiseek]Kurulumunuz hayırlı olsun. Eğer ro su kullanıyorsanız Gh+ ve Kh+ ürünlerini kullanarak suyu karideslere uygun değerlere getirebilirsiniz ancak dinlenmiş musluk suyu kullanıyorsanız, suyunuzun iletkenlik, gh ve kh değerlerini bilmeden bunları kullanmak çok sağlıklı olmaz. Gh ve Kh ı istenmeyen derecelerde artırarak canlıların kabuk atamayarak ölmesine sebep olabilirsiniz.
Yem ve katkı olarak ben Shrimpsforever marka yem ve katkıları kullanıyorum ,oldukça memnunum. Sadece catappa yaprağı kullanmak uygun olmaz çünkü gerek bitkisel, gerek protein içerikli gerekse mineral içerikli yemler ile desteklemek sağlıkları ve üremeleri için oldukça önemli. Misal sadece bitkisel beslerseniz protein ihtiyaçları artacağından zayıf düşen ve kabuk değiştirmek üzere olan karidesler diğerlerine canlı yem olacaktır. Aynı şekilde mineral içerikli yemler kullanırsanız sorunsuz ve sağlıklı bir kabuk gelişimi olacaktır.[/QUOTE]
Ro su ney bilmiyorum içme suyu sanırım. Aslında ro suda kullanıyorum çeşme suyuda. İçtiğimiz suyun bakım zamanı geldiği için suyu fazla güzel süzemediği için (filtreleri) bir şişenin yarısına ro yarısına çeşme suyu kullanıyorum. Antioxidand'ın açıklamasında klordan ve karideslerin istemediği su ortamından arındırır diyordu, bunu çeşme suyuna veya ro suya koyduğumda karidesler için uygun ortam oluşmuyor mu? Ovv o zaman bunları fazla atmakta tehlikeli, neyse bir şey olmadı bugün, bir damlayı bir yere koyarım onu şırınga ile çekerim kaç ml olduğunu anlarım bir damlanın ona göre bir yol izlerim. Bu arada benim içtiğim su ro mu? Yani marka vermek gerekirse hyundai zamanında gelmişti arıtma suyu adı altında su yapıyordu 5 litrelik haznesi var ve 6 ayda bir filtreleri temizleniyor, sanırım ro su dediğiniz bu.
[QUOTE=TuRKeR]Bu tip işlerde Pastör pipeti kullanmanızı tavsiye ederim. [/QUOTE]
Güzel fikir fakat damlacık şeklinde ilerleyeceğim.
[QUOTE=smithiseek]Kurulumunuz hayırlı olsun. Eğer ro su kullanıyorsanız Gh+ ve Kh+ ürünlerini kullanarak suyu karideslere uygun değerlere getirebilirsiniz ancak dinlenmiş musluk suyu kullanıyorsanız, suyunuzun iletkenlik, gh ve kh değerlerini bilmeden bunları kullanmak çok sağlıklı olmaz. Gh ve Kh ı istenmeyen derecelerde artırarak canlıların kabuk atamayarak ölmesine sebep olabilirsiniz.
Yem ve katkı olarak ben Shrimpsforever marka yem ve katkıları kullanıyorum ,oldukça memnunum. Sadece catappa yaprağı kullanmak uygun olmaz çünkü gerek bitkisel, gerek protein içerikli gerekse mineral içerikli yemler ile desteklemek sağlıkları ve üremeleri için oldukça önemli. Misal sadece bitkisel beslerseniz protein ihtiyaçları artacağından zayıf düşen ve kabuk değiştirmek üzere olan karidesler diğerlerine canlı yem olacaktır. Aynı şekilde mineral içerikli yemler kullanırsanız sorunsuz ve sağlıklı bir kabuk gelişimi olacaktır.[/QUOTE]
Ro su ney bilmiyorum içme suyu sanırım. Aslında ro suda kullanıyorum çeşme suyuda. İçtiğimiz suyun bakım zamanı geldiği için suyu fazla güzel süzemediği için (filtreleri) bir şişenin yarısına ro yarısına çeşme suyu kullanıyorum. Antioxidand'ın açıklamasında klordan ve karideslerin istemediği su ortamından arındırır diyordu, bunu çeşme suyuna veya ro suya koyduğumda karidesler için uygun ortam oluşmuyor mu? Ovv o zaman bunları fazla atmakta tehlikeli, neyse bir şey olmadı bugün, bir damlayı bir yere koyarım onu şırınga ile çekerim kaç ml olduğunu anlarım bir damlanın ona göre bir yol izlerim. Bu arada benim içtiğim su ro mu? Yani marka vermek gerekirse hyundai zamanında gelmişti arıtma suyu adı altında su yapıyordu 5 litrelik haznesi var ve 6 ayda bir filtreleri temizleniyor, sanırım ro su dediğiniz bu.
30l Karides Akvaryumu
[QUOTE=eylatlas]
Merhaba öncelikle hayırlı olsun kurulumunuz. Sıvı gübreler için şırınga alabilirsiniz gh ve kh önemli değerlerdir suyun dengesini bozmamanız adına bu daha sağlıklı olur. Catappa yaprağı tek başına tabii ki yeterli değil tetra pro algea isimli yemi de deneyebilirsiniz ben balıklarım için kullanmaktayım ama eminim ki karidesleriniz de çok sevecektir. Haşlanmış çoğu sebzeyi de verebilirsiniz. Sebzelerin listesini ve haşlama sürelerini forumda araştırabilirsiniz. Petri kabında besleme yaparsanız ve artıkları da hava hortumu ile çekerseniz organizma sorunu yaşayacağınızı pek düşünmüyorum. Şimdiden kolay gelsin iyi forumlar. [/QUOTE]
Teşekkür ederim. Evet şırınga kullanmayı denedim fakat şırındayı dik soktuğumda sıvı gelmedi. Zaten alacağım 1ml bile değil ben en kötü 1 damlayı bir yere dökeyim şırınga ile alayım onu en azından kaç ml anlamış olurum 1 damlanın. Tetra pro algae bende var onu tetralara veriyorum, onu yerlerse güzel. Peki bunları kaç saat akvaryumda tutmalıyım? yani benim petri kabım var yemi elimle alıyorum petri kabına koyuyorum cımbız ile tutulmaz tetra pro algae muhtemelen. 4 saat diye hatırlıyorum doğru mu? Sebzeler evet salatalık falan vardı araştıracağım.
[QUOTE=eylatlas]
Merhaba öncelikle hayırlı olsun kurulumunuz. Sıvı gübreler için şırınga alabilirsiniz gh ve kh önemli değerlerdir suyun dengesini bozmamanız adına bu daha sağlıklı olur. Catappa yaprağı tek başına tabii ki yeterli değil tetra pro algea isimli yemi de deneyebilirsiniz ben balıklarım için kullanmaktayım ama eminim ki karidesleriniz de çok sevecektir. Haşlanmış çoğu sebzeyi de verebilirsiniz. Sebzelerin listesini ve haşlama sürelerini forumda araştırabilirsiniz. Petri kabında besleme yaparsanız ve artıkları da hava hortumu ile çekerseniz organizma sorunu yaşayacağınızı pek düşünmüyorum. Şimdiden kolay gelsin iyi forumlar. [/QUOTE]
Teşekkür ederim. Evet şırınga kullanmayı denedim fakat şırındayı dik soktuğumda sıvı gelmedi. Zaten alacağım 1ml bile değil ben en kötü 1 damlayı bir yere dökeyim şırınga ile alayım onu en azından kaç ml anlamış olurum 1 damlanın. Tetra pro algae bende var onu tetralara veriyorum, onu yerlerse güzel. Peki bunları kaç saat akvaryumda tutmalıyım? yani benim petri kabım var yemi elimle alıyorum petri kabına koyuyorum cımbız ile tutulmaz tetra pro algae muhtemelen. 4 saat diye hatırlıyorum doğru mu? Sebzeler evet salatalık falan vardı araştıracağım.
30l Karides Akvaryumu
Ölçüler: 40x30x32H (30 Litre) Extra Clear Akvaryum
Canlı Türleri: Sarı Ateş Karides ve Nerite Salyangozu
Bitki Türleri: Moss Türleri
Tankın Yaşı: 2 Hafta (Canlılar Bugün Eklendi)
Filtrasyon ve Işıklandırma: Dophin SFP 34 Pipo Filtre ve Armatürk 40cm Eko, Aquael 75W Isıtıcı
Tasarım ve Dekorasyon: Dragonstone Kayası (2kg), Reeflowers Black Sand Iceland (Tahmini 5kg), Petri Kabı, Sera termometre
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/040720231906061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/040720231906301.jpg[/IMG]
Karidesler hakkında biraz daha profesyonelleşip bu işi biraz daha 'üretmeye' çevirmeye çalışacağım. Bu yüzden bu akvaryumu kurdum. Amacım bu akvaryumda olan 10 karidesi sağlıklı şekilde büyütmek, akvaryumda 20 tane olgun karides olunca onun yavruları yavaş yavaş satmayı deneyeceğim internetteki kullanıcılara veya buradaki akvaryumcuya. Yorumlarınız benim için önemli. Sorularıma gelirsek...
-Ben reeflowers markasının gH+, kH+ ve Antioxidand sıvı gübrelerini aldım hepsinin önünde shrimp yazıyordu. Günde 100 litreye 3ml diyorlar fakat ben 1ml bile az koyacağım için bir damla şeklinde koyuyorum oda bence 0.5ml ediyordur gördüğüm öyle, bu yaptığımda sakınca var mı?
-Bu karidesler ne yiyecek? Bende cappatta yaprağı ve bir karides yemi var sanırım tropical markalıydı. Karides yemini kullanmak istemiyorum pek çünkü akvaryumda çok kalırsa kötü organizmalar çıkabilir korkusu doğuyor içime, önceki akvaryumumda yaşamıştım eskiden ama şuan yok. Cappatta yaprağını onlar bitirdikçe bölsem bir baş parmağı kalınlığında olur mu? Yani bununla yetinebilirler mi? Tabii her hafta 1-2 adet karides yeminden atıcam ama her gün atmayacağım, karideslerin gelişiminde sorun olur mu?
Ölçüler: 40x30x32H (30 Litre) Extra Clear Akvaryum
Canlı Türleri: Sarı Ateş Karides ve Nerite Salyangozu
Bitki Türleri: Moss Türleri
Tankın Yaşı: 2 Hafta (Canlılar Bugün Eklendi)
Filtrasyon ve Işıklandırma: Dophin SFP 34 Pipo Filtre ve Armatürk 40cm Eko, Aquael 75W Isıtıcı
Tasarım ve Dekorasyon: Dragonstone Kayası (2kg), Reeflowers Black Sand Iceland (Tahmini 5kg), Petri Kabı, Sera termometre
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/040720231906061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237688/040720231906301.jpg[/IMG]
Karidesler hakkında biraz daha profesyonelleşip bu işi biraz daha 'üretmeye' çevirmeye çalışacağım. Bu yüzden bu akvaryumu kurdum. Amacım bu akvaryumda olan 10 karidesi sağlıklı şekilde büyütmek, akvaryumda 20 tane olgun karides olunca onun yavruları yavaş yavaş satmayı deneyeceğim internetteki kullanıcılara veya buradaki akvaryumcuya. Yorumlarınız benim için önemli. Sorularıma gelirsek...
-Ben reeflowers markasının gH+, kH+ ve Antioxidand sıvı gübrelerini aldım hepsinin önünde shrimp yazıyordu. Günde 100 litreye 3ml diyorlar fakat ben 1ml bile az koyacağım için bir damla şeklinde koyuyorum oda bence 0.5ml ediyordur gördüğüm öyle, bu yaptığımda sakınca var mı?
-Bu karidesler ne yiyecek? Bende cappatta yaprağı ve bir karides yemi var sanırım tropical markalıydı. Karides yemini kullanmak istemiyorum pek çünkü akvaryumda çok kalırsa kötü organizmalar çıkabilir korkusu doğuyor içime, önceki akvaryumumda yaşamıştım eskiden ama şuan yok. Cappatta yaprağını onlar bitirdikçe bölsem bir baş parmağı kalınlığında olur mu? Yani bununla yetinebilirler mi? Tabii her hafta 1-2 adet karides yeminden atıcam ama her gün atmayacağım, karideslerin gelişiminde sorun olur mu?
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 06:57
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl ahmetfiratozkaya, 06:15
Filtreleme Seçenekleri - Lepistes Renklendirme Akvaryumcu_Doru, 06:05
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY)
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
KULLANICILAR
- 22 Online Kullanıcı, 12 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
